Parkiet 28.07.2010 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Jestem juz prawie zdecydowana na podlogę - deski debowe olejowane. Ktoś mnie jednak nastarszył, ze jesli po połozeniu na deski spadni trochę białego gipsu/ tynku - wiadomo jak to podczas wykończenia na budowie - to juz moja podłoga bedzie nie do wyczyszczenia (( Jak to jest naprawdę ? W jaki sposób zabezpieczyć podlogę ? Czy jednak zdecydować się na lakier ? Już sama nie wiem ( pomóżcie ! Po pierwsze, to podłogę należy montować po wykonaniu wszelkich prac mokrych /gipsowanie, ewentualne wstępne malowanie ścian/. Zabezpieczenie płytami nie zawsze pomoże, ponieważ w trakcie chodzenia po nich zarówno wydmuchujemy spod nich powietrze jak i wciągamy je wraz z znajdującymi się obrzeżach cząstkami gipsu farby itp. Po drugie, przy Twojej / zakładam/ wrażliwości na czystość proponuję porządny lakier, olej pięknie podkreśla rysunek drewna ale wymaga większej od lakieru pielęgnacji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kami-lla 29.07.2010 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 dzięki za info. Oczywiście podłogę bedziemy kłaść po ułożonych gresach, pierwszym malowaniu, załozeniu kaloryferów, kontaktów itd...jednak i tak moze się coś wydarzyć jednak to jeszcze czas wykańczania domu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arekba 29.07.2010 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 Witam Proszę o potwierdzenie, modyfikacje bądż uwagi Piętro w domku jednorodzinnym - strefa prywatna (sypialnie)Klepka parkietowa CUMARU grubość 17mm szerokość 73mm długość 460mm łącznie ok 67 m2położona w "cegiełkę" ??? (tak to wygląda).wylewka na łacie 2,5 m miała miejscami odchyłki o 1 mm (może 2 mm ale to w pojedynczych miejscach)3 pokoje po 20,5 m2 4m*5m i hol 6 m2po przeszlifowaniu wylewki (ręcznie kamieniem do szlifierki stołowej- na tych 67 metrach zdarłem 2/3 kamienia) i odkurzeniu, blachą nakładałem grunt BONA R540 a następnie (po godzinie) klej BONA R777 pacą zębatą (kleju wyszło 0,9 kg/m2).w progach klepki spotykają się pod kątem prostym (wejście do pokoju jest w rogu pomieszczenia ściętym 45stopni, klepki w holu są układane prostopadle do klepek w pokojach) Pytania1) jakiej szerokości dylatacja powinna być w progu (w płycie ogrzewanie podłogowe, w progu dylatacja płyt) - chciałbym je wypełnić korkiem;2) CUMARU jako drewno bardzo twarde i dosyć stabilne chcę cyklinować gradacją 36, 60 i 80 (tak doczytałem w tym wątku) proszę o potwierdzenie i podanie ile tych materiałów zużyję na 67 m2.3) czy szpachlę do fugowania mogę zrobić z pyłu 80 czy muszę nakręcić 100 lub 120? (do fugowania mam BONA fugenkitt)4) po fugowaniu ostatnie szlifowanie 80 tką wzdłuż klepek a potem szlifowanie siatką 80 całości szlifierką wolnoobrotową 40cm średnicy (czy ten ruch -szlifierka do parkietów- jest konieczny - dodatkowy koszt wypożyczenia szlifierki do parkietów i koszt siatek - ile ich potrzeba ?)5) olejowanie olejem BONA CARL'S 45 (już kupiłem) dwukrotne - jakie pady do wcierania? i ile ich wyjdzie na te metry ?6) potem na 2 tygodnie chcę jechać na wakacje - czy to tak może zostać ? PozdrawiamArek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 29.07.2010 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 Witam Proszę o potwierdzenie, modyfikacje bądż uwagi Piętro w domku jednorodzinnym - strefa prywatna (sypialnie) Klepka parkietowa CUMARU grubość 17mm szerokość 73mm długość 460mm łącznie ok 67 m2 położona w "cegiełkę" ??? (tak to wygląda). wylewka na łacie 2,5 m miała miejscami odchyłki o 1 mm (może 2 mm ale to w pojedynczych miejscach) 3 pokoje po 20,5 m2 4m*5m i hol 6 m2 po przeszlifowaniu wylewki (ręcznie kamieniem do szlifierki stołowej- na tych 67 metrach zdarłem 2/3 kamienia) i odkurzeniu, blachą nakładałem grunt BONA R540 a następnie (po godzinie) klej BONA R777 pacą zębatą (kleju wyszło 0,9 kg/m2). w progach klepki spotykają się pod kątem prostym (wejście do pokoju jest w rogu pomieszczenia ściętym 45stopni, klepki w holu są układane prostopadle do klepek w pokojach) Pytania 1) jakiej szerokości dylatacja powinna być w progu (w płycie ogrzewanie podłogowe, w progu dylatacja płyt) - chciałbym je wypełnić korkiem; 2) CUMARU jako drewno bardzo twarde i dosyć stabilne chcę cyklinować gradacją 36, 60 i 80 (tak doczytałem w tym wątku) proszę o potwierdzenie i podanie ile tych materiałów zużyję na 67 m2. 