Alma_ 03.10.2006 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2006 Zachwycają mnie olejowane podłogi, wolałabym uniknąć sztucznizny lakieru... Zależy mi na jak najciemniejszym odcieniu przy drewnie merbau - czy to da się zrobić olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 03.10.2006 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2006 Stary (80 letni) dom, a w nim stare (80 letnie) podlogi sosnowe, niestety zalakierowane "byleczym" przez poprzednich wlascicieli i poscierane niemilosiernie. Musze wiec wykonac renowacje, a za zadne skarby nie pozbede sie 80letnich desek, chocby ze wzgledu na swoj wiek sa piekne. Parkieciarz, ktory obejrzal podlogi stwierdzil ze sa w calkiem dobrym stanie (nie trzeba ich wymieniac). I tu powstaje zagadnienie - co z nimi zrobic ? 1. Wycyklinowac - oczywiscie, ekipa wejdzie za 4 tygodnie 2. Co dalej ? - mamy stare meble (dąb) - sosna czerwienieje, wiec musimy ja przyciemnic tak aby to ukryc, oraz dopasowac kolorystyke do mebli. Ale jak ? Bejca na cala podloge i potem olej, czy olej koloryzujacy ? -- inna sprawa to jak sie spisze olej na sosnie ? (do lakierowania to mam uraz po przedpokoju w "starym" domu - po 2 latach uzytkowania, bez cyklinowania nie do naprawienia - olej w tym zakresie mnie przekonuje)... Zanim przystąpisz do barwienia drewna musisz sprawdzić 1 ważną rzecz: czy Twoja podłoga puszcza jeszcze żywicę. Jeżeli tak: pojawią się błędy w barwieniu (plamy), bez względu na rodzaj użytego oleju i bejcy. W tym wypadku jedyny możliwy sposób barwienia to lakier koloryzujący... . Jeżeli nie: polecam olej koloryzujący. Ja używałem OSMO ale Timberex (Watco) też ma takie oleje... . ...1. deska jest sprzedawana w różnych długościach, ale niektórzy sprzedawcy uparcie odradzają deski dłuższe od 160 cm, a podświadomie widzę swoją podłogę z dłuższych - czy te opory mają uzasadnienie i jakie mogą być konsekwencje nieposłuchania się tych porad (czyli klejenia dłuższych desek)? 2. deska jest sprzedawana z fazą (mniej lub bardziej ścięte krawędzie dające między deskami rowek w kształcie litery V) lub bez fazy. Wyobrażam sobie że deska może zapracować i taka faza nieco zatuszuje pęknięcia. W związku z tym skłaniam się do kupna desek z fazą. Ale jak taka faza przejdzie przez szlifowanie przed olejowaniem? Czy w miejscach gdzie parkieciarz "przytrze" mocniej rowek nie zginie? Czy taki zróżnicowany rowek nie będzie wyglądał gorzej niż pęknięcia w przypadku braku fazy? 3. Obawy dotyczace kształtu fazy zwracają uwagę na gotowe, zaolejowane deski, ale te są często już baardzo drogie i trudno się dowiedzieć co to za olej - czy ktoś ma doświadczenie z takim materiałem? 4. Jakie znaczenie ma grubość deski - dąb można kupić od 14 mm do 22 mm?... Ad.1 Nie wiem co kieruje sprzedawcami przy poradach - ja wiem jedno: przy takiej długości deski praca pojedynczego elementu jest przewidywalna. Powyżej tej długości to już... ... hmmm... ...dzika i nieokiełznana natura. Jakie ewentualne konsekwencje niesie zastosowania i klejenie długich desek (np. 400 cm)??? - Będzie to ekstremalny test dla Twojej wylewki betonowej: naprawdę musi ona spełniać najwyższe możliwe parametry wytrzymałościowe (odporność na zginanie min. 7-8 MPa, odporność na ściskanie min. 30 MPa, grubość całkowita wylewki min. 60-70 mm, itp.). - Będzie to ekstremalny test dla Twojego kleju: wbrew pozorom, nie każdy klej poliuretanowy wytrzyma siły ścinające przy tak dużych elementach. - Będzie to ekstremalny test dla samego drewna: przy długich elementach drewno powinno być maksymalnie pozbawione