Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Auto na gaz? Jakie minusy?


Gagata

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 316
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Iskra is the best:-)

Ja tam na gazie śmignałem juz 120 tys i nie widze żadnych oznak zużycia silnika. upalanie sie świc oznacza złą regulacje instalacji albo skopana instalacje. Najprawdoodobniej to wina zbyt ubogiej mieszanki. Jak krusza sie swiece to niedlugo pewnie padnie uszczelka pod glowica i gniazda zaworów, a może i zaworki.

Niestety nie spotkałem jeszcze żadnego w pełni kompetetntnego gazownika:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ponad 80 tys km zrobione na gazie samochodem Opel Astra II kombi 1,4 16V. Samochod ma łączny przebieg prawie 200 tys km i dalej swietnie chodzi. Gaz - monowtrysk system Landi.

 

Polecam LPG, tym bardziej, że nie widze roznicy w komforcie jazdy miedzy benzyną, a LPG, za to na stacji po przejechaniu 350 km płace za gaz 50 złotych.

 

Słyszałem opinie, że generalnie Ople bez problemow chodzą na gazie. Fordy z silnikami ZETEC mają problemy.

 

Jazda na gazie jest zdecydowanie najtansza, a moim zdaniem kultura pracy silnika benzynowego jest wyzsza niz diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem opinie, że generalnie Ople bez problemow chodzą na gazie. Fordy z silnikami ZETEC mają problemy.

 

Jazda na gazie jest zdecydowanie najtansza, a moim zdaniem kultura pracy silnika benzynowego jest wyzsza niz diesla.

 

Co do Opla zgadzam się, Co do Forda też, natomiast w przypadku nowych diesli nie mogę się zgodzić. Nowe technologie dieslowskie pozwalają na uzyskanie wysokiej kultury pracy. Poczynając od hałasu, przez drgania. W gazie jednak obrotów równych nie uzyskasz, więc auto również drga (gdy obrota zmniejszą się). Takie wahania są czasami denerwujące. Że nie wspomnę o dynamice jazdy i spokojnym wyprzedzaniu nawet na 5-tce (dzięki wysokiemu i "płaskiemu" momentowi obrotowemu).

Jednak niezależnie od wszystkiego, zakup nowego diesla to znacznie większy wydatek niż montaż nawet sekwencyjnego wtrysku gazu.

WIęc mimo wszystko pozostaje nam mniej "kulturalny" gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechnik Ci herezje opowiada instalacja gazowa nie ma bezpośredniego wpływy na uszkodzenie pompy paliwa, bardziej przyczyną uszkodzenia jest benzyna w baku, np. zbyt mała jej ilość, kiepska jakość, powinni Ci zainstalować odcięcie pompy paliwa w czasie pracy na LPG, to znacząco wydłuża jej pracę.

 

Po primo to ja nic o bezpośrednim wpływie nie pisałem.

Po duo mechanik powiedział dokładnie to samo co napisałeś.

 

według mnie masz masz nieprawidłowo zainstalowaną, może nawet dobraną instalację gazowo do tego auta + kilka błędów i na koniec niewłaściwa eksploatacja auta na gazie.

 

Opierając się na Twoich słowach powiedziałbym do gaziora:

"Panie mam kilka błędów w instalacji, pan mi to poprawi"

To trochę mało konkretnie powiedziane, możesz rozwinąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe turbodiesle są "odjazdowe", rowniez dosłownie, mają juz nawet sportowe osiągi.

 

Ich cena i koszty eksploatacji powodują, że moim zdaniem, w ostatecznym rozrachunku nie bedą to jednostki ekonomiczne w samochodach osobowych sredniej klasy z przebiegiem ok 20 tys rocznie w porownianiu z silnikami benzynowymi z instalacją LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe turbodiesle są "odjazdowe", rowniez dosłownie, mają juz nawet sportowe osiągi.

 

Ich cena i koszty eksploatacji powodują, że moim zdaniem, w ostatecznym rozrachunku nie bedą to jednostki ekonomiczne w samochodach osobowych sredniej klasy z przebiegiem ok 20 tys rocznie w porownianiu z silnikami benzynowymi z instalacją LPG.

 

Słusznie !!! Popieram!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyku,

Z twojego posta odnośnie nierównej pracy silników na gazie wnosze że masz nadal cos nie tak z instalacją. Silnik na LPG powinien chodzic ciszej i równiej. Może w twoim przypadku pomoże zmniejszenie przerwy na świecach. Iskra w mieszance LPG i powietrza potrzebuje dużo wiekszego napiecia a niektóre cewki nie daja sobie z tym rady i co jakis czas wypadaja zapłony. Z regóły pomaga wtedy zmniejszenie przerwy na świecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyku,

Z twojego posta odnośnie nierównej pracy silników na gazie wnosze że masz nadal cos nie tak z instalacją. Silnik na LPG powinien chodzic ciszej i równiej. Może w twoim przypadku pomoże zmniejszenie przerwy na świecach. Iskra w mieszance LPG i powietrza potrzebuje dużo wiekszego napiecia a niektóre cewki nie daja sobie z tym rady i co jakis czas wypadaja zapłony. Z regóły pomaga wtedy zmniejszenie przerwy na świecach.

