AGABA2 08.07.2009 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lipca 2009 Witam, Proszę o pomoc w wyboże kotła: Założenia: - Domek parterowy z poddaszem użytkowym - ogrzewanie podłogowe na parterze i w górnej łazience - na poddaszu grzejniki - pow. użytkowa 140 m2 + 20 m2 garaz - kominek z płaszczem wodnym - piec kondensacyjny - zasobnik 80 l (narazie jesteśmy we dwójkę ale liczymy, że rodzina nam się powiekszy o dziecko) - sterowanie Pozdrawiam, Agnieszka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 09.07.2009 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 mam już nowe, STARE ceny wszystko kotły kondensacyjne ceny z VAT 22% warunki odbioru każdorazowo do uzgodnienia, zależne to jest od tego gdzie ma być posłane lub odebrane, wisielce MCR/II 24/S tylko centralne, bez zaworu przełączającego - 3508 zł MCR/II 24/T tylko centralne z zaworem przełączającym - 3635 zł tylko centralne oznacza że do grzania wody trzeba mieć zasobnik, dwufunkcyjne MCR/II 24/28 MI - 4125 zł MCR/II 30/35 MI - 4243 zł MCR/II 34/39 MI - 4370 zł pierwsza wartość moc przy grzaniu centralnego druga wartość moc przy grzaniu ciepłej wody jednofunkcyjne MCR/II 24/28 BIC ze zintegrowanym zasobnikiem ciepłej wody użytkowej ze stali nierdzewnej o pojemności 40 l. - 6923 zł MCR/II 24 BS 100 z zasobnikiem stojącym 100 l. - 5122 zł MCR/II 24 BS 150 z zasobnikiem stojącym 150 l. - 5617 zł regulatory do MCR AD 137 cyfrowy regulator pokojowy z możliwością ustawienia temperatury dziennej nocnej i przeciwzamrożeniowej, - 364 zł AD 200 podobnie jak wyżej tylko radiowy - 702 zł Celsia 20 - programowalny regulator pogodowy wraz z czujnikiem pomieszczenia do sterowania jednym obiegiem grzewczym bez zaworu mieszającego oraz programem grzewczym wody użytkowej - 575 zł VS 5500 plus programowalny regulator pogodowy wraz z kompletem czujników do sterowania jednym obiegiem grzewczym bez zaworu mieszającego, jednym obiegiem grzewczym z zaworem mieszającym oraz programem grzewczym wody użytkowej - 936 zł czujnik cwu - 76 zł czujnik zewnętrzny - 85 zł wisielce najwyższa półka Inovens MC 25, modulacja od 4,25 - 25 kW z konsolą sterowniczą Diematic 3 tylko centralne ogrzewanie - 7661 zł Inovens MC 25 LP do centralne i przygotowanie cwu bez zasobnika - 8655 zł Inovens 25 BIC ze zintegrowanym z kotłwm podgrzewaczem cwu o pojemności 55 l. - 11446 zł, Inovens MC 25 LP BS 80 z zasobnikiem wiszącym obok kotła o pojemności 80 l. - 11151 zł Inovens MC 25 LP/BS 100 z zasobnikiem stojącym o pojemności 100 l. - 9468 zł Inovens MC 25 LP/BS 150 z zasobnikiem stojącym o pojemności 150 l. - 10321 zł lodówki Ecodens DTG 1300-24 Eco V130 modulacja od 6 -24 kW potrzeba dokupić do zamocowania w kotle naczynie przeponowe 7514 zł naczynie przeponowe 8 l. - 203 zł termostat programowalny przewodowy AD 137 - 364 zł termostat programowalny bezprzewodowy AD 200 - 702 zł zdalne sterowanie przewodowe Easymatic FM 50 - 510 zł Elidens DTG 1300-15 Eco.NOx PLUS/V 130, moduluje od mocy 3,2 kW do 15 kW - 11265zł Elidens DTG 1300-25 Eco.NOx 115PLUS/V 130, moduluje od mocy 4,5 kW do 24,9 kW - 11528 zł oraz sam kocioł kondensacyjny stojący także o mocach od 3,2 kW do 24,9 kW także z konsolą sterowniczą Diematic 3, Elidens DTG 130-15 Eco.NOx PLUS moduluje od mocy 3,2 kW do 15 kW - 6741 zł Elidens DTG 130-15 Eco.NOx PLUS moduluje od mocy 4,5 kW do 24,9 kW - 6738 zł czujnik cwu - 126 zł czujnik zewnętrzny AD 241 - 177 zł moduł kotła radio (nadajnik) AD 242 - 276 z komin, trzy pakiety które załatwiają wszystko do podłączenia kotła do szachtu kominowego, gdzie spaliny wyrzucane są rurą fi 80, natomiast powietrze do spalania zasysane jest szachtem kominowym, pakiet DY 707 - 110 zł pakiet DY 709 - 366 zł pakiet DY 711 - 293 zł do tego trzeba dokupić odpowiednią ilość rur fi 80 mm z uszczelkami do zabudowania w szachcie kominowym, rura 1m,, fi 80 mm z uszczelką sillikonową 74 zł w dalszym ciągu obowiązuje promocja na MCR + sterownik, MCR/II 24 T + Celsia - 4026 zł MCR/II 24 S + Celsia - 3905 zł MCR/II 24/28 MI + Celsia - 4495 zł MCR/II 24/28 BIC + Celsia ze zintegrowanym zasobnikiem ciepłej wody użytkowej ze stali nierdzewnej o pojemności 40 l. - 7023 zł MCR/II 24 BS 100 + Celsia z zasobnikiem stojącym 100 l. - 5216 zł MCR/II 24 BS 150 +Celsia z zasobnikiem stojącym 150 l. - 5846 zł MCR/II 24 T + VS 5500- 4372 zł MCR/II 24 S + VS 5500- 4251 zł MCR/II 24/28 MI + VS 5500- 4841 zł MCR/II 24/28 BIC + VS 5500 ze zintegrowanym zasobnikiem ciepłej wody użytkowej ze stali nierdzewnej o pojemności 40 l. - 7518 zł MCR/II 24 BS 100 + VS 5500 z zasobnikiem stojącym 100 l. - 5795 zł MCR/II 24 BS 150 +VS 5500 z zasobnikiem stojącym 150 l. - 6192 zł jak wspomniałem na początku, pomimo podwyżki od 6 lipca, ceny utrzymują się na niezmienionym poziomie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AGABA2 09.07.2009 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 dziękuję za odpowiedź.Wiele osób poleca mi Viessmann Vitodens 200-W z zasobnikiem .Ciekawa jestem Pana opini czy Viessmann Vitodens 200-W czy też MCR jednofunkcyjny z zasobnikiem (tylko który)Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 09.07.2009 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lipca 2009 nie powiem złego słowa na Viessmanna, ale jest różnica cenowa około 3 tysiące złotych na korzyść MCR-a,jakościowo prawie się nie różnią, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomik2874 10.07.2009 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lipca 2009 Poszlo na Priv Pozdrawiam zgubiłem namiary na forumowicza który jest z Tychów i chciał się spotkać, proszę o kontakt, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
camaro 12.07.2009 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 od 1 lipca będą co najmniej dwa nowe produkty, - gazowy kocioł kondensacyjny MCA następca Inovensa MC z tym że bardziej chyba wypasiony w cenach porównywalnych do Inovensa, kocioł posiada też już nowy sterownik który jest następcą bardzo dobrego sterownika Diematic, sterownik ten będzie miał wiele ciekawych funkcji, jak chociażby możliwość obserwowania na wykresie, jak będzie się zachowywał kocioł przy konkretnych nastawach krzywej grzewczej, - oraz nowe tańsze, co wcale nie znaczy, że gorsze zestawy kolektorów słonecznych DUL, Dietrisol Ultra Lihgt i tutaj cena netto przed rabatami dla zestawu z zasobnikiem 300 litrów będzie wynosić około 9300 zł Witam 1950 co z tym następcą Innovensa? Jest już w sprzedaży? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 13.07.2009 03:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 jest w katalogu,ale jeszcze nie ustalili ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AGABA2 14.07.2009 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2009 Witam,Proszę o pomoc po otrzymaniu szerokiej oferty:- zastanawiam się nad wyborem pomiędzy MCR/II 24/S z zasobnikiem wody 100l a MCR/II 24 BS 100 z zasobnikiem stojącym 100 l. Proszę o informację czym różnią się te piece- regulator VS 5500 plus - mamy komin systemowy PRESTO DUO i niestety nie wiem jaki pakiet kominowy by pasował,- a może zestaw MCR/II 24 BS 100 + VS 5500 z zasobnikiem stojącym 100 l. - 5795 zł. Dziękuję za pomoc w wyborze, gdyż jest to dla mnie temat tabu. Kolega poleca nam piec dwufunkcyjny z zasobnikiem wody, gdyż wówczas nie ma problemy z ciepłą wodą. Ale czy to ma sens?Pozdrawiam,Agnieszka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 15.07.2009 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2009 Witam, Proszę o pomoc po otrzymaniu szerokiej oferty: - zastanawiam się nad wyborem pomiędzy MCR/II 24/S z zasobnikiem wody 100l a MCR/II 24 BS 100 z zasobnikiem stojącym 100 l. Proszę o informację czym różnią się te piece kocioł MCR/II 24 S, jest bez zaworu przełączającego w przypadku gdy montuje się go z kominkiem z płaszczem wodnym, zawór przełączający stosuje się na zasilaniu, MCR/II 24 T, a taki jest w każdym zestawie z zasobnikiem ma zawór przełączający na powrocie i tutaj instalator musi pogłówkować, jeżeli nie będziesz miała kominka z pw to lepszy jest kocioł T albo zestaw z zasobnikiem, - regulator VS 5500 plus - mamy komin systemowy PRESTO DUO i niestety nie wiem jaki pakiet kominowy by pasował, nie wiem dlaczego wszyscy dają się nabrać na ten marketing producentów kominów, do kondensata i tak trzeba włożyć, do tego cennego komina który miał załatwić wszystko, wkład ze stali kwasoodpornej, do kondensatów załatwia wszystko pakiet 707, 709, 711, do tego odpowiednia ilość rur fi 80 i jest cały komin, tylko dlaczego ta obudowa taka droga - a może zestaw MCR/II 24 BS 100 + VS 5500 z zasobnikiem stojącym 100 l. - 5795 zł. bardzo dobry wybór, Dziękuję za pomoc w wyborze, gdyż jest to dla mnie temat tabu. Kolega poleca nam piec dwufunkcyjny z zasobnikiem wody, gdyż wówczas nie ma problemy z ciepłą wodą. Ale czy to ma sens? kolega chyba nie jest do końca w temacie Pozdrawiam, Agnieszka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sli 19.07.2009 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Witam Już kiedyś zadawałem pytanka, otrzymałem odpowiedzi i pewne propozycje, niżej dla przypomnienia: Drogi 1950 Mam prośbę o omówienie/koncepcję najlepszego sposobu realizacji spełnienia moich potrzeb/zachcianek oraz w wyborze sprzętu do kotłowni. Parę faktów: - dom z poddaszem użytkowym ma po podłodze 285 m2 + garaż z pomieszczeniem technicznym około 45 m2 - wybudowany z dość ciepłego fortisa - U=0,21 - 2 łazienki, w tym 2 natryski (jeden z hydromasażem), wanna jakaś taka średnia, max 200 l - dość duże odległości od kotłowni do kuchni i górnej łazienki - będzie wentylacja mechaniczna z rekuperacją - w domu planujemy około 115 m2 podłogówki (na dole: salon, kuchnia, 2 łazienki, hool i wiatrołap; na górze: łazienka, korytarz, garderoba), reszta grzejniki (dół: pokój gościnny, góra: 4 pokoje, pralnia, pokój rekreacyjny), w garażu grzejnik (utrzymywana jakaś dość niska, ale dodatnia temperatura) a dlaczego nie więcej podłogówki? - jest gaz z sieci - na razie 2 osoby, przyjmijmy, że docelowo 2+2 - nie chcę solarów oraz nie chcę podpinać kominka do c.o. Potrzeby/zachcianki: A. kocioł kondensacyjny - prośba o jakieś propozycje, interesują mnie bardziej modele o niskich kosztach eksploatacji zarówno dla produkcji c.o. jak i c.w.u. De Dietrich MC 25 LP i do tego zasobnik dostosowany i do kotła i do pompy ciepła, B. chcę, aby była możliwość niezależnego sterowania temperaturą w różnych pomieszczeniach, a więc pewnie przy podłogówce w pokojach termostaty + siłowniki a na kaloryferach zawory termostatyczne skoro nalegasz, C. chcę pozostawić sobie ewentualną możliwość podpięcia do układu pompy ciepła albo gruntowej albo powietrznej (raczej tą drugą) - kwestia możliwych wzrostów cen gazu można, ale będzie musiał być zasobnik nie systemowy Pytania: 1. czy dla podłogówki (na 2 piętrach) lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie 1 zaworu trójdrogowego w kotłowni, 2 zwykłych rozdzielaczy z przepływomierzami + pompa obiegowa w kotłowni dla całości czy też 2 droższych rozdzielaczy z pompami i termostatami na parterze i piętrze, za to bez zaworu trójdrogowego w kotłowni? zdecydowanie rozwiązanie z zaworem trójdrogowym 2. czy jeśli przy podłogówce będzie realizowane sterowanie poszczególnymi pętlami za pomocą siłowników powinno się jeszcze dodatkowo stosować przepływomierze czy nie ma takiej konieczności? patrz wyżej 3. jak najlepiej sterować dwoma grzejnikami w jednym pomieszczeniu (2 termostaty na 2 grzejnikach, 1 termostat na 1 grzejniku sterujący 2 grzejnikami - czy tak się da?, a może jak podłogówką - przy grzejnikach bez termostatów, za to elektryczny regulator temperatury + siłownik w szafce z rozdzielaczem sterujący obydwoma grzejnikami) nakombinowałeś , zdecydowanie głowice termostatyczne, 4. jakie przygotować jak najbardziej uniwersalne podejście do pompy ciepła do kotłowni (a może będzie trzeba np. zrobić 2 różne podejścia)? jeżeli nie wiesz czy i jaką będziesz miał pompę ciepła, to zrób przejścia przez fundament dla rur (2 rury) które będą prowadzone ze studzienki, chyba że zdecydujesz się na rozdzielacze w kotłowni, to wtedy będziesz musiał zrobić większy przepust na odpowiednią ilość rur z dolnego źródła 5. czy kotły 1-funkcyjne z modulacją potrafią pracować na niskiej mocy na jesień i wiosnę do produkcji c.o. a na wysokiej mocy przy c.w.u. oraz w mocną zimę dla c.o.? co za dinks potrafi właściwie wysterować modulacją kotła? oczywiście, ten dinks to automatyka kotła 6. jaki jest sens używania sterownika pogodowego do kotła jeśli będzie niezależne sterowanie temperaturą każdego pomieszczenia? czy to właśnie ten sterownik steruje modulacją kotła? pogodówka zawsze ma sens, zwlaszcza przy podlogówce, sądzisz że zawsze będziesz się bawił temperaturami pomieszczeń, prawda jest taka że zrobisz to parę razy na początku gdy będzie Cię to cieszyć i będziesz ciekaw jak to działa, później to już nie za bardzo, 7. jak sterować kotłem gazowym i pompą ciepła powietrze-woda (gdyby już była), aby priorytetem do np. -5 stopni C była pompa ciepła, a dopiero poniżej tej granicy odpalał się kocioł gazowy? automatyką pompy ciepła i kotła 8. czy jeśli faktycznie zainstalujemy pompę ciepła to zasobnik wody powinien być jakiś większy? najlepiej jakiej pojemności? to będzie do rozwiązania przy opracowywaniu całego układu, za mało danych, 9. z innej beczki: do podłogówki użyć rur PE-X czy PEX-Al-PEX, różni instalatorzy różnie mówią , czy włoskie rury firmy MULTYRAMA są ok? czy zgrzewane rury z polipropylenu ASPOL