naprężeń własnych. Dlatego najlepsze są deski z drewna sezonowanego lub parzonego. Musisz dopilnować wszystkiego, możliwość poprawki będzie bardzo kosztowna. Pamiętaj: jedno słabe ogniwo i podłoga Twoich marzeń stanie sie Twoim przekleństwem. Ad.2 Fazowane deski. Faza nie ma idealnej głębokości: nawet na poszczególnych deskach widać niewielkie różnice w wielkości fazy. Cyklinowanie/polerowanie tylko je bardziej uwidoczni. Nie jest to wada: to ma być taka uroda/styl podłogi. Sam musisz zdecydować czy będzie Ci przeszkadzały falujące rowki na podłodze. Ad.3 Deski gotowe olejowane. Pamiętaj, że musisz je położyć na idealnie równą podłogę i zapewnić czysty montaż. A potem i tak musisz je zaolejować: w fabryce olej nakładają na zasadzie natrysku (2-3 powtórzenia), więc zabezpiecznie olejem jest symboliczne. Jak dla mnie taki wybór to: kłopoty, kłopoty i jeszcze raz kłopoty. Ad.4 Grubość całkowita deski wpływa na: - grubość warstwy użytkowej, - maksymalną długość pojedynczego elementu, - izolację termiczną, czyli grubsze jest cieplejsze. Reasumując: Zbieraj pieniążki aby wszystko było jak należy: - wylewka twarda i sprężysta, - klej mocny i trwały, - deski stare i parzone. W innym wypadku rozważ wariant alternatywy: legary + deski 1" (25,4 mm) lub podłoga pusta (płyta OSB grubosć 18 mm + deska np. 14 mm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ankalenka 04.10.2006 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2006 Boorg, mam olejowane wenge już od roku. generalnie wszystko pięknie, gdyby nie fakt, że podłoga po pielęgnacji środkami do tego przeznaczonymi wygląda na mocno wyblakłą. Efekt na czekoladowym wenge to jakby przysypać warstwą mąki. Po lekturze tego wątku mam wrażenie że parkieciarz zbytnio przyłożył się do szlifowania przed olejem i ponadto - to wiem na pewno - zbyt mało oleju zużył. Drewno wygląda na suche, surowe.Co można teraz zrobić? słyszałam kiedyś o zabiegu "satynowania" podłogi olejowanej, czyli jak zrozumiałam - przeszlifowaniu delikatnie papierem ściernym i położeniu nowej warstwy oleju. Czy to dobra metoda? czy można zrobić coś innego co ożywi wyblakłe wenge?PS. Mam też olejowany na biało dąb, ale tu ze względu na kolor klepki wyblakniecia czy zmatowienia nie widać.PS.2. Olejowanie było TRIP-TRAPEM i środki do pielęgnacji też z tej linii.Bardzo proszę o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 04.10.2006 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2006 ...Mam dom z bala (Jak juz pisałam wczesniej)piekny modrzew .I wszystko było pieknie do chwili kiedy zaczeli brać sie za podłogę.Cieli pozoatawili szpary na osiadanie sie budynku.(ciany zewnętrzne)I zaniemówiłam jak zobaczyła co sie dzieje -podbitka (mój sufit)na balach zewnętrznych jest wyżej.Tłumacza mi ze to sie wyrówna ja budynek osiadzie,niech bedzie ,ale co z deskš podłogowa jaki poziom beda łapali od bali rodkowych? a moze od zewnętrznych?(jak od zewnetrznych - to potem będe miała dół pod cianami i oknami,jak od wewnętrznych to co będzie jak budynek osiadzie? Moje majstry patrza na mnie jak nagłupia i usmiechaja sie sami nie wiedza. Boorg a co ty na to? Tylko błagam nie wykręcaj sie że ty nie wiesz ,ty wiesz wszystko... No cóż, nie wiem wszystkiego. Ale aby Ciebie nie zostawić samej sobie, zasięgnąłem języka tu i tam. Mam taką wiadomość: - jeżeli pisałaś o podłodze na poddaszu to nie ma problemu (osiądzie wszystko). - jeżeli na parterze to zależy jak wykonany jest Twój domek: a) z piwnicą, b) na fundamencie z podłogą betonową, c) z podłogą "pustą"? W wariancie a) i b) problemu nie ma; w wariancie c) trzeba poczekać. Osiadanie budynku jest długotrwałym cyklem ale największe zmiany są w przeciągu pierwszych 3-6 miesięcy od ukończenia zadaszenia. Dlatego musisz uzbroić się w cierpliwość: wszystko będzie OK. i to tyle. ...sprawa estetyczna też jest ważna, bo po to jest olejowanie żeby ładnie było. 1. Czy jest to duża różnica w kolorze (na czym polega)? 