kaKa 31.12.2002 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2002 Z czujnikiem temperatury to dobry pomysl. Zobaczylem dzisiaj ceny roznej regulacji komextermu w jednej litweskiej firmie: Regulator komexterm RVT 06 cyfrowy (najdrozszy jaki maja)- 1230 Lt Mieszacz czterodrozny fi20 - 170 Lt Czujnik zewnetrzny i wewnetrzny - 120 Lt Silownik 230 V - 430 Lt Wszystkiego - 1950 Lt, na zlote - 2050 zl. Niezle nie? :wink: Szczesliwego i wesolego Nowego roku. Zycze jak najwiecej usmiechow w nastepujacym roku. kaKa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 01.01.2003 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2003 Witam serdecznie w Nowym Roku ! ceny podobnie wysokie sa i w Polsce na komextherm, mysle ze za mniejsze pieniazki mozna zrobic to samo albo lepiej. Porownalem z Compit-em i wyglada to tak:sterownik pogodowy R315.T2 : 476,15złczujnik pomieszczenia PT-1000 38,52zł czujnik przylgowy 38,52zł czujnik zewnętrzny 38,52zł zawor trojdrozny+silownik : ok 200 pln (w moim przypadku na Slowacji)Razem okolo 800 pln. Dlatego zrezygnuje zapewne z komexthermu na przyszlosc. Do kotla 25 KW zastosuj zawor fi 25, Szczesliwego Nowego Roku !Wielu cieplych i slonecznych chwil ! POzdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 01.01.2003 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2003 mozesz jeszcze porownac:http://www.melektronika.sk/CDROOT/CENNIKY/Komex%20pre%20internet.htm PozdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 01.01.2003 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2003 mozesz jeszcze porownac:http://www.melektronika.sk/CDROOT/CENNIKY/Komex%20pre%20internet.htm PozdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaKa 02.01.2003 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2003 Witam w nowym roku. Zbyniu zagladnij na priva Tylko teraz odkrylem sobie strone atmosa. Dosyc nie malo tam napisane o akumulacji. "Trawie" temat dalej A co do tego Compitu, to czy jest to powazny wyrob? No bo juz Komexterm zaliczam do sprawdzonych (ty sprawdzales ) Dzieki za link. Pozdrawiam kaKa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 02.01.2003 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2003 Witam ! Kaka, twoj domek bardzo mi sie podoba !!! Bardzo ladna okolica, malownicze wzniesienie, ni i w koncu zielony daszek to wszystko razem dobry pomysl Masz praktyczny rozklad poddasza no i spory garaz. Nie myslales, zeby do ogrzewania poddasza, gdzie masz jak widac sypialnie, zrobic oddzielne zasilanie co z oddzielnym zaworem trojdroznym, sterowaniem pogodowym/termostatem pokojowym z obnizeniem temperatury w ciagu dnia ? Ja chcialbym usiebie tak wlasnie zrobic, dodatkowe koszty nie beda takie wysokie, a oszczednosci moga byc spore. Czy bedziesz robil moze ogrzewanie podlogowe ? Sterowniki firmy Compit znalazlem przypadkowo w ktoryms z numerow muratora. Sterowniki pogodowe nie sa ukladami wysoce skomplikowanymi, jednach ich ceny sa w niektorych przypadkach porazajace. Bede instalowa u siebie w marcu/kwietniu to wtedy bede mogl powiedziec, jak dziala, ale nie powinno byc zadnych niespodzianek. Pozdr Zbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaKa 03.01.2003 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2003 Bardzo mi milo ze sie podoba J J Zielony dach ma zlaczyc dom z okolica. Nie myslalem o oddzielnym mieszaczu. Ale juz zaczynam A dlaczego myslisz, ze oszczednosci beda wysokie? Przeciez