Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wzorem Grześka - kotły i nie tylko w dobrych cenach


Recommended Posts

zawsze jakoś wychodzi promocja na koniec strony

dlatego kopiuję tekst z poprzedniej strony

 

słowo się rzekło,

kobyłka u płota,

 

Innovens MCA 15 BS 100 cena brutto producenta to 14158,10

 

u mnie 8100 zł brutto z VAT jeszcze 22%

 

 

Innovens MCA 15 BS 150 cena brutto producenta to 15051,14

 

u mnie 8500 zł brutto z VAT jeszcze 22%

 

 

Innovens MCA 25 BS 100 cena brutto producenta to 14655,86

 

u mnie8400 zł brutto z VAT jeszcze 22%

 

 

Innovens MCA 25 BS 150 cena brutto producenta to 15345,16

 

u mnie 8800 zł brutto z VAT jeszcze 22%

 

w przypadku dłuższego oczekiwania na zamówiony kocioł, gwarantuję niezmienność ceny nawet w przypadku odbioru towaru po 1 stycznia

 

jako, że to promocja świąteczna,

obowiązuje do Wigilii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

czy warto zastosować w swojej instalacji pompę elektroniczną?

 

no właśnie, czy warto?

 

w końcu zbliżamy się do finiszu, zaczyna brakować kasy,

trzeba myśleć nad tym jakie kafelki położy się w łazience,

jaki będzie nowy zestaw do salonu,

plazma na ścianie, też by się przydała,

a to wszystko kosztuje

 

po co mi taki gadżet jak pompa elektroniczna?

 

tym bardziej, że w zależności co nam zaproponuje instalator,

różnica w cenie pompy może wynosić, od około 200 do 500 zł,

po co? byle jaka pompa też pociągnie moje ogrzewanie,

 

owszem pompa pociągnie,

ale trzeba zdać sobie sprawę, że długość sezonu grzewczego w naszym klimacie, może wynosić

od 221 dni w dawnych województwach, Konińskim, Leszczyńskim, Pilskim czy też Poznańskim,

do 250 dni w dawnym województwie Jeleniogórskim,

 

ale trzeba sobie zdać sprawę z tego, że pompa centralnego ogrzewania jest urządzeniem które pracuje 24h/dobę,

i wtedy te 35 W mocy na I biegu, w dobrych pompach, daje już spore koszty użytkowania,

w poślednich moc na I biegu może być o wiele większa,

przy pracy na II czy też III biegu moc może wynosić nawet 90 W,

a to już przy średnio 235 dniach sezonu grzewczego daje naprawdę duże zużycie energii elektrycznej,

 

policzmy 235 dni*24 h*90 W=507600 W

 

tj, 507 kWh

 

ile to kosztuje to każdy może już sobie policzyć,

 

i tutaj każdy myślący użytkownik FM, powinien się nad tym zastanowić i policzyć czy opłaca mu się wydać więcej kasy na pompę elektroniczną,

 

a od początku roku 2013 zgodnie z dyrektywą UE nie będzie można stosować do centralnego ogrzewania pomp innych niż elektroniczne,

z tym, że ten kto to zrobi już teraz, do roku 2013 będzie miał już spłaconą tę różnicę w cenie,

 

wiem po sobie,

u mnie pompa elektroniczna na dom w którym znajduje się 12 grzejników płytowych, pobiera średnio 7 W, co widać na wyświetlaczu,

ponad to w przypadku, gdy trudno jest wyregulować instalację, pompa posiadająca funkcję samoadaptacji, dopasowywuje swoją moc do oporów instalacji,

 

u jednej z forowiczek gdzie robiłem 270 m2 podłogówki i parę grzejników, pobór mocy wynosi od 16-28 W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pana,

jestem w trakcie budowy i na etapie doboru pieca do instalacji co i cwu.

Prosze o informacje czy piec ECODENS DTG 1300-24 Eco V130 będzie odpowiedni do domu o powierzchni urzytkowej 160 m2, dwie łazienki (odległość od pieca ok 10m) podłogówka na RTL w łazienkach i kuchni 2 dzieci i dwie osoby dorosłe.

Proszę również o informację dot. tego pieca tzn czy jest np. awaryjny czy można podłączyć do niego cyrkulację cwu,

Proszę napisać ile by kosztował u Pana piec oraz niezbędne elementy do uruchomienia. Może ma Pan jakieś inne propozycje kotłów do domu o takiej powierzchni.

