olga_j 13.11.2008 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 Czy kazde drewno mozna bejcować?Co w wypadku drewna GUAREA lub CHAMPAGNE MARRO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olga_j 13.11.2008 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 Czy kazde drewno mozna bejcować?Co w wypadku drewna GUAREA lub CHAMPAGNE MARRO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 13.11.2008 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 hmm mżna ale trzeba przeprowadzic próby champaug maro..swierze dosyc i nie za wiele o nim waiadomo na naszym rynku..egzo zdaje sie sprowadziło tego troche..guarea.toż to acajou..na posadzke tego egzota nie polecam jedynie na wstawki..w tej samej kolorystyce jest jatoba..a to juz drewno bardzo twarde i stabilne.. Dlaczego chcesz bejcować egzoty??? Nie łatwiej kupic taki ..jaki ci odpowiada mnieje wiecej kolorystycznie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 13.11.2008 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2008 Czy kazde drewno mozna bejcować? Co w wypadku drewna GUAREA lub CHAMPAGNE MARRO ? każde drewno można barwic. Jasne z łatwością dobierania koloru. Ciemne jedynie zmieni odcień. bez żmudnych prób nie da się tego zrobi szczególnie przy dużych wymaganiach kolorystcznych. Poza tym drewna o strukturze gęstej/ zwartej budowy od 850-1300kg/m3 trudniej wchłaniają niż pozostałe. Takie są najczęściej drewna egzotyczne. Robiłem klientowi merbau na wiśniowo... klient happy a ja mimo prób nie widziałem różnicy tym bardzie, że parkiet był przebierany. Klient nasz pan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jen77 14.11.2008 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2008 lakierowany jest dla mnie praktyczniejszy, na olejowany bym się raczej nie zdecydowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 14.11.2008 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2008 a to niby dlaczegóż?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martusza 21.11.2008 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2008 Proszę o poradę, co mogę zrobić z szeroką fazowaną dębową deską, której kolor naturalny bardzo mi się podoba. Jednak pokrycie jej lakierem bezbarwnym, matowym, podowuje ze robi sie lekko żółta, a wolałabym kolor jasniejszy, bardziej naturalny i chłodny. Chciałam połozyć olej biały pod lakier, ale parkieciarz stwierdził, że skoro deska jest fazowana, to biały lakiej wejdzie w fazy i będą "fugi". Fug nie chcę... i mówi ze nie da się usunąć uleju z fug dokumentnie. Ma koncepcję, aby położyc kilkakrotnie grunt pod lakiej. Co na to fachowcy z forum?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 21.11.2008 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2008 Proszę o poradę, co mogę zrobić z szeroką fazowaną dębową deską, której kolor naturalny bardzo mi się podoba. Jednak pokrycie jej lakierem bezbarwnym, matowym, podowuje ze robi sie lekko żółta, a wolałabym kolor jasniejszy, bardziej naturalny i chłodny. Chciałam połozyć olej biały pod lakier, ale parkieciarz stwierdził, że skoro deska jest fazowana, to biały lakiej wejdzie w fazy i będą "fugi". Fug nie chcę... i mówi ze nie da się usunąć uleju z fug dokumentnie. Ma koncepcję, aby położyc kilkakrotnie grunt pod lakiej. Co na to fachowcy z forum? pozdrawiam Między deskami powstały szczeliny, wąskie ledwo widoczne. Do tych szczelin może dostac się biały olej. Wystarczy jednak wetrzec szmatką lub kawałkiem pada wzdłuż tych szczelin (fazki desek) I PO PROBLEMIE. Jeżeli ten człowiek nie olejował kolorami czy nie bejcował to będzie robił wszystko aby cię odwieśc od tej trudnej pracy. Olej można lakierowac po całkowitym jego utwardzeniu 2-3 tygodni. Jeżeli chcesz wcześniej lakierowac olej musisz zrobic próby w rogu i odczekac 24-36 godzin. Do lakierowania oleju używasz lakierów na olejach syntetycznych np. lakier alkidowy. Jeżeli zastosujesz podkład wodorozcieńczalny akrylowy, a na to lakier poliuretanowo-akrylowy 3 warstwy,to dąb pozostanie jasny. Kilkakrotnie położyc grunt pod lakier! Jaki grunt i pod jaki lakier? Pewnie kapon a na to domalux, czy tak? Bądź ostrożna z decyzją. Poprawki często wymagają cyklinowania a wtedy stracisz swoje fazki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martusza 21.11.2008 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2008 o! bardzo dziękuje za odpowiedz. tak sie wlasnie domyslalam, ze parkieciarz nie potrafi zrobic tego olejowania.on chce lakierować lakierem matowym bona traffic. nie wiem jaki podkład, bardzo możliwe ze kapon. czyli rozumiem, ze ta opcja jest do bani i mam jej zakazać? podkład wodorozcienczalny akrylowy? jasny pozostanie czyli bliski naturalnemu? dzięki jeszcze raz. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 21.11.2008 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2008 nikt przy zdrowych zmysłach..i na pewno tamten pan równiez nie połozy caponu pod traffica.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 21.11.2008 23:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2008 o! bardzo dziękuje za odpowiedz. tak sie wlasnie domyslalam, ze parkieciarz nie potrafi zrobic tego olejowania. on chce lakierować lakierem matowym bona traffic. nie wiem jaki podkład, bardzo możliwe ze kapon. czyli rozumiem, ze ta opcja jest do bani i mam jej zakazać? podkład wodorozcienczalny akrylowy? jasny pozostanie czyli bliski naturalnemu? dzięki jeszcze raz. pozdrawiam Ja tylko przypuszczałem ten zestaw kapon + domalux. Traffic - ostatnio powtarzają się kłopoty z tym lakierem. Jezeli nie uda się lakierowanie będą kłopoty z czyszeniem fazek. Tylko recznie na przykład matowienie. Lakiery powinien przepuszczac przez pończochę. Jeżeli chcesz miec posadzkę o naturalnym wyglądzie weź Bona Naturale. porozmawiaj z parkieciarzem. lakier jest pewny i bezproblemowy a przy tym odporny na ścieranie. Zbliżony efekt daje nano lakier firmy Pallman czy murexin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
twiti7 22.11.2008 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2008 Mam podłogę z desek 14cm szerokość modrzew syberyjski. Problem mam taki ze zupełnie nie wiem jak to pomalować jakim lakierem. Czy dać jakaś koloryzująca bejce czy lakier matowy może zwykli do podłóg? Dodam że parapety mam w kolorze ciemnego brozu (benge) drzwi planuje pomalować ciemną lakierobejcą lub bejca i lakierem bezbarwnym. Morze jasna podłoga w naturalnym kolorze drewna będzie wyglądać ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 23.11.2008 00:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 jessu no to juz musisz sam zdecydować ..jak chcesz miec w domu..wszystko jest możliwe..ale co do kolorystyki ..sam sie zdecyduj.. To pytanie do architekta ..wykonczenia wnetrz..raczej ni z do parkieciarzy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 23.11.2008 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2008 Mam podłogę z desek 14cm szerokość modrzew syberyjski. Problem mam taki ze zupełnie nie wiem jak to pomalować jakim lakierem. Czy dać jakaś koloryzująca bejce czy lakier matowy może zwykli do podłóg? Dodam że parapety mam w kolorze ciemnego brozu (benge) drzwi planuje pomalować ciemną lakierobejcą lub bejca i lakierem bezbarwnym. Morze jasna podłoga w naturalnym kolorze drewna będzie wyglądać ok? oczywiście. Tymbardziej przy ciemnych dodatkach. Próbuj sam z kolorami. Sosna syberyjska osiagnie kolor miodowy z lekką żółcią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martusza 24.11.2008 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2008 Bardzo dziekuje jarekkur za rade, juz sprawę zbadałam, prawdopodobnie bedzie Bona Naturale. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryba1911 04.12.2008 23:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2008 Witam i od razu z góry przepraszam... Pewnie na forum nie lubicie takich, co wchodzą i od razu pytanie o podstawy, ale czytałem wątek od początku, mam mętlik, a chciałbym już niedługo coś zrobić z moją podłogą i mam potrzebę uporządkowania sobie różnych rzeczy... Wykańczanie nowego mieszkania zmierza ku końcowi, tzn. łazienki są skończone, ale nie jest pomalowane. Na podłodze właśnie kładzione są panele Baltic Wood wenge olejowane (jutro będą położone w całości - w całym mieszkaniu, oprócz łazienek = ok. 70m2). I co z nimi teraz zrobić? 1. Rozumiem, że są one jakoś fabrycznie olejowane... Czy w związku z tym muszę je teraz gruntownie zaolejować, czy wystarczy zastosować jakieś środki pielęgnacyjne? 2. Jeśli olejować, to:a) czy powinienem wynająć speca, czy próbować samemu (wolałbym samemu...). A może wynając za pierwszym razem, żeby pokazał co i jak, a w przyszłości już samemu? b) olejować teraz, czy poczekać aż skończę remont, tzn. będzie pomalowane itp. Jeśli czekać, to co robić teraz? Zmywać kurz wodą? 3. Jeśli olejować samemu, to czy mogę to zrobić bez żadnego sprzętu mechanicznego (polerki), tzn. najpierw nanieść olej szerokim pędzlem, poczekać aż wsiąknie (czy na tym etapie nie powinno być nadmiaru do zebrania?), po 1-2 godzinach nanieść ponownie olej tym razem szmatką zbierając na bieżąco nadmiar, poczekać 12-24 h i znowu nanieść szmatką? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Jeśli uważacie, że powinienem olejować i będę robić to samemu, to czy w pkt. 3 popełniłem jakiś błąd? PozdrawiamR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 05.12.2008 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2008 3. Jeśli olejować samemu, to czy mogę to zrobić bez żadnego sprzętu mechanicznego (polerki), tzn. najpierw nanieść olej szerokim pędzlem, poczekać aż wsiąknie (czy na tym etapie nie powinno być nadmiaru do zebrania?), po 1-2 godzinach nanieść ponownie olej tym razem szmatką zbierając na bieżąco nadmiar, poczekać 12-24 h i znowu nanieść szmatką? Matko bossko tylko nie pedzel..nie rozprowadzisz tego skorupa ci sie zrobi nie ruszych nawet polerka tego blacha trza kłasć.. Co do reszty pytan konserwacja itp pytaj producenta nie wiem co baltic ma za olej na swych produktach wszystko powinno być w karcie technicznej.produktu..zwróć sie do nich na pismie o zalecenia uzytkowania i pielęgnacji..układasz na pływająco czy kleisz?? Jesli olej musisz położyc to blacha plus polerka plus pady..mozesz blache kupic a polerka na dobe kosztuje zaleznie od regionu od 50-120zł za dobe..pady około 20zł szt.na 70m/kw około 5-7 dmiu potrzebować będziesz. Ale jaki olej i jakie środki pielegnacyjne..nie mam pojecia Producent powinien jakies wsparcie techniczne dawać nie tylko sprzedać ten badziew i miec to gdzieś.. Niech ci da producent i sprzedawca wytyczne..na PIŚMIE!Nic na gębę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Joannka 05.12.2008 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2008 witam Mam prośbę o doradzenie w temacie Będę miała jakieś 170 m2 14 cm podłogi sosnowej( także w kuchni) Chciałabym zabarwić ją na orzech i... No właśnie co? Olejować czy pokryć lakierem tylko jakimś matowym- jeżeli już. i czy ten kolor wyjdzie na sosnę? Jeżeli to możliwe proszę o jakieś sprawdzone specyfiki Z góry dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 05.12.2008 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2008 bejca zar potem lakier zar i po m krzyku..na iglaki spoko ...moze byc..wyjdzie zawsze wychodzi i bardzo prosty jest i barwienie i lakierowanie tymze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 05.12.2008 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2008 Witam i od razu z góry przepraszam... Pewnie na forum nie lubicie takich, co wchodzą i od razu pytanie o podstawy, ale czytałem wątek od początku, mam mętlik, a chciałbym już niedługo coś zrobić z moją podłogą i mam potrzebę uporządkowania sobie różnych rzeczy... Wykańczanie nowego mieszkania zmierza ku końcowi, tzn. łazienki są skończone, ale nie jest pomalowane. Na podłodze właśnie kładzione są panele Baltic Wood wenge olejowane (jutro będą położone w całości - w całym mieszkaniu, oprócz łazienek = ok. 70m2). I co z nimi teraz zrobić? 1. Rozumiem, że są one jakoś fabrycznie olejowane... Czy w związku z tym muszę je teraz gruntownie zaolejować, czy wystarczy zastosować jakieś środki pielęgnacyjne? 2. Jeśli olejować, to: a) czy powinienem wynająć speca, czy próbować samemu (wolałbym samemu...). A może wynając za pierwszym razem, żeby pokazał co i jak, a w przyszłości już samemu? b) olejować teraz, czy poczekać aż skończę remont, tzn. będzie pomalowane itp. Jeśli czekać, to co robić teraz? Zmywać kurz wodą? 3. Jeśli olejować samemu, to czy mogę to zrobić bez żadnego sprzętu mechanicznego (polerki), tzn. najpierw nanieść olej szerokim pędzlem, poczekać aż wsiąknie (czy na tym etapie nie powinno być nadmiaru do zebrania?), po 1-2 godzinach nanieść ponownie olej tym razem szmatką zbierając na bieżąco nadmiar, poczekać 12-24 h i znowu nanieść szmatką? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Jeśli uważacie, że powinienem olejować i będę robić to samemu, to czy w pkt. 3 popełniłem jakiś błąd? Pozdrawiam R. Według mnie powiem krótko: rece precz od paneli z fabrycznie nałożoną aplikacją. Są to sprawy, które również specom nie wychodzą na dobre. Jedynie możesz stosowac środki do pielęgnacji i czyszczenia zalecane przez producenta. Środki te i sposób przeprowadzania pierwszej konserwacji jak i następnych pielęgnacji i czyszczenia powinny by załączone do faktury lb są w opisie montażu. Jeżeli jednak chcesz nałożyc dodatkowy olej to musisz zwrócic się do Barlinka. Niedokładne wykonanie spowoduje łuszczenie się oleju nowo nałożonego. Możesz spróbowac w miejscu mało widocznym (pod ścianą) zmatowic warstwę nałożonego fabrycznie oleju wełną stalową nr.2 (około 1m2) oczyścic i nałożyc cieńką warstwę oleju np. wcierając szmatką. Po trzech dniach sprawdź jak wygląda powierzchnia i czy olej związał się z tym fabrycznie nałożonym. Muszę dodac, że ilośc nowo nałożonego oleju napewno cię nie ustysfakcjonuj. Prawdopodobnie wydaje ci się, że na panelach jest go za mało. Olej ten jest olejem do nakładania przemysłowego dyfunduje głębiej w drewno i jest utwardzany promieniami UV. Jest twardszy niż większośc olejów nakładanych prze rzemieślnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.