Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wzorem Grześka - kotły i nie tylko w dobrych cenach


Recommended Posts

...Czy w przypadku używania sprzęgła hydraulicznego w instalacjach z kotłami De Dietrich również zainstalowany jest czujnik temperatury na sprzęgle, a jeśli nie, to jak to działa?

czujnik powinien w zasadzie być,

ale zdarzają się sprzęgła gdzie nie ma pochewki na czujnik,

wtedy umieszczam go na rurze zasilającej instalacje na wyjściu ze sprzęgła,

w przypadku gdy nie będzie czujnika, zadziała automatyka kotła rejestrując wyższą temperaturę powrotu wody kotłowej

...Bardziej zależy mi na informacji, jak wygląda obsługa badania temp. sprzęgła przez kotły De Dietrich -> czy można w nich gdzieś ten czujniczek podłączyć, i jak wtedy kocioł się zachowuje.

 

Czy jeśli nie ma czujnika na sprzęgle, aby sprawadzić temp. na sprzęgle kocioł niepotrzebnie np. co kilka minut nie będzie odpalał palnika i pompy obiegowej tylko po to, aby zaobserwować, że temperatura jest ok, i wcale nie musi grzać? Tak to rozumiem...

to czerwone to moje,

dałem się zgłuptaczyć :oops: :oops: :oops:

tak to jest jak pracuje się na kaskadach kotłów gdzie ten czujnik na wyjściu ze sprzęglą jest konieczny, pokazuje on aktualną temperaturę kaskady...

...w małych kotłach DD temperatura zasilania jest mierzona w kotle i temperatura na sprzęgle jest taka sama jak na kotle,

Może w kotłach DD tak to wygląda, jednak np. w zwykłym wiszącym Buderusie można opcjonalnie podłączyć czujnik temperatury sprzęgła, a w np. takim taniutkim Junkersie Cerapur Smart to czujnik temp. sprzęgła można podłączyć w standardzie (chyba tylko trzeba dokupić sam czujnik - do 100 zł).

 

Jednocześnie nie zgodzę się, że temp. sprzęgła jest taka sama, jak w kotle. Przecież wiadomo, że sprzęgło pośredniczy w przekazywaniu energii do odbiorników, w związku z czym musi na nim występować jakaś delta T.

Oczywiście, jeśli pompa w kotle będzie pracowała cały czas (podobnie w Buderusie mimo czujnika sprzęgła) to przy braku odbioru ciepła przez układ temperatura w kotle i sprzęgle będą podobne. Jednak w przypadku pojawienia się zapotrzebowania na ciepło obie te temp. będą na pewno różne.

Inaczej jest w tanim Junkersie, gdzie pompa w kotle może "inteligentnie" się wyłączać w zależności od temp. sprzęgła. Pewnie da to szansę szybszej reakcji kotła, w przypadku zapotrzebowania na ciepło, mimo, że pompa w kotle w danej chwili nie pracowała (jakaś tam oszczędność prądu).

 

Poza tym (w moim przypadku) przy zapotrzebowaniu budynku 10 KW przy -20 C, zapotrzebowanie w okresach przejściowych mieści się w zakresie 2,5 - 5 KW, więc mniej niż minimalna moc MCR 24 II (6 KW). Np. w Junkersie Cerapur Smart ZSB 14-3C zakres modulacji to 3,3-14,2 KW, a jego cena (bez pogodówki) to około 3.600 zł ( http://www.rtvagd.sklep.pl/junkers/cerapur_smart_zsb_14_3c_19028.php5 ). Do tego wypasiona pogodówka za 690 zł netto (cennikowo) i mamy zestaw bez zasobnika. Zostaje nam około 1.800 zł luzu (na zasobnik) do ceny Twojego zestawu:

MCR/II 24 BS 150 +VS 5500 z zasobnikiem stojącym 150 l. - 6192 + czujnik zewnętrzny za 85 zł

A więc spokojnie przy Junkersie wyrobię się w cenie MCR-a z pogodówką i zasobnikiem; a będę posiadał kocioł z taką minimalną mocą, jaką chciałem (około 3KW), możliwością podpięcia czujnika temp. sprzęgła, fajną pogodówką, "inteligentnym" sterowaniem pompy w kotle i 3-ma latami gwarancji. Taką też ostatecznie decyzję podjąłem.