woda z calego systemu pojdzie na gore majac taka sama temperature jak na dole. I jezeli moja automatyka (co bedzie w kotlowni – np. Compit) bedzie nastawiona w czasie gdy bede na pracy na 17C. To I na gorze tak bedzie. Przynajmniej ja to tak przedstawiam. Bede mial ogrzewanie podlogowe: na parterze – w wiatrolapie, hallu, wc, kuchni. jadalni. Na pietrze – w lazience. Jeszcze nie wiem jak to bedzie wygladalo ze strony systemu. W najblizszych dniach mam zamiar schodzic do instalatorow, co beda mi robili cala instalacje, i zapytac o tym jak sobie przedstawiaja moj system. W ostatnie dni moja glowa jest zaprzatnieta tylko systemem co i cwu. Wczoraj probowalem narysowac swoj system. Ale sie nie udalo!! Wiem jeszcze za malo. Zbyniu, moze masz swoj system gdzies narysowany? Ja probowalem rysowac wedlug przykladowych systemow podawanych na roznych stronach. Moj system ma byc: kociol 25kW (z trabkami ochladzajacymi lub bez), zbiornik na cwu 120 l, zbiornik akumulacyjno wyrownawczy – 1500 litry, regulacja Compit (chyba Compit 400.2Smart), ogrzewanie podlogowe (tam gdzie pisalem) w pozostalej czesci grzejniki. Moze moglbys przeslac mi, jezeli masz cos takiego? Bylbym bardzo, bardzo wdzieczny. A dlaczego nie myslisz o regulacji Compit 400.2 Smart? Przeciez ona moze wtedy kontrolowac co i cwu. CWU w trybie konstans. I bedzie przymykac co jezeli na cwu nie starcza mocy. Chyba taniej bedzie niz kupowac oddzielny sterownik komextermu? I moze tez kontrolowac pompke obiedu cwu w trzech programach. Zbyniu, a co myslisz o awaryjnym ochladzaniu? Czy kotla z ta trabka wychladzajaca wystarczy (jak to dziala?), nie myslales o UPS-ie? Pozdrawiam kaKa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 03.01.2003 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2003 Witam ! Kaka napisal: " Nie myslalem o oddzielnym mieszaczu. Ale juz zaczynam A dlaczego myslisz, ze oszczednosci beda wysokie?" Zakladam, ze na poddaszu beda sypialnie, wiec ich ogrzewanie moze zostac uruchomione pod wieczor, w ciagu dnia temp. moze byc nizsza. Wiadomo, ze kazdy stopien Celsjusza w gore to nieporownywalnie wieksze koszty. Dlatego przymierzam sie u siebie do sterowania oodzielnego na parterze i poddaszu. Sterownik Compit, czego nie zapewnia niestety komextherm, pozwala ustwiac az 6 roznych wartosci temperatur w ciagu doby. U Komextherm-a jest tylko ustawienie stalej temp. z obnizeniem nocnym. "Przeciez woda z calego systemu pojdzie na gore majac taka sama temperature jak na dole. I jezeli moja automatyka (co bedzie w kotlowni – np. Compit) bedzie nastawiona w czasie gdy bede na pracy na 17C. To I na gorze tak bedzie. Przynajmniej ja to tak przedstawiam." Jesli zastosuijesz dwa zawory trojdrozne z dwoma sterownikami to te dwa poziomy beda sterowane oddzielnie, ciepla woda bedzie rozdzielana wedlug nastawionych przez ciebie temperatur. Np. Wracasz zpracy, temperatura na parterze jest wyzsza, na poddaszu jest nizsza, az pod wieczor temeratura na poddaszu podniesie sie, natomiast na parterze mozesz ustawic np. 16 stopni zamiast 22. Rano z kolei, wyjedziesz do pracy temperatura moze zostac obnizona w obu obiegach. "Bede mial ogrzewanie podlogowe: na parterze – w wiatrolapie, hallu, wc, kuchni. jadalni. Na pietrze – w lazience. Jeszcze nie wiem jak to bedzie wygladalo ze strony systemu. W najblizszych dniach mam zamiar schodzic do instalatorow, co beda mi robili cala instalacje, i zapytac o tym jak