do wody użytkowej są ok? jak o Multyramie to jeszcze słyszałem to co to jest Aspol to naprawdę nie wiem, wierzę Ci na slowo że sprzedają rury, zastosuj alupexa renomowanych firm, herz, wavin, kan, kisan, radson, uponor, Jeszcze odnośnie wyboru kotła: wstępnie zainteresował mnie kocił ROTEX GSU (http://www.rotex.com.pl/produkty/gsu.php), jest to lodówka z zasobnikiem 300 lub 500 l, podobno wysokosprawna zarówno dla c.o. jak i c.w.u. zastanów się czy warto Ci kupować kocioł który z założenia jest przystosowany do kolektorów, skoro ich nie będziesz miał, przecież za to płacisz dodatkowo, Boję się jednak o jakość serwisu (Łódź) i w związku z tym pewnie wybiorę jakiś inny kociołek, bardziej podobają mi się lodówki niż osobno kociołek i osobno zasobnik na wodę. Osobiście nie mam jakiegoś podejścia, że VAILLANT, VIESSMANN czy inny JUNKERS (znane marki) są najlepsze, więcej - jeśli się da to chętnie wybiorę coś innego. Wiem, że moje potrzeby/zachcianki (jak kto woli ) są może troszkę nietypowe, ale już tak mam, że lubię chodzić swoimi ścieżkami. Co prawda nie zawsze wychodzi mi to na dobre , ale raczej już się nie zmienię . Gorąca prośba o ustosunkowanie się do ww. tematów i zaproponowanie mi jakiegoś rozsądnego kociołka. Zakup/odbiór w Łodzi. Wielkie dzięki z góry sli Na dzisiaj sprawa wygląda tak: - mam zrobioną pełne instalacje c.o. i c.w.u. oprócz kotłowni (około 250 m2 podłogówki - trochę za sugestią 1950 oraz około 50 m2 w kaloryferach - rekreacja, kotłownia; łazienki podłogówka + kaloryfery) - rozdzielacze (11 i 12 obwodów) z przepływomierzami i instalacja elektryczna przygotowana do sterowania temperaturą w każdym pomieszczeniu osobno (np. termostaty + siłowniki lub kompletny system OJ http://www.oj.dk/Wodne-ogrzewanie-pod%C5%82ogowe-3299.aspx + siłowniki), będzie zamontowany zawór trójdrogowy w kotłowni - maksymalne zapotrzebowanie na c.o. wg OZC 11-12 kW (zależnie od przyjętych założeń) - przeprowadzone rurki "na wszelki wypadek" do pompy ciepła, ale na razie nie myślę poważnie o jej montażu, więc nie chcę również dobierać zasobnika na wodę pod pompę ciepła - nie ma i nie będzie kolektorów słonecznych ani kominka z płaszczem - komin SCHIEDEL AVANT przeznaczony do kondensata Teraz (już szybciutko, max za 2 tygodnie) chcę zrobić kotłownię. Potrzebuję wybrać: - kocioł kondensacyjny - zasobnik wody Resztę osprzętu pewnie załatwi hydraulik. Proszę o jakąś propozycję kotła (myślałem o MCR II 24 jednofunkcyjnym, ale mam wrażenie, że dla mnie będzie miał zbyt dużą moc minimalną i będzie taktował) oraz zasobnika - pojemność i producent (na razie 2 osoby, ale raczej wody ciepłej nie oszczędzające). Hydraulik proponuje mi kocioł BUDERUSA, ale jakoś nie jestem przekonany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 19.07.2009 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Witam Już kiedyś zadawałem pytanka, otrzymałem odpowiedzi i pewne propozycje, niżej dla przypomnienia: Drogi 1950 Mam prośbę o omówienie/koncepcję najlepszego sposobu realizacji spełnienia moich potrzeb/zachcianek oraz w wyborze sprzętu do kotłowni. Parę faktów: - dom z poddaszem użytkowym ma po podłodze 285 m2 + garaż z pomieszczeniem technicznym około 45 m2 - wybudowany z dość ciepłego fortisa - U=0,21 - 2 łazienki, w tym 2 natryski (jeden z hydromasażem), wanna jakaś taka średnia, max 200 l - dość duże odległości od kotłowni do kuchni i górnej łazienki - będzie wentylacja mechaniczna z rekuperacją - w domu planujemy około 115 m2 podłogówki (na dole: salon, kuchnia, 2 łazienki, hool i wiatrołap; na górze: łazienka, korytarz, garderoba), reszta grzejniki (dół: pokój gościnny, góra: 4 pokoje, pralnia, pokój rekreacyjny), w garażu grzejnik (utrzymywana jakaś dość niska, ale dodatnia temperatura) a dlaczego nie więcej podłogówki? - jest gaz z sieci - na razie 2 osoby, przyjmijmy, że docelowo 2+2 - nie chcę solarów oraz nie chcę podpinać kominka do c.o. Potrzeby/zachcianki: A. kocioł kondensacyjny - prośba o jakieś propozycje, interesują mnie bardziej modele o niskich kosztach eksploatacji zarówno dla produkcji c.o. jak i c.w.u. De Dietrich MC 25 LP i do tego zasobnik dostosowany i do kotła i do pompy ciepła, B. chcę, aby była możliwość niezależnego sterowania temperaturą w różnych pomieszczeniach, a więc pewnie przy podłogówce w pokojach termostaty + siłowniki a na kaloryferach zawory termostatyczne skoro nalegasz, C. chcę pozostawić sobie ewentualną możliwość podpięcia do układu pompy ciepła albo gruntowej albo powietrznej (raczej tą drugą) - kwestia możliwych wzrostów cen gazu można, ale będzie musiał być zasobnik nie systemowy Pytania: 1. czy dla podłogówki (na 2 piętrach) lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie 1 zaworu trójdrogowego w kotłowni, 2 zwykłych rozdzielaczy z przepływomierzami + pompa obiegowa w kotłowni dla całości czy też 2 droższych rozdzielaczy z pompami i termostatami na parterze i piętrze, za to bez zaworu trójdrogowego w kotłowni? zdecydowanie rozwiązanie z zaworem trójdrogowym 2. czy jeśli przy podłogówce będzie realizowane sterowanie poszczególnymi pętlami za pomocą siłowników powinno się jeszcze dodatkowo stosować przepływomierze czy nie ma takiej konieczności? patrz wyżej 3. jak najlepiej sterować dwoma grzejnikami w jednym pomieszczeniu (2 termostaty na 2 grzejnikach, 1 termostat na 1 grzejniku sterujący 2 grzejnikami - czy tak się da?, a może jak podłogówką - przy grzejnikach bez termostatów, za to elektryczny regulator temperatury + siłownik w szafce z rozdzielaczem sterujący obydwoma grzejnikami) nakombinowałeś , zdecydowanie głowice termostatyczne, 4. jakie przygotować jak najbardziej uniwersalne podejście do pompy ciepła do kotłowni (a może będzie trzeba np. zrobić 2 różne podejścia)? jeżeli nie wiesz czy i jaką będziesz miał pompę ciepła, to zrób przejścia przez fundament dla rur (2 rury) które będą prowadzone ze studzienki, chyba że zdecydujesz się na rozdzielacze w kotłowni, to wtedy będziesz musiał zrobić większy przepust na odpowiednią ilość rur z dolnego źródła 5. czy kotły 1-funkcyjne z modulacją potrafią pracować na niskiej mocy na jesień i wiosnę do produkcji c.o. a na wysokiej mocy przy c.w.u. oraz w mocną zimę dla c.o.? co za dinks potrafi właściwie wysterować modulacją kotła? oczywiście, ten dinks to automatyka kotła 6. jaki jest sens używania sterownika pogodowego do kotła jeśli będzie niezależne sterowanie temperaturą każdego pomieszczenia? czy to właśnie ten sterownik steruje modulacją kotła? pogodówka zawsze ma sens, zwlaszcza przy podlogówce, sądzisz że zawsze będziesz się bawił temperaturami pomieszczeń, prawda jest taka że zrobisz to parę razy na początku gdy będzie Cię to cieszyć i będziesz ciekaw jak to działa, później to już nie za bardzo, 7. jak sterować kotłem