 

pozdrawiam

petro07

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECODENS DTG 1300-24 Eco V130 aktualna cena to 6830 zł z VAT jeszcze 22%

odbiór osobisty we Wrocławiu,

 

do każdego kotła można podłączyć cyrkulację,

 

kotły De Dietricha ogólnie są bardzo mało awaryjne,

nie będę kłamał że są bezawaryjne, każde urządzenie ma prawo się popsuć,

ale ja osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem

 

jeżeli chodzi o inne kotły,

w sumie każdy kondensat z De Dietricha się nada do Twojego domu,

to akurat jest lodówka i może sobie stać swobodnie w łazience czy przedpokoju,

 

do każdego Ecodensa trzeba dokupić naczynie przeponowe,

w Twoim przypadku wystarczy najprawdopodobniej naczynie 8 l. za 247 zł brutto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petro07, ja Ci proponuje MCR II z zasobnikiem (jaki to może specjalista podpowie) -jeśli piec stoi w kotłowni nie ma sensu przepłacać za lodówkę :).

 

Sam taki kupuję do swojego domku 180 m2. Cena którą ja płącę to 4500 brutto z zasobnikiem.

 

Koszt całej kotłowni wraz z kominem, wewn. i zewn. instalacja gazową (propan) to dla mnie +- 17 tys PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jeszcze poza naczyniem przeponowym są potrzebne jakieś zawory bezpieczeństwa oraz pompa do cyrkulacji, jaki to jest orjentacyjnie koszt? a jeśli chodzi i inny tańszy kondensat np MCR z zasobnikiem to jaki byś optymalny polecał i ile taki piec kosztuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Petro07, ja Ci proponuje MCR II z zasobnikiem (jaki to może specjalista podpowie) -jeśli piec stoi w kotłowni nie ma sensu przepłacać za lodówkę :).

 

Sam taki kupuję do swojego domku 180 m2. Cena którą ja płącę to 4500 brutto z zasobnikiem.

 

Koszt całej kotłowni wraz z kominem, wewn. i zewn. instalacja gazową (propan) to dla mnie +- 17 tys PLN.

być może za kocioł płacisz bardzo mało,

bo poniżej cen zakupu,

ale globalnie, to tania ta kotłownia nie jest,

ale jeszcze poza naczyniem przeponowym są potrzebne jakieś zawory bezpieczeństwa oraz pompa do cyrkulacji, jaki to jest orjentacyjnie koszt? a jeśli chodzi i inny tańszy kondensat np MCR z zasobnikiem to jaki byś optymalny polecał i ile taki piec kosztuje?

pompa cyrkulacyjna Grunfos, ceny zaczynają się od około 300 zł

ceny MCR są na poprzedniej stronie, ale je zaraz przekopiuję

MCR/II 24 S bez zaworu przełączającego, do współpracy z kominkiem z płaszczem wodnym, za 3280 zł jeszcze z VAT 22%

 

MCR/II 24 T z zaworem przełączającym, za 3300 zł jeszcze z VAT 22%

 

MCR/II 24/28 MI dwufunkcyjny, za 3750 zł jeszcze z VAT 22%

 

MCR/II 24 BIC ze zintegrowanym z kotłem zasobnikiem o pojemności 40 l. za 6240 zł z VAT jeszcze 22%

 

MCR/II 24 BS100 z zasobnikiem stojącym obok kotła o pojemności 100 l., za 4640 zł z VAT jeszcze 22%

 

MCR/II 24 BS150 z zasobnikiem stojącym obok kotła o pojemności 150 l., za 5080 zł z VAT jeszcze 22%

 

MCR/II 24/28 BW 100 z zasobnikiem warstwowym 100 l., za 5780 zł z VAT jeszcze 22%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedz,

zastanawiam się jeszcze jaka jest różnica pomiędzy piecami MCR/II 24 BS150 a MCR/II 24/28 BW 100 poza oczywiście ceną, który jest lepszy,

a wracająć do ECODENS DTG 1300-24 Eco V130 czy on się różni od MCR-a tylko obudową? tzn że wszystko jest połączone w jedną obudowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam czytałem pana wypowiedzi na forum i chciałem się dowiedziec czy może pan zrobic projekt ogrzewania podłogowego, powierzchnia około 200m2 i projekt kotłowni , lub kokoś polecic ,dom nowy, było już kilku hydraulików i każdy mówi że on ma rację a nie poprzednik pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

chcę kupić kocioł gazowy kondensacyjny, forum przeczytałem i wiem coraz mniej :)

wstępnie wybór padł na

- kocioł De Dietrich MCR II 24 kW z zasobnikiem wolnostojącym, emaliowanym o pojemności 100 l

- kocioł VAILLANT ecoTEC VC plus 246/3-5 z zasobnikiem VIH R 150

- wolf cgw 20-120

mam jeszcze propozycje od lokalnych sprzedawców junkers cerapur smart z zasobnikiem i Brotje EcoTherm Kompakt WBS 22 C nie bardzo wiem na co zwracać uwagę , a gdzie nie pójdę to każdy chwali swój produkt - wymagań specjalnych nie mam - ma być bezawaryjnie.

