Zbyniu 01.03.2006 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2006 własnie - dzwoniłem te 2000 klocki to koszt zbiornika 750 L - bo po co wiekszy stosowac do pieca 30kW odpowiedział mi jakis chłopek udzielajacy tam informacji. Niepotrzebny przerost tresci nad formą rzekł. Reasumując ich tok myslenia to starczy tylko bojler 140l Zdziercy!!! - Trza se radzić samemu !!! Sebo8877 750 l wystarczy, aby kociol mogl w miare plynnie pracowac, zalezy to tez od tego, ile opalu pomiescisz w kociolku, jesli np. wlozysz sezonowany buk do komory powiedzmy 140 l, to musisz postawic najmniej 2 takie bufory, aby kociolek mogl wypalic wsad bez niepotrzebnych przerw. Jesli zadaniem zbiornika bedzie tylko ochrona kotla, aty masz chyba w kotlowni fexa 30 kw to te 750 l, opalajac drewnem moglyby bez problemu wystarczyc. U znajomego stoi w kotlowni kociolek na drewno 25 kw, komora zasypowa 100 l i bufor podobnej pojemnosci i jest pod tym wzgledem w sam raz. Pozdr Zbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebo8877 01.03.2006 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2006 własnie - dzwoniłem te 2000 klocki to koszt zbiornika 750 L - bo po co wiekszy stosowac do pieca 30kW odpowiedział mi jakis chłopek udzielajacy tam informacji. Niepotrzebny przerost tresci nad formą rzekł. Reasumując ich tok myslenia to starczy tylko bojler 140l Zdziercy!!! - Trza se radzić samemu !!! Sebo8877 Popatrz sobie na kocioł Futura Bio zamontowany w Bojanie (tym się chwalš), a za nim naczynie przeponowe...czy tez sie mylę? http://www.cichewicz.com/files/1331804221/zasobnik.jpg Widać jak byk naczynie przeponowe a jak byk pisze w polskim prawie kotły na paliwo stałe tylko w instalcjach otwartych. Mały szkoda słów na "fachofcóf" dlatego tak drążę ten temat żeby mój nie daj Boże " fachofiec" nie wcisnął mi kitu i nie zrobił siary - dodam że nie jestem kotlarzem ani instalatorem tylko budowlańcem-architektem stąd nie dziwcie się że musicie mi niekiedy tłumaczyc łopatologicznie Zbyniu dzieki za chęci schemat się przyda i czekam na niego z niecierpliwością - w mojej kotłowni będzie fex 30 a bufor mam miec za zadanie że jak dołoże opału o 6:00 rano to jak wrócę o 17:00 to dobrze byłoby jak kalafiory nieporaziły by mnie zimnem lodowca Pozatym kupuje kocioł na mam nadzieję conajmniej 10 lat tak więc chciałbym zapewnić mu optymalne warunki pracy by posłuzył mi dłużej niz kilka lat . Jeszcze jedno pytanie po kiego grzmota tyle króćców??? 1 http://www.ecovarm.com/eco_sklep/images/ecovarm_accu-3-d[1].gif 2 http://kotly.com/sklep/images/img_bg/dukla_ak1.JPG sebo8877 [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cyprinus 01.03.2006 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2006 Do kotła Atmos 22 kW - dom 240 m2 pow uż. - jak duży powinienem zrobić zbiornik? I czym się różni zawór mieszający trójdrożny od czterodrożnego? mam 4drożny, w schemacie Atmosa zalecają 3drożny. Czy jest sens wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 01.03.2006 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2006 Do kotła Atmos 22 kW - dom 240 m2 pow uż. - jak duży powinienem zrobić zbiornik? I czym się różni zawór mieszający trójdrożny od czterodrożnego? mam 4drożny, w schemacie Atmosa zalecają 3drożny. Czy jest sens wymienić? Witam, zalezy, czy chcesz jedynie zapewnic kociolkowi odpowiednie warunki pracy, wowczas wystarczy w zupelnosci ca. 750 l. Pozdr Zbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
