Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zrobiłem dzisiaj próbki.

Po razie położyłem na desca jesionowej olej osmo i murexin.

Rzeczywiście, po murexinie jesion wpadł w odcienie żółci, pomarańczy. żółty jest tam, gdzie jesion był najjaśnieszy-biały.

Natomiast po Osmo, to wg mnie uwidoczniły się brązy, jaśniejsze, ciemniejsze ale ja żółtego nie widzę.

Mam na podjęcie decyzji jeszcze ponad tydzień. Zobaczę dalej, czy te miejsca po Osmo będą żółkły.

Parkieciarz twierdzi, że jeśli nie wyszły od razu tak jak po murexin'ie to jest szansa, że nie wyjdą.

Chciałem jeszcze zrobić próbę olejem Berger-Seidle, ale parkieciiarz powiedział, że to prawie identyczny żel co murexin i efekt będzie identyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zrobiłem dzisiaj próbki.

Po razie położyłem na desca jesionowej olej osmo i murexin.

Rzeczywiście, po murexinie jesion wpadł w odcienie żółci, pomarańczy. żółty jest tam, gdzie jesion był najjaśnieszy-biały.

Natomiast po Osmo, to wg mnie uwidoczniły się brązy, jaśniejsze, ciemniejsze ale ja żółtego nie widzę.

Mam na podjęcie decyzji jeszcze ponad tydzień. Zobaczę dalej, czy te miejsca po Osmo będą żółkły.

Parkieciarz twierdzi, że jeśli nie wyszły od razu tak jak po murexin'ie to jest szansa, że nie wyjdą.

Chciałem jeszcze zrobić próbę olejem Berger-Seidle, ale parkieciiarz powiedział, że to prawie identyczny żel co murexin i efekt będzie identyczny.

Nie wiem czy Duch czy Jarekkur już ci radzili. Jesion biały biały zostanie pod wodą. Wodny dwuskładnikowy poliuretan. Tylko daj podkład typu egzotengrunt bo w samej wodzie może miejscami zrobić się różowo-czerwony.I jesion biały szczególnie nie przetrzyma pyłu z ceramiki ciętej diamentem. Poprzebarwia go ten pył tak, że i cyklinowanie nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piszę z ogromną prośbą o pomoc i radę.

Właśnie jestem po cyklinowaniu i zaolejowaniu mojej podłogi (deska dębowa) olejem magic oil. Sam olej wygląda po prostu super z jednym ale. Wg instrukcji nadmiar oleju należy zebrać zielonym padem, a następnie wypolerować dwukrotnie białym padem. Niestety, w ferworze pracy nie zauważyłem - mały ale znaczący jak się okazało brak - że nie mam do polerki talerza z kolcami. Z zielonym padem nie było problemu - polerka kręciła i zbierała nadmiar bez problemu. Podczas polerowania biały pad po chwili stawał "przyklejony" do podłogi w miejscu, a polerka dalej się kręciła uciekając w bok. W efekcie tak szybko jak zacząłem polerować, jeszcze szybciej musiałem skończyć. Olej położyłem i zebrałem zgodnie z zaleceniem producenta, ale bez zadanego polerowania. Na podłodze po wyschnięciu zostało kilka śladów od podeszw i kółek polerki. Bardzo proszę o pomoc co w tej sytuacji zostaje mi zrobić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piszę z ogromną prośbą o pomoc i radę.

Właśnie jestem po cyklinowaniu i zaolejowaniu mojej podłogi (deska dębowa) olejem magic oil. Sam olej wygląda po prostu super z jednym ale. Wg instrukcji nadmiar oleju należy zebrać zielonym padem, a następnie wypolerować dwukrotnie białym padem. Niestety, w ferworze pracy nie zauważyłem - mały ale znaczący jak się okazało brak - że nie mam do polerki talerza z kolcami. Z zielonym padem nie było problemu - polerka kręciła i zbierała nadmiar bez problemu. Podczas polerowania biały pad po chwili stawał "przyklejony" do podłogi w miejscu, a polerka dalej się kręciła uciekając w bok. W efekcie tak szybko jak zacząłem polerować, jeszcze szybciej musiałem skończyć. Olej położyłem i zebrałem zgodnie z zaleceniem producenta, ale bez zadanego polerowania. Na podłodze po wyschnięciu zostało kilka śladów od podeszw i kółek polerki. Bardzo proszę o pomoc co w tej sytuacji zostaje mi zrobić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

 

Wszystko zmatowić wełną stalowa nr.2 i zaolejować jeszcze raz ale fragmentami. Nałożyć olej i rozjeżdżać na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Piszę z ogromną prośbą o pomoc i radę.