Budynek ok 200 m kw pow. użytkowej,nieogrzewana piwnica w której znajdował by się kocioł i dwie kondygnacje, ma 2 łazienki, 5 użytkowników, ogrzewanie podłogowe ok 40m kw ( po 20 na kondygnację), grzejniki aluminiowe.

proszę o pomoc w wyborze solidnego kotła, jakie wyposażenie powinien mieć aby to wszystko działało poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj 1950

 

Mam kocioł MCR 24 podłączony do sprzegła hydraulicznego (rura fi 40, długości ok. 0,5 m) z trzema obiegami: podłogówka z pompą Grundfos UP 15-13 B, nagrzewnica centrali went o mocy 5 kW z pompą Grundfos UPS 25 40 i c.o. z pompą Grunfdosa ALPHA + 24 40. Mój problem to wysoka temperatura powrotu na kotle mimo dużej różnicy temperatur w obiegu c.o. rzedu 15 C. Nagrzewnica od wentylacji pracuje bardzo rzadko, a podłogówka sterowana jest zaworem 3-drogowym. Mam pytanie, czy przypadkiem pompa kotła nie jest za mocna w stosunku do pozostałych pomp ? Jesli tak to co mogę zrobić ?

 

pozdrawiam

 

Bartek W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedz,

zastanawiam się jeszcze jaka jest różnica pomiędzy piecami MCR/II 24 BS150 a MCR/II 24/28 BW 100 poza oczywiście ceną, który jest lepszy,

a wracająć do ECODENS DTG 1300-24 Eco V130 czy on się różni od MCR-a tylko obudową? tzn że wszystko jest połączone w jedną obudowę

 

to może po kolei,

w sumie to te kotły nie mają zbyt wielu różnic,

 

witam czytałem pana wypowiedzi na forum i chciałem się dowiedziec czy może pan zrobic projekt ogrzewania podłogowego, powierzchnia około 200m2 i projekt kotłowni , lub kokoś polecic ,dom nowy, było już kilku hydraulików i każdy mówi że on ma rację a nie poprzednik pozdrawiam

 

nie jestem projektantem, jestem instalatorem,

jak potrzeba to robię dla siebie odpowiednie obliczenia,

jeszcze się nie zażyło żeby któryś z klientów narzekał,

 

witam

chcę kupić kocioł gazowy kondensacyjny, forum przeczytałem i wiem coraz mniej

wstępnie wybór padł na

- kocioł De Dietrich MCR II 24 kW z zasobnikiem wolnostojącym, emaliowanym o pojemności 100 l

- kocioł VAILLANT ecoTEC VC plus 246/3-5 z zasobnikiem VIH R 150

- wolf cgw 20-120

mam jeszcze propozycje od lokalnych sprzedawców junkers cerapur smart z zasobnikiem i Brotje EcoTherm Kompakt WBS 22 C nie bardzo wiem na co zwracać uwagę , a gdzie nie pójdę to każdy chwali swój produkt - wymagań specjalnych nie mam - ma być bezawaryjnie.

Budynek ok 200 m kw pow. użytkowej,nieogrzewana piwnica w której znajdował by się kocioł i dwie kondygnacje, ma 2 łazienki, 5 użytkowników, ogrzewanie podłogowe ok 40m kw ( po 20 na kondygnację), grzejniki aluminiowe.

proszę o pomoc w wyborze solidnego kotła, jakie wyposażenie powinien mieć aby to wszystko działało poprawnie?

 

skoro trafiłeś tutaj, to możesz się spodziewać, że polecę De Dietricha,

i może to być zarówno MCR/II 24 BS 100 ceny masz wyżej,

jak i Innovens MCA 25 BS100 ceny także wyżej,

w sumie zależy to od tego czy podłogówkę będziesz miał sterowaną z kotła,

czy też jako układ pracujący równolegle z układem centralnego ogrzewania (z zaworem termostatycznym),

jeżeli z kotła to MCA,

jeżeli układ równoległy to wystarczy MCR,

 

Mam kocioł MCR 24 podłączony do sprzegła hydraulicznego (rura fi 40, długości ok. 0,5 m) z trzema obiegami: podłogówka z pompą Grundfos UP 15-13 B, nagrzewnica centrali went o mocy 5 kW z pompą Grundfos UPS 25 40 i c.o. z pompą Grunfdosa ALPHA + 24 40. Mój problem to wysoka temperatura powrotu na kotle mimo dużej różnicy temperatur w obiegu c.o. rzedu 15 C. Nagrzewnica od wentylacji pracuje bardzo rzadko, a podłogówka sterowana jest zaworem 3-drogowym. Mam pytanie, czy przypadkiem pompa kotła nie jest za mocna w stosunku do pozostałych pomp ? Jesli tak to co mogę zrobić ?

