pokar 25.04.2005 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2005 WITAM!!!!Nie ukrywam; jestem handlowcem. W trosce o dobrą obsługę swoich Klientów chcę Was zapytac: co sobie cenicie najbardziej u Waszych dostawców materiałów na budowę?? Jaki powinien być wymarzony dostawca / handlowiec? Z góry dziękuję!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacek33 26.04.2005 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 Dobry dostawca na pewno powinien być wszechstronny - miec duzy wybór, nie koniecznie cały zakres tj. "mydlo i powidło", ale jesli sprzedaje juz pokrycia dachowe to np i ceramikę, blachodachówkę, dachowke bitumiczną, no i oczywiscie przynajmniej troche znac się na tym co sprzedaje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AnetaS 26.04.2005 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 Być słowny, terminowy i wiedzieć co sprzedaje. Jeśli nie może dotrzymać terminu z jakiegoś powodu, powiadomić telefonicznie o tym kupującego i podać termin realny. Jak się umawia na daną godzinę, to przyjeżdża tak a nie z opóźnieniem kilku godzinnym. Jeśli coś musi ulec zmianie w zamówieniu (np coś jest już nie produkowane, ale w zamian jest coś innego), również powinien powiadomić kupującego o tym fakcie i zapytać się czy zgadza się na zmianę zamówienia, czy wycofuje. A nie sprawdzać czy kupujący kapnie się czy nie . Itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Scarab 26.04.2005 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 1. tanszy od innych w regionie 2. po zakupach u niego nie rozmawia sie na jego temat przez najblizszy tydzien 3. jezeli sprzedaje 'gabarytowe' towary - powinien miec swoj transport Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pokar 26.04.2005 21:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2005 Serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Może trochę nieskromnie powiem, że jak na razie udaje mi się relizować większość z Waszych zaleceń. No, może trochę nie wychodzi mi z punktualnością ( sezon w pełni), ale się zepnę. Może zdaży się tak, że wśród Was znajdą się i moi Klienci??? Pozdrawiam, proszę o jeszcze kilka spostrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Scarab 27.04.2005 04:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 a w jakim regionie operujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoShi 27.04.2005 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 Slownosc i terminowosc to podstawa. Trafilam na takiego goscia, co mimo obietnicy odwlekal dostawe do klienta jesli tylko trafil mu sie inny klient z wiekszym zamowieniem. Nawet nie informowal o opoznieniu. Trzeba bylo wydzwaniac, a jedyna wymowka zawsze byla powazna awaria sprzetu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Agacka1719499039 27.04.2005 14:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 zostawiający niezatarte....miłe wspomnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pokar 27.04.2005 20:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2005 Nie wiem, czy podanie okolicy, w jakiej operuję będzie fair. Kusi mnie nieziemsko, ale nie chcę, żeby mój temat zotał potraktowany jak reklama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Scarab 28.04.2005 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2005 to podaj na priva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
patunia 01.05.2005 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2005 Dla mnie dobry dostawca/handlowiec to przede wszystkim ktoś, kto doskonale zna się na tym, co robi, czyli zna na wylot towary, którymi handluje. Ponieważ mój mąż jest bardzo dociekliwy, nieraz zdarzało się, że na hurtowni budowlanej "zaginał" sprzedawców danymi technicznymi czy innymi informacjami, o których nie mieli pojęcia, choć powinni. Dobry handlowiec nigdy nie mówi "nie wiem", wzruszając ramionami. Kiedy nie wie naprawdę, mówi "zaraz sprawdzę i dam panu odpowiedź". Po drugie dobry handlowiec potrafi także udzielić fachowej i rzeczowej porady, jeśli zostanie o to poproszony.Po trzecie: jest uprzejmy (a zdarzało nam się zetknąć z takimi, co to prawie obrażeni byli, że człowiek o coś pyta), otwarty na rozmowę i przede wszystkim słowny: co do cen, terminów, dostaw, itp. A tak z innej beczki pokar - kiedy jestem fachowo i mile obsłużona zawsze na odchodne głośno o tym mówię. I bardzo podoba mi się Twój post: od razu przyznałeś, że jesteś handlowcem, a to, że pytasz o nasze skromne zdanie świadczy o tym, że chcesz być dobry w tym, co robisz. I chwała ci za to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pokar 03.05.2005 21:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 Dzięki, staram się... Miałem jednorazowy przebłysk geniuszu, więc tym sposobem ułatwiam sobie pracę, a moim Klientom budowanie domów, które często przecież są realizacją ich życiowych marzeń, prawda??Sam marzę o niedużym domku z dużym ogrodem. Mam tylko nadzieję, że moja konkurencja nie będzie miała podobnego pomysła i nie zacznie podglądać tego tematu i stosować Waszych rad. Jeszcze raz DZIĘKI!