malgosimi 17.08.2006 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 Malgosini a mozna juz zobaczyc gdzies twoja podloge? no narazie nie, bo dopiero wyszli malarze jest brudna, zakurzona i nie wiem, czym i jak ja umyć... i czy w ogóle jest sens myć i pelęgnować przed montowaniem kuchni - znów mi napylą narazie tylko na sucho czyszczę, przecieram, kurz zmiatam i takie tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malgosimi 17.08.2006 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 Prośba do innych wiernych fanów tego wątku: czy gdzieś było zdjęcie pastowanej podłogi, może przegapiłam jakimś cudem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andree 26.08.2006 19:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2006 witam wszystkich, pytanie dotyczy dębu w II i III klasie (klepka 50cm, troche przemysłowej w kuchni): Będziemy kłaść parkiet (będą nam kłaść dokładniej rzecz ujmując), długo się zastanawialiśmy nad olejem/lakierem - i ze względu na brak czasu i skłonność do leniuchowania - chyba jednak lakier. Nie podoba mi się żółtawo-jasny odcień dębu jaki widzę na parę lat temu polakierowanych podłogach (najczęściej w połysku), chciałbym uzyskać możliwie przyciemniony kolor dębu (jak po olejowaniu) w lakierze półmatowym lub matowym. Moj parkieciarz chce użyć produktów Bona (klej D-705 - wodny !! , podkład Prime i lakier Mega) - co zrobić aby nam parkiet z czasem nie zżółkł ? i po drugie - czy mam walczyć z nim o uzycie kleju poliuretanowego? Licze na wasze rady ! kładą już za tydzień!... dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 27.08.2006 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 ...pytanie dotyczy dębu w II i III klasie (klepka 50cm, troche przemysłowej w kuchni): Będziemy kłaść parkiet (będą nam kłaść dokładniej rzecz ujmując), długo się zastanawialiśmy nad olejem/lakierem - i ze względu na brak czasu i skłonność do leniuchowania - chyba jednak lakier. Nie podoba mi się żółtawo-jasny odcień dębu jaki widzę na parę lat temu polakierowanych podłogach (najczęściej w połysku), chciałbym uzyskać możliwie przyciemniony kolor dębu (jak po olejowaniu) w lakierze półmatowym lub matowym. Moj parkieciarz chce użyć produktów Bona (klej D-705 - wodny !! , podkład Prime i lakier Mega) - co zrobić aby nam parkiet z czasem nie zżółkł ? i po drugie - czy mam walczyć z nim o uzycie kleju poliuretanowego? Licze na wasze rady ! kładą już za tydzień!... dzięki Dziś mamy 27 to chyba zjawiłem się na czas. Ważna uwaga odnośnie kleju. Elementy powyżej 35 cm długości kleimy tylko na klej poliuretanowy. Są 2 ważne warunki jakie musi spełnić klej aby sprostać klepce o długości 50 cm. Pierwszym jest elastyczność. Drugim odporność na ścinanie. W klejach rozpuszczalnikowych i wodnych drugi warunek jest spełniony pierwszy nie. W klejach kauczukowych i syntetycznych pierwszy warunek jest spełniony drugi nie. Z kleji dostępnych masowo tylko kleje poliuretanowe spełniają oba warunki. Więc chyba nie ma tutaj innej alternatywy. Natomiast przy mozaice przemysłowej to można użyć tylko kleju poliuretanowego. Aby uzyskać po lakierowaniu rustykalny wygląd podłogi zbliżony do efektu olejowania, możesz użyć: 1. Lakierów żywiczno-olejnych lub uretanowych (alkidowych). 2. Oleju + odpowiedniego lakieru. 