Krystian 08.05.2003 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2003 Tyle pytań a chętny do pomocy milcze, może wreszcie odpowiesz na kilka? Szczególnie interesują mnie zasady wentylacji w pokoju z kominkiem (potał o to Bartt)?Napisz przynajmniej,że oferta nieaktualna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Feft 08.05.2003 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2003 Niestety, Gradziu nie odpowiada od ok. 2 miesięcy - zaczął mi projektować instalację CO i zniknął. Chyba pora szukać kogoś innego do pomocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 11.05.2003 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2003 Schemat takiego polaczenia kotlow o jakie pyta woja, jest dla przykladu tutaj: http://www.buderus.cz/web1/dok/schema/05647717.pdfalbo http://www.getreideheizung.de/praxis/pr_schema.htmMozna je oczywicie stosowac w przypadku ukladow zamknietych. POzdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 25.05.2003 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2003 Witam Oglądalem wczoraj kotlownie w ktorej dziala ATMOS , zgrabny piec, mam jednak kilka pytan:-czy on zawsze tak kopci , cala kotlownia jest czarna , a otwarcie drzwiczek -katastrofa. Jaka moze byc tego przyczyna , czy jest to normalne ? Do tej pory myslalem ze zamontowany w kotle wentylator odsysa spaliny .-kociol ktory widzialem caly oblepiony byl nagarem (sadza smoła) nawet z dzwiczek pomimo uszczelki cos wyciekało. Czy jest to tylko wina nieumiejetnego palenia , lub mokrego opału? Czy akumulator ciepla pozwoli mi tego uniknac , mysle ze kociol pracuje z obnizona moca i to sa tego skutki.-czy w przypadku atmosa ma sens instalowanie dodatkowego sterowania (piszecie o kompicie) skoro wg mnie nie mozna tam specjalnie miec wplywu na proces spalania bo reguluje go tylko reg ciagu. Jezeli bede chcial podwyzszyc temp pom to i tak bede musial zmienic tem na reg ciagu recznie (chyba )W takim razie w jaki sposob COMPIT steruje procesem spalania ?-jakiej wielkosci min powinienem podlaczyc akumulator ciepla ijaki powinienem wybrac piec do domu 320 m2 ( wybralem 32 KW)i czy drewno kupione w marcu tego roku bedzie nadawalo sie do palenia w najblizszym sezonie ?( dąb , grab , brzoza)PozdrawiamRoman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.05.2003 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2003 hooooooooop do gory , moze ktos znajdzie moje pytanie!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert_Myslowice 26.05.2003 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2003 Witaj Roman w gronie zgazowywaczy Wprawdzie nie jestem specem ale spróbuję odpowiedzieć. Widziałem dwie działające kotłownie Atmosa: jedną z kotłem 50 kW ze zbiornikiem CWU 300l, kocił nie był zbytnio ubrudzony, troszkę tak ale wynika to chyba z faktu że jego właściciel przyznał się że pali mokrym drewnem latem żeby się nie zagotowała woda w zbiorniku CWU i kotle. Kocił generalnie spala 30-40 m3 buczyny pracując cały rok!!!! W małym pensjonacie w beskidach, jedyna automatyka to zawóg (mieszacz) i dwie pompy, Drugi kocioł DC 32DS widziałem podczas pracy z dwoma zbiornikami akumulacyjnymi i zbiornikiem CWU, kocioł był czysty, nie było pyłu w pomieszczeniu, ściany były też czyste. Tutaj właściciel zaznaczył że przestrzega zaleceń producenta i pali tylko i wyłącznie suchym drewnem (przed budynkiem widziałem buk, świerk i brzozę). Myślę, że masz racje że nagar jest spowodowany pracą kotła na obnizonej mocy. Sterowanie ma sens moim zdaniem kiedy kocioł pracuje ze zbiornikami akumulacyjnymi. Compit steruje więc wtedy wodą w zbiornikach akumulacyjnych i CWU. Masz wtedy zasilanie grzejników niczym z kotła gazowego czy olejowego....jeśli tylko w zbiornikach jest woda o wystarczającej temp. Compit zapewnia bezobsługową