Elena76 08.08.2009 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 1950, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 08.08.2009 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Napisz proszę, czy powyższe jest słuszne oraz jak ten temat jest rozwiązany w "Twoich" kotłach. Niestety nie znalazłem instrukcji technicznych od MCR ani od Innovensa, abym mógł sobie to tak prześledzić jak w Buderusie. Czy w przypadku używania sprzęgła hydraulicznego w instalacjach z kotłami De Dietrich również zainstalowany jest czujnik temperatury na sprzęgle, a jeśli nie, to jak to działa? czujnik powinien w zasadzie być, ale zdarzają się sprzęgła gdzie nie ma pochewki na czujnik, wtedy umieszczam go na rurze zasilającej instalacje na wyjściu ze sprzęgła, w przypadku gdy nie będzie czujnika, zadziała automatyka kotła rejestrując wyższą temperaturę powrotu wody kotłowej Napisałeś, że są sprzęgła z czujnikiem lub bez, a wtedy trzeba kombinować z zainstalowaniem czujnika na rurce. Ok, kwestia wyboru modelu sprzęgła, ale nie o to mi chodziło. Bardziej zależy mi na informacji, jak wygląda obsługa badania temp. sprzęgła przez kotły De Dietrich -> czy można w nich gdzieś ten czujniczek podłączyć, i jak wtedy kocioł się zachowuje. Czy działa to tak, że kocioł włącza się, jak spadnie temp. sprzęgła (zgodnie z mocą określoną przez pogodówkę), a wyłącza się, jak sprzęgło podgrzeje się powyżej pewnej temp. (czy jest możliwość ustawienia w sterowniku histerezy?). Czy jeśli nie ma czujnika na sprzęgle, aby sprawadzić temp. na sprzęgle kocioł niepotrzebnie np. co kilka minut nie będzie odpalał palnika i pompy obiegowej tylko po to, aby zaobserwować, że temperatura jest ok, i wcale nie musi grzać? Tak to rozumiem, po Twoim stwierdzeniu, że: "w przypadku gdy nie będzie czujnika, zadziała automatyka kotła rejestrując wyższą temperaturę powrotu wody kotłowej" to czerwone to moje, dałem się zgłuptaczyć tak to jest jak pracuje się na kaskadach kotłów gdzie ten czujnik na wyjściu ze sprzęglą jest konieczny, pokazuje on aktualną temperaturę kaskady, niezależnie od tego czy jeden kocioł pracuje z temp. 60C a drugi np. 40C, tam na wyjściu jest zawsze aktualna temperatura wody zasilającej kaskadę, tyle tytułem wyjaśnienia w małych kotłach DD temperatura zasilania jest mierzona w kotle i temperatura na sprzęgle jest taka sama jak na kotle, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 08.08.2009 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 1950 dzięki. Mam jeszcze prośbę i pytanie. Na początku przyjmijmy założenie że nie rozważamu innych kotłów niż kondensacyjne i zapominamy że istnieją - żeby był tylko jeden element rozważań. Był wątek dot. tego czy szerszy zakres modulacji oszczędza gaz ale tak naprawdę poza obserwacjami użytkowników nie znalazłem żadnego uzasadnienia dlaczego tak miałoby być. Ciepła trzeba dostarczyć X i czy zrobi się to krócej z większą mocą czy dłużej z mniejszą to ilość gazu powinna być taka sama (świadomie pomijam kwestię tego że przy niższej temp. zysk z kondensacji będzie troszkę większy - ale to będa nieznaczące różnice) Dlaczego częstsze włączanie kotła jest mniej ekonomiczne? Pytam dlatego że np. w ofercie Dietricha jest MCR II i Innovens. Różnica w cenie jest spora a ja tak naprawdę nie jestem przekonany czy z punktu widzenia ekonomicznego ( i tylko takiego) warto wydać więcej - czy i kiedy to się zwróci? Nie chcę się wdawać w dyskusje o tym że glazura się nie