sobie przedstawiaja moj system." Ja bede robil podobnie jak u ciebie podlogowke na parterze w hallu, kuchni i jadalni i lazience i na poddaszu w lazience. Bedzie to oddzielny uklad, sterowany zaworem trojdroznym ze sterownikiem z nastawieniem stalej temperatury, Komextherm badz Compit. Poczatkowo chcialem podlaczyc ogrzewanie podlogowe do powrotow grzejnikow, lepszy bedzie jednak oddzielny obieg, mozna bedzie np. wlaczyc tylko poodlogowke w okresie jesiennym, podlacze dodatkow termostat pokojowy, porownaj. NIezaleznie od podlogowki w ww. pomieszczeniach beda grzejniki przyscienne. Compit R 315.05 RS badz Komextherm Stabiil 02. "Zbyniu, moze masz swoj system gdzies narysowany? Ja probowalem rysowac wedlug przykladowych systemow podawanych na roznych stronach." Jeszcze nie rysowalem, ale mam go w glowie. "Moj system ma byc: kociol 25kW (z trabkami ochladzajacymi lub bez), zbiornik na cwu 120 l, zbiornik akumulacyjno wyrownawczy – 1500 litry, regulacja Compit (chyba Compit 400.2Smart), ogrzewanie podlogowe (tam gdzie pisalem) w pozostalej czesci grzejniki." Kociol z wkladka chlodzaca to dobre rozwiazanei, moze i ja taki kupie, jednak jego cena jest sporo wyzsza. Moze moglbys przeslac mi, jezeli masz cos takiego? Bylbym bardzo, bardzo wdzieczny. Sprobuje narysowac, to ci przesle na priva "A dlaczego nie myslisz o regulacji Compit 400.2 Smart? Przeciez ona moze wtedy kontrolowac co i cwu. CWU w trybie konstans. I bedzie przymykac co jezeli na cwu nie starcza mocy. Chyba taniej bedzie niz kupowac oddzielny sterownik komextermu? I moze tez kontrolowac pompke obiedu cwu w trzech programach." Sterowanie przykotlowe na malym obiegu to zadanie laddomatu, wzgldnie tanszej wersji z zaworem termoregulacyjnym i pompka. Jak pisalem wczesnie kociol atmos w takim ukladzie ze zbiornikiem akumulacyjnym pracuje na pelnej mocy, wiec termostaty przy kotle, temp. wody i spalin zupelnie wystarcza do sterowania jego praca. Do Atmos_powinienes zastosowac jeden ze sterownikow obiegowych, sterownik SMART jest przeznaczony do sterowania praca kotlow olejowych, elektrycznych albo gazowych. Dobrym rozwiazaniem bylby, jak mi sie wydaje, Regulator dwuobwodowy R320.L2, przy zakupie 2 sztuk mozna zainstalowac do do sterowania pojednym obiegu grzejnikowym i stalowartosciowym obiegiem cwu i w drugim przypadku podlogowka. "Zbyniu, a co myslisz o awaryjnym ochladzaniu? Czy kotla z ta trabka wychladzajaca wystarczy (jak to dziala?), nie myslales o UPS-ie?" Jak wyzej napisalm, to potrzebne w kotle, ale zabezpieczenie zasilania i u mnie bedzie pochodzic UPS-u, w ukladzie bedzie kilka pompek Pozdrawiam Zbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaKa 04.01.2003 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2003 Witam „U Komextherm-a jest tylko ustawienie stalej temp. z obnizeniem nocnym.“ To eliminuje od razu regulator Komextherma z moich rozwazan. Poniewaz jezeli inwestuje takie nie male (dla mnie) pieniadze w regulacje, to musze miec za to naprawde wiele mozliwosci regulacji. „Ja bede robil podobnie jak u ciebie podlogowke na parterze w hallu, kuchni i jadalni i lazience i na poddaszu w lazience. Bedzie to oddzielny uklad, sterowany zaworem trojdroznym ze sterownikiem z nastawieniem stalej temperatury, Komextherm badz Compit. A lazienka na poddaszu bedzie tez w tym obwodzie? Jezeli tak, to nie bedzie miala zadnej mozliwosci regulacji. „podlacze dodatkow termostat pokojowy“ jezeli