 

pozdrawiam

 

Bartek W.

 

generalnie uważam że sprzęgło nie było konieczne,

z tego co piszesz powinno być dobrane prawidłowo do mocy kotła,

zastanawia mnie ta pompa cyrkulacyjna ciepłej wody zastosowana do podłogówki :jawdrop:

pompa kotła powinna mieć większą wysokość podnoszenia niż suma wysokości podnoszenia pomp pozostałych układów,

i tak w praktyce pewnie jest,

schłodzenie też nie powinno być mniejsze niż 10C,

spróbuj przydławić obieg kotłowy na którymś z zaworów,

i daj znać bo sam jestem ciekaw,

i jaką masz temperaturę powrotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kocioł olejowy wiessmanna i chcę zainstalować MCR II 24 T + celcia 20

W zestawie z MCR-em nie ma czujnika temperatury do zasobnika i czujnika zewnętrznego

1 czy mogę podłaczyć te które są podłaczone do starego kotła

2. ile kosztują takie oryginalne czujniki do MCR-a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1950 dzieki za zajęcie się problemem

 

Podłogówka działa bez zarzutu. bez problemu osiaga zadaną temperaturę pomieszczenia. Eksperymentowałem z dławieniem zasilania i powrotu na obiegu pierwotnym (po stronie kotła) i dla przypadku dławienie tylko na zasilaniu kocioł zaczynał pracowac z wiekszą mocą i sie nie wyłączał. Jak zdławiłem powrót temperatura powrotu na kotle spadła (bez spadku na zasileniu) i kocioł zaczął sie wreszczie wyłączać. Wielkość dławienia wpływała płynnie na temperaturę powrotu. Praktycznie odpowiednio dławiąc mogłem ustawić sobie ''dowolą'' temperaturę powrotu w zakresie od 3-4 C do 35 C, przy temperaturze zasilania 60 C (aktualnie krzywa kotła ustawiona na poz. 1,4)Przy czym czas zatrzymania i pracy kotła jest bardzo krótki rzędu 3 min. Tak chyba nie powinno być. Co mogę jeszcze zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego pisałem o przydławieniu obiegu kotłowego?

przez zastosowanie pompy cyrkulacyjnej ciepłej wody użytkowej do podłogówki oraz zastosowanie Grunfos Alfa która jest pompą elektroniczną i dostosowuje swoją moc do oporów w instalacji, pompa kotła może się rzeczywiście okazać za mocna do tego układu,

reakcja kotła na przydławienie zaworu na zasilaniu jest jak najbardziej prawidłowa,

dławiąc na zaworze zasilającym ograniczasz odbiór ciepła a to automatycznie powoduje zwiększenie temperatury zasilania,

dławiąc na powrocie powodujesz mniejszy przepływ przez sprzęgło,

temperatura zasilania wyliczona przez automatykę nie musi być podnoszona, bo jest dokładnie taka jaka ma być,

natomiast temperatura powrotu jest niższa bo jest mniejszy strumień ciepła dostarczane do sprzęgła,

z tego względu do układów pośrednich dostarczane jest mniej ciepła i może być większe schłodzenie powrotu,

wydaje mi się że rozwiązaniem problemu jest takie zadławienie powrotu układu kotłowego, żeby schłodzenie wynosiło te książkowe plus-minus 10C,

 

co do przerw w załączaniu kotła,

pokombinuj może coś z krzywą,

ale to musisz zrobić przy miarę stabilnej pogodzie, żebyś miał jakąś skalę porównawczą,

poza tym, Twój budynek ma takie zapotrzebowanie na ciepło jakie ma,

a co się z tym wiąże takie straty,

 

i na razie z tym nic nie zrobisz,

o tym jak kocioł ma pracować w danych warunkach pogodowych, decyduje automatyka,

a ta bierze dane z czujnika czy to pogodowego czy też pokojowego,

 

jeżeli zużycie gazu jest aktualnie za duże,

musisz pomyśleć co zrobić po sezonie grzewczym, żeby było mniejsze,

gdzie i co ocieplić, ewentualnie usprawnić,

 

prześledź sobie jak jest prowadzona instalacja,

czy gdzieś piony lub poziomy nie są prowadzone w strefie w której mogą się mocno wychładzać,

czy to przewód wentylacyjny,

czy też gdzieś przy ścianie zewnętrznej w strefie drzwi wejściowych, prowadzona w posadzce,

lub jeżeli masz piwnicę, w piwnicy która nie jest ogrzewania,

a instalacja nie jest zbyt dobrze zaizolowana,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kocioł olejowy wiessmanna i chcę zainstalować MCR II 24 T + celcia 20

