amiazga 24.04.2009 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2009 Warto również uzupełnic albo na nowo wyłożyc styropian. Jest w kawałkach. Wydaje mi się, że pod wylewką nie ma folii, czy to prawda? Pod wylewką była tylko folia aluminiowa (czarna, gruba na 3 mm jest pod styropianem), ale jakoś dziwnie straciła ten wygląd aluminiowej i stała się zwykłą przeźroczystą folią - zawinięty kawałek widać pod płytkami po lewej stronie. A styropian na razie jest w miarę cały - może tylko trochę porysowany od góry - ale on jest dopiero przed "operacją" - jutro będę go wycinał i wrzucał na spód rurę, potem 5 cm styropianu, potem folię jak pisałeś, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 24.04.2009 23:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2009 Duchu jeszcze bardziej Cię lubię. Czechu to był poczciwy parkieciarz ale poszedł tam gdzie łatwa kasa. Barlinek, deska lepsza od parkietu. Byle jaki handel lepszy niż złota robota. W samym Barlinku to już to nie to co kiedyś. Barlinek robi i normalny parkiet w mieście, W starym poniemieckim zakładzie.Zwykły klient przyjeżdżał wybierł parkiet, dostawał fakturę, jechał za miasto opłacić , do tego nowego od deski. Jak zaplacil to wracal do miasta i dostawal parkiet.Ja dzwoniem do Pani Halinki ona szykowla co zamowilem, ladowalem i było Panie Krzsku zostaw pan fakture u dziewczyn w ksiegowosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 25.04.2009 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2009 Fredi różnica między nami polega na tym, że nie chciałbym byc przez Ciebie polecony, poniważ jesteś tylko jak wynika z twoich postów wyrobnikiem-rzemiochą. Ja jestem jak wolisz protokolantem i rzemieślnikiem. Byc może ubolewasz nad marnością swojej wiedzy dotyczącej wymienianej przeze mnie fizyki i chemii budowlanej. Ale przecię możesz skorzystac z tego forum i conieco łyknąc. O ghoscie już pisałeś, co mnie oczywiście zadawala i satysfakcjonuje. Ghost jest tym, który ma umysł analityczny i zastanawia się nad problemem i stac go na wątpliwości. Ma dużo pokory do tego co robi. Szanuje swoją pracę. Jarku rzucę rękawicę. Jakieś dwa małe pokoje. Jeden zarzucasz Ty drugi ja. Nie pracownicy. Szefowie firm. Ty piszesz ,, Byc może ubolewasz nad marnością swojej wiedzy dotyczącej wymienianej przeze mnie fizyki i chemii budowlanej. Ale przecię możesz skorzystac z tego forum i conieco łyknąc." Jarku a na poprzedniej stronie chciałeś zakazywać wszystkiego co ma związek z cyjankiem i chciałeś zakazywać najlepszych obecnie lakierów które sam zresztą polecasz. A utwardzacze to izocyjany. Jarku ja robię podłogi a chemikiem jestem z wykształcenia. Syn miał tróję z chemii. Chemia dwie godziny tygodniowo i jakieś kółeczka. Dogmat bez odpowiedzi dlaczego. By tym kółeczkom nadać logiczny sens to już musiałem mówić o oktecie, powłokach walencyjnych itd, itp. Jak z górą lodową. Mówią o tym co wystaje (1/10) a żeby rozumieć całość to trzeba poznać pozostałe 9/10 a na to trzeba mieć 30-36 chemii tygodniowo. Jarek znasz Cześka z ZG też biegły sądowy, kolega, dobry parkieciarz, czasami w dekoratorni się udziela Czy ty naprawdę wyobrażasz sobie, że ja nie pracuję na kolanach lub nie chodzę za humelem. Mój Boże, średnio w roku cztery dni w tygodniu a może i pięc i to po kilka goddzin (6- dziennie. Chemikiem nie jestem a HCN w lakierach jest poniżej 0,3%/litr tego dowiedziałem się od chemika lakiernika zatrudnionego przy recepturach i badaniach lakierów m.innymi do parkietów. Izocyjanian na razie jest i będzie potrzebny, poszukiwania trwają aby przejśc na coś łagodniejszego. Poza tym nie jest szkodliwy jak sam piszesz w oparach w tej ilości na 5 litrów lakieru czy kleju, no i dzięki Bogu... Zamiast się