bedzie oddzielny regulator to mozna to zrobic? Ten termostat bedzie miezyl temperature w pomieszczeniach z podlogowym ogrzewaniem? Dlaczego jeszcze w pomieszczeniach z podlogowka chcesz podlaczyc grzejniki? Nigdzie o tym nie slyszalem. „Do Atmos_powinienes zastosowac jeden ze sterownikow obiegowych, sterownik SMART jest przeznaczony do sterowania praca kotlow olejowych, elektrycznych albo gazowych. „ Ja mialem na mysli sterownik R400.2. Jest to sterownik obiegow grzewczych. Ale w cenniku R400.2 przyrownoje sie do R402 i do R320.L2. A wiec tak wypada, ze chcac miec wszystkie obiegi pod kontrola (grzejniki na dole + podlogowka na dole i grzejniki na gorze + podlogowka na gorze) trzeba kupowac dwa sterowniki R320.L2?? Alez to taki wydatek!!! Mam plany na drugi rok juz wprowadzic sie jesienia do domu, a wiec pieniazki na to zdobyc bedzie ciezko, oj ciezko. A nie mozna jakos inaczej zrobic, zeby nie kupowac oddzielnego sterownika na podlogowke na poddaszu? Moze moglbys sie podzielic twoim rozumowaniem co do dzialania UPS-a po odlaczeniu elektrycznosci. Dzieki. A gdzie sie podzial Robert? Chyba po swietach jeszcze nie wyzdrowial Pozdrawiam. kaKa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 04.01.2003 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2003 Witam ! ups-a podlacze przede wszystkich pompek i sterownika,kociol moze pracowac ewentualmnie bez nadmchu PozdrZbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert_Myslowice 05.01.2003 00:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2003 Witam Jestem tzn wczoraj już was czytałem ale ponieważ dostęp do sieci mam tylko w pracy to niestety nie zawsze mam dośc czasu by odpowiedzieć szybko. W każdym razie chcę zrobić instalację CO podobnie jak wy. Mój dom ma 115 m kw. na każdym poziomie (piwnice, parter, poddasze mieszkalne). Niestety na etapie wylewania stropów i schodów nie pomyślałem o ogrzewaniu podłogowym i jak na razie (choć wciąż trawię temat ) ogrzewanie podłogowe odpada. Choć mam już parę pomysłów Wszystko w domku robię sam, obecnie jestem na etapie wykańczania ścian z płyt gipsowo-kartonowych na poddaszu. Jeszcze dwa góra trzy tygodnie i na poddaszu pozostanie tylko położyć podłogi i wykończyć łazienkę (z tym zaczekam jednak aż będzie cieplej). W ogóle planuję wykonać zimą i wiosną prace które nie wymagają dużych nakładów finansowych (niestety kasy jak na lekarstwo). Poza instalacją elektryczną nie robie na razie nic wiecej, miałem już włamanie na budowie dlatego z pozostałymi instalacjami (w tym i CO) poczekam na lato. Mam jednak możliwość przechowania sprzętu i materiałów u ojca. Jak tylko się nieco ociepli i drogi będą bezpieczniejsze wybieram się na Słowację i do Czech. Zbyniu pisałeś że ceny producenta, opłaty, transport , cło nie wydały Ci się opłacalne. Napisz coś wiecej jeśli możesz. Jeśli kocioł może leżeć na boku to moge go przywieźć własnym samochodem. Ciągle trawię temat zbiorników akumulacyjnych, popytałem znajomych jeden z nich obiecał coś załatwić. Jak się uda to na pewno się pochwalę zbiornikami ze stali nierdzewnej Rozumiem to co napisaliście o pracy kotła ze zbiornikami akumulacyjnymi. Rozumiem jednak że Zbyniu kocioł, który masz u rodziców (jak i ten który masz zamiar podłączyć u siebie w domku) jest połaczony niedokładnie w taki sposób jak opisują to na stronie http://www.atmopol czy też oryginalnej stronie Atmos-a. Obojętnie jak analizuję instalację (choć na