boorg 13.07.2007 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2007 Akurat fakt głuchej podłogi nie powoduje przeciwskazań przy montażu maty. Ale sypkość podłoża jest zasadniczym problemem. Wylewki samopoziomujące po wyschnięciu posiadają na wierzchu luźne/słabo zwązane cząstki, które musimy usunąć mechanicznie. Gruntowanie nie rozwiązuje problemu, ponieważ porowatosć wylewek jest niewielka, dlatego grunt spenetruje podłoże w niewielkim stopniu (a w wypadku słabego/pylącego podłoża zwiąże tylko przysłowiowy kurz). Więc przyklejenie maty do kurzu problemu nie rozwiąże. Dlaczego nie chcesz przeprowadzić próby z przyklejeniem kilku klepek? Skoro rozważasz skucie całej podłogi, to cóż znaczy koszt owej operacji (klej + klepki + robocizna) przy planowanych wydatkach??? A powtarzam jeszcze raz: moze okazać się, że podłoże jest na tyle mocne iż cały Twój misterny plan nie będzie musiał zostać zrealizowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cxz 15.07.2007 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 Renowacja Twojej podłogi jest prosta: 1. Musisz usunąć owe mydło. Masz do wyboru 3 sposoby: - chemicznie (za pomocą środka do gruntownego czyszczenia podłóg olejowanych); - mechanicznie (ręcznie wełną stalową o oznaczeniu 00 lub 0 ); - mechanicznie (szlifierką mimośrodową/rotacyjną papierem ściernym o ziarnie 150 lub 120). 2. Musisz nałożyć olej. Proponuję kilka cienkich warstw za pomocą bawełnianej ściereczki. Podłoga prawidłowo zaolejowana posiada własne odbicie światła. Olejujesz tak długo, aż po wyschnieciu wiekszość podłogi posiada powyższą zaletę. 3. Zaolejowaną podłogę możesz dodatkowo zabezpieczyć twardym woskiem/olejem pielęgnacyjnym lub pastą. 4. Przez minimum 14 dni uważać z wodą i nie myć podłogi na mokro. Ja polecam 30 dni antywodnej karencji. 5. Po pierwszym myciu podłogi dokładnie obejrzeć jej stan po wyschnięciu. Jeżeli zrobiły się odbarwienia musisz nałożyć olej. Jeżeli podłoga wygląda dobrze to nakładacie tylko wybrany środek pielęgnacyjny (pastę lub olej pielęgnacyjny: twarde woski regenerujemy dużo rzadziej ale jest to dużo trudniejsza operacja). i to tyle. Dzięki Boorg. Proszę powiedz mi tylko, czy mam brnąć dalej w olej carl's , czy mogę - a może powinienem - zmienić olej i na jaki? Z pozdrowieniami! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 15.07.2007 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 Mniej kłopotów będzie jak zostaniesz przy Carls'ie. Przy zmianie oleju musisz już mieć pewną wprawę i zabezpieczenie w sprzęcie (szlifierki i polerka). Bo jak zrobią się plamy to bez szlifowania ani rusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sloneczko 15.07.2007 21:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 Boorg, a ja? Też pytałam. To dla mnie ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kika77 21.07.2007 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2007 Ja tez pytalam....nwet dwa razy i znow gdzies umknelam w tloku ale czekam.....nadzieja umiera ostatnia ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ma.rako 23.07.2007 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 Czy parkiet lamelowy dąb 10 x 48 x 250 nadaje się pod ogrzewanie podłogowe? Rozważaliśmy też abiuranę (parkiet przemysłowy), ale po przeanalizowaniu wątku o abiuranie raczej przychylamy się do ww. dębu, ale czy klepka 48 nie jest za szeroka pod podłogówkę? Tak w ogóle to (z konieczności) chcemy kłaść go sami (a nigdy tego nie robiliśmy). W ostateczności, gdyby ten dąb nie nadawał się, zainwestujemy w przemysłowkę merbau z marketu ryzykując, że w przypadku