2. Rozumiem że różnice koloru mogą być tylko przy naprawach miescowych podłóg pastowancych a olejowanych już nie. 3. Czy jeśli pielęgnuje się olejem to można potem przejść na pastę i odwrotnie (trzeba coś zdzierać?) 4. Czy parkiet olejowany można (jeślby jego pielęgnacja by mnie przerosła) zalakierować (ile trzeba scyklinować w takim razie)? 5. Czy stosowałeś (lub może ktoś inny) oleje Osmo? Mają sporą paletę kolorów a ja chciałbym trochę dębinę podkolorować... Wiem, że estetyka jest ważna. Ale na wszystko są proste sposoby. Ad.1 Różnica w kolorze elementu naprawianego w stosunku do całej podłogi zależy od: - czasu jaki minął od cyklinowania/zaolejowania podłogi, - nasłonecznienia pomieszczenia, - sposobu pielęgnacji. Jeżeli podłoga zaolejowana została 15 lat temu, leży w piwnicy i pielęgnujemy ją pastą, to różnica kolorystyczna będzie kolosalna (cała podłoga ciemna naprawione miejsce dużo jaśniejsze). Jeżeli podłoga zaolejowana została miesiąc temu, leży w słonecznym pokoju, pielęgnujemy ją pastą, to różnica kolorystyczna będzie minimalna (1 lub 2 tony jaśniejsze naprawione miejsce w stosunku do reszty podłogi). Ad.2 W obydwu wypadkach jest różnica: przy oleju pielęgnacyjnym podłoga odzyskuje kolor, w wypadku pasty czasem różnica zostaje na stałe (jednak częściej łatka odzyskuje kolor). Ad.3 Tak. Możemy to zrobić na kilka sposobów: 1. Korzystajac ze środków do gruntownego mycia podłóg olejowanych. 2. Korzystając z rozpuszczalników. 3. Korzystając z wełny stalowej. Ad.4 Bez cyklinowania: Jeżeli pastowałeś to nie. Jeżeli używałeś lakieru pielęgnacyjnego to tak. Z cyklinowaniem: W obydwu przypadkach można lakierować. Ważne, aby lakier podkładowy był do podłóg trudnych/tłustych/egzotycznych. Lakier nawierzchniowy może być wodny. Grubość cyklinowania: Wróżką nie jestem - cyklinujemy aż zabielimy całą podłogę. Ad.5 Tak stosowałem kolorowe OSMO. Są OK. Ale dębina przy kolorowaniu jest trudna: szczególnie przy rozjaśnianiu. ...zamówiłem już Timberex HD. Mam 10litrów na 90m2. Do tego 5litrów Satin. Olej nakładany maszynowo. Mam nadzieję że będzie ok. Mam jednak inne pytania: 1. Jaka jest minimalny, nieprzekraczalny ostęp czasu między olejowaniem HD i późniejszym, wykończeniowym olejowaniem Satinem? 2. Po ilu minimalnie dniach można przykryć tekurą falistą podłogę poolejowaną samym HD? 3. Kiedy można chodzić po podłodze wykończonej na gotowo Satinem?... Oleju Timberex HD na 90 m2 powinno wystarczyć około 5-6 litrów. Oleju Satin dodatkowo około 2,5 litra. Ale akurat ten przyda się do pielęgnacji (chyba, że masz zamiar pastować: wtedy raczej nie przyda się ) Ad.1 Jeżeli Satin ma być wykończeniem podłogi to minimum 2 dni (zależy od "wypacania" krawędzi klepek). Jeżeli Satin ma być etapem pośrednim to nawet na mokry HD. Ad.2 Tektura falista nie blokuje dostępu powietrza, dlatego jak tylko można wejść na podłogę, można również rozłożyć tekturę. W sprzyjających okolicznościach po około 12 godzinach; w niesprzyjających po 2-3 dniach. Ad.3 Satin schnie szybko: 3-4 godziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aztec 05.10.2006 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2006 Oleju Timberex HD na 90 