jarekkur 14.06.2009 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 nie byla przeszlifowana, parkieciarz nakladal grunt takm blaszanym narzedziem jak szpachla parkieciarz stworzył na nieszlifowanej wylewce film który spowoduje osłabienie albo wogóle podkład utraci przycczepność (adhezję) kleju. Natychmiast szlifowac maszyna jednotalerzowa tarcza ścierna 24 lub tarcza z widią 16 lub 24. następnie sprawdzić właściwości mechaniczne odporność na ścieranie i wytrzymałóść na ścinanie oraz fizyczne czyli wilgotnośc podkładu. pierwsze sprawdzić powinien rysikiem albo dużym gwoździem, ewentualnie młotkiem czy nawet wykleić parę małych kawałków klepek i je po 4 dniach oderwać. Zresztą jak parkieciarz jest parkieciarzem to sam powinien to sprawdzić na czym będzie układał. nie każdy klej wymaga gruntowania podobnie nie każde podłoże (podkład). Jeżeli wodny grunt to klej powinien być z tej samej firmy. Ten parkieciarz z tekstami te drogie grunty... i tak dalej jest jednym z tych, któremu powinieneś patrzeć na ręce. Zażądaj protokołu z badania podkładu. wilgotność podkładu powinien mierzyć CM-Ką pobierając próbkę do pomiaru z dolnej i środkowej warstwy podkładu. najpierw powinien przetestować sprżetem elektronicznym podkład w poszukiwaniu wilgotnych miejsc. Takie badanie ma na celu znależienie nadmiaru wody w podkładzie-życiowo ważne. Inaczej będą kłopoty. Zależnie od chłonności podkładu gruntuje się raz lub przy dużej chłonności drugi raz. duża chłonność jest wtedy gdy wylana woda np. 25ml na podkład zniknie w ciągu 30 sekund lub krócej. nakładać można czym się chce byle nie zostawały kałuże gruntu. Najlepiej jednak wałkiem. Należy przy tym uważać na świeżo pomalowane ściany. Wałek pryska. Ja używam specjalnej gumy na kiju i poprawiam wałkiem miejsca zbyt mokre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 14.06.2009 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 http://www.parkiety.org.pl/realizacja_29_d.jpg ja mam pytanko - jak uzyskać taki kolor podłogi? jest to chyba dąb zaolejowany bez kolorantów. Dąb natur. skąd jest to zdjęcie musiałbym dokładnie zobaczyć i rozpoznać gatunek drewna. Podobny kolor uzyskałem na dębie rustykalnym. Tam jednak jest dużo sęków. Szlifowanioe musi o jeden poziom wyższe niż normalnie. Im drewno bardziej szorstkie tym ciemniejsze przy olejowaniu. nie umiem nadal wrzucać zdjęć, pokazałbym kolor po olejowaniu. Ghost mi kiedyś podpowiedzaił ale zapomniałem i nie wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sure 14.06.2009 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 nie umiem nadal wrzucać zdjęć, pokazałbym kolor po olejowaniu. Ghost mi kiedyś podpowiedzaił ale zapomniałem i nie wychodzi. a, to proszę, tu jest instrukcja: http://forum.muratordom.pl/jak-dodac-zdjecia-zeby-byly-widoczne-na-forum,t63615.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 14.06.2009 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 nie umiem nadal wrzucać zdjęć, pokazałbym kolor po olejowaniu. Ghost mi kiedyś podpowiedzaił ale zapomniałem i nie wychodzi. a, to proszę, tu jest instrukcja: http://forum.muratordom.pl/jak-dodac-zdjecia-zeby-byly-widoczne-na-forum,t63615.htm dziękuję. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ajk 14.06.2009 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 jest to chyba dąb zaolejowany bez kolorantów. Dąb natur. skąd jest to zdjęcie musiałbym dokładnie zobaczyć i rozpoznać gatunek drewna. Podobny kolor uzyskałem na dębie rustykalnym. Tam jednak jest dużo sęków. Szlifowanioe musi o jeden poziom wyższe niż normalnie. Im drewno bardziej szorstkie tym ciemniejsze przy olejowaniu. nie umiem nadal wrzucać zdjęć, pokazałbym kolor po olejowaniu. Ghost mi kiedyś podpowiedzaił ale zapomniałem i nie wychodzi. Generalnie we wrzucaniu fotek chodzi o to że musi być ona dostępna już gdzieś w sieci czyli posiada swój adres np: http://www.parpo.pl/images/image001.jpg wtedy taki adres trzeba umieścić pomiędzy tagami i "http ://www.parpo.pl/images/image001.jpg" o tak (tylko po http nie powinno być spacji), no i dobrze byłoby zamieścić info o prawach autorskich fotka którą wkleiłem poprzednio pochodzi z http://www.parkiety.org.pl/realizacje.htm jeśli masz fotkę tylko na komputerze to trzeba skorzystać z jakiegoś serwisu, który pozwala umieszczać fotografię w sieci. Wracając do tematu koloru - chodzi mi właśnie o uzyskanie podobnego odcienia na dębie olejowanym, tylko nie wiem, czy ługowanie da taki efekt, czy trzeba wybielać bejcą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 14.06.2009 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 jest to chyba dąb zaolejowany bez kolorantów. Dąb natur. skąd jest to zdjęcie musiałbym dokładnie zobaczyć i rozpoznać gatunek drewna. Podobny kolor uzyskałem na dębie rustykalnym. Tam jednak jest dużo sęków. Szlifowanioe musi o jeden poziom wyższe niż normalnie. Im drewno bardziej szorstkie tym ciemniejsze przy olejowaniu. nie umiem nadal wrzucać zdjęć, pokazałbym kolor po olejowaniu. Ghost mi kiedyś podpowiedzaił ale zapomniałem i nie wychodzi. Generalnie we wrzucaniu fotek chodzi o to że musi być ona dostępna już gdzieś w sieci czyli posiada swój adres np: http://www.parpo.pl/images/image001.jpg wtedy taki adres trzeba umieścić pomiędzy tagami i "http ://www.parpo.pl/images/image001.jpg" o tak, http://www.parpo.pl/images/image001.jpgno i dobrze byłoby zamieścić info o prawach autorskich fotka którą wkleiłem poprzednio pochodzi z http://www.parkiety.org.pl/realizacje.htm jeśli masz fotkę tylko na komputerze to trzeba skorzystać z jakiegoś serwisu, który pozwala umieszczać fotografię w sieci. Wracając do tematu koloru - chodzi mi właśnie o uzyskanie podobnego odcienia na dębie olejowanym, tylko nie wiem, czy ługowanie da taki efekt, czy trzeba wybielać bejcą? Tak to jest dąb bielony. Możesz spróbować sam uzyskać ten kolor na próbkach dębu. Najpierw szlif do 120 maszyną oscylacyjną. następnie bejca i olej lub olej biały nałożoy 2x. Ewentualnie ługowanie i nałożenie oleju białego. Na próbkach uzyskasz to co potrzebujesz. Ty na pewno sobie poradzisz nawet jakbyś miał robić to ręcznie. Mam na myśli całą podłogę. Będę bejcował dąb na ciemny palisander bez ługowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 14.06.2009 21:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2009 ajk. to może też być kolor ostrężyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.06.2009 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 zgadza sie przepraszam..jesli chodzi o zdjecia ..ale jak juz tak sobie wykonujesz dobrze parkiety to sie bardzo chwali..co do zdjec jednak..to czasem choc bardzo rzadko wklejam..i jesli chodzi o mnie pisze akurat mało technicznym jezykiem staram sie aby to było zrozumiałe co pisze..Niewiem po co mi wysłałeś link o swej strony..ja naprawde widzialem juz kilkaset tysiecy metrow lekko liczac przez całe zycie zrobionych na przeróżne sposoby..tym nie mniej dziekuje i przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olebaum 15.06.2009 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 na parkiet i wszystkie inne drewna kladzie sie (przynajmniej tu) auro olej naklad jednorazowy (einmalöl), pielegnacja auro bodenpflege lub olej do drewna kreidezeit pure solid, pielegnacja: wosk carnauba wszystko inne zawiera za duzo smieci. pozdrawiam Alex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.06.2009 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 na parkiet i wszystkie inne drewna kladzie sie (przynajmniej tu) auro olej naklad jednorazowy (einmalöl), pielegnacja auro bodenpflege lub olej do drewna kreidezeit pure solid, pielegnacja: wosk carnauba wszystko inne zawiera za duzo smieci. pozdrawiam Alex nie "kładzie się" tylko aplikuje..bądź nanosi..i nie tlko te opcje są na szczęscie tylko wiele wiele innych..) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olebaum 15.06.2009 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 zgadza sie kolego biopin, livos, leinos... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.06.2009 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 nie bede sie przezucał nazwami, firm chemicznych produkujących dobra i bdb chemie do posadzek , podłóg drewnianych-- ale nie ograniczaj sie do 3ech nazw.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.06.2009 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 http://www.parkiety.org.pl/realizacja_29_d.jpg ja mam pytanko - jak uzyskać taki kolor podłogi? to jest decha rozbielona olejowana..nawet znam producenta.:)deska warwstwowa na warstwie dbyu drewna uzytkowego jest 5- 6mm..howgh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olebaum 15.06.2009 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 alternatywnie: auro lug do drewna, po wyschnieciu mydlo zapigmentowane na bialo. lub kreidezeit olej do gruntowania zapigmentowany na bialo, po wyschnieciu wosk jest kupa mozliwosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 15.06.2009 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 można tak ługiem zrobić sie zgadza.