3. Odpowiedniego gruntu i lakieru poliuretanowego. Jeżeli chodzi o Bona PRIME i Bona MEGA to podłoga wyjdzie jasna skontrastowana. To co jasne jasnym zostanie a ciemne pociemnieje. Ale nie będzie to rustykalne - będzie to jasna podłoga z ciemnymi wstawkami. Po lakierze podkładowym PRIME podłoga nie żółknie a robi się słomkowa/beżowa. Z upływem czasu podłoga troszeczkę ściemnieje, ale będzie to nadal beż a nie żółć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andree 27.08.2006 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 dziękuję no to już mnie upewniłeś, że trafił mi się parkieciarz idący na łatwiznę - chce użyc tego co pewnie zawsze i w każdym przypadku używa, a co się z parkietem dzieje za pare lat to inna kwestia... jutro zapytam go czy ma inne propozycje, a byłem pewny że to fachman... i dlatego nawet się nie zastanawiałem jaki klej i jakie lakiery dobrać, a teraz zostało mi pare dni na decyzję... Czy mógłbyś rozwinąć swoją wcześniejszą myśl o grabie: Przy grabie unikałbym wodnych rozwiązań. Co ja zastosowałbym: "wariant jasny naturalny" - klej rozpuszczalnikowy (SLC Gutoid, Thomsit P-600, Kiilto Syntec, UZIN Mk.73, Maximus R); - szpachla (Berger-Siedle Pafuki); - podkład Berger-Siedle Exotengrund; - lakier poliuretanowy dwuskładnikowy chemiczny Berger-Siegle UNO. Ale to "cenowa" elita więc Tobie nie o to chodzi. Co dla Ciebie: "wariant beżowy" - klej rozpuszczalnikowy (SLC Gutoid, Thomsit P-600, Kiilto Syntec, UZIN Mk.73, Maximus R);; - szpachla UZIN Fugenkitt; - lakier podkładowy Sintilor Wypełniacz porów; - lakier poliuretanowy jednoskładnikowy chemiczny Syntilor. "wariant jasno beżowy" - klej rozpuszczalnikowy (SLC Gutoid, Thomsit P-600, Kiilto Syntec, UZIN Mk.73, Maximus R); - szpachla UZIN Fugenkitt; - lakier podkładowy Hartzlack Capon; - lakier poliuretanowy jednoskładnikowy chemiczny Hartzlack. o wersję dla dębu idącego w rustykalny i ciemnawy (przynajmniej nie jaśniejszy niż jest przed lakierowaniem ), i chyba wersja dość prosta (zeby mój parkieciarz nie spaprał roboty np złym nałożeniem bejcy...) zważywszy, że zależy mi bardzo na czasie i nie uda mi się na szybko znaleźć innego parkieciarza... (chyba że masz czas ???) jeszcze pytanie: czy to prawda, że matowe lakiery są mniej odporne na ścieranie i rysowanie? (ps. nie mieszka ze mną nic z pazurami ) dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja-anna 27.08.2006 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2006 Jestem ponownie witam wszystkich. boorg - czy słyszałes cos na temat finskiego oleju do podłog Tarkett jak sie zachowa mój modrzew jak go potraktuję tym olejem.Wiem że nie jest tani ,ale czy warty tej kasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
juka11 28.08.2006 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 Boorg, gdzieś tam moje pytanie sie zawieruszyło, wiec jeszcze raz: czy Twoim zdaniem mozna samodzielnie zaolejować parkiet Timberexem Heavy Duty? Czy lepiej zawołać fachowców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andree 28.08.2006 15:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2006 no i gadałem z moim fachmanem, a wczesniej z przedstawicielem producenta Bony... i tak: producent: "albo syntetyczny (ale na styk musi być idealna wilgotność 9% desek) albo poliuretanowy, dyspesyjny wodny w żadnym razie..." a mój na to: "Panie 12 lat kładziemy na tym kleju (dw), nawet deski 2m i nic sie nie dzieje..." (ps. gwarancje daje na 12 miesięcy) apropos przyciemniania jeszcze: inny mi doradził, zeby lakierować bez podkładu - to wtedy powinien ściemnieć... można tak? Boorg pls hlp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 30.08.2006 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 ...