Rezi 24.02.2006 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2006 witampozwoliłem sobie na założenie nowego wątku i jezeli mógłbym prosic o pomoc http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=65217 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tornado17 26.02.2006 17:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2006 jesli macie jakies pytania w zakresie instalacji co, cwu, wentylacji - chetnie pomoge. jestem projektantem, mam juz pewne doswiadcznia, (rowniez z wlasnego remontu domu). cześć!! Czy oferta dalej aktual na 1. Gdzie można coś znależć ciekawego o pompach ciepła. Interesuje mnie, czy mając dostęp do gazu ziemnego pompa jest opłacalna tj. czy sie zamortyzuje koszt całej instalacji w ciągu killku lat). Znalazłem człowieka, który za ok. 50 tys. zł wierci otwory w ziemi (glikol nośnikiem), robi górne i dolne źródło i rozprowadza ogrzewanie podłogowe + cw po domu (dom o pow. 140 m2). Jakoś to tak tanio w stosunku do konkurencji mi wychodzi. I czy take wiercenia na 60-80 metrów w głąb ziemi to się gdzieś zgłasza? (wchodzą w nie rurki z glikolem, rozumiem, że pozwolenia wodnoprawnego nie trzeba). 2. Zastanawiam się nad DGP. Tj. kominek którym grzeję jak mam ochotę (uzupełnienie ogrzewania) i który ogrzewa powietrze rozprowadzane po pokojach. Słyszałem, że wtedy b. brudzą się ściany i trzeba je co rok malować. A może się od tego kurzy albo co?? 3. A może zamiast DGP płaszcz wodny?? A może DGP i płaszcz wodny tracą rację bytu jeśli się pali tylko wtedy, gdy jest zimno na dworzu i jest weekend (mieszkam w mieście, kłopot z drewnem). Pozdrawiam, Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DarekN15 28.02.2006 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 Witam, poprosiłbym raz jeszcze o odpowied w kwesti przekroju komina, które zamieciłem kilka postów wyżej tzn czy komin 16x25 (400cm2) będzie wytwarzał podobny cišg jak 20x20 (też 400 cm2), czy też nie, oczywicie przy tej samej wysokoci obu.dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kasztanka 28.02.2006 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2006 a ja mam pytanie a propos komina czy jezeli mam ceramiczny systemowy to musze kupowac wklad ze stali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zofia priess 28.12.2006 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2006 Niestety moze sie okazac zbyt uciazliwa dla innych uzytkownikow, bazujacych jedynie na prostym ukladzie bez bufora, co moim zdaniem podwaza sens instalacji kotla na drewno jakiejkolwiek marki. Pozdr Zbyniu takze moim zdaniem .... palenie drewnem w kotle bez bufora to produkcja smoly a nie ogrzewanie domu. Nawet absolutnie suche drzewo nie uratuje kotla bo woda produkuje sie w procesie spalania i jej sie nie uniknie a jesli do tego kociol pracuje w temp ponizej 70st to jego zywot bedzie krötki i zasmolony. Powyzej 70st woda opuszcza piec w formie pary wodnej i jest OK. Drewno jako opal ma jedna wade - pali sie za szybko i nie da sie przyhamowac bez duzych strat tak jak to mozna bezkarnie robic z koksem,weglem. 