Gość tripper 02.06.2005 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 Sama bejca nie wystarcza do wykonczenia powloki.Bejca jest zaledwie barwnikiem/pigmentem nadajacym barwe drewnu lub slojom drewna ,ale nie zabezpieczjacym go przed np. wycieraniem, otarciem, odparzeniem, zamoczeniem. Po bejcy powloka jest matowa, chropowata i nieodporna na w/w czynniki. To tak jakbys deske pomalowal akwarelka. Lakierobejca zas to polaczenie barwnika z lakierem .takie 2in1. Nie tylko barwi ale takze impregnuje i zabezpiecza.Powloki bejcowane zatem trzeba lakierowac , lakierami bezbarwnymi. Bejca jednak nie zakrywa slojow drewna, czasem wrecz przeciwnie uwidacznia je, jest transparentna i dzieki temu np buk moze udawc mahon , olcha iroko, brzoza dousi . Barwione drewno najszlachetniej wyglada kiedy jest bejcowane a nastepnie lakierowane. Lakierobejca we wnetrzu to ersatz dla niecierpliwych lub "bylejakich".Chociaz dobrze polozona lakierobejca daje efekty niespotykane w zwyklym bejcowaniu czy lakierowaniu.Znowu kwestia gustu. Drewno bejcowane jednak ma swoje wady uzytkowe w przeciwienstwie do drewna tylko lakierowanego , niebejcowanego. a jest taka mozliwosc, zeby deska wygladala jak nielakierowana ale jednak polakierowana byla? nie lubie lakierowanego drewna :-/ czy takie bejcowane sosnowe drzwi mozna olejowac i jak sie to bedzie mialo do ostatecznego efektu? i czym sie roznia efekty z bejcy + lakierowania od tych z lakierobejcy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pollyann 02.06.2005 10:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 no tak , mnie chodzilo o to ,ze malo ludzi probuje dopasowac drzwi do koloru sciany, co MSZ jest bardzo efektowne , natomiast wiekszosc leci do drewna, a dyskusja jakos tak poszla obok tematu ... ale trudno, i tak pozdrawiam, Pola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marta1719498972 02.06.2005 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 tripper, ja mam zabejcowane drzwi sosnowe, a na to położony lakier wodny. Nie widać zupełnie, że są lakierowane. No ale nie wiem też, czy taki lakier wodny to dobre, trwałe zabezpieczenie. No ale mam tak i na razie (1,5 roku) nic się nie dzieje. Nie czytałam całego wątku, więc nie wiem, czy wosk już był tutaj omawiany, ale czy rozważałeś wosk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JoShi 02.06.2005 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 a jest taka mozliwosc, zeby deska wygladala jak nielakierowana ale jednak polakierowana byla? nie lubie lakierowanego drewna :-/ czy takie bejcowane sosnowe drzwi mozna olejowac i jak sie to bedzie mialo do ostatecznego efektu? Mam drzwi pociagniete (trzykrotnie) lakierobejca Duluxa. No i nie sa na wysoki polysk a zabezpieczone solidnie. Robilam sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 02.06.2005 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 a jest taka mozliwosc, zeby deska wygladala jak nielakierowana ale jednak polakierowana byla? nie lubie lakierowanego drewna :-/ czy takie bejcowane sosnowe drzwi mozna olejowac i jak sie to bedzie mialo do ostatecznego efektu? i czym sie roznia efekty z bejcy + lakierowania od tych z lakierobejcy??? Zeby deska wygladala jak nielakierowana a byla polakierowana? Nie wiem czy dobrze rozumiem, Twoja niechec do lakieru to polysk? Jesli tak to mozna stosowac lakiery matowe, mozna takze olejowac drewno. Dobrze polozony lakier moze byc "niewidoczny" na drewnie, wymaga to jednak troche pracy.Nie wystarczy pomalowac raz i juz. Przepis wyglada mniej wiecej tak.Pierwsze malowanie powoduje powstanie wlokien.Po wyschnieciu wiec trzeba powierzchnie przeszlifowac i pomalowac znowu, nastepnie przeszlifowac i znow pomalowc. Im wiecej warstw lakieru tym