(ps. nie mieszka ze mną nic z pazurami )... Doskonale Ciebie rozumiem - też jestem kawalerem. ...czy słyszałes cos na temat finskiego oleju do podłog Tarkett... Jedyny producent z Finlandii jakiego znam to Kiilto. Ale dlaczego interesuje Ciebie olej do podłóg Tarkett??? Całkiem możliwe, że obie firmy ze sobą współpracują, ale efekt tej współpracy jest położony na deskach Tarkett a nie na półkach w sklepie. Czy to może te oleje? http://www.kiilto.com/attachments/1/2/white_papers/Kiilto%20Prima.pdf http://www.kiilto.com/attachments/1/2/white_papers/Kiilto%20Sole.pdf ...czy ... mozna samodzielnie zaolejować parkiet Timberexem Heavy Duty? Oczywiście. Przy pomocy szmatek bawełnianych lub gąbki. Musisz uważać aby nie narobić smug i nie przelać oleju. Nadmiar oleju, który nie wchłonie się w drewno jest kłopotliwy do usunięcia. ...apropos przyciemniania jeszcze: inny mi doradził, zeby lakierować bez podkładu - to wtedy powinien ściemnieć... można tak?... Tak, można tak zrobić. Wtedy podłoga, pomalowana nawet lakierem wodnym, jest "rustykalna". Napisz jaki masz budżet, to pokombinujemy z tą chemią... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andree 30.08.2006 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2006 Doskonale Ciebie rozumiem - też jestem kawalerem. cóż, nikt nie jest doskonały - jam mawia moja żona... chciałbym się zamnknąć w 100 za metr z chemią co pozostawia około 50-55 na chemię. Tak, można tak zrobić. Wtedy podłoga, pomalowana nawet lakierem wodnym, jest "rustykalna". poważnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
juka11 31.08.2006 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 Boorg, dzieki za odpowiedź. W takim razie wkrótce przystępuję do dzieła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
3porzeczki 31.08.2006 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 Witam, przeczytałam Wasze posty, zdecydowałam się, że parkiet dębowy II klasa, klepka 16x7x45 czyli doć długi, będę olejować pomimo, że za jeżdżeniem na szmacie nie przepadam Ostatecznie jednak efekt parkietu olejowanego jest powalajšcy Mam pytania: Czy jeżeli wybiorę klej poliuretanowy (a wg Borga powinnam, bo klepka jest dłuższa niż 35 cm - z drugiej strony firmy do których dzwoniłam zapewniajš, że to jest zbyteczne, syntetyk przy tej długoci wystarczy) muszę dobrać też jaki konkretny grunt? Czy szpachluje się pod olej? I ostatnie pytanie, które mnie gnębi....czy nie trzeba sezonować parkietu, tzn. nie musi leżeć w chałupie gdzie będzie położony? Firma zapewnia, że wystarczy zrobić 2 tyg przerwę pomiędzy położeniem a cyklinowaniem, ewentualne szpary zaszpachlować? Mam w domu 30 letni parkiet praktycznie bez szpar (dšb kładziony w jodełkę) i 8 letni dšb o mniejszej klepce, gdzie szpary sš całkiem znaczne. Ten młodszy był kładziony od razu po zakupie. Czy jest to wina tego konkretnie niedoschniętego parkietu, czy tak to już teraz się robi, że jest masówka, drewno niedoschnięte i szpary należy zaakceptować? Dzięki wielkie za odpowiedzi, bardzo na nie czekam, bo jestem przed wyborem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
3porzeczki 31.08.2006 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 I jeszcze jedno: kiedy się szpachluje przed czy po cyklinowaniu? Znalazłam taki produkt: wypełniacz do szczelin Resinplast czy to może ić pod olej? I czy moglibymy to zrobić we własnym zakresie? Olejować chcemy sami....Thks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 31.08.2006 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 ...jeżeli wybiorę klej poliuretanowy (a wg Borga powinnam, bo klepka jest dłuższa niż 35 cm - z drugiej strony firmy do których dzwoniłam zapewniajš, że to jest zbyteczne, syntetyk przy tej długoci wystarczy) muszę dobrać też jaki konkretny grunt?... Cieszę się, że poruszyłaś ten temat. Klepka dłuższa niż 350 mm czy syntetyk wystarcza??? Posłużę się tylko wycinkami z blatów technicznych