Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dziękuję serdecznie wszystkim za rady

 

Pod Quicka to najtańszy będzie Capon trochę drożej egzoten grunt. Resiplast zgadzam się z Duchem dobra szpachla.

Ajk pilnuj tej buczyny, jest twardsza od dębu ale ,,wiecznie żywa". Sam układałeś? Jaki wzór? Higromet obowiązkowo w mieszkaniu i trzymać stałą wilgotność.

:roll: najpierw kupiłem parkiet - cena jak za panele to myślę sobie spoko, dorzuci się ze 20 zeta na m2 i starczy na lakier, klej i co tam jeszcze :oops:

potem zacząłem szukać informacji co z tym zrobić i natknąłem się na te wszystkie Wasze higrometry, wilgotności itp., już miałem wyrzucić i kupić panele :D

Zwyciężyła jednak opcja "twardym trza być a nie miętkim" więc wziąłem się do roboty i przykleiłem na klej kauczukowy w jodełkę.

Teraz kupię szpachlę Resiplast, potem warstwa Caponu i 2 warstwy Deva Quick półmat - będzie co ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,5k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ajk jeżeli sam laik położyłej w jodełkę to chylę czoła. ( dzwonił do mnie facet i pyta czy położymy mu parket w jodełkę. Odpowiadam, że żaden problem a on na to m że ma firmę parkieciarską 6 ciu ludzi i żaden nie potrafi ułożyć jodełki).

Wracając do tematu to masz najbardziej stabilny wzór, ta buczyna jest jasna czy taka bardziej w kierunku czerwieni? Ale czy mniej czy bardziej parzona to i tak pracuje. Pilnuj jednak tej wilgotności jak nie będzie skakać to i buczyna nie będzie wędrować. Napisz na maila to wymienimy się tel i służę radą przy cyklinowaniu, szpachlowaniu itd. Trzymam kciuki. Też się buduję i kasa się skończyła tak, że znam ten ból.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajk jeżeli sam laik położyłej w jodełkę to chylę czoła. ( dzwonił do mnie facet i pyta czy położymy mu parket w jodełkę. Odpowiadam, że żaden problem a on na to m że ma firmę parkieciarską 6 ciu ludzi i żaden nie potrafi ułożyć jodełki).

no wyobraź sobie moje zdziwienie jak przez pół godziny próbowałem na sucho ułożyć jodełkę i nic, żona próbowała ... i nic - mówię nie da się, a potem wielkie odkrycie!!! są klepki prawe i lewe :D ożesz ty, no to zabrałem sie do klejenia, na domiar złego zrobiłem jodełkę pod kątem 45 stopni do ściany, cięcia było co niemiara, zanim wyszedłem z małego pokoju minęły 4 dni, ale przez kolejne 4 popołudnia położyłem salon

Wracając do tematu to masz najbardziej stabilny wzór, ta buczyna jest jasna czy taka bardziej w kierunku czerwieni?

moja wygląda na jasną, nie jest to jesion, ale nie jest też czerwona.

Napisz na maila to wymienimy się tel i służę radą przy cyklinowaniu, szpachlowaniu itd. Trzymam kciuki. Też się buduję i kasa się skończyła tak, że znam ten ból.

Wielkie dzięki - chętnie skorzystam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I śmigi pewnie nie miałeś a to przy klasycznej jodełce wielce pomocne urządzenie.Ja zakładam parkiety od 1988 roku i jesteś pierwszym przypadkiem amatora co dał sobie radę z klasyczną jodłą. A z tymi prawymi i lewymi to kiedyś wrzuciłem synów na układkię 50m jesionu w cegłę. (życzenie klienta, był ostrzeżony ale chciał) Trzeci dzień układają i przyjechałem sprawdzić co tak długo. A oni w lesie sterty klepek w których przebieraja. Dla mnie było to tak oczywiste, że są lewe i prawe, że nie powiedziałem o tym chłopakom a oni co rozwalili paczkę to zamiast ją podzilić na l-p to przebierali co pasuje.

Ja swój salon 36m założyłem w dzień od 10 do 24 ale , żona stwierdziła, że pod koniec to już nie wiedziałem w którą stronę chodzę. Moje podłogi:

http://img10.imageshack.us/gal.php?g=parkietgab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

zastanawiam się nad tym jaki grunt i klej 2 składnikowy wybrać pod parkiet 7x 50 cm i pod deskę 12 cm . Znajomy poleca Kerakoll SLC , nie pamiętam jaki symbol jest gruntu, zapamiętałem tylko klej L36 . Czy to dobra chemia do przygotowania podłoża i klejenia parkietu na wylewkę cementową?