duch ziemi 02.03.2006 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2006 Witam.1. Mały, czy możesz wyjaśnić laikowi, dlaczego piaskowanie, i w którym momencie, zwiekszy trwałość zbiornika 15 razy?2. Piszecie o problemach z pionowym rozkładem temperatury w za niskich baniakach. A jak to sie ma do leżących zabników CWU? Czy taki leżący jest mocno gorszy od stojącego?Krzysztof. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebo8877 02.03.2006 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2006 AD1. nie udzielę odpwoeidzi bo nie wiemAD2.Leżacy bojler ma wężownice lub plasz i pojemnośc 140 max 200l (stosowanych w domkach) i tu nie ma sprawy bo material grzewczy przebiega w środku (wężownica) bądź oplywa (płaszcz) czynnik grzanyW buforze doplywa gorąca woda - miesza się z tą ktora jest w buforze(wytworzony jest ruch grawitacyjny) i wypływa woda - nie ma tutaj wężownicy czy płaszcza - obrazowo wszystko sie kotłuje w tym buforze stad raczej powinien byc stojący w stosunki szerokośc = glebokośc do wysokosci 1;2,5 - 1:3 Sebo8877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 02.03.2006 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2006 Witam. 1. Mały, czy możesz wyjaśnić laikowi, dlaczego piaskowanie, i w którym momencie, zwiekszy trwałość zbiornika 15 razy? 2. Piszecie o problemach z pionowym rozkładem temperatury w za niskich baniakach. A jak to sie ma do leżących zabników CWU? Czy taki leżący jest mocno gorszy od stojącego? Krzysztof. W/g informacji od "stalowców" blacha jest pokryta jakim cholerstwem , które nie wypiaskowane zaczynš pękać i odchodzić wewnštrz zbiornika po zalaniu wodš. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
volder1 02.03.2006 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2006 Witam ! Ja u siebie mam Vigasa 25 KW i dwa bufory po ok 1500 l każdy. Taki "bufor" zrobi Ci każdy ślusarz. U mnie ze względu na małą kotłownię - bufory to prostopadłościany o wymiarach podstawy 90 X 50 cm i wyskości 3,2 m (kotłownia na parterze zagłebiona 60 cm w gruncie) Dzięki temu zajmują bardzo mało miejsca w kotłowni. Wykonane są z balachy 4 mm , w środku mają wspawane wzmocnienia. Za dwie sztuki zapłaciłem 3000 PLN z vatem. Ogrzewam ok 150 m2 powierzechni. Do kotła dokładam 3 -4 razy dziennie. Zaczynam o około 6 rano (w kotle mam jeszcze żar z nocy) następnie dokładam około 8 gdy wychodze do pracy. Miedzy godz 8 a 17 na kotle mam ustawine żarzenie (50 st.c). Gdy wracam około 17.30 - 18.00 kocioł jest już dobrze rozgrzany (temp. spalania 85 st.) i pali się w nim jeszcze do ok. 20 . O 20 dokładam parę polan a o 23 ładuję kocioł na maksa. Od 23 do 4 rano na kotle mam ustawione żarzenie, a od 4 rano do 8 spalanie. Takie ustawienie kotła skutkuje tym, że pali się w nim na okrągło. Przerwa technologiczna jest tylko w sobotę - wtedy kocioł czyszczę i przygotowuję sobie drewno na cały następny tydzień. W domu mam 22 st. w dzien i 20 w nocy. Pilnuje tego termostat tygodniowy, który steruje pompą obiegową puszczającą wodę z buforów do kaloryferów. Kocioł ma oddzielną pompę ładującą bufory i pracuje niezależnie od ustawień termostatu pokojowego. Cała instalacja sprawuje się lepiej niż zakładałem, najwięcej czasu zajmuje mi przygotowanie drewna, samo dokładanie nie jest żadnym problemem (mogą do robić innni domownicy - np. żona ...) Pozdrawiam Tomasz Gorbaczuk Owiećcie mnie proszę. Chcę zamontować u siebie Vigasa 25. Pytanie to nasunęło się po obejrzeniu kotłowni sšsiada który użytkuje Vigasa 25 już 5 rok, bez buforów i podkłada do niego 2 razy dziennie, rano i wieczorem bez wyłšczania / z ustawieniem żarzenie-grzanie/- kocioł wewnštrz