gazowym i pompą ciepła powietrze-woda (gdyby już była), aby priorytetem do np. -5 stopni C była pompa ciepła, a dopiero poniżej tej granicy odpalał się kocioł gazowy? automatyką pompy ciepła i kotła 8. czy jeśli faktycznie zainstalujemy pompę ciepła to zasobnik wody powinien być jakiś większy? najlepiej jakiej pojemności? to będzie do rozwiązania przy opracowywaniu całego układu, za mało danych, 9. z innej beczki: do podłogówki użyć rur PE-X czy PEX-Al-PEX, różni instalatorzy różnie mówią , czy włoskie rury firmy MULTYRAMA są ok? czy zgrzewane rury z polipropylenu ASPOL do wody użytkowej są ok? jak o Multyramie to jeszcze słyszałem to co to jest Aspol to naprawdę nie wiem, wierzę Ci na slowo że sprzedają rury, zastosuj alupexa renomowanych firm, herz, wavin, kan, kisan, radson, uponor, Jeszcze odnośnie wyboru kotła: wstępnie zainteresował mnie kocił ROTEX GSU (http://www.rotex.com.pl/produkty/gsu.php), jest to lodówka z zasobnikiem 300 lub 500 l, podobno wysokosprawna zarówno dla c.o. jak i c.w.u. zastanów się czy warto Ci kupować kocioł który z założenia jest przystosowany do kolektorów, skoro ich nie będziesz miał, przecież za to płacisz dodatkowo, Boję się jednak o jakość serwisu (Łódź) i w związku z tym pewnie wybiorę jakiś inny kociołek, bardziej podobają mi się lodówki niż osobno kociołek i osobno zasobnik na wodę. Osobiście nie mam jakiegoś podejścia, że VAILLANT, VIESSMANN czy inny JUNKERS (znane marki) są najlepsze, więcej - jeśli się da to chętnie wybiorę coś innego. Wiem, że moje potrzeby/zachcianki (jak kto woli ) są może troszkę nietypowe, ale już tak mam, że lubię chodzić swoimi ścieżkami. Co prawda nie zawsze wychodzi mi to na dobre , ale raczej już się nie zmienię . Gorąca prośba o ustosunkowanie się do ww. tematów i zaproponowanie mi jakiegoś rozsądnego kociołka. Zakup/odbiór w Łodzi. Wielkie dzięki z góry sli Na dzisiaj sprawa wygląda tak: - mam zrobioną pełne instalacje c.o. i c.w.u. oprócz kotłowni (około 250 m2 podłogówki - trochę za sugestią 1950 oraz około 50 m2 w kaloryferach - rekreacja, kotłownia; łazienki podłogówka + kaloryfery) - rozdzielacze (11 i 12 obwodów) z przepływomierzami i instalacja elektryczna przygotowana do sterowania temperaturą w każdym pomieszczeniu osobno (np. termostaty + siłowniki lub kompletny system OJ http://www.oj.dk/Wodne-ogrzewanie-pod%C5%82ogowe-3299.aspx + siłowniki), będzie zamontowany zawór trójdrogowy w kotłowni - maksymalne zapotrzebowanie na c.o. wg OZC 11-12 kW (zależnie od przyjętych założeń) - przeprowadzone rurki "na wszelki wypadek" do pompy ciepła, ale na razie nie myślę poważnie o jej montażu, więc nie chcę również dobierać zasobnika na wodę pod pompę ciepła - nie ma i nie będzie kolektorów słonecznych ani kominka z płaszczem - komin SCHIEDEL AVANT przeznaczony do kondensata Teraz (już szybciutko, max za 2 tygodnie) chcę zrobić kotłownię. Potrzebuję wybrać: - kocioł kondensacyjny - zasobnik wody Resztę osprzętu pewnie załatwi hydraulik. Proszę o jakąś propozycję kotła (myślałem o MCR II 24 jednofunkcyjnym, ale mam wrażenie, że dla mnie będzie miał zbyt dużą moc minimalną i będzie taktował) oraz zasobnika - pojemność i producent (na razie 2 osoby, ale raczej wody ciepłej nie oszczędzające). Hydraulik proponuje mi kocioł BUDERUSA, ale jakoś nie jestem przekonany. ja mogę Ci zaproponować, Elidens DTG 130-15 Eco.NOx PLUS moduluje od mocy 3,2 kW do 15 kW - 6741 zł do tego dowolny zasobnik, raczej 150 l. ze względu na małą moc maksymalną kotła przy grzaniu ciepłej wody, dlatego lepiej jest mieć jej większy zapas, może być Biawar, do sterowania zaworem trójdrogowym potrzeba, Pakiet FM 48 - płytka + czujnik dla jednego zaworu mieszaczowego za 522 zł wszystko w cenach brutto z VAT 22% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 19.07.2009 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Witam Już kiedyś zadawałem pytanka, otrzymałem odpowiedzi i pewne propozycje, niżej dla przypomnienia: Drogi 1950 Mam prośbę o omówienie/koncepcję najlepszego sposobu realizacji spełnienia moich potrzeb/zachcianek oraz w wyborze sprzętu do kotłowni. Parę faktów: - dom z poddaszem użytkowym ma po podłodze 285 m2 + garaż z pomieszczeniem technicznym około 45 m2 - wybudowany z dość ciepłego fortisa - U=0,21 - 2 łazienki, w tym 2 natryski (jeden z hydromasażem), wanna jakaś taka średnia, max 200 l - dość duże odległości od kotłowni do kuchni i górnej łazienki - będzie wentylacja mechaniczna z rekuperacją - w domu planujemy około 115 m2 podłogówki (na dole: salon, kuchnia, 2 łazienki, hool i wiatrołap; na górze: łazienka, korytarz, garderoba), reszta grzejniki (dół: pokój gościnny, góra: 4 pokoje, pralnia, pokój rekreacyjny), w garażu grzejnik (utrzymywana jakaś dość niska, ale dodatnia temperatura) a dlaczego nie więcej podłogówki? - jest gaz z sieci - na razie 2 osoby, przyjmijmy, że docelowo 2+2 - nie chcę solarów oraz nie chcę podpinać kominka do c.o. Potrzeby/zachcianki: A. kocioł kondensacyjny - prośba o jakieś propozycje, interesują mnie bardziej modele o niskich kosztach eksploatacji zarówno dla produkcji c.o. jak i c.w.u. De Dietrich MC 25 LP i do tego zasobnik dostosowany i do kotła i do pompy ciepła, B. chcę, aby była możliwość niezależnego sterowania temperaturą w różnych pomieszczeniach, a więc pewnie przy podłogówce w pokojach termostaty + siłowniki a na kaloryferach zawory termostatyczne skoro nalegasz, C. chcę pozostawić sobie ewentualną możliwość podpięcia do układu pompy ciepła albo gruntowej albo powietrznej (raczej tą drugą) - kwestia możliwych wzrostów cen gazu można, ale będzie musiał być zasobnik nie systemowy Pytania: 1. czy dla podłogówki (na 2 piętrach) lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie 1 zaworu trójdrogowego w kotłowni, 2 zwykłych rozdzielaczy z przepływomierzami + pompa obiegowa w kotłowni dla całości czy też 2 droższych rozdzielaczy z pompami i termostatami na parterze i piętrze, za to bez zaworu trójdrogowego w kotłowni? zdecydowanie rozwiązanie z zaworem trójdrogowym 2. czy jeśli przy podłogówce będzie realizowane sterowanie poszczególnymi pętlami za pomocą siłowników powinno się jeszcze dodatkowo stosować przepływomierze czy nie ma takiej konieczności? patrz wyżej 3. jak najlepiej sterować dwoma grzejnikami w jednym pomieszczeniu (2 termostaty na 2 grzejnikach, 1 termostat na 1 grzejniku sterujący 2 grzejnikami - czy tak się da?, a może jak podłogówką - przy grzejnikach bez termostatów, za to elektryczny regulator temperatury + siłownik w szafce z rozdzielaczem sterujący obydwoma grzejnikami) nakombinowałeś , zdecydowanie głowice termostatyczne, 4. jakie przygotować jak najbardziej uniwersalne podejście do pompy ciepła do kotłowni (a może będzie trzeba np. zrobić 2 różne podejścia)? jeżeli nie wiesz