Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wzorem Grześka - kotły i nie tylko w dobrych cenach


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witaj 1950

A gdybyś miał obiektywnie porównać te dwa Dietriichy z Junkersem Cerapur Smart ZSB 14-3C (bo taki poczatkowo wpadł mi w oko) to gdzie byś go uplasował?

Nie ukrywam że ten Junkers wpadł mi w oko na pocżątku głównie z powodu ceny, i tu na forum też ma wielu zwolenników.

Cenowo podobnie chyba do twojego MCR-a, a jak z funkcjonalnością?

Dolną modulację zdaje się ma niższą, górną wyższą.

Co to dla mnie będzie znaczyło w praktyce - jeszcze nie wiem - nigdy nie miałem, nie obsługiwałem gazowca - zawsze na stałopalniakach.

 

Rozumiem że te De Dietrichy sa też kondensacyjne? Bo już się pogubiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoc ustawione jest tak ze wiecej wody idzie na gore, bo tam jest wiecej obwodow niz na dole.

czy przelaczenie na gornym obwodzie na pompie na wieksza predkosc przeplywu cos da??

 

Na pewno "wyciągnie" więcej wody ale większy przepływ może spowodować mniejsze oddawanie ciepła do wnętrza - mam nadzieję, że nie zagmatwałem zbytnio ;)

 

Ideą całej regulacji na rozdzielaczach jest to, aby wszystkie obwody miały taką samą prędkość przepływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na temat Junkersa nie wypowiem się, bo go nie znam,

wiem, że mają taki kocioł,

jakoś nie lubię tej marki,

wiem, że to jest nieobiektywne stwierdzenie, ale tam mam,

 

MCR-y są jak najbardziej kondensacyjne :lol:

na pewno patrzysz na modulację,

otóż jest to moim zdaniem bardzo ważny parametr,

ale prawdę mówiąc, nie ma to nic do rzeczy, czy kocioł będzie modulował z niewielka nadwyżka mocy,

nie jest ta modulacja żadnym fetyszem, a tak to u niektórych na forum wygląda,

 

w sumie liczy się tylko to, ile gazu zużyjemy do wytworzenia danej ilości ciepła w typowych warunkach eksploatacji czyli sprawność kotła,

 

ponad to, nikt nie bierze pod uwagę akumulacyjności budynku i wielkości zładu (wody w układzie),

te rzeczy, oraz prawidłowo wykonana cała instalacja i sposób jej eksploatacji, rzutują w rzeczywistości na faktyczne zużycie gazu,

 

natomiast górny zakres mocy jak najbardziej się sprawdza w przypadku grzania wody,

przy kotłach z małym zakresem mocy, żeby mieć wystarczającą ilość ciepłej wody, trzeba, albo dokupić większy zasobnik, albo grzać mały zasobnik do wyższych temperatur,

zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie ma swoje wady,

duży zasobnik - większy koszt zakupu,

większa powierzchnia zewnętrzna - większe straty postojowe,

mniejszy zasobnik - wyższe temperatury pracy,

wyższa różnica temperatur pomiędzy zasobnikiem a otoczeniem - większe straty,

 

zawsze wybór jest kompromisem i od użytkownika zależy czy zdecyduje się na takie czy też inne rozwiązanie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoc ustawione jest tak ze wiecej wody idzie na gore, bo tam jest wiecej obwodow niz na dole.

czy przelaczenie na gornym obwodzie na pompie na wieksza predkosc przeplywu cos da??

spróbuj jeszcze przydławić przepływy na parterze,

ale, może też być tak, że masz źle zrobioną podłogówkę,

i po prostu, góra może być niedogrzana

czego Ci nie życzę :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem obwody nie byly dluzsze niz wytyczne wavina :)

 

czyli zapewne nie dłuższe niż 100m w pojedynczym obwodzie ale wytyczne mają się nijak do konkretnego projektu - dobiera się to zależnie od powierzchni pomieszczenia, izolacji stropu i rodzaju pomieszczeń (lub ich braku) pod nim - no ale teraz to właściwie tylko dyskusja teoretyczna post factum ;)

 

Co do sposobu zaradzenia "dyskomfortowi grzewczemu" :) - to tak jak pisał 195 lub ja - skręć (przydław) obwody na parterze i zobacz czy coś to zmieni - oczywiście spodziewaj się efektów po około 6 godzinach, bo tyle mniej-więcej ma czas reakcji płyta o grubości 65mm (przynajmniej tyle powinna mieć) 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Pytanie z serii łatwych, prostych i przyjemnych :) Aż chce się pomagać :)

 

Mam MCR II 24T i Auratona 2020 TX PLUS.

 

Pytanie jak to podpiąć? Na Auratonie mam styki NC, NO i COM do tego przewód 2 żyłowy (niebieski i brązowy).

W piecu kostka X9 na 8 wejść.

Czujnik temp. CWU już wpięty w 3 i 4.

W 5-6 i 7-8 zworki.

 

Mam instrukcję ale nie wiem jak traktować tego auratona - termostat pokojowy czy regulator? Tak czy inaczej boje się grzebać bez podpowiedzi :oops:

 

Może mi ktoś konkretnie napisać gdzie mają być zworki, gdzie czujnik CWU (tak jak jest?) a gdzie Auraton (który kolor w którym miejścu)??? Który kolor przewodu w którym styku na regulatorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak to podpiąć? Na Auratonie mam styki NC, NO i COM do tego przewód 2 żyłowy (niebieski i brązowy).

W piecu kostka X9 na 8 wejść.

Czujnik temp. CWU już wpięty w 3 i 4.

W 5-6 i 7-8 zworki.

 

Mam instrukcję ale nie wiem jak traktować tego auratona - termostat pokojowy czy regulator? Tak czy inaczej boje się grzebać bez podpowiedzi :oops:

 

Zwarcie styków auratona to sygnał dla kotła, że ma grzać, więc na pewno jeden przewód do COM a drugi do NC lub NO - nie wiem który będzie zwierany w momencie jak auraton wysyła informację, że czas zacząć grzać.

 

Podłączasz do zacisków 7-8 usuwając istniejącą tam zworkę. CWU na zaciskach 3-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jak to podpiąć? Na Auratonie mam styki NC, NO i COM do tego przewód 2 żyłowy (niebieski i brązowy).

W piecu kostka X9 na 8 wejść.

Czujnik temp. CWU już wpięty w 3 i 4.

W 5-6 i 7-8 zworki.

 

Mam instrukcję ale nie wiem jak traktować tego auratona - termostat pokojowy czy regulator? Tak czy inaczej boje się grzebać bez podpowiedzi :oops:

 

Zwarcie styków auratona to sygnał dla kotła, że ma grzać, więc na pewno jeden przewód do COM a drugi do NC lub NO - nie wiem który będzie zwierany w momencie jak auraton wysyła informację, że czas zacząć grzać.

 

Podłączasz do zacisków 7-8 usuwając istniejącą tam zworkę. CWU na zaciskach 3-4

 

Wg instrukcji Auratona "W większości przypadków zacisk NC nie jest używany".

Czy ma znaczenie którą żyłę (niebieską/brązową) podłącze na którym zacisku auratona i potem na 7/8 wejściu w kotle? Że np. niebieski przewód ma być na COM i 7 a nie 8 na przykład...Czy to bez różnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...