aga_kraków 11.06.2005 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 ttt, witaj, widzę fachowca, więc od razu spróbuję wykorzystać może ty mi coś doradzisz : robimy na dużych fragmentach elewacji oblicówkę drewnianą, do tego drewniany ganek i taras drewno modrzewiowe-przepiękne-chcielibyśmy zachować jego kolor w możliwie niezmienionej formie czym malować? przejrzałam większość oferty chemii do drewna i dalej nie wiem lakier jachtowy wysoki połysk -odpada, bo ten połysk inne lakiery-no może, ale przeraża perspektywa szlifowania przed każdą konserwacją impregnaty bezpowłokowe-wydają się praktyczniejsze, ale nie znalazłam bezbarwnych do wyłącznego stosowania, bo nie chronią przed UV (jak UV działa na drewno?) z góry dzięki Aga Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693147 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rzyraf 11.06.2005 08:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 witam ttt, 1. zrobilismy kilkanascie takich boazerii w łazienkach, najstarsze mają po 18 lat i jakoś się trzymają dobrze:) Przy okazji - higrometr w moim mieszkaniu pokazuje ok. 50% wilgotności(5% to chyba jest na Acatamie:, płuca by nam wyschły na wiór)), natomiast w łazience 55% z okazjonalnym skokiem do 80%-90%. Jak Pan doskonale wie, czas działania takiej wilgotności rzędu 2 godzin jest zbyt mały by wpłynąć na solidnie zaimpregnowane i lakierowane drewno. Cos Pan musiał nie tak..... 2. Rozcieńczamy impregnat od blisko 10 lat, malujemy tym meble ogrodowe, konstrukcje itp, itp i jakoś nikt sie nie skarży. Co więcej, mamy tez własne rzeczy tak malowane i jest OK. Drewnochron jest bardzo gęstym impregnatem to raz,a dwa - duże rozcieńczenie to nie znaczy 2 razy mniej impregnatu na metr:) tylko łatwiejsze rozprowadzenie o głębsze wnikanie preparatu, a na metr wchodzi tyle samo:) Przy okazji na liściatych mniejsze "plamistości" A malowanie natryskowe zna Pan?? akurat nie w przypadku drewnochronu (ze względu na czynniki biologicznie czynne) ale generalnie wie Pan jak to jest? Co do sprawdzania: kupilismy raz farbę do wymalowań wewnątrz, której producent zapewniał nas że kryje KAŻDĄ plamę i niestety, zwrócili nam pieniądze:(...... Serdecznie pozdawiam, Paweł Adamski Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693223 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rzyraf 11.06.2005 09:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 Darp,odpowiemy sensownie w niedzielę pozdrawiamy, Paweł Adamski Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Darp 11.06.2005 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 Darp,odpowiemy sensownie w niedzielę pozdrawiamy, Paweł Adamski Czekam Darek P Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693249 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ttt 11.06.2005 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 ttt, witaj, widzę fachowca, więc od razu spróbuję wykorzystać może ty mi coś doradzisz : robimy na dużych fragmentach elewacji oblicówkę drewnianą, do tego drewniany ganek i taras drewno modrzewiowe-przepiękne-chcielibyśmy zachować jego kolor w możliwie niezmienionej formie czym malować? przejrzałam większość oferty chemii do drewna i dalej nie wiem lakier jachtowy wysoki połysk -odpada, bo ten połysk inne lakiery-no może, ale przeraża perspektywa szlifowania przed każdą konserwacją impregnaty bezpowłokowe-wydają się praktyczniejsze, ale nie znalazłam bezbarwnych do wyłącznego stosowania, bo nie chronią przed UV (jak UV działa na drewno?) z góry dzięki Aga Poszukaj impregnatów opartych na naturalnych skladnikach na przykład na terpentynie.Zrób próby na pokoście z dodatkiem 25-30% benzyny lakowej ale to po jakimś czasie i tak drewno się przyciemni. Stolarze w prechistori 20 lat temu podgrzewali pokost do 40 stopni i tym gruntowali swoje wyroby był lepiej wchłaniany przez suche drewno . Przy trasiez Krakowa do zakopca jest po lewej stronie 2 lub 3 knajpy z bala drewnianego Jak zapytałęm czym konserwowali to drewno to mi baca powiedzioł ze mydłem.