pracę systemu, Ty dbasz tylko by temp. Wody nie spadła więc co jakiś czas (im zimniej tym cześciej, im cieplej tym okresy bez pracy kotła mogą być dłuższe, zależnie od pojemnosci zbiorników akumulacyjnych). Oczywiście kocioł wtedy kiedy już pracuje pracuje w warunkach dla niego optymalnych więc nie powinien kopcić i brudzić. Wielkość zbiorników akumulacyjnych do kotła o konkretnej mocy podaje producent....sprawdz na stronie Atmosa, mają już strony po polsku. Nie wiem czy 32kW wystarczą do Twojego domku, ja mam powierzchnię 250-280 m i wybrałem własnie 32kW zgodnie z tym co radzi producent i nasz spec Zbynio J żeby kocioł jeśli ma pracować ze zbiornikami akumulacyjnymi miał nieco wiekszą moc (moc z naddatkiem) To chyba wszystko co wiem J Aha jeśli chodzi o drewno to....chyba nie zdążysz go wysuszyć, mam ten sam problem, ale mam nadzieję że jakoś pierwszy sezon uda się przetrwać. Pozdrawiam Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.05.2003 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2003 Witam, Roman napisal: " -czy on zawsze tak kopci , cala kotlownia jest czarna , a otwarcie drzwiczek -katastrofa. Jaka moze byc tego przyczyna , czy jest to normalne ? Do tej pory myslalem ze zamontowany w kotle wentylator odsysa spaliny" Mysle, ze w prawidlowo zaprojektowanej kotlowni nie powinno byc z tym problemow.Wydostawanie sie dymu z kotla do kotlowni przez drzwiczki zasypowe spowodowane jest najczesciej przez kilka przynajmniej dla mnie znanych powodow:- zbyt slaby ciag kominowy (najczestsza przyczyna)Z kolei nalezy pamietac, ze zbyt duzy ciag w kominie spowoduje zapewne wieksze zuzycie opalu, dla zgrubnej regulacji u siebie zainstalowalem miedzy czopuchem a kominem mechaniczny regulator ciagu. - zbyt rzadkie czyszenie kotla ( z popiolu itd. )- brak nawiewu do kotlowni, co w przypadku kotlowni na paliwo stale jest koniecznoscia- polaczenie/a kolankowe kotla z kominem sa niestety niedopuszczalne- przedwczesne podkladanie opalu przed wypaleniem sie do 1/3 1/4 objetosci komory zaladowczej " -kociol ktory widzialem caly oblepiony byl nagarem (sadza smoła) nawet z dzwiczek pomimo uszczelki cos wyciekało. Czy jest to tylko wina nieumiejetnego palenia , lub mokrego opału? Czy akumulator ciepla pozwoli mi tego uniknac , mysle ze kociol pracuje z obnizona moca i to sa tego skutki." Jest zapewne kilka przyczyn takiego stanu rzeczy;Po pierwsze jak piszecie praca kotla z obnizona wydajnoscia. W tym miejscu bardzo sie dziwie sprzedawcom kotlow, ktorzy otatnio goszcza na forum, iz przekonuja swoich niedoszlych klientow, iz praca wlasnie ich kotlow przebiega bez zaklocen nawet z minimalna wydajnoscia. Niestety nizc bardziej mylnego.Z wlasnych doswiadczen wiem, ze zwlaszcza kociol na drewno uzyskuje poprawna/optymalna wydajnosc pracuac z parametrami nominalnymi.W warunkach pracy kotla z ukladem grzejnikow z zaworem mieszajacym parametry nominalne nie moga byc do konca osiagniete.Pamietajmy, ze kotly na drewno i wszyskie paliwa stale wykazuja spora bezwladnosc, zatem ich praca z moca maksymalna nie jest wskazana bez zabezpieczenia akumulowania wytworzonego ciepla. Sprawa nieumiejetnego palenia nie powinna raczej wchodzic w rachube, zaladowanie do pelna komory zasypowej i nastepnie uruchomienie w kotle procesu zgazowania drewna powionno zawsze przebiegac bez zaklocen.Mowa oczywiscie o drewnie suchym o przewidzianej maksymalnej wilgotnosci.W moim przypadku przed zainstalowaniem zbiornika akumulacyjnego z zaworem mieszajcym wystepowaly wspomniane problemy, po zainstalowaniu ww. kociol zachowywal sie juz "normalnie". Mozna wysnuc w tym miejscu zapewne wnioski co do instalowania/konfigueracji badz niezbednego osprzetu do kotla na drewno. "czy w przypadku atmosa ma sens instalowanie dodatkowego sterowania (piszecie o