błędów w układaniu stracimy o parę tysięcy więcej niż za dąb.Wylewki już są od 4 miesięcy, teraz się wygrzewają i są dość równe. Czy potrzeba mimo wszystko wylewać masę samopoziomującą, czy tylko gruntować i czym? Czy istnieją jakieś szczegółowe poradniki typu "samodzielne układanie przemysłówki" (poza poradnikiem Boorga, który wisi u mnie nad biurkiem, ale który nie jest wystarczająco dokładny w wariantach konstruktywnych). Dodam, że tylko ewentualne cyklinowanie komuś zlecimy, a dalej olejowanie też zamierzamy robić sami.Czy to w ogóle możliwe, żeby z tym sobie poradzić nie będąc fachowcem? Może ktoś ze znamienitych forumowiczów - znawców drewna i ludzkich możliwości mi pomoże rozwiać wątpliwości...Z góry dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 24.07.2007 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 ...Planuje polozyc w mieszkaniu na 30 m2 deske debowa o dlugosci od 60 cm do 1,5- dab II klasa z faza- nie wiem czy dobrze to nazwyam-- takie wyszlifowane krawedzie desek. Chciałabym uzskać efekt podlogi rustykalnej i troche przyciemnic podloge najlepiej olejem...jaki olej byłby najlepszy i nie powalil mnie na kolana ceną? czy przed olejowaniem trzeba deski wycyklinowac kilkukrotnie? Moj dylemat jest tez taki ze w tartaku skad bede miec deski oferuja tez gotowe deski poolejowane na miejscu - i sa barwione olejami Loba. Czy polecałbys kladzenie takiej gotowej deski i czy nie jest to o wiele trudniejsze przy klejeniu na klej dwuskładnikowy? boje sie ryzyka zapackania:) Mam tez pytanie czy jesli zdecyduje sie na deske surowa czy jestem w stanie sama ja poolejować -tj przy pomocy wujka który wykancza mieszkania ale nigdy jeszcze nie olejował podłog ? i jak to pokolei zrobic....czy trzeba wycyklinowac deske przed olejowaniem skoro ma faze? i w jaki sposób po kolei to zrobi'c... Jeżeli Twoje deski pochodzą z tartaku to mamy do czynienia z produktem litym a nie warstwowym. Czym to skutkuje? Przede wszystkim jakością/dokładnością wykonania, co w efekcie końcowym przekłada się na estetykę naszej podłogi. Deski z litego drewna posiadają luźny pióro-wpust. Jest to celowa niedokładność, która umożliwia złożenie takiej podłogi nawet przy zwiększeniu wilgotności drewna (np. z 9% do 11% a wtedy wiadomo: pióro puchnie a wpust zwęża się). O ile przy składaniu luz jest pomocny, to przy zachowaniu jednakowego poziomu podłogi jest poważnym problemem. Wystarczy niezbyt równo nałożyć klej, przeoczyć mały kamyk albo mieć niezbyt równą wylewkę i nasza drewniana tafla będzie trochę garbata. Ale nie jest tak tragicznie: faza na krawędziach skutecznie zamaskuje tą wadę, jedynie szurając nogami/rękoma doskonale wyczujemy nierówność podłoża. Jeżeli małe nierówności podłogi drewnianej nie przeszkadzają Ci, to proponuję kupienie zaolejowanej deski. Klejenie gotowych desek nie jest zbyt trudne: należy tylko na bieżąco czyścić zabrudzenia powierzchni. Dlatego 1-2 butelki odpowiedniego rozpuszczalniku i kilka bawełnianych szmatek rozwiąże Twój problem. Deski olejowane po przyklejeniu (a przed użytkowaniem) będziesz musiała dodatkowo zabezpieczyć/konserwować/pielęgnować: najlepiej w/g zaleceń producenta (desek lub oleju). Jeżeli małe nierówności podłoża przeszkadzają Ci to bez cyklinowania ani rusz. A w tym wypadku lepiej olejowanie zlecić cykliniarzowi niż wykonywać samodzielnie (oszczędność cenowa prawie żadna a stres o wiele mniejszy)... i to tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 24.07.2007 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 ...czy trzeba impregnować sztachety i deski tarasowe z modrzewia? Jeśli tak, jak to zrobić i czym, by zachować usłojenie?... A jaki charakter ma mieć owo usłojenie? Ma być tylko widoczne, czy również chcesz aby w dodtyku było wyczuwalne? A że drewno na zewnątrz impregnować musisz to fakt. A sposób zależy od rodzaju końcowego wykończenia: olej czy lazura/lakier... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kika77 24.07.2007 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 Boorg jestem wdzieczna za odpowiedz! warto było czekać !!!!! Pisales cos o tym zeby kupic poolejowane deski..klopot w tym ze lite surowe kosztuja 92 zl za metr kw a poolejowane 185 zl no i do tego sa barwione na ciemne kolory ( tartak korzysta z oleju Loba- czy to dobr olej?) Ja bym chciaka naturalny kolorek debu- choc najchetniej bym go poszarzyla i postarzyla co moja rodzina nazywa kobieca fanaberia:)- wiec zastanawiam sie czy nie taniej wyjdzie kupic deske surowa i poolejowac samemu ( albo nawet zatrudnic do tego fachowca, ktory polozy olej. Tylko jaki...o tylu tu juz byla mowa ze az mi wiruja informacje w glowie! Rozumiem ze jesli nie zalezy mi na pelnej gladkosci to nie musze takich przywiezionych z tartaku desek koniecznie cyklinowac? A czy takie deski z faza mozna lakierowac? Serdecznie pozdrawiam xxxxxxxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sloneczko 24.07.2007 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 A jaki charakter ma mieć owo usłojenie? Ma być tylko widoczne, czy również chcesz aby w dotyku było wyczuwalne? A że drewno na zewnątrz impregnować musisz to fakt. A sposób zależy od rodzaju końcowego wykończenia: olej czy lazura/lakier... . Usłojenie ma być tylko widoczne. Sztachetki są szlifowane na gładko Końcowe wykończenie zależy od Twoich rad Co jest trwalsze i mniej pracochłonne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
martoulaa 25.07.2007 16:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Witam!Mamy już położone deski dąb rustical i leżakują.Zdecydowaliśmy się na olejowanie, ponieważ zależy nam na naturalnym kolorze drewna. Polecono nam olej OSMO.Mam dwa pytania:1/ kładzie się dwie warstwy oleju i to już wszytsko 2/ kiedy po nałożeniu ostatniej warstwy można się już wprowadzić? czy jest jakis okres przejściowy kiedy to np. nie wolno wnosić mebli? A może ten olej jednak nie jest dobry? bo w sumie to nie tyle olej co wosk:http://www.osmo.com.pl/pl/300.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 26.07.2007 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 ...zeby kupic poolejowane deski..klopot w tym ze lite surowe kosztuja 92 zl za metr kw a poolejowane 185 zl no i do tego sa barwione na ciemne kolory ( tartak korzysta z oleju Loba- czy to dobr olej?) Ja bym chciaka naturalny kolorek debu- choc najchetniej bym go poszarzyla i postarzyla co moja rodzina nazywa kobieca fanaberia:)- wiec zastanawiam sie czy nie taniej wyjdzie kupic deske surowa i poolejowac samemu ( albo nawet zatrudnic do tego fachowca, ktory polozy olej. Tylko jaki...o tylu tu juz byla mowa ze az mi wiruja informacje w glowie! Rozumiem ze jesli nie zalezy mi na pelnej gladkosci to nie musze takich przywiezionych z tartaku desek koniecznie cyklinowac? A czy takie deski z faza mozna lakierowac?... Być kobietą być kobietą, trala lala la la la... . Myszko musisz zdecydować się: albo tanio albo samodzielnie. Dwa w jednym to raczej nie wyjdzie. Proponuję poolejowane deski z prostego powodu: poza układaniem, usuwaniem zabrudzeń i dodatkowym zabezpieczeniem już nic więcej nie musisz robić. A w wersji surowej zakres prac wygląda tak: 1. Układanie desek (przebieranie/docinanie/klejenie). 