razie nie zabrałem się na 100% do tematu, obecnie walczę z gipsami przecież) to jak na razie widzę że jest parę punktów które mogą sprawic problem. Tak jak pytał KaKa rozumiem że ciepła woda z kotła najpierw zasila obwód grzejników (tzn najpier zagrzewa się mały obwód kotłowy żeby kocioł pracował na maksymalnie komfortowych warunkach). Jakoś jeszcze nie przetrawiłem jak jest potem tzn laddomat lub zawór czterodrożny puszcza gorącą wodę do obiegu grzejników.....a chyba już wiem dlatego to jest zawór czterodrożny że jak grzejniki już grzeją aż huczy to zawór puszcza gorącą wodę do zbiorników? dobrze rozumiem? Mam nadzieję że wraz z kotłem uda mi się dostać jeszcze jakies instrukcje. Jeśli nie, poradzę sobie jakoś w końcu od czego jest głowa . Sterowanie kupię w Częstochowie w końcu z naszej trójki mam tam najbliżej. To chyba już wszystko co wiem na dziś. Aha nie zatrułem sie przez święta ani na sylwestrowej zabawie Bawiłem się za to jak nigdy No i pochwalę sie że o 5 rano piechotką wracając do domku poszliśmy jeszcze po drodze powiedzieć "dzień dobry" naszemu domkowi Pozdrawiam więc noworocznie Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaKa 07.01.2003 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 Witam, Bardzo milo Robercie, ze sie odezwales. Juz jestem zdecydowany (zostaje tylko jeszcze porozmawiac dzisiaj z moim instalatorem) na regulacje Compit-u. A wiec kupujac razem dostalismy by nie mala znizke. Wtedy wystarczy tylko sie zebrac do kupy i jechac na zakupy. Wczoraj bylem w jednej firmie, zajmujacej sie kotlami na paliwa stale. Bardzo zachwalali kotly Verner. To sa jakby “najdoskonalsze” kotly na drzewo Jasne cena tez “najdoskonalsza” – o 2000 drozszy od Vigasa (25kW). Na stronach www znalazlem, ze Verner 25 kW przy roznych mocach ma prawie jednakowa wydajnosc. A najlepsza wydajnosc 89% osiaga przy 11kW. Czy to mozliwe? Rozmawialem tez o akumulacji ciepla. Wszystko OK: proponuja wszystkie elementy, itd, itp, bardzo zachwalali Adex regulacje, za 1500 proponuja czujnik zewnetrzny, wewnetrzny, kilka przylgowych, regulator i silownik do mieszacza. Mysle, ze drogo. I jeszcze jedno – robiac akumulacje, rekomendowali stawic o jeden “rozmiar” wiekszy kociol. Argumenty – “robiac np 2 tonowy zbiornik akumulacyjny i majac kociol 25 kW i dom 180m2 przy sredniej temperaturze na zewnatrz po jednym zalozeniu paliwa zbiornik nie osiagnie porzadanej temperatury (90 –95 stopni) bo bedzie musial ogrzewac dom + nagrzewac zbiornik. A chcac nagrzac zbiornik trzeba by 2-3 razy podkladac. A jak sie ma 32 kW, jednego zalozenia wystarczy do ogrzania domu i zbiornika do potrzebnej temperatury.” Czy ta ich wypowiedz jest prawidlowa? Mnie cos tu nie gra. Chyba proboja splawic wiekszy kociol (wiekszy dochod). No i po tych rozwazaniach pojawilo sie pytanie: Czy wielkosc zbiornika ma tak duza role? Czy wybierajac zbiornik wedlug wskazowek producentow (i twoich Zbyniu) – 50 litry na 1 kW albo wedlug Atmos 1500-2000 litrow (na kociol 25 kW) uwzglednia sie wielkosc domu, straty cieplne i temu podobne rzeczy. Czy nie bedzie takiej sytuacji, ze kociol pracujac na calej mocy bedzie ogrzewal grzejniki, a do zbiornika bedzie postepowala woda o malej temperaturze i zadnego pozytku ze zbiornika nie bedzie? Moze mozna zrobic jakies obliczenia? Zbyniu zagladnij na priva. Pozdrawiam!!! kaKa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 07.01.2003 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2003 