.ajk 17.04.2009 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 Dziękuję serdecznie wszystkim za rady Pod Quicka to najtańszy będzie Capon trochę drożej egzoten grunt. Resiplast zgadzam się z Duchem dobra szpachla. Ajk pilnuj tej buczyny, jest twardsza od dębu ale ,,wiecznie żywa". Sam układałeś? Jaki wzór? Higromet obowiązkowo w mieszkaniu i trzymać stałą wilgotność. najpierw kupiłem parkiet - cena jak za panele to myślę sobie spoko, dorzuci się ze 20 zeta na m2 i starczy na lakier, klej i co tam jeszcze potem zacząłem szukać informacji co z tym zrobić i natknąłem się na te wszystkie Wasze higrometry, wilgotności itp., już miałem wyrzucić i kupić panele Zwyciężyła jednak opcja "twardym trza być a nie miętkim" więc wziąłem się do roboty i przykleiłem na klej kauczukowy w jodełkę. Teraz kupię szpachlę Resiplast, potem warstwa Caponu i 2 warstwy Deva Quick półmat - będzie co ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 17.04.2009 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 Ajk jeżeli sam laik położyłej w jodełkę to chylę czoła. ( dzwonił do mnie facet i pyta czy położymy mu parket w jodełkę. Odpowiadam, że żaden problem a on na to m że ma firmę parkieciarską 6 ciu ludzi i żaden nie potrafi ułożyć jodełki). Wracając do tematu to masz najbardziej stabilny wzór, ta buczyna jest jasna czy taka bardziej w kierunku czerwieni? Ale czy mniej czy bardziej parzona to i tak pracuje. Pilnuj jednak tej wilgotności jak nie będzie skakać to i buczyna nie będzie wędrować. Napisz na maila to wymienimy się tel i służę radą przy cyklinowaniu, szpachlowaniu itd. Trzymam kciuki. Też się buduję i kasa się skończyła tak, że znam ten ból. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ajk 17.04.2009 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 Ajk jeżeli sam laik położyłej w jodełkę to chylę czoła. ( dzwonił do mnie facet i pyta czy położymy mu parket w jodełkę. Odpowiadam, że żaden problem a on na to m że ma firmę parkieciarską 6 ciu ludzi i żaden nie potrafi ułożyć jodełki). no wyobraź sobie moje zdziwienie jak przez pół godziny próbowałem na sucho ułożyć jodełkę i nic, żona próbowała ... i nic - mówię nie da się, a potem wielkie odkrycie!!! są klepki prawe i lewe ożesz ty, no to zabrałem sie do klejenia, na domiar złego zrobiłem jodełkę pod kątem 45 stopni do ściany, cięcia było co niemiara, zanim wyszedłem z małego pokoju minęły 4 dni, ale przez kolejne 4 popołudnia położyłem salon Wracając do tematu to masz najbardziej stabilny wzór, ta buczyna jest jasna czy taka bardziej w kierunku czerwieni? moja wygląda na jasną, nie jest to jesion, ale nie jest też czerwona. Napisz na maila to wymienimy się tel i służę radą przy cyklinowaniu, szpachlowaniu itd. Trzymam kciuki. Też się buduję i kasa się skończyła tak, że znam ten ból. Wielkie dzięki - chętnie skorzystam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 17.04.2009 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2009 I śmigi pewnie nie miałeś a to przy klasycznej jodełce wielce pomocne urządzenie.Ja zakładam parkiety od 1988 roku i jesteś pierwszym przypadkiem amatora co dał sobie radę z klasyczną jodłą. A z tymi prawymi i lewymi to kiedyś wrzuciłem synów na układkię 50m jesionu w cegłę. (życzenie klienta, był ostrzeżony ale chciał) Trzeci dzień układają i przyjechałem sprawdzić co tak długo. A oni w lesie sterty klepek w których przebieraja. Dla mnie było to tak oczywiste, że są lewe i prawe, że nie powiedziałem o tym chłopakom a oni co rozwalili paczkę to zamiast ją podzilić na l-p to przebierali co pasuje. Ja swój salon 36m założyłem w dzień od 10 do 24 ale , żona stwierdziła, że pod koniec to już nie wiedziałem w którą stronę chodzę. Moje podłogi:http://img10.imageshack.us/gal.php?g=parkietgab.