3) czy szpachlę do fugowania mogę zrobić z pyłu 80 czy muszę nakręcić 100 lub 120? (do fugowania mam BONA fugenkitt) 4) po fugowaniu ostatnie szlifowanie 80 tką wzdłuż klepek a potem szlifowanie siatką 80 całości szlifierką wolnoobrotową 40cm średnicy (czy ten ruch -szlifierka do parkietów- jest konieczny - dodatkowy koszt wypożyczenia szlifierki do parkietów i koszt siatek - ile ich potrzeba ?) 5) olejowanie olejem BONA CARL'S 45 (już kupiłem) dwukrotne - jakie pady do wcierania? i ile ich wyjdzie na te metry ? 6) potem na 2 tygodnie chcę jechać na wakacje - czy to tak może zostać ? Pozdrawiam Arek ad.1 na laczeniach z gresem korek ..zwarty (dom korkowy) nie ten casto spokojnie da rade..przy scianach minimum 12-15 mm. ad2. szlif jest w porzadku..zalezy jakiej klasy papiery kupujesz ..ja walcze ceramikami i spokojnie po jednym pasie mi by wsyrtarczylo i jeszcze na next budowe bym je przeniosl jesli kupujesz cyrkonie zaopatrz sie w 1 pas 36 2 pasy 60 i 2 pasy 80...36-2 skosy i 1 raz na prosto..60..jeden skos szpachlowanie.po szpachlowaniu na prosto 60..i po 60 tce 80 1 x na prosto..szlif po zakonczeniu szlifownia w kazdej gradacji..bezwarunkowo dobrze odkurz powierzchnie.. ad3. mozesz zrobic ..po 60 w skos z pylu (nie wzdłóż) ALE...zaopatrz sie w sitko do maki (takie drobniutenkie ) i przesiej pyl aby to wlasnie byla taka maczka...co zostaje w sitku wywal..polerki nie masz trio nie masz ja stosuje pyly z polerki i z trio :)Ty nie masz takich mozliwosci..:(wiec mozesz sobie w ten sposob poradzic.. ad.4 hmmm jest konieczny i nie jest konieczny w twoim przypadku..stawialbym na koniecznosc..polerki..2 siatki np. z nortona 80..najlepiej przed polerka ..wziasc wilgotna szmatke (po odkurzeniu naturalnie)..i przetrzec podloge by byla lekko mokra od razu ci wyjda niedorobki zanznacz olowkiem i tamze sie bardziej skup polerka..jak i po obrysie:) ad.5 olejow bony nie uzywam.wiec nie pomoge..wydaje mi sie ze 45tka powinna na 1 raz przy cumaru wystarczyc..ale nie znam oleju i to tylko ..przeczucie..ktos inny niechaj w tej materii sie wypowie. ad.6 ..jasne ze moze zostac:)..olej powinien ci dobrze doschnac za tenze time Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 29.07.2010 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 ad.1 na laczeniach z gresem korek ..zwarty (dom korkowy) nie ten casto spokojnie da rade..przy scianach minimum 12-15 mm. ad2. szlif jest w porzadku..zalezy jakiej klasy papiery kupujesz ..ja walcze ceramikami i spokojnie po jednym pasie mi by wsyrtarczylo i jeszcze na next budowe bym je przeniosl jesli kupujesz cyrkonie zaopatrz sie w 1 pas 36 2 pasy 60 i 2 pasy 80...36-2 skosy i 1 raz na prosto..60..jeden skos szpachlowanie.po szpachlowaniu na prosto 60..i po 60 tce 80 1 x na prosto..szlif po zakonczeniu szlifownia w kazdej gradacji..bezwarunkowo dobrze odkurz powierzchnie.. ad3. mozesz zrobic ..po 60 w skos z pylu (nie wzdłóż) ALE...zaopatrz sie w sitko do maki (takie drobniutenkie ) i przesiej pyl aby to wlasnie byla taka maczka...co zostaje w sitku wywal..polerki nie masz trio nie masz ja stosuje pyly z polerki i z trio :)Ty nie masz takich mozliwosci..:(wiec mozesz sobie w ten sposob poradzic.. ad.4 hmmm jest konieczny i nie jest konieczny w twoim przypadku..stawialbym na