powierzchnia bardziej polyskliwa i gladsza a nie grubsza i blyszczaca skorupa lakieru. Jesli jednak za kazdym razem bedziemy szlifowac to warstewka ochronna bedzie niezwykle cienka. Ostatni raz mozna calosc przeszlifowac papierem wodnym-drobnoziarnistym /500 jak w samochodach/ i recze Ci , ze niezorientowany nie bedzie wiedzial , czy to surowe, czy lakierowane.Cala zabawa we wspolczesnych lakierach moze polegac albo na nadaniu blyszczacej powloki albo glebokim zaimpregnowaniu i stworzeniu warstwy "niewidocznej" takiej jak w olejowaniu.Oczywiscie kazdy lakier i olej delikatnie przebarwiaja, ale surowe drewno tez sie z czasem przebarwia. I na koniec roznica pomiedzy "bejca+lakier" a lakierobejca Bejca + lakier - naklada sie bejce i mozna kontrolowac stopien nasycenia barwy, gladkosc powierzchni i efekt koncowy. Niektore gatunki drewna nawet na jednym kawalku roznie chlona pigment.Powierzchnie klejone ukladane sa naprzemian slojami-strona "lewa", "prawa", takze roznie chlonace. Ta metoda daje mozliwosc wnoszenia korekty ,przewidywania wyniku koncowego. Buk robiony na mahon bedzie wygladal jak prawdziwy. Lakierobejca tych mozliwosci do konca nie daje.Kazda kolejna warstwa jest ciemniejsza.Generalnie stosuje sie ja tam gdzie ew. przypadkowy efekt koncowy nie gra wiekszej roli.Stolarze szanujacy fach i szlachetne techniki/dzisiaj juz rekodzielo/ lakierobejc do dobrych robot nie uzywaja.Albo bejca pod lakierem albo politura /niestety ta ostatnia niezwykle droga rzecz zastapiona lakierami poliuretanowymi , "fortepianowymi"/.Aha! Pod olej mozesz drewno bejcowac, postepujesz jednak tak jak w systemie "lakier+bejca" czyt szlifowanie tez .Mam tylko watpliwosci czy warto sosne bejcowac/jesli juz to na b. ciemno/? Rysunek drewna sosnowego jest tak charakterystyczny, ze bejcowana sosna /pod calvados, orzech,palisander itp./ bedzie zawsze tandetnie wygladala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość tripper 02.06.2005 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 moja niechec do lakierow to polysk plus skorupka lakierowa, ktora zostaje. sprobuje na jakiejs malej powierzchni przetestowac to, co pisales o zeszlifowywaniu lakieru, jesli uda mi sie to zrobic, to tak wlasnie zrobie na calej powierzchni co musialbym zeszlifowywac w przypadku bejca + olej? jesli bejca + lakier to lakier, a jesli bejca + olej, to co? przeciez zedre bejce :-/ drzwi sosnowe maluje poltransparentna bejca na bialo i niebiesko, nie chce ukrywac, ze to sosna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 02.06.2005 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 A/moja niechec do lakierow to polysk plus skorupka lakierowa...................... B/co musialbym zeszlifowywac w przypadku bejca + olej? jesli bejca + lakier to lakier, a jesli bejca + olej, to co? przeciez zedre bejce :-/ C/drzwi sosnowe maluje poltransparentna bejca na bialo i niebiesko, nie chce ukrywac, ze to sosna adA/ mam nadzieje, ze watpliwosci rozwialem adB/w przypadku bejca +olej mozesz zrobic tak. 1.zwilz powierzchnie woda, poczekaj az wyschnie,pow. zrobi sie chropowata, przeszlifuj ja /80-120/,odpyl pow. 2.zabejcuj, sprawdz powierzchnie /jesli znow chropowata a powinna byc lekujchno szorstka , przeszlifuj /150-180/,odpyl pow., zabejcuj delikatnie ponownie miejsca przetarc do "zywego".Nie powinno byc sladow ponownego krycia, czego nie da Ci lakierobejca gdyz za pierwszym razem juz impregnuje powierzchnie. 3.pomaluj olejem, po wyschnieciu sprawdz gladkosc, w razie czego przeszlifuj , b.drobnym /200-250/papierem, poloz jeszcze jedna warstwe oleju.Bejcy nie zeszlifujesz , bo bejca jest wchlonieta w drewno na grubosc ok 0,5-1mm. w zaleznosci od gatunku i st wysuszenia drewna. 