Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wkłady kominkowe firmy Tarnawa z Tarnowa


piot_L

Recommended Posts

ok - lapie, lapie. Rysunek bardzo pomocny :)

Czyli przegroda jest zlokalizowana bardziej nad kominkiem, niz w samym kominie, i to niekoniecznie pod samym sufitem.

 

Przegroda i przestrzeń dekompresyjna w górnej części okapu pod sufitem.

Pytam pod katem podlaczenia kominka do komina od boku (ja akurat bede miala taka stuacje). Wtedy wszystkie opisane w rysunku + "przypisach" elemnty łacznie z komorą dekompresyjna i rurami grawitacyjnymi będą sie znajdowal w "pionie wkadu kominkowego", a odprowadzenie spalin pojdzie w bok do komina.

Wkład kominkowy z obudową jest jakby przystawiony do ściany kominowej. Kierunek odprowadzenia spalin nie odgrywa roli. Ważne tylko by rura spalinowa do komina nie wchodziłe pod katem prostym.

Czyli zupelnie osobnym pionej jest kominowy, ktory dotyczy kominka jako odprowadzenie spalin a obok roprowadzamy sobie odizolowane i ukryte pod jakas obudowa (w ktorej umieszczamy wszystkie kratki) przewody do grawitacyjnego ogrzania wyzszej kondygnacji. Tworzymy wiec jakby 2 pseudo komin (tylko juz nie murowany) dla kominka.

Do komina odprowadzane są spaliny przewodem spalinowym i to jest jadyny wspólny element. Z kominka po pomieszczeniach rozprowadzane jest świerze ogrzane powietrze dosterczone z zewnątrz przewodem zasilającym lub pobrane z pomieszczenia w którym znajduje sie kominek (gorsze roziązanie).

Szczerze mowiac do tej pory myslam, ze to ma wieksze polaczenie z kominem, tzn. z jego powietrzna czescia. Cos tak czuje, ze cos poplatalm. Czekam na dalsze instrukcje :)

Oj chyba tak. :lol: Trochę nie pojmuje co masz na myśli pisząc "z jego powietrzna czescia". Komin służy tylko i wyłącznie do odprowadzenia gazów spalinowych. Świerze powietrze dostarczane jest zupełnie innym przewodem pod kominek. W tej materii odsyłam tu http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=58525&highlight=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tak tak - taka rure robie sobie przepustem w fidemencie i bede miala zalana pod podloga. Po prostu u mnie na projekcie komin ma obok siebie czesc tzw. spalinowa (czarny kradracik) i obok czesc wentylacyjna (biały kwadracik)- teraz juz wiem, ze to zupelnie odrebne rzeczy :) Po prostu usluje wszystko zrozumiec na etapie projektu, zeby prawidlowo wykonwstwo zaplanowac.

 

I stad moje nastepne pytanie - jesli powietrze bedzie odprowadzane do gornych pomieszczen rurami ukrytymi pod podwieszanym sufitem to o ile w cm. ulegnie pomieszczenie obniżeniu? Obecnie mam na projekcie wys. 263 cm i boje sie, ze jak obnize je sobie o np. 30cm to zrobi sie zdecydowanie za nisko. Mysle wiec o powyzszeniu wysokosci na etapie budowy. Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppp.j napisał:

Do komina odprowadzane są spaliny przewodem spalinowym i to jest jadyny wspólny element. Z kominka po pomieszczeniach rozprowadzane jest świerze ogrzane powietrze dosterczone z zewnątrz przewodem zasilającym lub pobrane z pomieszczenia w którym znajduje sie kominek (gorsze roziązanie).

 

Chyba trochę się zapędziłeś. Do pomieszczeń rozprowadzane jest tylko powietrze z wewnatrz pomieszczeń z reguły wchodzące pod kominkiem, ogrzewane i rozprowadzane. Natomiast powietrze do palenia w kominku powinno byc brane z zewnatrz a gorsze rozwiazanie z wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwa rozwiązania. Albo podnieść ściany (i to wydaje się rozsądniejsze, bo cenowo niezauważalne, wizualnie z zewnątrz też, a luksus wyższych pomieszczeń nieoceniony) albo, jeśli nie masz piwnicy opuścić podłogi.