czy i jaką będziesz miał pompę ciepła, to zrób przejścia przez fundament dla rur (2 rury) które będą prowadzone ze studzienki, chyba że zdecydujesz się na rozdzielacze w kotłowni, to wtedy będziesz musiał zrobić większy przepust na odpowiednią ilość rur z dolnego źródła 5. czy kotły 1-funkcyjne z modulacją potrafią pracować na niskiej mocy na jesień i wiosnę do produkcji c.o. a na wysokiej mocy przy c.w.u. oraz w mocną zimę dla c.o.? co za dinks potrafi właściwie wysterować modulacją kotła? oczywiście, ten dinks to automatyka kotła 6. jaki jest sens używania sterownika pogodowego do kotła jeśli będzie niezależne sterowanie temperaturą każdego pomieszczenia? czy to właśnie ten sterownik steruje modulacją kotła? pogodówka zawsze ma sens, zwlaszcza przy podlogówce, sądzisz że zawsze będziesz się bawił temperaturami pomieszczeń, prawda jest taka że zrobisz to parę razy na początku gdy będzie Cię to cieszyć i będziesz ciekaw jak to działa, później to już nie za bardzo, 7. jak sterować kotłem gazowym i pompą ciepła powietrze-woda (gdyby już była), aby priorytetem do np. -5 stopni C była pompa ciepła, a dopiero poniżej tej granicy odpalał się kocioł gazowy? automatyką pompy ciepła i kotła 8. czy jeśli faktycznie zainstalujemy pompę ciepła to zasobnik wody powinien być jakiś większy? najlepiej jakiej pojemności? to będzie do rozwiązania przy opracowywaniu całego układu, za mało danych, 9. z innej beczki: do podłogówki użyć rur PE-X czy PEX-Al-PEX, różni instalatorzy różnie mówią , czy włoskie rury firmy MULTYRAMA są ok? czy zgrzewane rury z polipropylenu ASPOL do wody użytkowej są ok? jak o Multyramie to jeszcze słyszałem to co to jest Aspol to naprawdę nie wiem, wierzę Ci na slowo że sprzedają rury, zastosuj alupexa renomowanych firm, herz, wavin, kan, kisan, radson, uponor, Jeszcze odnośnie wyboru kotła: wstępnie zainteresował mnie kocił ROTEX GSU (http://www.rotex.com.pl/produkty/gsu.php), jest to lodówka z zasobnikiem 300 lub 500 l, podobno wysokosprawna zarówno dla c.o. jak i c.w.u. zastanów się czy warto Ci kupować kocioł który z założenia jest przystosowany do kolektorów, skoro ich nie będziesz miał, przecież za to płacisz dodatkowo, Boję się jednak o jakość serwisu (Łódź) i w związku z tym pewnie wybiorę jakiś inny kociołek, bardziej podobają mi się lodówki niż osobno kociołek i osobno zasobnik na wodę. Osobiście nie mam jakiegoś podejścia, że VAILLANT, VIESSMANN czy inny JUNKERS (znane marki) są najlepsze, więcej - jeśli się da to chętnie wybiorę coś innego. Wiem, że moje potrzeby/zachcianki (jak kto woli ) są może troszkę nietypowe, ale już tak mam, że lubię chodzić swoimi ścieżkami. Co prawda nie zawsze wychodzi mi to na dobre , ale raczej już się nie zmienię . Gorąca prośba o ustosunkowanie się do ww. tematów i zaproponowanie mi jakiegoś rozsądnego kociołka. Zakup/odbiór w Łodzi. Wielkie dzięki z góry sli Na dzisiaj sprawa wygląda tak: - mam zrobioną pełne instalacje c.o. i c.w.u. oprócz kotłowni (około 250 m2 podłogówki - trochę za sugestią 1950 oraz około 50 m2 w kaloryferach - rekreacja, kotłownia; łazienki podłogówka + kaloryfery) - rozdzielacze (11 i 12 obwodów) z przepływomierzami i instalacja elektryczna przygotowana do sterowania temperaturą w każdym pomieszczeniu osobno (np. termostaty + siłowniki lub kompletny system OJ http://www.oj.dk/Wodne-ogrzewanie-pod%C5%82ogowe-3299.aspx + siłowniki), będzie zamontowany zawór trójdrogowy w kotłowni - maksymalne zapotrzebowanie na c.o. wg OZC 11-12 kW (zależnie od przyjętych założeń) - przeprowadzone rurki "na wszelki wypadek" do pompy ciepła, ale na razie nie myślę poważnie o jej montażu, więc nie chcę również dobierać zasobnika na wodę pod pompę ciepła - nie ma i nie będzie kolektorów słonecznych ani kominka z płaszczem - komin SCHIEDEL AVANT przeznaczony do kondensata Teraz (już szybciutko, max za 2 tygodnie) chcę zrobić kotłownię. Potrzebuję wybrać: - kocioł kondensacyjny - zasobnik wody Resztę osprzętu pewnie załatwi hydraulik. Proszę o jakąś propozycję kotła (myślałem o MCR II 24 jednofunkcyjnym, ale mam wrażenie, że dla mnie będzie miał zbyt dużą moc minimalną i będzie taktował) oraz zasobnika - pojemność i producent (na razie 2 osoby, ale raczej wody ciepłej nie oszczędzające). Hydraulik proponuje mi kocioł BUDERUSA, ale jakoś nie jestem przekonany. ja mogę Ci zaproponować, Elidens DTG 130-15 Eco.NOx PLUS moduluje od mocy 3,2 kW do 15 kW - 6741 zł do tego dowolny zasobnik, raczej 150 l. ze względu na małą moc maksymalną kotła przy grzaniu ciepłej wody, dlatego lepiej jest mieć jej większy zapas, może być Biawar, do sterowania zaworem trójdrogowym potrzeba, Pakiet FM 48 - płytka + czujnik dla jednego zaworu mieszaczowego za 522 zł wszystko w cenach brutto z VAT 22% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 20.07.2009 02:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 nie doczytałem, te dwie łazienki, hydromasaż, wanna, warunkują albo zasobnik 200 l. albo mocniejszy kocioł, czyli, jak pisałem w pierwszym poście, Inovens MC 25 LP/BS 150 z zasobnikiem stojącym o pojemności 150 l. - 10321 zł modulujący od 4,25 - 25 kW albo Elidens DTG 130-15 Eco.NOx PLUS modulujący od mocy 4,5 kW do 24,9 kW - 6738 zł i do tego zasobnik 150 l. nie koniecznie musi być firmowy, albo rozwiązanie najtańsze czyli MCR/II 24 BS 150 +VS 5500 z zasobnikiem stojącym 150 l. - 6192 zł, moduluje od 6 kW, tutaj sterowanie zaworem trójdrogowym załatwia VS 5500 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sli 20.07.2009 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 nie doczytałem, te dwie łazienki, hydromasaż, wanna, warunkują albo zasobnik 200 l. albo mocniejszy kocioł, czyli, jak pisałem w pierwszym poście, Inovens MC 25 LP/BS 150 z zasobnikiem stojącym o pojemności 150 l. - 10321 zł modulujący od 4,25 - 25 kW albo Elidens DTG 130-15 Eco.NOx PLUS modulujący od mocy 4,5 kW do 24,9 kW - 6738 zł i do tego zasobnik 150 l. nie koniecznie musi być firmowy, albo rozwiązanie najtańsze czyli MCR/II 24 BS 150 +VS 5500 z zasobnikiem stojącym 150 l. - 6192 zł, moduluje od 6 kW, tutaj sterowanie zaworem trójdrogowym załatwia VS 5500 dziękuję za propozycje, jednak mam jeszcze pytanie czy w podanych cenach jest wszystko co jest potrzebne do kotła, włącznie z podłączeniem do komina AVANT? jeśli nie - to czego jeszcze brakuje i za jakie pieniądze? odnośnie zasobnika - gdzieś wyczytałem, że zasobników to Di Dietrich zbyt dobrych nie ma (już nie pamiętam dlaczego), napisz proszę jaki niefirmowy zasobnik Ty byś polecał (wiem, że np. ACV są polecane, ale nie mają zbyt promocyjnych cen) pytanie dodatkowe: czy w moim przypadku przy osobnym zasobniku lepszy byłby warstwowy czy z wężownicą (a jeśli będzie Ci się chciało pisać - to napisz dlaczego) czekam teraz na wycenę