Właśnie jestem po cyklinowaniu i zaolejowaniu mojej podłogi (deska dębowa) olejem magic oil. Sam olej wygląda po prostu super z jednym ale. Wg instrukcji nadmiar oleju należy zebrać zielonym padem, a następnie wypolerować dwukrotnie białym padem. Niestety, w ferworze pracy nie zauważyłem - mały ale znaczący jak się okazało brak - że nie mam do polerki talerza z kolcami. Z zielonym padem nie było problemu - polerka kręciła i zbierała nadmiar bez problemu. Podczas polerowania biały pad po chwili stawał "przyklejony" do podłogi w miejscu, a polerka dalej się kręciła uciekając w bok. W efekcie tak szybko jak zacząłem polerować, jeszcze szybciej musiałem skończyć. Olej położyłem i zebrałem zgodnie z zaleceniem producenta, ale bez zadanego polerowania. Na podłodze po wyschnięciu zostało kilka śladów od podeszw i kółek polerki. Bardzo proszę o pomoc co w tej sytuacji zostaje mi zrobić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

 

Wszystko zmatowić wełną stalowa nr.2 i zaolejować jeszcze raz ale fragmentami. Nałożyć olej i rozjeżdżać na boki.

 

Dziękuję bardzo za odpowiedź

Kupiłem już wcześniej wełnę 4. Spróbowałem ją ręcznie co z tego wyjdzie, no i teraz mam trzy miejsca dla porównania:1 - tam gdzie nie udało mi się wypolerować polerką - widać takie "szkliwko" i ślady od podeszwy i kółka tam gdzie leżały pady, 2 - mały kawałek gdzie udało mi się wypolerować -bardzo ładny satynowy połysk, no i 3 - tam gdzie ręcznie użyłem wełny - jaśniejszy kawałek - widoczne wytarte jaśniejsze miejsce szczególnie pod światło. Rozumiem że teraz mam samą polerką z białym padem rozetrzeć cieniutką warstwę oleju?

Na juro mam załatwioną polerkę - mam nadzieję że wszystko ładnie wyjdzie.

Na dodatek piesek mi nasiurał na podłogę i w tym miejscu jest widoczne delikatne odbarwienie - mam nadzieję że to również zejdzie. Ukłony dla formy palmann - technik do mnie zadzwonił i bardzo ładnie mi wytłumaczył taką samą metodę naprawy tzn. przetrzeć wełną i nałożyć cieniutką warstwę oleju.

Dziękuję jeszcze raz za radę

P.S.

Podłoga wygląda cudnie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Właśnie fachowcy zaolejowali i wypolerowali mój parkiet.

Użyty olej to kunos firmy livos i powiem, że całość wygląda fatalnie.

Olej jest od wysokiego połysku po mat.

Dzisiaj rano wszedłem na podłogę żeby sprawdzić w czym jest problem i okazuje się że podłoga jest pofalowana. Krótka poziomica 40 cm kiwa sie ma górkach, zagłebienia sa tak na oko 1-1,5mm. Nie wiem jaka jest norma na nierówności po szlifowaniu? Wydaje mi się że podłoga powinna wyglądać jak stół. Proszę Was o pomoc, bo muszę użyć argumentów w rozmowie z fachowcami.

Pozdrawiam Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Właśnie fachowcy zaolejowali i wypolerowali mój parkiet.

Użyty olej to kunos firmy livos i powiem, że całość wygląda fatalnie.

Olej jest od wysokiego połysku po mat.