Na ogół rury spiro maja średnicę 10 cm plus izolacja. Można też zastosować kanały prostokątne wtedy grubość po blasze wynosi 5cm, ale są dużo droższe.

A wentylacją (biały kwadracik) to wyprowadzasz powietrze z pomieszczeń a nie zasilasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wentylacją (biały kwadracik) to wyprowadzasz powietrze z pomieszczeń a nie zasilasz.

 

A ja sobiewymyslilam, ze to z tego wentylacujnego kanalu komina idzie roprowadzenie cipla grawitacyjnie :D Ale coz - mam przeciez blad wlosy - jestem usprawiedliwona :D

 

W kazdym razie DZIEKUJE WSZYSTKIM BARDZO za pomoc i wyjasnienia. Mam nadzieje, ze w przyszlosci w innych watkach forumowicze beda tez tak mili ja WY :D Teraz bede mogla wszystko tlumaczyc mezowi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwa rozwiązania. Albo podnieść ściany (i to wydaje się rozsądniejsze, bo cenowo niezauważalne, wizualnie z zewnątrz też, a luksus wyższych pomieszczeń nieoceniony) albo, jeśli nie masz piwnicy opuścić podłogi.

Na ogół rury spiro maja średnicę 10 cm plus izolacja. Można też zastosować kanały prostokątne wtedy grubość po blasze wynosi 5cm, ale są dużo droższe.

A wentylacją (biały kwadracik) to wyprowadzasz powietrze z pomieszczeń a nie zasilasz.

Nie mac w glowie kolezance. Rury spiro o srednicy 10 cm sie nie nadaja, bo sa za cienkie 150 srednica wewnetrzna minimum. Kanaly prostokatne owszem mozna, ale trzeba pamietac, ze nalezy je zaizolowac welna mineralna. I to nie tylko z powodu strat ciepla ale rowniez w celu zabezpieczenia przed pozarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak macie ustawione anemostaty, chodzi mi o wysuniecie tego ruchomego elementu. Słyszałem że od wysunięcia tego zależy wydajność ogrzewania i mam mętlik bo jedni mi mówią że jak bardziej to wysunę to będzie lepiej a inni odwrotnie że im mniejsza szczelina to ogrzewanie bardziej wydajne

 

 

Leszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mac w glowie kolezance. Rury spiro o srednicy 10 cm sie nie nadaja, bo sa za cienkie 150 srednica wewnetrzna minimum. Kanaly prostokatne owszem mozna, ale trzeba pamietac, ze nalezy je zaizolowac welna mineralna. I to nie tylko z powodu strat ciepla ale rowniez w celu zabezpieczenia przed pozarem.

Zajżyj choćby tu http://www.darco.com.pl/pl/oferta.php?o=1&kid=8&xid=16&pid=148#poz . Jezeli iga9 walczy o każdy centymer to sugerujesz by zastosowała fi 200 + 2*100 izolacji? Oczywiście najlepiej byłoby dać jeszcze większe średnice tylko gdzie to zmieścić. Przeczytaj uważnie co napiałem. O izolacji też tam było.

Natomiast co do mącenia to daję rady najlepsze jakie znam w tej sytuacji. Jeżeli masz coś lepszego do zaproponowania to chętnie się jeszcze czegoś nauczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli iga9 walczy o każdy centymer to sugerujesz by zastosowała fi 200 + 2*100 izolacji?

Pytanie czego ona chce. Wysoki korytarz i DGP o niskiej sprawnosci. Czy bardzo sprawne DGP ale troche obnizony korytarz ?

 

A to ze w sprzedazy sa nawet rury o srednicy 80 cm to nie oznacza, ze mozna je stosowac, zeby pociagnac nawiew do oddalonego pokoju. Takie rury to sie nadaja na te krotkie odcunki co sie robi w czopuchu do kratek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani,żeby ułatwić wam dyskusję wklejam wzorcowy kominek.Myślę, że teraz wszystko będzie jaśniejsze.

http://www.darco.com.pl/gfx/kominkowy/kominek_wzorcowy.jpg

Ja ten schemat traktuje jako podstawę Biblii kominkowej.

