Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Auto na gaz? Jakie minusy?


Gagata

Recommended Posts

II generacja - charakterystyczna część to mikser, sterownianie odbywa się za pomocą prostej elektroniki

III gen. - zamiast miksera są wtryski (dysze) zamontowane bezpośrednio w kolektor, bardziej rozbudowana elektronika z mapami

IV gen. - wtrysk w fazie lotnej, komputer instalacji wtrysku gazu bazuje na czasach otwarcia wtryskiwaczy PB

V gen -wtrysk gazu w fazie ciekłej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 316
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

W praktyce (pomijając techniczne szczegóły przedsięwzięcia) radziłbym zamontować gaz w firmie która posiada już pewną stabilność na rynku - czyli istnieje od conajmniej kilku lat. Można pogadać ze znajomymi. Ważne jest, żeby przyjeżdżając do serwisu na regulację - serws istniał. Po drugie kierowałbym się długością gwarancji. Jak znam życie - to co ma się wydarzyć - czy to będzie wybuch, czy kwestia regulacji - stanie się na pewno w czasie trwania gwarancji. Wtedy jedziesz (albo zaprowadzasz auto - lub to co z niego zostalo :wink: - tu oczywiście żart) do serwisu. Oni biorą odpowiedzialność za to co i jak zamontują. Myślę, że każdy z nas posiada pewne doświadczenie w użytkowaniu gazu. Ja już pisałem, że użytkuję trzecie auto z gazem i mimo wszystko (biorąc pod uwagę ceny diesli i ON) uważam, że jest to tańsza opcja. Tej wersji będę się trzymał :wink: . Sekwensję mam firmy Elpi. Jest już czwarty rok w aucie. Przejechałem 70 000 km. Nie miałem żadnych problemów. Teraz do Suzuki wmontowałem Zavoli (na wtrysku ciągłym). W poprzednim aucie miałem też Elpi - wtrysk ciągły).

Dla potencjalnego użytkowanika jakim Lofcadio będziesz - może nie mieć znaczenia, której instalacji będziesz używał (może poza ceną :wink: ).

Sprawnie działający emulator skutecznie opóźni szybsze zużycie sondy lambada :wink: . Przewody i tak wcześniej czy później wymienić trzeba będzie, bo jest są nienowe. a świece - to nie jest duży wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja - gwarancją a ustawa o rękojmi (teraz to się inaczej nazywa) nakłada na SPRZEDAWCE pewne obowiązki. Nie ma fizycznej możliwości, żeby nie odpowiadał zakład. I oni są tego świadomi. Pamiętaj Maja - gwarancja tylko pozornie chroni interes klienta. Tak naprawdę - chroni interes sprzedawcy/producenta. Ma czasami tak dużo ograniczeń, że producent prawie za nic nie odpowiada. Natomiast batem na sprzedawców (nie producentów) jest ustawa o rękojmi (sorry nie pamiętam jak się to teraz nazywa). Przekonałem się jako pracownik serwisu - jak to działa. Działa niezwykle skutecznie.

A żeby szybko dokonać naprawy - (jeśli masz Auto Casco) - likwidujesz szkodę z polisy i w międzyczasie oczywiście idziesz do zakladu (a raczej - najpierw do zakładu, a jak będą problemy to z zakładu ubezpieczeń).

Nie sądzę żebyś miała jakiś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czemu Selimie drogi piszesz że przy sekfencji leci lambda skoro ryzyko jest takie samo niezaleznie czy regulujesz 2,3 czy 4 generację. jak trefisz na matoła w warsztacie (a o takich inie trudno) to nic nie pomoże.

 

Czyli mam rozumieć że IV generacja to jest ta sekwencja ? :o :roll: :cry:

I jeszcze Fizyk mnie pogrąża że nieważne jaką założę instalację bo to bez różnicy :cry:

A Selim mnie całkiem wyśmiał że chcę ładować sekwencję i sondę lambda hurtowo będę kupować :cry:

I u Majeczki choroba :cry:

 

No to co mam zrobić przecież mi u fachowca wmóią co chcą bo ja się w tym zupełnie nie orientuję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czemu Selimie drogi piszesz że przy sekfencji leci lambda skoro ryzyko jest takie samo niezaleznie czy regulujesz 2,3 czy 4 generację. jak trefisz na matoła w warsztacie (a o takich inie trudno) to nic nie pomoże.