-może warto zapytac. Ta knajpa stoi już 2-3 lat i drewno ma taki jasny wygląd jak by było świezo obrobione/ Jak byś to ustaliła co to za mydło to daj mi znać Ja myślę żę to chodzi o szare mydło prawdopodobnie je się gotuje do rozpuszczenia i jak ma gęstość kisielu to się nakłada pędzlem .Ale musisz to sprawdzic tobie z Krakowa to rzut kamieniem.Nie ma lakieru który nie oblezie aty chcesz mat. musiała byś dac pod lakier lud lmpregnat kolor najbliższy byłby ci kolor starego złota on nie boi się UV .Robiłem do Niemiec okna zmodrzewia i im tak malowałem ale natryskiem pod dużym ciśnieniem. Ja raz kupiłem w Niemczech Srodek bezbarwny wyprodukowany na bazie cebuli ale nie pamiętam jego nazwy . . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693485 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ttt 11.06.2005 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 witam ttt, 1. zrobilismy kilkanascie takich boazerii w łazienkach, najstarsze mają po 18 lat i jakoś się trzymają dobrze:) Przy okazji - higrometr w moim mieszkaniu pokazuje ok. 50% wilgotności(5% to chyba jest na Acatamie:, płuca by nam wyschły na wiór)), natomiast w łazience 55% z okazjonalnym skokiem do 80%-90%. Jak Pan doskonale wie, czas działania takiej wilgotności rzędu 2 godzin jest zbyt mały by wpłynąć na solidnie zaimpregnowane i lakierowane drewno. Cos Pan musiał nie tak..... 2. Rozcieńczamy impregnat od blisko 10 lat, malujemy tym meble ogrodowe, konstrukcje itp, itp i jakoś nikt sie nie skarży. Co więcej, mamy tez własne rzeczy tak malowane i jest OK. Drewnochron jest bardzo gęstym impregnatem to raz,a dwa - duże rozcieńczenie to nie znaczy 2 razy mniej impregnatu na metr:) tylko łatwiejsze rozprowadzenie o głębsze wnikanie preparatu, a na metr wchodzi tyle samo:) Przy okazji na liściatych mniejsze "plamistości" A malowanie natryskowe zna Pan?? akurat nie w przypadku drewnochronu (ze względu na czynniki biologicznie czynne) ale generalnie wie Pan jak to jest? Co do sprawdzania: kupilismy raz farbę do wymalowań wewnątrz, której producent zapewniał nas że kryje KAŻDĄ plamę i niestety, zwrócili nam pieniądze:(...... Serdecznie pozdawiam, Paweł Adamski Panie Pawle w branży to ja jestem ponad 25 lat z drewna robiłem różne wyroby odpłotu przez podłogi meble okna itd.i tp yraziłem na forum swoją opinię i moje doswiadczenie była to boazeria z sosny w momencie montażu miała 8-10% z tlu pomalowałem 2 razy lakierem strnę widoczną 3razy był stelaz tak jak Pan zaleca faktem jest ze po roku lakier zmatowal pojawiły się grzybki jak ją zdejmowałem to zmierzyłem z ciekawosci wilgotność bylo 18-19% nie mogłem wyjąć pióra z wpustu to oczymś mówi. Jak widzę informację na forum że drewno na balustradę ma mieć 20%wilgotnosci to nie mam do takiej informacji zaufania. Mnie uczono ze na wyroby stolarskie /budowlanka/ wilgotność winna być na poziomie 14-17% tznppowietrzno sucha inaczej suszona na powietrzu. Dziś 90% drewna na stolarkę się suszy do wilgotności 10-12% z tego robi się okna drzwi i inne wyroby.Ja bym te słupki i balustrady jednak kleił ale z drewna o wilg 10-12% z zachowaniem procesu technologicznego?sezonowania zagruntowałi pomalował w technologi air coat tzn pod ciśnieniem dochodzącym nawet do 250 bar.Grunty do stolarki wchłaniane sa na głegokść około 5 mm znam takie f-m sikkens .remmers,nelf.adler sa one wodne lub chemiczne na ile wchłania sosna drewnochron nie wiem nie stosowałęm te które wymieniłem można nakładać pistoletem jak i przez zanurzenie ta drugą metodę bardziej polecam. Sa to zalecane sposoby przez