buderusa i immergasa, jak je dostanę to podejmuję decyzję pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 21.07.2009 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 jednak mam jeszcze pytanie czy w podanych cenach jest wszystko co jest potrzebne do kotła, włącznie z podłączeniem do komina AVANT? jeśli nie - to czego jeszcze brakuje i za jakie pieniądze? podpięcie do Awanta to pakiet 707 110 zł kolano sztywne 80/125 149 zł rura 80/125 0,5 m 96 zł odnośnie zasobnika - gdzieś wyczytałem, że zasobników to Di Dietrich zbyt dobrych nie ma (już nie pamiętam dlaczego), napisz proszę jaki niefirmowy zasobnik Ty byś polecał (wiem, że np. ACV są polecane, ale nie mają zbyt promocyjnych cen) ACV HL 100 l. 500 € ACV HL 150 l. 800 € Biawar Quadro 100 l. 1500 zł Biawar Quadro 150 l. 1800 zł pytanie dodatkowe: czy w moim przypadku przy osobnym zasobniku lepszy byłby warstwowy czy z wężownicą (a jeśli będzie Ci się chciało pisać - to napisz dlaczego) to wszystko zależy od mocy wężownicy lub płaszcza dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi, tutaj decydują osobiste odczucia właściciela czekam teraz na wycenę buderusa i immergasa, jak je dostanę to podejmuję decyzję pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sli 27.07.2009 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Dziękuję jeszcze raz za informacje, ale jeśli można - będę miał jeszcze dość szczegółowe pytania techniczne. Postaram się później dokładnie opisać w czym widzę problem w mojej instalacji. A teraz o ofertcie De Dietricha i jak ją widzę tak (proszę o ewentualne wyprostowanie):- jest tani wiszący MCR i jego odpowiednik stojący ECODENS- jest bardziej wypasiony wiszący INOVENS i jego odpowiednik stojący ELIDENS Ładnie (w dużym zakresie) modulują INOVENS i ELIDENS, mają też chyba jakieś lepsze palniki od tych tańszych (które modulują dopiero od około 6 kW). Pisałeś wcześniej, jako propozycję dla mnie:- Elidens DTG 130-15 Eco.NOx PLUS (myślę, że jakaś mała pomyłka i w moim przypadku chodziło o Elidens DTG 130-25 Eco.NOx PLUS) bez zasobnikalub- Inovens MC 25 LP/BS 150 z zasobnikiem stojącym pod kotłemJa jeszcze znalazłem w ofercie Elidens DTG 1300-25 Eco.NOx PLUS/V130 (stojący z wbudowanym zasobnikiem 130 l) - czy to jest ciekawy model kotła i jak ma się cenowo do powyższego Inovensa z osobnym zasobnikiem 150 l? Czyli, czy Elidens DTG 1300-25 Eco.NOx PLUS/V130 to dokładny odpowiednik Inovens MC 25 LP/BS 150 tyle, że jeden stojący, drugi wiszący? W folderze Elidens DTG 1300-25 Eco.NOx PLUS/V130 wyczytałem, że ma on specjalny program ładowania c.w.u., dzięki czemu również przy tej pracy stara się kondensować, dzięki czemu niby jest bardziej sprawny. Jak takie ładowanie c.w.u. wygląda w Inovens MC 25 LP/BS 150? I jeśli dobrze kojarzę, mają się lada chwila pojawić nowe modele MC, wiesz może już coś na ich temat (w czym są lepsze i jak z cenami)? Acha, teraz jeszcze jedno pytanie, czy w podanych wcześniej cenach Inovensa i Elidensa są zawarte jakieś sterowniki pogodowe? Ja będę u siebie potrzebował tylko pogodówki mierzące temperaturę zewnętrzną, bez pomiaru wewnątrz budynku (to załatwię elektroniką OJ), ale o to pozwolę sobie zapytać później, jak dokładnie opiszę moje wątpliwości techniczne odnośnie rozwiązania kotłowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 27.07.2009 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2009 Dziękuję jeszcze raz za informacje, ale jeśli można - będę miał jeszcze dość szczegółowe pytania techniczne. Postaram się później dokładnie opisać w czym widzę problem w mojej instalacji. A teraz o ofertcie De Dietricha i jak ją widzę tak (proszę o ewentualne wyprostowanie): - jest tani wiszący MCR i jego odpowiednik stojący ECODENS - jest bardziej wypasiony wiszący INOVENS i jego odpowiednik stojący ELIDENS masz rację Ładnie (w dużym zakresie) modulują INOVENS i ELIDENS, mają też chyba jakieś lepsze palniki od tych tańszych (które modulują dopiero od około 6 kW). widzę że przyłożyłeś się do zadania domowego, MCR ma wymiennik oraz palnik, stalowy z którego już wyciągnięto wszystko jeżeli chodzi o modulację, Elidens czy Inovens mają wymienniki ze stopu aluminiowo-krzemowego dzięki czemu mogą modulować od 17% Pisałeś wcześniej, jako propozycję dla mnie: - Elidens DTG 130-15 Eco.NOx PLUS (myślę, że jakaś mała pomyłka i w moim przypadku chodziło o Elidens DTG 130-25 Eco.NOx PLUS) bez zasobnika lub - Inovens MC 25 LP/BS 150 z zasobnikiem stojącym pod kotłem Ja jeszcze znalazłem w ofercie Elidens DTG 1300-25 Eco.NOx PLUS/V130 (stojący z wbudowanym zasobnikiem 130 l) - czy to jest ciekawy model kotła i jak ma się cenowo do powyższego Inovensa z osobnym zasobnikiem 150 l? jesteś naprawdę bardzo dobrze przgotowany, w zasadzie te kotły nie różnią się w części zasadniczej między sobą, bo zarówno palnik, wymiennik i automatyka Diematic 3, są takie same, co do cen Inovens MC 25 LP/BS 100 z zasobnikiem stojącym o pojemności 100 l. - 9468 zł Inovens MC 25 LP/BS 150 z zasobnikiem stojącym o pojemności 150 l. - 10321 zł Elidens DTG 1300-15 Eco.NOx PLUS/V 130, moduluje od mocy 3,2 kW do 15 kW - 11265zł Elidens DTG 1300-25 Eco.NOx 115PLUS/V 130, moduluje od mocy 4,5 kW do 24,9 kW - 11528 zł jak widzisz Elidensy są droższe, Czyli, czy Elidens DTG 1300-25 Eco.NOx PLUS/V130 to dokładny odpowiednik Inovens MC 25 LP/BS 150 tyle, że jeden stojący, drugi wiszący? W folderze Elidens DTG 1300-25 Eco.NOx PLUS/V130 wyczytałem, że ma on specjalny program ładowania c.w.u., dzięki czemu również przy tej pracy stara się kondensować, dzięki czemu niby jest bardziej sprawny. Jak takie ładowanie c.w.u. wygląda w Inovens MC 25 LP/BS 150? zaskoczyłeś mnie, ale wydaje mi się że analogicznie można to podciągnąć pod Inovensa I jeśli dobrze kojarzę, mają się lada chwila pojawić nowe modele MC, wiesz może już coś na ich temat (w czym są lepsze i jak z cenami)? MCA bo o tym piszesz, miał być w sprzedaży od lipca, ale z tego co wiem, nie mogą ustalić ceny, ma nowy sterownik Diematic 4, też jeszcze nie wiem za dużo na jego temat, ale cena ma być podobna do Inovensów i odpowiadając na poniższe pytanie, Diematic 3 jest sterownikiem pogodowym i w zestawie masz też czujnik zewnętrzny, dlatego nie trzeba nic więcej w Twoim przypadku kupować Acha, teraz jeszcze jedno pytanie, czy w podanych wcześniej cenach Inovensa i Elidensa są zawarte jakieś sterowniki pogodowe? Ja będę u siebie potrzebował tylko pogodówki mierzące temperaturę zewnętrzną, bez pomiaru wewnątrz budynku (to załatwię elektroniką OJ), ale o to pozwolę sobie zapytać później, jak dokładnie opiszę moje wątpliwości techniczne odnośnie rozwiązania kotłowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sli 28.07.2009 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2009 widzę że przyłożyłeś się do zadania domowego jesteś naprawdę bardzo dobrze przgotowany:D:D A teraz do rzeczy, a konkretniej do moich wątpliwości technicznych związanych z budową kotłowni. Założenia dotyczące domu wcześniej opisywałem, teraz uszczegółowienie o sterowaniu: Cała podłogówka (niemalże 230 m2) ma być sterowana przez elektronikę OJ ( http://www.ojelectronics.com/Wodne-ogrzewanie-pod%C5%82ogowe-3299.aspx ) - potrafi ona: 1. sterować siłownikami na rozdzielaczach (na podstawie podłączonych do "centrali" termostatów w pokojach) 2. sterować pracą pompy od podłogówki 3. zaworem trójdrogowym do obniżenia temperatury na podłogówkę 4. pracą kotła (włącz/wyłącz) 5. może działać ze swoim czujnikiem temp. zewnętrznej Jak to dokładniej wygląda można dokładniej poczytać tutaj: http://www.ojelectronics.