zwraca i fajnie mieć "lepszy" kocioł. Czysta ekonomia z uzasadnieniem. Zna ktoś odpowiedź? Sławek to nie nabijanie postów, ale tak mi się lepiej odpowiada, z dolną granicą modulacji jest taka sprawa na tym forum, że przez paru forumowiczów została ona wykreowana na czynnik który jest najważniejszy w całym kotle, sęk w tym, że bierze się pod uwagę tylko kocioł a nie całą instalację, a kocioł nie pracuje w próżni, on jest jednym ze składników instalacji i wcale nie można tak jednoznacznie powiedzieć, że najważniejszym, przy pewnych przypadkach rozwiązań, może być najważniejszy, przy innych już nie, nie muszę chyba pisać że jak ktoś skopie całą resztę, to choćby kocioł był ze złota i modulował od 0,1 kW to nic nie da, niestety ta dolna granica modulacji owszem jest ważna, ale też jest demonizowana, tak na zdrowy chłopski rozum, jeżeli w pomieszczeniu referencyjnym czy też reprezentatywnym po nagrzaniu do temperatury zadanej obniżka temperatury do takiej w której sterownik zadziała i włączy kocioł, trwa przykładowo 15 czy też więcej minut, to kocioł nie załączy się wcześniej i na dodatek nie będzie grzał tylko przez minutę czy też dwie, on będzie pracował też w porównywalnym okresie czasu, ( przecież zmiana temperatury nastąpiła nie tylko w tym jednym pomieszczeniu, pozostałe też stygły) krócej to może trwać przy ogrzewaniu grzejnikowym, ale też kocioł nie będzie taktował, przy podłogówce dzięki jej bezwładności okresy obniżania się temperatury powodującej włączenie się kotła będą odpowiednio dłuższe, wydłuży się też czas pracy kotła, co należało udowodnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 08.08.2009 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Przeczytałem cały wątek i generalnie wynika z niego, że nie ma idealnego kotła. Jeszcze klika dni temu nie rozważałem innej opcji niż Viesmann lub Vaillant - głównie ze względu na serwis, który "wydaje" mi się dobry, a po zimowych przygodach moich znajomych z kotłami uważam że serwis nie jest bez znaczenia. Ale to tylko wyobrażania. Stąd prośba o pomoc w wyborze rozwiązania do mojej kotłowni. Dane: 1. Powierzchnia do ogrzania: 260 m2 ( parter i poddasze użytkowe) 2. Z tego 70-80 m2 podłogówką (przy czym w każdym pomieszczeniu a są to głównie łazienki dodatkowy grzejnik) 3. Podłogówka na oddzielnym obwodzie z mieszaczem (nie RTL czy inne rozwiązania w rozdzielaczu itp.) 4. Raczej układ z zasobnikiem (nie będzie miejsca na kompakt ze względu na obecne rozmieszczenie rur w kotłowni - zawsze miał być kocioł wiszący) 5. Łazienki 2 + kotłownia 6. Rodzina: 4 osoby 7. Sterowanie pogodowe ze sterownikiem w pokoju MCR/II 24 BS 150 +VS 5500 z zasobnikiem stojącym 150 l. - 6192 + czujnik zewnętrzny za 85 zł, zł ten zestaw załatwi Ci wszystko Jest jeszcze takie pytania: 1. czy cały osprzęt warto kupować od razu z kotłem tego samego producenta czy tak samo dobrze ale taniej wyjdzie kupić to oddzielnie (mieszacze z siłownikiem, kolektory itp.)? generalnie osprzęt poza osprzętem kotła może być innych producentów 2. czy przy dwóch obwodach konieczne jest zastosowanie sprzęgła hydraulicznego? nie, pisałem o tym dość obszernie wyżej 3. czy przy podłogówce nie jest istotne jaki maksymalny przepływ ma kocioł? musiała by to być naprawdę bardzo duża instalacja, przy typowych domach nie ma wpływu, pompa w kotle wszystko strzymie Jeszcze kilka informacji o samym domu: 1. porotherm 25 cm 2. ocipelnie scian 15 cm styropianem 0,031 (tyle co 19 cm zwyczjanym 0,04) 3. podloga 10 cm styro 0,031 4. dach - 25 cm wełny 5. strop poddasza - 20 cm wełny. 