Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wkłady kominkowe firmy Tarnawa z Tarnowa


piot_L

Recommended Posts

Fentanyl

 

elektryczny piec nie ma kratek, więc Twoje porównania są nietrafione.

Tzw ciepły kominek z kratkami (a taki musisz mieć planując Tarnavę),

grzeje tak samo szybko i tak samo wydajnie jak "ZIMNY" (:D).

Rożnica jest w tym, że ten pierwszy gromadzi niezauważalną podczas

palenia nadwyżkę w obudowie z cegieł. Dlaczego z cegieł? Bo jeśli nie

planuje się wydajnego urządzenia do odzysku ciepła ze spalin, konstruowanie

kominka z 3 cm płyt szamotowych to dla mnie "picuś glancuś"...

 

Przy cegle na sztorc (6-7 cm) zgromadzisz już tyle ciepła, że różnica między

obudową z płyt krzemianowych, a obudową z płyt szamotowych będzie

zauważalna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tutaj Eniu muszę się z Tobą zgodzić.

Nawet zwróciłeś uwagę, że niedawno oprócz standardowego wykonawstwa w wymaganych sytuacjach obudów z płyt grubości 6 cm, wprowadziliśmy do oferty standardowe płyty wielkoformatowe o grubości 4,5,6 cm (OPRÓCZ 3 CM). Upraszcza i drastycznie przyśpiesza to wykonawstwo.

 

Spokojnego dnia.

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj, no ja planuję z cegieł nie płytek czyli 6 cm - rozumiem, że tak będzie dobrze?

płytki 3 cm wewnątrz paleniska powkładałem w taką jakby wkładkę - działa ok

 

a dodatkowo chcę do kratek w obudowie powkładać wentylatorki ( na allegroszu są z termoczujnikiem) bo zauważyłem, że ta cała konwekcja bez turbo to słabo działa jak włącze wentylator (w którymś poście wcześniej dałem foty to go widać) to wtedy dopiero "konwekcja" pracuje i jest cieplej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzegam, że nie jestem fachowcem od zabudowy swoje doświadczenia czerpię z doświadczeń budowy jednej, którą wykonałem samodzielnie(działa) oraz z lektury forum i innych periodyków powszechnie dostępnych. Daleko mi z pewnością do wiedzy kolegów, którzy zawodowo tym się zajmują, mając jednocześnie doświadczenia praktyczne i możliwość szkoleń. Jednak pewne wnioski nasuwają się w sposób oczywisty, a to forum służy min. swobodnej wymianie spostrzeżeń i doświadczeń, dlatego Dawidos zastanów się i nie podejmuj pochopnie decyzji, zima ma się ku końcowi masz czas ,poczytaj wątki o zabudowach . Moim zdaniem, żeby koszt porządnej ciepłej zabudowy się zwrócił musi ona naprawdę odebrać sporo energii i ją skumulować. Ty masz system Dgp, który fedruje całą masę ciepła na górę, zamontujesz wentylatorki na obudowie co dodatkowo wyciągnie kolejną porcję energii do pomieszczenia na dole, to czym chcesz nagrzać masę akumulacyjną jak np w zabudowie będziesz miał np. 40 stopni Celsjusza,bo to obliczyć trudno. Może zdarzyć się tak, że będziesz palił kilkanaście godzin a ona będzie zaledwie letnia i odda całe nagromadzone ciepło tak szybko, że nawet tego nie zauważysz a wydasz mnóstwo kasy. Idea ciepłej zabudowy jest rozwinięciem znanej od lat konstrukcji pieca kaflowego. Uniwersalizm nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Właściwie pytanie powinno brzmieć : Jakie warunki powinny być spełnione, żeby budowa ciepłej miała uzasadnienie ekonomiczne przy wysokowydajnej instalacji DGP. Edytowane przez fentanyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiem jeszcze, że sam miałem pomysł umieścić bloczki magnezytowe takie jakie stosuje się w elektrycznych piecach akumulacyjnych ( można tanio kupić stare piece na alledrogo) bo trzymają ciepło rewelacyjnie ale muszą rozgrzać się do kilkuset stopni i chyba wkład nie dałby rady tego zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj, no ja planuję z cegieł nie płytek czyli 6 cm - rozumiem, że tak będzie dobrze?

płytki 3 cm wewnątrz paleniska powkładałem w taką jakby wkładkę - działa ok

 

a dodatkowo chcę do kratek w obudowie powkładać wentylatorki ( na allegroszu są z termoczujnikiem) bo zauważyłem, że ta cała konwekcja bez turbo to słabo działa jak włącze wentylator (w którymś poście wcześniej dałem foty to go widać) to wtedy dopiero "konwekcja" pracuje i jest cieplej

