Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

projekt D07 PRAKTYCZNY


Recommended Posts

Pozwolenia jeszcze nie mam. Chcemy zacząć w przyszłym roku. Napisz proszę, jakie fundamenty są przewidziane w proj (wylewane czy z bloczków?) - jakie Ty robisz? Masz może zestawienie materiałów? Ja chcę kupić proj. za tydzień, ale w Muratorze powiedziano mi, że mi zestawienia nie przyślą, kosztuje ono 150 zł : :-? : Dziwne. We wszystkich innych biurach, w których dowiadywałąm się wcześmniej przesyłano mi zestawienia bez problemów.... Jaka jest pow. dachu? Ja planuję ścianę JW a TY?

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

AgnesK- nie mam jeszcze projektu - więc nie mogę Ci podać takich szczegółów. Mniemam, że jak prawie we wszystkich projektach ścianka fundamentowa jest z betonowych bloczków, projekt gotowy jest dla ściany dwuwarstwowej ( ja chcę beton kom. 24 + 12 cm styropian) . Wiem , że pow. dachu jest ok. 160 m2. Jak będę miał projekt - to bedę znał szczegóły. Ale Ty chyba będziesz miała szybciej - ja kupię dopiero gdy otrzymam WZ.

Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś u Ciebie trwa to strasznie długo z WZ. Ja otrzymałam swoje w ciągu 2 tyg (teraz pod koniec lipca), ale są ważne do 10.12.2003. Pewnie przez te plany. Nie wiecie czym ten termin skutkuje? Podejżewam, że do 10.12 muszę wystąpić o pozwolenie na bud? Projekt chcę zamówić ok. 20.08. Jezu mam nadzieję , że przy systemie gosp. jest możliwe zmieszczenie st sur. otwartego w 70 tys.... :-? A Ty jaki budżet planujesz?

Z Praktycznym pozdrowieniem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AgnesK - moja historia z WZ jest b. długa. Pierwszy wniosek o WZ złożyłem 06.01 03 r. ( myślałem, że rozpocznę budowę w maju), niestety miejscowy plan zagospodarowania wygasł i w trybie rozprawy adm. miałem mieć wydane WZ ( po zatwierdzeniu przez UW) do 30.07.03 - nie dostałem WZ ponieważ działka budowlana ma symbol Bp/R i właśnie ta literka R zaważyła, że UW rozpatrzył sprawę negatywnie. W dniu 25.07 już w/g nowego prawa budowlanego złożyłem nowy wniosek i dalej czekam - dzisiaj dzwoniłem do UG i pani , która prowadzi moją sprawę powiedziała, że potrwa to jeszcze około 2 m-cy ponieważ - musi skompletować na nowo dokumeny, powiadomić sąsiadów ( należy czekać 2 tyg. na tzw. zwrotki) i wysłać dok. do UW w celu zatwierdzenia ich.

 

Mówię Ci to jest makabra, delikatnie mówiąc cały mój misterny plan na ten rok szlag trafił.

 

Jak u Ciebie wyglądała sprawa z WZ - czy mogłabyś coś na ten temat napisać - czy Wasza gmina miała przedłużony na ten rok plan zagosp. przestrzennego i czy też w Waszej gminie czekało się na zwrotki od sąsiadów.

 

