Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzięki za szybką odpowiedź. Ten bona naturale występuję także jako 2K . Wystarczy zwykły czy ten 2K. Inna sprawa ,że cholernie drogie te naturale...

 

Bona Naturale 2K jest na podłogi ekstremalnie użytkowane. To znaczy duże nateżenie komunikacji pieszej ale nie nalezy tego z tarciem piachu po lakierze. Jest drogi ale wystarcza dwie warstwy. Na przykład lakier nawierzchniowy odporny na scieranie i twardy kosztuje 80-90zł/litr plus podkład 60zł/litr. Wydajnośc wszystkich jest podobna około 1litr na 10m2.

 

Koszt Bona Naturale dwukrotnie wynosi 28zł/m2.

Koszt lakierem trzy krotnie wynosi 6zł + 16-18zl/m2 = 22-24zł/m2.

Drewna takie jak buk i wszystkie lisciaste przy Bona Naturale lakierowane są 2 razy, przy lakierach innych 4 razy. W tym przypadku Bona Naturale jest tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Rozumiem że Bona naturale 1-komponentowy dwu-krotnie bez bona naturale baza(czyli na surowy parkiet), lub 1x bona naturale baza i 1x bona naturale 1-komponentowy na bazę. Tak doczytałem w aplikacji na str. producenta.Zgadza się?? I jeszcze jedno coś takiego-Fugenkitt Bona ,warto przed lakierowaniem??

Oj jestem męczący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że Bona naturale 1-komponentowy dwu-krotnie bez bona naturale baza(czyli na surowy parkiet), lub 1x bona naturale baza i 1x bona naturale 1-komponentowy na bazę. Tak doczytałem w aplikacji na str. producenta.Zgadza się?? I jeszcze jedno coś takiego-Fugenkitt Bona ,warto przed lakierowaniem??

Oj jestem męczący.

 

Zgadza się dla pewności warto zrobic w mało widocznym miejscu próbę na pow. 0,5m2.

jezeli między deszczułkami parkietowymi są szczeliny nalezy użyc fugenkitt. Bardzo smierdzi i nakłada się go szpachlą. Po wyschnięciu tego kitu szlifuje się powierzchnię materiałem ściernym 120 wzdłuż słojów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam parkiet jesionowy (klepka 25x5 cm), został położony na początku września, po ok miesiącu wycyklinowany i zaolejowany (Lios biały plus fisstaivo).

 

Po 3 miesiącach, czyli niedawno zauważyłam, że powierzchnia podłogi nie jest

idealnie gładka jak po cyklinowaniu, tylko daje się wyczuć granice klepek - i

to, że jedna jest jakby ciut wyżej, druga ciut niżej. Nie wiem, czy dobrze to opisałam, różnice są naprawdę minimalne, ale wyczuwalne stopą czy dłonią.

 

Czy to normalne i oznacza, że podłoga "pracuje", czy parkieciarze zepsuli swoją robotę?

 

Pojawiły się również szpary, zwłaszcza tam, gdzie idą rurki CO w podłodze, to

jednak jest chyba nie do uniknięcia w sezonie grzewczym i mam nadzieję, że na

wiosnę szpary znikną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest całkowicie normalne zachowanie parkietu podczas sezonu grzewczego staraj sie zachowac wilgotnośc na poziomie około 50%..na wiosne..parkiet w jakiejs mierze powinien wrócic..czy to pierwszy sezon grzewczy?Jeśli tak to zupełnie normalne..jeśli szpary sa duze tam gdzie biegna rurki co to nie jest to dobry prognostyk co do izolacji rurek co..jesli to jest ledwo wyczuwalne to nikt nie zepsół swej pracy spokojnie..dłuższe zimy i mroźniejsze zwykle oznaczaja przegrzanbie mieszkan i zmniejszenie wilgotności..wtedy parkiet zaczyna sie kurczyć ponieważ dąży do równowagi higroskopijnej..najprawdopodobniej wyczówasz szpary nie łódkowania..jako "różnice"..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czytam ten wątek i przyznam że jest bardzo pomocny :)

Mam jednak nieco inny problem:

 

Kupiłam mieszkanie w którym jest położony olejowany dąb. Niestety jak 2 lata temu był położony tak nie wygląda na odnawiany :( Z informacji od poprzedniego własciciela wynika że podłoga była zrobiona w sposób: ług + wosk OSMO 3062 (mat). Drewno wyglada jednak na barwione - czy to może być efekt ługowania?

Chciałabym w końcu tą podłogę odświeżyć, ale przydało by się tez odświezyć/ nadać jej kolor (w niektórych miejscach jest szary i wytarty). Czy możecie poradzić mi co można z taką podłogą teraz zrobić? Zastanawiałam się nad olejem lazurowym OSMO, ale przyznam że preparaty maja bającko drogie...

 

Co najlepiej zatem teraz zrobić żeby było ładnie i nie strasznie drogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czytam ten wątek i przyznam że jest bardzo pomocny :)

Mam jednak nieco inny problem:

 

Kupiłam mieszkanie w którym jest położony olejowany dąb. Niestety jak 2 lata temu był położony tak nie wygląda na odnawiany :( Z informacji od poprzedniego własciciela wynika że podłoga była zrobiona w sposób: ług + wosk OSMO 3062 (mat). Drewno wyglada jednak na barwione - czy to może być efekt ługowania?