75-80% drewna to palne gazy a reszta to wegiel drzewny. Jesli gazy nie pala sie plomieniem ( przyduszone brakiem powietrza)to ulatuja przez komin niespalone a w palenisku lezy tylko te biedne 20% wegla drzewnego i sie zarzy. Kociol polyka drewno duzymi porcjami ale go nie trawi - tak bym to obrazowo podsumowala Mamy Atmos40kW+ 3x1000l izolowane bufory( wiecej sie nie zmiescilo). Jeden z buforöw (polaczonych röwnolegle) jest wyposazony w grzalki elektryczne jako rezerwa w przypadku avarii ( malzonek chowa korki jak wyjezdza to musialam sie nauczyc palic w tym piecu = bardzo proste ) i 200l zbiornik wody uzytkowej. Domek-powierzchnia ogrzewana ca 300m2. Na dzien dzisiejszy przy temperaturach plusowych 5-10 rozpala sie co pöltora doby ... troche nie w rytmie godzin pracy zawodowej ale sa tez dlugie okresy gdy pali sie co drugi dzien a gdy zimniej to rozpalanie codzienne. Jeden zaladunek pali sie ca 3 godz i trzeba ladowac 2 razy aby naladowac 3000l bufor = 2 razy zejsc do kotlowni. Dodatkowy osprzet to Laddomat co chroni kociol przed rdzewieniem i automatyczny regulator zaworu/ temp c.o. z czujnikiem wewnetrznym. Nie liczymy dokladnie zuzycia ale idzie chyba 40-50 m3 drzewa mieszanych gatunköw na rok. Duzy bufor to tylko zaleta a bez bufora katastrofa. System spisuje sie na 5 juz drugi sezon. Mielismy do wyboru ogrzewanie elektryczne,olej albo drewno. Inwestycja droga ale opal tani+ troche gimnastyki przy rabaniu drzewa . 3000l wody o temp 90st magazynuje ca 180kW co wystarcza jak pogoda pozwoli dzisiaj na ca 36godzin ogrzewanie + ciepla woda = duza wygoda i wykorzystanie drewna w 100%. System c.o. niskotemperaturowy (35-45st?). Latem ca raz na tydzien produkujemy ciepla wode. Moze te dane zobrazuja zalety kotla na opal drzewny gdy jest on uzywany w komplecie z buforem? Nie tak komfortowo jak np gazem ale da sie zyc i z Atmosem bez koczowania w kotlowni. pozdrowienia z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
l_liuk 16.07.2007 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2007 Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Piszę na forum pierwszy raz i z potrzeby chwili i bardzo proszę o pomoc osoby biegłe w temacie instalacji co i cwu. Sam niestety mam bardzo ograniczoną wiedzę w tym zakresie. Otóż remontuję właśnie 1 piętro w bliźniaku. Myślałem, że prace hydraulika ograniczą się do podłączenia wody w łazience, ale niestety okazało się, że istniejąca instalacja CO jest wykonana źle . Grzejemy piecem Zębiec na paliwo stałe o mocy 28 kW, układ jest zamknięty, jedyne zabezpieczenia to zawór bezpieczeństwa i niewielkie przeponowe naczynie wzbiorcze . Zawór już raz wystrzelił zalewając nam piwnicę. Wodę użytkową grzejemy w boilerze z grzałką elektryczną. Powierzchnia naszej części bliźniaka to ok. 170 m2. Doradzono nam, żeby wymienić mający 10 lat piec na mniejszy (ok. 18-20 kW) z nadmuchem i systemem steryjącym i przerobić instalację na otwartą z naczyniem wzbiorczym gdzieś w szczytowym punkcie budynku (nie ma poddasza więc możliwości są ograniczone). Z tego co słyszałem i czytałem przy instalacji otwartej szybciej przebiega korozja grzejników. Podobno przy zastosowaniu tzw. bufora (czyli z tego co zrozumiałem zbiornika akumulującego) można zastosować system zamknięty przy kotle na paliwo stałe. Gdyby to było możliwe, chciałbym również wykorzystać nadmiar energi do dogrzania wody użytkowej. Bardzo proszę o radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stiff 27.07.2007 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Jakie są różnice(plusy i minusy) pomiędzy ogrzewaczem wody płaszczowym a z wężownicą - muszę kupić ogrzewacz stojący ok 140l i nie wiem jaki ma