Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Auto na gaz? Jakie minusy?


Gagata

Recommended Posts

Majka - ja bym sobie takiej instalacji nie założył. Wentyle niewiele pomogą jezeli mieszanka wybuchnie w kolektorze. Naprawa po takim wybuchu może kosztowac nawet z 1500zł. Kolektor nie jest tani a moze rozypac sie jeszcze obudowa filtra, przepływomierz. NIe wiem gdzie zakładałas instalacje ale sekwencje(w 100% bezpieczną dla wiekszosci silników) mozna załozyc juz za 2400-2800zł. Tylko, ze nie w wawie a na prowincji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 316
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Łatwo sprawdzić - przejedź się z wyłączonym gazem - tylko na benzynie.

Jak faluje też na benzynce to może to być sonda lambda fiknięta

 

godul ma racje za 3tyś można już mieć wtrysk, a komfort jazdy o 100% lepszy

 

jak ja zakładałem instalkę to prosta kosztowała 1500zł, a wtrysk 5-8tyś, dzisjaj już bym się nie zastanawiał, tylko wtrysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady Panowie. Prosze nie straszcie Majki i nie przesadzajcie z tym wtryskiem sekwencyjnym. Akurat moj kuzyn miał wtrysk sekwencyjny w Fordzie Mondeo i ten układ nie pracował jak nalezy.

 

Ja tez mam monowtrysk, plastikowy kolektor, na gazie jezdze juz ponad dwa lata i zrobiłem 80 tys km i nigdy nie mialem zadnych istotnych problemow z instalacją.

 

Niech Majka jezdzi bezpiecznie i cieszy sie tanim paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wczoraj przeszliśmy na gaz 8)

Citroen berlingo, butla pod autem w miejscu koła zapasowego. :wink:

 

Majeczko szczerze gratuluję ...

Ja dalej Pb/95 :cry:

 

 

odwagi trochę :D nasza instalacja kosztowała 2tyś.

 

Odwagi mi nie brakuje :lol:

Ale u mienia silnik na 4 punkty wtrysk i plastikowy kolektor co oznacza że wycenili instalację na 4 tysiące :o :o :o

chyba sprzedam auto i nowe stare kupię co by gaz po ludzkich cenach założyć :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wczoraj przeszliśmy na gaz 8)

Citroen berlingo, butla pod autem w miejscu koła zapasowego. :wink:

 

Majeczko szczerze gratuluję ...

Ja dalej Pb/95 :cry:

 

 

odwagi trochę :D nasza instalacja kosztowała 2tyś.

 

Odwagi mi nie brakuje :lol:

Ale u mienia silnik na 4 punkty wtrysk i plastikowy kolektor co oznacza że wycenili instalację na 4 tysiące :o :o :o

chyba sprzedam auto i nowe stare kupię co by gaz po ludzkich cenach założyć :cry:

 

moje autko na to samo cierpi, stąd te wentyle................a teraz mnie straszą :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Mondeo i fordów wogóle to silniki 1,8 zetec i 1,6 zetec - wogóle sie nie nadaja do gazu. Ford wypuscił tez serie silników z kompozytowymi gniazdami zaworowymi i te nie wytzrymywały nawet 10 tys na LPG. Wiekszośc zetec-ów ma problemy z przgrzana głowica na LPG. Problem pojawia sie po przejechaniu ok: 30-60 tys km na LPG.

A wracajac do strzałów w plastikowym kolektorze to jest poprostu ruletka. Mnie przez 120 tys km strzeliło tylko raz ale ja mam gaźnik i metalowy kolektor, i metalowa obudowe filtra wiec rozwaliło mi tylko te obudowe filtra. Poza tym u mnie kolektor ssacy jest bardzo krótki we współczesnych kolektorach jest duzo wiecej miejsca na wybuchowa mieszanke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie silnik jest typu 14 XE, co oznacza pojemnosc 1400, wtrysk wielopunktowy, 16V i DOHC. Monowtrysk kosztował mnie przed dwoma laty ok. 2500 zł w ASO Opel i jestem zadowolony.