Witam! Kaka napisal: "Wczoraj bylem w jednej firmie, zajmujacej sie kotlami na paliwa stale. Bardzo zachwalali kotly Verner. To sa jakby “najdoskonalsze” kotly na drzewo Jasne cena tez “najdoskonalsza” – o 2000 drozszy od Vigasa (25kW). Na stronach www znalazlem, ze Verner 25 kW przy roznych mocach ma prawie jednakowa wydajnosc. A najlepsza wydajnosc 89% osiaga przy 11kW. Czy to mozliwe?" Kotly verner budowa zasadniczo nie roznia sie od vigas-a. Tak twierdzi importer, ktory kotly obu firm sprowadza. Cenowo jednak bardzo sie roznia. Z ta wydajnoscia to rzecz zastanawiajaca. Wszystkie kotly na paliwa stale, tym bardziej zgazujace , osigaja maksimum swoich mozliwosci przy mocy nominalnej, wiadomo tez doskonale, ze minimalna praca kotla z moca ponizej 50% nie sluzy jego trwalosci. Atmos swoja sprawnosc nominalna w granicach 90% osiaga przy mocy nominalnej. "Rozmawialem tez o akumulacji ciepla. Wszystko OK: proponuja wszystkie elementy, itd, itp, bardzo zachwalali Adex regulacje, za 1500 proponuja czujnik zewnetrzny, wewnetrzny, kilka przylgowych, regulator i silownik do mieszacza. Mysle, ze drogo" Adex to jedna z czeskich firm-producentow sterownikow do kotlow, rekoiomendowach m.in. przez firme atmos. Firma adex zaopatruje firme verner w najnowsze sterowniki przykotlowe. Cenowo nie rozni sie zbytnio, przynajmniej na slowacji od komextherm-u. "I jeszcze jedno – robiac akumulacje, rekomendowali stawic o jeden “rozmiar” wiekszy kociol. Argumenty – “robiac np 2 tonowy zbiornik akumulacyjny i majac kociol 25 kW i dom 180m2 przy sredniej temperaturze na zewnatrz po jednym zalozeniu paliwa zbiornik nie osiagnie porzadanej temperatury (90 –95 stopni) bo bedzie musial ogrzewac dom + nagrzewac zbiornik. A chcac nagrzac zbiornik trzeba by 2-3 razy podkladac. A jak sie ma 32 kW, jednego zalozenia wystarczy do ogrzania domu i zbiornika do potrzebnej temperatury.” Czy ta ich wypowiedz jest prawidlowa? Mnie cos tu nie gra." Kociol na drewno 25 KW dla domu o pow. 180 metrow kw. dobrze docieplonego to zaden problem. Moj znajoomy ma u siebie 25 kw dla ok. metrow w domu nieocieplonym, z dziurawymi oknami, stara instalacja i mysli o zbiorniku akumuklacyjnym, jako ewentualnosc nalezy kociol nieco przewymiarowac na wypadek zlej jakosci paliwa o ok. 30%. Inna prawda to ta, ze im wieksza komora zaladowcza,tym dluzej bedzie sie palic i rzadziej bedziesz dokladal. Uwazam, ze dobre minimum to ok. 140 litrow. choc kotly zachodznie posiadaja stosunkowo wieksze mozliwosci w tym zakresie. "No i po tych rozwazaniach pojawilo sie pytanie: Czy wielkosc zbiornika ma tak duza role? Czy wybierajac zbiornik wedlug wskazowek producentow (i twoich Zbyniu) – 50 litry na 1 kW albo wedlug Atmos 1500-2000 litrow (na kociol 25 kW) uwzglednia sie wielkosc domu, straty cieplne i temu podobne rzeczy. Czy nie bedzie takiej sytuacji, ze kociol pracujac na calej mocy bedzie ogrzewal grzejniki, a do zbiornika bedzie postepowala woda o malej temperaturze i zadnego pozytku ze zbiornika nie bedzie? Tak jak pisalem wyzej, nie ma takiej obawy, sprawnosc kotlow zgazujacych na drewno jest wysoka. Pojemnosc zb. akumulacyjncychj w oczywisty sposob poprawia komfort ogrzewania. Nie bede sie rozpisywal, mozecie mi uwierzyc badz tez nie "Moze mozna zrobic jakies obliczenia?" W przypadku akumulacji takie obliczenia moga byc traktowane pogladowo, gdyz zbiorniki akumulacyjne niweluja np. przewymiarowanie