 

Czyli mam rozumieć że IV generacja to jest ta sekwencja ? :o :roll: :cry:

I jeszcze Fizyk mnie pogrąża że nieważne jaką założę instalację bo to bez różnicy :cry:

A Selim mnie całkiem wyśmiał że chcę ładować sekwencję i sondę lambda hurtowo będę kupować :cry:

I u Majeczki choroba :cry:

 

No to co mam zrobić przecież mi u fachowca wmóią co chcą bo ja się w tym zupełnie nie orientuję ...

 

lafcadio, weź to na logikę.

- tańsza jazda o 50% , ale:

instalacja wcale nie tania, musisz miec czas na naprawy i częstsze odwiedziny u mechaników.

 

ile kilometrów przejeżdżasz miesięcznie?

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selim krytykował bo myśłał że chcesz zakładac sekwencje do jednopunktowego wtrysku z metalowym kolektorem, który bardzo dobrze znosi instalke 2 generacji. Ty masz wielopunktowy wtrysk i delikatny kolektor.

Pomijajac wszystko Jezeli dostanesz gwarancje na instlacje 2 generacji w twoim aucie i w jej trakcie coś pieprznie to cie to nie powinno interesowac. Ale w naszym popie... państwie strasznie trudno jest egzekwowac swoje prawa wiec lepiej nie ryzykuj potencjalnych sporów z rzeczoznawcami i załóż sobie sekwencje - czyli 4 generację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lafcadio, weź to na logikę.

- tańsza jazda o 50% , ale:

instalacja wcale nie tania, musisz miec czas na naprawy i częstsze odwiedziny u mechaników.

 

ile kilometrów przejeżdżasz miesięcznie?

-

 

Cosik ponad 1000

 

Sekwencja 3 tys czyli za dajmy na to 2 latka do zwrotu

ale jeżeli będzie mnie kosztować jazda taniej możliwym jest zwiększenie częstotliwości wsiadania do pojazdu :wink:

a biorąc pod uwagę możliwości OPEC to przy drożejącej benzynce zwróci się szybciej

 

 

A jak tam zdrówko Majeczko

bo czytam że jakiś katarek i kichanie

uważaj na Siebie ... :wink:

Jesień tuż tuż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selim krytykował bo myśłał że chcesz zakładac sekwencje do jednopunktowego wtrysku z metalowym kolektorem, który bardzo dobrze znosi instalke 2 generacji. Ty masz wielopunktowy wtrysk i delikatny kolektor.

Pomijajac wszystko Jezeli dostanesz gwarancje na instlacje 2 generacji w twoim aucie i w jej trakcie coś pieprznie to cie to nie powinno interesowac. Ale w naszym popie... państwie strasznie trudno jest egzekwowac swoje prawa wiec lepiej nie ryzykuj potencjalnych sporów z rzeczoznawcami i załóż sobie sekwencje - czyli 4 generację.

 

Dzięki Godul

Dzięki Selimm

w takim razie zostanę przy sekwencji (3 tys z gwarancją w razie gdyby co) :wink:

 

teraz napisze Fizyk, że i tak to nie ma znaczenia czy 1 czy VII generacja i tak wychodzi na to samo ...

:lol: :cry: :lol: :cry: :lol: :cry: :lol: :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegów - ale powtarzam raz jeszcze - nikt nie powinien irobić łaski z naprawą. Podam dwa przykłady:

1. Pracując w Fordzie spotkalem się z sytuacją (osobiście), że klient przyjechał po 10 miesiącach eksploatacji auta na przegląd. Przebieg auta - około 60 tys.km. Ponieważ wg gwarancji powinien był przyjechać po 15000 km. Okazało się że jest uszkodzone łożysko i pare innych drobiazgów. Oczywiście, zgodnie z warunkami przekreśliłm mu wpis w książce gwarancyjnej z adnotacją o utracie gwarancji. Facet się nie przejął. Stwierdził, tylko, że jego gwarancja nie interesuje. Naprawy dokonaliśmy w ramach rękojmi. Nie zapłacił nic.

Drugi przypadek - rodzona moja siostra kupiła sobie jakiś byle jaki sprzęt RTV. Napisano - gwarancja 6 m-cy. Minęło 11 miesięcy sprzęt się rypł (wział i popsuł). Rodzice powiedzieli mi o tym, i że już po gwarancji, że trudno się mówi itd. Ale ja się uwziąłem. Wziąłem grata zaniosłem do .... Reala. Powiedziałem jaka sprawa i ... po 2 tygodniach siostra odebrała 100 % pieniędzy. Żadnych problemów. Nawet słowem nie wspomnieli o gwarancji.