6. rekuperator 7. okna z pakietami szybowymi 0,7 Opcji jest sporo ale pytanie co będzie najbardziej optymalne – jeżeli chodzi o użytkowanie ale i o koszt początkowy. tak jak pisałem wyżej, MCR + VS załatwi wszystko, i ma wspaniały stosunek jakości do ceny Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek_ 08.08.2009 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 to nie nabijanie postów, ale tak mi się lepiej odpowiada, z dolną granicą modulacji jest taka sprawa na tym forum, że przez paru forumowiczów została ona wykreowana na czynnik który jest najważniejszy w całym kotle, sęk w tym, że bierze się pod uwagę tylko kocioł a nie całą instalację, a kocioł nie pracuje w próżni, on jest jednym ze składników instalacji i wcale nie można tak jednoznacznie powiedzieć, że najważniejszym, przy pewnych przypadkach rozwiązań, może być najważniejszy, przy innych już nie, nie muszę chyba pisać że jak ktoś skopie całą resztę, to choćby kocioł był ze złota i modulował od 0,1 kW to nic nie da, niestety ta dolna granica modulacji owszem jest ważna, ale też jest demonizowana, tak na zdrowy chłopski rozum, jeżeli w pomieszczeniu referencyjnym czy też reprezentatywnym po nagrzaniu do temperatury zadanej obniżka temperatury do takiej w której sterownik zadziała i włączy kocioł, trwa przykładowo 15 czy też więcej minut, to kocioł nie załączy się wcześniej i na dodatek nie będzie grzał tylko przez minutę czy też dwie, on będzie pracował też w porównywalnym okresie czasu, ( przecież zmiana temperatury nastąpiła nie tylko w tym jednym pomieszczeniu, pozostałe też stygły) krócej to może trwać przy ogrzewaniu grzejnikowym, ale też kocioł nie będzie taktował, przy podłogówce dzięki jej bezwładności okresy obniżania się temperatury powodującej włączenie się kotła będą odpowiednio dłuższe, wydłuży się też czas pracy kotła, co należało udowodnić 1950 jeszce dwie rzeczy: 1. co jeszce dokupić 9założmy de dietrich) do kompletnego układu na 2 obiegi w tym jeden z mieszaczem? 2. jeszcze z tą modulacją. To co napisałeś jest jak najbardziej ok. Właściwie na to jak często włącza sie kocioł nie ma wpływu modulacja a to jak szybko temperatira spada po wyłączeniu kotła . Pozostaje pytanie o pracę w tzw. okresie przejsciowym (małe zapotrzebowanie na ciepło) czy jest możliwa taka praca że kocioł dostarcza powolutku ciepła tyle ile dokładnie potrzeba więc nie musi się wyłączać i w związku z tym pracuje długo - ale do tego potrzebuje mniejszej mocy? Kocioł z mniejeszą modulacją w takim przypadku będzie się częściej włączał ale to dlatego, że ponieważ dostarcza mocy dużo ale krótko żeby nie przegrzać. Temp. wody w końcu spada i znowu trzeba zacząć grzać. Załóżmy że tak jest (ale prosze o opinię czy się zgadzacie) to wtedy czy częstsze włączanie powoduje większe zużycie gazu i jezeli tak to DLACZEGO?? Wiem że temat był wałkowany ale nie ma odpowiedzi S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 08.08.2009 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 to nie nabijanie postów, ale tak mi się lepiej odpowiada, z dolną granicą modulacji jest taka sprawa na tym forum, że przez paru forumowiczów została ona wykreowana na czynnik który jest najważniejszy w całym kotle, sęk w tym, że bierze się pod uwagę tylko kocioł a nie całą instalację, a kocioł nie pracuje w próżni, on jest jednym ze składników instalacji