m2 powinno wystarczyć około 5-6 litrów. Oleju Satin dodatkowo około 2,5 litra. Ale akurat ten przyda się do pielęgnacji (chyba, że masz zamiar pastować: wtedy raczej nie przyda się ) Ad.1 Jeżeli Satin ma być wykończeniem podłogi to minimum 2 dni (zależy od "wypacania" krawędzi klepek). Jeżeli Satin ma być etapem pośrednim to nawet na mokry HD. Ad.2 Tektura falista nie blokuje dostępu powietrza, dlatego jak tylko można wejść na podłogę, można również rozłożyć tekturę. W sprzyjających okolicznościach po około 12 godzinach; w niesprzyjających po 2-3 dniach. Ad.3 Satin schnie szybko: 3-4 godziny. Dzięki za odpowiedzi. Podłoga zaolejowana. Fachowcy zużyli całe 10 litrów. Podłoga jest... trudno to opisać. Szczęka do samej ziemi. Jutro zapodam fotki. Za tydzień będzie Satin i będzie jeszcze lepiej. Na kolejne olejowania regeneracyjne mam już Satin Gold i oczywiście do codziennej pielęgnacji mydło Bio-C. Z olejowym pozdrowieniem Aztec http://www.calshop.biz/smiles/hands62.gif a dla Ciebie Boorg http://www.calshop.biz/smiles/hands19.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Amciek 05.10.2006 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2006 Boorg Mistrzu! Je jeszcze raz z pytaniem o lapacho, czym najlepiej je poolejowac i na jakim kleju polozyc? Plus okazalo sie dzis ze bede musial polozyc jeszcze dodatkowa wylewke aby parkiet wyszedl na rowni z gresem, wiec pytanie mam do Ciebie po jakim czasie od polozenia wylewki mozna klasc parkiet? w wersji wylewki chemicznej i zwyklej. pzdr amciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 06.10.2006 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2006 ...parkiet przemyslowy lapacho, jaki klej i jaki olej najlepiej do niego dobrac... Lapacho (albo ipe) parkiet przemysłowy. Jaki klej: dowolny poliuretan dwuskładnikowy. Jaki olej: zależy jaki chcesz kolor. Proponuję: Trip-Trap Natural jeżeli podłoga ma być kolorystycznie stonowana, Timberex Heavy Duty jeżeli podłoga ma być lekko rozjaśniona i skontrastowana, Carl's 90 jeżeli podłoga ma być mocno skontrastowana. ...nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz. Napisałeś, że podłogę poolejowana Backersem mozna pielęgnować tak jak polakierowaną, ale niestety na podłodze zaolejowanej zostaja plamy z wody, kawy itp Poolejowałam sobie taki mały kawałeczek Beckersem w domu (dwukrotnie w ciagu 1 mies.) i testy na plamienie nie wypadły pozytywnie Owszem nie ma sladu, gdy sie plame od razu wytrze, ale wystarczy, że płyn postoi na drewnie 30 minut, a juz sie robią plamy np. po wodzie są takie czerwonawe placki. O dziwo po kawie zostaje mniej widoczna plama (taki lekko brazowawy placek) niz po wodzie - wtedy od razu rzuca sie w oczy. Czy coś zrobiłam zle? Olejowałam zgodnie z instrukcja na opakowaniu oleju, zaolejowałam dwukrotnie, od ostatniego olejowania minęły 3 tyg. Czy zapastowanie podłogi duzo polepszy jej plamoodporność? Może powinnam kupić polecany przez Ciebie Timberex Heavy Duty, czy wtedy podłoga bedzie znacznie bardziej odporna na plamy? tylko jak wtedy olejować, podobno jest to duzo trudniejsze niż w przypadku Golvolii?... Dziwne - jeżeli wykonałaś wszystko zgodnie z zaleceniami producenta i położyłaś na surowe drewno 2 warstwy oleju (przy pomocy wałka), to po upływie miesiąca powinno być plamoodporne. Jeżeli tak nie jest, mamy dwie możliwości: - błąd wykonawczy, - olej nie zdążył wyschnąć. Pastowanie zdecydowanie polepszy plamo/wodoodporność. Nakładanie innych oleji (w tym Timberexa) nie jest specjalnie trudne. Sądzę, że każdy da sobie radę. ...Zależy mi na