2. Szpachlowanie dziur po sękach/szpar w deskach. 3. Usunięcie nadmiaru szpachli przy pomocy szlifierki mimośrodowej/oscylacyjnej. 4. Polerowanie całej podłogi (siatka/papier 80/100/120). 5. Olejowanie podłogi. 6. Pierwsza pielęgnacja. W wypadku surowej podłogi, nawet jak zrezygnujesz z cyklinowania, polerowania nie unikniesz. Musisz zetrzeć wszystkie potencjalne zabrudzenia, bo przy olejowaniu wyjdą plamy (wystarczy, że deskę w czasie układania dotkniesz mokrą ręką i olej po kilku dniach ten ślad wyciągnie). Reasumując: Gdyby układanie podłóg było tak proste, jak nam wydaje się - to parkieciarzy byłoby kilka razy więcej niż, jest w rzeczywistości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Anisia3 26.07.2007 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 Boorg, wypowiedz się na temat tego OSMO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 26.07.2007 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2007 Przepraszam ,że się wcinam ale co do Osmo to jest tzw. olejowosk więc trzeba postępować według zaleceń producenta co prawda pisza w specyfikacji między jedną a drugą warstwą 8-10 godzin ale to zależy od warunków panujących w pomieszczeniu więc odczekałbym, hm aż wyschnie (około 24 godz powinno wystarczyć ) nałożył drugą warstwe odczekał znowu aż wyschnie 2 warstwa może schnąć dłużej ponieważ drewno już jej nie "siąknie" dał jakiś okres karencji powiedzmy dokładnie taki sam jak czasookres wyschnięcia drugiej warstwy nałożył warstwę pielęgnującą(wg zaleceń producenta) i po dobie mieszkał, wnosił meble itd.Zawsze pracowałem na Biofa,Trip -Trap , Pallmanie i Lobie ale myślę że osmo będzie w aplikacji zbliżone. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 27.07.2007 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 ...Usłojenie ma być tylko widoczne. Sztachetki są szlifowane na gładko Końcowe wykończenie zależy od Twoich rad Co jest trwalsze i mniej pracochłonne... Ja osobiście wykorzystałbym pokost lub olej. Nie są one wieczne ale późniejsza renowacja jest niczym trudnym (np. w porównaniu z renowacją złuszczonego lakieru/lazury). Jeżeli wybierzesz pokost, to proponuję nakładać go na gorąco. Raczej nie gotuj i nie podgrzewaj otwartym ogniem, ale butelkę/puszkę potrzymaj trochę w gorącej wodzie. Dzięki temu pokost będzie rzadki i łatwiejszy do nakładania. 2-3 warstwy nakładane pędzlem powinny wystarczyć. Jedno ale: pokost czasem podnosi włos drewna. Jeżeli wyczujesz pod ręką, że Twoje deseczki są szorstkie to musisz drobnym papierem ściernym (ziarno 120 lub 150) przetrzeć je i położyć jeszcze jedną warstwę. I drewno będzie gładkie jak pupa niemowlaka. Jeżeli wybierzesz olej (taki do zastosowań zewnętrznych) nakładanie proponuję wykonać miękką szmatką (idealna taka co chłonie płyny np. bawełniana). Ilość warstw zależy od porowatości/chłonięcia drewna. W/g mnie 3 warstwy powinny wystarczyć. Nakładasz cienką warstwę, nie zostawiasz smug i zacieków. To jedyne na co musisz uważać, bo olej włosa nie postawi, dlatego podłoga zaolejowana po każdej warstwie jest jak pupa niemowlaka: ciepła i przyjemna w dotyku. i to tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 27.07.2007 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 ...Czy parkiet lamelowy dąb 10 x 48 x 250 nadaje się pod ogrzewanie podłogowe? Rozważaliśmy też abiuranę (parkiet przemysłowy), ale po przeanalizowaniu wątku o abiuranie raczej przychylamy się do ww. dębu, ale czy klepka 48 nie jest za szeroka pod podłogówkę? Tak w ogóle to (z konieczności) chcemy kłaść go sami (a nigdy tego nie robiliśmy). W ostateczności, gdyby