mdzalewscy 17.08.2005 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 II generacja - charakterystyczna część to mikser, sterownianie odbywa się za pomocą prostej elektronikiIII gen. - zamiast miksera są wtryski (dysze) zamontowane bezpośrednio w kolektor, bardziej rozbudowana elektronika z mapami IV gen. - wtrysk w fazie lotnej, komputer instalacji wtrysku gazu bazuje na czasach otwarcia wtryskiwaczy PBV gen -wtrysk gazu w fazie ciekłej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 17.08.2005 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 No to czemu Selimie drogi piszesz że przy sekfencji leci lambda skoro ryzyko jest takie samo niezaleznie czy regulujesz 2,3 czy 4 generację. jak trefisz na matoła w warsztacie (a o takich inie trudno) to nic nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 17.08.2005 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 No dobra, a może iwcie czy ktos sie może przymieza do zakładania instalacji CNG? To LPG jest juz za drogie. Jak dalej to nasze pazerne państwo będzie nas tak łupić to chyba poszukam sobie lepszego miejsca do stwiania domku:-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fizyk 17.08.2005 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 W praktyce (pomijając techniczne szczegóły przedsięwzięcia) radziłbym zamontować gaz w firmie która posiada już pewną stabilność na rynku - czyli istnieje od conajmniej kilku lat. Można pogadać ze znajomymi. Ważne jest, żeby przyjeżdżając do serwisu na regulację - serws istniał. Po drugie kierowałbym się długością gwarancji. Jak znam życie - to co ma się wydarzyć - czy to będzie wybuch, czy kwestia regulacji - stanie się na pewno w czasie trwania gwarancji. Wtedy jedziesz (albo zaprowadzasz auto - lub to co z niego zostalo - tu oczywiście żart) do serwisu. Oni biorą odpowiedzialność za to co i jak zamontują. Myślę, że każdy z nas posiada pewne doświadczenie w użytkowaniu gazu. Ja już pisałem, że użytkuję trzecie auto z gazem i mimo wszystko (biorąc pod uwagę ceny diesli i ON) uważam, że jest to tańsza opcja. Tej wersji będę się trzymał . Sekwensję mam firmy Elpi. Jest już czwarty rok w aucie. Przejechałem 70 000 km. Nie miałem żadnych problemów. Teraz do Suzuki wmontowałem Zavoli (na wtrysku ciągłym). W poprzednim aucie miałem też Elpi - wtrysk ciągły). Dla potencjalnego użytkowanika jakim Lofcadio będziesz - może nie mieć znaczenia, której instalacji będziesz używał (może poza ceną ). Sprawnie działający emulator skutecznie opóźni szybsze zużycie sondy lambada . Przewody i tak wcześniej czy później wymienić trzeba będzie, bo jest są nienowe. a świece - to nie jest duży wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 17.08.2005 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 w serwisie, gdzie mój szanowny montował gaz, gwarancje daja na instalację, ale nie na "kichnięcia" - jak to okreslili, a T. przyjął do wiadomości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fizyk 17.08.2005 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 Gwarancja - gwarancją a ustawa o rękojmi (teraz to się inaczej nazywa) nakłada na SPRZEDAWCE pewne obowiązki. Nie ma fizycznej możliwości, żeby nie odpowiadał zakład. I oni są tego świadomi. Pamiętaj Maja - gwarancja tylko pozornie chroni interes klienta. Tak naprawdę - chroni interes sprzedawcy/producenta. Ma czasami tak dużo ograniczeń, że producent prawie za nic nie odpowiada. Natomiast batem na sprzedawców (nie producentów) jest ustawa o rękojmi (sorry nie pamiętam jak się to teraz nazywa). Przekonałem się jako pracownik serwisu - jak to działa. Działa niezwykle skutecznie.A żeby szybko dokonać naprawy - (jeśli masz Auto Casco) - likwidujesz szkodę z polisy i w międzyczasie oczywiście idziesz do zakladu (a raczej - najpierw do zakładu, a jak będą problemy to z zakładu ubezpieczeń).Nie sądzę żebyś miała jakiś problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 17.08.2005 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 mam nadzieję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lafcadio 17.08.2005 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 No to czemu Selimie drogi piszesz że przy sekfencji leci lambda skoro ryzyko jest takie samo niezaleznie czy regulujesz 2,3 czy 4 generację. jak trefisz na matoła w warsztacie (a o takich inie trudno) to nic nie pomoże. Czyli mam rozumieć że IV generacja to jest ta sekwencja ? I jeszcze Fizyk mnie pogrąża że nieważne jaką założę