te firmy.Panie Pawle ja nie chcę umniejszać Pana iedzy nie to jest moim celem. Dlatego nie polemizuj.e z Panem na temat tego drewnochronu może to jest dobry preparat pod pędzel ale swiat nie stoi w miejscu te grunty o których napisałem kostuja około 20 zl za litr nie znam ceny drewnochronu z poważanioem ttt Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693518 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ttt 11.06.2005 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 Witam. Ja też chciałbym zasięgnąć rady fachowca. Mój problem polega na tym, że chce dać daszek na tarasie oparty na 2 drewnianych słupkach o przekroju 12 lub 15 cm. Żeby to ładnie wyglądało chciałem dac drewno klejone o takim samym kolorze co okna, ale fachowiec od ktorego mialem brac te slupki (i bralem rowniez okna) odradzil mi to. Powiedzial, ze robil cos takiego u kogos 2 lata temu i te klejone slupki nie przetrwaly proby czasu. Wiec co mam z tym fantem zrobic, zeby wygladaloby to ladnie i bylo trwale oraz czy daloby sie uniknac pekniec drewna. Pytalem juz o to w watku: http://murator.com.pl/forum/viewtopic.php?t=47549 z gory dzieki za wszelka pomoc pozdr niech Pan się zwróci na swoim terenie do firm produkujących klejonkę do mdrzwi i okien oni będą wiedzieli jak to zrobić nie wierzę że f-ma która Panu robiła okna nie umi skleić takiej belki można zrobić ramiak z drewn aklejonego warstwowo z kawałków a na wierzch nakleic deseczki z odpowiednim słojem lite i będzie cacy i pomalować farbą taką samą jak okna . mam wrażenie że ta f-ma chciała się Pana pozbyć aby tego nie robić Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ttt 11.06.2005 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 witaj, no to ja mam pytanie robimy na dużych fragmentach elewacji oblicówkę drewnianą, do tego drewniany ganek i taras drewno modrzewiowe-przepiękne-chcielibyśmy zachować jego kolor w możliwie niezmienionej formie czym malować? przejrzałam większość oferty chemii do drewna i dalej nie wiem lakier jachtowy wysoki połysk -odpada, bo ten połysk inne lakiery-no może, ale przeraża perspektywa szlifowania przed każdą konserwacją impregnaty bezpowłokowe-wydają się praktyczniejsze, ale nie znalazłam bezbarwnych do wyłącznego stosowania, bo nie chronią przed UV (jak UV działa na drewno?) z góry dzięki Aga AGa wejdz na stronę http://www.inko-veritas.com.pl preparat nazywa się W-2 ja nie znam jego nie robiłem nim cos piszą onim w częsci zrob to sam tam znajdziesz tez opinie tych co go stosowali. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ttt 11.06.2005 20:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 Witam serdecznie Mam pytanie dotyczące rodzaju drewna które najlepiej nadaje się na więźbę dachową . Planuję dać pełne deskowanie i blachodachówkę , dach jest prosty dwuspadowy , kąt nachylenia 40 ' . Jedni polecają sosnę inni świerk , nie będę przytaczał ich argumentów za i przeciw, chciałbym prosić Pana o zdanie na ten temat Dziękuję z góry za odpowiedź . Piotr Konarzewski Ciechanów Oba rodzaje są dobre tu chodzi ojakość tego drewna jak wcisńą panu sine z hubą tzn kiepskiej jakosci poza klasowe to będzie zle. wtym kraju jest jakaś niezdrowa rejonizacja na południu mowią ze swierk jest najlepszy tam gdzie sosna z kolei mowią mze niema jak sosna to jest tylko sprawa jakości kupowanego materiału ja kupi pan III kl. to będzie dużo odpadów iniby zaoszczędzi Pan na cenie ale będzie dużo odpaDÓW jak kupisz IiII to skolei będzie wysoka cena ale b.mało odpadów. Jak będzie Pan to kupował to weż pan ze sobą fachmana np cieślę on bedzie wiedzial co jest mu potrzebne jak dostanie dobry towar to szybciej wykona roborę i nie bedzie wybrzydzał. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rzyraf 11.06.2005 22:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 Jeszcze 2 rzeczy a propos boazerii: 1. Zapewne wykonał Pan solidne obróbki:) Czy aby nie na zimnej scianie? 2. drewno powietrznosuche z reguły nie jest drewnem stolarskim (mój ś.p. dziadek w grobie się przewraca). Drewno stolarskie ma 8-10% natomiast powietrznosuche które jest drewnem nadającym sie na konstrukcje drewniane (np. szkielet domu czy tez tarsa) ma 16-20% i nie nadaje się do zastosowań stolarskich (nie mylić z ciesielskimi). Wysoka wilgotnośc drewna świadczy np. o złym wykonaniu stelaża, który uniemożliwiał prawidłową wędrówkę powietrza bądź też o niedostatecznej wentylacji (ale broń Boże nie wychładzającej) Co do słupków i balustrad - prosze wykonać takie konstrukcje z drewna 14% i poczekac do takiej wiosny jak obecna - troche deszczu, trochę słońca.... Żadnego preparatu, który ma działanie biologiczne nie powinno się nakładać natryskiem, widocznie nie wszyscy o tym piszą. Drewnochron kosztuje ok. 18-20 PLN za litr i po porównianiu go z kilkoma innym stwierdzamy, że w zasadzie nie ma powodu do stosowania innego.byc moze jest tak przy produkcji nowoczesnych okien, tym jednak się nie zajmujemy. Jeśli chciałby Pan na bank wyeliminowac pękniecia to pozostaje tylko zafornirowanie słupka, bo i deska 18 lubi sobie nasłoneczku potrzaskać w taką małą siateczkę. - prosze obejrzeć sobie galeryjkę - przejście dla pieszych w Geant Jubilerska w warszawie - oczywiscie to nie są takie pęknięcia jak na litym balu ale na impregnowanym na kolor drewnie b. widoczne. Co do głębokości impregnacji, szeroko zachwalanej - odnosze silne wrazenie, że jest to pewien chwyt marketingowy. Bo co z tego że zaimpregnujemy nawet na 10mm, skoro woda wypłucze pierwsze 3mm? I tak musimy malować i tak, czyli bedziemy zabezpieczlai całośc drewna. Ale oczywiście , moge się mylic. Serdecznie pozdrawiam Paweł Adamski Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobo30 11.06.2005 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 czy sztacheta heblowana z olchy może mieć czerwone plamy? jak usunąć z drewnianego okna zaschnięte mleczko cementowe - wodą nie schodzi (znika na chwilę gdy powierzchnia jest mokra) - lakier w tym miejscu zmatowial Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693885 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rzyraf 11.06.2005 23:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 1. Olszyna jest drewnem czerwonym (co szcególni eodbrze wychodzi po lakierowaniu) wiec tutaj nie ma powodów do niepokoju. Na wszelki wypadek zapytam się jeszcze jutro szefa:) i po południu napisze co i jak.Jezeli olszyna jest już impregniowana/lakierowana to takie plamy sa normalne w przypadku zastosowania preparatów przeznaczonych do drewna iglastego:(2. Niestety, jeśli się nie myle, to mleczko jako zasada, wyżarło już sobie "dziurę", proponowałbym delikatne zeszlifowanie uszkodzonego miejsca do zmatowienia lakieru i położenie cienkiej warstwy nowego (musi byc na tym samym rozpuszczalniku). Dobrze żeby zrobiła to osoba mająca wprawe w lakierowaniu z ręki pędzlem.pozdrawiamPaweł Adamski Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693905 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aga_kraków 12.06.2005 04:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2005 ttt, dzięki za kilka ciekawych pomysłów! myślałam już wcześniej o pokoście i o preparatach inco-veritas(W2,Aquadur), ale co mnie zastanawia - piszą że chronią przed wodą, florą i fauną ale nie przed UV, stąd moje pytanie: jak UV działa na drewno? przyciemnia?powoduje szarzenie? na stronie inco-veritas nie ma już tych komentarzy, czy pamiętasz co tam pisali? arcyciekawa sprawa z tym mydłem sprawdzę przy pierwszej okazji pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ttt 12.06.2005 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2005 Jeszcze 2 rzeczy a propos boazerii: 1. Zapewne wykonał Pan solidne obróbki:) Czy aby nie na zimnej scianie? 