q-bis 26.02.2009 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Rury będą układane slimakowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 26.02.2009 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2009 Rury będą układane slimakowo To dobrze bo daje to równomierny rozkład temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
upc 02.03.2009 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Proszę o poradę. Chciałbym usunąć plamę po wodzie na oleju Berger-S. Clasic oil. Woda dostała się pod filc od nogi stołu. Czy sposób przedstawiony przez Boorga jest prawidłowy: ...O jednym należy pamiętać!!! nie zostawiać na olejowanej podłodze mokrych plam - bo zostają "na zawsze". U mnie dwa lata temu rozpuścił się śnieg - ze świeżo wniesionej choinki - ślady są do dziś, ale tylko ja wiem gdzie... A tu nie zgodzę się z przedmówcą. Usunięcie śladów po wodzie z olejowanej podłogi są bajacznie proste ale kosztuje to trochę zachodu. Do realizacji naszego zadania potrzebujemy: - wełny stalowej; - oleju i odpowiedniego rozpuszczalnika; - miękkich bawełnianych szmatek/kawałków wykładziny. Kolejność działań. 1. Plamę po wodzie przecieramy wełną stalową. Wełnę układamy w poprzek kierunku tarcia a trzemy wzdłuż klepek. Operacje kończymy gdy plama nie ma już wyraźnych widocznych krawędzi. Miejsce przecierania odkurzamy/zamiatamy. 2. Olej mieszamy z rozpuszczalnikiem (proporcja zależy od posiadanego oleju czasem mieszamy w proporcji olej-rozpuszczalnik 4:1 a czasem 1:1). Potem obficie nakładamy olej na przetarte miejsce plus trochę na otaczające klepki. Czekamy minimum 30 minut. Po tym czasie olej rozcieramy - jak został wchłonięty nakładamy następną cienką warstwę. Czekamy następne 30 minut. Po tym czasie całość zbieramy przy pomocy bawełnianych szmatek/kawałków wykładzin. Na podłodze nie powinny zostać żadne kałuże ani zacieki. 3. Po 6-12 godzinach podłogę w miejscu naprawy polerujemy za pomocą bawełnianej szmatki lub kawałka wykładziny. Plam po wodzie nie będzie. Jedyne co może zostać to rozjaśnienie podłogi ale z czasem w sposób naturalny zniknie (drewno samoistnie zmienia kolor w mniejszym lub większym stopniu). Czy lepiej plamę usunąć za pomocą papieru ściernego i jakiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 02.03.2009 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Tak ten sposób jest prawidłowy w stosunku do plam świeżych-kilkudniowych. Spróbuj powinno zejśc.Jeżeli są one jednak dużo starsze i wynikały z permanentnego moczenia miejsca, to może to byc trudniejsze do usunięcia. Często jest tak w miejscach gdzie stała donica z kwiatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
upc 02.03.2009 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 A jaki jest sposób na plamy po donicy lub starych przebarwień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 02.03.2009 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 szlifniecie punktowe. papierem sciernym az do znikniecia śladu..60-potem 80tka...wzdłuż słoja najlepiej i wtarcie potem oleju..bedzie jasniejsza plama ale z czasem sie kolor zrównowarzy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarma1 03.03.2009 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Kochani, przebiłam się przez te 25 stron, odwiedziłam kilku fachowców i mam następujące pytanie: 1) kładę deskę litą, dębową, klasa 3 (rustic) szer 14cm i chcę ją olejować. Strasznie ale to strasznie podobają mi się deski z faską (fazką?) ale mój parkieciarz delikatnie odradza. Tzn mówi że nie ma problemu, że położy ale jednocześnie "straszy" że faska nie będzie równa wszędzie i że po cyklinowaniu może w niektórych miejscach zniknąć. Mieszkanie nie jest "na wysoki połysk" więc jakieś drobne nierówności mi nie przeszkadzają, ale może rzeczywiście jest to zły pomysł? A może parkieciarzowi się nie chce? Czy po kolejnych cyklinowaniach faska zniknie zupełnie? (z drugiej strony olejowanej deski nie będę zaraz cyklinować bo nie ma po co) Poza tym boję się że jak mi pięknie wycyklinują deskę bez faski to będzie wyglądała jak plastikowe panele Co robić - z faską czy bez? 2) olej który ma położyć to dwuskładnikowy, Carls lub Pallman - chyba Pallman lepszy? Mam się upierać przy Pallmanie? 