jak najciemniejszym odcieniu przy drewnie merbau - czy to da się zrobić olejem?... Sam olej wszystkiego nie załatwi: jak kupisz kolorowe drewno otrzymasz kolorową podłogę. Jeżeli drewno przebierzesz i poolejujesz będziesz mieć ciemną wersję merbau. ...mam olejowane wenge już od roku. generalnie wszystko pięknie, gdyby nie fakt, że podłoga po pielęgnacji środkami do tego przeznaczonymi wygląda na mocno wyblakłą. Efekt na czekoladowym wenge to jakby przysypać warstwą mąki. Po lekturze tego wątku mam wrażenie że parkieciarz zbytnio przyłożył się do szlifowania przed olejem i ponadto - to wiem na pewno - zbyt mało oleju zużył. Drewno wygląda na suche, surowe. Co można teraz zrobić? słyszałam kiedyś o zabiegu "satynowania" podłogi olejowanej, czyli jak zrozumiałam - przeszlifowaniu delikatnie papierem ściernym i położeniu nowej warstwy oleju. Czy to dobra metoda? czy można zrobić coś innego co ożywi wyblakłe wenge? PS. Mam też olejowany na biało dąb, ale tu ze względu na kolor klepki wyblakniecia czy zmatowienia nie widać. PS.2. Olejowanie było TRIP-TRAPEM i środki do pielęgnacji też z tej linii... W/g mnie to nie wina oleju i szlifowania. Jest problem z dobranymi środkami pielęgnacyjnymi. Co zrobić. Środkiem do gruntownego mycia podłóg umyj dokładnie podłogę. Poczekaj aż wyschnie. Jeżeli podłoga dalej wygląda jak zakurzona, umyj podłogę jeszcze raz. Jeżeli to nic nie da musimy posłużyć się wełną stalową. Za jej pomocą przecieramy dokładnie całą podłogę, staramy się usunąć wszystko, co sprawia wrażenie "nie zagruntowanego" w drewnie. Po tym zabiegu podłogę odkurzamy. Za pomocą miękkiej szmatki nakładamy olej pielęgnacyjny. I będzie OK. Można to nazwać "satynowaniem" (a co to znaczy ) dla mnie to jest zwykła regeneracja podłogi olejowanej. Papieru ściernego raczej nie polecam: jak doszlifujesz sie do surowego drewna narobisz sobie mnóstwo dodatkowej roboty. P.S. Właśnie mnie olśniło: a czy Ty wogóle gruntownie czyścisz swoją podłogę??? Gruntowne czyszczenie to takie, które usuwa stare zabezpieczenia/warstwy pielęgnacyjne. Bo za dużo warstw środków pielęgnacyjnych pogarsza (a nie polepsza ) wygląd podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sloneczko 07.10.2006 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2006 Boorg, a co myślisz o takim sposobie konserwacji podłóg drewnianych? http://www.pawlikiewicz.pl/index.php?t=3&k=5 http://www.pawlikiewicz.pl/index.php?t=3&k=4 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ankalenka 07.10.2006 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2006 P.S. Właśnie mnie olśniło: a czy Ty wogóle gruntownie czyścisz swoją podłogę??? Gruntowne czyszczenie to takie, które usuwa stare zabezpieczenia/warstwy pielęgnacyjne. Bo za dużo warstw środków pielęgnacyjnych pogarsza (a nie polepsza ) wygląd podłogi. Czyszczę, a owszem. Mam jeden środek co się nazywa soap, czyli mydło i wedle zapewnień producenta należy nim na bieżąco zmywać podłogę a drugi taki refresher który polecają raz na pół roku i nakładać go należy cieniutką warstwą wcierając, polerując itp. Właśnie po tym mydle podłoga zaczęła matowieć i szarzeć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja-anna 07.10.2006 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2006 BOORG piekne dzieki - własnie ta moja podłoga jet na podaszu.Juz postukali młotami i jak twierdza jest cacy.Ale ja nie jestem zadowolona. .Ułozyli mi moja modrzewiowa podłoge ,ale juz widze szpary,a co bedzie po roku ?Mam dwa wyjscia zostawic tak jak jest albo moich majstrów zrzuce z podasza. Juz ich