Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Pierwsza robota - samodzielne wykonanie tarasu ze stropem

mzawadzk

Recommended Posts

Witam wszystkich swoim pierwszym postem,

Chciałbym samodzielnie wykonać taras z pomieszczeniem gospodarczym pod nim połączonym z piwnicą (płyta na poziomie parteru, posadzka pom. gosp. na poziomie piwnicy) i schodami 1 biegowymi z ogrodu do poziomu piwnicy. Całość ma wymiar ok. 600x300x250 cm i ma być związana z tylną ścianą mojego szeregowca oraz bocznymi ścianami podobnych tarasów moich sąsiadów.

Jestem informatykiem :wink:, dotychczas na budowie kopalem rowy i zbijalem deski oraz sporo obserwowalem. Wykonawca zażądał za tę konstrukcję 10,000 bez wykopu :-?, który postanowiłem zrobić sam, a ponieważ siedzę w tym wykopie każdy weekend postanowiłem sprawę dociągnąć do końca i zrobić całość sam.

Mam zamiar uproscic sprawę oparcia stropu przez podzielenie pomieszczenia ścianą na pół oraz uprościć schody murując je z bloczków betonowych.

http://guinness.cs.stevens-tech.edu/~mzawadzk/house/taras_z_pomieszczeniem_gosp_mz1.jpg

http://guinness.cs.stevens-tech.edu/~mzawadzk/house/taras_real.jpg

(fragment projektu na taras oraz zdjęcie częsciowo już wykonanego wykopu)

Proszę o rady i komentarz, czy mój plan prac jest sensowny:

1. Wykonanie wykopu w miejscu tarasu do głębokości posadzki w piwnicy, +1 m na szerokość. (glina, którą praktycznie można ciąć pod kątem prostym)

2. Wykopanie rowków pod fundamenty ścian oporowych i ściany dzielącej pomieszczenie. Wyłożenie rowków folią (jaką?), ułożenie zbrojenia fundamentów (jakie? jak?) i zalanie betonem (betoniarka, 25kg cementu, 10 szyp piasku i woda).

3. Wymurowanie ścianek z bloczków "kanoldów" (o jaki typ pytać i czy w Leroy czy lepiej w betonowni, skąd będę brał piasek?), zaprawa 25 kg cementu, 20 szyp piasku, woda.