Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

chetnie pomoge


Gradziu

Recommended Posts

Witam!

Dzięki za odzew.

Do instalacji zamontowany został również zawór trójdrożny (bez siłownika).

Dom: dobrze ocieplony (36cm siporeks + 10cm styropian), powierzchnia 220m2, instalacja CO starego typu - układ otwarty, grube rury i żeliwne grzejniki.

Mam rozrysowany schemat instalacji, mogę przesłać mailem.

 

Przy podejmowaniu decyzji o instalacji pieca zgazowującego drewno obawiałem się przede wszystkim tego, że drewno mi nie doschnie, cztery - pięć miesięcy suszenia to stanowczo za krótko. Niestety o tego rodzaju piecach dowiedziałem się dopiero w czerwcu 2003 i od razu zacząłem działać.

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 632
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

 

Witaj Piotrze,

 

 

1) Mysle, ze nie ma roznicy w jakim miejscu jest pompka. O tym slyszalem rozne zdania. Jeden kolega ma tak jak u ciebie i wszystko pracuje OK.

2) Smola moze zbierac sie (jak juz pisal Gosc) z przyczyny mokrego drzewa, i jeszcze moze skupiac sie, jezeli spalasz paliwo w nieduzej temperaturze, wtedy kociol tez wiecej sie zanieczyszcza.

3) 8 godzin, mysle, ze jest srednim wynikiem. U mnie, w

wyzej wymienionych warunkach pali sie w srednim 12h.

Dla pieca zgazowujacego 4-5 miesiecy jest naprawde zamalo. Moja brzoza rowniez lezala nakryta cos okolo tego. Ale gdy ja wkladam do kotla, to on po prostu sie dusi od dymu. Drzewo nie pali sie, a tylko dymi. Kociol nie pracuje w trybie generacji.

 

 

Aha, i opowiesc "Jak to Atmos pracowal bez energii elektrycznej":

 

Bylo to pewnego wieczora. Bylem wlasnie w domu. Kociol juz sie wypalil, a wiec zaladowalem cala komore brykietami, poczekalem poki sie rozpali i wlaczylem wentylator na tryb roboczy. No i w tym momencie przepadla jedna faza (elektroenergii). Jak sie pozniej okazalo byl to problem w instalacji zakladu elektrycznego.

I wlasnie na tej fazie mialem gniazdka w kotlowni. A wiec wszystkie pompki sie zatrzymaly, regulatory wylaczyly. A kociol jzu rozpalony do maksa.

Temperatura na kotle chyba za 5 minut wzrosla do 100 stopni. Wlaczyla sie ochrona kotla, zaczela przepedzac zimna wode z instalacji przez kociol. Ostudzila do 95stopni. Ale za 10 minut kociol znow nabral 100 stopni. I tak kilka razy. Ale w pewnym momencie konczyla sie woda, poniewaz mam pompe glebinowa trzyfazowa, to ona bez jednej fazy nie pracuje. No, pomyslalem, teraz bedzie wesolo (jasne przyszykowalem przedluzacz z innej fazy).

No i zaczelo sie. Temperatura na kotle doszla do maksa 120stopni(w kotle jasne wszystko wylaczone, wszystko zamkniete). Mysle, ze to stalo sie dlatego, ze komora byla pelna (szczeglnie, ze tam byly brykiety = duza temperatura). Ale tutaj tez a nic sie nie stalo. Wskaznik cisnienia ukazywal normalnie cisnienie - okolo 1.7 bar. A woda o temperaturze 120C po otworzeniu sie laddomatu grawitacyjnie poszla do akumulatorow. Traby od kotla do akumulatorow mam o przekroju fi25mm zelazne.

Termometr na akumulatorach pokazywal 120C. No i wiecej a nic sie nie dzialo. Stalo tak chyba z pol godziny i nie wygladalo, ze cos sie zmieni.

A wiec mysle, ze kociol i system zdal egzamin.

Niebezpieczenstwa wybuchu napewno nie bylo, bo na kotle i na kazdej beczce akumulatorow stoja zawory bezpieczenstwa 1.8 bar i jezeli te cisnienie byloby przewyzszone, to po prostu wyrzucilyby wode do kanalizacji.

Akumulatory napewno dlugo jeszcze moglyby przyjmowac T 120C dopoki kociol by calkiem nie przygasl.

A wiec w takiej i podobnych (otwartych) instalacjach z kotlem na drzewo i akumulatorami zauwazam jedyne niebezpieczenstwo - a warunki musza byc takie:

1) Nie ma swiatla,

2) Kociol pelno zaladowany

3) Akumulatory zaladowane do duzej temperatury (np 80 stopni).