ten dąb nie nadawał się, zainwestujemy w przemysłowkę merbau z marketu ryzykując, że w przypadku błędów w układaniu stracimy o parę tysięcy więcej niż za dąb. Wylewki już są od 4 miesięcy, teraz się wygrzewają i są dość równe. Czy potrzeba mimo wszystko wylewać masę samopoziomującą, czy tylko gruntować i czym? Dodam, że tylko ewentualne cyklinowanie komuś zlecimy, a dalej olejowanie też zamierzamy robić sami. Czy to w ogóle możliwe, żeby z tym sobie poradzić nie będąc fachowcem?... Dąb jako dąb nadaje się na ogrzewanie podłogowe. Jeżeli chodzi o podane wymiary, to generalnie są 2 szkoły typu drewno a ogrzewanie. Pierwsza skupia się na grubości i mówi, że "...wszystkie parkiety (z wyłączeniem gatunków niestabilnych) nie przekraczające 16 mm grubości..." a druga mówi o "... im mniejszy element drewniany, im bardziej stabilny gatunek, tym lepiej dla wyglądu podłogi..." . Więc ze swoimi lamelkami, spełniasz wymagania obu uczelni. Czy dasz radę ułożyć sam? Jeżeli masz narzędzie i generalnie potrafisz robić np. wokół domu (uszczelkę wymienić, przybić sztachetę, rów wykopać, karmnik zrobić, itd) to jak najbardziej. Czy robić wylewkę samopoziomującą? A po co??? Jeżeli podłoga jest równa i ma odpowiednie parametry (wilgotność, wytrzymałość i twardość) to nie ma takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_trusted_ 29.07.2007 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2007 Witam, Czytając forum zdecydowalismy sie na olejowanie, drewno ma kolor piekny naturalny, a pielegnacja nas nie przeraza. Wybralismy parkiet przemyslowy merbau i olej. Parkieciarz zakonczyl olejowanie zakazal nam wchodzenia przez 3 dni, dzisiaj weszlismy, odslonilismy rolety i... byloby przepieknie, gdyby nie PLAMY, na calym pakiecie są miejsca gdzie widoczne są bardzo mocno blyszczace plamy. Wygląda to jak krople po lakierze z polyskiem. Nie mam pojecia co z tym zrobic. Parkieciarz twierdzi ze to normalne, ze z czasem zejdzie... szczerze mówiąc nie mam juz do niego zaufania. Prosze znawców tematu o pomoc pozdrawiamTruSted Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karlsruhe 29.07.2007 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2007 Wyglada na to, ze olej nierownomiernie rozprowadzony.W jednych miejscach cienko, w innych za grubo. Tak powstaje efekt plam.Reklamacja. Pozdrawiam Agnes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 29.07.2007 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2007 ...byloby przepieknie, gdyby nie PLAMY, na calym pakiecie są miejsca gdzie widoczne są bardzo mocno blyszczace plamy. Wygląda to jak krople po lakierze z polyskiem. Nie mam pojecia co z tym zrobic... Wystarczy podłogę spolerować. Owe błyszczace plamy to olej, który został źle rozprowadzony po podłodze (tzw. kałuże). Czasem olej wypaca się z pomiędzy klepek (widać na łąceniach świecące paski). Nie są to duże wady i dosyć proste do skorygowania. Wystarczy polerka i odpowiedni materiał polerski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekul 01.08.2007 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2007 wielkie pytanie do boorga Właśnie przymierzam się do podłogi z deski podłogowej szerokości 14cm przy róznej długości (od 0,6 do 2 m) i mam wiele dylematów, mianowicie jaki klej. Wiem że dwuskładnikowy itp ale tego jest za dużo a kazdy chwali swoje i mówi że jest najlepsze więc doradź mi co jest najlepsze oczywiście w wersji jakość/cena przy układaniu takiej deski. Ewentualnie rózne warianty. z góry wielkie dzięki i z niecierpliwością czekam na odpowiedź darekul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.