koniecznosc..polerki..2 siatki np. z nortona 80..najlepiej przed polerka ..wziasc wilgotna szmatke (po odkurzeniu naturalnie)..i przetrzec podloge by byla lekko mokra od razu ci wyjda niedorobki zanznacz olowkiem i tamze sie bardziej skup polerka..jak i po obrysie:) ad.5 olejow bony nie uzywam.wiec nie pomoge..wydaje mi sie ze 45tka powinna na 1 raz przy cumaru wystarczyc..ale nie znam oleju i to tylko ..przeczucie..ktos inny niechaj w tej materii sie wypowie. ad.6 ..jasne ze moze zostac:)..olej powinien ci dobrze doschnac za tenze time a ja sobie nie przypominam aby arekba na tym forum szukał wcześniej pomocy, czy o cokolwiek pytał? Może śledził i wszystko przygotował jak należy. Mam na myśli pomiar wilgotności podkładu po specjalnym 4 tygodniowym wygrzaniu. Kleju trochę mało. Packa zębata prawdopodobnie B3. W każdym razie życzę mu powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 29.07.2010 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 ad.1 na laczeniach z gresem korek ..zwarty (dom korkowy) nie ten casto spokojnie da rade..przy scianach minimum 12-15 mm. ad2. szlif jest w porzadku..zalezy jakiej klasy papiery kupujesz ..ja walcze ceramikami i spokojnie po jednym pasie mi by wsyrtarczylo i jeszcze na next budowe bym je przeniosl jesli kupujesz cyrkonie zaopatrz sie w 1 pas 36 2 pasy 60 i 2 pasy 80...36-2 skosy i 1 raz na prosto..60..jeden skos szpachlowanie.po szpachlowaniu na prosto 60..i po 60 tce 80 1 x na prosto..szlif po zakonczeniu szlifownia w kazdej gradacji..bezwarunkowo dobrze odkurz powierzchnie.. ad3. mozesz zrobic ..po 60 w skos z pylu (nie wzdłóż) ALE...zaopatrz sie w sitko do maki (takie drobniutenkie ) i przesiej pyl aby to wlasnie byla taka maczka...co zostaje w sitku wywal..polerki nie masz trio nie masz ja stosuje pyly z polerki i z trio :)Ty nie masz takich mozliwosci..:(wiec mozesz sobie w ten sposob poradzic.. ad.4 hmmm jest konieczny i nie jest konieczny w twoim przypadku..stawialbym na koniecznosc..polerki..2 siatki np. z nortona 80..najlepiej przed polerka ..wziasc wilgotna szmatke (po odkurzeniu naturalnie)..i przetrzec podloge by byla lekko mokra od razu ci wyjda niedorobki zanznacz olowkiem i tamze sie bardziej skup polerka..jak i po obrysie:) ad.5 olejow bony nie uzywam.wiec nie pomoge..wydaje mi sie ze 45tka powinna na 1 raz przy cumaru wystarczyc..ale nie znam oleju i to tylko ..przeczucie..ktos inny niechaj w tej materii sie wypowie. ad.6 ..jasne ze moze zostac:)..olej powinien ci dobrze doschnac za tenze time Ja używam pasów 36, 60 i 100 ale jak dobrze spoleruje i polerka go nie sponiewiera...to OK . Carls 45 jest olejem do renowacji na pierwszy rzut jest Carls 90. Te liczby to procent żywic w roztworze oleju. Gradacje papieru to są dwie szkoły: 36,60,80, 120 lub 36, 60, 100 i polerka. PS Przy nauce pracy polerką powinny być 2 osoby. Włącznik jest w rękojeści i jak polerka zaczyna rzucać gościem jak gestapo żydem to stara się ją na siłę utrzymać a maszyna i tak będzie silniejsza. Wtedy ta druga osoba wyjmuje wtyczkę z kontaktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arekba 30.07.2010 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 a ja sobie nie przypominam aby arekba na tym forum szukał wcześniej pomocy, czy o cokolwiek pytał? Może śledził i wszystko przygotował jak należy. Mam na myśli pomiar wilgotności podkładu po specjalnym 4 tygodniowym wygrzaniu. Kleju trochę mało. Packa zębata prawdopodobnie B3. W każdym razie życzę mu powodzenia. Witam ponownie i dziękuję za uwagi faktycznie nie udzielam się bo to moje 2-gie cyklinowanie w życiu (pierwsze było 12 lat temu, oba cyklinowanka dla siebie) cała wiedza jaką dysponuję pochodzi z internetu (wiem, że to tylko teoria, ale największą frajdę daje mi zrobić coś "tymi ręcami") Wilgotności nie mierzyłem bo nie mam czym, ale wylewka ma prawie 3 