 

Jeszcze tylko napiszę, że w ostatecznej decyzji pomógł mi Twój wpis:

niska modulacja jest jak najbardziej OK,

kocioł, podobnie jak chociażby samochów, największe zużycie paliwa ma przy rozruchu,

ot takie śmieszne uwarunkowanie wynikające z fizyki,

przy kotle jest tak samo, najniższe zużycie paliwa jest przy stałej jednostajnej pracy,

dlatego dla mniejszego zużycia gazu lepsza jest dłuższa praca z mocą minimalną, niż szybkie dochodzenie do mocy maksymalnej i później wyłączenie palnika,

ale jak już wspomniałem, nie wiem czy jest sens dokładanie kilku tysięcy złotych do kotła o modulacji zaczynającej się o 1,5 kW niżej,

ale to są w końcu indywidualne wybory każdego użytkownika,

z mojego doświadczenia, przy dobrze zrobionej instalacji to te oszczędności mogą wynosić 100-200 zł rocznie, (strzelam bo tego nie liczyłem), ale to będzie gdzieś ta kwota,

ważny jest kocioł i jego niska modulacja,

ważna jest cała instalacja,

i chyba najważniejsza w tym wszystkim jest automatyka i jej ustawienia

Z powyższego najważniejsze:

- dobra jest niska modulacja

- przy starcie kocioł ma największe zużycie paliwa (co nie musi przekładać się na straty, ale może :-?)

- lepsza jest ciągła praca z mocą minimalną niż włączenie/wyłączanie

- najważniejsza i tak jest automatyka

- kocioł z niską modulacją kosztuje kilka tysięcy więcej niż (domyślny) MCR 24 II

 

Nie wiem, jaki kocioł miałeś na myśli (taki drogi), ale wybrany przezemnie Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3C ma właściwą modulację (dla mnie), dobrą automatykę i wyjdzie mnie mniej niż MCR 24 II. Nawet, gdyby wyszło podobnie, albo i nieco więcej to i tak wybrałbym Junkersa, ze względu na modulację.

 

Tym niemniej bardzo Ci dziękuję za wyjaśnienia moich wątpliwości, choć częściowo rozjaśnił się mój punkt widzenia. Jednocześnie życzę dużej sprzedaży kotłów DD, a przede wszystkim pojawienia się kotła typu MCR 24 II o zakresie modulacji jakieś 3-15 KW, który byłby dużo bardziej odpowiedni do obecnie budowanych domów, niż aktualna wersja MCR-a.

 

powracając do tego tematu,

wysłałem list do DD,

oto odpowiedź,

Szanowny Panie

Dziękujemy za e'maila i przedstawiamy nasze stanowisko.

W poniższej dyskusji wyróżniają się trzy zagadnienia ;

1. Czujnik sprzęgła w jednokotłowej instalacji

2. Wyłączenie pompy obiegu co

3. Minimalna moc kotła

 

Ad 1

Nie ma technicznego uzasadnienia stosowania czujnika w sprzęgle

w instalacji jednokotłowej. Temperatura mierzona przez niego zawsze będzie

niższa niż temperatura czujnika zasilania w kotle -straty. W czym ma to

pomóc ? Nie wiadomo. Wiadomo natomiast ,że jeżeli są źle dobrane przepływy

po

stronie instalacyjnej i kotłowej to nie będzie możliwości dostarczyć ciepła

do instalacji.

 

Ad 2.

Problem polega na wyłączaniu pompy obiegu c.o. jeżeli nie jest

zamontowany czujnik pokojowy. Takiej funkcji De Dietrich nie posiada,

ponieważ układ regulacji nie znałby rzeczywistej temperatury wody w obiegu.

Temperatura wody w grzejnikach jak i w kotle byłaby zróżnicowana i w

przypadku, kiedy w kotle byłaby wyższa a niżeli w jakimś grzejniku nie

moglibyśmy zagwarantować komfortu cieplnego.

Jeżeli posiadamy czujnik pokojowy pompa co wyłącza się.

 

Ad 3

Moc minimalna kotła jest związana z jego modulacją. W dobrych w kotłach

kondensacyjnych kocioł moduluje do 20-25 % swojej mocy znamionowej.