producenta klejów. Moje słowa tylko w formie komentarzy. Co na to HENKEL (linia Thomsit) http://www.thomsit.pl/u235/navi/31334 Klej syntetyczny P-500 http://www.thomsit.pl/_itemserver/packshots/Thomsit_p500_.jpg ...Thomsit P 500 to klej na bazie żywic syntetycznych, zawierający rozpuszczalnik. Służy do klejenia parkietów mozaikowych grubości 22 mm i parkietów lamelowych pionowych, małoformatowych, dwuwarstwowych parkietów gotowych długości do 600 mm... fragment z http://www.thomsit.pl/_itemserver/TDS/P500.pdf Pozwoliłem sobie wytłuścić część zdania. Z niego jasno wynika, że parkiet "lity" może być mozaikowy. Jednak jak ktoś ma problemy ze zrozumieniem tekstu czytanego, to odniesie wrażenie, iż można kleić klepki do 60 cm długości. Klej rozpuszczalnikowy P-600 http://www.thomsit.pl/_itemserver/packshots/P600_.jpg ...Thomsit P 600 to klej na bazie żywic syntetycznych, zawierający rozpuszczalnik. Służy do klejenia parkietów, również mozaikowych grubości 22 mm, parkietów lamelowych pionowych, parkietów z litego dębu o grubości 10 mm (rozmiar klepki do 250x50 mm) oraz małoformatowych, dwu i trójwarstwowych parkietów gotowych grubości do 13 mm i długości do 1200 mm... fragment z http://www.thomsit.pl/_itemserver/TDS/P600.pdf Jak widać część tycząca sie litego drewna specjalnie nie zmieniła się: część dotycząca parkietów gotowych powiększyła się do 120 cm długości!!! A tak dla porównania: Klej poliuretanowy dwuskładnikowy P-625 http://www.thomsit.pl/_itemserver/packshots/P625_.jpg ...Thomsit P 625 to bezwonny i bezrozpuszczalnikowy, dwuskładnikowy klej poliuretanowy do układania: - mozaiki, parkietów klepkowych grubości 10 mm z drewna litego i klejonego - parkietów prefabrykowanych, - parkietów intarsjowanych, - kostek drewnianych, - parkietów z drewna egzotycznego, - także do laminowanych paneli podłogowych, Można go stosować w obiektach mieszkalnych oraz użyteczności publicznej na chłonnych podłożach. Thomsit P 625 charakteryzuje się wysoką początkową i końcową siłą klejenia oraz wysoką wytrzymałością na ścinanie. Thomsit P 625 nie powoduje pęcznienia parkietów, może być stosowany do wszystkich rodzajów drewna i parkietów... fragment z http://www.thomsit.pl/_itemserver/TDS/P625.pdf I wszystko jasne. A może dla wielu Henkel to nie jest autorytet w dziedzinie chemii budowlanej. Są jeszcze MAPEI, UZIN, MAXIMUS, SLC, ICA, WAKOL, KIILTO, BONA. Reasumując: To Twoja podłoga zrobisz jak zechcesz. Pamiętaj jednak, że jak wybierzesz kiepski olej poprawienie tego jest dosyć proste. Jak wybierzesz kiepski klej... jak to poprawisz??? P.S. Grunt musi być rozpuszczalnikowy. Najlepiej tej samej firmy co klej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
3porzeczki 31.08.2006 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 Dzięki, tak też sobie pomyślałam, lepiej dorzucić te dwie stówki (na mojej powierzchni) i spać spokojnie. A co z pozostałymi moimi rozterkami? Czy szpachluje się pod olej, kiedy przed czy po cyklinowaniu, czy można to zrobić samemu, wreszcie jak to jest z tym dosychaniem klepek w domowych warunkach? Czy dwa tygodnie pomiędzy położeniem a cyklinowaniem wystarczy? Ojciec mi tu chodzi i jęczy, że szpary będą....Dziękuję uprzejmie za odpowiedzi, Pozdr TrzyPorzeczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 31.08.2006 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2006 ...A co z pozostałymi moimi rozterkami? Czy szpachluje się pod olej, kiedy przed czy po cyklinowaniu, czy można to zrobić samemu, wreszcie jak to jest z tym dosychaniem klepek w domowych warunkach? Czy dwa tygodnie pomiędzy położeniem a cyklinowaniem wystarczy? Ojciec mi tu chodzi