Ktoś może się wypowiedzieć, ewentualnie zaproponować coś innego, może lepszego. Macie jakieś namiary na sklep w necie gdzie można zobaczyć ile to kosztuje?

Serdecznie z góry dziękuję za wszelkie uwagi/rady.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

zastanawiam się nad tym jaki grunt i klej 2 składnikowy wybrać pod parkiet 7x 50 cm i pod deskę 12 cm . Znajomy poleca Kerakoll SLC , nie pamiętam jaki symbol jest gruntu, zapamiętałem tylko klej L36 . Czy to dobra chemia do przygotowania podłoża i klejenia parkietu na wylewkę cementową?

Ktoś może się wypowiedzieć, ewentualnie zaproponować coś innego, może lepszego. Macie jakieś namiary na sklep w necie gdzie można zobaczyć ile to kosztuje?

Serdecznie z góry dziękuję za wszelkie uwagi/rady.

:wink:

 

dobrych klejów do dyspozycji jest duzo SLC również. Jednak nie klej jest tak istotny jak przygotowanie podłoża a te najczęściej są pod znakioem zapytania szczególnie pod deski i wielkogabarytowy parkiet. Wylewkę nalezy przygotowac włącznie ze sprawdzeniem jej stabilnosci, wytrzymałości, równości i wilgotności!!! Drewno również musi mie odpowiednią wilgotnośc!!!

Nie zadbasz o to będą kłopoty. Klej pod Twoje posadzki to poliuretanowy i kosztuje od 20-30zł/kg. Zużycie około 1,3-2,0kg/m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLC do dobra marka i ma rozsądne ceny. Ale moc kleju ma znaczenie tylko na starzenie. Drewno jak nie ma odpowiednich warunlków wilgotności to zawsze zapracuje. Zamoczone to jak klej wytrzyma wyrwie beton. Nie ma parkieciarza, który da gwarancję że dał taki klej, że wiadro wody można wylać a parkiet zostanie na podłodze. Ostatnio u klienta legędarny teak w łazience wstał. Pas dwóch desek. Jedną deskę nawet rozerwało na pół. Teraz wiem czemu deskę rozerwało. Mój poprzednik nie tylko kleil parkiet do podłoża ale też bardzo dokładnie deskę do deski klej był mocniejszy to deska puściła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>>

dobrych klejów do dyspozycji jest duzo SLC również. Jednak nie klej jest tak istotny jak przygotowanie podłoża a te najczęściej są pod znakioem zapytania szczególnie pod deski i wielkogabarytowy parkiet. Wylewkę nalezy przygotowac włącznie ze sprawdzeniem jej stabilnosci, wytrzymałości, równości i wilgotności!!! Drewno również musi mie odpowiednią wilgotnośc!!!

Nie zadbasz o to będą kłopoty. Klej pod Twoje posadzki to poliuretanowy i kosztuje od 20-30zł/kg. Zużycie około 1,3-2,0kg/m2.>>>>

 

parkiet sprawdzony w dniu zakupu miał około 7-8% wilgotności, drewno dąb.

wylewka zrobiona w maju 2007, wyglądają na suche, równe sprawdzałem poziomicą 2 m .Co to oznacza że wylewka ma być stabilna ?Że nie kruszy się, jest w miarę jednorodna w strukturze ? Moja jest na oko w porządku nic sie nie kruszy nie łuszczy, pęknięcia są w zasadzie tylko na zrobionych dylatacjach, w salonie mam tylko 2 rysy dodatkowo akurat gdzieś w pobliżu gdzie szedł cały zestaw rur zasilania co na grzejniki. Rury są w peszlu z pianki.

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się również nad tym jakim lakierem polakierować ten parkiet żeby nie wyglądał na taki "siny" jak na niektórych próbnikach u sprzedawców.Z drugiej strony nie chcę żeby wyszło na miodowo.Podobają mi się podłogi olejowane, ale nie mam zamiaru latać ze szmatą i polerować tego 1/2 razy w roku.Boję się też że deski w salonie mogą wyglądać po lakierze jak panel podłogowy, dlatego tutaj rozważam ewentualnie olejowanie , no chyba ze można wykonać lakierowanie w ten sposób że będzie wizualny efekt jak przy olejowaniu. Coś polecicie?