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KonradJot 18.04.2009 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 Witam zastanawiam się nad tym jaki grunt i klej 2 składnikowy wybrać pod parkiet 7x 50 cm i pod deskę 12 cm . Znajomy poleca Kerakoll SLC , nie pamiętam jaki symbol jest gruntu, zapamiętałem tylko klej L36 . Czy to dobra chemia do przygotowania podłoża i klejenia parkietu na wylewkę cementową? Ktoś może się wypowiedzieć, ewentualnie zaproponować coś innego, może lepszego. Macie jakieś namiary na sklep w necie gdzie można zobaczyć ile to kosztuje? Serdecznie z góry dziękuję za wszelkie uwagi/rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 18.04.2009 22:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 Witam zastanawiam się nad tym jaki grunt i klej 2 składnikowy wybrać pod parkiet 7x 50 cm i pod deskę 12 cm . Znajomy poleca Kerakoll SLC , nie pamiętam jaki symbol jest gruntu, zapamiętałem tylko klej L36 . Czy to dobra chemia do przygotowania podłoża i klejenia parkietu na wylewkę cementową? Ktoś może się wypowiedzieć, ewentualnie zaproponować coś innego, może lepszego. Macie jakieś namiary na sklep w necie gdzie można zobaczyć ile to kosztuje? Serdecznie z góry dziękuję za wszelkie uwagi/rady. dobrych klejów do dyspozycji jest duzo SLC również. Jednak nie klej jest tak istotny jak przygotowanie podłoża a te najczęściej są pod znakioem zapytania szczególnie pod deski i wielkogabarytowy parkiet. Wylewkę nalezy przygotowac włącznie ze sprawdzeniem jej stabilnosci, wytrzymałości, równości i wilgotności!!! Drewno również musi mie odpowiednią wilgotnośc!!! Nie zadbasz o to będą kłopoty. Klej pod Twoje posadzki to poliuretanowy i kosztuje od 20-30zł/kg. Zużycie około 1,3-2,0kg/m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 18.04.2009 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2009 SLC do dobra marka i ma rozsądne ceny. Ale moc kleju ma znaczenie tylko na starzenie. Drewno jak nie ma odpowiednich warunlków wilgotności to zawsze zapracuje. Zamoczone to jak klej wytrzyma wyrwie beton. Nie ma parkieciarza, który da gwarancję że dał taki klej, że wiadro wody można wylać a parkiet zostanie na podłodze. Ostatnio u klienta legędarny teak w łazience wstał. Pas dwóch desek. Jedną deskę nawet rozerwało na pół. Teraz wiem czemu deskę rozerwało. Mój poprzednik nie tylko kleil parkiet do podłoża ale też bardzo dokładnie deskę do deski klej był mocniejszy to deska puściła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KonradJot 19.04.2009 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 >>>> dobrych klejów do dyspozycji jest duzo SLC również. Jednak nie klej jest tak istotny jak przygotowanie podłoża a te najczęściej są pod znakioem zapytania szczególnie pod deski i wielkogabarytowy parkiet. Wylewkę nalezy przygotowac włącznie ze sprawdzeniem jej stabilnosci, wytrzymałości, równości i wilgotności!!! Drewno również musi mie odpowiednią wilgotnośc!!! Nie zadbasz o to będą kłopoty. Klej pod Twoje posadzki to poliuretanowy i kosztuje od 20-30zł/kg. Zużycie około 1,3-2,0kg/m2.>>>> parkiet sprawdzony w dniu zakupu miał około 7-8% wilgotności, drewno dąb. wylewka zrobiona w maju 2007, wyglądają na suche, równe sprawdzałem poziomicą 2 m .Co to oznacza że wylewka ma być stabilna ?