i jęczy, że szpary będą... Odnośnie szpachlowania. To jest jeden z etapów cyklinowania. Więc sami tego nie zrobicie (chyba, że macie cykliniarkę). W skrócie. Cyklinowanie podłogi zaczynamy od papieru 36 (jak jest super nierówna to od 24). Potem jest 60 i 80. Potem mieszamy pył ze szpachlą. Szpachlujemy całą podłogę za pomocą blachy parkieciarskiej (dużo większa niż ta do klejenia i bez ząbków), 2-3 razy metodą "na krzyż". Po wyschnięciu szpachli cyklinujemy podłogę papierem 80. Potem... itd, itp. Dosychanie klepek: to dawno i nieprawda. Parkiet kupujcie z pewnego źródła: najlepiej od producenta parkietu lub zakładu drzewnego. Parkiet z pewnego źródła, jest zapakowany w folię termozgrzewalną: to gwarancja, że ma odpowiednią wilgotność. Takiego parkietu nie trzeba sezonować w domu. Układamy 1-2 dni po dostarczeniu na plac budowy. I wszystko jest OK! Przerwa technologiczna pomiędzy klejeniem a cyklinowaniem służy ustabilizowaniu podłogi (dopasowywaniu się drewna do podłoża) a nie jego dosychaniu. Jak kupicie mokre drewno to nawet i 2 miesiące na jego wyschnięcie nie wystarczy. Reasumując: Zasięgnij języka na forum, gdzie u Ciebie można kupić dobre parkiety i ... kupuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
3porzeczki 01.09.2006 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2006 Boorg, czemu Ty mieszkasz w Wawie? Przydałbyś się w Krakowie.... Gdybyś mógł rzucic okiem na materialy jakie proponuje (potencjalnie) wybrana przeze mnie firma http://www.krakparkiet.pl/?pageid=2814 jaki grunt i klej mógłbyś polecić z tej menadżerii w rozsądnej cenie? Wiem, że zawracam gitarę, ale ja z zupełnie innej branży, gubię się w tym strasznie, np. "grunt rozpuszczalnikowy", nie wszystkie mają w opisie, że są rozpuszczalnikowe i wtedy nie wiem.... Jutro pojadę do nich negocjować warunki Dzięki wielkie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 03.09.2006 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2006 Pan Paweł Pieprzyca właściciel firmy KRAK-PARKIET jest uznanym w branży i bardzo dobrym pakieciarzem. Sądzę, że jesteś w dobrych rękach: niech on decyduje o Twojej podłodze. Chemia, którą proponują jest OK (Deva, Bona). P.S. Nie masz co żałować, że jestem z Warszawy. U siebie masz fachowca, przy którym ja to początkujący amator... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sonika 03.09.2006 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2006 Pan Paweł Pieprzyca właściciel firmy KRAK-PARKIET jest uznanym w branży i bardzo dobrym pakieciarzem. Sądzę, że jesteś w dobrych rękach: niech on decyduje o Twojej podłodze. Chemia, którą proponują jest OK (Deva, Bona). P.S. Nie masz co żałować, że jestem z Warszawy. U siebie masz fachowca, przy którym ja to początkujący amator... . Właśnie ten Pan olejował u nas akację / Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 03.09.2006 18:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Września 2006 ...chciałbym się zamnknąć w 100 za metr z chemią co pozostawia około 50-55 na chemię... Teoretycznie stać Cię na najlepszą chemię jaką można kupić. W praktyce wszystko zależy od twojej wylewki. Jeżeli jest gładka i równa to zużycie kleju będzie na poziomie 1,2 - 1,3 kg/m2: jeżeli jest pofalowana i szorstka zużycie kleju może przekroczyć 2 kg/m2. Przyjmiemy wariant optymistyczny. Grunt. Maximus GP. Klej. Maximus PU-501. Szpachla. Berger-Siedle Pafuki Super. Podkład Berger-Siedle AquaOil Primer. Lakier Berger-Siedle Aqua Seal W-1. Wariant pesymistyczny: Pomówimy jak już będzie po klejeniu. Napiszesz ile pieniążków zostało to będziemy wiedzieli co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.