Wtedy moze byc ryzyko, ze akumulatory tez nie beda mialy gdzie podziac nadmiar goraca i moze cos zlego sie stac.

 

Pozdrawiam

 

kaKa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • 2 weeks później...

Witam

Swego czasu rzuciłem Zbyniowi i Kaka problem otwartego systemu ogrzewania podłogowego. Chciałbym do niego powrócić. Hydraulik który wykonuje instalacje twierdzi że w takiej instalacji (temperatura ok 40st C) szybko pojawią się glony i w efekcie układ stanie się niedrożny . Jest to problem znzny chociażby w instalacjach samochodowych klimatyzacji.

Może znjdzie się wśród nas jakiś botanik który rozstrzygnie moje wątpliwości. Pan hydraulik chce izolować podłogówkę wymiennikiem .

 

I jeszcze jedno

Zamówiłem przez pomyłkę nieco za wysokie zbiorniki 1000 litrowe 2 szt. Nie mogę ich postawić - choć na wysokość są dobre. Taki idiotyczny błąd . Nie chce ich ciąć bo są dobrze zabezpieczone antykorozyjnie (kataforeza i farba silikonowa wysokotemperaturowa) Blacha 5mm 750x750x2200 wewnątrz wzmocnione. Może ktoś by reflektował po kosztach materiału. Jestem z Lublina

Pozdrowienia

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

z checia skorzystam z pomocy. W perspektywie nie długiego czasu zamierzam wybudować pierwszy dom, wiec moje doświadczenie w tej dziedzinie jest znikome, na co dzień zajmuje sie nieruchomościami ale z zupełnie innej strony. Zamierzam wybudowac dom dokładnie o pow.210m2, architekt zaprojektował nam całą masa okien(no moze przesadzam, ale jest ich sporo). Mój mąż juz teraz obgryza paznokcie jak ogrzejemy ta szklarnię. jakie najbardziej ekonomiczne ogrzewanie mógłbys polecić przy takiej pow.Znajomi radza nam piec miałowy- ale co z ciepła woda( bojler elektryczny raczej nie wchodzi w rachubę).

Pozdrawiam

Edyta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy cena 3620zł brutto to dobra cena za piec Atmos DC 22S - 22 kW (plus 150 zł transport na terenie Polski)?

 

Mam do ogrzania 100m2 (dom z poddaszem) całkiem dobrze ocieplony. Myślę, że taki piec powinien mi wystaczyć.

 

Proszę o kontakt urzytkowników takich pieców z okolic Radomia

 

Pozdrawiam

Tomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie, które zadał Tomy pewnie najlepiej odpowiedział by Robert, który niedawno kupował piec.

Ja mam inne pytanie, chodzi o drewno do palenia. Czy brzoza , dąb, grab mają podobną wartość energetyczną (takie najłatwiej kupić w mojej okolicy, z tym, że brzoza jest najtańsza).

Czy ktoś z Was palił w piecu osiką, czy takie drewno do tego pieca się nadaje? I ostatnie pytanie. Na jakiej grubości polana rąbiecie drewno? Ja gdzieś wyczytałem, że powinno być ok. 8cm, czy palicie też grubszym drewnem?

Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy cena 3620zł brutto to dobra cena za piec Atmos DC 22S - 22 kW (plus 150 zł transport na terenie Polski)?

 

Mam do ogrzania 100m2 (dom z poddaszem) całkiem dobrze ocieplony. Myślę, że taki piec powinien mi wystaczyć.

 

Proszę o kontakt urzytkowników takich pieców z okolic Radomia

 

Pozdrawiam

Tomy

 

Witam,

kociol ATMOS 22 kw wystarczy do ogrzania Twojego domu, pewna przewage nad 18 KW ma tutaj wieksza komora, w ktorej zmieszcza sie juz kawalki ponad 0,5 m. Z doswiadczenia wiem, ze to szzcednosc pracy przy przygotowywaniu opalu.

 

Przy Atmosie pomysl o osprzecie. Co prawda ATMOS-y bywaja dosc wysoko cenione np. w zach. Europie za swoja prosta obsluge i niezawodnosc/trwalosc, ale warto pomyslec o regulatorze pogodowym, zaworze mieszajacym z silownikiem, w miare mozliwosci o buforze.

Znam kilku uzytkownikow tych kotlow, ktorzy upraszcajac instalacje jedynie do zaworu termoregulacyjnego nie kryja swojego rozczarowania brakiem automatyki.