i wcale nie można tak jednoznacznie powiedzieć, że najważniejszym, przy pewnych przypadkach rozwiązań, może być najważniejszy, przy innych już nie, nie muszę chyba pisać że jak ktoś skopie całą resztę, to choćby kocioł był ze złota i modulował od 0,1 kW to nic nie da, niestety ta dolna granica modulacji owszem jest ważna, ale też jest demonizowana, tak na zdrowy chłopski rozum, jeżeli w pomieszczeniu referencyjnym czy też reprezentatywnym po nagrzaniu do temperatury zadanej obniżka temperatury do takiej w której sterownik zadziała i włączy kocioł, trwa przykładowo 15 czy też więcej minut, to kocioł nie załączy się wcześniej i na dodatek nie będzie grzał tylko przez minutę czy też dwie, on będzie pracował też w porównywalnym okresie czasu, ( przecież zmiana temperatury nastąpiła nie tylko w tym jednym pomieszczeniu, pozostałe też stygły) krócej to może trwać przy ogrzewaniu grzejnikowym, ale też kocioł nie będzie taktował, przy podłogówce dzięki jej bezwładności okresy obniżania się temperatury powodującej włączenie się kotła będą odpowiednio dłuższe, wydłuży się też czas pracy kotła, co należało udowodnić 1950 jeszce dwie rzeczy: 1. co jeszce dokupić 9założmy de dietrich) do kompletnego układu na 2 obiegi w tym jeden z mieszaczem? jeżeli instalator wie co robi to możesz się pokusić na kupno zaworu trójdrogowego z siłownikiem i niech sam robi kotłownię, ale, ja od pewnego czasu kupuję gotowy moduł zaworu trójdrogowego, (ale nie z DD, bo drogo) do tego siłownik zaworu i pompę elektroniczną Grundfos Alfa 2, może wychodzi to kilkaset złotych więcej, ale mam to już fabrycznie złożone i mimo wszystko estetyka jest lepsza, o rozdzielaczach nie wspominam, bo chyba Ci o to nie chodziło 2. jeszcze z tą modulacją. To co napisałeś jest jak najbardziej ok. Właściwie na to jak często włącza sie kocioł nie ma wpływu modulacja a to jak szybko temperatira spada po wyłączeniu kotła . Pozostaje pytanie o pracę w tzw. okresie przejsciowym (małe zapotrzebowanie na ciepło) czy jest możliwa taka praca że kocioł dostarcza powolutku ciepła tyle ile dokładnie potrzeba więc nie musi się wyłączać i w związku z tym pracuje długo - ale do tego potrzebuje mniejszej mocy? Kocioł z mniejeszą modulacją w takim przypadku będzie się częściej włączał ale to dlatego, że ponieważ dostarcza mocy dużo ale krótko żeby nie przegrzać. Temp. wody w końcu spada i znowu trzeba zacząć grzać. Załóżmy że tak jest (ale prosze o opinię czy się zgadzacie) to wtedy czy częstsze włączanie powoduje większe zużycie gazu i jezeli tak to DLACZEGO?? przepraszam czasem robię skróty myślowe tak jak bym rozmawiał z kolegą z branży, niska modulacja jest jak najbardziej OK, kocioł, podobnie jak chociażby samochów, największe zużycie paliwa ma przy rozruchu, ot takie śmieszne uwarunkowanie wynikające z fizyki, przy kotle jest tak samo, najniższe zużycie paliwa jest przy stałej jednostajnej pracy, dlatego dla mniejszego zużycia gazu lepsza jest dłuższa praca z mocą minimalną, niż szybkie dochodzenie do mocy maksymalnej i później wyłączenie palnika, ale jak już wspomniałem, nie wiem czy jest sens dokładanie kilku tysięcy złotych do kotła o modulacji zaczynającej się o 1,5 kW niżej, ale to są w końcu indywidualne wybory każdego użytkownika, z mojego doświadczenia, przy dobrze zrobionej instalacji to te oszczędności mogą wynosić 100-200 zł rocznie, (strzelam bo tego nie liczyłem), ale to będzie gdzieś ta kwota, ważny jest kocioł i jego niska