lata, w tym 2 lata domek zamieszkany i jeden sezon grzewczy działający na górze, - mieszkamy na parterze a teraz wykańczam poddasze. Sądzę, że ta wylewka miała czas wyschnąć. Sam parkiet kupiony 1,5 roku temu i leżakował w domu, więc się już do domu chyba "przyzwyczaił". Fakt że nieco stracił wymiary, ale dało się to całkiem fajnie położyć (miejscami są jakieś szczeliny, ale bez przesady).Cumaru jest tak różnokolorowe, że te fugi nie powinny razić. Zgodnie z moją wiedzą "internetową" drewno tak twarde - CUMARU nie można zapolerować 100ką czy 120tką więc na koniec 80-tka powinna być ok np w http://www.pparkiet.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=134&Itemid=125 zakończyli na 60-tce i twierdzą, że jest OK Wg karty BONA CARL'S 45 jest normalnym olejem i nigdzie nie spotkałem informacji że koniecznie musi pierwszy być 90. Natomiast 25 to fakt, że jest olejem konserwującym. Strefa jest kapciowa, więc nie ma obawy, że 45 będzie za słaby. Wybrałem 45 a nie 90 mając nadzieję, że jako olej mniej gęsty powinien lepiej spenetrować pory drewna a poza tym powinien łatwiej dać się poprawnie nałożyć (brak praktyki więc wszystko idzie wolniej) (klej też wybrany głównie ze względu na długi czas otwarty) Jeszcze raz proszę o informację jakiej szerokości powinny być dylatacje korkowe w drzwiach (dylatacja płyt podlogówki, parkiet pokoju i przedpokoju spotyka się pod kątem 90 stopni - drzwi w ściętym 45 stopni narożniku pokoju ustawione jest to jakoś tak : "_\|" - klepki pokoju-dylatacja-klepki holu Serdecznie pozdrawiam AREK PS lektura tego wątku była tak długa jak i przyjemna i ta "zabawa" w układanie i cyklinowanie parkietu na pewno będzie bardziej świadoma niż to co wyczyniałem 12 lat temu Jeszcze raz dziękuję wszystkim udzielającym się w tym i temu podobnych wątkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 31.07.2010 00:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2010 Witam ponownie i dziękuję za uwagi faktycznie nie udzielam się bo to moje 2-gie cyklinowanie w życiu (pierwsze było 12 lat temu, oba cyklinowanka dla siebie) cała wiedza jaką dysponuję pochodzi z internetu (wiem, że to tylko teoria, ale największą frajdę daje mi zrobić coś "tymi ręcami") Wilgotności nie mierzyłem bo nie mam czym, ale wylewka ma prawie 3 lata, w tym 2 lata domek zamieszkany i jeden sezon grzewczy działający na górze, - mieszkamy na parterze a teraz wykańczam poddasze. Sądzę, że ta wylewka miała czas wyschnąć. Sam parkiet kupiony 1,5 roku temu i leżakował w domu, więc się już do domu chyba "przyzwyczaił". Fakt że nieco stracił wymiary, ale dało się to całkiem fajnie położyć (miejscami są jakieś szczeliny, ale bez przesady).Cumaru jest tak różnokolorowe, że te fugi nie powinny razić. Zgodnie z moją wiedzą "internetową" drewno tak twarde - CUMARU nie można zapolerować 100ką czy 120tką więc na koniec 80-tka powinna być ok np w http://www.pparkiet.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=134&Itemid=125 zakończyli na 60-tce i twierdzą, że jest OK Wg karty BONA CARL'S 45 jest normalnym olejem i nigdzie nie spotkałem informacji że koniecznie musi pierwszy być 90. Natomiast 25 to fakt, że jest olejem konserwującym. Strefa jest kapciowa, więc nie ma obawy, że 45 będzie za słaby. Wybrałem 45 a nie 90 mając nadzieję, że jako olej mniej gęsty powinien lepiej spenetrować pory drewna a poza tym powinien łatwiej dać się poprawnie nałożyć (brak praktyki więc wszystko idzie wolniej) (klej też wybrany głównie ze względu na długi czas otwarty) Jeszcze raz proszę o informację jakiej szerokości powinny być dylatacje korkowe w drzwiach (dylatacja płyt podlogówki, parkiet pokoju i przedpokoju spotyka się pod kątem 90 stopni - drzwi w ściętym 45 stopni narożniku pokoju ustawione jest to jakoś tak : "_\|" - klepki pokoju-dylatacja-klepki holu Serdecznie pozdrawiam