Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czy Urząd Skarbowy ma prawo??


piterjaw

Recommended Posts

W ramach czynnosci sprawdzających US wezwał mnie w celu abym przedstawił w zeznaniu rocznym za rok 2004 nastepujące dokumenty związane z wydadatkami związanymi z tytułu remontu i modernizacji budynku mieszkalnego:

-Informcje o dochodach za rok 2004

-Tytuł prawny budynku mieszkalnego

-Dowodów potwiedzajacych poniesione wydatki

Wszsytko rozumie ale równiez nakazali sporzadzenie wg załączonego wzoru zestawienia dokumentów stwierdzajacych poniesione wydatki na cele mieszkaniowe czyli

Data wystawienia faktury, nr faktury, wystawca faktury, nip wystawcy faktury, nazwa towaru, kwota do zapłaty

Ale problem jest taki że ja mam około 60 faktur...w tym instalacja sanitarna oraz wiele innych takich drobnych rzeczy.

Czy urząd ma prawo domagac sie tej dokuntacji....przcież takie zestawienie mi zajmie cały dzień aby przygotowac...nie wystarczy załącznik w postaci ksera faktur.

Moze ktos z forumowiczów miał juz taki podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i US ma takie prawo, ale na pewno ty nie masz obowiązku takiego zestawienia robić. Ja osobiście z czymś takim się nie spotkałam, ale moja koleżanka i owszem. Jak ją urzędniczka przydusiła, że to dla jej dobra, to poszła na skargę do Naczelnika. Naczelnik oczywiście musiał przyznać jej rację, choć tłumaczył, że to po prostu usprawnia pracę urzedu :o . Zestawioenia nie zrobiła, urzednicy robili sami...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety spychologia stosowana to jedna z popularniejszych dyscyplin w urządach :evil: .

Masz obowiązek te faktury dostarczyć, ale to jej psim obowiązkiem jest zrobic to zestawienie.

Za to bierze pieniądze z budżetu czyli z naszej pośrednio z naszych podatków.

 

Z drugiej strony na postawienie sprawy na ostrzu noża możesz sobie pozwolić tylko

w sytuacji gdy pracujesz na etacie i twoje kontakty z US ograniczają się do corocznego

PITu. Bo jak masz działalność gospodarczą, a nadepniesz pani urzędniczce na

odcisk to.... resztę sobie dopowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok w rok mój PIT był kontrolowany przez US (taka kontrola jest obligatoryjna przy składaniu wniosku o zaniechanie ustalania i pobierania zaliczek na podatek dochodowy).

Rok w rok dostarczałem do US wszystkie wymienione przez piterjaw dokumenty wraz z wykazem faktur. Nie było to dla mnie najmniejszym problemem. Na bieżąco prowadziłem dla swoich potrzeb taki wykaz w excelu. Fakt, dla moich potrzeb nr NIP sprzedawcy nie był konieczny ale w sumie był to mało znaczące utrudnienie.

 

piterjaw - nie zżymaj się na życzenie US byś sporządził taki wykaz.

Jest to zdecydowanie łatwiejsze i szybsze niż opisywanie na odwrocie każdej faktury czego dany zakup dotyczył (a taki jest alternatywny wymóg). Urzędniczka w US niekoniecznie musi wiedzieć co to jest np. Domrock GR 150 jeśli w wykazie napiszesz, że jest to wełna mineralna to sprawa staje się jasna.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wowka moze masz czas sie bawic i w excelu...tylko ze ja praktycznie wiekszosc prac przy swoim domku robie Sam.

I wolnym czasie, ktorego nie mam duzo nie zamierzam poswiecac na takie statystyki.

Kierownik "komorki" w tym US powiedziala, ze wystarczy napisac na odwrocie faktury ale to bylo jeszcze przed wezwaniem do kontroli.

Nieścisłosci są i to denerwuje bo w tym wszystkim jest brak troche logiki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądajac ten dokument zastanawia mnie fakt jak mam opisac nazwy towarów w rubryce szer 2cmx wys1cm w przypadku jednej faktury a materiałów jest ok 50 pozycji i różny asortyment...to jest dla mnie nie do przeskoczenia... :D

 

Nie ma urzędowego wzoru takiej tabeli. Powinieneś ją stworzyć sam zgodnie z Twoimi potrzebami. Jeśli postanowiłeś, że ta konkretna rubryka będzie miała powierzchnię 2 cm2 to Twój problem.

Jak wpisać 50 pozycji w jednej rubryce?

Nic prostszego, podaję przykład - armatura wod. kan + glazura+klej.

I nie jest w tym momencie istotne ile na fakturze jest metrów rur, ile kolanek, muter, nypli, zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....Kierownik "komorki" w tym US powiedziala, ze wystarczy napisac na odwrocie faktury ale to bylo jeszcze przed wezwaniem do kontroli.

Nieścisłosci są i to denerwuje bo w tym wszystkim jest brak troche logiki...

 

Ponawiam swoją opinię łatwiej i szybciej jest wykonać wykaz niż opisywać każdą fakturę z osobna.

Ponadto program exel przy okazji zliczy Tobie dokładnie wartość każdej faktury.

Nie ma sprawy - oczywiście, mozesz wykonać to i bez komputera przy pomocy kalkulatora lub tez nawet w pamięci. Jak wolisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ode mnie też żądano. Przyniosłam do US plik faktur i oznajmiłam, że nie mam czasu na głupoty, bo muszę zarobić na podatki. Pani sama sobie skserowała faktury, ostemplowała, że zgodne z oryginałem, policzyła je i poszłam sobie. Reszta to sprawa US, biorą za to pieniądze (moje też). Jeśli chodzi o wpisy na fakturach, to jest tam adres wystawcy i US ma obowiązek sam sprawdzić, co się kryje pod symbolami, bo podatnik może zwyczajnie cyganić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...