4.Olejowanie powtorz.Pamietaj! Olej podgrzany wchlania glebiej, sprawdz na opakowaniu tam tez pisze jak tego uzywac. W razie czego siegnij do Muratora / z tego roku nie pamietam nr./ jest tam tez o olejowaniu . adC/ musze Cie znow zmartwic. Bejca ma to do siebie , ze nie jest kryjaca i jest zawsze transparentna Pod olej stosuj najlepiej bejce spirytusowe ,bedziesz mogl do woli rozcienczac majac pewnosc , ze dobrze penetruje pow. drewna i szybka schnie.Zamiast bialej bejcy / nie wiedzialem , ze cos takiego istnieje???/ mozna stosowac preparaty do bielenia drewna. pozdrawiam PS jestes informatykiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baryka 02.06.2005 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 Piastrans kilka słów o patynowanym drewnie do stylu prowansalskiego: musisz znaleźć w markecie (np. Leroy Marlin) zestaw Patyna wykończeniowa Ściany z Minionej Epoki - mozna nią wykończyć drzwi,. meble, okna, profile itp. - jeden zestaw wystarcza na około 8m2 i są śliczne pasteklowe, typowo południowe kolory o jescze ładniejszych nazwach, jak - ziemia prowansji, ziemia z winnic, ecru szampański, róż armorykański itp. co do matowego lakieru - są różne - efekt zależy w duzym stopniu od samego lakieru - mam katalog tikurilli i sa tam zarówno lakiery z połyskiem jak i matowe, satynowe.Niesty katalog mam w języku fińskim,, z 2001 roku i na polskim rynku mogą być inne nazwy i opakowania, dlatego ich wolę nie podawać. Polecam wejść na stronę producenta i ściagnąć namiary na handlowca z danego regionu, który z pewnością wszystko wytłumaczy i znajdzie coś odpowiedniego.Ja tak osobiście zrobiłam. http://www.tikkurila.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piastrans 02.06.2005 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 Baryka, bardzo dziekuje za odp i rady co do koloru moich drzwi, tylko nie mam zielonego pojecia jak je pomalowac tymi patynowymi fabami ? tak aby wygladało to ok, nigdy tego nie robiłam? A ponadto to moze polecicie mi jakas niedroga a dobra firme , która wykona drzwi wew malowane z płyty MDF lub z drewna (taniego-sosna) tak aby estetycznie wygladały.Znalazłam jedna firme , ale drzwi kosztuja wraz z oscieznica ponad 1500 zł, chodzi mi o tansze .dorota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baryka 02.06.2005 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2005 piastrans poszukaj kogoś, kto zamontuje Ci drzwi, a przy okazji je pomaluje,choć moi przyjaciele wszystko pomalowali sami, a drzwi z sosnowymi ościeżnicami przywieźli od taniego stolarza - efekt mają super, wkleję kiedyś fotki Wojtek - jest biała bejca, jak najbardziej. Choć może być również drewno ługowane i bielone, woskowane - każde będzie wyglądało inaczej, a to np.biała bejca z IKEA: http://www.ikea.com/PIAimages/52212_PE152829_S4.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marta1719498972 03.06.2005 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2005 Zamiast bialej bejcy / nie wiedzialem , ze cos takiego istnieje???/ mozna stosowac preparaty do bielenia drewna. pozdrawiam Wojtku, możesz polecić jakiś preparat do bielenia drewna? Nie widziałam nigdzie takich, z kolei białych bejc pod dostatkiem wszędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 03.06.2005 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2005 witaj zajrzyj tutaj http://www.muratordom.pl/7914_735.htm a potem do ktoregos z tegorocznych/chyba/ numerow muratora.Nie znam nazwy handlowej , poszukaj pasty do wybielania w sklepie chemicznym . W budowlance i konserwacji uzywa sie nadweglanu sodu czyli tzw stalego nadtlenku wodoru. W praktyce jest to polaczenie 2Na2CO3x3H2O2 - a wiec polaczenie weglanu sodu z perchydrolem. To domena firma takich jak np. Henkel. Zajrzyj do Walmaru http://www.wal-mar.pl/products.php?lang=pl. Oprocz tego "sodu" beda to nadborany i inne ecie pecie . W czarnej rozpaczy mozesz looknac tutaj http://www.inter-cr.pl/oferta_chemiczna/oferta/sur_ipc0.shtml i zadac fachowe pytanie Nigdy nie korzystalem z gotowcow zawsze cos takiego kazali nam robic .Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marta1719498972 03.06.2005 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2005 Wielkie dzięki jestem pod wrażeniem wiedzy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baryka 04.06.2005 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 tripper możesz skorzystać z rady Wojtka: adB/w przypadku bejca +olej mozesz zrobic tak. 1.zwilz powierzchnie woda, poczekaj az wyschnie,pow. zrobi sie chropowata, przeszlifuj ja /80-120/,odpyl pow. 2.zabejcuj, sprawdz powierzchnie /jesli znow chropowata a powinna byc lekujchno szorstka , przeszlifuj /150-180/,odpyl pow., zabejcuj delikatnie ponownie miejsca przetarc do "zywego".Nie powinno byc sladow ponownego krycia, czego nie da Ci lakierobejca gdyz za pierwszym razem juz impregnuje powierzchnie. 3.pomaluj olejem, po wyschnieciu sprawdz gladkosc, w razie czego przeszlifuj , b.drobnym /200-250/papierem, poloz jeszcze jedna warstwe oleju.Bejcy nie zeszlifujesz , bo bejca jest wchlonieta w drewno na grubosc ok 0,5-1mm. w zaleznosci od gatunku i st wysuszenia drewna. 4.Olejowanie powtorz.Pamietaj! Olej podgrzany wchlania glebiej, sprawdz na opakowaniu tam tez pisze jak tego uzywac. W razie czego siegnij do Muratora / z tego roku nie pamietam nr./ jest tam tez o olejowaniu . adC/ musze Cie znow zmartwic. Bejca ma to do siebie , ze nie jest kryjaca i jest zawsze transparentna Pod olej stosuj najlepiej bejce spirytusowe ,bedziesz mogl do woli rozcienczac majac pewnosc , ze dobrze penetruje pow. drewna i szybka schnie. ale o wiele prościej było by chyba pomalować drzwi lakierem polurietanowym - wygląd woskowanego drewna - firmy syntilor - półmatowy efekt za pierwszym razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 04.06.2005 23:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 ale o wiele prościej było by chyba pomalować drzwi lakierem polurietanowym - wygląd woskowanego drewna - firmy syntilor - półmatowy efekt za pierwszym razem Nie "bylo by chyba jednak o wiele prosciej", jak piszesz, chociaz po tym Twoim smile'u zapachnialo wyjatkowo nonszalancja a szczegolnie ignorancja !!!W jednym zdaniu az kilka bzdur. Mimi , rozumiem Twoją, po raz kolejny, chec pokazania swiatu, ze Ty wiesz wszystko najlepiej, ale nie wprowadzaj przy tym czlowieka w blad.Wlasciwosci drewna nie oszukasz. Nikt jeszcze nie wymyslil lakieru, ktory za "pierwszym razem" daje rowno pokryta i gladka powierzchnie szczegolnie na takim drewnie jak sosna / ani na kazdym innym/. Lakier ten/nie jak napisalas polurietanowy tylko poliuretanowy/ to lakier charakteryzujacy sie wyjatkowo szklista i twarda powloka , mocno penetrujacą miazgę.Wlasnie szczegolnie z tego powodu, zeby dal wyglad woskowanego drewna to podejsc do powierzchni trzeba zrobic min.3-4 razy.Blanchon a nie " firma syntilor", jak piszesz /Syntilor to grupa produktow a nie nazwa firmy/ to profesjonalna firma , ktora nie robi wody z mozgu uzytkownikom swoich produktow i nie traktuje ich jak Ostfrise'ow. Wez z łaski swojej i przeczytaj dokladnie instrukcje , ktora Blanchon/Syntilor/ podaje na swoich wyrobach.Na kazdym lakierze pisze KOLEJNE malowanie po 2 /3-4/ godzinach w zaleznosci od lakieru oraz zawsze dodaje pylosuchosc max ok.0,5godz.Wiec nie mow , ze za pierwszym razem. Znowu wiesz , ze dzwonia , ale nie wiesz dokladnie gdzie .Druga sprawa , ze efekt woskowanego drewna mozna uzyskac na kazdym lakierze a ten "cudowny" lakier poliuretanowy