 

Pozdr

Zbyniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie, które zadał Tomy pewnie najlepiej odpowiedział by Robert, który niedawno kupował piec.

Ja mam inne pytanie, chodzi o drewno do palenia. Czy brzoza , dąb, grab mają podobną wartość energetyczną (takie najłatwiej kupić w mojej okolicy, z tym, że brzoza jest najtańsza).

Czy ktoś z Was palił w piecu osiką, czy takie drewno do tego pieca się nadaje? I ostatnie pytanie. Na jakiej grubości polana rąbiecie drewno? Ja gdzieś wyczytałem, że powinno być ok. 8cm, czy palicie też grubszym drewnem?

Pozdrawiam Krzysztof

 

Witam,

najwyzsza wartosc opalowa maja w kolejnosci: grab, dab, brzoza.

Wartosci opalowe znajdziesz np. na stronie http://www.ekovimar.com.pl/

w linku "Ile drewna potrzeba na sezon grzewczy ?"

 

To jdna sprawa. Inna rzecz dotyczy stopnia wilgotnosci opalu.

Wydaje mi sie, ze to sprawa kluczowa.

Nie wiem, po ile jest u Ciebie brzoza a po ile grab, ale z doswiadczenia

zachecam do zakupu i dwuletniego skladowania brzozy.

Jej wartosc opalowa bedzie drugie tyle wyzsza od opalu sszonego przez jeden rok.

Oszczednosci w zuzyciu przy tym nie do pominiecia.

 

Pozdr

Zbyniu

PS. Pale na razie sosna z pozostalosci budowylanych i jestem zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Od tygodnia ogrzewam się :D ATMOSEM 50S , domek ma 320 m2 powierzchni , zbudowany jest z BK 36 cm plus 10 cm styropinau wewnątrz - nie jest nazbyt szczelny .Hydraulik pewnie z racji tego ze zazwyczaj montował vigas-y zaproponował mi kupno wentylatora nadmuchowego . Tak więc piec pracuje z nadmuchem , zaworem termostatycznym . Bez akumulatorów ciepła. Po załadowaniu pieca do pełna temperatura utrzymuje się do 8 10 godzin , temperatura na nadmuchu pieca ustawiona jest na 65 stopni. Dolna komora popielnika jest super wygrzana z sypkim popiołem i co mnie bardzo cieszy w śladowych ilościach . W górnej komorze wszystko cieknie smołą .

Moje pytania są następujące

-liczyłem ze dłużej bedzie sie paliło - jednym słowem czy to nie za krótko?

-czy u was też jest tyle smoły w górnej komorze?

-jaką tempreature utzrymujecuie na kotle?

czy da sie wydłużyc tą bezobsługowość

 

pozdrawiam

roman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Wątek o kotłach więc chyba dobrze trafiłam.

Pytanie może trochę głupie, ale właśnie bardzo zaprząta mi głowę.

Planuję etapować budowę, a kotłownię z piecem gazowym zrobić w drugim etapie. W pierwszym kominek + el. podgrzewacz wody. Zastanawiam się jednak czy już w pierwszym etapie nie zrobić instalacji do c.o. (bez kaloryferów i pieca), żeby potem nie rozwalać paneli itp. Pytanie brzmi:

Czy bez wybranego typu pieca można taką instalację wykonać? Czy też może te "rurki" są jakoś uzależnione od rodzaju czy firmy produkującej piec i rodzaju kaloryferów? A może jest jakaś norma czy standard na te "rurki"?

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi,

pozdrawiam

Marta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzebałem ten wątek bo mnie się bardzo przydał, może ktoś inny skorzysta z mojego skromnego pomysłu:"zwiększyć pojemność zbiornika akumulacyjnego bez zwiększania jego objętości (przy mojej małej kotłowni to ważne)". Przy spawaniu zbiornika akumulacyjnego w srodek spawamy rury. Wypełniamy je parafiną. Zyski dużo większa pojemność cieplna parafiny, przy przejściu ze stanu stałego na stan ciekły dodatkowe zyski magazynowania ciepła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(przy mojej małej kotłowni to ważne). Przy spawaniu zbiornika akumulacyjnego w srodek spawamy rury. Wypełniamy je parafiną. Zyski dużo większa pojemność cieplna parafiny....

 

Podaj szczegóły jaka objętość wew rur w stosunku do zbiornika 10% , więcej. Czy tak już zrobiłeś czy planujesz ?

Przypomnij ciepło właściwe parafiny, woda ma ok 4200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...