Alab73 20.10.2007 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Jesteś wielki. Dzięki za szczegółowe wyjaśnienia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mayland 21.10.2007 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2007 Marzy mi się egzotyczny parkiet przemysłowy olejowany. Posadzki będą łączone z gresem. Nie zostawiałm różnicy w wylewce bo gdzieś wyczytałam, że przemysłowy ma 1cm wysokości Czy będzie różnica poziomów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roszponka 22.10.2007 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2007 Dzięki Boorg. Jeżeli parkiet nie będzie żółty to stawiam. A na wierzch jaki lakier , wodny??? Dzięki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dottka 22.10.2007 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2007 Boorgu Podpowiedz plizzzzzzzzz... Stało się, postanowiłam sobie zafundować w mieszkaniu nową podłogę. Stary parkiet "wylatuje" bo niezbyt jest piękny i klejony na rakotwórczy ponoć lepik. Zależy mi na czymś bardzo jasnym i „wpadło mi w oko” guatambu (15x90x300-700mm). Klepka już zamówiona, ale pojawiły sie wątpliwości... Mam więc kilka pytań: 1. Czym to przykleić (położona będzie albo płyta OSB albo suchy jastrych) i czym polakierować (poolejować) żeby drewno zachowało jasny kolor? Zaproponowano mi następujący zestaw (Kiesel???): klej Baklit Pu-P, szpachla H 99s, grunt G 200, lakier Eukula PU 551; czy to będzie wg Ciebie OK? Może masz inną propozycje na bazie własnych doświadczeń? 2. Czy muszą być przerwy dylatacyjne miedzy pomieszczeniami (podłoga musi „przekroczyć” dwukrotnie drzwi)? Nie ukrywam, że fajnie by było gdyby dało się uniknąć tych dylatacji... 3. Czy da się prace tak zorganizować, żeby podłoga była położona najpierw w jednym pomieszczeniu, a potem w drugim (gdzieś muszę mieszkać, chociaż trochę się obawiam czy mnie „zapaszki” nie zabiją? ) tak żeby to było zrobione zgodnie ze sztuka parkieciarską? Jak Ty sobie radzisz z takimi przypadkami? Pozdrawiam cieplutko Dottka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 22.10.2007 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2007 ...na wierzch jaki lakier , wodny???... Może być wodny. A czy będzie to Berger-Siedle, Harzlack czy Bona to już Twoja decyzja. Koloru nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roszponka 02.11.2007 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2007 Witam Chcę jak najtaniej kupić podkład i lakier Berger-Siedle. Czy jest jakiś sklep iternetowy gdzie można kupić te produkty? Może na allegro? A w sklepie ile kosztują? Mój parkieciarz mówi, że 5l lakieru kosztuj ok 500zł To strasznie dużo. Czy tak jest? dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ma.rako 15.11.2007 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Uff! Nie pisałam długo, bo borykam się z wykańczaniem (i to tylko w weekendy lub późnymi wieczorami po pracy). Dzięki wsparciu tego forum ośmieliłam się też samodzielnie położyć parkiet lamelowy, dąb (100 m2). Cyklinowanie też chałupnicze cykliniarką z wypożyczalni, a zakątki szlifierką kątową i oscylacyjną (zakupioną). Niestety pan od cykliniarki mocno w nas wmówił, że w zupełności wystarczy na koniec papier 80 i tak zostało zakończone cyklinowanie.Oto efekt:http://img252.imageshack.us/img252/7521/img8403ls8.th.jpg http://img134.imageshack.us/img134/934/img8411pq6.th.jpg Poczytałam starannie 13 stron tego wątku i widzę,że czeka nas jeszcze dodatkowy szlif (w sobotę, pojutrze). A zaraz potem olejowanie - proszę więc o szybką pomoc!!! Mam pytania:1. Jaki olej naturalny można nakładać ręcznie, samodzielnie? Czy wystarczą do tego miękkie szmatki? Czy jedna osoba, czy muszą być dwie?2. Czy jednak nie trzeba pożyczać gdzieś polerki? Jeśli trzeba - jak się jej używa i co oznacza nazwa "biały pad"? Czy to jakaś nakładka na polerkę? W sklepie z parkietami prawie popukali się w czoło na mój pomysł nakładania oleju samodzielnie i straszyli jakimś polerowankiem białympadem, a później jeszcze innym, zdaje się czerwonym. Nic prawie nie zrozumiałam poza tym, że niezbędny jest tu fachowiec ze sprzętem i doświadczeniem. Jestem w razie czego gotowa jakiegoś sprzętu poszukać po wypożyczalniach, ale JAK go używać??? Czy można obejść się szlifierką kątową o regulowanych obrotach lub oscylacyjną z odpowiednimi nakładkami? 