Jeżeli kocioł pracuje tylko na c.o. i zapotrzebowanie cieplne budynku waha

się

od 2,5 do 5,0 kW to moc minimalna 3,3 kW zapewni lepsze dopasowanie do

strat.

A co się dzieje kiedy kocioł obsługuje również cwu ( a tak się dzieje we

wszystkich budynkach mieszkalnych ) ?

Czy kocioł jest w stanie obsłużyć komfortowo cwu z mocą 14,3 kW w domku

jednorodzinnym ? Na pewno nie. Moc kotła 25 kW jest w stanie zapewnić

komfort cwu.

Dobór mocy kotła jest kompromisem pomiędzy komfortem cwu , a

dopasowaniem do strat cieplnych

Oczywiście firma De Dietrich posiada kotły kondensacyjne o mocy 15 kW

 

i to by było na tyle :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Czy kocioł jest w stanie obsłużyć komfortowo cwu z mocą 14,3 kW w domku

jednorodzinnym ? Na pewno nie. Moc kotła 25 kW jest w stanie zapewnić

komfort cwu.

 

 

Przyznam, że mam mieszane uczucia jeśli chodzi o powyższą opinię.

Czy dla np. zasobnika 120l taki kocioł naprawdę nie zapewni komfortu c.w.u???

 

Pzdr

Krzych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kocioł jest w stanie obsłużyć komfortowo cwu z mocą 14,3 kW w domku

jednorodzinnym ? Na pewno nie. Moc kotła 25 kW jest w stanie zapewnić

komfort cwu.

 

 

Przyznam, że mam mieszane uczucia jeśli chodzi o powyższą opinię.

Czy dla np. zasobnika 120l taki kocioł naprawdę nie zapewni komfortu c.w.u???

 

Pzdr

Krzych

Ponieważ wywołano mnie do tablicy, to dodam jeszcze 3gr od siebie:

- jak wcześniej pisałem wybrałem kocioł o mocy 3,3-14,2 KW - DD odpowiedziało, że dla potrzeb C.O. będzie on lepiej dopasowany niż kocioł o mocy min. 6KW (a maks. 24 KW - MCR 24 - dodane ode mnie :lol:) - i z tą opinią się oczywiście zgadzam :D

- DD ma wątpliwości czy 14 KW wystarczy dla zapewnienia komfortu CWU - też takie wątpliwości miałem/mam i w związku z tym na wszelki wypadek instaluję zasobnik 200 litrów; jak wyjdzie - to się okaże w praniu za kilka miesięcy :roll:

 

Moim zdaniem odpowiedź, czy te 14 KW faktycznie wystarczy na potrzeby CWU zależy od indywidualnych potrzeb/warunków.

Ogrzanie 200 l wody o 35 st.C zajmie około 20 min. 20 sek. przy mocy 24 KW i około 34 min. 50 sek przy mocy 14KW.

I teraz trzeba sobie odpowiedzieć - czy potrzebuję więcej niż kolejne 200 l ciepłej wody w czasie krótszym niż 35 minut? Ja sądzę, że nie, więc zdecydowałem się na Junkersa 3,3-14,2KW z zasobnikiem 200 l. Być może ktoś będzie potrzebował tej wody więcej - to rozwiązania są 2: mocniejszy kocioł lub większy zasobnik. Albo jedno i drugie. :o

 

Od siebie dodam jeszcze pytanie odmienne w stosunku do tego, które zadało DD:

Czy jeśli pompy ciepła mają moc maks. na poziomie 6-16KW nie są w stanie zapewnić użytkownikowi komfortu cieplnego dla CWU?

Czytając odpowiedź DD trzeba byłoby stwierdzić, że te np. 10KW w pompie ciepła na pewno nie dadzą komfortu CWU, bo to jest jeszcze mniej niż 14KW Junkersa.

To, co przeczytaliśmy od DD - jest niestety naciągane, bo wynika z ich odpowiedzi, że w domkach konieczny jest kocioł 24KW (-> patrz DD MCR 24 II), a to prawdą nie jest :-?.

A jeśli faktycznie w domkach potrzebne byłoby min. 24KW na potrzeby CWU, to DD powinien zrezygnować z oferowania pomp ciepła, bo one takiej mocy maksymalnej nie mają.

