Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam strop z belek drewnianych, od góry obity płytami OSB, pomiędzy wypełniony wełną. Od spodu chciałbym zrobić sufit z płyt g-k na profilach metalowych. Jaki rodzaj konstrukcji należy zastosować: jak dla sufitów podwieszanych (jedno- lub dwupoziomową?) czy może jak dla zabudowy poddaszy tzn. tylko równoległe profile CD mocowane ES-ami do belek?

 

Mam wątpliwości co do stosowania konstrukcji poddaszowej, ponieważ po tym stropie będzie się chodzić, a więc płyty będa bardziej narażone na pękanie ze względu na pracę belek niż np. położone na skosach poddasza.

 

Takie sufity stosuje się chyba powszechnie w konstrukcjach domów szkieletowych, wiec może ktoś wie coś na ten temat co się tam stosuje?

Z góry podziękowania,

rbl

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/33301-jaka-konstrukcja-sufitu-g-k-pod-strop-drewniany-u%C5%BCytkowy/
Udostępnij na innych stronach

poleca jednak montaz konstrukcji + płyta GK

i teraz w zależności od warynków technicznych i od pieniędzy

1. możesz bezpośrednio przymocować profile do belek poprzez wieszak bezpośredni lub ES 75 - warunek masz idealnie równy sufit i nie musisz go poziomaować - ... opcja tania

 

2. jak masz więcej kasy ( i za tm rozwiązaniem jestem i takie mam u siebie) ruszt 2 poziomowy na CD 60, pierwszy profil mocowany na ES 75 z możliwościa regulacji poziomu.

układ 2 poziomowy jest ukladem sztywniejszym i lepiej przenosi ruchy podłogi/stropu/dachu - przy ociepleniu poddasza.

 

kilka uwag:

pracuj w sytemie i czytaj karty technologiczne dotyczące ilości mocowań roztawu mocowań etc - nie godź się na kompromisy typu Panie ja to robiłem inaczej i jest dobrze.

 

zwróć uwagę na grubosc blachu z jakiej sa robione profile - niekóre hurtownie mają profile z blachy 0,5, 0,55 - wszytkie aprobaty dla sytemów zabudowy GK ustalane sa dla blachy 0,6

 

info na temat systemów znajdziesz na stronie http://www.rigips.pl/poland/prodsys/kat_tech.html

Tak j/w ruszt stalowy podwójny na łącznikach ES bądź drutach wieszakowych i łączniku plus profile CW60 połączone łacznikami krzyżowymi odpowiednia ilość wkrętów na m2 plus do tego odpowiednie szpachle gipsowe start -finisz z siatką w odpowiedni sposób zatopioną WAŻNE! i będzie ok

dk :D

o spoinowaniu pisalem tu => http://www.murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=46421

 

a co do tasmy papierowej to jej wyjatkowo nie polecam. A konstrukcja to jak koledzy wyzej pisali, najlepiej dwupoziomowa, krzyzowa. A jako wieszaki warto stosowac tzw. wieszaki noniusza, one najmnej przenosza prace belek. I w tedy nawet jednopoziomowy stelaz bedzie OK :wink:

W domach szkieletowych wszystko robi sie w konstrukcji drewnianej. Rzadko mozna zobaczyc stelaz metalowy , mi nie dane bylo zobaczyc wogole. Zaczne od tego , ze przy budowie domu w szkielecie przestrzega sie odleglosci pomiedzy belkami, jest to co 16 in, w polsce to bedzie co 60cm. Jest to dokladnie polowa plty KG.A zarazem wymiar na ktory cieta jest welna. Plyte mocuje sie do konstrukcji stropu. welne pomiedzy i to wszystko. Tu sie nikt nie zastanawia nad tym , zeby to zmienic . Tak sie robi i juz . Nie widzialam tez popekanych na skale masowa sufitow. Tasma lub siatka bez znaczenia , jedni tak inni inaczej , 10 cm szpachelka , nalozyc nia raz szpachle , a po wyschnieciuszpachelka ok 30 cm i nalozyc 2 raz . szlifuje sie papierem lub siatka, sam styk szpachli z plyta az do uzyskania oczekiwanego efektu. srodek szlifuje sie tylko troche.Wazna sprawa jest aby podczas wkrecania plyty KG wkretem nie przerwac papieru, bo plyta sie moze lekko zwiesic. Bedzie to widoczne. Mysle , ze fajnie jest jak technologia jest w danym kraju , a chociaz regionie jedna.Unika sie wielu rozterek

Fakt, to trochę namieszane, że jakoś nie wypracowano jednego sprawdzonego standardu, który wszyscy by w takim przypadku stosowali i już.

No ale skoro z Waszych kilku opinii wynika, że być może co prawda można prościej, ale "na wszelki wypadek" warto zrobić ruszt dwupoziomowy to zapewne macie rację i tak nalezy uczynić.

 

Dziękuję Wam bardzo za pomoc!

rbl

o spoinowaniu pisalem tu => http://www.murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=46421

 

a co do tasmy papierowej to jej wyjatkowo nie polecam. ............:wink:

 

dlaczego masz zastrzeżenia do tasmy papierowej, z tego co wiem np Knauf lub Semin polecają do swoich systemów taśmę papierową

moze i polecaja, ale taka tasma nieodpowiednio przyklejona lubi sie odklejac (zreszta, dobrze przyklejona tez ), a kazda szansa na spieprzenie czegos na budowie, to realne zagrozenie ze tak sie wlasnie stanie. Na niejednej zabudowie z GK, widzialem jak takie tasmy odlaza.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...