Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 375
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gość grend
witam z czego zrobic izolacje pozioma sciaqn fundamentowych

folia czy papa ?

pozdrawiam

 

Teoretycznie obojętnie - 2 warstwy

Ja zrobiłem z papy ze względu na to że papa jest bardziej elastyczna i lepiej ułoży się do nierówności murów a także w momencie jakiś ewentualnych ruchów budynku nie ulegnie przedarciu - tak to sobie tłumaczyłem

Jakbym robił to drugi raz to na poziomie wylewki podłogowej dałbym kolejna warstwę izolacji poziomej

Edytowane przez grend
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
Zamieszczam schemat izolacji.

[ATTACH=CONFIG]315227[/ATTACH]

 

Ciekawe warstwy - tylko nie rozumiem jednego dlaczego warstwy temicznej nie chroni się przed zawilgoceniem - ocieplenie mokre to o wiele gorzej izoluje. Podłoga na schemacie tak faktycznie nie ma żadnej hydroizolacji a jedyną bariera jest folia pod wylewką. Co wtedy pozostaje ? Całość - np. 20 cm izolacji zrobić w XPS dokładając 2000-3000 pln ?. Następna sprawa jest izolacja na scianach - generalnie robi się izolację ścian poziomą na wysokości góry chudziaka - i co wtedy się dzieje, jeżeli pojawi się woda w warstwie 20 cm izolacji to może przez sciane dostać się do pomieszczeń.

Następna sprawa izolacja ściany fundamentowej - tam tez nie ma hydroizolacji na styro, wtedy na sciane koniecznie XPS do tego drogi system kleju i fug do płytek aby tego nie rozsadziło od srodka - kolejne dodatkowe 2000pln dodane bezsensu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam,

Startuje z robotą i plan jakiś w głowie jest, ale chciałbym zapytać co o tym myślicie?

 

Dom z piwnicą. Teren gliniasty, twardy, typowa celina na głębokości około 0.5m pod ziemia. Wjazd do domu wykopany na 1metr głębokości i po większych opadach woda stoi więc jak się szło domyśleć słabo chłonny teren.

 

Pytam o izolacje ścian fundamentowych:

-izolacja przeciw wilgociowa (jakaś masa, konkretnie nie wybrałem, może coś poradzicie? )

-na to styropian

-na to folia kubełkowa

- przy ławach drenaż i całość zasypana żwirem płukanym

(izolacja pozioma prawdopodobnie z papy)

Dołożyć coś jeszcze czy wystarczy na Wasze oko?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grend
W blokach mieszkalnych z garażami podziemnymi gdzie sam garaż, to najpierw masa nakładana szpachelka czyli nie dysperbit na to papa i jeszcze dodatkowa masa na łączeniach papy i folia kubełkowa. W momencie gdzie część mieszkalna - klatka schodowa itp. - najpierw styro wodoodporne na to tynk na siatce i na to jak wyżej papa itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W blokach mieszkalnych z garażami podziemnymi gdzie sam garaż, to najpierw masa nakładana szpachelka czyli nie dysperbit na to papa i jeszcze dodatkowa masa na łączeniach papy i folia kubełkowa. W momencie gdzie część mieszkalna - klatka schodowa itp. - najpierw styro wodoodporne na to tynk na siatce i na to jak wyżej papa itd.

 

witam,dawno mnie nie było,no,ale prace są ważniejsze niż pisanie,choć też muszę nie raz coś wam odpisać.Odnośnie wykonania nowej izolacji przeciwwilgociowej,ja bym papy nie położył,papa po 60 70 latach mruszeje i potem jest problem i ja takie budynki teraz naprawiam,odtwarzam izolację np.poziomą.Na naszym rynku jest dostęp do wielu środków odnośnie izolacji czy hydroizolacji,ostatnio właśnie używałem super środek o nazwie MAXPLUG produkt hiszpański ale jest do kupienia w polsce,pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam kilka porad związanych z wykonaniem izolacji fundamentów dla budynków podpiwniczonych.