3. Jaki olej??? Myślę raczej o pielęgnacji przez pastowanie. Skłanialibyśmy się więc ku olejowi Pallmann (Magic oil 2K) lub Timberex Heavy Duty, ewentualnie Osmo. Jak w poście napisał Boorg - "Pallmann to system olejowo-woskowy. Najbardziej "wyciąga" usłojenie (w merbau nie ma co wyciągnąć ) - pod tym systemem szczególnie pięknie będzie wyglądał dąb w III klasie". Który z tych olei jest łatwy w zatosowaniu i poleciłbyś go Boorgu do nakładania amatorowi? I jeszcze pytanie 4. na temat ostatniego szlifowania położonej podłogi grubością 120:4. Czym szlifować/polerować - papierem, czy siatką i czy da się siatkę założć na cykliniarę bębnową, polską (taką będziemy dysponować). Zamierzamy uzyć papieru, bo zapewne na korektę zamiarów bęzie za późno - cykliniarkę będziemy mieli w najbliższą sobotę). Musimy opuścić wynajęte lokum do końca listopada, więc podłogi to nasz priorytet; ze ścianami powalczymy później. Dlatego proszę o pomoc (mam nadzieję, że doczekam jej na czas) Dziękuję z góry z poratowanie!ma.rako[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mis Uszatek1719499023 15.11.2007 23:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Podrzucę swoje spostrzeżenia, dzięki którym wyobrazisz sobie o co chodzi. Resztę pewnie dopowie Boorg. W olejowaniu najważniejszy jest timing. Musisz zacierać w chwili gdy podłoga już się dobrze napije, a olej zaczyna twardnieć, ale nie kończy. Tak naprawdę to nie jest polerowanie, ale rozprowadzanie oleju, który w pewnych miejscach się nie wchłonął (jeśli tam zostanie - będą błyszczące i lepkie plamy). Możesz to zrobić ręcznie albo mechanicznie, ale pomyśl - masz np. 20 minut (w zależności od oleju) i musisz z jednej strony pokoju nakładać, a z drugiej - już rozpocząć zacieranie. Jeśli to opanujesz - możesz olejować choćby z pomocą szmatek nałożonych na buty. Moim zdaniem (na pewno zaraz będzie awantura!) całe to gadanie o białych i czerwonych padach to bujda, bo do rozprowadzania oleju nie są potrzebne różne gradacje, tak jak w przypadku polerowania. Zastrzegam, że mówię o normalnym oleju, a nie o jakichś wynalazkach typu olejo-lakier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mathylda 15.11.2007 23:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2007 Boorg, Chcilam prosic o kilka rad w kwestii wykonczenia podlogi sucupira olejem Mam juz polozony parkiet sucupira i czas go zaolejowac. Bardzo mi zalezy na wyborze dobrego srodka do zaolejowania. Wykonawca proponuje produkty firmy ICA: 1) LEGNOWAX - wosk do parkietu charakteryzujący się doskonałymi własnościami penetracyjnymi; pozwalający nadać parkietowi ciepłą i naturalną barwę przy zapewnieniu gładkości w dotyku (podobno "podloga woskowana jest malo odporna na zaplaienia - nawet niewielkie zachlapanie powoduje powstanie jasnych plam) 2) OILSPLUS - Szybkoschnący, jednoskładnikowy olej do parkietu; Czy miales do czynienia z tymi produktami firmy ICA / czy sa to oleje dobrej klasy / i czy sa to oleje syntetyczne? Moze lepsze bylyby produkty naturalne - np. BONA CARLS Oil Natural 90 lub jakis olej bardziej znanych mi firm OSMO czy tez TIMBEREX? Wykonawca zaproponowal rowniez przyciemninie parkietu podczas olejowania (niestety w pratii