AREK PS lektura tego wątku była tak długa jak i przyjemna i ta "zabawa" w układanie i cyklinowanie parkietu na pewno będzie bardziej świadoma niż to co wyczyniałem 12 lat temu Jeszcze raz dziękuję wszystkim udzielającym się w tym i temu podobnych wątkach. przecie napisalem ze 5mm listwa korkowa zupelnie wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alicja232 04.08.2010 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Ja olejowałam 200m2 podłogi dębowej olejem Bona Carl s90 dwa razy. Podłoga wygląda super. Szukam jednak pomocy jak zamątować listwy drewniane szer. 12 cm. Czy na jeśli będą klejone to nie poodchodzą? Proszę o podpowiedź! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 04.08.2010 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2010 Ja olejowałam 200m2 podłogi dębowej olejem Bona Carl s90 dwa razy. Podłoga wygląda super. Szukam jednak pomocy jak zamątować listwy drewniane szer. 12 cm. Czy na jeśli będą klejone to nie poodchodzą? Proszę o podpowiedź! Witam nie szerokosci tylko wysokosci zdaje sie??..jesli to jest dab lity kolki rozporowe co okolo 80 cm(plus klej montazowy dobrej jakosci np patex 500tka).dziurki po kolkach..zrobic troche glebsze i dopasowac..wosk pod kolor deba ciemniejsze sa i jasniejsze na pewno pani dobierze do kupienia w casto czy liroy z syntilora np. Jesli sa to zaś listwy (co jest znacznie lepiej ) fornirowane..debem to wystarcza szpilki stolarskie sam klej montazowy..przed stsowaniem kleju jesli to sucha sciana..lepeij na wys okolo 80 mm po obrysie przeakrylowac gruntem..pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ma.ska 08.08.2010 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam, Bardzo proszę o poradę w być może dla niektórych bardzo dziwnej sprawie ) Dąb został zabejcowany na ciemny kolor i polakierowany początkowo Domalux półmat niestety na podłodze, mimo poprawek 2 fachowców , pozostawały smugi podłoga pod światło dzienne wyglądała jakby została niedokładnie umyta, zakurzona, ale wieczorem wyglądała prześlicznie. zdesperowani zdecydowaliśmy się na połysk również domalux. Moje pytanie czy jest jakiś sposób jakieś środki, pasty itp. aby podłoga się aż tak nie błyszczała??? Podobno z czasem zmatowieje ale w tej chwili dla nas ten połysk jest tragiczny. I jeszcze jedno pytanie po jakim czasie mogę przykryć tę podłogę kartonem by malować ściany? Z góry serdecznie dziękuję Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez ma.ska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 08.08.2010 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2010 Witam, Bardzo proszę o poradę w być może dla niektórych bardzo dziwnej sprawie ) Dąb został zabejcowany na ciemny kolor i polakierowany początkowo Domalux półmat niestety na podłodze, mimo poprawek 2 fachowców , pozostawały smugi podłoga pod światło dzienne wyglądała jakby została niedokładnie umyta, zakurzona, ale wieczorem wyglądała prześlicznie. zdesperowani zdecydowaliśmy się na połysk również domalux. Moje pytanie czy jest jakiś sposób jakieś środki, pasty itp. aby podłoga się aż tak nie błyszczała??? Podobno z czasem zmatowieje ale w tej chwili dla nas ten połysk jest tragiczny. I jeszcze jedno pytanie po jakim czasie mogę przykryć tę podłogę kartonem by malować ściany? Domalux obecnie to ostatni szajs, ostatni rok produkcji (normy UE ) i producent wyprzedaje co ma na składzie. W każdej puszce co innego. Pali to drewno, żółknie a nawet bardziej to brązowieje. Z caponem to flagowy lakier dziadków z podrzędnymi , kurzącymi maszynami. Dorobią sobie parę groszy a i klient hepi, ze tanio znalazł. Tylko to szczęście szybko mu mija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ma.ska 09.08.2010 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 fredi07 jeśli to ma być odpowiedź na moje pytanie to widocznie czytam bez