popisywac rzucaniem rękawicy uruchomiłbyś swoją wiedzę chemika na temat lakierów, klejów a na pewno skorzystałbym z niej. Ja musiałem się tego uczyc z książek na nowo i to w miarę dokładnie o polikondensacji, poliaddycji, polimeryzacji, wolnych wodorach itp. Coś z tego zrozumiałem i staram się tym dzielic. O przyszłości lakierów syntetycznych również jak też wodorozcieńczalnych, nano etc. Oczywiście, że znam ale co to jest dekoratornia to nie wiem. Ja też się udzielam tu i ówdzie i też jestem biegłym i co z tego? Przecież jeżeli się mylę to popraw a nie powinieneś robic tak aby parkieciarstwo polegało na tym, że za wszystko odpowiedzialnośc spada na użytkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 25.04.2009 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2009 Propagator barlinka ze stajni solowowa?? on kiedys spadnie ze swego ega na swoje widzimisie i sie polamie .. Duchu widzę, że znasz Cześka. Fakt kontrowesyjny jest nawet więcej. To jest jeden z tych, który podnosi wilgotnośc maksymalną podkładu do 2,3%, ponieważ nie szkodzi egzotycznym parkietom i deskom znajdującym się na rynku z między innymi merbau, teak itp. Gdyż są stabilne i mają mniejszy skurcz/pęcznienie niż drewna europejskie. Wielu którzy się nie zastanowią nad tą bzdurą uwierzy i wpląta się w kłopoty. Opublikował tą arcy mądrośc w Podłogi i Sciany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 25.04.2009 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2009 Propagator barlinka ze stajni solowowa?? on kiedys spadnie ze swego ega na swoje widzimisie i sie polamie .. Duchu widzę, że znasz Cześka. Fakt kontrowesyjny jest nawet więcej. To jest jeden z tych, który podnosi wilgotnośc maksymalną podkładu do 2,3%, ponieważ nie szkodzi egzotycznym parkietom i deskom znajdującym się na rynku z między innymi merbau, teak itp. Gdyż są stabilne i mają mniejszy skurcz/pęcznienie niż drewna europejskie. Wielu którzy się nie zastanowią nad tą bzdurą uwierzy i wpląta się w kłopoty. Opublikował tą arcy mądrośc w Podłogi i Sciany. Cześka znam jeszcze z początków lat 90. Komuna padła a on pierwszy w zielonogórskim w miejsce subitu, caponu i chemosilu zaczoł sprowadzać sensowną chemię. Dla siebie i innych parkieciarzy. Tak jakoś było, że wieczorami jeździłem do ZG do firmy żony jak sklepy były już zamknięte. Dzwoniłem wtedy w dzień do Cześka co ma wziąść do domu to wieczorem zabiorę. A dekoratornia to taki program o wnętrzach w chyba Polsacie. Teraz ja jestem w W-wie. Czesiu też tu bywa i z tego co słyszałem to już chyba ze wszystkimi w branży zdążył się pokłócić. Ale bez dwóch zdań wszyscy parkieciarze go znają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 26.04.2009 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Propagator barlinka ze stajni solowowa?? on kiedys spadnie ze swego ega na swoje widzimisie i sie polamie .. Duchu widzę, że znasz Cześka. Fakt kontrowesyjny jest nawet więcej. To jest jeden z tych, który podnosi wilgotnośc maksymalną podkładu do 2,3%, ponieważ nie szkodzi egzotycznym parkietom i deskom znajdującym się na rynku z między innymi merbau, teak itp. Gdyż są stabilne i mają mniejszy skurcz/pęcznienie niż drewna europejskie. Wielu którzy się nie zastanowią nad tą bzdurą uwierzy i wpląta się w kłopoty. Opublikował tą arcy mądrośc w Podłogi i Sciany. kto mu to druknol..lo jasooo nie bede robil wycieczek powiadam..ale czasem chetnie..bym sie odwdzieczył... on nie jest kontrowersyjny nazwalbym to nieco inaczej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wigurek 26.04.2009 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Witam, Szukając informacji na temat podłogi drewnianej zainteresowałem się tym tematem forum. Uprzejnie proszę o