być.pozd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kane66 12.09.2007 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2007 Mozecie rzucic okiema na ogolny schemat instalacji zaproponowany przez hydraulika na podstawie moich wytycznych (tj tego co chce w niej miec) ? http://kane.pl/woda.jpg Zalozenie standardowe jak to w buforze ciepla - piec grzeje bufor, bufor grzeje reszte. Hydraulik zaproponowal zrobienie bufora z wezownica by zamknac uklad za buforem oraz by wyeliminowac wymiennik plytowy. Moje problemy i pytania:1) jak dobrac wezownice i jak ją zlokalizowac w buforze ? [zbiornik robie sam ze spawaczem)2) jaki moze byc koszt zrobienia (nie umiem sam, nie mam sprzetu takze) takiej wezownicy - czy nie taniej wyjdzie czasem postawienie wymiennika plytowego za buforem ? 2) gdzie zlokalizowac i jakie pompy ? 3) na jakiej wysokosci optymalnie zlokalizowac przylacza do bufora ? przewertowalem forum i znalazlem informacje ze zasilanie (cieplo) pod gorna pokrywą, powrot do pieca natomiast jak najbardziej z dolu).4) czy z bufora poza przylaczami pieca oraz przylaczami reszty intstalacji (tj lacznie 4 przylacza) mam miec jeszcze cos wyprowadzone ? nie wiem, przelew ? bufor bedzie w ukladzie otwartym z piecem, z naczyniem wzbiorczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DarekN15 19.09.2007 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2007 Witam,Chciałbym zapytać użytkowników kotłów (w szczególności Atmosów) wyposażonych w miarkownik ciągu Honeywell FR 124 o sposób ustawienia/wyregulowania tego urządzenia. Instrukcja dostępna na stronie producenta jest dość lakoniczna i do tego nie jasna. Nie wiem jak dodać załącznik z tą instrukcją więc "zacytuję" co jest napisane:"Ustawienie- Podgrzać kocioł do temp 60C.Ustawić pokrętło regulatora do temp wskazanej na termometrze kotłowym (w przypadku montażu pionowego jak w Atmosie obowiązuje biała skala i znacznik na obudowie regulatora)- przymocować łańcuszek do pokrywy, tak aby pozostawić przelot 2mm (grubość zapałki)Sprawdzenie działania regulatora ciąguUstawić pokrętłem temperaturę wskazaną na termometrzekotłowym. Jeśli regulator został prawidłowo zamontowanypokrywa paleniska odchyli się jak pokazano na rys. 6." - koniec cytatu. Opiszę jeszcze rys 6. - przedstawia klapkę regulacji dopływu powietrza odchyloną za pomocą ramienia miarkownika i łańcuszka o owe 2mm. Z tego wynika że przy 60C klapka ma być tylko nieznacznie uchylona na 2mm.W takim razie przy np podgrzaniu wody do 85C jak powinna być wielkośc uchyłu? Wg obrazka nr 6 znowu 2mm. Wychodzi z tego "masło maślane". Dodatkowo w Atmosie domykanie się klapki dopływu powietrza ograniczone jest śrubą i mam wrażenie że min uchył wynosi dużo więcej niż 2mm. Jeżeli ktoś czuje się na siłach poinstruować mnie o właściwym sposobie ustawienia miarkownika to proszę o pomoc. Ogólnie moje zapytanie jest związane ze zbyt szybkim wypalaniem się wsadu drewna tj po około 3h (a według opinii użytkowników zawartych w tym wątku stałopalność wynosi 6-8h). Nie wiem czy drewno idealnie spełnia kryterium wilgotności 12-20%, ale sądzę że raczej mocno od niego nie odbiega, bo jest to drewno olchowe z wiosny ubiegłego roku więc sezonowane c.a 1,5 roku. W związku z tym zastanawiam się czy kociołek np nie dostaje zbyt dużo lub zbyt mało powietrza z powodu złej regulacji miarkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AdamWr 