Tak naprawdę jaka moc maksymalna kotła wystarczy na CWU zależy od tego jakie jest zapotrzebowanie na ciepłą wodę, w jakim czasie i jak duży jest zasobnik wody - i wtedy odpowiedź byłaby rzetelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wywołano mnie do tablicy, to dodam jeszcze 3gr od siebie:

- jak wcześniej pisałem wybrałem kocioł o mocy 3,3-14,2 KW - DD odpowiedziało, że dla potrzeb C.O. będzie on lepiej dopasowany niż kocioł o mocy min. 6KW (a maks. 24 KW - MCR 24 - dodane ode mnie :lol:) - i z tą opinią się oczywiście zgadzam :D

- DD ma wątpliwości czy 14 KW wystarczy dla zapewnienia komfortu CWU - też takie wątpliwości miałem/mam i w związku z tym na wszelki wypadek instaluję zasobnik 200 litrów; jak wyjdzie - to się okaże w praniu za kilka miesięcy :roll:

 

Moim zdaniem odpowiedź, czy te 14 KW faktycznie wystarczy na potrzeby CWU zależy od indywidualnych potrzeb/warunków.

Ogrzanie 200 l wody o 35 st.C zajmie około 20 min. 20 sek. przy mocy 24 KW i około 34 min. 50 sek przy mocy 14KW.

I teraz trzeba sobie odpowiedzieć - czy potrzebuję więcej niż kolejne 200 l ciepłej wody w czasie krótszym niż 35 minut? Ja sądzę, że nie, więc zdecydowałem się na Junkersa 3,3-14,2KW z zasobnikiem 200 l. Być może ktoś będzie potrzebował tej wody więcej - to rozwiązania są 2: mocniejszy kocioł lub większy zasobnik. Albo jedno i drugie. :o

 

Od siebie dodam jeszcze pytanie odmienne w stosunku do tego, które zadało DD:

Czy jeśli pompy ciepła mają moc maks. na poziomie 6-16KW nie są w stanie zapewnić użytkownikowi komfortu cieplnego dla CWU?

Czytając odpowiedź DD trzeba byłoby stwierdzić, że te np. 10KW w pompie ciepła na pewno nie dadzą komfortu CWU, bo to jest jeszcze mniej niż 14KW Junkersa.

To, co przeczytaliśmy od DD - jest niestety naciągane, bo wynika z ich odpowiedzi, że w domkach konieczny jest kocioł 24KW (-> patrz DD MCR 24 II), a to prawdą nie jest :-?.

A jeśli faktycznie w domkach potrzebne byłoby min. 24KW na potrzeby CWU, to DD powinien zrezygnować z oferowania pomp ciepła, bo one takiej mocy maksymalnej nie mają.

Tak naprawdę jaka moc maksymalna kotła wystarczy na CWU zależy od tego jakie jest zapotrzebowanie na ciepłą wodę, w jakim czasie i jak duży jest zasobnik wody - i wtedy odpowiedź byłaby rzetelna.

 

Jaką masz kubaturę ogrzewaną? Ja mam 470m3 i poważnie biorę pod uwagę tego Junkersa 14kW.

MCR z wydajnoscią 24kW wydaje mi się przewymiarowany...

 

Pzdr

Krzych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wywołano mnie do tablicy, to dodam jeszcze 3gr od siebie:

- jak wcześniej pisałem wybrałem kocioł o mocy 3,3-14,2 KW - DD odpowiedziało, że dla potrzeb C.O. będzie on lepiej dopasowany niż kocioł o mocy min. 6KW (a maks. 24 KW - MCR 24 - dodane ode mnie :lol:) - i z tą opinią się oczywiście zgadzam :D

- DD ma wątpliwości czy 14 KW wystarczy dla zapewnienia komfortu CWU - też takie wątpliwości miałem/mam i w związku z tym na wszelki wypadek instaluję zasobnik 200 litrów; jak wyjdzie - to się okaże w praniu za kilka miesięcy :roll:

 

Moim zdaniem odpowiedź, czy te 14 KW faktycznie wystarczy na potrzeby CWU zależy od indywidualnych potrzeb/warunków.

Ogrzanie 200 l wody o 35 st.C zajmie około 20 min. 20 sek. przy mocy 24 KW i około 34 min. 50 sek przy mocy 14KW.