Że nie kruszy się, jest w miarę jednorodna w strukturze ? Moja jest na oko w porządku nic sie nie kruszy nie łuszczy, pęknięcia są w zasadzie tylko na zrobionych dylatacjach, w salonie mam tylko 2 rysy dodatkowo akurat gdzieś w pobliżu gdzie szedł cały zestaw rur zasilania co na grzejniki. Rury są w peszlu z pianki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 19.04.2009 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 wiec powinno byc dobrze wez jakis gwozdz czy srube i zrob takie kratki na wylewce jakys gral w kolko i krzyzyk..jesli rysy beda w wyelwce glebsze niz jakies 3 mm masz klopot..tam gdzie leca te rorki..nie nagrzewal sie jastrych??..jestes pewien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KonradJot 19.04.2009 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 Zastanawiam się również nad tym jakim lakierem polakierować ten parkiet żeby nie wyglądał na taki "siny" jak na niektórych próbnikach u sprzedawców.Z drugiej strony nie chcę żeby wyszło na miodowo.Podobają mi się podłogi olejowane, ale nie mam zamiaru latać ze szmatą i polerować tego 1/2 razy w roku.Boję się też że deski w salonie mogą wyglądać po lakierze jak panel podłogowy, dlatego tutaj rozważam ewentualnie olejowanie , no chyba ze można wykonać lakierowanie w ten sposób że będzie wizualny efekt jak przy olejowaniu. Coś polecicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 19.04.2009 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 ver-meister produkt nazywa sie velvet badz bona naturale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KonradJot 19.04.2009 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 ver-meister produkt nazywa sie velvet badz bona naturale... dziękujębardzo, coś mało jest na temat tego ver meistera, w zasadzie nic konkretnego nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KonradJot 19.04.2009 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 ver-meister produkt nazywa sie velvet badz bona naturale... dziękujębardzo, coś mało jest na temat tego ver meistera, w zasadzie nic konkretnego nie znalazłem. tak w sumie może mógłbym zobaczyć jakieś foto z realizacji gdzie stosował pan ten ver-meister , bądź bona naturale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 19.04.2009 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 to produkt blizniaczy do bona naturale..cud ze w ogole cos znalazles ja wlasnie sie nim mam zamiar pobawic jak wroce z wyjazdu..posiadam karte tech ale ona tobie n ie powie zbyt wiele..widzzialem probke tego juz w grudniu..ale dotarlo dopiero teraz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 19.04.2009 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 z fotkami z bona naturale sie zwroc do jarekkur..ja z bona juz ze dwa lata nie walcze..i dlatego przymierzam sie do velveta...ale on zaklada pomniekad slusznie ze jest parkieciarzem nie fotografem...i moze nie miec..moze zwroc sie do bony..albo jakiegos dealera bony w wawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KonradJot 19.04.2009 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 z fotkami z bona naturale sie zwroc do jarekkur..ja z bona juz ze dwa lata nie walcze..i dlatego przymierzam sie do velveta...ale on zaklada pomniekad slusznie ze jest parkieciarzem nie fotografem...i moze nie miec..moze zwroc sie do bony..albo jakiegos dealera bony w wawie ok, dzięki za wszystkie wskazuwki, popytam dealeró w Warszawce, ale oczywiście jeśli Jarek Kur ma jakieś zdjęcia z powierzchni np dębowych wykończonych Bona Naturale to chętnie bym lookął. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 19.04.2009 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 >>>>>parkiet sprawdzony w dniu zakupu miał około 7-8% wilgotności, drewno dąb. wylewka zrobiona w maju 2007, wyglądają na suche, równe sprawdzałem poziomicą 2 m .Co to oznacza że wylewka ma być stabilna ?Że nie kruszy się, jest w miarę jednorodna w strukturze ? Moja jest na oko w porządku nic sie nie kruszy nie łuszczy, pęknięcia są w zasadzie tylko na zrobionych dylatacjach, w salonie mam tylko 2 rysy dodatkowo akurat gdzieś w pobliżu gdzie szedł cały zestaw rur zasilania co na grzejniki. Rury są w peszlu z pianki. <<<<< Na jakiej głębokości idą rury co? powinienes włączyc ogrzewanie na full i zmierzyc temperaturę a także szerokośc pasa temperatury jak też przebieg rur. Zrób to a potem powiemy co dalej. W tym miejscu powinieneś "pospawac" te pęknięte częsci wylewki a także dylatacje przeciwskurczowe w specjalny sposób znany parkieciarzom. Na powierzchni wylewki możesz miec cienką do 0,5mm warstwę twardzieli, która daje się z dużą trudnością zarysowac. Wykonaj próby młotkiem 0,5kg. Uderz w wylewkę kantem obucha z umiarkowaną siłą w kilku miejscach. Jeżeli odskoczy po uderzeniu doś łatwo kawałek wylewki wielkości paznokcia kciuka lub większy trzeba zeszlifowac warstwę wierzchnią wylewki. Możesz również wykleic kilka kawałków parkietu 5x5cm i po trzech dniach spróbowac odbic młotkiem. jeżeli na kleju zostanie cieniutka 1,00mm lub mniej warstwa wylewki to masz twardziel i czeka cię szlifowanie lub jej sfrezowanie. Możesz również spróbowac w jednym miejscu rozlac na wylewkę około 10ml wody a także obok na dobrze przeszlifowane ręcznie papierem 24 na klocku rówwnież rozlac trochę wody i sprawdzi jak szybko znika. Jeżeli woda długo stoi (kilka minut)na wylewce to ma twardziel, jeżeli zniknie natychmiast w ciągu kilku sekund to jest prawdopodobnie zbyt porowata, słaba.Próbę z gwoździem czy śrubokrętem jak zaleca ghost należy wykonac w tym przypadku dwa razy na ewentualnej twardzieli i po jej zeszlifowaniu. Wystarczą małe kawałki dla wykonania prób. Ważne są rogi tej narysowanej ostrym narzędziem kratki. Jeżeli rogi są całe a nie wyskubane to wylewka jest ok. To czy wylewka jest słaba czy mocna wystarczą proste rysy wykonane mocno dociśniętym płaskim śrubokrętem. Śrubokręt czy gwóźdź powinny miec około 15-20cm długości aby mocno trzymac w dłoni.Mimo tych dwóch lat wylewki nalezy sprawdzi jej wilgotnośc w jej dolnych warstwach.Drewno aby stwierdzic dokładnie wilgotnosc dostawy musi by mierzone na przynajmniej 20 sztukach jeżeli powierzchnia ma 30-50m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 19.04.2009 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 z fotkami z bona naturale sie zwroc do jarekkur..ja z bona juz ze dwa lata nie walcze..i dlatego przymierzam sie do velveta...ale on zaklada pomniekad slusznie ze jest parkieciarzem nie fotografem...i moze nie miec..moze zwroc sie do bony..albo jakiegos dealera bony w wawie ok, dzięki za wszystkie wskazuwki, popytam dealeró w Warszawce, ale oczywiście jeśli Jarek Kur ma jakieś zdjęcia z powierzchni np dębowych wykończonych Bona Naturale to chętnie bym lookął. Pozdrawiam niestety ghost ma rację. Nie jestem megalomanem aby fotografowac moje prace i do tego wszystkie. Mam