modulacja, ważna jest cała instalacja, i chyba najważniejsza w tym wszystkim jest automatyka i jej ustawienia, Wiem że temat był wałkowany ale nie ma odpowiedzi S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek_ 08.08.2009 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Czyli podsumowując: Potrzebuję: MCR/II 24 BS 150 +VS 5500 (DD) czujnik zewnętrzny (DD) zestaw mieszacza z silownikiem (jaki proponujesz z doświadczenia) 2 pompy po jednej na każdy obieg, np wspomniane Grundfosy 1 pompę na cyrkulację (też taki grundfos?) pewnie kolektory itp ale to powinien już załatwić mój instalator sterownie wszystkich tych elelmtów zapewni VS5500? żadnych dodatkowych układów czy zestawów? a rama montażowa do kotła (DD), może jeszcze jakies drobiazgi Próbuję to oszacować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 08.08.2009 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Czyli podsumowując: Potrzebuję: MCR/II 24 BS 150 +VS 5500 (DD) czujnik zewnętrzny (DD) zestaw mieszacza z silownikiem (jaki proponujesz z doświadczenia) grupa pompowa SM 125 - DN 25 siłownik MP 06 wszystko f-my Womix 2 pompy po jednej na każdy obieg, np wspomniane Grundfosy tylko jedna pompa, do podłogówki, do obiegu bezpośredniego (grzejniki) jest zainstalowana pompa w kotle 1 pompę na cyrkulację (też taki grundfos?) pewnie kolektory itp ale to powinien już załatwić mój instalator sterownie wszystkich tych elelmtów zapewni VS5500? żadnych dodatkowych układów czy zestawów? da se rade a rama montażowa do kotła (DD) a po co? , może jeszcze jakies drobiazgi Próbuję to oszacować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek_ 08.08.2009 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 Wlasnie sobie czytam o tych kotłach i sterownikach. I co - zdziwienie. W VS5500 nie ma możliwości ustawienia oddzielnego cyklu grzania c.w.u - steruje tym cykl grzania c.o. Nie wspomnę o sterowaniu pomy cyrkulacji c.w.u. Nie można też jednorazowo wymusić podgrznia c.w.u - tylko przyciskiem party co jednoczesnie włącza tryb grzania c.o. Diemaric 3 jest lepszy ale nie przy CDI2. Tam nie można regulować innego obwodu niz przypisanego do CDI2. I tak trzeba pedzić do kotłowni jak chce się coś zmienić dla tego drugiego obwodu grzewczego ;-( Dziwi mnie taka dysfukcjonalność. Po co komu takie zdalne sterowanie? 1950 czy ja może coś źle poczytałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WERI 08.08.2009 23:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2009 nie wiem czy w dobrym wątku moje zapytanie ale przepilnie poszukuje 1 elementu do systemu kominowego Schiedel,komin zakupilismy wiosną ale dopiero terza konczyli go układać i okazało się że 1 elemnt jest uszkodzny,problem w tym że przedajacy twierdzi ze to nie jego brocha i nie sprowadzi nam tego elemntu bo tego modelu juz nie robia ,teraz leci to w innym wymiarze obdzwoniliśy wszytskie okoliczne składy i nigdzie tego nie ma a tu trzba dach kończyć a my stoimy z robotą pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 09.08.2009 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 nie wiem czy w dobrym wątku moje zapytanie ale przepilnie poszukuje 1 elementu do systemu kominowego Schiedel,komin zakupilismy wiosną ale dopiero terza konczyli go układać i okazało się że 1 elemnt jest uszkodzny,problem w tym że przedajacy twierdzi ze to nie jego brocha i nie sprowadzi nam tego elemntu bo tego modelu juz nie robia ,teraz leci to w innym wymiarze obdzwoniliśy