radę Szanownych Ekspertów. Sytuacja jest następująca:Zamierzam ułożyć deski dębowe (mix 400-700, 800-1000, 1100-1400 o grubości 16 mm). Deski określane są jak klasa - rustikal. Deski zostaną przyklejone na płytach OSB - 18 mm. Płyty zostaną za pomocą wkrętów do drewna ułożone na starej podłodze sosnowej ( jest potrzeba podniesiena podłogi). Moje pytania brzmią;1. Jaki klej lub kleje będą najodpowiedniejsze do klejenia desek do płyt OSB?2. Jaki OLEJ lub OLEJE zastosować? (skłaniam się do olejowania, chciałbym uzyskać właśnie efekt starej rustykalej podłogi)3. Jakich środków konserwacyjnych używać w przyszłości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 26.04.2009 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Witam, Szukając informacji na temat podłogi drewnianej zainteresowałem się tym tematem forum. Uprzejnie proszę o radę Szanownych Ekspertów. Sytuacja jest następująca: Zamierzam ułożyć deski dębowe (mix 400-700, 800-1000, 1100-1400 o grubości 16 mm). Deski określane są jak klasa - rustikal. Deski zostaną przyklejone na płytach OSB - 18 mm. Płyty zostaną za pomocą wkrętów do drewna ułożone na starej podłodze sosnowej ( jest potrzeba podniesiena podłogi). Moje pytania brzmią; 1. Jaki klej lub kleje będą najodpowiedniejsze do klejenia desek do płyt OSB? 2. Jaki OLEJ lub OLEJE zastosować? (skłaniam się do olejowania, chciałbym uzyskać właśnie efekt starej rustykalej podłogi) 3. Jakich środków konserwacyjnych używać w przyszłości? Płyty należy dokręcic do wyrównanego podłoza czyli desek. Deski muszą byc zdrowe i dokręcone lub gwoździe dobite. Płyty muszą byc ułożone w cegiełkę i dokręcone do podłoża na obwodzie co 30cm i przez środek na krzyż też co 30cm. Sruby muszą byc zatopione w płycie na 2-3mm. Po zeszlifowaniu z płyty środka konserwujacego: 1. klej poliuretanowy jednoskładnikowy np. firma Wakol lub Uzin, murexin, sika. 2. olej rustykalny firma loba, bona, osmo, lios, berger-seidle. 3. srodki do pielegnacji tej samej firmy co olej!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 26.04.2009 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 jamen nic dodac nic ująć posamiathane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 26.04.2009 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Witam, Szukając informacji na temat podłogi drewnianej zainteresowałem się tym tematem forum. Uprzejnie proszę o radę Szanownych Ekspertów. Sytuacja jest następująca: Zamierzam ułożyć deski dębowe (mix 400-700, 800-1000, 1100-1400 o grubości 16 mm). Deski określane są jak klasa - rustikal. Deski zostaną przyklejone na płytach OSB - 18 mm. Płyty zostaną za pomocą wkrętów do drewna ułożone na starej podłodze sosnowej ( jest potrzeba podniesiena podłogi). Moje pytania brzmią; 1. Jaki klej lub kleje będą najodpowiedniejsze do klejenia desek do płyt OSB? 2. Jaki OLEJ lub OLEJE zastosować? (skłaniam się do olejowania, chciałbym uzyskać właśnie efekt starej rustykalej podłogi) 3. Jakich środków konserwacyjnych używać w przyszłości? dodam do mojego postu, że warto po dobiciu desek i wyrównaniu rozłożyc dla wytłumienia ewentualnego skrzypienia podłogi papier woskowany, papę cienką lub tanią tkaninę dywanową zł/m2 (castorama), może byc również folia. jednak najlepsza jest tkanina w przypadku podłogi na legarach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fredi07 26.04.2009 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2009 Płytę OSB należy bezwzględnie zdrapać cykliniarką grubym papierem (36.24) by usunąć warstwę parafiny, która zabezpiecza ją przed wilgocią, (klolega robił wzorniki parkietów takie metr na metr na płycie OSB. Nie zdarł parafiny i klepki mu poodpadały jak zawiesił na ścianę) Następnie czy ta sosnowa podłoga