bylo duzo jasnych desek) czy warto? Bede bardzo bardzo bardzo wdzieczna za rady. Mam tez pytanie czy wykonawca moze miec problemy z polozeniem oleju produkowanego przez firme, ktorej dotychczas nie stosowal w swojej praktyce - czy jest jakies zagrozenie ze gdy uzyje innego oleju niz standardowo uzywal dotychczas to efekt na parkiecie bedzie kiepski i nie bedzie mozna miec pretensji do wykonania? Wielkie dzieki, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 16.11.2007 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2007 ...ośmieliłam się też samodzielnie położyć parkiet lamelowy, dąb (100 m2). Cyklinowanie też chałupnicze cykliniarką z wypożyczalni, a zakątki szlifierką kątową i oscylacyjną (zakupioną). Niestety pan od cykliniarki mocno w nas wmówił, że w zupełności wystarczy na koniec papier 80 i tak zostało zakończone cyklinowanie... Mam pytania: 1. Jaki olej naturalny można nakładać ręcznie, samodzielnie? Czy wystarczą do tego miękkie szmatki? Czy jedna osoba, czy muszą być dwie? 2. Czy jednak nie trzeba pożyczać gdzieś polerki? Jeśli trzeba - jak się jej używa i co oznacza nazwa "biały pad"? Czy to jakaś nakładka na polerkę? W sklepie z parkietami prawie popukali się w czoło na mój pomysł nakładania oleju samodzielnie i straszyli jakimś polerowankiem białympadem, a później jeszcze innym, zdaje się czerwonym. Nic prawie nie zrozumiałam poza tym, że niezbędny jest tu fachowiec ze sprzętem i doświadczeniem. Jestem w razie czego gotowa jakiegoś sprzętu poszukać po wypożyczalniach, ale JAK go używać??? Czy można obejść się szlifierką kątową o regulowanych obrotach lub oscylacyjną z odpowiednimi nakładkami? 3. Jaki olej??? Myślę raczej o pielęgnacji przez pastowanie. Skłanialibyśmy się więc ku olejowi Pallmann (Magic oil 2K) lub Timberex Heavy Duty, ewentualnie Osmo. Jak w poście napisał Boorg - "Pallmann to system olejowo-woskowy. Najbardziej "wyciąga" usłojenie (w merbau nie ma co wyciągnąć ) - pod tym systemem szczególnie pięknie będzie wyglądał dąb w III klasie". Który z tych olei jest łatwy w zatosowaniu i poleciłbyś go Boorgu do nakładania amatorowi? I jeszcze pytanie 4. na temat ostatniego szlifowania położonej podłogi grubością 120: 4. Czym szlifować/polerować - papierem, czy siatką i czy da się siatkę założć na cykliniarę bębnową, polską (taką będziemy dysponować). Zamierzamy uzyć papieru, bo zapewne na korektę zamiarów bęzie za późno - cykliniarkę będziemy mieli w najbliższą sobotę).... Podziwiam odwagę. Nie wiem czy gratulować efektu, bo na zdjęciach nic nie widać. A teraz słów kilka. 1. Cyklinowanie można skończyć papierem 80. Co prawda trzeba mieć pewną wprawę w cyklinowaniu ale przy olejowanej podłodze ostatnie szlifowanie papierem 80 wzdłuż klepek jest nawet wskazane i polecane. Czyli jest OK. 2. Cyklinowanie nie będzie już potrzebne. Potrzebne będzie polerowanie. Polerujecie siatkami lub papierem. Zaczynacie od granulacji 80 potem 100 i na zakończenie 120. Musicie spolerować całą podłogę powoli i dokładnie. Szczególnie ważna jest granulacja 100. Ona musi usunąć wszystkie rysy po granulacji 80. Od tego zależy końcowy wygląd podłogi. Granulacja 120 jest najmniej istotna przy dobrym spolerowaniu podłogi ziarnem 100 nawet można ją pominąć. Ale wszystko jest kwestią wprawy/rutyny a o to Was nie podejrzewam. Po spolerowaniu podłogi czas na olejowanie. Olejować można na kilka sposobów (zaczynamy olejem twardym/ciężkim/właściwym): A. Szmaciany. Kilka warstw nakładanych za pomocą miękkich szmatek. Za pomocą szmatki rozprowadzamy cienką warstwę oleju po całej podłodze. Uważamy aby nie narobić smug i zacieków. Po przeschnięciu/wyschnięciu podłogi czynność powtarzamy. Ilość warstw jest różna: wszystko zależy od porowatości podłogi. Kończymy nakładanie oleju gdy