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z fotkami z bona naturale sie zwroc do jarekkur..ja z bona juz ze dwa lata nie walcze..i dlatego przymierzam sie do velveta...ale on zaklada pomniekad slusznie ze jest parkieciarzem nie fotografem...i moze nie miec..moze zwroc sie do bony..albo jakiegos dealera bony w wawie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z fotkami z bona naturale sie zwroc do jarekkur..ja z bona juz ze dwa lata nie walcze..i dlatego przymierzam sie do velveta...ale on zaklada pomniekad slusznie ze jest parkieciarzem nie fotografem...i moze nie miec..moze zwroc sie do bony..albo jakiegos dealera bony w wawie

 

ok, dzięki za wszystkie wskazuwki, popytam dealeró w Warszawce, ale oczywiście jeśli Jarek Kur ma jakieś zdjęcia z powierzchni np dębowych wykończonych Bona Naturale to chętnie bym lookął.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>>>parkiet sprawdzony w dniu zakupu miał około 7-8% wilgotności, drewno dąb.

wylewka zrobiona w maju 2007, wyglądają na suche, równe sprawdzałem poziomicą 2 m .Co to oznacza że wylewka ma być stabilna ?Że nie kruszy się, jest w miarę jednorodna w strukturze ? Moja jest na oko w porządku nic sie nie kruszy nie łuszczy, pęknięcia są w zasadzie tylko na zrobionych dylatacjach, w salonie mam tylko 2 rysy dodatkowo akurat gdzieś w pobliżu gdzie szedł cały zestaw rur zasilania co na grzejniki. Rury są w peszlu z pianki. <<<<<

 

Na jakiej głębokości idą rury co?

powinienes włączyc ogrzewanie na full i zmierzyc temperaturę a także szerokośc pasa temperatury jak też przebieg rur. Zrób to a potem powiemy co dalej. W tym miejscu powinieneś "pospawac" te pęknięte częsci wylewki a także dylatacje przeciwskurczowe w specjalny sposób znany parkieciarzom.

Na powierzchni wylewki możesz miec cienką do 0,5mm warstwę twardzieli, która daje się z dużą trudnością zarysowac. Wykonaj próby młotkiem 0,5kg. Uderz w wylewkę kantem obucha z umiarkowaną siłą w kilku miejscach. Jeżeli odskoczy po uderzeniu doś łatwo kawałek wylewki wielkości paznokcia kciuka lub większy trzeba zeszlifowac warstwę wierzchnią wylewki. Możesz również wykleic kilka kawałków parkietu 5x5cm i po trzech dniach spróbowac odbic młotkiem. jeżeli na kleju zostanie cieniutka 1,00mm lub mniej warstwa wylewki to masz twardziel i czeka cię szlifowanie lub jej sfrezowanie. Możesz również spróbowac w jednym miejscu rozlac na wylewkę około 10ml wody a także obok na dobrze przeszlifowane ręcznie papierem 24 na klocku rówwnież rozlac trochę wody i sprawdzi jak szybko znika. Jeżeli woda długo stoi (kilka minut)na wylewce to ma twardziel, jeżeli zniknie natychmiast w ciągu kilku sekund to jest prawdopodobnie zbyt porowata, słaba.

Próbę z gwoździem czy śrubokrętem jak zaleca ghost należy wykonac w tym przypadku dwa razy na ewentualnej twardzieli i po jej zeszlifowaniu. Wystarczą małe kawałki dla wykonania prób. Ważne są rogi tej narysowanej ostrym narzędziem kratki. Jeżeli rogi są całe a nie wyskubane to wylewka jest ok.

To czy wylewka jest słaba czy mocna wystarczą proste rysy wykonane mocno dociśniętym płaskim śrubokrętem. Śrubokręt czy gwóźdź powinny miec około 15-20cm długości aby mocno trzymac w dłoni.

Mimo tych dwóch lat wylewki nalezy sprawdzi jej wilgotnośc w jej dolnych warstwach.

Drewno aby stwierdzic dokładnie wilgotnosc dostawy musi by mierzone na przynajmniej 20 sztukach jeżeli powierzchnia ma 30-50m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z fotkami z bona naturale sie zwroc do jarekkur..ja z bona juz ze dwa lata nie walcze..i dlatego przymierzam sie do velveta...ale on zaklada pomniekad slusznie ze jest parkieciarzem nie fotografem...i moze nie miec..moze zwroc sie do bony..albo jakiegos dealera bony w wawie

 

ok, dzięki za wszystkie wskazuwki, popytam dealeró w Warszawce, ale oczywiście jeśli Jarek Kur ma jakieś zdjęcia z powierzchni np dębowych wykończonych Bona Naturale to chętnie bym lookął.