Dzisiaj rano wszedłem na podłogę żeby sprawdzić w czym jest problem i okazuje się że podłoga jest pofalowana. Krótka poziomica 40 cm kiwa sie ma górkach, zagłebienia sa tak na oko 1-1,5mm. Nie wiem jaka jest norma na nierówności po szlifowaniu? Wydaje mi się że podłoga powinna wyglądać jak stół. Proszę Was o pomoc, bo muszę użyć argumentów w rozmowie z fachowcami.

Pozdrawiam Andrzej.

Weż dłuższą poziomicę 2mb i połóż na posadzce tak aby ewentualne wgłębienia znajdowału się między dwoma punktami podparcia. Posadzka to nie szyba-które również potrafią być nierówne - lecz część pomieszczenia po którei się chodzi.

Prześwity dopuszczalne to 2mm/m; 3mm/2m i 5mm na całej długości i szerokości pomieszczenia - patrz Instytut Techniki Budowlanej zeszyt 423/2006 Warunki techniczne Wykonania I Odbioru robót Budowlanych.

Problem u ciebie to różne stopnie połysku od matu do wysokiego połysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam specjalistów parkietowych,

 

mam bardzo duży problem z moim parkietem. Przeszłam przez całe forum, ale nie znalazłam tutaj opisu takiego problemu (i jego rozwiązania), jak mój, dlatego zdecydowałam się napisać z prośbą o pomoc.

 

W moim nowym mieszkaniu został położony parkiet merbau. Deski leżały w mieszkaniu około 1,5 miesiąca, potem zostały położone (zimą), a po jakimś miesiącu wycyklinowane i poolejowane olejem Carls Oil 90. Widziałam go zaraz po olejowaniu (dwukrotnym), był piękny jedwabisty. Następnie mój wykonawca przykrył parkiet (po kilkunastu godzinach od olejowania) falistą tekturą.

Po wyprowadzce ekipy podłoga była brudna. Została umyta przeze mnie wodą z dodatkiem mydła do podłóg olejowanych, bardzo oszczędnie używałam wody (poziomy mop wyciskany kilkakrotnie). Po umyciu okazało się że podłoga jest matowa, biała, zero połysku, nieprzyjemna i surowa w dotyku. Pod światło widać było smugi. Wezwałam parkieciarzy, którzy marudząc że to moja wina (niby od mycia tym mydłem) wyszlifowali parkiet i poolejowali po raz kolejny. Ja przypuszczam, że wykonawca zdjął tekturę i wyszorował podłogę porządnie wodą i jakimś środkiem chemicznym (ale oczywiście nie chciał się przyznać), być może tektura przykleiła się do podłogi, stąd wzięła się ta matowość.

 

Po jakichś 3 - 4 tygodniach od ponownego olejowania ze szpar parkietu zaczęła się wydobywać jakaś przezroczysta substancja, która zastygała w kroplach. Wg mnie wygląda to na olej. Skojarzyłam sobie, że cały ten proces zaczął się w momencie, kiedy bardzo mocno padało i zwiększyła się wilgotność powietrza, a deski pewnie zaczęły się roszszerzać. Ponieważ w mieszkaniu konieczne jeszcze było szlifowanie jednej ściany i montowana była kuchnia, po całej akcji mam taki efekt, że szlif i kurz opadły na podłogę i przykleiły się do tych klejących substancji. Efekt jest taki, że na wszystkich w całym mieszkaniu stykach desek mam jakby 1 mm wypchniętą fugę w białym kolorze, której usunięcie wymaga drapania.Ponadto podłoga jest błyszcząca tylko po umyciu, potem szybko robi się matowa i nieprzyjemna w dotyku. Wg mnie wymaga nadal olejowania.

 

I teraz moja prośba do specjalistów - co ja mam teraz zrobić, żeby pozbyć się tego cholerstwa? Moim parkieciarzom nie wierzę, ponieważ wezwałam ich w celu oceny, skąd biorą się te krople oleju między deskami, a oni zwalili to na mnie, że niby pochodzą one od mydła, którego dodałam do mycia. Wg mnie konieczne będzie jeszcze raz przeszlifowanie całej podłogi i jej ponowne zaolejowanie. Czy moglibyście mi kogoś polecić?

