godul1 10.08.2005 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Majka - ja bym sobie takiej instalacji nie założył. Wentyle niewiele pomogą jezeli mieszanka wybuchnie w kolektorze. Naprawa po takim wybuchu może kosztowac nawet z 1500zł. Kolektor nie jest tani a moze rozypac sie jeszcze obudowa filtra, przepływomierz. NIe wiem gdzie zakładałas instalacje ale sekwencje(w 100% bezpieczną dla wiekszosci silników) mozna załozyc juz za 2400-2800zł. Tylko, ze nie w wawie a na prowincji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pomocy 10.08.2005 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Łatwo sprawdzić - przejedź się z wyłączonym gazem - tylko na benzynie. Jak faluje też na benzynce to może to być sonda lambda fiknięta godul ma racje za 3tyś można już mieć wtrysk, a komfort jazdy o 100% lepszy jak ja zakładałem instalkę to prosta kosztowała 1500zł, a wtrysk 5-8tyś, dzisjaj już bym się nie zastanawiał, tylko wtrysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 10.08.2005 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 pieknie, q...a pieknie zamordować męża, czy mu odpuścić Oczywiście, nie powiedział, że nie będzie wtrysku sekwencyjnego, tylko, że w Dobczycach robia o wiele taniej. na benzynce nic nie faluje u nas za sekwencyjny chcieli 3400zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekS 10.08.2005 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Bez przesady Panowie. Prosze nie straszcie Majki i nie przesadzajcie z tym wtryskiem sekwencyjnym. Akurat moj kuzyn miał wtrysk sekwencyjny w Fordzie Mondeo i ten układ nie pracował jak nalezy. Ja tez mam monowtrysk, plastikowy kolektor, na gazie jezdze juz ponad dwa lata i zrobiłem 80 tys km i nigdy nie mialem zadnych istotnych problemow z instalacją. Niech Majka jezdzi bezpiecznie i cieszy sie tanim paliwem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 10.08.2005 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Krzysiek, masz u mnie piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lafcadio 10.08.2005 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 od wczoraj przeszliśmy na gaz Citroen berlingo, butla pod autem w miejscu koła zapasowego. Majeczko szczerze gratuluję ... Ja dalej Pb/95 odwagi trochę nasza instalacja kosztowała 2tyś. Odwagi mi nie brakuje Ale u mienia silnik na 4 punkty wtrysk i plastikowy kolektor co oznacza że wycenili instalację na 4 tysiące chyba sprzedam auto i nowe stare kupię co by gaz po ludzkich cenach założyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 10.08.2005 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 od wczoraj przeszliśmy na gaz Citroen berlingo, butla pod autem w miejscu koła zapasowego. Majeczko szczerze gratuluję ... Ja dalej Pb/95 odwagi trochę nasza instalacja kosztowała 2tyś. Odwagi mi nie brakuje Ale u mienia silnik na 4 punkty wtrysk i plastikowy kolektor co oznacza że wycenili instalację na 4 tysiące chyba sprzedam auto i nowe stare kupię co by gaz po ludzkich cenach założyć moje autko na to samo cierpi, stąd te wentyle................a teraz mnie straszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 10.08.2005 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 zapomniałam napisać co to za kontrolka, ktora mi sie zapala........... - kolor pomarańczowy, literka K. Normalnie to ona zapala sie przed przekreceniem kluczyka w stacyjce, a potem gasnie. Teraz od czasu do czasu zapala sie w trakcie jazdy. Kto wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 10.08.2005 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Co do Mondeo i fordów wogóle to silniki 1,8 zetec i 1,6 zetec - wogóle sie nie nadaja do gazu. Ford wypuscił tez serie silników z kompozytowymi gniazdami zaworowymi i te nie wytzrymywały nawet 10 tys na LPG. Wiekszośc zetec-ów ma problemy z przgrzana głowica na LPG. Problem pojawia sie po przejechaniu ok: 30-60 tys km na LPG.A wracajac do strzałów w plastikowym kolektorze to jest poprostu ruletka. Mnie przez 120 tys km strzeliło tylko raz ale ja mam gaźnik i metalowy kolektor, i metalowa obudowe filtra wiec rozwaliło mi tylko te obudowe filtra. Poza tym u mnie kolektor ssacy jest bardzo krótki we współczesnych kolektorach jest duzo wiecej miejsca na wybuchowa mieszanke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekS 10.08.2005 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 U mnie silnik jest typu 14 XE, co oznacza pojemnosc 1400, wtrysk wielopunktowy, 16V i DOHC. Monowtrysk kosztował mnie przed dwoma laty ok. 2500 zł w ASO Opel i jestem zadowolony. 