wszytskie okoliczne składy i nigdzie tego nie ma a tu trzba dach kończyć a my stoimy z robotą pomocychyba Ci nie poradzimy, spróbuj przedzwonić do Schiedla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 09.08.2009 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 Wlasnie sobie czytam o tych kotłach i sterownikach. I co - zdziwienie. W VS5500 nie ma możliwości ustawienia oddzielnego cyklu grzania c.w.u - steruje tym cykl grzania c.o. no niestety nie można, taka jego uroda, producent wychodzi z założenia, że zimą do kąpieli potrzebne jest ciepło, Nie wspomnę o sterowaniu pomy cyrkulacji c.w.u. i tutaj się z Tobą zgodzę, zawsze polecam klientom, żeby zastosowali najprostsze sterowanie czasowe, chociażby z marketu, do sterowania pompą cwu, Nie można też jednorazowo wymusić podgrznia c.w.u - tylko przyciskiem party co jednoczesnie włącza tryb grzania c.o. jak się uprze to włączy przechodząc w tryb letni ale po co? jeżeli czujnik temperatury cwu, zarejestruje temperaturę niższą od zadanej, włączy kocioł żeby ja dogrzeał a temperaturę grzania wody to Ty ustalasz Diemaric 3 jest lepszy ale nie przy CDI2. Tam nie można regulować innego obwodu niz przypisanego do CDI2. I tak trzeba pedzić do kotłowni jak chce się coś zmienić dla tego drugiego obwodu grzewczego ;-( tak działają wszystkie regulatory, wszystkich producentów, układ grzejnikowy (bezpośredni) jest sterowany z kotła, układy pozostałe układy mają swoje regulatory które nimi sterują, dobierając parametry swojej pracy do temperatur układu bezpośredniego przecież kocioł nie może pracować z temperaturą zasilania różną dla każdego układu, on podaje określoną temperaturę zasilania (najwyższą), natomiast pozostałe temperatury zasilania na poszczególne obiegi są tego pochodną Dziwi mnie taka dysfukcjonalność. Po co komu takie zdalne sterowanie? 1950 czy ja może coś źle poczytałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawek_ 09.08.2009 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 [quote name="1950 tak działają wszystkie regulatory, wszystkich producentów, układ grzejnikowy (bezpośredni) jest sterowany z kotła, układy pozostałe układy mają swoje regulatory które nimi sterują, dobierając parametry swojej pracy do temperatur układu bezpośredniego przecież kocioł nie może pracować z temperaturą zasilania różną dla każdego układu, on podaje określoną temperaturę zasilania (najwyższą), natomiast pozostałe temperatury zasilania na poszczególne obiegi są tego pochodną 1950 tu sie nie mogę zgodzić. I owszem czujnik temp. w zdalnym sterowaniu może byc przypisany do jednego obwodu ale przy pomocy zdalnego sterowania możesz zmieniac paraetry wszystkich obwodów, np. inne cykle grzania, inna temperatura zadana, itp. Właściwie większość pogodówek to umie np. wolf, vaillant, viessmann.Trochę to mo namieszało - a juz byłem zdecydowany na DD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sli 09.08.2009 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 ...Czy w przypadku używania sprzęgła hydraulicznego w instalacjach z kotłami De Dietrich również zainstalowany jest czujnik temperatury na sprzęgle, a jeśli nie, to jak to działa? czujnik powinien w zasadzie być, ale zdarzają się sprzęgła gdzie nie ma pochewki na czujnik, wtedy umieszczam go na rurze zasilającej instalacje na wyjściu ze sprzęgła, w przypadku gdy nie będzie czujnika, zadziała automatyka kotła rejestrując wyższą temperaturę powrotu wody kotłowej ...Bardziej zależy mi na informacji, jak wygląda obsługa badania temp. sprzęgła przez kotły De Dietrich -> czy można w nich gdzieś ten czujniczek podłączyć, i jak wtedy kocioł się zachowuje. Czy jeśli nie ma czujnika na sprzęgle, aby sprawadzić temp. na sprzęgle kocioł niepotrzebnie np. co kilka minut nie będzie odpalał palnika i pompy obiegowej tylko po to, aby zaobserwować, że temperatura jest ok, i wcale nie musi grzać? Tak to rozumiem...to czerwone to moje, dałem się zgłuptaczyć tak to jest jak pracuje się na kaskadach kotłów gdzie ten czujnik na wyjściu ze sprzęglą jest konieczny, pokazuje on aktualną temperaturę kaskady... ...w małych kotłach DD temperatura zasilania jest mierzona w kotle i temperatura na sprzęgle jest taka sama jak na kotle, Może w kotłach DD tak to wygląda, jednak np. w zwykłym wiszącym Buderusie można opcjonalnie podłączyć czujnik temperatury sprzęgła, a w np. takim taniutkim Junkersie Cerapur Smart to czujnik temp. sprzęgła można podłączyć w standardzie (chyba tylko trzeba dokupić sam czujnik - do 100 zł). Jednocześnie nie zgodzę się, że temp. sprzęgła jest taka sama, jak w kotle. Przecież wiadomo, że sprzęgło pośredniczy w przekazywaniu energii do odbiorników, w związku z czym musi na nim występować jakaś delta T. Oczywiście, jeśli pompa w kotle będzie pracowała cały czas (podobnie w Buderusie mimo czujnika sprzęgła) to przy braku odbioru ciepła przez układ temperatura w kotle i sprzęgle będą podobne. Jednak w przypadku pojawienia się zapotrzebowania na ciepło obie te temp. będą na pewno różne. Inaczej jest w tanim Junkersie, gdzie pompa w kotle może "inteligentnie" się wyłączać w zależności od temp. sprzęgła. Pewnie da to szansę szybszej reakcji kotła, w przypadku zapotrzebowania na ciepło, mimo, że pompa w kotle w danej chwili nie pracowała (jakaś tam oszczędność prądu). Poza tym (w moim przypadku) przy zapotrzebowaniu budynku 10 KW przy -20 C, zapotrzebowanie w okresach przejściowych mieści się w zakresie 2,5 - 5 KW, więc mniej niż minimalna moc MCR 24 II (6 KW). Np. w Junkersie Cerapur Smart ZSB 14-3C zakres modulacji to 3,3-14,2 KW, a jego cena (bez pogodówki) to około 3.600 zł ( http://www.rtvagd.sklep.pl/junkers/cerapur_smart_zsb_14_3c_19028.php5 ). Do tego wypasiona pogodówka za 690 zł netto (cennikowo) i mamy zestaw bez zasobnika. Zostaje nam około 1.800 zł luzu (na zasobnik) do ceny Twojego zestawu: MCR/II 24 BS 150 +VS 5500 z zasobnikiem stojącym 150 l. - 6192 + czujnik zewnętrzny za 85 zł A więc spokojnie przy Junkersie wyrobię się w cenie MCR-a z pogodówką i zasobnikiem; a będę posiadał kocioł z taką minimalną mocą, jaką chciałem (około 3KW), możliwością podpięcia czujnika temp. sprzęgła, fajną pogodówką, "inteligentnym" sterowaniem pompy w kotle i 3-ma latami gwarancji. Taką też ostatecznie decyzję podjąłem. Jeszcze tylko napiszę, że w ostatecznej decyzji pomógł mi Twój wpis: niska modulacja jest jak najbardziej OK, kocioł, podobnie jak chociażby samochów, największe zużycie paliwa ma przy rozruchu, ot takie śmieszne uwarunkowanie wynikające z fizyki, przy kotle jest tak samo, najniższe zużycie paliwa jest przy stałej jednostajnej pracy, dlatego dla mniejszego zużycia gazu lepsza jest dłuższa praca z mocą minimalną, niż szybkie dochodzenie do mocy maksymalnej i później wyłączenie palnika, ale jak już wspomniałem, nie wiem czy jest sens dokładanie kilku tysięcy złotych do kotła o modulacji zaczynającej się o 1,5 kW niżej, ale to są w końcu