instalację bo to bez różnicy A Selim mnie całkiem wyśmiał że chcę ładować sekwencję i sondę lambda hurtowo będę kupować I u Majeczki choroba No to co mam zrobić przecież mi u fachowca wmóią co chcą bo ja się w tym zupełnie nie orientuję ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 17.08.2005 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 No to czemu Selimie drogi piszesz że przy sekfencji leci lambda skoro ryzyko jest takie samo niezaleznie czy regulujesz 2,3 czy 4 generację. jak trefisz na matoła w warsztacie (a o takich inie trudno) to nic nie pomoże. Czyli mam rozumieć że IV generacja to jest ta sekwencja ? I jeszcze Fizyk mnie pogrąża że nieważne jaką założę instalację bo to bez różnicy A Selim mnie całkiem wyśmiał że chcę ładować sekwencję i sondę lambda hurtowo będę kupować I u Majeczki choroba No to co mam zrobić przecież mi u fachowca wmóią co chcą bo ja się w tym zupełnie nie orientuję ... lafcadio, weź to na logikę. - tańsza jazda o 50% , ale: instalacja wcale nie tania, musisz miec czas na naprawy i częstsze odwiedziny u mechaników. ile kilometrów przejeżdżasz miesięcznie? - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 17.08.2005 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 Selim krytykował bo myśłał że chcesz zakładac sekwencje do jednopunktowego wtrysku z metalowym kolektorem, który bardzo dobrze znosi instalke 2 generacji. Ty masz wielopunktowy wtrysk i delikatny kolektor. Pomijajac wszystko Jezeli dostanesz gwarancje na instlacje 2 generacji w twoim aucie i w jej trakcie coś pieprznie to cie to nie powinno interesowac. Ale w naszym popie... państwie strasznie trudno jest egzekwowac swoje prawa wiec lepiej nie ryzykuj potencjalnych sporów z rzeczoznawcami i załóż sobie sekwencje - czyli 4 generację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 17.08.2005 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 dokładnie jest tak jak Godul napisał człowiek nie doczyta do konca i potem sie mądruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lafcadio 17.08.2005 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 lafcadio, weź to na logikę. - tańsza jazda o 50% , ale: instalacja wcale nie tania, musisz miec czas na naprawy i częstsze odwiedziny u mechaników. ile kilometrów przejeżdżasz miesięcznie? - Cosik ponad 1000 Sekwencja 3 tys czyli za dajmy na to 2 latka do zwrotu ale jeżeli będzie mnie kosztować jazda taniej możliwym jest zwiększenie częstotliwości wsiadania do pojazdu a biorąc pod uwagę możliwości OPEC to przy drożejącej benzynce zwróci się szybciej A jak tam zdrówko Majeczko bo czytam że jakiś katarek i kichanie uważaj na Siebie ... Jesień tuż tuż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lafcadio 17.08.2005 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 Selim krytykował bo myśłał że chcesz zakładac sekwencje do jednopunktowego wtrysku z metalowym kolektorem, który bardzo dobrze znosi instalke 2 generacji. Ty masz wielopunktowy wtrysk i delikatny kolektor. Pomijajac wszystko Jezeli dostanesz gwarancje na instlacje 2 generacji w twoim aucie i w jej trakcie coś pieprznie to cie to nie powinno interesowac. Ale w naszym popie... państwie strasznie trudno jest egzekwowac swoje prawa wiec lepiej nie ryzykuj potencjalnych sporów z rzeczoznawcami i załóż sobie sekwencje - czyli 4 generację. Dzięki Godul Dzięki Selimm w takim razie zostanę przy sekwencji (3 tys z gwarancją w razie gdyby co) teraz napisze Fizyk, że i tak to nie ma znaczenia czy 1 czy VII generacja i tak wychodzi na to samo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fizyk 17.08.2005 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 Popieram kolegów - ale powtarzam raz jeszcze - nikt nie powinien irobić łaski z naprawą. Podam dwa przykłady: 1. Pracując w Fordzie spotkalem się z sytuacją (osobiście), że klient przyjechał po 10 miesiącach eksploatacji auta na przegląd. Przebieg auta - około 60 tys.km. Ponieważ wg gwarancji powinien był przyjechać po 15000 km. Okazało się że jest uszkodzone łożysko i pare innych drobiazgów. Oczywiście, zgodnie z warunkami przekreśliłm mu wpis w książce gwarancyjnej z adnotacją o utracie gwarancji. Facet się nie przejął. Stwierdził, tylko, że jego gwarancja nie interesuje. Naprawy dokonaliśmy w ramach rękojmi. Nie zapłacił nic. Drugi przypadek - rodzona moja siostra kupiła sobie jakiś byle jaki sprzęt RTV. Napisano - gwarancja 6 m-cy. Minęło 11 miesięcy sprzęt się rypł (wział i