16 zł kosztuje mnie gaz potrzebny do przejechania 100 km. W ten sposob jeżdżę bez oglądania sie na koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek30022 10.08.2005 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Nie mam gazu ponieważ zbiornik albo na miejscu koła zapasowego albo zmniejszony znacznie bagażnik (Opel Astra II)- to są dla mnie wady. Zaleta jest oczywista-koszty eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekS 10.08.2005 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Godul, a co sądzisz o zmianie kąta wyprzedzenia zapłonu o czym pisał Mdzalewski? Jaki to moze miec wpływ na rzeczywistą trwałosc silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lafcadio 10.08.2005 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Majka - ja bym sobie takiej instalacji nie założył. Wentyle niewiele pomogą jezeli mieszanka wybuchnie w kolektorze. Naprawa po takim wybuchu może kosztowac nawet z 1500zł. Kolektor nie jest tani a moze rozypac sie jeszcze obudowa filtra, przepływomierz. NIe wiem gdzie zakładałas instalacje ale sekwencje(w 100% bezpieczną dla wiekszosci silników) mozna załozyc juz za 2400-2800zł. Tylko, ze nie w wawie a na prowincji. To może mogę liczyć na parę słów porady mam to szczęście żem na prowincji i może uda mi się zdobyć tą tak jak piszesz sekwencję w 100% bezpieczną w takiej cenie ale żem w te klocki całkowity laik może mi przybliżysz temat i poradzisz o co tak naprawdę mam pytać i na co liczyć? (VW Golf III 1.4 listopad 1995 - oczywiście kolektor plastik) Jeżeli możesz będę wdzięczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdzalewscy 10.08.2005 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Jaki to moze miec wpływ na rzeczywistą trwałosc silnika? jeśli poprawnie to się ustawi, to następuje wzrost mocy i nawet spadek spalania, ale wtedy są wyższe wymogi co do paliwa. Jeśli przecholujemy, lub źle ustawimy zapłon to istniej ryzyko spalania stukowego. graince spalania stukowego można nawet usłyszeć i zapłon ustawić na słuch , ale dobrze żeby to zrobił jakiś gość znający się na żeczy, a czasami efekty są wyraźne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fizyk 10.08.2005 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Co do Mondeo i fordów wogóle to silniki 1,8 zetec i 1,6 zetec - wogóle sie nie nadaja do gazu. Ford wypuscił tez serie silników z kompozytowymi gniazdami zaworowymi i te nie wytzrymywały nawet 10 tys na LPG. Wiekszośc zetec-ów ma problemy z przgrzana głowica na LPG. Problem pojawia sie po przejechaniu ok: 30-60 tys km na LPG. A wracajac do strzałów w plastikowym kolektorze to jest poprostu ruletka. Mnie przez 120 tys km strzeliło tylko raz ale ja mam gaźnik i metalowy kolektor, i metalowa obudowe filtra wiec rozwaliło mi tylko te obudowe filtra. Poza tym u mnie kolektor ssacy jest bardzo krótki we współczesnych kolektorach jest duzo wiecej miejsca na wybuchowa mieszanke. Właśnie miałem o tym napisać, ale Godul1 mnie ubiegł. Niezależnie od tego podobno można wymienić sam kolektor na metalowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fizyk 10.08.2005 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 zapomniałam napisać co to za kontrolka, ktora mi sie zapala........... - kolor pomarańczowy, literka K. Normalnie to ona zapala sie przed przekreceniem kluczyka w stacyjce, a potem gasnie. Teraz od czasu do czasu zapala sie w trakcie jazdy. Kto wie? Majka - dwie sprawy - nawet jak Ci strzeli i rozwali kolektor - zawsze możesz zgłosić szkodę (z Auto Casca) lub zgłosić się do firmy montującej gaz, że spieprzyli instalację. W pierwszym przypadku na pewno dostaniesz odszkodowanie, w drugim - być może zwrócą ci koszty naprawy. W przypadku wspominanej przeze mnie Fiesty - zwrócił facetowi koszty naprawy instalator gazu. Nie wiem co to za kontrolka - check??? To zdecydowanie nie powinna się zapalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 10.08.2005 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 pierwsza z lewej jest to airbag, a ta wątpliwa jest druga Pewnie że nie powinna się zapalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 10.08.2005 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Lafcadio,najlepiej wejdź na strone forum gazowego i poszperaj. Tak jak pisałem wczesniej - nie spotkałem jeszcze warsztatu montujacego gaz, który byłby w pełni kompetentny. Wiekszośc pochlebnycho opinii (typu że mało pali albo że nic nie stracił na mocy) wynika poprostu z niewiedzy użytkowników instalacji. Teoretycznie, jak zakładaja ci sekwencje to mają najmniejsze szanse żeby cos spieprzyć ale zawsze możesz trafic na matołka który wgra ci mapy od innego modelu silnika albo przetnie wiązke w takim miejscu że nawet aso nie pomoże. Zasada podstawowa to żadac rachunku i gwarancji. A jak cos sie kiepści to najpierw udezamy do mechanika coby powiedział uczciwie co jest grane - a potem do gaziarza - niech naprawia albo oddaje kase. Ja mam na szczeście bardzo prosty i silnik i instalacje i do gazowników wpadam tylko na wymiane parownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 10.08.2005 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 INstalacje najlepiej zakładać w warsztacie który także napraawia samochody i gdzie znaja sie na elektryce. Jest wtedy nadzieja że beda sie orientować co mogą zepsuć przy okazji montowania LPG. Co do wyprzedzania zapłonu to właściwie MDZalewscy napisał wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fizyk 10.08.2005 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2005 Majka - jedź do serwisu i zapytaj. Wiem, że check może się czasem zapalać (ma to związek z sondą lambda). Może to mieć miejsce u ciebie. Ale lepiej sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.