20.09.2007 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2007 Witam ! Dolaczam sie do pytanie kana66, chyba jestesmy na tym samym etapie !, zbyniu napisal : Problem korozji krzejnikow wedlug mojeogo rozeznania i doswiadczen jest rzecza marginalna i nie warta rozwazania. Polaczenie ukladow zamknietego i otwartego mam u siebie zrobione, przynajmniej na razie, za pomoca zaworow kulowych, rozdzielajacych obiegi na wyjsciu ze zbiornikow przed zaworami mieszajacymi. Rozdzielenie obiegow otwartego i zakmnietego jest mozliwe rowniez za pomoca automatyki, skladajacej sie z zworu trojdroznego i silownika Wymiennik plytowy to dobre rozwiazanie, ale musisz sie liczyc z tym, ze przy nizszych temperaturach zasilania jego sprawnosc drastycznie spadnie Kane66, jezeli wiesz, to wytlumacz mi o co chodzi !, czy jest potrzebne uklad zamkniety do grzejnikow i do podlogowki ????, widze ze ty masz zamkniete przez wymiennik cwu... Co do twoje pytanie dotyczace przewymiarowanie kotla to chyba zalezy co chcesz... czy tylko bufora wyrownawczy, czy akumulacja...? pozdrawiam i zycze aby zbyniu, kaka, robert i inny do nas wrocili i napisali jak sie sprawdzaja instalacje !!!!!!!!!! Czekamy na was!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zbyniu obiecamy ze nie bedziemy pytac znowu i ciagle to samo !!!!!!!!!!! adam Przy okazi dodam zalety uzywania bufora : - "czyste" spalenie, chodzi mi o nasze piekne srodowisko, to dla mie wystarczajacy powod zeby zakladac bufora - bezpieczenie uzytkowanie (jak dla mie : pali sie w piecu tylko jak jestem w domu, w nocy sie nie pali) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 20.09.2007 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2007 Do Kene 66 1 dobranie wężownicy to może być pewien problem to trzeba by policzyć albo na podstawie doświadczeń a odnośnie lokalizacji wężownica odbierająca ciepło powinna być zamontowana w górnej części zbiornika 2 wymiennik płytowy o mocy około 30kW to koszt około 750 zł a wężownica pewnie należało by ją pospawać z rur stalowych i przy użyciu giętarki lub użyć kolan hamburskich Koszt samodziełki powinien być niższy ale o ile i czy warto kombinować 3 tak jak piszesz 4 zawór do spuszczania wody i ja u siebie wspawałem w pionie 4 mufki do termometrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kane66 21.09.2007 04:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2007 AdamWr: zacytowany fragment zbynia rozumiem tak (jest wyrwany z kontekstu ale chyba o to chodzi): zbiornikiem akumulacyjnym zasila podlogowke w obwodzie zamknietym i cos jeszcze w obwodzie otwartym. ma to razem podpiete pod zbiornik akumulacyjny, a rozdzielone obwody zaworami (recznie), da sie to takze zrobic automatycznie (zawor 3dr z silownikiem). jesli chodzi o wymiennik, ja hydraulikiem nie jestem i moze ktos odpowie precyzyjniej ale zbyniu po prostu pisze ze wymiennik ma tym wieksza moc im wiecej energi dostarczysz na "uzwojenie pierwotne". Jak bedziesz grzal np 70 stopni na wejsciu wymiennika to z drugiej strony uzyskasz te 50 stopni (przyklad). Ale jak na tym samym wymienniku bedziesz grzal wejscie na 50 to z drugiej strony uzyskasz duza mniejsza moc (nie wiem czy to spada liniowo, pewnie nie). W sumie przydaloby sie dowiedizec jak dobrac wymiennik - ja dokladnie jeszcze nie wiem Uklad zamkniety dla podlogowki jest przez wielu zalecany ale z tego co wiem - nie