I teraz trzeba sobie odpowiedzieć - czy potrzebuję więcej niż kolejne 200 l ciepłej wody w czasie krótszym niż 35 minut? Ja sądzę, że nie, więc zdecydowałem się na Junkersa 3,3-14,2KW z zasobnikiem 200 l. Być może ktoś będzie potrzebował tej wody więcej - to rozwiązania są 2: mocniejszy kocioł lub większy zasobnik. Albo jedno i drugie. :o

 

Od siebie dodam jeszcze pytanie odmienne w stosunku do tego, które zadało DD:

Czy jeśli pompy ciepła mają moc maks. na poziomie 6-16KW nie są w stanie zapewnić użytkownikowi komfortu cieplnego dla CWU?

Czytając odpowiedź DD trzeba byłoby stwierdzić, że te np. 10KW w pompie ciepła na pewno nie dadzą komfortu CWU, bo to jest jeszcze mniej niż 14KW Junkersa.

To, co przeczytaliśmy od DD - jest niestety naciągane, bo wynika z ich odpowiedzi, że w domkach konieczny jest kocioł 24KW (-> patrz DD MCR 24 II), a to prawdą nie jest :-?.

A jeśli faktycznie w domkach potrzebne byłoby min. 24KW na potrzeby CWU, to DD powinien zrezygnować z oferowania pomp ciepła, bo one takiej mocy maksymalnej nie mają.

Tak naprawdę jaka moc maksymalna kotła wystarczy na CWU zależy od tego jakie jest zapotrzebowanie na ciepłą wodę, w jakim czasie i jak duży jest zasobnik wody - i wtedy odpowiedź byłaby rzetelna.

 

Jaką masz kubaturę ogrzewaną? Ja mam 470m3 i poważnie biorę pod uwagę tego Junkersa 14kW.

MCR z wydajnoscią 24kW wydaje mi się przewymiarowany...

 

Pzdr

Krzych

Wg danych wyliczonych w OZC (bardzo dokładnie i skrupulatnie):

- powierzchnia ogrzewana 322,5 m2 (w tym garaż i inne techniczne 45,5 m2 o utrzymywanej niższej temperaturze od 5 do 10 st.C)

- kubatura ogrzewana (łącznie z garażem) 862,4 m3

- współczynnik strat ciepła: 31,4 W/m2, a inaczej: 11,8 W/m3

- projektowane obciążenie cieplne: 10,1 kW (dla -20 st. C)

- sezonowe zapotrzebowanie na ciepło: 51 kWh/m2 x rok -> dom tzw. 5-cio litrowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niedawno kupiłem dom i między innymi postanowiłem wymienić centralne ogrzewanie, znalazłem firmę, która zrobiła mi to dość tanio, ale w międzyczasie dowiedziałem się , że można dostać dotację na kocioł w ramach programu ograniczenia niskiej emisji (zwracają 70% z max 10000 zł przy ogrzewaniu gazowym) a zdecydowałem się właśnie na ogrzewanie gazowe, gość z firmy, która robiła mi centralne zgodził się oddać mi za kocioł, który on chciał wstawić (Ariston Genus- zwykły kocioł) , bo kocioł musi zamontować firma, która jest na liście wykonawców tego Programu ONE, jestem teraz na etapie wyboru kotła, rozważam kocioł kondensacyjny- poczytawszy trochę forum - tylko po pierwsze nie wiem jaki wybrać i tu moja prośba o radę co wybrać? - jedna z firm poleca mi Vaillant Ecotec, dwie De Dietrich MCR 24 albo jakiś kociołek z firmy Brotje, jakiej mocy muszę mieć kocioł? - powierzchnia domu ok. 170 m2, + ogrzewanie ciepłej wody, będzie mieszkać 5 osób- 2 łazienki, 2 kuchnie- jaki zasobnik do tego, i po drugie gość robiąc mi to centralne zamontował grzejniki pod zwykły piec pod tego Aristona, jak to się będzie miało do tego kotła kondensacyjnego? bo się doczytałem, że do kotła kondensacyjnego grzejniki muszą być większe, tzn dobrane do parametrów niższej temperatury. I jeśli mógłbym wymienić chociaż grzejniki w samych pokojach na inne czy by to coś dało, bo jest taka szansa wymiany?