1. Podstawowa izolacja termiczna musi być ciągła i wykonana w pełnej grubości projektowej. Nie należy zastępować izolacji cieńszą warstwą - np. na grubszej warstwie klejowej (problem ten omówiony jest w dalszej części opisu); nie wskazane jest również układanie warstwami np. 2 grubości 3 cm zamiast 6 - zabieg ten może bowiem spowodować podwójny błąd w ciągłości izolacji, a ponadto nie ustrzeżemy się powstania rozdzielnia izolacji przy obwodzie od strony fundamentu na górnej krawędzi na połączeniu z nadziemną izolacją termiczną - warstwa kleju oddzieli warstwy izolacyjne.

2. Należy ograniczyć do minimum przebicia izolacji, najlepiej przez zastosowanie klejów które dopuszczają eliminację łączników (kołków) - każde punktowe przebicie izolacji powoduje lokalne osłabienie ocieplenia, a ponadto możliwość penetracji wody.

3. Prace powinny być wykonywane w taki sposób i w takim czasie aby nie dopuścić do zamknięcia wody technologicznej (większość materiałów budowlanych używanych do wznoszenia budynków wymaga użycia wody, która z czasem odparuje). Wszelkie prace izolacyjne powinny być prowadzone po całkowitym wyschnięciu podłoża, jak również w okresie suchym. Niedopuszczalne jest prowadzenie takich prac bezpośrednio po wykonaniu konstrukcji np. na drugi dzień po zabetonowaniu ścian fundamentowych, a także w okresie dużych opadów deszczu, kiedy na ścianę "zacina" deszcz. Czas realizacji można skrócić przy zastosowaniu elementów murowych bo wtedy jedynym materiałem "mokrym" jest zaprawa, niemniej jednak kiedy ściana jest tynkowana, a to wymagane jest np. dla pustaków szalunkowych to już należy takie rozwiązanie traktować jako całkowitą powierzchnię mokrą.

4. Prace dotyczące wykonania izolacji w budynku są etapowane (rozłożone w czasie - najczęściej na 2, a czasem 3 etapy) dlatego też ważne jest, aby właściwie je połączyć oraz zwrócić uwagę na zagrożenia wynikające z procesu etapowania. Cześć podziemną najczęściej wykonuje się równolegle z tzw. "stanem zerowym" czyli łącznie z wykonaniem ścian piwnicznych (należy pamiętać o wodzie technologicznej). Na tym etapie należy pamiętać, że pozostawianie na okres zimowy odkrytych (nie zasypanych) ścian podziemnych, może spowodować zastój wody w wykopach przy ścianach budynku, następnie jej zamarznięcie, a w konsekwencji uszkodzenie konstrukcji. Kolejnym etapem prac jest budowa części nadziemnej tzn. ścian i dachu oraz wykonanie ich ocieplenia. Izolację tych elementów oraz połączenie ich z izolacją części podziemnej można wykonać jednocześnie lub można pozostawić przerwę na części cokołowej - ok. 50 cm nad gruntem, a dopiero na samym końcu uzupełnić izolację na odcinku między częścią podziemną i nadziemną. Niestety w procesie izolowania budynku etapowania prac nie da się uniknąć dlatego ważne jest, aby każdy etap wykonać bardzo starannie, a przede wszystkim zadbać o właściwe połączenie izolacji wykonanych na każdym etapie tzn. zachować ciągłość izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam kilka porad związanych z wykonaniem izolacji fundamentów dla budynków podpiwniczonych.

1. Podstawowa izolacja termiczna musi być ciągła i wykonana w pełnej grubości projektowej. Nie należy zastępować izolacji cieńszą warstwą - np. na grubszej warstwie klejowej (problem ten omówiony jest w dalszej części opisu); nie wskazane jest również układanie warstwami np. 2 grubości 3 cm zamiast 6 - zabieg ten może bowiem spowodować podwójny błąd w ciągłości izolacji, a ponadto nie ustrzeżemy się powstania rozdzielnia izolacji przy obwodzie od strony fundamentu na górnej krawędzi na połączeniu z nadziemną izolacją termiczną - warstwa kleju oddzieli warstwy izolacyjne.