lecz polozony maszynowo, da powloke "szklana" bez roznicy czy wyprodukowalo go firma Blanchon czy kazda inna.Wspolczesne lakiery i ich sklad, nadają glownie wlasnosci powlokom a nie efekt, reszta jest tylko zabiegiem marketingowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pollyann 05.06.2005 06:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 Wojtku , a czy jako autorka watku , moge na chwilke zmienic temat , pomijajac,ze juz sami go zmieniliscie, ale rozumiem , watek zyje swoim zyciem a weic, wczoraj kupilam parkiet teak na caly nasz domek, i nie wiem czym go potraktowac, moze parkieciarz bedzie mial odpowiednia wiedze na ten temat , a moze nie ??? wiec chcialabym jakis wskazowek co do lakieru , intetersuje mnie efekt polmatowy, no i zeby lakier nadawal sie do egzotyku??? serdecznie pozdrawiam, Pola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jask 05.06.2005 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 I nie mowcie , ze "jasne do jasnego", "zbrodnia zamalowac" , "dopasowac do podlogi czy parapetu" itd. Oczywiscie nie ma sensu zamawiac drzwi z egzotycznego, cholernie drogiego drewna a nastepnie je zamalowac biala olejna. Jak pasuje Wam ecru gladkie to zamawiajcie z taniej sosny, laminatu lub z pilsni i malujcie. Jesli chcecie efektu debiny to zamawiajcie drzwi z debu.Zapytajcie sie najpierw siebie co chcecie uzyskac a potem dobierzcie metode.Tu nie ma regul unwersalnych , zeby bylo pieknie Bo regule we wnetrzach mozna ustanowic tylko na jedno ...(tfuuu co za slowa) albo bedzie trendy, albo pase.Kazde inne rozwiazanie regulom sie wymyka. Zgadzam się Nie lubię ciemnych mebli, drzwi - ale kupiłem u stolarza fajne sosnowe drzwi i znajomi sie dziwią ze niechce ich pomalowac na orzech ... Chciałbym miec jasne drzwi, zastanawiam sie czy malujac lakierobejcą na kolor olchy wyeliminuje ciemnienie sosny. Na lakierobejcy Duluxa jest napisane ze chroni przed UV - czy faktycznie to działa? Jakie są wasze doswiadczenia z drzwiami sosnowymi pomalowanymi na lakierobejcą (olcha, buk i inne jasne) - czy nie robią sie takie pomaranczowe ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baryka 05.06.2005 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 Wojtek wyluzuj przecież Efekt Woskowanego Drewna to nazwa produktu http://www.syntilor.pl/pl/wyglad_wosk.html wypróbowane - na super wyszlifowanym drewnie efekt jest świetny Taki właśnie półmatowy. A czy przypomina to woskowane drewno - jak najbardziej. Choć sama nazwa to oczywiście czysty marketing. p.s. Wojtku, nie chcę podważać twojej znjomości tematu, absolutnie. podałam tylko sposób prostszy, choć na pewno da inny efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
baryka 05.06.2005 07:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 jask mam drzwi sosnowe i tak jak Ty chciałam, by były jasne, naturalne. malowane tylko lakierem, firmowo - Stolarka CAL - po 5 latach ściemniały jednak. Tak samo sosnowe półki - kupione w odstępie 6 lat różnią się kolorem. Ale mnie to akurat nie przeszkadza. tak to wygląda - zdjęcia sa niestety wybitnie słabe, przepraszam - nie mam własnej cyfrówki : http://foto.onet.pl/upload/7/92/_485821_n.jpg środkowa półeczka jest starsza o 6 lat i widać to po odcieniu drewna. http://foto.onet.pl/upload/9/72/_485823_n.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jask 05.06.2005 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 jask mam drzwi sosnowe i tak jak Ty chciałam, by były jasne, naturalne. malowane tylko lakierem, firmowo - Stolarka CAL - po 5 latach ściemniały jednak. dzieki za przykłady Lakier faktycznie nie chroni przed promieniami UV Pozostaje nadzieja w lakierobejcy Pozdrawiam JASK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.