nie chce widziec .Niech sie wynosza. Sama biore sie za olejowanie i woskowanie . Nie moge dostac oleju Ewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 07.10.2006 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2006 ...Czyszczę, a owszem. Mam jeden środek co się nazywa soap, czyli mydło i wedle zapewnień producenta należy nim na bieżąco zmywać podłogę a drugi taki refresher który polecają raz na pół roku i nakładać go należy cieniutką warstwą wcierając, polerując itp. Właśnie po tym mydle podłoga zaczęła matowieć i szarzeć... To nie o mydło chodzi myszko. Musisz kupić ten środek: http://www.profiparkiet.pl/triptrap/1.jpg Trip Trap Środek czyszczący do drewna Do gruntownego czyszczenia podłóg oraz innych wyrobów drewnianych Do wszystkich rodzajów drewna oraz do początkowego przygotowania Usuwa brud i zatłuszczenia z powierzchni drewna Opakowania: 1, 2,5 l. Wydajność: 12-15 m2/l w zależności od rodzaju drewna. Zastosowanie lntensivreiniger przeznaczony jest do wszystkich rodzajów podłóg oraz wyrobów drewnianych niezależnie od metody obróbki (olej, mydło lub ług). Efekt lntensivreiniger posiada właściwości silnie odtłuszczające i rozpuszczające np. pozostałości starych, grubszych warstw mydła, które powstają przy pielęgnowaniu. lntensivreiniger nie usuwa oleju z drewna tylko brud i ewentualne resztki mydła. Stosowanie lntensivreiniger można nakładać zarówno ręcznie jak i maszynowo. Dalsza obróbka Po użyciu lntensivreinigera zabezpieczona mydłem podłoga traci warstwę ochronną Dlatego też należy przeprowadzić ponowną pielęgnację mydłem. Olejowane podłogi należy ponownie zabezpieczyć Pflegeól. Pielęgnacja i czyszczenie Nie odnosi się. Mydło to zupełnie inna para kaloszy... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aztec 07.10.2006 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2006 Zapowiedziane zdjęcia mojej podłogi merbau: http://i22.photobucket.com/albums/b314/aztecpoland/1.jpg http://i22.photobucket.com/albums/b314/aztecpoland/2.jpg Podłoga z DLH-deska 15/90/mix (b. dużo dł. 1200mm) w klasie natur. Olej Timberex Heavy Duty. Za tydzień będzie Satin. Podłoga jest fajnie skontrastowana, w odcieniach brązu, czyli tak jak chciałem. W realu oczywiście lepiej niż na fotkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Nefer 07.10.2006 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2006 Bajka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ankalenka 08.10.2006 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2006 Musisz kupić ten środek: http://www.profiparkiet.pl/triptrap/1.jpg Trip Trap Środek czyszczący do drewna boorg, kupię i mam nadzieję że będzie już OK. Wielkie dzięki za radę!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 08.10.2006 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2006 ...co myślisz o takim sposobie konserwacji podłóg drewnianych? http://www.pawlikiewicz.pl/index.php?t=3&k=5 http://www.pawlikiewicz.pl/index.php?t=3&k=4 ?... To raczej przegląd oferty Eukula (Kiesel). Ja sam raczej oleju HS nie polecam (chociaż użyłem go u siebie w mieszkaniu ) a refresher z tej serii jest trudny do nałożenia (nawet przy maszynowym nakładaniu). Więc Słoneczko Ty moje: chcesz tej chemii użyć??? Czy pytasz czysto teoretycznie? ...albo moich majstrów zrzuce z podasza... Ostra z Ciebie kobitka!!! Sie mi podoba!!! A o olej zapytaj się E-wki na PW. P.S. Już nie musisz pytać znalazłem post w którym o nim pisała. To ten. http://www.lakiery.org/instrukcje/rustictopoil.