3) Wiem że mam zwrócić szczególną uwagę na szlifowanie (przelecieć mokrą szmatką itp) po montażu, na co jeszcze, o co jeszce zapytać? Jestem zielona i tak bardzo zależy mi na tej podłodze Dziękuję z góry za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 03.03.2009 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 jeżeli twój parkieciarz mówi o cyklinowaniu desek z fazkami to się zastanów czy warto z nim dalej współpracowac!!! Zacznij od wilgotności desek 8-10%, pomiar!!!Sprawdź zgodnie z protokołem przygotowania podłoża pod klejenie parkietu (desek). Porządna firma ma takie protokoły. Dokładny pomiar wilgoci maksimum 2,0% podłoża w jego głębszych warstwach tj. 2/3 od dołu wylewki. Próba klejowa, próba młotkowa, próba rysikowa.Klej w ilości 1,5-2,0kg/m2, różne kleje mają różny ciężar właściwy.Klej poliuretanowy 1 składnikowy.Czy deski są z fazą i są olejowane, czy może są wstępnie szlifowane i po wyklejeniu będą olejowane? Jeżeli to drugie to parkieciarz musi pracowac bardzo czysto i każdą plamę kleju zmyc acetonem. Następnie nie cyklinowac tylko maszyną jednotalerzową tarczą ścierną 100 delikatnie przeszlifowac posadzkę. W ten sposób fazki pozostaną aż do pierwszego cyklinowania za ileś lat. Można również szlifowa cykliniarką taśmą bezkońcową 120- wzdłuż słojów na najmniejszym docisku. parkieciarz, który miałby to robi musi miec nowoczesny sprzęt i doświadczenie + wiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 03.03.2009 23:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2009 Kochani, przebiłam się przez te 25 stron, odwiedziłam kilku fachowców i mam następujące pytanie: 1) kładę deskę litą, dębową, klasa 3 (rustic) szer 14cm i chcę ją olejować. Strasznie ale to strasznie podobają mi się deski z faską (fazką?) ale mój parkieciarz delikatnie odradza. Tzn mówi że nie ma problemu, że położy ale jednocześnie "straszy" że faska nie będzie równa wszędzie i że po cyklinowaniu może w niektórych miejscach zniknąć. Mieszkanie nie jest "na wysoki połysk" więc jakieś drobne nierówności mi nie przeszkadzają, ale może rzeczywiście jest to zły pomysł? A może parkieciarzowi się nie chce? Czy po kolejnych cyklinowaniach faska zniknie zupełnie? (z drugiej strony olejowanej deski nie będę zaraz cyklinować bo nie ma po co) Poza tym boję się że jak mi pięknie wycyklinują deskę bez faski to będzie wyglądała jak plastikowe panele Co robić - z faską czy bez? 2) olej który ma położyć to dwuskładnikowy, Carls lub Pallman - chyba Pallman lepszy? Mam się upierać przy Pallmanie? 3) Wiem że mam zwrócić szczególną uwagę na szlifowanie (przelecieć mokrą szmatką itp) po montażu, na co jeszcze, o co jeszce zapytać? Jestem zielona i tak bardzo zależy mi na tej podłodze Dziękuję z góry za pomoc. dla mnie to horror jest jakis...ja wiem ze w krkuffku robia tanio..ale bez przesady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarma1 04.03.2009 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 jarekkur - dzięki za konkretne rady i wskazówki. Deski będą olejowane po klejeniu do podłoża. Być może chodziło mu o polerowanie a nie cyklinowanie (dopytam), a ja przekręciłam, nie wiem. Czyli po pierwszym cyklinowaniu (za x lat jak się zużyje) fazka zniknie mi zupełnnie? ghost - no właśnie nie jest wcale tanio, więc podwójnie jestem wydygana o ostateczny efekt. A możesz sprecyzować co jest