po przeschnięciu/wyschnięciu większość podłogi ma lekkie odbicie światła (delikatny połysk). Następnie na wyschniętą podłogę nakładamy warstwę oleju pielęgnacyjnego/wosku lub pasty (wszystko zależy od rodzaju wybranego oleju/sposobu pielęgnacji). B. Blaszany. Olej nakładamy za pomocą blachy parkieciarskiej. Po 20-90 minutach (zależy o wybranego oleju) nadmiar oleju zbieramy za pomocą białego padu (jest to włóknina o odpowiedniej twardości: biały pad jest zaliczany do miękkich). Ilość warstw jest różna: wszystko zależy od porowatości podłogi. Kończymy nakładanie oleju gdy po przeschnięciu/wyschnięciu większość podłogi ma lekkie odbicie światła (delikatny połysk). Następnie na wyschniętą podłogę nakładamy warstwę oleju pielęgnacyjnego/wosku lub pasty (wszystko zależy od rodzaju wybranego oleju/sposobu pielęgnacji). C. Rolowany. Olej nakładamy za pomocą odpowiedniego wałka. Po 20-40 minutach nadmiar oleju zbieramy olejoodporną gumą/ściągaczką a całość podłogi polerujemy białym pedem. Ilość warstw jest różna: wszystko zależy od porowatości podłogi. Kończymy nakładanie oleju gdy po przeschnięciu/wyschnięciu większość podłogi ma lekkie odbicie światła (delikatny połysk). Następnie na wyschniętą podłogę nakładamy warstwę oleju pielęgnacyjnego/wosku lub pasty (wszystko zależy od rodzaju wybranego oleju/sposobu pielęgnacji). Jest jeszcze operacja zwana polerowaniem oleju. Wykonujemy ją padem beżowym, brązowym, czerwonym lub zielonym. Wybór padu zależy od rodzaju oleju i wyglądu podłogi po wyschnięciu. Jak jest ładnie to wystarczy pad czerwony/beżowy jak jest brzydko to zielony. Jak jest bardzo brzydko to... ...musimy poprawić olejowanie. Najłatwiejszy do nakładania są oleje niezbyt gęste np. Timberex Heavy Duty. Najtrudniejsze są oleje uretanowe np. SLC PUR OIL. Polerowanie surowego drewna proponuję wykonać siatką ścierną. Reasumując: Cykliniarka raczej u Was już nie znajdzie zastosowania. Musicie poszukać polerki... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KajMal 17.11.2007 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2007 Watek bogaty więc mam nadzieję, że moje pytanie też się w nim odnajdzie. Boorg jesli dalbys rade doradzic to bedzie na wage zlota! Przyszedł do mnie parkieciarz i ocenił mój podkład (w nowym mieszkaniu) jako nie nadający się do położenia parkietu, ponieważ jest za mało twardy (jak się zarysuje to się kruszy, ściera itp, na wierzchu jest takie mleczko cementowe). Oczywiście mnie to zmartwiło, ale zszokowało mnie jak drogie ma być usunięcie tej "ułomności" - zeszlifowanie mleczka i zagruntowanie - 15 zl netto robocizna i 30 netto zl grunt za m2. Z robocizna nie będę dyskutować bo oczywiście pracę każdy wycenia różnie, ale czy ten grunt naprawdę musi tyle kosztować?! Parkieciarz chce zastosować grun epoksydowy R755. Mam ogromną prośbe o radę czy to dobry wybór, czy nie można zastosować czegoś tańszego a rozwiązującego problem? Moje drugie pytanie, to czy jak muszę dopłacić za gruntowanie to nie powinna zmniejszyć się koszt materiałów w pozycji "system spodni gruntowo-klejowy poliuretanowy". Tu też suma mnie trochę szokuje -40,5 zl/m2 netto... Dodam, że planuję położenie parkietu przemysłowego jesionowego. z gory baaaaaardzo dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 18.11.2007 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2007 ...Przyszedł do mnie parkieciarz i ocenił mój podkład (w nowym mieszkaniu) jako nie nadający się do położenia parkietu, ponieważ jest za mało twardy (jak się zarysuje to się kruszy, ściera itp, na wierzchu jest takie mleczko cementowe). Oczywiście mnie to zmartwiło, ale zszokowało mnie jak drogie ma być usunięcie tej "ułomności" - zeszlifowanie mleczka i zagruntowanie - 15 zl netto robocizna i 30 netto zl grunt