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ajk 15.06.2009 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 można tak ługiem zrobić sie zgadza.. no właśnie tak sobie myślałem - wyługować i do tego biała bejca ZAR plus olej Timberlake HD będzie dobrze? Chyba że za biało? bo zupełnie nie wiem jaki efekt daje samo ługowanie, a tak patrząc okiem fotoamatora na zamieszczoną przeze mnie fotkę to widać że całe zdjęcie jest "przekremowane" - nawet kaloryfery, chyba się ktoś bawił filtrami w photoshopie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sawera 15.06.2009 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2009 można tak ługiem zrobić sie zgadza.. no właśnie tak sobie myślałem - wyługować i do tego biała bejca ZAR plus olej Timberlake HD będzie dobrze? Chyba że za biało? bo zupełnie nie wiem jaki efekt daje samo ługowanie, a tak patrząc okiem fotoamatora na zamieszczoną przeze mnie fotkę to widać że całe zdjęcie jest "przekremowane" - nawet kaloryfery, chyba się ktoś bawił filtrami w photoshopie Polecam ClassicBaseOil bialy od Bereg-Seidle a na to albo 2KPU albo AquaSealEcoGold albo W-1 tylko przed olejowaniem nawilzyc bardzo delikatnie podloge i zostawic do wyschniecia nastepnie olej (bialy) zamieszac jakas patka aby dobrze pigmenty rozmieszac i naniesc go szpachla raz a dla wzmocnienia bialego koloru zaraz po pierwszej szpachli drugi raz i odczekac jakies 30-45 minut i polerowac bialym padem. Na drugi dzien naniesc lakier lub np. moze byc olej rowniez ClassicBaseOil ale betbarwny jesli chodzi o lakier to druga warstwe dzien pozniej po pierwszej (mozna bez matowienia ale nie po dluzszym czasie jak 24 godziny!!!). Tutaj mozna w fotogalerii zobaczyc debowa mozaike pociagnieta tym systemem i polakierowana AquaSealEcoGold matt mojego wykonania (fotogaleria - tytul ramki 'Mozaika olejowana na bialo'. Pozdrawiam i milej zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ghost34 16.06.2009 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 można tak ługiem zrobić sie zgadza.. no właśnie tak sobie myślałem - wyługować i do tego biała bejca ZAR plus olej Timberlake HD będzie dobrze? Chyba że za biało? bo zupełnie nie wiem jaki efekt daje samo ługowanie, a tak patrząc okiem fotoamatora na zamieszczoną przeze mnie fotkę to widać że całe zdjęcie jest "przekremowane" - nawet kaloryfery, chyba się ktoś bawił filtrami w photoshopie Zar jest bdb bejcą ale pod olej musi długo wysychać ..i olej nawet dwuskładnikowy tez dosyc dlugo schnie..ale ja tak własnie robie jak napisałeś..:)tylko uzywam impact oleju z loby dwuskladnikowego 1x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piątka 16.06.2009 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 Duchu, wiesz może gdzie szukac zdjęć połączenia gresu z jesionem? miałam, ale zgubiłam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
.ajk 16.06.2009 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2009 Zar jest bdb bejcą ale pod olej musi długo wysychać ..i olej nawet dwuskładnikowy tez dosyc dlugo schnie..ale ja tak własnie robie jak napisałeś..:)tylko uzywam impact oleju z loby dwuskladnikowego 1x Dzisiaj właśnie znalazłem taki sam kolor jak na zdjęciu w naszej poczciwej Castoramie - no i okazało się że to wosk OSMO wygląda ładnie, cena też w normie - tylko za cholerę nie wiem jak by się sprawowało na podłodze w pokoju u dziecka. Woski barwiące są miękkie i trzebaby to potraktować kolejną warstwą wosku twardego, ktoś ma doświadczenie w tej dziedzinie? Co do olejów dwuskładnikowych - to nie wiem jak to jest z olejami, ale np w klejach dwuskładnikowych przeraża mnie czas przez jaki jest to zdatne do użytku. Goście sprzedają 20 kg kleju, który trzeba zużyć w 2h? jakaś masakra - trzeba by mieć do tego ze 3-4 osoby a samiuteńki amator to może sobie kupić taki klej w małych puchach 3 razy drożej W olejach pewnie będzie problem z wymieszaniem mniejszych ilości chyba że w aptece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.