jest równa? Jeśli nie to poziomnica taka 2,5-3 m i wkrętami ustalamy poziom. Jeśli np środek jest 3cm zapadnięty to tam wkręt wystaje 3 cm. Sieć wkrętów uzupełniamy odpowiednio np kawałkami płyty pilśniowej i tyle warstw potrzeba przybijamy do podłogi. Uzyskaną gęstą sieć poziomej podłogi dobrze jest podlać najtańszym 5-10-15 i ułożyć na tym płyt z min 30cm mijanką. Płyta gęsto podparta na wypoziomowianej podłodze swoim cięzarem dopasuje rozlany klej do poziomu. Tak przygotowany podkład kręcimy do podłoża tak ja klej już wyschnie. Podałeś długości deski. Jest zasada. Powyżej 500mm długości kleimy na dwuskładniku. Druga zasada to na centymetr grubości parkietu szerokość nie powinna przekraczać 4 cm. Parkiet to najlepsza podłoga. Prosta, ciepła, trwała, naturalna. Wieki z nami jest. Szanujmy zasady którymi się rządzi a będzie nas cieszyć. A to jak kijem Wisły nie zawróci tak naginanie praw natury z zasady ma opłakane skutki. I dziesięć protokołów z pomiarów wyliczonych przez mędrca szkiełko i oko nie zatrzyma praw natury. Nie ma kleju, nie ma podłoża które jest wstanie zatrzymać drewno ciągnące wilgoć. I w drugą stronę. Zamknijmy mieszkanie z CO na full i z 60% wilgotności zróbmy na jakiś czas 20-30 szpary mamy gwarantowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 27.04.2009 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2009 Wigurek jeżeli chcesz miec pożytek z Twojej nowej podłogi to zrrób tak jak ci zaproponowałem:Płyty należy dokręcic do wyrównanego podłoza czyli desek. Deski muszą byc zdrowe i dokręcone lub gwoździe dobite. Płyty muszą byc ułożone w cegiełkę i dokręcone do podłoża na obwodzie co 30cm i przez środek na krzyż też co 30cm. Sruby muszą byc zatopione w płycie na 2-3mm. Po zeszlifowaniu z płyty środka konserwujacego: 1. klej poliuretanowy jednoskładnikowy np. firma Wakol lub Uzin, murexin, sika. 2. olej rustykalny firma loba, bona, osmo, lios, berger-seidle. 3. srodki do pielegnacji tej samej firmy co olej!!!!_________________ Czy stare deski są wyłódkowane? Czy mają krawędzie wygięte do góry, czy może mają wybrzuszenia, czy gwożdzie są z góry widoczne, czy może były przykręcane z boku do legarów?Czy OSB 18mm musi byc zastosowana ze względu na ograniczoną wysokośc podłogi?Klej poliuretanowy jednoskładnikowy posiada elastycznośc, której dwuskładnikowym brakuje. Podłoga twoja prawdopodobnie jest na legarach w zwiazku z tym nie jest sztywna, ma tendencje do pewnej elastyczności i mikroruchów. Kleje sztywne a do nich też należy większośc klejów poliuretanowych dwuskładnikowych w ciągu kilku lat zaczną pękac pod wpływem ruchów podłogi.Poza tym nawwet gdyby - jak chce fredi07- Twoja podłoga miała dochodzące do 3cm nierówności to zgłoś się na PW podam i rozsądny sposób ustawienia podłogi w poziomie bez tej sieczki złożonej z wkrętów, kawałow pilśni i szybko starzejącego się kleju 5-10-15.Poza tym zasadę używania kleju dwuskładnikowego poliuretanowego w elementach powyżej 500mm długości wymyślił fredi07. A więc ostrożnie z tym.Jeżeli używasz jakichkolwiek materiałów i masz wwątpliwości to lepiej rozmawiaj z producentami lub z ich przedstawicielami. Co do drugiej zasady to jest to znana formuła stabilności drewna i najlepiej jezeli jest ona zachowana, ale... gdy jest inaczej to należy też do takich gabarytów się przygotowac. Musisz znac klimat w jakim te deski będą przebywały np. w mieszkaniu są inne warunki klimatyczne niż np. w kościele.Dlatego ważne jest aby drewno miało wilgotnośc odpowiednią do otoczenia w którym będzie przebywało. I tak warunki średnioroczne dla mieszkań to temperatura 18-22C i wilgotnośc 40-60%. Dla tych parametrów dąb powinien miec wilgotnośc 8-10%. Mierzy się nie ręką czy w ręku jak to fredi07 