Jak wcześniej pisałem zamierzam w 60 tys. zmieścić się w stanie surowym - wszystkie przyłącza już mam ( prąd z licznikiem, wodę i gaz - brak jest u mnie tylko kanalizy)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna moja rada - skoro już masz WZ to nie czekaj na nic tylko jak najszybciej staraj się o pozwolenie na budowę - bo w przeciwnym razie będzie z Tobą to samo co i ze mną, jeśli gmina nie będzie miała nowego planu na przyszły rok - pozwolenie na budowę jest ważne przez 2 lata - śpiesz się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa z WZ wyglądała następująco - w IV kupiliśmy działkę i wtedy pani w UM powiedziała, żebyśmy trochę poczekali na wydanie WZ, tak do lipca, gdy wejdzie nowe prawo budowlane. Tak zrobiliśmy ponieważ i tak chcemy zaczynać w przyszłym roku. Zgłosiłam się w UM na początku VII, a pani, że prace na nowym planem stanęły bo wyszły jjakieś nowe przepisy w tzw. międzyczasie a nie ma przepisów wykonawczych i tak w ogóle to nie wiadomo jak długo to jeszcze potrwa (wynika z tego, że gmina Kowary nie ma jeszcze zatwierdzonego nowego planu.) Na to ja: co mam robić? Pani: niech pani robi swoje a my zrobimy swoje - proszę złożyć wniosek o wydanie WZ. Tak zrobiłam. jeszcze po ok. 10 dniach zadzwoniłąm, że jadę na urlop i żeby tak wysłali żeby były w domu na 27.07 nie wcześniej, no i były 28.07 :o

Ale widzę (czytam), że coś miałam szczęście..... :)

Już za parę dni kupię projekcik i jak chcesz prześlę wszystkie możliwe informacje.

Narazie poszujuje architekta, który mi tanio zrobi adaptacje.

 

Narazie pozdrawiam i trzymam kciuki za szybkie wydanie WZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AgnesK - dzięki za szybką odpowiedź - z tego co piszesz wynika, że w Twojej gminie był aktualny plan miejscowy, więc nie było problemu - i powinnaś z tego faktu być niezmiernie zadowolona.

 

Jak kupisz projekt, to daj jak najszybciej znać.

Pozdrowienia z Gdańska dla południa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AgnesK - oprócz Twoich bardzo zasadnych zmian, które u mnie także wchodzą w rachubę zamierzam także;

1. Komin do kominka musi być nieco dalej przesunięty , ze względu na pomieszczenia na górze ( patrz drzwi do pokoju i łazienka)

2. Przeniesienie okna połaciowego z garderoby do największego pokoju

3. Podniesienie małego okienka od frontu, tak , aby doświetlało klatkę schodową, a nie pomieszczenia pod schodami ( bo tak chyba jest w projekcie

4. Przedłużenie o 1-1,5m połaci dachowej nad salonem, aby mieć częściowo zadaszony taras

 

Marc - czekamy z niecierpliwością!

 

Jesli można to do ww. zmian mam nastepujace uwagi:

 

ad. 1. OK. ZGadzam sięz tym jak najbardziej. Proszę tylko zauważyć, że korytarz nie jest największy, dlatego komin musi byćumiejętnie usytuowany (może być nawet ładnie wkomponowany).

ad. 2. Ten pomysł nie jest najplepszy. Okno połaciowe oświetla garderobę (będzie tam ciemno) i korytarz (poprzez szybki w drzwiach). Ponadto, jeśli masz w oknie wentylację to w garerobie są dwa kanały wentylacyjne (jeden w oknie, drugi w dachu). Moim zdaniem jeden kanał wentylacyjny (w dachu) nie wystarczy. Jeśli koniecznie chcesz to zrobić to pomyśl o dodatkowej wentylacji w garderobie i odpowiednio doświetl korytarz i garderobę.

ad. 3. Nieprawda. Okno jest nad schodami. Nie da się go podnieść bo przeszkadza daszek nad wejściem. Możesz go zrobić ponad daszkiem, ale wtedy będzie problem z utrzymaniem go w czystości (będzie za wysoko).

ad. 4. To dobry pomysł. Sam tak zrobiłem, tylko mam problem bo facet ze Starostwa Powiatowgeo powiedził mi, że dach może wystawać do 80cm od muru. Nie wiem jak w praktyce wygląda odbiór. Moim zdaniem dłuższa połać dachowa poprawia wygląd domu (ja mam jeszcze rzeźbione krokwie).

 

Pozdrawiam

 

Marc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto moje koszty. Zestawienie jest razem z robocizną (nie mam rozbicia. Zaznaczam tylko, że koszty robocizny były na poziomie przeciętnym dla murarzy cz dekarzy pracujących na czarno. Na pewno można trochę z kosztów robocizny zejść. Płaciłem za pomocnika 8 PLN/h a za murarza czy dekarza 12 PLN/h).