O takich rzeczach warto wiedzieć. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz nie bede juz mieszał , ale zrobiłbym to jeszcze inaczej

wymiana kolektora , zwykła instalacja , usuniecie silniczka krokowego (zwykła regulacja na srube) ...ale Ty jednak zamont.sobie 4-edycje :wink:

 

zresztą napisz jakiej firmy chce Ci to zamontowac , bo te 3 tysiące to albo jest za duzo albo za mało ......jezeli to jest ta o ktorej mysle to warto, a jesli to jest 3-edycja to wole swoje rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selim krytykował bo myśłał że chcesz zakładac sekwencje do jednopunktowego wtrysku z metalowym kolektorem, który bardzo dobrze znosi instalke 2 generacji. Ty masz wielopunktowy wtrysk i delikatny kolektor.

Pomijajac wszystko Jezeli dostanesz gwarancje na instlacje 2 generacji w twoim aucie i w jej trakcie coś pieprznie to cie to nie powinno interesowac. Ale w naszym popie... państwie strasznie trudno jest egzekwowac swoje prawa wiec lepiej nie ryzykuj potencjalnych sporów z rzeczoznawcami i załóż sobie sekwencje - czyli 4 generację.

 

Dzięki Godul

Dzięki Selimm

w takim razie zostanę przy sekwencji (3 tys z gwarancją w razie gdyby co)

 

 

teraz napisze Fizyk, że i tak to nie ma znaczenia czy 1 czy VII generacja i tak wychodzi na to samo ...

:lol: :cry: :lol: :cry: :lol: :cry: :lol: :cry:

 

Ech ty prowokatorze. Ale chciałem jeszcze zwrócić uwagę, że i tak to nie ma znaczenia ..... i tak wychodzi na to samo :D :wink: :wink:

A tak na serio - to cena sekwencji już nie jest tak zaporowa jak dawniej. Ja za swoją do Opla płaciłem ponad 5 000 zł. teraz jest prawie 2 razy tańsza. Pewnie tez bym wybrał sekwencje.

Ale powyższe odnośnie gwarancji może sie przydać w obu przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Selim - podoba mi się Twój wpis w stopce!!! :D :wink: Jest rewelacyjny!

Lubię ludzi z poczuciem humoru.

A teraz przerwa na reklamę. Rozmawiają dwie koleżanki. Jedna jest w sanatorium, druga w domu. Ta z domu pyta się: Jak sie bawicie??

Kuracjuszka odpowiada - Bawimy się jak damy ... jak nie damy to się nie bawimy :D :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, a może iwcie czy ktos sie może przymieza do zakładania instalacji CNG? -(

i to jest temat ciekawy, zaczeliśmy zgłebiać z kolegą z pracy ten temat, opracowaliśmy nawet projekt sprężarki do pompowania butli w aucie z domowej sieci gazu (CPN w garażu :D ), chcieliśmy przerobić zwykłą instalację LPG na CNG i tu ból :cry: :cry: , zwykłą instalacja nie ma szans wytrzymać takiego ciśnienia. Trzeba nową instalację, nowe butle i to dużo większe butle. Po przeliczeniu koszt gazu by wyniósł około 1,10 za litr w odniesieniu do obecnego 1,80zł za litr. Koszt instalacji minimum 5-6tyś zł, kiedy to się zwróci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz nie bede juz mieszał , ale zrobiłbym to jeszcze inaczej

wymiana kolektora , zwykła instalacja , usuniecie silniczka krokowego (zwykła regulacja na srube) ...ale Ty jednak zamont.sobie 4-edycje :wink:

No tak i instalacja mogłaby kosztowac 1000zł:-) Tylko samochód nie przeszedłby przeglądu bo nie można zgodnie z przepisami zakładac takiej instalacji do saochodu z katalizatorem. No chyba że cos sie ostatnio zmieniło.

1000 km miesiecznie to bardzo mało. W takiej sytuacji wogóle zastanawiałbym sie nad sensem instalacji. Może za dwa lata będziesz chciał zmienic auto na nowsze albo wieksze? Ja nie mam specjalnie wyboru bo tłuke codziennie 100km a czasem wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak i instalacja mogłaby kosztowac 1000zł:-) Tylko samochód nie przeszedłby przeglądu bo nie można zgodnie z przepisami zakładac takiej instalacji do saochodu z katalizatorem.

rozwiązaniem tego problemu są te proste psełdo komputerki (sterowniki) i instalacja przechodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...