potrafi, tylko miernikami do wilgotności drewna. Mierzy się nie jedną czy dwie deski ale przynajmniej z 10 na 30m2. Płyty OSB muszą miec wilgotnośc 10%. Stare deski podobnie około 10%. Tylko kleje elastyczne na taką konstrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 27.04.2009 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2009 Płytę OSB należy bezwzględnie zdrapać cykliniarką grubym papierem (36.24) by usunąć warstwę parafiny, która zabezpiecza ją przed wilgocią, (klolega robił wzorniki parkietów takie metr na metr na płycie OSB. Nie zdarł parafiny i klepki mu poodpadały jak zawiesił na ścianę) Następnie czy ta sosnowa podłoga jest równa? Jeśli nie to poziomnica taka 2,5-3 m i wkrętami ustalamy poziom. Jeśli np środek jest 3cm zapadnięty to tam wkręt wystaje 3 cm. Sieć wkrętów uzupełniamy odpowiednio np kawałkami płyty pilśniowej i tyle warstw potrzeba przybijamy do podłogi. Uzyskaną gęstą sieć poziomej podłogi dobrze jest podlać najtańszym 5-10-15 i ułożyć na tym płyt z min 30cm mijanką. Płyta gęsto podparta na wypoziomowianej podłodze swoim cięzarem dopasuje rozlany klej do poziomu. Tak przygotowany podkład kręcimy do podłoża tak ja klej już wyschnie. Podałeś długości deski. Jest zasada. Powyżej 500mm długości kleimy na dwuskładniku. Druga zasada to na centymetr grubości parkietu szerokość nie powinna przekraczać 4 cm. Parkiet to najlepsza podłoga. Prosta, ciepła, trwała, naturalna. Wieki z nami jest. Szanujmy zasady którymi się rządzi a będzie nas cieszyć. A to jak kijem Wisły nie zawróci tak naginanie praw natury z zasady ma opłakane skutki. I dziesięć protokołów z pomiarów wyliczonych przez mędrca szkiełko i oko nie zatrzyma praw natury. Nie ma kleju, nie ma podłoża które jest wstanie zatrzymać drewno ciągnące wilgoć. I w drugą stronę. Zamknijmy mieszkanie z CO na full i z 60% wilgotności zróbmy na jakiś czas 20-30 szpary mamy gwarantowane. Poco ta wilgotnośc 60% gdy ogrzewanie leci na full. Czy tam jest wysoce wydajny nawilżacz? Czy temperatura osiaga 25C i 60% wilgotnosci powietrza? Czy moze chodzi o to, że przy wilgotnosci powietrza 60% gdy włączymu ogrzewanie na full to wilgotnosc spadnie do 15-20%. Nie trzeba włączac ogrzewania na full wystarczy normalne grzanie około 20C a w mieszkaniu wilgotnosc i tak spadnie do około 25-35%. A to wystarczy aby pokazały się szczeliny. Dopuszczalne szczeliny to 0,5mm. I tak trzeba ustawiac wilgotnosc dębu, podkładu, otoczenia wraz z jego temperaturą. Jeżeli drewno będzie za wilgotne 12% to szczeliny pokażą się dośc szybko nawet przed zimą bez ogrzewania. Wystarczy temperatura powietrza 24C i wilgotnośc powietrza 60% a parkiet pokaże szczeliny, ponieważ wilgotnośc drewna spadła z 12% do 10,8%. Im szersze elementy tym większe szczeliny. Np. słoje równoległe (stojące) klepka 7cm wykażą szczeliny szerokości około 0,42mm. Przy dalszym spadku wilgotnosci drewna zimą do 5-6% to już są szczeliny rzędu 1,5mm. Dla uzupełnienia podam Ci, że funkcjonuje to również na odwrót. Tak to leci niestety. Ja będę nadal pracował ze szkiełkiem, przyrządami i protokołami. Ty możesz rączką i czymkolwiek innym. Szkiełko się przydaje, żeby stwierdzic, że w lakierze są paprpchy i inny brud a nie jak wielu cwaniaczków twierdzi, że ten lakier tak ma i to wina lakieru. Przeczytaj jeszcze raz twoją propozycję tego śmietnika, który zaproponowałeś pod płyty OSB dla wypoziomowania posadzki. To straszne!! I ten klej o maksymalnie trzyletniej trwałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wigurek 27.04.2009 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2009 Witam,Dziękuję bardzo za wszytkie porady. Pozwolę sobie na doprecyzowanie tematu ze względu na pytania. A więc deski dębowe będą firmy ARDI. i będą