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2fFiler%2fPOLAND%2fWLM_II_KARTA_KATALOGOWA.pdf. Elektronika podobno z czasem dostosowuje się do budynku i uruchamia/wyłącza np. grzanie z odpowiednim wyprzedzeniem związanym z bezwładnością podłogówki. Mnie to rozwiązanie przekonało i będę je instalował. Problem pojawia się jednak z kaloryferami (posiadającymi zawory termostatyczne) - są one rozmieszczone w różnych miejscach (łazienki, garaż, kotłownia, pom. techniczne i rekreacyjne) i żadne z tych pomieszczeń nie jest dla mnie pomieszczeniem referencyjnym odnośnie temperatury. W związku z powyższym chciałbym, aby dowolny kaloryfer zaczynał grzać od razu, jak tylko otworzy mu się zawór termostatyczny, a nie dopiero po otrzymaniu jakiegoś zewnętrznego sygnału sterującego od np. OJ czy czegoś innego. Tak więc kocioł powinien pracować (zgodnie z krzywą grzewczą zależną od ustawień w pogodówce) zarówno kiedy jest zapotrzebowanie z podłogówki (załatwi to sterowanie OJ), jak i w przypadku zapotrzebowania na ciepło z dowolnego kaloryfera (tutaj nie mam przygotowanego okablowania i elektroniki w ten temat nie chciałbym pchać - chyba, że w kotłowni - to ok). Oczywiście mam przygotowane osobne obiegi z kotłowni do rozdzielaczy od podłogówki i od kaloryferów (myślę, że one powinny pracować na nieco wyższym parametrze niż podłogówka). I teraz pytanie - jak rozwiązać sterowanie kotłem, aby włączał się w każdym momencie, kiedy jest zapotrzebowanie na ciepło z dowolnego odbiornika, jak zrealizować stały obieg wody w kaloryferach (pompa elektroniczna?). Czy do takiego układu wypadałoby zastosować sprzęgło hydrauliczna, a jeśli tak to jakie? Generalnie obawiam się właściwej pracy kotła i uzyskiwania przez niego wysokiej sprawności (dlatego myślę o takim z dużą modulacją), bo nie wiem co się np. będzie działo, kiedy np. wiosną otworzy się tylko jedna pętla ogrzewania podłogowego lub tylko jeden zawór termostatyczny w kaloryferze (zapotrzebowanie na ciepło np. 1 KW) a kocioł będzie pracował z minimalną mocą 4,5 lub 6 KW. Czy w takim przypadku kocioł będzie przez np. 30-60 min. (okres zapotrzebowania jednego pokoju z podłogówką na ciepło) cały czas sobie taktował, a jeśli tak, to czym i w jaki sposób temu zapobiec? Jeśli będą potrzebne jakieś dodatkowe wyjaśnienia z mojej strony to służe informacją. Moja prośba jest o ustosunkowanie się do powyższych problemów i podpowiedź jak je rozwiązać (głównym priorytetem jest dobra praca i ekonomika eksploatacji) oraz taką konkretną informację, jak to rozwiązać przy wykorzystaniu kotłów De Dietrich (który konkretnie dla mnie model byś polecał i z jakim dodatkowymi opcjami, aby wszystko pięknie grało). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 28.07.2009 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2009 widzę że przyłożyłeś się do zadania domowego jesteś naprawdę bardzo dobrze przgotowany:D:D A teraz do rzeczy, a konkretniej do moich wątpliwości technicznych związanych z budową kotłowni. Założenia dotyczące domu wcześniej opisywałem, teraz uszczegółowienie o sterowaniu: Cała podłogówka (niemalże 230 m2) ma być sterowana przez elektronikę OJ ( http://www.ojelectronics.com/Wodne-ogrzewanie-pod%C5%82ogowe-3299.aspx ) - potrafi ona: 1. sterować siłownikami na rozdzielaczach (na podstawie podłączonych do "centrali" termostatów w pokojach) 2. sterować pracą pompy od podłogówki 3. zaworem trójdrogowym do obniżenia temperatury na podłogówkę 4. pracą kotła (włącz/wyłącz) 5. może działać ze swoim czujnikiem temp. zewnętrznej Jak to dokładniej wygląda można dokładniej poczytać tutaj: http://www.ojelectronics.com/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=Files%2fFiler%2fPOLAND%2fWLM_II_KARTA_KATALOGOWA.pdf. Elektronika podobno z czasem dostosowuje się do budynku i uruchamia/wyłącza np. grzanie z odpowiednim wyprzedzeniem związanym z bezwładnością podłogówki. Mnie to rozwiązanie przekonało i będę je instalował. Problem pojawia się jednak z kaloryferami (posiadającymi zawory termostatyczne) - są one rozmieszczone w różnych miejscach (łazienki, garaż, kotłownia, pom. techniczne i rekreacyjne) i żadne z tych pomieszczeń nie jest dla mnie pomieszczeniem referencyjnym odnośnie temperatury. W związku z powyższym chciałbym, aby dowolny kaloryfer zaczynał grzać od razu, jak tylko otworzy mu się zawór termostatyczny, a nie dopiero po otrzymaniu jakiegoś zewnętrznego sygnału sterującego od np. OJ czy czegoś innego. Tak więc kocioł powinien pracować (zgodnie z krzywą grzewczą zależną od ustawień w pogodówce) zarówno kiedy jest zapotrzebowanie z podłogówki (załatwi to sterowanie OJ), jak i w przypadku zapotrzebowania na ciepło z dowolnego kaloryfera (tutaj nie mam przygotowanego okablowania i elektroniki w ten temat nie chciałbym pchać - chyba, że w kotłowni - to ok). Oczywiście mam przygotowane osobne obiegi z kotłowni do rozdzielaczy od podłogówki i od kaloryferów (myślę, że one powinny pracować na nieco wyższym parametrze niż podłogówka). I teraz pytanie - jak rozwiązać sterowanie kotłem, aby włączał się w każdym momencie, kiedy jest zapotrzebowanie na ciepło z dowolnego odbiornika, jak zrealizować stały obieg wody w kaloryferach (pompa elektroniczna?). Czy do takiego układu wypadałoby zastosować sprzęgło hydrauliczna, a jeśli tak to jakie? Generalnie obawiam się właściwej pracy kotła i uzyskiwania przez niego wysokiej sprawności (dlatego myślę o takim z dużą modulacją), bo nie wiem co się np. będzie działo, kiedy np. wiosną otworzy się tylko jedna pętla ogrzewania podłogowego lub tylko jeden zawór termostatyczny w kaloryferze (zapotrzebowanie na ciepło np. 1 KW) a kocioł będzie pracował z minimalną mocą 4,5 lub 6 KW. Czy w takim przypadku kocioł będzie przez np. 30-60 min. (okres zapotrzebowania jednego pokoju z podłogówką na ciepło) cały czas sobie taktował, a jeśli tak, to czym i w jaki sposób temu zapobiec? Jeśli będą potrzebne jakieś dodatkowe wyjaśnienia z mojej strony to