 

Cześć Godul1. Spróbuję zmniejszyć odstęp. Pytanie - do ilu zmniejszyć? Ale w każdym aucie z gazem miałem problem z obrotami. Mniej lub bardziej - falowały. Ale spróbuję. Dzięki za radę. I wybiorę się do mojego gazownika przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstep zalezy od zaleceń producenta swiec albo samochodu. zwykle jest to 0,8 mm Wystarczy czasem zmniejszyć do 0,7 i juz widac czy to cos pomaga. Falowanie obrotów to nie jest norma w samochodach z instalacjami gazowymi. MOże to powodowac np wpiecie instalacji w niewłasciwym miejscu nie gwarantujacym stabilnego napiecia albo cała masa innych dupereli o których mało który gazownik ma pojecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Astrze rowniez nigdy nie było falowania obrotow. Jest za to inna przypadlosc - czasem po pierwszym zapaleniu, nawet gdy silnik sie nagrzeje, na gazie obroty wolne wynoszą 1500 obr/min (prawidłowo jest 900). Gdy silnik zgasze i znowu zapale, rowniez na gazie, obroty wynoszą juz prawidłowo 900.

 

Ta zagadka nie stwarza mi jednak zadnych problemow eksploatacyjnych, gdyz niewiele czasu spedzam stojąc z włączonym silnikiem, a ponadto dotyczy to tylko pierwszego rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w twoim przypadku pomoże zmniejszenie przerwy na świecach.

Przepraszam za lamerskie pytanie, ale chyba też jestem zainteresowany małą przerwą na świecach. Czy - jako kompletny laik 8) - mogę sobie zmniejszyć sam czy lepiej żebym poprosił pana gaziora? Jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nadzieję, że po regulacji /mam przejechać 1000km/ wszelkie niepożądane objawy znikną.

Nie podoba mi się:

- wyczuwalne drgania

- zwiększone obroty pomiedzy zmianami biegów

- zapalanie sie kontrolki /np. jak jadę dlugo powyżej 100km/h/

- wolniejsze sie zbieranie przy wyprzedzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w twoim przypadku pomoże zmniejszenie przerwy na świecach.

Przepraszam za lamerskie pytanie, ale chyba też jestem zainteresowany małą przerwą na świecach. Czy - jako kompletny laik 8) - mogę sobie zmniejszyć sam czy lepiej żebym poprosił pana gaziora? Jak to zrobić?

każdy podstawowy mechanik powinien to zrobić, oczywiście możesz sam zrobić, ale będą Ci potrzebne takie blaszki, które mają odpowiednią grubość.

 

Jak będziesz u mechaniora to od razu przestaw sobie kąt wyprzedzenia zapłonu (na wcześniejszy), w ślepo możesz pogonić o 2-3 stopnie, oczywiście można więcej, ale to już musisz lepiej znać swój silnik, więc nie ryzykuj. Co to da ?, samochód lepiej się zbiera na gazie, wzrasta jego moc, u mnie przyrost był bardzo duży, ale ustawiłem na dopuszczalnego maksa i w baku mam PB98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy podstawowy mechanik powinien to zrobić, oczywiście możesz sam zrobić, ale będą Ci potrzebne takie blaszki, które mają odpowiednią grubość.

 

Jak będziesz u mechaniora to od razu przestaw sobie kąt wyprzedzenia zapłonu (na wcześniejszy), w ślepo możesz pogonić o 2-3 stopnie, oczywiście można więcej, ale to już musisz lepiej znać swój silnik, więc nie ryzykuj. Co to da ?, samochód lepiej się zbiera na gazie, wzrasta jego moc, u mnie przyrost był bardzo duży, ale ustawiłem na dopuszczalnego maksa i w baku mam PB98.

 

do diaska, chyba to wydrukuję i pokażę mechanikowi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majka,

w twoim silniku samochodzie nie da sie tak łatwo pogonic zapłonu bo steruje nim ecu silnika. Tzebaby pobawic sie w cos co zachacza o tuning:-)

Nie wiem jaki masz silnik w swoim autku i nie chciałbym straszyc, ale z tego co sie orientuje to citroen robi plastikowe kolektory ssące, a te nie znosza dobrze współpracy z instalka za 2000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majka - oczywiście ja również nie chcę Cię straszyć, ale widziałem kolektory z zawoami (wentylami) lekko uszkodzone po wystrzale gazu w kolektor. Co prawda było to w Fordzie Fiesta 1.3 i kilka lat temu, ale od tego czasu zmieniła się technologia zaworów. Powinny działać dobrze.

Jaka kontrolka Ci się zapala przy 100 km/h???

Czy drganie występuje na wolnych obrotach? Bo jeśli tak to możesz mieć ustawioną zbyt ubogą mieszankę (taka śrubka przy parowniku). Trzeba ją podregulować.

Zostawanie silnika na wysokich obrotach może powodować zawór biegu jałowego lub czujnik obrotów. Ja składniałbym się ku temu pierwszemu. Łatwo sprawdzić - przejedź się z wyłączonym gazem - tylko na benzynie. Jeżeli wszystkie objawy wtedy nnie będą występowały - znaczy się, że trzeba sprawdzić parametry instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...