najbardziej 'horrorystyczne' w moim opisie? Parkieciarz podpisuje z klientami umowy, daje gwarancję na piśmie, sprzęt ma dobry ale do fazki zniechęca (jak już wspomniałam, delikatnie) - głowa mi pęka od tych dylematów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 04.03.2009 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 jarekkur - dzięki za konkretne rady i wskazówki. Deski będą olejowane po klejeniu do podłoża. Być może chodziło mu o polerowanie a nie cyklinowanie (dopytam), a ja przekręciłam, nie wiem. Czyli po pierwszym cyklinowaniu (za x lat jak się zużyje) fazka zniknie mi zupełnnie? ghost - no właśnie nie jest wcale tanio, więc podwójnie jestem wydygana o ostateczny efekt. A możesz sprecyzować co jest najbardziej 'horrorystyczne' w moim opisie? Parkieciarz podpisuje z klientami umowy, daje gwarancję na piśmie, sprzęt ma dobry ale do fazki zniechęca (jak już wspomniałam, delikatnie) - głowa mi pęka od tych dylematów... Fazki mają zaledwie 1-1,5mm przy cyklinowaniu znikną. Jeżeli deski będą będą bez uszkodzeń typu szpilki, dołki, głębokie rysy i nie będą miały uniesionych krawędzi to można zachowac fazki przy cyklinowaniu. Wtedy doświadczony parkieciarz zdejmie zaledwie 0,5mm a może i mniej. Na ogół jednak fazki znikają. Kładę surowe deski i bambus z fazkami. To naprawdę żaden problem. Nawet mniej szlifowania. Musi pracowa czysto każdą plamę kleju na desce zmyc acetonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 04.03.2009 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2009 z ta taniościa mnie chodziło o to ze juz tam chyba kazdy klepie deski..i potem takie ..goopoty ludziom wciska..bierz fazowana ..jak ci sie podoba..i kaz mu czysto pracowac jak powyzej napisał jarekkur jak sie dwuskladnik nie pwozera w deche nie trzeba jeje mocno szlifować...kalibrowane napewno sa..pelne spoko.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
upc 07.03.2009 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2009 szlifniecie punktowe. papierem sciernym az do znikniecia śladu..60-potem 80tka...wzdłuż słoja najlepiej i wtarcie potem oleju..bedzie jasniejsza plama ale z czasem sie kolor zrównowarzy.. Czy 60 i 80 to nie za gruby papier? Nie zniszcze parkietu? I jescze przy okazji chciałbym się pozbyć źle roztartych plam po oleju, (zbyt duża warstwa, zaschniętego oleju) czy też tą granulacją? Są to ślady mało widoczne ale chciałbym się ich pozbyć tak przy okazji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 07.03.2009 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2009 aa to wszystko zalezy co robisz ..jakis złosliwych odbarwien w drewnie (nie oleju) ..nie usuniesz np taka 100tka..wiec wzdłóż słoja..musiałbys zaczac od minimum 60 taki jak dla mnie.Sa drewna których szlif ostateczny sie konczy 80tka..to jest podłoga... Plamy z oleju wełną stalowa albo siatka polerska usuniesz nadmiar...tez sie najlepiej wzdłóż słoja staraj..oby cie jakies koliste rysy nie ostały..polecam np taki wax remover do tego firmy loba wakol badż zwykła najzwyklejszą naftę.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
upc 08.03.2009 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 aa to wszystko zalezy co robisz ..jakis złosliwych odbarwien w drewnie (nie oleju) ..nie usuniesz np taka 100tka..wiec wzdłóż słoja..musiałbys zaczac od minimum 60 taki jak dla mnie. Sa drewna których szlif ostateczny sie konczy 80tka..to jest podłoga... Plamy z oleju wełną stalowa albo siatka polerska usuniesz nadmiar...tez sie najlepiej wzdłóż słoja staraj..oby cie jakies koliste rysy nie ostały..polecam np taki wax remover do tego firmy loba wakol badż zwykła najzwyklejszą naftę.. Podłoga to merbau, olej clasic oil. Czyli 60 i 80? A nadmiar oleju wełną stalową tylko jaką? Czy jest jakaś granulacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 08.03.2009 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2009 szlifniecie punktowe. papierem sciernym az do znikniecia śladu..60-potem 80tka...wzdłuż słoja najlepiej i wtarcie potem oleju..bedzie jasniejsza plama ale z czasem sie kolor zrównowarzy.. Czy 60 i 80 to nie za gruby papier? Nie zniszcze parkietu? I jescze przy okazji chciałbym się pozbyć źle roztartych plam po oleju, (zbyt duża warstwa, zaschniętego oleju) czy też tą granulacją? Są to ślady mało widoczne ale chciałbym się ich pozbyć tak przy okazji. Takie kałuże zastygłego oleju należy ściągnąc cykliną lub delikatnie wąską 3-5cm szpachelką. nastepnie te miejsca potraktowac wełną stalową do szlifowania nr. 3 a następnie nr.2 Papier nie jest za gruby. wszystko zależy jak mocno dociskasz i jak długo szlifujesz. Po usunieciu plamy mozesz poprawic papierem 100 lub 120. Całe to szlifowanie wykonuj w kierunku słojów. Zakończy możesz wełną stalową. Im bardziej szorstkim papierem zakończysz tym miejsce szlifowane będzie po olejowaniu ciemniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fuksja 14.03.2009 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2009 Kupilam mozaike jesionowa II klasa w ulozeniu parallels. Bede ja kladla sama pn mialam wybor panele lub mozaika - ze wzgledow finansowych musze ja polozyc sama. Bardzo mi zalezy na tym aby jesion nie zrobil sie zolty. Chcialabym go zaolejowac i nie wiem czy przedtem mam go ługowac? Czy jestem w stanie sama to zrobic? Marze o jasnej białawej ale niezbyt bialej podlodze - prawie takia barwa jaka ma jesion przed olejowaniem. Bede wdzieczna za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 16.03.2009 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2009 Kupilam mozaike jesionowa II klasa w ulozeniu parallels. Bede ja kladla sama pn mialam wybor panele lub mozaika - ze wzgledow finansowych musze ja polozyc sama. Bardzo mi zalezy na tym aby jesion nie zrobil sie zolty. Chcialabym go zaolejowac i nie wiem czy przedtem mam go ługowac? Czy jestem w stanie sama to zrobic? Marze o jasnej białawej ale niezbyt bialej podlodze - prawie takia barwa jaka ma jesion przed olejowaniem. Bede wdzieczna za porady Ile masz metrów? Co masz na myśli mówiąc o mozaice? Czy jest to mozaika przemysłowa? Czy może podklejana na siatce lub papierze z otworami? Kto będzie cyklinował i czym? Jakie masz podłoże z czego? Nowy czy stare masz podłoże? czy podłoże jest suche maks. 2% wilgoci w dolnej warstwie? Czy podłoże jest równe? Czy podłoże nie piaszczy się, kruszy? Jaki klej polecono ci użyc? Jaką wilgotnośc ma drewno? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fuksja 17.03.2009 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 Jest to zwykla mozaika jesionowa 8mm na papierze ulozona w taka drabinke paralells. Kupilam ja przez internet u producenta mozaiki metzler. Podloze jest rowne betonowe wylewka zrobiona prawie 2 lata temu 5mm na styropianie na 1 pietrze. Nie badalam jeszcze wilgotnosci. chcialabym polozyc mozaike pod koniec czerwca pn ogrzewanie wtedy wlasnie zostanie zamontowane.Nad klejem caly czas sie zastanawiam ale z forum juz wyczytalam,ze ma to byc klej poliuretanowy. Drewno na naklejce ma napisane chyba 8%. Jeszcze nie wiem czy ktos bedzie cyklinowal czy wypozycze maszyne i zrobie to przy pomocy rodziny sama. Bede wdzieczna za porade. Wlasnie czytam ze bona carl's nie powoduje zolkniecia drewna. Nie wiem czy to prawda? Bede wdzieczna za porade:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fuksja 17.03.2009 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2009 aaaa i mam 70 metrow do polozenia Wlasciwie dokladniej to ok 35 to jesion - salon i 35 to klon europejski do sypialni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.