jest potrzebny. Dla grzejnikow potrzebny napewno nie jest - wg wielu przedluza jednak ich trwalosc (ktora jednak nie jest fatalna w ukladzie otwartym). Niezły: 1. Wezownica vs wymiennik plytowy. Zdecydowalem sie na wymiennik plytowy. Pytanie jak go dobrac to takiej aplikacji ? Moj hydraulik, spec dobry ale nieco starej daty stwierdzil ze '30 plyt bedzie ok' no ale na bogow wszelakich - o jakich wymiarach te plyty ? Czy przewymiarowany wymiennik moze zaszkodzic w takiej aplikacji ? Kupilbym po prostu np secespola 31-30 (duzy wymiennik, 30 plyt, ~750zl). Wymiennik bedzie pracowal miedzy buforem a 160m.kw. podłogówki. Bufor bedzie grzany do tyle co fabryka dala ale oczywiscie w miare wychladzania wejscie wymiennika bedzie zasilane coraz to chlodniejszą woda. 2. dzieki za sugestie z termometrami, myslalem narazie by je wpakowac po prostu przy wylotach z bufora i tam mierzyc temp ktora uzyskuje. Wlasciwie jednak przydalby sie pomiar we wnetrzu zladu 3. Bufor stoi w piwnicy. Problem mam z iloscia i doborem pomp. Jedna pompa obiegowa przy kotle - to wiem. Podobno* 25-40 wystarczy spokojnie. Druga pompa przed wymiennikiem plytowym. Podobno* 25-40 wystarczy spokojnie. Trzecia pompa przy rozdzielaczu podlogowki. Na tyle metrow co ja mam Podobno 25-60* ma byc. No ale w piwnicy mam jeszcze zbiornik cwu (plaszczowy chyba bedzie) i z 5 grzejnikow. teraz pytanie. czy ten zbiornik i te 5 grzejnikow pojdzie mi grawitacyjnie ? To kwestia wielkosci zastosowanych rur takze ? Nie chcialbym instalowac kolejnej pompy ! Chyba ze zrobic tak jak radzi moja logika (hydraulika wrecz przeciwnie) ze wpiac zasobnik cwu i te grzejniki za pompą a przed wymiennikiem plytowym. Wtedy pompa laduje albo w wymiennik albo w cwu i grzejniki w zaleznosci od stanu zaworu 3dr (czy tez recznie kulowych jak opisywal Zbyniu). Czy taka aplikacja bedzie poprawna ? *Podobno - to opinie mojego hydraulika. 4. Pompy Leszczynskiej Fabryki Pomp - LFP - dobre ? 195zl za tradycyjna, 245zl za porzadniejszy model z ceramicznym wałem. Grundfos dla porownania 290zl (parametry te same). Jakie opinie maja te polskie pompy LFP ? 5. Jeszcze w sprawie pomp. Lepsza pompa 25-40 chodzaca na III biegu czy pompa 25-60 chodzaca na drugim ? Pytam o kwestie energozernosci i zuzycia samej pompy. Logika podpowiada tą druga opcje ale... Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AdamWr 24.09.2007 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2007 Witam, dzieki kane66 za wyjasnienie, jednak nie rozumiem jak mozna zamknac instalacji za pomoca bufora bez wezownice ... ? moze to ci sie przyda : Zbyniu napisal : Polaczenie zbiornika przelewowego mam u siebie z dolnego kroca zb. buforowego i jest ok., nie wysylam przez to ciepla na strych, przy kotle zawor bezpieczenstwa 1,5, odpowetrznik i manometr. Przy 3 x braku pradu przy pelneje komorze zaladowczej nie zauwazylem wzrostu cisnienia w instalacji Powrot z akumulatora znajduje sie w dolnej czesci zbiornika, u siebie umiescilem go jakies 5-10 cm od dna. Pomiedzy kroccami cieplej i zimnej wody przewidzialem dwa wyjscia na termometry bimetaliczne. trojnik mam u siebie podlaczony do krocca bocznego, do gornego z kolei odpowietrznik automatyczny zbiornika. Wyjscie do zbiornika przelewowego mam podlaczone do dolnego "zimnego" krocca, poniewz z doswiadczenia jego gorne podlaczenie powodwalo niepotrzebnie nagrzewanie wody w