w doborze kotla. Produkcja i rozbior ciepla w takim ukladzie przebiegaja wowczas niezaleznie. Pozdr Zbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaKa 08.01.2003 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 Witam Moj dom bedzie nie dobrze ocieplony a bardzo dobrze Wiec, mysle, ze akumulacja bedzie dzialac. Komory zaladowcze kotlow 25 kW nie spotykalem wieksze niz 130-140 litry. A te wieksze - 32 -40kW i tak nie maja o wiele wieksze komory. Wierzymy tobie Zbyniu, komu wiecej mamy wierzyc jak nie tobie? Pozdrawiam!! kaKa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 08.01.2003 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 KaKa to dopiero potrafi zazartowac Pozdr Zbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robert_Myslowice 08.01.2003 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 Witam znów Zbyniu Kaka nie żartuje. Ma rację. Przynajmniej ja tak uważam. Znacznie bardziej cenię opinię użytkownika niż producenta. Producent ma w tym interes by sprzedać, Ty chyba nie ...no chyba że myślisz o jakimś lepszym alkoholu który razem wypijemy Ty, Kaka i ja to też nie stanowi problemu. W końcu jadę na Słowację i do Czech i jeśli kupię tam kocioł to...komora spalania ma dużą pojemność . Połączę przyjemne z pożytecznym . Zbyniu jeszcze jedno pytanie. Pisałeś że zbiornik 700l, który obecnie używasz spawał Ci jakiś spec. Czy spawałeś go z arkuszy blachy? Chodzi mi o to czy zbiornik masz o płaskich ścianach czy kupowałeś dennice itd.? I jeszcze jedno bo nie bardzo zrozumiałem z informacji w sieci o zbiornikach akumulacyjnych. Czy pojemność 1500-2000l musi być dzielona na 2-3 zbiorniki czy możliwe jest założenie jednego dużego zbiornika? Jesli chodzi o ceny to zbiorniki Elektromet-u 1000l wg informacji telefonicznej są drogie - 2500PLN. Pozdrawiam Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 08.01.2003 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2003 Witam znów Robert napisal: "Zbyniu Kaka nie żartuje. Ma rację. Przynajmniej ja tak uważam. Znacznie bardziej cenię opinię użytkownika niż producenta." Jeszcze raz dzieki chlopaki "Pisałeś że zbiornik 700l, który obecnie używasz spawał Ci jakiś spec. Czy spawałeś go z arkuszy blachy? Chodzi mi o to czy zbiornik masz o płaskich ścianach czy kupowałeś dennice itd.? I jeszcze jedno bo nie bardzo zrozumiałem z informacji w sieci o zbiornikach akumulacyjnych. Czy pojemność 1500-2000l musi być dzielona na 2-3 zbiorniki czy możliwe jest założenie jednego dużego zbiornika?" Moj zbiornik zostal zespawany z arkuszy czarnej blachy. Wymiary zbiornika i jego pojemnosc to wynik podzialu typowych arkuszy w trakcie projektu. Blacha 5 mm, dodatkowo wzmocnienia poziome w dwoch miejscach, spawy wewnatrz i zewnatrz, przydaloby sie wzmocnic dno, to przy nastepnych zrobie Zbiornik pospawany przez zawodowca w Mostostal-u. Wazne jest rozmieszczenie kroccow wlotu i wylotu. Lepiej jest, kiedy wlot cieplej wody z kotla jest zaraz pod pod sklepieniem gornym a wylot tejze cieplej wody na instalacje wyprowadzony ze sklepienia wspolnie z odpowietrzeniem, w moim zbiorniku jest jak na schemacie pogladowym atmos-a i troche jest nie tak jak trzeba. Jeden zbiornik 2000 l to juz zaawansowana konstrukcja, we wlasnym zakresie lepiej chyba zrobic 2-3 mniejsze. Wspolna izolacja zapobiegnie jak sadze wiekszym stratom ciepla. "Jesli chodzi o ceny to zbiorniki Elektromet-u 1000l wg informacji telefonicznej