indywidualne wybory każdego użytkownika, z mojego doświadczenia, przy dobrze zrobionej instalacji to te oszczędności mogą wynosić 100-200 zł rocznie, (strzelam bo tego nie liczyłem), ale to będzie gdzieś ta kwota, ważny jest kocioł i jego niska modulacja, ważna jest cała instalacja, i chyba najważniejsza w tym wszystkim jest automatyka i jej ustawienia Z powyższego najważniejsze: - dobra jest niska modulacja - przy starcie kocioł ma największe zużycie paliwa (co nie musi przekładać się na straty, ale może ) - lepsza jest ciągła praca z mocą minimalną niż włączenie/wyłączanie - najważniejsza i tak jest automatyka - kocioł z niską modulacją kosztuje kilka tysięcy więcej niż (domyślny) MCR 24 II Nie wiem, jaki kocioł miałeś na myśli (taki drogi), ale wybrany przezemnie Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C ma właściwą modulację (dla mnie), dobrą automatykę i wyjdzie mnie mniej niż MCR 24 II. Nawet, gdyby wyszło podobnie, albo i nieco więcej to i tak wybrałbym Junkersa, ze względu na modulację. Tym niemniej bardzo Ci dziękuję za wyjaśnienia moich wątpliwości, choć częściowo rozjaśnił się mój punkt widzenia. Jednocześnie życzę dużej sprzedaży kotłów DD, a przede wszystkim pojawienia się kotła typu MCR 24 II o zakresie modulacji jakieś 3-15 KW, który byłby dużo bardziej odpowiedni do obecnie budowanych domów, niż aktualna wersja MCR-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CitroCerber 14.08.2009 05:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2009 1950 spotkałeś się kiedyś ze sterownikami firmy Elektrobock? Coś takiego np.: PT55 - Termostat z komunikacją OpenTherm Mają obługę przez OpenTherm, wię teoretycznie MCR by się dogadał, ale jeszcze nigdzie nie widziałem, żeby ktoś miał to założone. Inne sterowniki w ofercie też mają całkiem ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aniutaJ 17.08.2009 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Witam, Poszukuje fachowca do zaprojektowania ogrzewania podlogowego (podlogowka w calym domu). Czy swiadczy pan moze takie uslugi? PozdrawiamAnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
shooter 17.08.2009 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2009 Panie Andrzeju przypominam się z moją wyceną instalacji...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 18.08.2009 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Panie Andrzeju przypominam się z moją wyceną instalacji...... jeszcze trochę nie było mnie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 18.08.2009 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 Witam, Poszukuje fachowca do zaprojektowania ogrzewania podlogowego (podlogowka w calym domu). Czy swiadczy pan moze takie uslugi? Pozdrawiam Ania nie jestem projektantem, jeżeli mi potrzeba, to sam sobie liczę podłogówkę i jakoś się sprawdza proponuję poszukać projektanta w okolicach W-wy, na pewno są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 18.08.2009 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2009 1950 spotkałeś się kiedyś ze sterownikami firmy Elektrobock? nie Coś takiego np.: PT55 - Termostat z komunikacją OpenTherm Mają obługę przez OpenTherm, wię teoretycznie MCR by się dogadał, ale jeszcze nigdzie nie widziałem, żeby ktoś miał to założone. żeby nie pisać głupstw, bo nie wiem, zasięgam opinię u źródła, jak będę wiedział to napiszę, Inne sterowniki w ofercie też mają całkiem ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.