zbiorniku przelewowym. Z kolei podlaczenie jak na ogladanych przez ciebie schematach z kotla bokiem i dalej przez gorny krociec na grzejniki ie podowuje znow wielkich opoznien, goraca woda natychmiast wypelnia gorne parie zbiornika i jest zaciagana przez pompe za zaworem trojdroznym. Nie istnieja tez w tym przypadku priorytety zasilania zbiornika, pompa co wymusza obieg. Na stronie http://www.kaka.republika.pl/ jest kilka zdjec bufora Napisz jeszcze jaki piec myslisz kupic ? ile litrow bufora ? Pozdrawiam adam wr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kane66 25.09.2007 03:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2007 Co do bez wezownicy:- normalnie: piec grzeje zlad bufora, woda z niego krazy takze na krotkim obiegu z wymiennikiem plytowym. Za wymiennikiem reszta. I ten wymiennik zamyka instalacje wlasnie - za nim jest zamknieta. Plytowy wymiennik. Piec:dakon/buderus/junkers (to to samo) 32D - 28kW ma, 60l komory zaladowawczej, jest lekko przystosowany do palenia drewnem - dodatkowa plytka ceramiczna, jest stosunkowo tani, ma dolne spalanie i brak nawiewu (ktorego nie chce). Zbiornik:zobacze jaka rure uda mi sie zalatwic ale bedzie to 1500-2000 litrow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukol-bis 25.09.2007 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2007 Ma ten kociołek. Co prawda krótko go eksploatuję, ale bardzo podobają mi się proste, a równocześnie bardzo logiczne i wygodne rozwiązania zastosowane w nim. Chyba mogę go polacać zainteresowanym kotłami na paliwa stałe.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adamkostrzyn 05.10.2007 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2007 Witam i od razu pytam:Mam zamiar zmienić piec olejowy Vailant na kocioł Orlan Standard 25 kw, do tego bufor 750l z zasobnikiem ciepłej wody 140l i węzownicą do kominka 10 kw(lub poprzez wymiennik płytowy-niewiem co lepsze?) standardowo Laddomat 21 , zawór trójdrożny, mieszający C.W.U., jedno naczynie wzbiorcze otwarte. Dom ma 220 m2, dobrze ocieplony. Bedzie to dobrze grzało? Czy jeszcze czegos konkretnego brakuje?Nie lubie mojego hydraulika!!!!!! Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyniu-03 28.11.2007 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 Witam i podciągam temat do góry, wyrzucony w tegoz forum, chyba przez administratorow tudziez zwolennikow "innej opcji :)" podcigagam temat do gory, bo uwazam ze warto. Jesli sa jakies uwagi w temacie to prosze o wymiane doswiadczen, byle nie obszernie bo wiekszosc spraw juz zostala przeze mnie opisana w biezacym watku. Odpowiadajac w skrocie na pytanie "Jak sie sprawdza instalacja ?" moge tylko powiedzeic, ze u mnie bez zmian tzn. wszystko ok. Jesli planujecie palenie drewnem jak w temacie, to chyba bedzie to oplacalne, bo ceny gaziku, oleju, pradu i wegla juz zaczynaja szalec. Warto jednak wczesniej wiedziec, z czym sie to wiaze. zapraszam wiec do lektury. POzdr Zbyniu Witam ! Dolaczam sie do pytanie kana66, chyba jestesmy na tym samym etapie !, zbyniu napisal : Problem korozji krzejnikow wedlug mojeogo rozeznania i doswiadczen jest rzecza marginalna i nie warta rozwazania. Polaczenie ukladow zamknietego i otwartego mam u siebie zrobione, przynajmniej na razie, za pomoca zaworow kulowych, rozdzielajacych obiegi na wyjsciu ze zbiornikow przed zaworami mieszajacymi. Rozdzielenie obiegow otwartego i