za m2. Z robocizna nie będę dyskutować bo oczywiście pracę każdy wycenia różnie, ale czy ten grunt naprawdę musi tyle kosztować?! Parkieciarz chce zastosować grun epoksydowy R755. Mam ogromną prośbe o radę czy to dobry wybór, czy nie można zastosować czegoś tańszego a rozwiązującego problem? Moje drugie pytanie, to czy jak muszę dopłacić za gruntowanie to nie powinna zmniejszyć się koszt materiałów w pozycji "system spodni gruntowo-klejowy poliuretanowy". Tu też suma mnie trochę szokuje -40,5 zl/m2 netto... Dodam, że planuję położenie parkietu przemysłowego jesionowego... Jeżeli podłoże jest pylące/słabe to nie masz innego wyjścia: musisz je naprawić. A niestety nie jest to tanie: specjalistyczna chemia kosztuje koszmarne pieniądze. Co do dodatkowego gruntowania, to czasem nie jest potrzebne - wszystko zależy jaki klej zaproponowano w owym spodnim systemie. I na zakończenie powiem jedno: ufajcie swoim parkieciarzom. Ja nie jestem alfą i omegą a oni nie zawsze chcą Was okraść i oszukać. I dlatego ...Przyszedł do mnie parkieciarz i ocenił mój podkład... jest ważniejsze niż ...jesli dalbys rade doradzic to bedzie na wage zlota... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mk CocaYna 27.11.2007 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2007 A ja troszkę z innej beczki. Planujemy w naszym domku polożyć na poddaszu deskę sosnową, a ponieważ jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami kilku ha lasu sosnowego, to oczywiście surowiec nie stanowi problemu. Ale, właśnie, ponieważ budowę chcemy rozpocząć w roku następnym, a wprowadzimy się za 2, 3 lata, trzeba te deski przygotować. Wiem, że deski na podłogi powinny schnąć około 3 lat, czyli przy dobrych wiatrach, gdybyśmy zimą wycięli trochę drzew, to zdążylibyśmy przygotować drewno na podłogi. Ale jak zająć się takimi przygotowaniami, jak takie drewno zabezpieczyć, aby nie zrobiło się szare itp. Czy potrzebne są do tego specjalne preparaty, czy też szczególne warunki przechowywania?I jeszcze tkakie prozaiczne pytanie, czy w projekcie będzie podana dokładna ilość materiałów na podłogi, czy też architekt na podstawie tego co podamy, obliczy taką ilość? Chodzi mi oczywiście o przygotowanie odpowiedniej długośći i szerokości desek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 28.11.2007 01:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 ...A ja troszkę z innej beczki. Planujemy w naszym domku polożyć na poddaszu deskę sosnową... ...Chodzi mi oczywiście o przygotowanie odpowiedniej długośći i szerokości desek... Powinneś zgłosić się do zakładu drzewnego. W domowy sposób desek dobrze nie wysuszysz/nie wysezonujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ochikarka 28.11.2007 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 boorg mam pytanko - mam parkiet przemysłowy tekowy w całym mieszkaniu potraktowany BONA NATURALE i tu moje pytanko producenci polecają używać do czyszczenia ich preparatu i tylko tego ( oczywiście zapomniałam jak się nazywa) czy znasz jeszcze inne metody czyszczenia takiej podłogi lub inne preparaty bo ten polecany jest dosyć drogi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mry888 28.11.2007 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 Witam. Mam zamiar położyć deskę dębową (22mm x 100mm x 800-2800mm - kategoria mix od I do IV i pokryć ją olejem Timberex HD. Moje wątpliwości to: 1. Firma parkieciarska stwierdziła, że wylewka jest za słaba i zaleciła albo dodatkową wylewkę Uzin albo położenie maty fizjolinowej Murexin. Skłaniam się ku tej drugiej ponieważ: a) daje dodatkową elastyczność mocowaniu desek i b) jest tańsza Czy słusznie kombinuję? 