2. Należy ograniczyć do minimum przebicia izolacji, najlepiej przez zastosowanie klejów które dopuszczają eliminację łączników (kołków) - każde punktowe przebicie izolacji powoduje lokalne osłabienie ocieplenia, a ponadto możliwość penetracji wody.

3. Prace powinny być wykonywane w taki sposób i w takim czasie aby nie dopuścić do zamknięcia wody technologicznej (większość materiałów budowlanych używanych do wznoszenia budynków wymaga użycia wody, która z czasem odparuje). Wszelkie prace izolacyjne powinny być prowadzone po całkowitym wyschnięciu podłoża, jak również w okresie suchym. Niedopuszczalne jest prowadzenie takich prac bezpośrednio po wykonaniu konstrukcji np. na drugi dzień po zabetonowaniu ścian fundamentowych, a także w okresie dużych opadów deszczu, kiedy na ścianę "zacina" deszcz. Czas realizacji można skrócić przy zastosowaniu elementów murowych bo wtedy jedynym materiałem "mokrym" jest zaprawa, niemniej jednak kiedy ściana jest tynkowana, a to wymagane jest np. dla pustaków szalunkowych to już należy takie rozwiązanie traktować jako całkowitą powierzchnię mokrą.

4. Prace dotyczące wykonania izolacji w budynku są etapowane (rozłożone w czasie - najczęściej na 2, a czasem 3 etapy) dlatego też ważne jest, aby właściwie je połączyć oraz zwrócić uwagę na zagrożenia wynikające z procesu etapowania. Cześć podziemną najczęściej wykonuje się równolegle z tzw. "stanem zerowym" czyli łącznie z wykonaniem ścian piwnicznych (należy pamiętać o wodzie technologicznej). Na tym etapie należy pamiętać, że pozostawianie na okres zimowy odkrytych (nie zasypanych) ścian podziemnych, może spowodować zastój wody w wykopach przy ścianach budynku, następnie jej zamarznięcie, a w konsekwencji uszkodzenie konstrukcji. Kolejnym etapem prac jest budowa części nadziemnej tzn. ścian i dachu oraz wykonanie ich ocieplenia. Izolację tych elementów oraz połączenie ich z izolacją części podziemnej można wykonać jednocześnie lub można pozostawić przerwę na części cokołowej - ok. 50 cm nad gruntem, a dopiero na samym końcu uzupełnić izolację na odcinku między częścią podziemną i nadziemną. Niestety w procesie izolowania budynku etapowania prac nie da się uniknąć dlatego ważne jest, aby każdy etap wykonać bardzo starannie, a przede wszystkim zadbać o właściwe połączenie izolacji wykonanych na każdym etapie tzn. zachować ciągłość izolacji.

 

jak ładnie opisane,to dlaczego firmy robią poważne błędy i nie zgodne ze sztuką budowlaną,a ludzie potem mają problemy.Muszę coś napisać,ja znam się trochę na różnych pracach,ale jak widzę okna montowane są nie tak,to wiem że będzie z nimi problem,przecierz wiadomo jest to jak zamontujemy ramę okna nie poziomując jej,piony ważne,współrzędne zwłaszcza przy montażu okna balkonowego,nie wytworzyć tzw.łódki itd.Dlatego ja wykonuję swoją pracę tj.izolacje przeciwwilgociowe przeważnie w starych budynkach i obiektach budowlanych soldnie wg.sztuki budowlanej i technologi opracowanej przez firmę IZOMUR WROCŁAW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...
  • 4 months później...

Witam,

Przeczytałem cały temat ale mam mały dylemat odnośnie moich fundamentów. Sprawa ma się następująco. Woda gruntowa poniżej 4m, teren gliniasty raczej w miarę sucho.

Chodzi o to że wykonawca wykonał fundamenty w następujący sposób

Dysperbit - > Bloczek betonowy -> Styropian 18 cm HYDRO -> siatka zatopiona w zaprawie -> Dysperbit.

Czy brak dysperbitu (czy tam innej maziai) między bloczkiem betowym a styropianem jest jakimś kardynalnym błędem? Zostawić to tak jak jest czy kombinować z tym coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...