Mam wymienione okna na nowe, przed zimą zamierzam jeszcze dom ocieplić i tu też pytanie jaką grubością styropianu, bo też różnie mi fachowcy doradzają ? jeden mówi 14, drugi 10 a trzeci 8. I czym najlepiej ocieplić strop , bo to ważniejsze od ścian? Dom jest zrobiony z cegły, mury są dosyć grube.

Trochę się rozpisałem. W poniedziałek muszę podjąć decyzję, który kocioł wybrać.

Liczę na pomoc. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

powracając do tego tematu,

wysłałem list do DD,

oto odpowiedź,

Szanowny Panie

Dziękujemy za e'maila i przedstawiamy nasze stanowisko.

W poniższej dyskusji wyróżniają się trzy zagadnienia ;

1. Czujnik sprzęgła w jednokotłowej instalacji

2. Wyłączenie pompy obiegu co

3. Minimalna moc kotła

 

Ad 1

Nie ma technicznego uzasadnienia stosowania czujnika w sprzęgle

w instalacji jednokotłowej. Temperatura mierzona przez niego zawsze będzie

niższa niż temperatura czujnika zasilania w kotle -straty. W czym ma to

pomóc ? Nie wiadomo. Wiadomo natomiast ,że jeżeli są źle dobrane przepływy

po

stronie instalacyjnej i kotłowej to nie będzie możliwości dostarczyć ciepła

do instalacji.

 

Ad 2.

Problem polega na wyłączaniu pompy obiegu c.o. jeżeli nie jest

zamontowany czujnik pokojowy. Takiej funkcji De Dietrich nie posiada,

ponieważ układ regulacji nie znałby rzeczywistej temperatury wody w obiegu.

Temperatura wody w grzejnikach jak i w kotle byłaby zróżnicowana i w

przypadku, kiedy w kotle byłaby wyższa a niżeli w jakimś grzejniku nie

moglibyśmy zagwarantować komfortu cieplnego.

Jeżeli posiadamy czujnik pokojowy pompa co wyłącza się.

 

 

Ponieważ mam układ podłogówki ze sterowaniem na mieszczu 3 drogowym - pogodówką firmy ESBE zadzwoniłem kiedyś do DD i zapytałem o współpracę z MCR24 - współpracę w tego słowa znaczeniu żeby piec włączył sie i wyłączył w odpowiednim momencie nic więcei i usłyszałem podobnie - "to nie będzie działało będzie się wysświetlał błąd E coś tam, nie będzie modulacji itp."

 

Nie zamierzałem montować termostatu specjalnie dla pieca bo mam ich już 6 dla podłogówki a ta z kolei jest na sterowaniu pogodowym.

Wymyśliłem więc, że sygnał z podłogówki podepnę do gniazdka dla termostatu specjalnie przeciągałem kabelek itd.

 

W praktyce okazało się, że nic nie jest potrzebne.

Pompa z podłogówki się uruchamia - zabiera wodę z pieca spada temp. zasilania i piec się odpala mało tego wraz ze wzrostem temperatury powrotu moduluje a kiedy ta osiągnie zadaną wartość wyłącza się.

Jak zresztą instrukcja podaje sprawę załatwiają czujniki temp. zasilania i powrotu - z nich układ wie jaka jest temp. w obiegu

i kto powiedział, że ma być taka sama jak w kotle?

 

I to by było na tyle odnośnie porad działu technicznego tej firmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Niedawno kupiłem dom i między innymi postanowiłem wymienić centralne ogrzewanie, znalazłem firmę, która zrobiła mi to dość tanio, ale w międzyczasie dowiedziałem się , że można dostać dotację na kocioł w ramach programu ograniczenia niskiej emisji (zwracają 70% z max 10000 zł przy ogrzewaniu gazowym) a zdecydowałem się właśnie na ogrzewanie gazowe, gość z firmy, która robiła mi centralne zgodził się oddać mi za kocioł, który on chciał wstawić (Ariston Genus- zwykły kocioł) , bo kocioł musi zamontować firma, która jest na liście wykonawców tego Programu ONE, jestem teraz na etapie wyboru kotła, rozważam kocioł kondensacyjny- poczytawszy trochę forum - tylko po pierwsze nie wiem jaki wybrać i tu moja prośba o radę co wybrać? - jedna z firm poleca mi Vaillant Ecotec, dwie De Dietrich MCR 24 albo jakiś kociołek z firmy Brotje, jakiej mocy muszę mieć kocioł? - powierzchnia domu ok. 170 m2, + ogrzewanie ciepłej wody, będzie mieszkać 5 osób- 2 łazienki, 2 kuchnie- jaki zasobnik do tego,