 

1. Przygotowanie terenu (rozwalenie starej szopy, wycięcie drzewek, wyrównanie ternu. Było ciężko dlatego tak drogo) - 1 000 PLN;

2. Przyłącze wodociągowe (mam wodę na działce w studzience) - 500 PLN (bez kosztów przyłącza. To jest koszt rury, pianki etc + robocizna za przeciągnięcie rury ze studzienki do domu).

3. Roboty ziemne (kopanie dołu pod fundamanety z częściowym wyrównywanie działki. Nie było prosto, działka jest nachylona. Przy prostej działce można zejść z kosztów) - 1 000 PLN;

4. Fundamenty (bloczki betonowe po 3 PLN, kupiłem droższe bo były b. wytrzymałe. Musiałem zrobić fundamenty o 30 cm wyższe. Dodatkowy koszt wyceniam na ok. 1500 PLN. Ponadto zrobiłem wykusz z przodu domu co oznacza dodatkowe fundamenty. Tu można zejść sporo z kosztów) - 18 000 PLN;

5. Izolacja funadamentów - 500 PLN;

6. Ściany zewnętrzne (porotherm P+W 38 + zaprawa termoizolacyjna porotherm. Nadproża porotherm) - 27 000 PLN;

7. Strop (ceramiczny był dość drogi) - 9 000 PLN;

8. Ścianki działowe - (na dole porotherm 8 P+W u góry profile + płty GK + wełna mineralna) - 5 000 PLN;

9. Konstrukcja dachu (drewno suszone i impregnowane ciśnieniowo + podbitka drewniana) - 11 000 PLN;

10. Pokrycie dachowe (dachówka ceramiczna Creaton karpiówka układana w łuskę) - 20 500 PLN. Do tego trzeba dodać 3 000 PLN za wełnę i folię pod sufit na dachu;

11. Okna połaciowe (velux) - 2 000 PLN;

12. Wylewka na parterze (beton z gruszki z pompą) - 2 000 PLN;

13. Komin (schiedel) - 5 000 (razem z wszystkimi obróbkami);

14. Ganek - 5 000 PLN;

15. Balkon (właściwie mały taras) - 3 000 PLN;

16. Schody (drewniane na kostrukcji stalowej, b. ładne ale nie tanie) - 10 000 PLN;

17. Okna (drewniane Ferno) - 8 000 PLN;

18. Drzwi (Porta) - 12 000 PLN;

19. Brama garażowa (Normstahl, uchylna ocieplona) - 1 800 PLN;

20. Instalacja wodna - 3 500 PLN;

21. Instalacja elektryczna - 5 000 PLN (nie skończona, potrzeba jeszcze 1000 PLN + koszt lamp i gniazdek);

22. Ogrzewanie (podłogowe KISAN na dole + grzejnikowe na górze) - 23 000 PLN;

23. Wykończenie zewnętrzne (u góry drewniana oblicówka, na dole tynk termoizolacyjny porotherm 4 cm) - 10 000 PLN;

24. Kuchnia - 23 300;

 

Razem - 210 100 PLN. Do zrobienia podłogi, tynki wewnętrzne, łazienki, przyłącza, glazura, malowanie, meble wbudowane. Jak dobrze pójdzie to zmieszczę się w koszcie 275 000 PLN. Z tej kwoty można naprawdę sporo zejść, można np. zrobić tańszą kuchnię czy łazienki. Można budować z tańszych materiałów itp. Myślę, że da się zmieścić w wersji oszczędniejszej w 230 000 PLN.

 

Pozdrawiam i życzę sukcesów (zwłaszcza w walce z biurokracją).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AgnesK - tak, tak - nie wygląda to za wesoło, ale jak sama stwierdziłaś - mósisz się zmieścić w założonych 70 tys. i jest to wierz mi bardzo realne. Powyższy kosztorys jest w oparciu o materiały z górnej półki ( np. dachówka - biorąc naewt Rupp Ceramikę jest to koszt rzędu 10 tys. - nie więcej). A co do ściany jednowarstwowej to także nie jest najtańsze rozwiązanie - wierz mi, że inwestorzy po latach próbują ją docieplać - tak więc ściana dwuwarstwowa z BK 24 cm+ 10-12 cm styropianu jest sposobem najtańszym i najprostszym do wykonania.

