Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

projekt LWÓW LMB20 pracownia LIPIŃSCY

Recommended Posts

witam

wybralismy na 99% projekt domku lmb 20 (pracownia Lipińscy)

http://lipinscy.pl/projekty/parterowe/b20.html

przed ostateczną decyzja chcialbym prosić o poradę doświadczonych budowniczych ;)

nie pytam, czy domek ładny, czy do niczego, czy za mały itp. - jest wynikiem kompromisu finansowo-technicznego (szerokosc dzialki)

I wiadomo np. że jest za mały ;)

realny problem to schody na poddasze, które będzie w przyszłości zaadaptowane na dodatkowy pokój + coś tam jeszcze

projekt przewiduje schody składane na szczytowej ścianie salonu

pytania:

1. jak wiele miejsca zajmą schody nieskładane - "normalne"?

2. czy to najlepsze miejsce na schody?

3. no i wreszczei - jakie schody (sa pewnie jakie jakieś rodzaje - nie znam się kompletnie)

4. jak już wiemy jakie schody - czy na razie mogą sobie "wisieć" schody składane, a za parę lat dobudujemy stałe?

wszelkie odpowiedzi mile widziane

pozdrawiam

pass

• Odpowiedzi 58
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

passenger

Na dobrą sprawę jest to chyba jedyne miejsce w tym domku na schody.

Ale biorą pod uwage szerokośc biegu wynoszącą ok. 70-80 cm, to musisz pamiętać o przesunięciu drzwi tarasowych oraz tym, że stół czyli jadalnie będziecie mieli pod schodami. A to chyba nie będzie zbyt wygodne rozwiązanie. To przy założeniu, że kiedyś zrobicie schody na gotowo.

Natomaist jeśli chodzi o rozwiązanie tymczasowe, czyli schody składane na poddasze pełniące rolę strychu, to chyba nie będzie zbyt ciekawie wyglądała klapa od włazu w suficie salonu. Bo chyba nijak się nie da jej zamaskować.

Ja wybrałem LMB-27 i tam na szczęście wejście na strych mamy z korytarza, I również kiedyś chcemy ten strych wykorzystać.

Pozdrawiam.

ech..

poza problemem ze schodami, w tym projekcie nie masz pomieszczenia gospodarczego na piec i niestety łazienka jest ciemna.