zakmnietego jest mozliwe rowniez za pomoca automatyki, skladajacej sie z zworu trojdroznego i silownika Wymiennik plytowy to dobre rozwiazanie, ale musisz sie liczyc z tym, ze przy nizszych temperaturach zasilania jego sprawnosc drastycznie spadnie Kane66, jezeli wiesz, to wytlumacz mi o co chodzi !, czy jest potrzebne uklad zamkniety do grzejnikow i do podlogowki ????, widze ze ty masz zamkniete przez wymiennik cwu... Co do twoje pytanie dotyczace przewymiarowanie kotla to chyba zalezy co chcesz... czy tylko bufora wyrownawczy, czy akumulacja...? pozdrawiam i zycze aby zbyniu, kaka, robert i inny do nas wrocili i napisali jak sie sprawdzaja instalacje !!!!!!!!!! Czekamy na was!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zbyniu obiecamy ze nie bedziemy pytac znowu i ciagle to samo !!!!!!!!!!! adam Przy okazi dodam zalety uzywania bufora : - "czyste" spalenie, chodzi mi o nasze piekne srodowisko, to dla mie wystarczajacy powod zeby zakladac bufora - bezpieczenie uzytkowanie (jak dla mie : pali sie w piecu tylko jak jestem w domu, w nocy sie nie pali) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VIP Jacek 28.11.2007 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 no to ja się przyłączę do dyskusji. Kupiłem niedawno kociołek FEX- PLUS 30H dolnego spalania. Mam jeszcze nie podłączony, dopiero robię instalację w kotłowni. W kociołku tym można palić zarówno drewnem jak i węglem. Jeśli ktoś użytkuje ten kociołek niech opowie jak mu się sprawuje, jak często dokłada opału, czym pali, czy uciążliwe jest palenie? Chodzi mi wszelkie rady, wskazówki odnośnie palenia w nim. Będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbyniu-03 28.11.2007 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2007 Poniewaz temat dokladania przy kotlach na drewni podobnych powraca jak bumerang wiec warto porownac:przy obecnych temp zewn. 0 do -5C dokladanie 1x dobe z rana drobnym opalem bukowym, odpadowym po produkcji parkietu, ogrzewane 170 m kw. bez cieplej wody w tym ok. 40 m podlogowki.temp. dzien 20-21, noc 19 C.Komora zaladowcza 140 litrow z akumulacja jak wczesniej pisalem. PozdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DarekN15 29.11.2007 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Listopada 2007 To ja też o użytkowaniu/podkładaniu. Sprzęt Atmos DC25S (pojemność komory 100l) + bufor 1000l (trochę za mały ), cwu z wężownicy w buforze. Paliwo olcha + sosna + topola/osika z wiosny 2006 - nie wiem czy osiągnęło już wymagane <20% wilgotności, ale nawet jesli nie, to niewiele powinno brakować. Do ogrzania hmmnn ... c.a 150 m2 + 20m2 garaż. Dom dość dobrze ocieplony (Max 29 + 10cm styro). Duża powierzchnia okien i duża kubatura nad salonem (ciepełko czmycha do góry). Niestety nie zrobiłem podłogówki ... żałuję. Do rozbioru ciepła z bufora byłaby idealna, no i łatwiej ogrzać wysokie pomieszczenia. Temp w dni robocze 5:00 - 8:00 oraz 15:00-22:30 20-21C. Pozostały czas 19C. Przy obecnych 0 -5C dokładam (1,5 ) - 2 x na dobę. W kociołku pali się c.a. 3h ,przy pełnej mocy - wentylator cały czas pracuje. W tym czasie zasilane są grzejniki i ładowany bufor. Przez pozostały czas c.o. czerpie energię z bufora. Przydałby się większy bufor tylko nie ma gdzie go postawić .... ps Czy zbyniu-03 to zbyniu autor dużej ilości postów o Atmosie i akumulacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.