są drogie - 2500PLN." I ja myslalem na pocztaku o ich zakupie ale cena mojego bedzie stanowic jakies 15%ich cen. Pozdrawiam Zbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaKa 09.01.2003 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2003 Zbyniu, nie zartowalem. Co do tych 2-3 zbiornikow: A jezeli jeden 1500 litrow, solidnie zrobiony, moze bedzie OK? Nie mam piwnicy, a wiec bede musial stawic w pom. gospodarczym, a dwa napewno zajma wiecej miejsca. Ja tez planuje zmiescic sie w 20-25% tej ceny. Robercie, to juz teraz jedziesz na Slowacje? To zbieraj informacje, jaka tylko znajdziesz Po przyjezdzie bedziesz musial sie podzielic. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 09.01.2003 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2003 Witam ! KaKa napisał: "Co do tych 2-3 zbiornikow: A jezeli jeden 1500 litrow, solidnie zrobiony, moze bedzie OK? Nie mam piwnicy, a wiec bede musial stawic w pom. gospodarczym, a dwa napewno zajma wiecej miejsca." Zalozenie jest dobre, dla mnie problem moglaby stanowic trwalosc konstrucji takiego zbiornika przy dosc sporych obciazeniach, ale od tego sa przeciez fachowcy Pozdr Zbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzyszt17 10.01.2003 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2003 Witam kaKa, Zbynia, Roberta, Gradziu i na początek chciałem Wam bardzo podziękować - postaram się za chwilę wyjaśnic za co.Buduję (a właściwie zaczynam na wiosnę) w okolicach Lublina, mam dużą działkę 1,5ha, graniczącą z lasem, stąd pomysł ogrzewania domu drewnem. Właściwie gdzieś od tygodnia zacząłem szukać informacji w sieci. Obejrzałem kilka stron www (m. in tooro, orlan) a następnie znalazłem na forum e-mail kaKa i napisałem do niego z prośbą o informacje. (Dzięki za szybką odpowiedź kaKa). Następnie znalazłem Waszą niezwykle ciekawą wymianę informacji i przeczytałem wszystko. I za to właśnie wielkie dzięki. Muszę przyznać że nie wszystko jest dla mnie zupełnie jasne, ale jestem dużo mądrzejszy jeżeli chodzi o moją wiedzę o kotłach, zbiornikach akumulacyjnych, mieszaczach, czujnikach, zaworach itd. A tak naprawdę to dopiero teraz wiem jak dużo jeszcze nie wiem. Jak napisałem, jeszcze nie rozpocząłem budowy i stąd moje pytanie na co zwrócić szczególną uwagę przy rozpoczynaniu budowy aby potem nie było problemów z instalacją co na drewno.A konkretnie:Budynek mam niepodpiwniczony (podobnie jak kaKa), mam w planie kotłownię obniżoną o ok 0,5m od poziomu zero, jaka powinna być jej powierzchnia abym wszystko zmieścił (myślę o zbiorniku akumulacyjnym). Warto też chyba wzmocnić fundament pod taki zbiornik. Czy ważna jet odległość tego zbiornika od kotła? Na co jeszcze zwrócić uwagę przy budowie kotłowni?Mam pytanie o komin, czy trzeba go jakoś ocieplać, czy zastosować komin systemowy, czy wystarczy z cegły i wkład z blachy kwasoodpornej, jaki powinien być przekrój przewodu kominowego.I ostatnie pytanie: Czy zbiornik wyrównawczy, może być w łazience na poddaszu i jaką powinien mieć pojemność?Wiem, że Wy jesteście na innym etapie jeżeli chodzi o instalacje co, ale jeżeli zechce ktoś odpowiedzieć na moje pytania będę bardzo, bardzo wdzięczny. Z góry serdecznie dziękuję i proszę o wyrozumiałość dla laika w temacie, który Wy drążycie już od kilku miesięcy. (Może odezwie się Gradziu założyciel tego wątku)Pozdrawiam i podaję swój e-mail [email protected]Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.