kompicie) skoro wg mnie nie mozna tam specjalnie miec wplywu na proces spalania bo reguluje go tylko reg ciagu. Jezeli bede chcial podwyzszyc temp pom to i tak bede musial zmienic tem na reg ciagu recznie (chyba )W takim razie w jaki sposob COMPIT steruje procesem spalania ?" Regulatotu Compit podobnie jak dedykowane przez producenta czeskie sterowniki (niestety drozsze nawet na Slowacji ) sa raczej regulatorami obiegowymi, choc mozna w nich ustawiac temperature powrotu wody do kotla. Weglug zrodel zachodznich specjalistow, ne ppownno sie raczej ingerowac w rekacje chcemiczna zgazowania drewna po jej uruchomieniu.Kociol, ktory dochodzi do optymalnych parametrow, zostaje wowczas w pewnym moomencie zdlawiony i wydajnosc jego pracy musi niestety ulec obnizeniu. Np. w Niemczech i nie tylko uzytkownicy, jak wynika z ich wypowiedzi, bardzo sobie cenia prostote obslugi ATMOS-a,trzeba jednak pamietac, iz kotly zgazujace sa tam domyslnie instalowane z akumulatorem ciepla oraz sterowaniem elektronicznym. "-jakiej wielkosci min powinienem podlaczyc akumulator ciepla ijaki powinienem wybrac piec do domu 320 m2 ( wybralem 32 KW)i czy drewno kupione w marcu tego roku bedzie nadawalo sie do palenia w najblizszym sezonie ?( dąb , grab , brzoza)" Minimum dla wyrownania mocy kotla to jak sadze ok. 1000 l.Przy swoim kotle w budowanym domu zastosowalem 2100 l dla 32 kwMysle, ze dla powierzchni domu warto pomyslec o kotle w przedziale minimum 40 kw.Nalezy wziac pod uwage mozliwe obnizenie mocy kotla ze wzgledu na mniejsza kalorycznosc opalu, co jak widac na waszym i moim niestety przykladzie moze sie zdarzyc.Co do objeosci akumulacji nalezy zwrocic szczegolna uwage na wytyczne producenta. PozdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 26.05.2003 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2003 Witam, Roman napisal: " -czy on zawsze tak kopci , cala kotlownia jest czarna , a otwarcie drzwiczek -katastrofa. Jaka moze byc tego przyczyna , czy jest to normalne ? Do tej pory myslalem ze zamontowany w kotle wentylator odsysa spaliny" Mysle, ze w prawidlowo zaprojektowanej kotlowni nie powinno byc z tym problemow.Wydostawanie sie dymu z kotla do kotlowni przez drzwiczki zasypowe spowodowane jest najczesciej przez kilka przynajmniej dla mnie znanych powodow:- zbyt slaby ciag kominowy (najczestsza przyczyna)Z kolei nalezy pamietac, ze zbyt duzy ciag w kominie spowoduje zapewne wieksze zuzycie opalu, dla zgrubnej regulacji u siebie zainstalowalem miedzy czopuchem a kominem mechaniczny regulator ciagu. - zbyt rzadkie czyszenie kotla ( z popiolu itd. )- brak nawiewu do kotlowni, co w przypadku kotlowni na paliwo stale jest koniecznoscia- polaczenie/a kolankowe kotla z kominem sa niestety niedopuszczalne- przedwczesne podkladanie opalu przed wypaleniem sie do 1/3 1/4 objetosci komory zaladowczej " -kociol ktory widzialem caly oblepiony byl nagarem (sadza smoła) nawet z dzwiczek pomimo uszczelki cos wyciekało. Czy jest to tylko wina nieumiejetnego palenia , lub mokrego opału? Czy akumulator ciepla pozwoli mi tego uniknac , mysle ze kociol pracuje z obnizona moca i to sa tego skutki." Jest zapewne kilka przyczyn takiego stanu rzeczy;Po pierwsze jak piszecie praca kotla z obnizona wydajnoscia. W tym miejscu bardzo sie dziwie sprzedawcom kotlow, ktorzy otatnio goszcza na forum, iz przekonuja swoich niedoszlych klientow, iz praca wlasnie ich kotlow przebiega bez zaklocen nawet z minimalna wydajnoscia. Niestety nizc bardziej mylnego.Z wlasnych doswiadczen wiem, ze zwlaszcza kociol na drewno uzyskuje poprawna/optymalna wydajnosc pracuac z parametrami nominalnymi.W warunkach pracy kotla z ukladem grzejnikow z zaworem mieszajacym parametry nominalne nie moga byc do konca osiagniete.Pamietajmy, ze kotly na drewno i wszyskie paliwa stale