służe informacją. Moja prośba jest o ustosunkowanie się do powyższych problemów i podpowiedź jak je rozwiązać (głównym priorytetem jest dobra praca i ekonomika eksploatacji) oraz taką konkretną informację, jak to rozwiązać przy wykorzystaniu kotłów De Dietrich (który konkretnie dla mnie model byś polecał i z jakim dodatkowymi opcjami, aby wszystko pięknie grało). mam wrażenie że to jest trochę przekombinowane, mało tego powiem bardzo przekombinowane zastanawia mnie jedno, jak to się kształtuje cenowo, nie wiem, być może jest to tańsze od wykorzystania elektroniki kotła, ale chyba nie za bardzo, ten sam efekt uzyskasz i mało tego będzie 100% pewność, że to zadziała, stosując elementy które są standardowo stosowane przy takich życzeniach Inwestora, wystarczy dokupić płytkę do sterowania zaworem trójdrogowym, i regulator pokojowy i masz już pełną kontrolę nad kotłem i zaworem trójdrogowym w funkcji temperatury i zewnętrznej i pokojowej, do sterowania poszczególnymi pętlami ogrzewania podłogowego stosuje się standardowe siłowniki i termostaty chociażby z KANa, one pilnują temperatur w pomieszczeniach, o grzejnikach nie ma co mówić, tę sprawę zawsze załatwi głowica termostatyczna, skutecznie, nie chcę się zakładać, ale mam taką wewnętrzną pewność, że będzie to i tańsze i będzie pewniejsze, bo automatyka zarówno pokojowa jak i sterująca zaworem trójdrogowym jest dedykowana tym urządzeniom, a uwierz mi Diematic 3, ma naprawdę olbrzymie możliwości, wszystko to co on potrafi i za co zapłacisz w cenie kotła, dubluje automatyka OJ co do tego demonizowanego taktowania, zarówno Elidens jak i Inovens w przypadku gdyby grzały podłogówkę, na pewno nie będą taktować, przy grzejnikach można dyskutować, co rozumiemy pod pojęciem taktowanie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sli 29.07.2009 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2009 ...wystarczy dokupić płytkę do sterowania zaworem trójdrogowym, i regulator pokojowy i masz już pełną kontrolę nad kotłem i zaworem trójdrogowym w funkcji temperatury i zewnętrznej i pokojowej No właśnie mam wątpliwości. Regulator pokojowy, aby działał właściwie wymaga zainstalowania go w pomieszczeniu referencyjnym, gdzie nie będzie termostatu na kaloryferze (dobrze rozumuję?). Czyli kocioł grzeje wtedy, kiedy w pomieszczeniu referencyjnym jest zbyt zimno w stosunku do ustawionych parametrów na regulatorze pokojowym, modulując palnikiem zgodnie z krzywą grzewczą w funkcji temperatury zewnętrznej (pogodówka) (dalej dobrze rozumuję?). Ale powyższe nie daje mi nagrzać szybko jakiegoś innego pomieszczenia (np. garaż z dużym kaloryferem normalnie mocno skręconym w dół czy też pomieszczenie rekreacyjne - zlokalizowane nad garażem, normalnie wychłodzone i oddzielone ciepłą ścianą od reszty budynku). Powodem jest regulator pokojowy, który siedzi sobie np. w korytarzu na parterze, a tam jest wystarczająco ciepło, bo i podłogówka nagrzała będący obok salon i właśnie gotuje się w pobliskiej kuchni i ktoś sobie w salonie odpalił kominek lub zamiennie po stronie południowej w okna dość mocno świeci słoneczko (a penetruje głęboko, bo jest wiosna i słońce jest nisko, więc promienie mają duży zasięg). W wątkach dotyczących sterowania podłogówką kiedyś wyczytałem (teraz nie mogę tego znaleźć), że przy podłogówce często wogóle nie stosuje się regulatora pokojowego tylko pogodówkę z dobrze dobraną krzywą grzewczą (właśnie ze względu na dużą bezwładność), niektórzy stosują regulatory PID (kupne lub samoróbki) "Regulatora PID używa się np. do sterowania temperaturą procesu, w tym wypadku działa on jak bardzo dokładny termostat." http://pl.wikipedia.org/wiki/Regulator_PID , jednak takie regulatory nie załatwią regulacją w poszczególnych pokojach (chyba, że się ich kupi dużo) ale one są też drogawe i na dodatek nie widziałem wersji do powieszenia na ścianie. Tutaj są przykładowe do powieszenia w jakiejś szafce instalacyjnej: http://lemi.pl/sklep/product_info.php?cPath=91&products_id=715 http://www.elpronix.pl/rgt-550MS.htm http://www.apar.pl/regulatory-temperatury.html Pewnie taniej, dokładnie sterować poszczególnymi obiegami (oraz centralnie kotłem) wyjdzie przy elektronice OJ. Ale oczywiście drożej, niż na samym sterowniku kotła. do sterowania poszczególnymi pętlami ogrzewania podłogowego stosuje się standardowe siłowniki i termostaty chociażby z KANa, one pilnują temperatur w pomieszczeniach, o grzejnikach nie ma co mówić, tę sprawę zawsze załatwi głowica termostatyczna, Odnośnie kaloryferów mniej więcej zgadzam się - temat temperatury załatwi głowica termostatyczna przy kaloryferze, warunkiem jest jednak, aby do tego kaloryfera zawsze kiedy jest potrzebna dopływała ciepła woda. Gorzej będzie w sytuacji, kiedy regulator pokojowy (będący w innym pomieszczeniu) wyłączył kocioł, bo tam temperatura jest o.k. Ale u mnie kiedy będę chciał np. nagrzać pokój rekreacyjny (standardowo będzie wychłodzony) mogę mieć z tym problem, bo odkręcę głowice termostatyczne, ale tam nie będzie ciepłej wody, bo kocioł jest aktualnie wyłączony. Jak to rozwiązać? A teraz odnośnie termostatów KANa do podłogówki zainstalowanych w różnych pokojach - patrzyłem na nie, ale niestety wygląda, że są głupiutkie (nie są to termostaty PID) - tzn. badają tylko temperaturę powietrza, i jak osiągnie ono wymagany poziom dopiero wtedy odcina daną pętlę. A jak wiadomo od tego momentu podłoga oddaje ciepło jeszcze dość długo (akumulacja ciepła przez wylewkę), więc może pomieszczenie nieco się przegrzać. Podobny problem jest w drugą stronę - jak temperatura powietrza spadanie poniżej pewnego poziomu (zgodnie z histerezą na termostacie KANa) otworzy on daną pętlę, jednak podłoga zacznie oddawać ciepło po, no nie wiem 1-2 godzinach? Takie zwykłe termostaty powodują dość duże wahania temperatury przy podłogówce, a jeszcze gorzej temat wygląda, jak nagle zaczyna świecić słoneczko, czy też odpali się kominek. Powyższe problemy w dużym stopniu rozwiązuje elektronika OJ, która sama adaptuje się dodanego budynku, i np. jak dogrzewa dane pomieszczenie wyłącza daną pętlę, zanim temperatura powietrza osiągnie wymaganą wartość - uwzględnia ona, że podłoga będzie oddawała ciepło jeszcze przez pewien czas. Tak samo uruchamia konkretną pętlę, zanim spadnie temperatura powietrza, aby podłoga zdążyła się nagrzać w odpowiednim czasie. I właśnie powyższa funkcjonalność mnie interesuje i niestety prawdopodobnie nie załatwię takiego sterowania elektroniką kotła ani prostymi termostatami, choć bardzo bym chciał. Wiem, że chyba mam wymagania ponadprzeciętne, ale chcę raz zrobić temat sterowania ogrzewaniem, i na dodatek tak, abym mógł niezależnie i dokładnie sterować temperaturę w poszczególnych pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.