Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

co to znaczy: "dobry dostawca"?


Recommended Posts

Być słowny, terminowy i wiedzieć co sprzedaje.

 

Jeśli nie może dotrzymać terminu z jakiegoś powodu, powiadomić telefonicznie o tym kupującego i podać termin realny.

Jak się umawia na daną godzinę, to przyjeżdża tak a nie z opóźnieniem kilku godzinnym. :cry:

 

Jeśli coś musi ulec zmianie w zamówieniu (np coś jest już nie produkowane, ale w zamian jest coś innego), również powinien powiadomić kupującego o tym fakcie i zapytać się czy zgadza się na zmianę zamówienia, czy wycofuje. A nie sprawdzać czy kupujący kapnie się czy nie :o .

 

Itd.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

 

Może trochę nieskromnie powiem, że jak na razie udaje mi się relizować większość z Waszych zaleceń. No, może trochę nie wychodzi mi z punktualnością ( sezon w pełni), ale się zepnę. Może zdaży się tak, że wśród Was znajdą się i moi Klienci???

 

Pozdrawiam, proszę o jeszcze kilka spostrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slownosc i terminowosc to podstawa. Trafilam na takiego goscia, co mimo obietnicy odwlekal dostawe do klienta jesli tylko trafil mu sie inny klient z wiekszym zamowieniem. Nawet nie informowal o opoznieniu. Trzeba bylo wydzwaniac, a jedyna wymowka zawsze byla powazna awaria sprzetu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie dobry dostawca/handlowiec to przede wszystkim ktoś, kto doskonale zna się na tym, co robi, czyli zna na wylot towary, którymi handluje. Ponieważ mój mąż jest bardzo dociekliwy, nieraz zdarzało się, że na hurtowni budowlanej "zaginał" sprzedawców danymi technicznymi czy innymi informacjami, o których nie mieli pojęcia, choć powinni. Dobry handlowiec nigdy nie mówi "nie wiem", wzruszając ramionami. Kiedy nie wie naprawdę, mówi "zaraz sprawdzę i dam panu odpowiedź".

Po drugie dobry handlowiec potrafi także udzielić fachowej i rzeczowej porady, jeśli zostanie o to poproszony.

Po trzecie: jest uprzejmy (a zdarzało nam się zetknąć z takimi, co to prawie obrażeni byli, że człowiek o coś pyta), otwarty na rozmowę i przede wszystkim słowny: co do cen, terminów, dostaw, itp.

 

A tak z innej beczki pokar - kiedy jestem fachowo i mile obsłużona zawsze na odchodne głośno o tym mówię. I bardzo podoba mi się Twój post: od razu przyznałeś, że jesteś handlowcem, a to, że pytasz o nasze skromne zdanie świadczy o tym, że chcesz być dobry w tym, co robisz. I chwała ci za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, staram się...

 

Miałem jednorazowy przebłysk geniuszu, więc tym sposobem ułatwiam sobie pracę, a moim Klientom budowanie domów, które często przecież są realizacją ich życiowych marzeń, prawda??Sam marzę o niedużym domku z dużym ogrodem. Mam tylko nadzieję, że moja konkurencja nie będzie miała podobnego pomysła i nie zacznie podglądać tego tematu i stosować Waszych rad. :lol:

 

Jeszcze raz DZIĘKI!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie dobry sprzedawca nie musi się znać na wszystkim i posiadać o tym wszystkim wiedzę 'książkową'.

od tego są doradcy techniczni lub broszurki.

musi ew. wiedzieć, gdzie tej wiedzy szukać ;)

"jeżeli coś (ktoś) jest od wszystkiego - to jest do niczego"

mnie osobiście denerwują zacietrzewieni klienci spod znaku "!jak to? to Pan tego nie wie?!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze pokar , ze taki skromny jestes . co prawda to daleko mi do budowy , i moze rzeczywiscie reklama tu wystepowac nie powinna , nie wiem , krotko tu jestem , ale mi na priva mozesz dac soje namiary , ja cenie ludzi z inwencja , tak to sie pisze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scarab - nie powiedziałam, że handlowiec musi wiedzieć wszystko i znać się na wszystkim, ale powinien znać towary, które próbuje sprzedać, bo na tym polega jego praca. Gdybym miała za każdym razem szukać osobnego "doradcy technicznego", to zajęłoby to wiele dodatkowego czasu. Poza tym doprowadza mnie do szału, jak na dziale np. z instalacjami stoi smętnie uśmiechnięta panienka, która na każde moje pytanie tylko uśmiecha się coraz bardziej głupkowato...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to truizm, i juz było tu opisane, ale wg mnie dobry dostawca to taki, który się wywiązuje z umówionych terminów. Da znać telefonicznie jeśli coś mu nie wypali. Daje odczuć klientowi, ze jest ważny - w niektórych hurtowniach nawet nie mają czasu żeby odpowiedzieć na pytania po ile, co, jak, - na razie rezygnowałem z ich usług.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to truizm, i juz było tu opisane, ale wg mnie dobry dostawca to taki, który się wywiązuje z umówionych terminów. Da znać telefonicznie jeśli coś mu nie wypali. Daje odczuć klientowi, ze jest ważny - w niektórych hurtowniach nawet nie mają czasu żeby odpowiedzieć na pytania po ile, co, jak, - na razie rezygnowałem z ich usług.

Wiesz a-propos tych nieszczęsnych hurtowni to nie zdażyło Ci sie czekac przy stoliku na swoja kolej,bo akurat klient zadzwonił i zadawał 100 pytań? Bo mi nieraz i się spieszyłem. A juz swoje odstałem/odsiedziałem.

Pół biedy jak masz czas, ale u mnie z tym to kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz a-propos tych nieszczęsnych hurtowni to nie zdażyło Ci sie czekac przy stoliku na swoja kolej,bo akurat klient zadzwonił i zadawał 100 pytań? Bo mi nieraz i się spieszyłem. A juz swoje odstałem/odsiedziałem.

Pół biedy jak masz czas, ale u mnie z tym to kłopot.

Ale tak może być wszędzie, w sklepie komputerowym, w sklepie rowerowym przed komunią, w spożywczym. Ostatnio zauważyłe, że ludzie jednak szanują pracę. Przecież to widać czy sprzedawca rozmawia z "mamusią" czy z innym klijentem. Też mogłeś wybrać drogę telefoniczną. Takie przypadki najlepiej integrować :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ na rynku materiałów panują arabskie / afrykańskie zasady, sprzedawca powinien powiedzieć za ile kupuje, ile chce zarobić i przekonać kupującego że inni dostawcy nie są w stanie zaopatrywać się taniej (to może być trudne a może nie). Po takiej gatce (jesli szczera), klienci powinni sami zacząć przychodzić i może rynek by się trochę ucywilizował, bo ja bym chciał wchodzić do składu budowlanego jak do sklepu a dzisiaj mamy targ z rabatami 40% dla wtajemniczonych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...