Pozdrawiam

 

niestety ghost ma rację. Nie jestem megalomanem aby fotografowac moje prace i do tego wszystkie. Mam parę zdjęc ale raczej z nowatorskich rozwiazań i bardzo trudnych prac przynajmniej dla mnie. Bona Naturale jest bardzo drogim systemem m2 kosztuje w 2 warstwach 30zł i nie wielu się na ten system decyduje. Wszyscy jednak podziwiają naturalny wygląd drewna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>Na jakiej głębokości idą rury co?

powinienes włączyc ogrzewanie na full i zmierzyc temperaturę a także szerokośc pasa temperatury jak też przebieg rur. Zrób to a potem powiemy co dalej. W tym miejscu powinieneś "pospawac" te pęknięte częsci wylewki a także dylatacje przeciwskurczowe w specjalny sposób znany parkieciarzom.

Na powierzchni wylewki możesz miec cienką do 0,5mm warstwę twardzieli, która daje się z dużą trudnością zarysowac. Wykonaj próby młotkiem 0,5kg. Uderz w wylewkę kantem obucha z umiarkowaną siłą w kilku miejscach. Jeżeli odskoczy po uderzeniu doś łatwo kawałek wylewki wielkości paznokcia kciuka lub większy trzeba zeszlifowac warstwę wierzchnią wylewki. Możesz również wykleic kilka kawałków parkietu 5x5cm i po trzech dniach spróbowac odbic młotkiem. jeżeli na kleju zostanie cieniutka 1,00mm lub mniej warstwa wylewki to masz twardziel i czeka cię szlifowanie lub jej sfrezowanie. Możesz również spróbowac w jednym miejscu rozlac na wylewkę około 10ml wody a także obok na dobrze przeszlifowane ręcznie papierem 24 na klocku rówwnież rozlac trochę wody i sprawdzi jak szybko znika. Jeżeli woda długo stoi (kilka minut)na wylewce to ma twardziel, jeżeli zniknie natychmiast w ciągu kilku sekund to jest prawdopodobnie zbyt porowata, słaba.

Próbę z gwoździem czy śrubokrętem jak zaleca ghost należy wykonac w tym przypadku dwa razy na ewentualnej twardzieli i po jej zeszlifowaniu. Wystarczą małe kawałki dla wykonania prób. Ważne są rogi tej narysowanej ostrym narzędziem kratki. Jeżeli rogi są całe a nie wyskubane to wylewka jest ok.

To czy wylewka jest słaba czy mocna wystarczą proste rysy wykonane mocno dociśniętym płaskim śrubokrętem. Śrubokręt czy gwóźdź powinny miec około 15-20cm długości aby mocno trzymac w dłoni.

Mimo tych dwóch lat wylewki nalezy sprawdzi jej wilgotnośc w jej dolnych warstwach.

Drewno aby stwierdzic dokładnie wilgotnosc dostawy musi by mierzone na przynajmniej 20 sztukach jeżeli powierzchnia ma 30-50m2.<<<<

 

 

dziękuję za wykład na temat sprawdzenia jakości wylewki.

moje rury w peszlu idą sobie po chudziaku na to jest folia , 2 x 5cm styropianu , folia i około 5-6 cm wylewki. rury tylko do grzejników, żadne tam podłogowe.

pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>>>

niestety ghost ma rację. Nie jestem megalomanem aby fotografowac moje prace i do tego wszystkie. Mam parę zdjęc ale raczej z nowatorskich rozwiazań i bardzo trudnych prac przynajmniej dla mnie.<<<

 

szkoda, chociaż sam to rozumiem, też wykonuję zdjęcia na zasadzie dokumentacji a nie tak żeby było się czym chwalić.Niektórych to dziwi, hehe.

 

>>>>Bona Naturale jest bardzo drogim systemem m2 kosztuje w 2 warstwach 30zł i nie wielu się na ten system decyduje. Wszyscy jednak podziwiają naturalny wygląd drewna<<<

 

ale czy ta Bona jakby przyciemniała drewno tak jak olej?

Czy zupełnie nie zmienia nic w barwie drewna?

Jeśli ten system jest bardzo drogi to co innego w zamian jako alternatywę proponuje pan?

 

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...