ułożone na płytach OSB na starych deskach sosnowych które wcześniej ok. 6 lat były wyrównane ( cyklinowane i lakierowane ). Deski te są stabilne dobrze przymocowane prawdopodobnie na legarach. Prawdopodobnie były mocowane z boku, ale są również zaszpachlowane otwory po mocowaniu z góry. Stara kamienica, drugie piętro, ogrzewanie CO, czyli warunki temperaturowo wilgotnościowe raczej stabilne. Podłoga jest równa. Płyty OSB -18 mm będą optymalne ze względu na potrzebę uzyskania pożądanej wysokości podłogi Najważniejsze dla mnie pytanie to jaki zastosować klej?Na stronie producenta desek zalecają: jednoskładnikowy klej na bazie polimerów silanizowanych Mapei ULTRABOND ECO S955 1K, ale również dwuskładnikowy klej poliuretanowy Mapei ULTRABOND P902 2K). A może jednak inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 27.04.2009 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2009 oj noo ..ardex jassoo a w jakim rozmiarze masz te dechy..bardziej zdalby egzamin moim zdanie i bylby tanszy http://www.mapei.it/Referenze/Multimedia/279_ultrabond%20p990%201k_pl.pdf od 955tki 902 2k tez jest bdb klejem ale w twoim przypaku wybralbym to co ci wkleilem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wigurek 28.04.2009 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Deski dębowe już w domu. Mix od 40 cm do 1400 cm 16 mm grubości 145 mm szerokości. Jak długo powinny poleżeć w pokoju, w którym będzie układana podłoga. Wilgotność desek sprawdzona w sklepie losowo ok 7 %. Płyty OSB dopiero kupię. Sprzedawca zaproponował klej - Murexin MS - 511. Cena ok 21 zł za kg chyba jest tanszy niż mapei, ale czy równie dobry, lepszy?Jakiej wysokości kupić pacę zębatą? Jeszcze raz wielkie dzięki za wszytikie porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 28.04.2009 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 nie musza lezec w ogole ..klej dobry...paca zebata zgodna z zaleceniemi producenta B-3,B-11 zeby w ksztalcie trojkata paca stalowa..na pewno parkieciarz ma spokojnie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 28.04.2009 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 nie musza lezec w ogole ..klej dobry...paca zebata zgodna z zaleceniemi producenta B-3,B-11 zeby w ksztalcie trojkata paca stalowa..na pewno parkieciarz ma spokojnie pozdrawiam osobiście zaproponowałbym pacę z zużyciem kleju 1100-1300g/m2. Wycięcie zęba powinno byc na tyle wysokie i szerokie oraz ich ilośc aby po dociśnięciu do płyty i obciążeniu desek klej pokrył spód deski conajmniej w 80%. Dlatego proponowałbym twoje B11 lub B14 zamiast B3. B14 ma węższy rozstaw zębów o 2mm, poza tym szerokośc i wysokośc zęba jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 28.04.2009 12:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Deski dębowe już w domu. Mix od 40 cm do 1400 cm 16 mm grubości 145 mm szerokości. Jak długo powinny poleżeć w pokoju, w którym będzie układana podłoga. Wilgotność desek sprawdzona w sklepie losowo ok 7 %. Płyty OSB dopiero kupię. Sprzedawca zaproponował klej - Murexin MS - 511. Cena ok 21 zł za kg chyba jest tanszy niż mapei, ale czy równie dobry, lepszy? Jakiej wysokości kupić pacę zębatą? Jeszcze raz wielkie dzięki za wszytikie porady. Co do wilgotności desek 7%. Po ułozeniu odczekałbym kilka tygodni aż nabiorą trochę więcej wilgoci tak ze 2% dodatkowo. Po ułozeniu należy zmierzyc wilgotnośc a następnie przed szlifowaniem. Będzie lakier czy olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wigurek 28.04.2009 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2009 Myślę, że będzie olej. Ale który nada tym deską, klasy rustical właśnie taki wygląd i mnie nie zrujnuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.