Olej Carls 90 to olej dający matowy wygląd podłogi. On tak miał i ma zawsze. Z olejowanej podłogi drewnianej, przy jej schnięciu zawsze drewno ma ślady oleju, takie krople wyglądające jak pot, jest to typowe dla olejowania. Po zaolejowaniu podłogi tego zawsze można oczekiwać. Dlatego po nałożeniu oleju podłogę poleruje się bufferem ( jedno tarczowa polerka), z padem,którym ten olej jest rozcierany.Taki skrystalizowany i zaschnięty olej można usunąć padem czarnym do przecierania ręcznego (w Warszawie do kupienia za mniej niż 5zł w Agapit na Skaryszewskiej) lub mechanicznie bufferem. Jest to prosta i standardowa czynność. Cyklinowanie takiej podłogi jest zbędne, wystarczy renowacja. podłoga po olejowaniu nie powinna być przykrywana. Olej musi wyschnąć i utwardzić się, a pod przykryciem to nie nastąpi. Mydło do podłóg olejowanych Carls Cleaner nie zostawia żadnych plam, tylko należy pamiętać,że po myciu podłoga musi wyschnąć. Produkty Bona są tak proste i niekłopotliwe w użyciu, że trudno uwierzyć by były ze stosowaniem ich jakiekolwiek kłopoty. B.Klimkiewicz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Połozono mi parkiet tzw. "przemysłowy" z merbau. Nastepnie Panowie go zcyklinowali i zaolejowali. Między jednym a drugim olejowaniem było ok. 30 min. przerwy, i kolejnie "przelecieli" bufferem.

 

Wydawało mi się, że parkiet olejowany powinien miec równy, jedwabiście-matowy wygląd. Natomisat mój jest w jednych miejscach matowy z lekkim (dołownie!) połyskiem, a w niektórych całkiem matowy - tak jakby olej całkowicie wsiąkł w drewno (widac na foto). Czy to kwestia niewłaściwego zaolejowania? Co z tym zrobić? Wołać tych fachowców do poprawki?

 

 

Dzieki za odp.

R.

 

link do fotki parkietu:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/SpUWGw_vQCgaN900CsR0mQ?feat=directlink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Połozono mi parkiet tzw. "przemysłowy" z merbau. Nastepnie Panowie go zcyklinowali i zaolejowali. Między jednym a drugim olejowaniem było ok. 30 min. przerwy, i kolejnie "przelecieli" bufferem.

 

Wydawało mi się, że parkiet olejowany powinien miec równy, jedwabiście-matowy wygląd. Natomisat mój jest w jednych miejscach matowy z lekkim (dołownie!) połyskiem, a w niektórych całkiem matowy - tak jakby olej całkowicie wsiąkł w drewno (widac na foto). Czy to kwestia niewłaściwego zaolejowania? Co z tym zrobić? Wołać tych fachowców do poprawki?

 

 

Dzieki za odp.

R.

 

link do fotki parkietu:

http://picasaweb.google.com/lh/photo/SpUWGw_vQCgaN900CsR0mQ?feat=directlink

 

wołać. teraz powinni położyć nastepną warstwę i po 20 minutach wetrzeć.