 

Marc - wielkie dzięki za przesłanie Twojego kosztorysu - teraz wiemy na czy bazujemy, oraz za celne uwagi na temat zmian w projekcie - nie ma to jak konsultować takie szczegóły z osobą, która już to przeszła i posiada pewne doświadczenie.

 

Z marynarskim pozdrowieniem - Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przedłużenie dachu na ścianie kuchennej jest zabronione tego nie wiem. Nie mam dokładnych infornacji na ten temat, myślę że warto to gdzieś sprawdzić.

 

Jeśli chodzi o kosztorys to nie ukrywam, że materiały nie są najtańsze, robocizna również. Sama dachówka (zwykła, nie skrajna) z Creatona to koszt zbliżony do Rupp Ceramiki (przynajmniej jesli chodzi o karpiówkę układaną w łuskę). Do kosztu pokrycia dachowego doliczyłem jeszcze robociznę (4 000 PLN) i folię. Najdroższe jednak były w Creatonie dachówki skrajne, gąsiory, etc. To powoduje, że całość jest droższa od Rupp Ceramiki.

 

Aby obniżyć koszt dachu proponuję zrezygnować z Creatona i karpiówki układanej w łuskę (układana w koronkę wychodzi nieco taniej). Najlepiej - jeśli ma byćdachówka - kupić jakąś falistą czy inną, której dużo nie wchodzi na m2. Można też pokryć dach blachą bądź papą.

 

Budowa stanu surowego otwartego za 70 tys. PLN jest jak najbadziej realna, pod następującymi warunkami:

 

1. Dobre warunki gruntowe;

2. Tania robocizna + wkład własny pracy;

3. Ścisłe pilnowanie kosztów;

4. Ściany z BK bądź Maxa ocieplane styropianem;

5. Odpowiedni dobór pokrycia dachowego (w miarę taniego);

6. Strop terriva z pustaków betonowych (nie ceramiczny taki jak u mnie);

7. Rabaty.

 

Jakbym mial jeszcze raz wybierać nigdy nie wybrałbym ściany jednowarstwowej. Jest b. trudna w wykonaniu dlatego trochę ją docieplę, co mi zwiększyło koszty. Myślę, że wybrałbym BK + styropian bądź max + styropian (lepiej BK).

 

Myślę, że po tym doświadczeniu jaki mam sam zdecydowałbym się na budowę stanu surowego za 70 tys. PLN a zaoszczędzone pieniądze przeznaczył na wykończenie bądź na inne rzeczy. No ale tak jakoś mi wyszło.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, chodziło mi o jednowarstwową. Pustak porotherm bez ocieplenia.

 

Taka ściana tylko z pozoru wydaje się łatwa w wykonaniu. Bez starannego wykonania powstaje w niej dużo mostków termicznych (okolice otworów okiennych i drzwiowych itp.) Dlatego myślę o dociepleniu, co powoduje dodatkowe koszty.

 

Tak jak napisał Docent. Najlepiej od razu budować BK + styropian, a nie tak jak ja porotherm na zaprawie termoizolacyjnej. Potem się okazuje, że pomimo dobrego materiału jest sporo mostków termicznych, co gerenuje koszty.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Docent. Najlepiej od razu budować BK + styropian, a nie tak jak ja porotherm na zaprawie termoizolacyjnej. Potem się okazuje, że pomimo dobrego materiału jest sporo mostków termicznych, co gerenuje koszty.

 

Tak, tak nie ma tańszej w wykonaniu i chyba cieplejszej ściany. Przy budowie ściany dwuwarstwowej nie trzeba już być tak precyzyjnym, bo wszystko przykryje styropian, no i muruje się na zwykłą zaprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...