wykazuja spora bezwladnosc, zatem ich praca z moca maksymalna nie jest wskazana bez zabezpieczenia akumulowania wytworzonego ciepla. Sprawa nieumiejetnego palenia nie powinna raczej wchodzic w rachube, zaladowanie do pelna komory zasypowej i nastepnie uruchomienie w kotle procesu zgazowania drewna powionno zawsze przebiegac bez zaklocen.Mowa oczywiscie o drewnie suchym o przewidzianej maksymalnej wilgotnosci.W moim przypadku przed zainstalowaniem zbiornika akumulacyjnego z zaworem mieszajcym wystepowaly wspomniane problemy, po zainstalowaniu ww. kociol zachowywal sie juz "normalnie". Mozna wysnuc w tym miejscu zapewne wnioski co do instalowania/konfigueracji badz niezbednego osprzetu do kotla na drewno. "czy w przypadku atmosa ma sens instalowanie dodatkowego sterowania (piszecie o kompicie) skoro wg mnie nie mozna tam specjalnie miec wplywu na proces spalania bo reguluje go tylko reg ciagu. Jezeli bede chcial podwyzszyc temp pom to i tak bede musial zmienic tem na reg ciagu recznie (chyba )W takim razie w jaki sposob COMPIT steruje procesem spalania ?" Regulatotu Compit podobnie jak dedykowane przez producenta czeskie sterowniki (niestety drozsze nawet na Slowacji ) sa raczej regulatorami obiegowymi, choc mozna w nich ustawiac temperature powrotu wody do kotla. Weglug zrodel zachodznich specjalistow, ne ppownno sie raczej ingerowac w rekacje chcemiczna zgazowania drewna po jej uruchomieniu.Kociol, ktory dochodzi do optymalnych parametrow, zostaje wowczas w pewnym moomencie zdlawiony i wydajnosc jego pracy musi niestety ulec obnizeniu. Np. w Niemczech i nie tylko uzytkownicy, jak wynika z ich wypowiedzi, bardzo sobie cenia prostote obslugi ATMOS-a,trzeba jednak pamietac, iz kotly zgazujace sa tam domyslnie instalowane z akumulatorem ciepla oraz sterowaniem elektronicznym. "-jakiej wielkosci min powinienem podlaczyc akumulator ciepla ijaki powinienem wybrac piec do domu 320 m2 ( wybralem 32 KW)i czy drewno kupione w marcu tego roku bedzie nadawalo sie do palenia w najblizszym sezonie ?( dąb , grab , brzoza)" Minimum dla wyrownania mocy kotla to jak sadze ok. 1000 l.Przy swoim kotle w budowanym domu zastosowalem 2100 l dla 32 kwMysle, ze dla powierzchni domu warto pomyslec o kotle w przedziale minimum 40 kw.Nalezy wziac pod uwage mozliwe obnizenie mocy kotla ze wzgledu na mniejsza kalorycznosc opalu, co jak widac na waszym i moim niestety przykladzie moze sie zdarzyc.Co do objeosci akumulacji nalezy zwrocic szczegolna uwage na wytyczne producenta. PozdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 26.05.2003 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2003 Przepraszam, wylogowalo mnie PozdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tramt 28.05.2003 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2003 WitamMam problem - który jak mysle pomozecie mi Panstwo rozwiązaćW projekcie mojego domu (130m2)jest przewidziane ogrzewanie piecem gazowym na propan. Komin jest z wkładem stalowym fi 200. Przygladajac sie Panstwa dyskusji chyba jednak zdecyduje się na kocioł zgazowujący drewno z akumulacją.Czy to prawda że te piece wymagają komina ceramicznego. Jeżeli tak to jak miałaby wyglądać jego przeróbkaPozdrawiam serdecznieJacek Lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyszt17 29.05.2003 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2003 Ja również trochę wcześniej pytałem o komin i z tego co wiem, to dobrze jak w kominie będzie wkładka, ale obojętnie z blachy nierdzewnej, czy ceramiczna. Przy akumulacji nic ( ew. niewiele) powinno się wykraplać i nie powinno być problemu z kominem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tramt 30.05.2003 05:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2003 Chodzi chyba o deformację wkładu metalowego w temperaturach 200 - 300 