 

zdecydowanie kondensat, na pewno nie polecę Broetje bo go mam i ćwiczę,

polecam zawsze De Dietricha,

moc kotła - MCR moduluje od 6 kW -24 kW i jest naprawdę dobrym kotłem w swojej klasie

na dwie łazienki i dwie kuchnie oraz 5 osób na pewno starczy,

i po drugie gość robiąc mi to centralne zamontował grzejniki pod zwykły piec pod tego Aristona, jak to się będzie miało do tego kotła kondensacyjnego? bo się doczytałem, że do kotła kondensacyjnego grzejniki muszą być większe, tzn dobrane do parametrów niższej temperatury. I jeśli mógłbym wymienić chociaż grzejniki w samych pokojach na inne czy by to coś dało, bo jest taka szansa wymiany?

 

zależy na jakie temperatury pracy dobrał grzejniki,

jeśli na 70/55/20 to mógłbyś je zostawić,

narazisz się jedynie na to że kilka dni w roku przy temperaturach granicznych, kocioł nie będzie kondensował lub kondensował w ograniczonym zakresie,

ale tak naprawdę, to trudno coś dobrze doradzić, jak nie wiem w zasadzie nic na ten temat,

jeżeli masz możliwość to wymień na większe,

 

Mam wymienione okna na nowe, przed zimą zamierzam jeszcze dom ocieplić i tu też pytanie jaką grubością styropianu, bo też różnie mi fachowcy doradzają ? jeden mówi 14, drugi 10 a trzeci 8. I czym najlepiej ocieplić strop , bo to ważniejsze od ścian? Dom jest zrobiony z cegły, mury są dosyć grube.

Trochę się rozpisałem. W poniedziałek muszę podjąć decyzję, który kocioł wybrać.

Liczę na pomoc. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

długo mnie nie było,

ale mogę powiedzieć,

już jest !!!!!

zapowiadałem go wcześniej,

 

Inovens MCA Advance następca Inovensa MC

 

całkiem nowy kocioł, który bardzo się różni od pozostałych na rynku

żeby nie być gołosłownym, oto różnice,

 

- wymiennik ze stopu Al/Mg/Si, z tego samego który miał Inovens MC ale zmienionej konstrukcji, nowy wymiennik ma bardzo małą pojemność wodną 1,7 l., co pozwala na bezzwłoczną reakcję w przypadku zażądania ciepła,

dzięki swojej konstrukcji zapewnia samooczyszczanie się wymiennika,

czym to skutkuje?

dzięki temu kocioł mając cały czas czysty wymiennik ma zapewnioną najwyższą sprawność przez cały okres użytkowania,

 

- regulacja Diematic System,

regulatory Diematic od lat posiadają więcej możliwości sterowania instalacją niż konkurencja, która większości funkcji nie posiadała w standardzie,

nowy regulator pozwala bez żadnych rozszerzeń na współpracę z kolektorami słonecznymi czy pompą ciepła,

dostosowano regulator do współpracy w systemie regulacji "inteligentnego domu" , można teraz sterować parametrami pracy urządzenia poprzez Internet,

tez żadnych rozszerzeń możliwe jest sterowanie dwoma obiegami grzewczymi,

posiada bardzo duży wyświetlacz ciekłokrystaliczny oraz naprawdę intuicyjną obsługę,

 

- zakres modulacji palinka od 22-100% oraz jak zwykle najwyższą sprawność do 109%

 

- to mniej istotne dal użytkownika, ale ważne dla serwisu,

wszystkie połączenia oparte są na systemie szybkozłączy

 

- może to i gadżet, ale bardzo fajny właśnie dla serwisu,

wprowadzono oświetlenie wewnętrzne w postaci dwóch diod które zapalają się samoczynnie po zdjęciu pokrywy zapewniając oświetlenie wnętrza kotła nawet w przypadku braku zasilania energią elektryczną

 

- doskonałe wyciszenie kotła,

zastosowano poczwórny system wyciszający doprowadzający do niemal całkowitego wygłuszenia urządzenia,

 

rodzaje i ceny później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...