 

16 zł kosztuje mnie gaz potrzebny do przejechania 100 km. W ten sposob jeżdżę bez oglądania sie na koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majka - ja bym sobie takiej instalacji nie założył. Wentyle niewiele pomogą jezeli mieszanka wybuchnie w kolektorze. Naprawa po takim wybuchu może kosztowac nawet z 1500zł. Kolektor nie jest tani a moze rozypac sie jeszcze obudowa filtra, przepływomierz. NIe wiem gdzie zakładałas instalacje ale sekwencje(w 100% bezpieczną dla wiekszosci silników) mozna załozyc juz za 2400-2800zł. Tylko, ze nie w wawie a na prowincji.

 

To może mogę liczyć na parę słów porady

mam to szczęście żem na prowincji i może uda mi się zdobyć tą tak jak piszesz sekwencję w 100% bezpieczną w takiej cenie ale żem w te klocki całkowity laik może mi przybliżysz temat i poradzisz o co tak naprawdę mam pytać i na co liczyć?

 

(VW Golf III 1.4 listopad 1995 - oczywiście kolektor plastik)

Jeżeli możesz będę wdzięczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to moze miec wpływ na rzeczywistą trwałosc silnika?

jeśli poprawnie to się ustawi, to następuje wzrost mocy i nawet spadek spalania, ale wtedy są wyższe wymogi co do paliwa. Jeśli przecholujemy, lub źle ustawimy zapłon to istniej ryzyko spalania stukowego.

 

graince spalania stukowego można nawet usłyszeć i zapłon ustawić na słuch :D , ale dobrze żeby to zrobił jakiś gość znający się na żeczy, a czasami efekty są wyraźne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Mondeo i fordów wogóle to silniki 1,8 zetec i 1,6 zetec - wogóle sie nie nadaja do gazu. Ford wypuscił tez serie silników z kompozytowymi gniazdami zaworowymi i te nie wytzrymywały nawet 10 tys na LPG. Wiekszośc zetec-ów ma problemy z przgrzana głowica na LPG. Problem pojawia sie po przejechaniu ok: 30-60 tys km na LPG.

A wracajac do strzałów w plastikowym kolektorze to jest poprostu ruletka. Mnie przez 120 tys km strzeliło tylko raz ale ja mam gaźnik i metalowy kolektor, i metalowa obudowe filtra wiec rozwaliło mi tylko te obudowe filtra. Poza tym u mnie kolektor ssacy jest bardzo krótki we współczesnych kolektorach jest duzo wiecej miejsca na wybuchowa mieszanke.

 

Właśnie miałem o tym napisać, ale Godul1 mnie ubiegł.

 

Niezależnie od tego podobno można wymienić sam kolektor na metalowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałam napisać co to za kontrolka, ktora mi sie zapala...........

- kolor pomarańczowy, literka K. Normalnie to ona zapala sie przed przekreceniem kluczyka w stacyjce, a potem gasnie. Teraz od czasu do czasu zapala sie w trakcie jazdy. :roll:

Kto wie?

 

Majka - dwie sprawy - nawet jak Ci strzeli i rozwali kolektor - zawsze możesz zgłosić szkodę (z Auto Casca) lub zgłosić się do firmy montującej gaz, że spieprzyli instalację. W pierwszym przypadku na pewno dostaniesz odszkodowanie, w drugim - być może zwrócą ci koszty naprawy. W przypadku wspominanej przeze mnie Fiesty - zwrócił facetowi koszty naprawy instalator gazu.

 

Nie wiem co to za kontrolka - check??? To zdecydowanie nie powinna się zapalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lafcadio,

najlepiej wejdź na strone forum gazowego i poszperaj. Tak jak pisałem wczesniej - nie spotkałem jeszcze warsztatu montujacego gaz, który byłby w pełni kompetentny. Wiekszośc pochlebnycho opinii (typu że mało pali albo że nic nie stracił na mocy) wynika poprostu z niewiedzy użytkowników instalacji.

Teoretycznie, jak zakładaja ci sekwencje to mają najmniejsze szanse żeby cos spieprzyć ale zawsze możesz trafic na matołka który wgra ci mapy od innego modelu silnika albo przetnie wiązke w takim miejscu że nawet aso nie pomoże. Zasada podstawowa to żadac rachunku i gwarancji. A jak cos sie kiepści to najpierw udezamy do mechanika coby powiedział uczciwie co jest grane - a potem do gaziarza - niech naprawia albo oddaje kase. Ja mam na szczeście bardzo prosty i silnik i instalacje i do gazowników wpadam tylko na wymiane parownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...