2. drewno powietrznosuche z reguły nie jest drewnem stolarskim (mój ś.p. dziadek w grobie się przewraca). Drewno stolarskie ma 8-10% natomiast powietrznosuche które jest drewnem nadającym sie na konstrukcje drewniane (np. szkielet domu czy tez tarsa) ma 16-20% i nie nadaje się do zastosowań stolarskich (nie mylić z ciesielskimi). Wysoka wilgotnośc drewna świadczy np. o złym wykonaniu stelaża, który uniemożliwiał prawidłową wędrówkę powietrza bądź też o niedostatecznej wentylacji (ale broń Boże nie wychładzającej) Co do słupków i balustrad - prosze wykonać takie konstrukcje z drewna 14% i poczekac do takiej wiosny jak obecna - troche deszczu, trochę słońca.... Żadnego preparatu, który ma działanie biologiczne nie powinno się nakładać natryskiem, widocznie nie wszyscy o tym piszą. Drewnochron kosztuje ok. 18-20 PLN za litr i po porównianiu go z kilkoma innym stwierdzamy, że w zasadzie nie ma powodu do stosowania innego.byc moze jest tak przy produkcji nowoczesnych okien, tym jednak się nie zajmujemy. Jeśli chciałby Pan na bank wyeliminowac pękniecia to pozostaje tylko zafornirowanie słupka, bo i deska 18 lubi sobie nasłoneczku potrzaskać w taką małą siateczkę. - prosze obejrzeć sobie galeryjkę - przejście dla pieszych w Geant Jubilerska w warszawie - oczywiscie to nie są takie pęknięcia jak na litym balu ale na impregnowanym na kolor drewnie b. widoczne. Co do głębokości impregnacji, szeroko zachwalanej - odnosze silne wrazenie, że jest to pewien chwyt marketingowy. Bo co z tego że zaimpregnujemy nawet na 10mm, skoro woda wypłucze pierwsze 3mm? I tak musimy malować i tak, czyli bedziemy zabezpieczlai całośc drewna. Ale oczywiście , moge się mylic. Serdecznie pozdrawiam Paweł Adamski Panie Pawle ja natym forum przedstawiam swoje doświadczenia z mojej pracy i widzę ze one róznią sie od pańskich ale to nie znaczy ze ja mam traktować Pana za przeciwnika do wojny o kwadratowe koło. Widzę ze ma Pan dużą wiedzę o szkielecie drewnianym zajrzałem na waszą stronę czytałem rownież Pana odpowiedzi dla Pana Eksperta i odnosłem wrażenie że robi Pan sobie reklamę ja tego nie robię bo mi to nie potrzebne na dzień dzisiejszy jeswtem ręcistą a drewno to moje hobby w swoim czasie uczyłem sie stolarki u skandynawów i u niemców dużo z tego wyniosłem i próbuję się z tą wiedzą podzielic z innymi .Dzięki za prywatną wiadomośc ale się nie zastosuję . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-693933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobo30 12.06.2005 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2005 dziękuję za odpowiedź, będę wdzieczna za ew. dalsze podpowiedzi dotyczace tego zniszczonego okna olcha jest świeża, gotowa do impregnacji Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-694217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosia1719499730 12.06.2005 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2005 Dziekuje. aggi, tez bede miała wiór osikowy na dachu i powiem Ci tak, przynajmniej ja mam takie info, dach ciemnieje na taki grafitowy kolor z czasem od słońca, tak, tak, a fachowiec od kładzenia powiedział, ze jego zdaniem impregnacja nie ma zadnego sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-694238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosia1719499730 12.06.2005 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2005 Panie Pawle ja natym forum przedstawiam swoje doświadczenia z mojej pracy i widzę ze one róznią sie od pańskich ale to nie znaczy ze ja mam traktować Pana za przeciwnika do wojny o kwadratowe koło. Widzę ze ma Pan dużą wiedzę o szkielecie drewnianym zajrzałem na waszą stronę czytałem rownież