popsuł). Rodzice powiedzieli mi o tym, i że już po gwarancji, że trudno się mówi itd. Ale ja się uwziąłem. Wziąłem grata zaniosłem do .... Reala. Powiedziałem jaka sprawa i ... po 2 tygodniach siostra odebrała 100 % pieniędzy. Żadnych problemów. Nawet słowem nie wspomnieli o gwarancji. O takich rzeczach warto wiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 17.08.2005 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 wiesz nie bede juz mieszał , ale zrobiłbym to jeszcze inaczej wymiana kolektora , zwykła instalacja , usuniecie silniczka krokowego (zwykła regulacja na srube) ...ale Ty jednak zamont.sobie 4-edycje zresztą napisz jakiej firmy chce Ci to zamontowac , bo te 3 tysiące to albo jest za duzo albo za mało ......jezeli to jest ta o ktorej mysle to warto, a jesli to jest 3-edycja to wole swoje rozwiązanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fizyk 17.08.2005 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 Selim krytykował bo myśłał że chcesz zakładac sekwencje do jednopunktowego wtrysku z metalowym kolektorem, który bardzo dobrze znosi instalke 2 generacji. Ty masz wielopunktowy wtrysk i delikatny kolektor. Pomijajac wszystko Jezeli dostanesz gwarancje na instlacje 2 generacji w twoim aucie i w jej trakcie coś pieprznie to cie to nie powinno interesowac. Ale w naszym popie... państwie strasznie trudno jest egzekwowac swoje prawa wiec lepiej nie ryzykuj potencjalnych sporów z rzeczoznawcami i załóż sobie sekwencje - czyli 4 generację. Dzięki Godul Dzięki Selimm w takim razie zostanę przy sekwencji (3 tys z gwarancją w razie gdyby co) teraz napisze Fizyk, że i tak to nie ma znaczenia czy 1 czy VII generacja i tak wychodzi na to samo ... Ech ty prowokatorze. Ale chciałem jeszcze zwrócić uwagę, że i tak to nie ma znaczenia ..... i tak wychodzi na to samo A tak na serio - to cena sekwencji już nie jest tak zaporowa jak dawniej. Ja za swoją do Opla płaciłem ponad 5 000 zł. teraz jest prawie 2 razy tańsza. Pewnie tez bym wybrał sekwencje. Ale powyższe odnośnie gwarancji może sie przydać w obu przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fizyk 17.08.2005 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 Selim - podoba mi się Twój wpis w stopce!!! Jest rewelacyjny! Lubię ludzi z poczuciem humoru. A teraz przerwa na reklamę. Rozmawiają dwie koleżanki. Jedna jest w sanatorium, druga w domu. Ta z domu pyta się: Jak sie bawicie?? Kuracjuszka odpowiada - Bawimy się jak damy ... jak nie damy to się nie bawimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdzalewscy 17.08.2005 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 No dobra, a może iwcie czy ktos sie może przymieza do zakładania instalacji CNG? -( i to jest temat ciekawy, zaczeliśmy zgłebiać z kolegą z pracy ten temat, opracowaliśmy nawet projekt sprężarki do pompowania butli w aucie z domowej sieci gazu (CPN w garażu ), chcieliśmy przerobić zwykłą instalację LPG na CNG i tu ból , zwykłą instalacja nie ma szans wytrzymać takiego ciśnienia. Trzeba nową instalację, nowe butle i to dużo większe butle. Po przeliczeniu koszt gazu by wyniósł około 1,10 za litr w odniesieniu do obecnego 1,80zł za litr. Koszt instalacji minimum 5-6tyś zł, kiedy to się zwróci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
godul1 17.08.2005 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 wiesz nie bede juz mieszał , ale zrobiłbym to jeszcze inaczej wymiana kolektora , zwykła instalacja , usuniecie silniczka krokowego (zwykła regulacja na srube) ...ale Ty jednak zamont.sobie 4-edycje No tak i instalacja mogłaby kosztowac 1000zł Tylko samochód nie przeszedłby przeglądu bo nie można zgodnie z przepisami zakładac takiej instalacji do saochodu z katalizatorem. No chyba że cos sie ostatnio zmieniło. 1000 km miesiecznie to bardzo mało. W takiej sytuacji wogóle zastanawiałbym sie nad sensem instalacji. Może za dwa lata będziesz chciał zmienic auto na nowsze albo wieksze? Ja nie mam specjalnie wyboru bo tłuke codziennie 100km a czasem wiecej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mdzalewscy 17.08.2005 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2005 No tak i instalacja mogłaby kosztowac 1000zł Tylko samochód nie przeszedłby przeglądu bo nie można zgodnie z przepisami zakładac takiej instalacji do saochodu z katalizatorem. rozwiązaniem tego problemu są te proste psełdo komputerki (sterowniki) i instalacja przechodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.