 

U mnie wysokiej klasy kominkarz Pan Darek B. nie wstawił dystrybutora z blachy tak jak to jest pokazane na rysunku. Mimo moich wątpliwości podczas stawiania kominka przekonał mnie twierdząc, że to zbędne, będzie śmierdzieć, wypalać się itp. I mam przez to ogrzewane tylko jedno pomieszczenie, bo temperatury w dwóch sąsiednich pomieszczeniach mam po 10 - 12 stopni. Czy można to jeszcze jakoś poprawić ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że trzeba będzie rozmontować okap, wstawić dystrybutor oraz przegrodę komory dekompresyjnej i dorobić przewody rozprowadzające. A czy przypadkiem podczas ustalania parametrów kominka nie podałeś, że kominek będzie tylko dla ozdoby bez DGP? Bo wpadka trochę gruba.

Nie wiadomo równiez jak wygląda sprawa dostarczania świeżego powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czego ona chce. Wysoki korytarz i DGP o niskiej sprawnosci. Czy bardzo sprawne DGP ale troche obnizony korytarz ?

Naogół kominek instaluje się w salonie więc i tam trzeba trochę obniżyć :wink:

 

Ona czyli ja :wink: chce miec komfortowe wysokie pomieszczenie, ktorym jest salon wlasnie i sprawne DGP. Ale poniewaz budowe dpoiero rozpoczne na wiosne bez problemu podwyzsze sobie wysokosc parteru, aby pod powieszonym sufitem zmiesily mi sie rury rozrowadzajace o zapewniajaca optymalna sprawnosc srednicy. Jeszcze raz potwierdza sie, ze warto myslec o wyszstkim jak najwczesniej, nawet na papierze. Gdybym ta tematyke zglebiala rownolegle z zakupem kominka, a wiec gdy dom stalby razem z dachem zostalabym z reka w nocniku i niska klitka jako salonem :D

Jeszce raz dzieki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona czyli ja :wink: chce miec komfortowe wysokie pomieszczenie, ktorym jest salon wlasnie i sprawne DGP. Ale poniewaz budowe dpoiero rozpoczne na wiosne bez problemu podwyzsze sobie wysokosc parteru, aby pod powieszonym sufitem zmiesily mi sie rury rozrowadzajace o zapewniajaca optymalna sprawnosc srednicy. Jeszcze raz potwierdza sie, ze warto myslec o wyszstkim jak najwczesniej, nawet na papierze.

:D

Jeśli do takich wniosków doszłaś to dam Ci jeszcze coś do myślenia. :) Zauważ, że podniesienie stropu ma wpływ na schody. Jeżeli (tak przypuszczam) podniesiesz parter o 35cm, to przy średnio stosowanych 17 stopniach w schodach, spowoduje podwyższenie stopnia o 2 cm lub konieczność dodania dwóch stopni. O tym też nie zapomnij. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli do takich wniosków doszłaś to dam Ci jeszcze coś do myślenia. :) Zauważ, że podniesienie stropu ma wpływ na schody. Jeżeli (tak przypuszczam) podniesiesz parter o 35cm, to przy średnio stosowanych 17 stopniach w schodach, spowoduje podwyższenie stopnia o 2 cm lub konieczność dodania dwóch stopni. O tym też nie zapomnij. :wink:

 

Dzieki - muśle, ze moj wykonawca jakos sobie z tym poradzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni użytkownicy Tarnavy z racji krótkiego stażu użytkowania (pierwsza zima) mam następujące pytanie: Do tej pory podczas palenia nawet jak kominek był mocno rozgrzany i drewno było w stanie odgazowywania zakręcenie regulatorów powodowało przygasanie tzn. rzażenie bez płomyków, dymienie niespalonego drewna. Od kilku dni obserwuję natomiast, że zakręcenie całkowite powietrza rozgrzanego wkładu nie powoduje większych zmian w paleniu. Płomienie dosyć żwawo mkną do czopucha. Czy jest to spowodowane obecnymi temperaturami i wysokim ciśnieniem p.a. czy wkład zaczął łapać jekieś "lewe" powietrze (jakieś pęknięcie?).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...