Chciałabym w końcu tą podłogę odświeżyć, ale przydało by się tez odświezyć/ nadać jej kolor (w niektórych miejscach jest szary i wytarty). Czy możecie poradzić mi co można z taką podłogą teraz zrobić? Zastanawiałam się nad olejem lazurowym OSMO, ale przyznam że preparaty maja bającko drogie...

 

Co najlepiej zatem teraz zrobić żeby było ładnie i nie strasznie drogo?

Ługowanie zneutralizowało garbniki w drewnie i wyglada ono po takim zabiegu jak sprane. Modny wyglad spłowiałej z patyną starości podłogi.

Niestety bez cyklinowania nie wiele da się zrobic. Mozesz spróbowa kupic litr lakieru alkidowego i gdzieś w mało widocznym miejscu polakierowac 1-2m2.

Jeżeli efekt Ci nie odpowiada cyklinowanie i koloryzowanie. Pigmenty koloryzujące są trwałe jedynie wtedy gdy wypełnią pory drewna. W Twoim przypadku przeszkadza warstwa oleju wypełniająca pory drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A my zastanawiamy się nad położeniem specjalnego systemu pokrycia podłogi - najpierw olej później lakier. Deska to IROKO.

Czy ktoś zna te rozwiązanie?Czy ktoś może powiedzieć coś więcej o takim rozwiązaniu?

Jakie firmy produkują chemię do takiego rozwiązania?

 

eukula ma taki system http://www.eukula.pl/page19.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.. zrobilem.. myslalem o wodnych skonczylem na smierdzacym harzlacku...

2 razy podklad 3 razy lakier... zaoszczedzilem jakies 700 zl przynajmniej co do tego co mi koledzy tutaj sugerowali. wystarczyly 2 puszki podkladu i 2 lakieru na 60 mkw.

 

zone wyslalem w delegacje, sam bylem troche na haju, ale jest git. nastepne cyklinowanie nie wczesniej niz za 10 lat, niech sie dzieje co chce ale wiecej nie bede szlifowac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.. zrobilem.. myslalem o wodnych skonczylem na smierdzacym harzlacku...

2 razy podklad 3 razy lakier... zaoszczedzilem jakies 700 zl przynajmniej co do tego co mi koledzy tutaj sugerowali. wystarczyly 2 puszki podkladu i 2 lakieru na 60 mkw.

 

zone wyslalem w delegacje, sam bylem troche na haju, ale jest git. nastepne cyklinowanie nie wczesniej niz za 10 lat, niech sie dzieje co chce ale wiecej nie bede szlifowac....

Nie pisałeś w swoich postach, że chodzi Ci o tani lakier. twoim problemem było coś zupełnie innego!

Oczywiście wybór należy do Ciebie jaki uzyjesz lakier, śmierdzący-trujący czy wodny. Z racji rzemieślniczej rzetelności czuję się z oblogowany do udzielania porad o zdrowych i jakościowo dobrych materiałach. Nawiasem mówiąc są tańsze lakiery od Harzlack-a.

Koszt m2 mojej propozycji z lakierami to 15zł/m2 x 60m2 = 900,00.-zł Mniej smrodu zdrowsze powietrze i wytrzymalszy lakier na ścieranie ok. 14mg/m2 przy Harzlacku 32mg/m2.

Im niższa liczba tym lakier oporniejszy na ścieranie!!!

10 lat to ten lakier nie wytrzyma, około 5-ciu a nawet krócej jeżeli jest intensywnie eksploatowany i nie zwraca się uwagi na pielęgnowanie i konserwację lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Mam merbau olej Berger-Seidl Clasic oil, czyściłem plamę po fitpolishu preparatem L91 Cleaner Berger-Seidle. I po tym preparacie została plama matowa, widoczna tylko pod światło. Nałożyłem Fitpolish, ale nie pomogło, czy ratunkiem jest położenie nowej warstwy oleju na tym fragmencie. I czy po nałozeniu warstwy oleju nie pozostanie różnica, czyli plama po oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam merbau olej Berger-Seidl Clasic oil, czyściłem plamę po fitpolishu preparatem L91 Cleaner Berger-Seidle. I po tym preparacie została plama matowa, widoczna tylko pod światło. Nałożyłem Fitpolish, ale nie pomogło, czy ratunkiem jest położenie nowej warstwy oleju na tym fragmencie. I czy po nałozeniu warstwy oleju nie pozostanie różnica, czyli plama po oleju

 

Ab y uniknąc podobnej sytuacji napisz jak doszło do zaplamienia podłogi fitpolish-em. Następnie po jakim czasie i czym scierałeś tą plamę, mam na myśli szmatkę lub inne narzędzie. Opisz dokładnie całą operację i odpowiedz na moje powyższe pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o poradę jak odnowiś parkiet olejowany Lobą Hartol High Solid i woskowany Ol/Wachs High Solid.

Parkiet normalnie jest myty płynem Solaną i średnoi co pół roku traktowany był Polish Wax.

Obecnie na parkiecie widać ślady po każdej kropli wody a co najgorsze przy oknie tarasowym zdecydowanie zjaśniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...