Pana odpowiedzi dla Pana Eksperta i odnosłem wrażenie że robi Pan sobie reklamę ja tego nie robię bo mi to nie potrzebne na dzień dzisiejszy jeswtem ręcistą a drewno to moje hobby w swoim czasie uczyłem sie stolarki u skandynawów i u niemców dużo z tego wyniosłem i próbuję się z tą wiedzą podzielic z innymi .Dzięki za prywatną wiadomośc ale się nie zastosuję . ttt, ciesze sie ,ze Pan sie odezwal Ja niestety tez odnoszę wrazenie nachalnej reklamy Fakt na pewno duzo osób skorzysta z informcji podanych przez p.Pawła, ale ja jakos czuje niesmak.Dlatego cieszę sie, z esa osoby, które chce bezinteresownie dzielic sie swoja wiedz.Dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-694273 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sunao 12.06.2005 16:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2005 ttt, ciesze sie ,ze Pan sie odezwal Ja niestety tez odnoszę wrazenie nachalnej reklamy Fakt na pewno duzo osób skorzysta z informcji podanych przez p.Pawła, ale ja jakos czuje niesmak.Dlatego cieszę sie, z esa osoby, które chce bezinteresownie dzielic sie swoja wiedz.Dziekuje gosia@, p Paweł udzielił na tym forum kilka porad (darmowych). Oczywiście "przy okazji" reklamuje swoje usługi, ale czy naprawdę w sposób "nachalny"?! Dopóki w jego odpowiedziach są jakieś konkretne porady/propozycje, to wydaje mi się, że jest to z korzyścią dla forumowiczów. Dla mnie nachalne byłoby wypisywanie w kilkunastu wątkach haseł typu: "Aaaaaaaby zamówić .... tel. 08001234: Pozdrawiam, Sunao Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-694314 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gregory28 12.06.2005 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2005 jak najlepiej zabezpieczyc drewno przed ogniem i owadami.Chce wybudowac dom szkieletowy z wykonczeniem z drewna.Prosze o porady.!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-694338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ttt 12.06.2005 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2005 1. Olszyna jest drewnem czerwonym (co szcególni eodbrze wychodzi po lakierowaniu) wiec tutaj nie ma powodów do niepokoju. Na wszelki wypadek zapytam się jeszcze jutro szefa:) i po południu napisze co i jak. Jezeli olszyna jest już impregniowana/lakierowana to takie plamy sa normalne w przypadku zastosowania preparatów przeznaczonych do drewna iglastego:( 2. Niestety, jeśli się nie myle, to mleczko jako zasada, wyżarło już sobie "dziurę", proponowałbym delikatne zeszlifowanie uszkodzonego miejsca do zmatowienia lakieru i położenie cienkiej warstwy nowego (musi byc na tym samym rozpuszczalniku). Dobrze żeby zrobiła to osoba mająca wprawe w lakierowaniu z ręki pędzlem. pozdrawiam Paweł Adamski Do renowacji tego okna drewnianego - zwrócił bym sie do dystrybutora farby lub wykonawcy tych okien markowi producenci -dystrybutorzy sprzedają specjalne /sciereczki/ do b.delikatnego matowania i specjalny środek do konserwacji lakieru akrylowego jest na nim instrukcja jak to zrobić. Jeżeli zrobi Pan jak napisał moj przedmówca to naprawi Pan to ale w naniesie pan nową warstwe która przyciemni miejsce nanoszenia i to będzie bardzo widoczne. Można też zawieżć to skrzydło do producenta i on zmatuje i naniesie nowa warstwę bardzo cieńko około 80-150 mikronów na cały ramiak ale to bym zrobił w momencie jeżeli by nie wyszło to co napisałem wyżej .Dziwię sie ze wykonawca panskich okien nie zapropnował Panu tego srodka do konserwacji. jak on nie zna tego srodka -wykonawca to nieh Pan kupi to w VBH oni to na pewno znają tylko musi Pan wiedzieć jaką farbą pomalowano Pana okna i to trzeba im powiedziec. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/33456-drewno-porady/page/3/#findComment-694408 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.