parę zdjęc ale raczej z nowatorskich rozwiazań i bardzo trudnych prac przynajmniej dla mnie. Bona Naturale jest bardzo drogim systemem m2 kosztuje w 2 warstwach 30zł i nie wielu się na ten system decyduje. Wszyscy jednak podziwiają naturalny wygląd drewna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KonradJot 19.04.2009 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 >>>Na jakiej głębokości idą rury co? powinienes włączyc ogrzewanie na full i zmierzyc temperaturę a także szerokośc pasa temperatury jak też przebieg rur. Zrób to a potem powiemy co dalej. W tym miejscu powinieneś "pospawac" te pęknięte częsci wylewki a także dylatacje przeciwskurczowe w specjalny sposób znany parkieciarzom. Na powierzchni wylewki możesz miec cienką do 0,5mm warstwę twardzieli, która daje się z dużą trudnością zarysowac. Wykonaj próby młotkiem 0,5kg. Uderz w wylewkę kantem obucha z umiarkowaną siłą w kilku miejscach. Jeżeli odskoczy po uderzeniu doś łatwo kawałek wylewki wielkości paznokcia kciuka lub większy trzeba zeszlifowac warstwę wierzchnią wylewki. Możesz również wykleic kilka kawałków parkietu 5x5cm i po trzech dniach spróbowac odbic młotkiem. jeżeli na kleju zostanie cieniutka 1,00mm lub mniej warstwa wylewki to masz twardziel i czeka cię szlifowanie lub jej sfrezowanie. Możesz również spróbowac w jednym miejscu rozlac na wylewkę około 10ml wody a także obok na dobrze przeszlifowane ręcznie papierem 24 na klocku rówwnież rozlac trochę wody i sprawdzi jak szybko znika. Jeżeli woda długo stoi (kilka minut)na wylewce to ma twardziel, jeżeli zniknie natychmiast w ciągu kilku sekund to jest prawdopodobnie zbyt porowata, słaba. Próbę z gwoździem czy śrubokrętem jak zaleca ghost należy wykonac w tym przypadku dwa razy na ewentualnej twardzieli i po jej zeszlifowaniu. Wystarczą małe kawałki dla wykonania prób. Ważne są rogi tej narysowanej ostrym narzędziem kratki. Jeżeli rogi są całe a nie wyskubane to wylewka jest ok. To czy wylewka jest słaba czy mocna wystarczą proste rysy wykonane mocno dociśniętym płaskim śrubokrętem. Śrubokręt czy gwóźdź powinny miec około 15-20cm długości aby mocno trzymac w dłoni. Mimo tych dwóch lat wylewki nalezy sprawdzi jej wilgotnośc w jej dolnych warstwach. Drewno aby stwierdzic dokładnie wilgotnosc dostawy musi by mierzone na przynajmniej 20 sztukach jeżeli powierzchnia ma 30-50m2.<<<< dziękuję za wykład na temat sprawdzenia jakości wylewki. moje rury w peszlu idą sobie po chudziaku na to jest folia , 2 x 5cm styropianu , folia i około 5-6 cm wylewki. rury tylko do grzejników, żadne tam podłogowe. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KonradJot 19.04.2009 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2009 >>> niestety ghost ma rację. Nie jestem megalomanem aby fotografowac moje prace i do tego wszystkie. Mam parę zdjęc ale raczej z nowatorskich rozwiazań i bardzo trudnych prac przynajmniej dla mnie.<<< szkoda, chociaż sam to rozumiem, też wykonuję zdjęcia na zasadzie dokumentacji a nie tak żeby było się czym chwalić.Niektórych to dziwi, hehe. >>>>Bona Naturale jest bardzo drogim systemem m2 kosztuje w 2 warstwach 30zł i nie wielu się na ten system decyduje. Wszyscy jednak podziwiają naturalny wygląd drewna<<< ale czy ta Bona jakby przyciemniała drewno tak jak olej? Czy zupełnie nie zmienia nic w barwie drewna? Jeśli ten system jest bardzo drogi to co innego w zamian jako alternatywę proponuje pan? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.