pokryty jest maziš. Czy bufor służy tylko do tego aby kocioł pracował w warunkach optymalnych. Czy do tego, aby po nagrzanie korzystać z tego ciepła w buforze, bez palenia w kotle t.zn. czy konieczne jest palenie w kotle z podłšczeniem bufora codziennie, tak jak robi to tgorbacz. Czy też na drugi dzień korzystać tylko z ciepła bufora, a kocioł rozpalać co drugi dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebo8877 03.03.2006 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 Bufor pozwala Ci na to bys mógł palić w kotle z nominalną temp powiedzmy 80C - bufor magazynuje ciepło piec wypala paliwo (nie powodując osadzania sie rzadnej mażi - suchy komin bez nalotów, nacieków, kondensatu) piec wypali paliwo i wygasi sie natomiast woda z bufora w dalszym ciągu grzeje ci instalacje - idziesz wieczorem zapalasz spalasz ładujesz bufor i tak w nieskończonośc. masz jeden zasadniczy plus (niz Twój sąsiad) dłużej popracuje Ci kociol - masz efektywniejsze spalanie drewna - co prowadzi do jego oszczędnosci , nie masz wykwitów na kominach- podkałdając tak by sie nie wypaliło masz możliwość uzyskania dłuższego wzglednego okresu grzania Zbyniu dzieki jeszcze raz za schemat - bufor zaczyna nabierac rumieńćow - czekam w dalszym ciągu na zdjęcia kotłowni Sebo8877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Heniek 03.03.2006 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 Witam. Przebrnąłem przez wątek "Chętnie pomogę" i znalazłem tam: przy wysokosci zbiornikow ok 1,90 maja one 2 opaski: o gory i na dole. Blacha czarna w zbiornikach 5 mm, opaska z blachy (8 mm?) i szerokosci ok 10 cm. Odkszalcenie dotycza srodkowej powirchni scian pomiedzy opaskami, powstaly tam wybrzuszenia nawet do 2 cm. Zbyniu (bo to Twój cytat) skąd te wybrzuszenia? Bo z tego, co ja zrozumiałem, Ty masz układ otwarty i rura przelewowa wychodzi ze zbiornika. Czy w takim układzie nie powinna być jeszcze jedna rura przelewowa z kotła? I jeszcze prośba do Ciebie: podeślij mi schemat Twoich zbiorników (oczywiście jak możesz). Pozdrawiam, Heniek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 03.03.2006 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 Witam. Przebrnąłem przez wątek "Chętnie pomogę" i znalazłem tam: przy wysokosci zbiornikow ok 1,90 maja one 2 opaski: o gory i na dole. Blacha czarna w zbiornikach 5 mm, opaska z blachy (8 mm?) i szerokosci ok 10 cm. Odkszalcenie dotycza srodkowej powirchni scian pomiedzy opaskami, powstaly tam wybrzuszenia nawet do 2 cm. Zbyniu (bo to Twój cytat) skąd te wybrzuszenia? Bo z tego, co ja zrozumiałem, Ty masz układ otwarty i rura przelewowa wychodzi ze zbiornika. Czy w takim układzie nie powinna być jeszcze jedna rura przelewowa z kotła? I jeszcze prośba do Ciebie: podeślij mi schemat Twoich zbiorników (oczywiście jak możesz). Pozdrawiam, Heniek Witam, wybrzuszenia w przypadku zbiornikow wyspawanych z blacy plaskiej zawsze beda. Te obciazenia pochodza od zgromadzonych kilkuset kg wody, rozpierajacej we wszystkie strony taki zbiornik. Tym mniejsze im wezsze beda kawalki blach, z ktorych wykonane beda sciany boczne, sprawa oczywista. Mozna je jednak zminimalizowac, obspawujac je gesciej opaskami, znajomy wyspawal je w 5 miejscach i u niego jest pod wzgledem odsztalce znacznie lepiej. To chyba jest jedyny sposob. Po napelnieniu instalacji zrobilem u siebie probe szzcelnosci buforow w ukladzie zamknietym na 3 bar, mimo wiekszych odksztalcen jak w opisie proba preszla pomyslnie. Uklad mam oczywiscie otwarty. Pozdr Zbyniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 