Podaj co to za olej.Nazwę, firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie te uchybienia są niewielkie i bardzo proste do usunięcia. Należy zauważyć, że drewno w całej swojej masie ma różną gęstość i związaną z tym różną chłonność. Wada powstała z pośpiechu. Olej po nałożeniu należy rozcierać kilkakrotnie bufferem, a to co nie wchłonie się przez godzinę zetrzeć podłożoną pod pad ścierką. Wycieranie trzeba powtarzać 4-6 razy (około 3-4 godzin).Następnie po nocy powtórzyć froterowanie, bo po tym czasie drewno oddaje trochę oleju. Jeżeli nie zrobiono tego wcześniej , to po pewnym czasie należy podłogę przeszlifować bufferem z czarnym padem parę razy na krzyż,aż usunie się wybłyszczenia .Następnie polerować czerwonym padem. Wylać na podłogę 0,1 l oleju i rozprowadzić po podłodze bufferem. Poczekać aż drewno wchłonie olej. Kilka razy na krzyż polerować bufferm. Następnie polerować z podłożoną pod pad ścierką (to co najmniej 4-5 razy w odstępach półgodzinnych.Zostawić na noc .Po nocy tez polerować. Polerowanie należy powtarzać, bo drewno poci się olejem i nie ma innej metody jak częste wycieranie tych łez. Jak się tego nie dopilnuje to można nawet zmywakiem frotre. Należy unikać stosowania grubego papieru bo zostają widoczne ślady.Zawsze należy używać do pielęgnacji dedykowanych oryginalnych materiałów, bo są tańsze, efekt najlepszy i nie spaprze się pracy. W wypadku jakiś wątpliwości służę radą i pomocą(w miarę wolnego czasu).B.Klimkiewicz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, ja wyznaję zasadę " ja mam czas ja jestem w pracy" .Co należy rozumieć, że robię to czego się podejmuję , aż zrobię, a trwa to tyle ile musi. Jak wiem to doradzę i pomogę jak mam takie możliwości. Tylko tego czasu, niestety mało. 12godzin pracy codziennie+ dojazd i powrót z pracy,dla faceta po 60 jest męczące.Ale nie narzekam, bo produkty BonaKemi , których używam nie odbierają mi pozostałego zdrowia ,nie ma smrodu, który uniemożliwia pracę.B.Klimkiewicz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, ja wyznaję zasadę " ja mam czas ja jestem w pracy" .Co należy rozumieć, że robię to czego się podejmuję , aż zrobię, a trwa to tyle ile musi. Jak wiem to doradzę i pomogę jak mam takie możliwości. Tylko tego czasu, niestety mało. 12godzin pracy codziennie+ dojazd i powrót z pracy,dla faceta po 60 jest męczące.Ale nie narzekam, bo produkty BonaKemi , których używam nie odbierają mi pozostałego zdrowia ,nie ma smrodu, który uniemożliwia pracę.B.Klimkiewicz.

Cóż my to inne epoki ale wiesz, że mam tatowy cyklistal (jak Pawlak tatowy sierp) i kto teraz wie co to jest cyklistal i do czego służy? Mam choć robię na Humellach , elanach. polerkach. Lżejsza praca, lepszy efekt to nie tylko dobra chemia ale i dobry sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Właśnie fachowcy zaolejowali i wypolerowali mój parkiet.

Użyty olej to kunos firmy livos i powiem, że całość wygląda fatalnie.

Olej jest od wysokiego połysku po mat.

Dzisiaj rano wszedłem na podłogę żeby sprawdzić w czym jest problem i okazuje się że podłoga jest pofalowana. Krótka poziomica 40 cm kiwa sie ma górkach, zagłebienia sa tak na oko 1-1,5mm. Nie wiem jaka jest norma na nierówności po szlifowaniu? Wydaje mi się że podłoga powinna wyglądać jak stół. Proszę Was o pomoc, bo muszę użyć argumentów w rozmowie z fachowcami.

Pozdrawiam Andrzej.

Weż dłuższą poziomicę 2mb i połóż na posadzce tak aby ewentualne wgłębienia znajdowału się między dwoma punktami podparcia. Posadzka to nie szyba-które również potrafią być nierówne - lecz część pomieszczenia po którei się chodzi.

Prześwity dopuszczalne to 2mm/m; 3mm/2m i 5mm na całej długości i szerokości pomieszczenia - patrz Instytut Techniki Budowlanej zeszyt 423/2006 Warunki techniczne Wykonania I Odbioru robót Budowlanych.

Problem u ciebie to różne stopnie połysku od matu do wysokiego połysku.

Dzięki za odpowiedź.

łata 2m pokazała jedynie,że co 40-50 cm jest górka i dołek.

Cały proces polerowania 20m2 nie trwał dłużej niż 15 min, a przy ścianach polerowali podłogę szmatą i tu jest matowa. Na podłodze widać ślady po polerce. Moim zdaniem robota jest do poprawki. Podłoga powinna być jednolicie satynowa czyli wg. mnie coś pośredniego między matem a pół- matem. Jak długo powinna być polerowana podłoga oraż ilu i jakich padów powinni użyć "fachowcy", żeby uzyskać pożadany efekt?