Te wentylatorki można by użyć do szybkiego nagrzania pomieszczenia z kominkiem i potem wyłączyć aby był czas na naładowanie akumulacji bo inaczej może się stać tak jak pisze fenatyl :"to czym chcesz nagrzać masę akumulacyjną jak np w zabudowie będziesz miał np. 40 stopni Celsjusza,bo to obliczyć trudno. Może zdarzyć się tak, że będziesz palił kilkanaście godzin a ona będzie zaledwie letnia i odda całe nagromadzone ciepło tak "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę ciepłą obudowę od podgłogi do sufitu czyli sam wkład nagrzeje ją do wysokości czopucha a w czopuchu będzie radiator/turbodym na rurze spalinowej + to gorąco które jest teraz, a jest go sporo - dgp bierze z dystrybutora powietrze, dlatego tam ten wiatraczek dałem np teraz bo zauważyłem że w środku gorąco a to powietrze nie z bardzo chce wychodzić przez kratkę - stąd pomysł tych wentyli - będą używane tylko wtedy gdy będę musiał szybko dogrzać

aha kratki bym zrobił z żaluzjami że je można było zamknąć

ma to sens?

Edytowane przez dawidos108
poprawka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz blaszany dystrybutor pod Dgp. W takim razie moim zdaniem jak najbardziej OK, osobny dystrybutor sporo zmienia. Jeśli poza nim jest duża nadwyżka ciepła, a jeszcze zamontujesz turbo-dym, który dodatkowo podniesie temp. wewnątrz czopucha - powinno być dobrze. Sam robiłeś dystrybutor bo nie widziałem w ofercie Tarnavy gotowych?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopowiem jeszcze, że sam miałem pomysł umieścić bloczki magnezytowe takie jakie stosuje się w elektrycznych piecach akumulacyjnych ( można tanio kupić stare piece na alledrogo) bo trzymają ciepło rewelacyjnie ale muszą rozgrzać się do kilkuset stopni i chyba wkład nie dałby rady tego zrobić.

 

Witam!

 

Dlaczego do kilkuset stopni? Do kilkudziesięciu nie można?

 

Miałeś dobry pomysł. Szkoda, że nie zrealizowałeś.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Witam, to ja mam pytanie, w dziedzinie kominków jestem laikiem, ale do salonu trzeba bedzie zamontować kominek, ukierunkowałem się na tarnave tylko teraz jakiej mocy, ogrzewanie głowne w domu będzie gazowe+ podłogówka prawie w całym domu, salon bedzie miał ok 40 metrów kwadratowych, a kominek ma nas wspierać w trudnych (mroźnych chwilach), z racji tego ze czas głównie bedziemy spedzać z rodziną w salonie , to chciałbym zeby kominek nie tylko pełnił funkcję dekoracyjną ale również dawał miłe ciepło, jaką moc wybrać 10-12-14kw, proszę o pomoc w doborze kominka myślałem o 12 kw proffesional max :confused:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
jaką moc wybrać 10-12-14kw, proszę o pomoc w doborze kominka myślałem o 12 kw proffesional max :confused:

Chyba Tarnava 10-tek nie robi(?)

Czy chcesz ogrzewać TYLKO ten salon? Żadnego systemu DGP dla pozostałych pomieszczeń?

Jeśli tylko na salon, to ta 12-tka na pewno wystarczy :yes:

Sam kupiłem właśnie taki (12 kW Image Professional Max). Niedługo będą mi go instalować.

Mój "salon" ma 20 m2, ale mam też system DGP do ogrzewania jeszcze dwóch pomieszczeń na parterze (ok. 20 m2 i trzech pomieszczeń na piętrze (ok. 45 m2). Zatem łącznie do ogrzania - ok. 85 m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
podziel się kosztami jak będzie po wszystkim.

A o jakich kosztach myślisz?

Bo na razie (poza zakupem wkładu i pozostałych materiałów) nie są u mnie duże. System DGP montowałem sam (kanały płaskie z DARCO). Podobnie w dolocie powietrza do spalania (w fabrycznym stojaku) wykonałem sobie dodatkowy "szyberek" do odcinania tego powietrza, aby nie ziębiło podczas "postoju" (obawa przed "poceniem" się wkładu). Dla lepszego odzysku ciepła u znajomego ślusarza wykonałem nietypowy radiator o większej ilości żeberek spawanych spoiną ciągłą (a więc nie punktową, jak "mają" te marketowe :eek:), skróciłem nóżki stojaka (zbyt nisko zamontowany trójnik komina) i wykonałem wahliwe stopki (te fabryczne z Tarnavy stały "na kant" :bash:) - wszystko za jedyne 170,- zł. Pozostało wykonać dystrybutor (tym razem znajomy, niedrogi blacharz :) - wg mojego rysunku). Montaż wkładu - w przyszłym tygodniu a potem samodzielna obudowa z płyt Super Isol (tylna ściana już zamontowana).

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Konto usunięte_12*
sobieradek

może jakaś fotorelacja Twojej pracy?

Nie wiem, czy obserwatorom starczyłoby cierpliwości, bo robiąc to po raz pierwszy (i pewnie ostatni ;)) bardzo mi się ta praca "ślimaczy". Nie chciałbym też niepotrzebnie się denerwować słuchając uszczypliwych uwag i docinków tutejszych zawodowych "dojadaczy" :D

Edytowane przez Konto usunięte_12*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...