st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareko 02.06.2003 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2003 Gradziu: widze ze jestes zorientowany w temacie C.O. mam jedno pytanie: Co sadzisz o ogrzewaniu promiennikowym ? Jesli to pytanie padlo juz gdzies w tym watku to przepraszam ale jest 1:00 w nocy i nie mam czasu tego czytac a musze jutra dac odpowiedz ekipie C.O. Z gory dziekuje i bylbym wdzieczny za odpowiedz takze na [email protected] bo nie bede mial dostepu do forum przez kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyszt17 03.06.2003 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2003 Tramt, czy komin stalowy rzeczywiście deformuje się w temperaturze 200-300 stopni, tego nie wiem, ja zakładam ceramiczne wkłady Zappela do komina murowanego z cegły, wytrzymują temp. 500 stopni. Ja też buduję koło Lublina, możemy wymieniać informacje, gdzie w naszym regionie najtaniej można kupić piec i osprzęt do niego. Mój e-mail [email protected]Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lukasz K. 08.06.2003 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2003 Wiele rzeczowych dyskusji sledze na niemieckich forach budowlanych, gdzie rynek kotlow na drewno jest bardzo rozbudowany. Witam, Zbyniu moglbys podac te niemieckie adresy... Pisales o nich 15 kwietnia... Dzieki Lukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyszt17 09.06.2003 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2003 Mam pytanie do Zbynia. Nie mogę w instrukcji dotyczącej Atmosa znaleźć, na jakiej wysokości od poziomu posadzki umieścić kształtkę ceramiczną komina z otworem (fi 200) do odprowadzania spalin. Wiem, że w Atmosach 22, 25kw otwór wylotowy jest na wysokości 872mm. pod jakim kątem ma iść rura łącząca wylot pieca z kominem, ile odsunięta jest tylna ścianka pieca od ściany domu (komina). Może ka-Ka, lub Robert mają już zrobione te podłączenia. Sprawa jest pilna, gdyż murarz ciągnie komin w górę.Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 09.06.2003 07:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2003 Fachowcy zalecaja podlaczenie kotla do komina poprzez prosta rure pod katem ok 40-45 stopni, dlatego musisz przyjac wysokosc indywidualnie. Pamietaj rowniez o wykonaniu posumenktu pod kociol, u mnie wys. ok 10 cm, przy czym jego spadek od komina w strone kotlowni powinien wynosic ok. 1 cmNie jest przy tym regula dlugosc takiego [polaczenia, choc nie powinno ono byc zbyt dlugie, u mnie bedzie to ok. 45 cm.Uwzglednij jednak dodatkowo miejsce w polaczeniu na reczny regulator ciagu ( u mnie wykonalem sam). PozdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 09.06.2003 07:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2003 Lukasz K. napisal:Witam, Zbyniu moglbys podac te niemieckie adresy... Pisales o nich 15 kwietnia... Najczesciej zagladam na fora:linkownia forow niemieckojezycznych, rozne tematy:http://www.luftdicht.de/links-experten.htm a takze: http://www.haustechnik-dialog.de/http://f12.parsimony.net/forum19068/http://www.bau.de/http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&group=de.rec.heimwerkenhttp://www.heizung.com/ A takze dla informacji dystrybutor atmos-a w niemczech, przyklady instalacji :http://www.atmos-holzkessel.de/index.htm PozdrZbyniu Nie moge sie zalogowac, dlatgo anonimowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyszt17 09.06.2003 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2003 Wielkie dzięki Zbyniu i pozdrawiam Krzysztof. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lukasz K. 09.06.2003 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2003 Takze i ja dziekuje Nieznalbys jeszcze przypadkowo fora niemieckie ktore sie zajmuja budowa domow z bali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.