W zestawie z MCR-em nie ma czujnika temperatury do zasobnika i czujnika zewnętrznego

1 czy mogę podłaczyć te które są podłaczone do starego kotła

2. ile kosztują takie oryginalne czujniki do MCR-a ?

jeżeli kupowałeś zestaw z zasobnikiem to w wyposażeniu jest i czujnik zewnętrzny i czujnik ciepłej wody użytkowej,

jeżeli nie ma to muszą być oryginalne,

nic się nie da dopasować,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MODULACJA PALNIKA

 

no właśnie - modulacja

czy jest najważniejsza i czy koniecznie musi być bardzo mała,

oraz czy w związku z tym nominalna moc kotła musi być także mała,

 

większość producentów kotłów, chcąc zejść z modulacją jak najniżej,

schodzi automatycznie także w dół z mocą nominalną kotła,

czy słusznie?

skoro są na to odbiorcy, to pewnie tak,

chociażby do mieszkań,

 

ale czy tak bardzo jest potrzebny kocioł o mocy nominalnej rzędu 10-15 kW,

do domu jednorodzinnego?

tutaj to już można podyskutować,

 

jak jest naprawdę,

 

z tą dolną granicą modulacji jest taka sprawa na tym forum,

że przez paru forumowiczów została ona wykreowana na czynnik który jest najważniejszy w całym kotle,

sęk w tym, że bierze się pod uwagę tylko kocioł a nie całą instalację,

 

a kocioł nie pracuje w próżni,

 

on jest jednym ze składników instalacji

i wcale nie można tak jednoznacznie powiedzieć, że najważniejszym,

przy pewnych przypadkach rozwiązań, może być najważniejszy, przy innych już nie,

nie muszę chyba pisać, że jak ktoś skopie całą resztę, to choćby kocioł był ze złota i modulował od 0,1 kW to nic nie da,

 

niestety :(

 

dolna granica modulacji owszem jest ważna,

 

ale, tak na zdrowy chłopski rozum,

jeżeli w pomieszczeniu referencyjnym czy też reprezentatywnym, po nagrzaniu go do temperatury zadanej,

obniżka temperatury, do takiej w której sterownik zadziała i włączy kocioł,

trwa przykładowo 15 czy też więcej minut,

to śmiało mogę stwierdzić, że kocioł nie załączy się wcześniej niż trwał okres grzania i na dodatek nie będzie grzał tylko przez minutę czy też dwie,

oczywiście przy założeniu, że instalacja została zrobiona zgodnie ze sztuką,

on będzie pracował też w porównywalnym okresie czasu, ( przecież zmiana temperatury nastąpiła nie tylko w tym jednym pomieszczeniu, pozostałe też stygły)

 

czas pracy kotła może trwać krócej przy ogrzewaniu grzejnikowym,

przy podłogówce dzięki jej bezwładności, okresy obniżania się temperatury powodującej włączenie się kotła będą odpowiednio dłuższe, wydłuży się też czas pracy kotła,

 

to wszystko dotyczy to instalacji grzewczej,

 

ale w przeważającej większości domów jednorodzinnych,

kocioł nie tylko grzeje,

ale też musi przygotować ciepłą wodę użytkową,

 

i tutaj może się okazać, że kocioł o niskiej modulacji i niskiej mocy nominalnej,

nie wyrabia się z przygotowaniem ciepłej wody,

i nie da się, dajmy na to, przygotować dwóch wanien ciepłej wody,

bo nominalna moc kotła to 10 czy też 15 kW,

a on nie może w krótkim czasie, przygotować wystarczającej ilości ciepłej wody,

 

i tutaj dochodzimy do sedna sprawy,

trzeba podjąć decyzję,

decyzję w sumie uważam, najważniejszą dla użytkownika,

(bo, to jest skrzywienie zawodowe, ale uważam że jest to najważniejsza rzecz w domu)

czy kocioł z niską modulacją i niską mocą nominalną,

czy też nie

 

albo

 

 

produkty De Dietricha;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...