2. Zakładając, że czas schnięcia nie gra roli (nie muszę wprowadzić się pojutrze czy lepiej użyć Timberex'u HD czy wersji Gold? Niby HD jest do obiektów "przemysłowych" ale są też opinie, iż Gold lepiej zabezpiecza przed wilgocią. Dodam, iż olej idzie także do kuchni, łazienki i na schody. 3. A propos dębu w łazience. Mam dylemat czy klepka dębowa (22mm x 350mm x nie pamiętam szerokości) i olej Timberex HD (czy Gold) to realne rozwiązanie do wilgotnych pomiesczeń (oczywiście zakładam, iż woda nie będzie stała lecz możliwe będą chwilowe "zachlapania") 4. Oczywiście świat byłby idealny gdyby nie dochodził dodatkowy dylemat koloru - czy olej Timberex Colour jest porównywalny do Gold'a pod względem odporności na wodę i ścieranie czy też lepiej nie kombinować i zdać się na Gold'a lub HD? Z góry dzięki za słowa mądrości, Krzysiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysiek_wroc 28.11.2007 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 Drogi Boorgu, jeśli możesz mi odpowiedzieć, będę wdzięczna: 1) za tydzień przychodza do mnie lakierować - deska jesion 13 cm szer, 1 m długosci, jesion kolor. Niestety mam szczeliny nawet na 1 mm. Prosze powiedz mi czy mam nawilzac pomieszczenie zeby szczeliny sie zeszły ? Teraz jest 44%, posadzka była 1,2% , temp.ok 19,5 C, drewno mialo 8 % przy kladzeniu.2) chce zastosowac Berger Siedle FKGel 1 raz i lakier UNO dwa razy. Zastanawiam sie tylko czy FKGelb nie uczyni tego jesionu zbyt stonowanym, tzn, sloje beda takie nijakie ? Ja wlasnie chce wyciagnac sloje, bo uwielbiam te pofalowane szczegolnie, ale jednoczesnie chce zminimalizowac kontrasty (i dlatego nie jestem za Exotengrundem bo czytalam ze on kontrasty poglebia)Czy sądzisz ze z FKGelbem uzyskam to na czym mi zalezy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 29.11.2007 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 ...mam parkiet przemysłowy tekowy w całym mieszkaniu potraktowany BONA NATURALE i tu moje pytanko producenci polecają używać do czyszczenia ich preparatu i tylko tego ( oczywiście zapomniałam jak się nazywa) czy znasz jeszcze inne metody czyszczenia takiej podłogi lub inne preparaty bo ten polecany jest dosyć drogi ?... Już pisałem: nie znam metod czyszczenia podłóg potraktowanych Bona Naturale. A skoro to "...nie jest olej ani wosk a tym bardziej lakier..." moja praktyka przyda się jak kwiatek do kożucha. Przykro mi ale w dziedzinie Bona Naturale Ty jesteś tutaj: Najlepszym doradcą na forum Muratora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ochikarka 30.11.2007 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 dzięki wielkie za odpowiedz - pewnie będę musiała uczyć się na własnych błędach . Przeprowadzam się w poniedziałek czyli zacznie się sprzątanie . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boorg 30.11.2007 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2007 ...Mam zamiar położyć deskę dębową... ...i pokryć ją olejem... Pomysł OK. Kilka słów odnośnie jego realizacji. 1. Jeżeli parkieciarze tak ocenili Twoja wylewkę i zaproponowali te 2 rozwiązania, to z tych dwóch wybór maty fizelinowej jest szybszym w realizacji. Ale czy tańszym? 2 i 4. Nie ważne jakiego oleju użyjesz (HD, Gold lub Colour). Ważne aby jak najlepiej nasycić podłogę i jak najpóźniej zacząć ją użytkować. 2 warstwy oleju mogą nie wystarczyć, czasem kładzie się 4 a nawet 5: wszystko zależy od porowatości drewna i metody nakładania oleju. Dobrze zaolejowana podłoga na wiekszości klepek posiada lekkie odbicie światła (takie półmatowe/satynowe). 3. Łazienka i oleje Timberex = połączenie OK. Ale jak za wcześnie zmoczysz podłogę (olej nie wyschnie) będziesz miał dużo śladów kropli/po wodzie. Jednak jak olej odpowiednio wyschnie problem sam zniknie. A usunięcie zaschniętych plam/śladów kropli nie jest wielkim problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.