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Scarab 04.05.2005 04:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 dla mnie dobry sprzedawca nie musi się znać na wszystkim i posiadać o tym wszystkim wiedzę 'książkową'. od tego są doradcy techniczni lub broszurki. musi ew. wiedzieć, gdzie tej wiedzy szukać "jeżeli coś (ktoś) jest od wszystkiego - to jest do niczego" mnie osobiście denerwują zacietrzewieni klienci spod znaku "!jak to? to Pan tego nie wie?!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rrmi 05.05.2005 00:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2005 Dobrze pokar , ze taki skromny jestes . co prawda to daleko mi do budowy , i moze rzeczywiscie reklama tu wystepowac nie powinna , nie wiem , krotko tu jestem , ale mi na priva mozesz dac soje namiary , ja cenie ludzi z inwencja , tak to sie pisze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
patunia 06.05.2005 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2005 Scarab - nie powiedziałam, że handlowiec musi wiedzieć wszystko i znać się na wszystkim, ale powinien znać towary, które próbuje sprzedać, bo na tym polega jego praca. Gdybym miała za każdym razem szukać osobnego "doradcy technicznego", to zajęłoby to wiele dodatkowego czasu. Poza tym doprowadza mnie do szału, jak na dziale np. z instalacjami stoi smętnie uśmiechnięta panienka, która na każde moje pytanie tylko uśmiecha się coraz bardziej głupkowato... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Redwald 07.05.2005 03:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 Pewnie to truizm, i juz było tu opisane, ale wg mnie dobry dostawca to taki, który się wywiązuje z umówionych terminów. Da znać telefonicznie jeśli coś mu nie wypali. Daje odczuć klientowi, ze jest ważny - w niektórych hurtowniach nawet nie mają czasu żeby odpowiedzieć na pytania po ile, co, jak, - na razie rezygnowałem z ich usług. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 07.05.2005 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2005 Pewnie to truizm, i juz było tu opisane, ale wg mnie dobry dostawca to taki, który się wywiązuje z umówionych terminów. Da znać telefonicznie jeśli coś mu nie wypali. Daje odczuć klientowi, ze jest ważny - w niektórych hurtowniach nawet nie mają czasu żeby odpowiedzieć na pytania po ile, co, jak, - na razie rezygnowałem z ich usług. Wiesz a-propos tych nieszczęsnych hurtowni to nie zdażyło Ci sie czekac przy stoliku na swoja kolej,bo akurat klient zadzwonił i zadawał 100 pytań? Bo mi nieraz i się spieszyłem. A juz swoje odstałem/odsiedziałem. Pół biedy jak masz czas, ale u mnie z tym to kłopot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Redwald 08.05.2005 04:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 Wiesz a-propos tych nieszczęsnych hurtowni to nie zdażyło Ci sie czekac przy stoliku na swoja kolej,bo akurat klient zadzwonił i zadawał 100 pytań? Bo mi nieraz i się spieszyłem. A juz swoje odstałem/odsiedziałem. Pół biedy jak masz czas, ale u mnie z tym to kłopot. Ale tak może być wszędzie, w sklepie komputerowym, w sklepie rowerowym przed komunią, w spożywczym. Ostatnio zauważyłe, że ludzie jednak szanują pracę. Przecież to widać czy sprzedawca rozmawia z "mamusią" czy z innym klijentem. Też mogłeś wybrać drogę telefoniczną. Takie przypadki najlepiej integrować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MAK 08.05.2005 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 Ponieważ na rynku materiałów panują arabskie / afrykańskie zasady, sprzedawca powinien powiedzieć za ile kupuje, ile chce zarobić i przekonać kupującego że inni dostawcy nie są w stanie zaopatrywać się taniej (to może być trudne a może nie). Po takiej gatce (jesli szczera), klienci powinni sami zacząć przychodzić i może rynek by się trochę ucywilizował, bo ja bym chciał wchodzić do składu budowlanego jak do sklepu a dzisiaj mamy targ z rabatami 40% dla wtajemniczonych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pokar 14.05.2005 15:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 Jeśli Klient nie pyta o rabat, to go nie dostaje. To by było na tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.