03.03.2006 13:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 Czy "opaski" oznaczajš usztywnienia? Wspawane prostopadle płaskowniki pionowo i poziomo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 03.03.2006 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 Lepszy efekt da zastosowanie zespórek, czyli to "pikowanie". Do zbiornika wysokiego na 2m wystarczy pręt fi 8. Jednak ze wzgledu na korozję, dałbym 10. Szachownica o boku pól 30cm.Można zrobić walec o dużym promieniu. Wtedy należałoby poszpilkować tylko "dekle" ze sobą. Jednak trzeba mieć dostęp do walcarki. Tworząca walca mogłaby być z kawałków, aby to wnieść do pomieszczenia.Spawanie oczywiście na miejscu. Tworząca mogłaby być z blachy grubości 3mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbyniu 03.03.2006 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 Czy "opaski" oznaczajš usztywnienia? Wspawane prostopadle płaskowniki pionowo i poziomo? Sa to opaski zewnetrzne, obspawane z grubszego katawnika poziomo. Wykonanie powierzylem doswiadczonemu spawaczowi Mostostal-u, ktory jednoczesnie odradzil mi wspawanie wewnatrz pretow, zamaist tego doradzil wspomniane opaski. Nie jestem fachowcem od spawania, decyzje podjalem po konsultacji z nim. Co do zbiornikow w ksztalcie walca, znajomy wykonal je (zaluje ze sam nie wpadlem na to) w pobliskiej szkole zawodowej, koszty to material+umowna kwota z intruktorem "po godzinach". O ile pamietam, dobra cena. Pozdr Zbynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarzannaPG 12.03.2006 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Bardzo proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Jeżeli wykonany metodą 'zrób to sam' bufor ze zwykłej blachy nie będzie emaliowany od środka (bo nie ma takiej możliwości) to czy ma to ujemny wpływ na grzejniki, rury miedziane w instalacji? Bufor, jeśli go zeżre korozja, można po jakimś czasie wymienić, natomiast jak szlag trafi całą resztę to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 12.03.2006 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Trwałość takiego zbiornika oceniam na 40-50 lat.Ewentualną rdzę wyłapie filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarzannaPG 12.03.2006 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Trwałość takiego zbiornika oceniam na 40-50 lat. Ewentualną rdzę wyłapie filtr. Filtr? Sorry, za dyletanctwo, ale w czym ten filtr? Zbiornik pal licho, ale co z rurami miedzianymi? Grzejnikami? Czy ten brak emalii nie powoduje jakiś reakcji chemicznych, ktore zmniejszają żywotność tychże? Bo przecież z tego bufora woda tam krąży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 12.03.2006 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Wodę gania pompa po grzejnikach. Przed pompą stawiasz filtr. Na grzejniki idzie woda już przefiltrowana. Jak masz obawy postaw filtr na wyjściu z baniaka, tylko po co? Kocioł o ile mi wiadomo też masz stalowy. Skąd te obawy? No chyba, że blacha ze składnicy złomu w ramach oszczędności . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sara 19.03.2006 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Witam Przeczytałam mnóstwo postów na temat bufora. Wszyscy, którzy pisaliscie na ten temat macie piece typu "Wigas", "Atmos" itp. Ja mam piec zwykły na paliwo stale (piec Hajnówka). Czy do niego tez mozna podłączyć bufor? a co ważniejsze czy to zda egzamin jak w Waszych piecach? sara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 19.03.2006 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.