zrozumienia - Twój post mi nie pomógł a moja prośba była raczej jasno opisana. Wyobraź sobie, że nie wcale nie był tani wręcz przeciwnie opinie o tym stolarzu były bardzo pochlebne i jest on jednym z droższych na moim terenie, miał to być człowiek z wieloletnim doświadczeniem z wykształceniem wyższym stolarskim. Denerwują mnie tacy forumowicze którzy nie znają do końca tematu a krytykują kogoś o kim nie mają zielonego pojęcia. Proszę o konkretną radę w tym celu przecież zostało stworzone forum.Z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 09.08.2010 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2010 Witam, Bardzo proszę o poradę w być może dla niektórych bardzo dziwnej sprawie ) Dąb został zabejcowany na ciemny kolor i polakierowany początkowo Domalux półmat niestety na podłodze, mimo poprawek 2 fachowców , pozostawały smugi podłoga pod światło dzienne wyglądała jakby została niedokładnie umyta, zakurzona, ale wieczorem wyglądała prześlicznie. zdesperowani zdecydowaliśmy się na połysk również domalux. Moje pytanie czy jest jakiś sposób jakieś środki, pasty itp. aby podłoga się aż tak nie błyszczała??? Podobno z czasem zmatowieje ale w tej chwili dla nas ten połysk jest tragiczny. I jeszcze jedno pytanie po jakim czasie mogę przykryć tę podłogę kartonem by malować ściany? Z góry serdecznie dziękuję Przy zastosowaniu past czy innych środków konserwujących uzyskasz efekt połowiczny, który nie da Ci pełnego zadowolenia, natomiast połysk będzie zawsze połyskiem, szczególnie w Twoim sugestywnym odczuciu. Domalux nie jest lakierem z górnej półki, ale skoro już taki masz,to proponuję polerką zmatowić powierzchnię podłogi i po jej starannym oczyszczeniu położyć warstwę lakieru poliuretanowego wodorozcieńczalnego w odcieniu mat, satyna, półmat. Sprawdzonym rozwiązaniem jest rozłożenie lakieru LOBA DUO w odcieniu satiin. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ma.ska 13.08.2010 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2010 Dziękuję za bardzo konkretną odpowiedź pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 17.08.2010 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 badz kazdego innego lakieru wodnego 2skl w polmacie -jedwabistym macie po uprzednim zmatowieniu..jamen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
septima 19.08.2010 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2010 Witam,Mam pytanie: czym pielęgnować podłogę zaolejowaną i zawoskowaną produktami Oli-Lacke? Mam( polecony przez wykonawcę podłogi) olej pielęgnacyjny ww. firmy i używam go miejscowo, w przypadku np. zarysowań, ale mam wątpliwości, czy nakładanie go na całości (dość często) to dobry pomysł? Nie znalazłam innych produktów marki Oli do bieżącej pielęgnacji.Czy np. WaxCleaner marki Loba byłby odpowiedni? Chciałabym nadać nieco więcej satynowego połysku moim deskom (dąb).Będę wdzięczna za polecenie konkretnych produktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TAG75 22.08.2010 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Poleciłby ktoś sprawdzoną firmę z Trójmiasta (budowa Gdynia) w której warto zamówić parkiet olejowany wraz z wykonastwem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 22.08.2010 16:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2010 Poleciłby ktoś sprawdzoną firmę z Trójmiasta (budowa Gdynia) w której warto zamówić parkiet olejowany wraz z wykonastwem? Firma PARPO z Trójmiasta jest Firmą godną polecenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agnie-cha 01.09.2010 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2010 No dzisiaj zobaczyłam na żywo dąb i jesion olejowany ............ no i się mi strasznie spodobało , a teraz przewertuję ten wątek i poczytam czy narzekacie czy chwalicie.Boję się pielęgnacji tego ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.