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aztec 08.10.2006 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2006 Bajka... Dziękuję Nefer. Za tydzień wrzucę fotki podłogi na gotowo ze ścianami w kolorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sloneczko 08.10.2006 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2006 Więc Słoneczko Ty moje: chcesz tej chemii użyć??? Czy pytasz czysto teoretycznie? Pytam teoretycznie i również dlatego, że zakład jest w Krakowie, a więc blisko I tak na razie nasza budowa brnie przez papierologię, ale lubię być przygotowana Mam już np. projekt centralnego odkurzania, który firma Husky, na podstawie przesłanego projektu budowlanego robi za free http://www.husky.pl/ , przysyłając także wykaz części, wycenę, płytkę informacyjną cd i katalogi. Jestem jeszcze pod wrażeniem i z ich usług na pewno skorzystamy Z podłogami na pewno będę miała dylemat. Chciałabym drewniane (najchętniej deski i ogrzewanie podłogowe...), a informacji w Twoim wątku jest taka niesamowita ilość, że nie umiem ich ogarnąć Przydałaby się taka encyklopedyczna informacja w punktach, jak dla blondynki co i jak, i czym, po kolei http://www.mloda.ekrakow.pl/!ola/ave.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja-anna 09.10.2006 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2006 BOORG - piekne dzieki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja-anna 11.10.2006 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2006 Ma pytanie ,Czy kto kupował olejo-wosk tutaj------------------------------------------------------------------------------ http://www.lakiery.org/instrukcje/rustictopoil.html - jakos nie mam zaufania do firmy która zyczy sobie przedpłate, (Majstrów wywaliłam na ulice,bo na dzień dobry poprosili o zaliczke] gdzie jeszcze moge kupic ten olej?pomoze ktos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tukaj 15.10.2006 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2006 Witam, Boorg, dzięki za porady, dla przypomnienia oto one : Garść porad Boorga. 1. Parkiet możesz kupić zimą. Lepiej niech leży u producenta na magazynie niż na Twojej mokrej budowie. Przywieź go 1-2 dni przed układaniem (może być i tydzień ale po co 3 miesiące ). 2. Temperatura na budowie. Przy klejeniu: minimum 10-12 st C - zalecana powyżej 15 st. C. Przy stabilizacji podłogi: minimum 15 st. C - zalecana około 18-20 st. C. 3. Wilgotność: Wylewek betonowych: max. do 2,5% zalecana 2,0%. Powietrza: przy temp. 18-20 st. C 40-65%, przy temp. 15 st. C 35-60%. Jeżeli wilgotność powietrza jest stale powyżej 75%, to nie należy układać podłóg drewnianych. 4. Układanie podłóg zimą. To najlepsza pora na układanie podłóg drewnianych. 5. Zakłady Drzewne w Zadobrzu: dobry wybór. 6. Dobór długości klepki. Zależy od efektu jaki chcesz osiągnąć. Ty zdecydowałeś sie na jodełkę: przy 45 m2 powierzchni pomieszczenia klepka 240x60x22 stworzy drobny wzór. Będzie to wyglądać trochę jak duża mozaika. Ale pojawił się nowy problem: Mam zdjęte kaloryfery, kolor farby w pokojach nie jest jescze dobrany by pomalować ściany za kaloryferami i nie wiem czy nie muszę ich zamontować przed sezonem grzewczym, mając zamiar ułożenia podłóg w zimie. Specjalista od CO zapewnia mnie, że ilość obwodów grzewczych w podłogówce (sumarycznie około80 m 2 na 200 m2 podłóg w całym domu) wystarczy by utrzmać temp około 15-16 st. C. Nie wiem czy parkieciarz zechce w takich warunkach układać klepkę. Czy nie przeszkadza instalacja podłogówki pod gresem, który łączy się bezpośrednio z parkietem?. Proszę poradź. pozdrawiam Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.