Pozdrawiam Andrzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Właśnie fachowcy zaolejowali i wypolerowali mój parkiet.

Użyty olej to kunos firmy livos i powiem, że całość wygląda fatalnie.

Olej jest od wysokiego połysku po mat.

Dzisiaj rano wszedłem na podłogę żeby sprawdzić w czym jest problem i okazuje się że podłoga jest pofalowana. Krótka poziomica 40 cm kiwa sie ma górkach, zagłebienia sa tak na oko 1-1,5mm. Nie wiem jaka jest norma na nierówności po szlifowaniu? Wydaje mi się że podłoga powinna wyglądać jak stół. Proszę Was o pomoc, bo muszę użyć argumentów w rozmowie z fachowcami.

Pozdrawiam Andrzej.

Weż dłuższą poziomicę 2mb i połóż na posadzce tak aby ewentualne wgłębienia znajdowału się między dwoma punktami podparcia. Posadzka to nie szyba-które również potrafią być nierówne - lecz część pomieszczenia po którei się chodzi.

Prześwity dopuszczalne to 2mm/m; 3mm/2m i 5mm na całej długości i szerokości pomieszczenia - patrz Instytut Techniki Budowlanej zeszyt 423/2006 Warunki techniczne Wykonania I Odbioru robót Budowlanych.

Problem u ciebie to różne stopnie połysku od matu do wysokiego połysku.

Dzięki za odpowiedź.

łata 2m pokazała jedynie,że co 40-50 cm jest górka i dołek.

Cały proces polerowania 20m2 nie trwał dłużej niż 15 min, a przy ścianach polerowali podłogę szmatą i tu jest matowa. Na podłodze widać ślady po polerce. Moim zdaniem robota jest do poprawki. Podłoga powinna być jednolicie satynowa czyli wg. mnie coś pośredniego między matem a pół- matem. Jak długo powinna być polerowana podłoga oraż ilu i jakich padów powinni użyć "fachowcy", żeby uzyskać pożadany efekt?

Pozdrawiam Andrzej.

Nigdy nic nie jest idealnie poziome, bo choć to możliwe, to okazałoby się tak kosztowne, że trudne do zaakceptowania. Na 2m łacie 3mm jest dopuszczalne. inną sprawą jest to olejowanie w 15 minut. To należy poprawić. Podłoga powinna mieć jednolity wygląd,podobny stopień połysku na całej powierzchni,być jednakowo wyszlifowana, bez fal i widocznych nierówności. Niestety trafiłeś na stachanowców,którzy postanowili pobić rekordy .Ja podłogę poleruję kilka razy. taki metraż zajmuje 3-4 godziny.Używam do tego w zależności od potrzeb padów czerwonego,zielonego,czarnego a do ręcznego takich samych. Oczywiście ścieki także są potrzebne. Sytuacja powstała pewnie dlatego, że dużo ludzi wykonujących zlecenie to wzajemne poganianie się co marnie rokuje. Cóż to co jest zrobione niewłaściwie należy poprawić. Należy mieć świadomość,że drewno nie ma jednakowego wyglądu w każdym miejscu, ma różną chłonność i ta jednolitość to nie oznacza,że stwierdzona po mierzeniu spektrometrem. Ogólnie można powiedzieć, że jest tak iż do akceptacji efektu pracy wykonawca pokazuje ci próbkę z takiego samego gatunku i rodzaju drewna, o podobnym usłojeniu, byś wiedział czego możesz oczekiwać, jaki to kolor, jaki wygląd,czyli jaka będzie ta podłoga po zaolejowaniu, woskowaniu, lakierowaniu, czy zabarwieniu. Niestety trzeba nierzadko wykonać kilka próbek, by zyskać akceptację. Jest to pożądane bo wiadomo co i jak ma być. Łatwo określić koszty wykonania,technologię i czas potrzebny do realizacji. Jak masz 2 wzorce (ty i wykonawca), kładziesz je na podłodze. I wszystko jasne. B.Klimkiewicz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...