orko 12.02.2010 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 Pytanie więc kieruję do osób, które są w stanie doradzić mi drzwi, cechujące się DOBRĄ izolacją termiczną i porównywalnymi parametrami z bezpieczną Gerdą oraz nienagannym wykonaniem (bez paczenia po 2 latach użytk, i rozjeżdżania się zawiasów). Jakie ościeżnice są najlepsze i najbardziej praktyczne? Pozdrawiam Wstaw bezpieczne drzwi i drugie ciepłe zaraz za nimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lechosia 12.02.2010 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2010 Pytanie więc kieruję do osób, które są w stanie doradzić mi drzwi, cechujące się DOBRĄ izolacją termiczną i porównywalnymi parametrami z bezpieczną Gerdą oraz nienagannym wykonaniem (bez paczenia po 2 latach użytk, i rozjeżdżania się zawiasów). Jakie ościeżnice są najlepsze i najbardziej praktyczne? Pozdrawiam Wstaw bezpieczne drzwi i drugie ciepłe zaraz za nimi. Dzieki za info. Mam wprawdzie wiatrołap, ale zależy nam na dobrych drzwiach, które będą: - pasowały do otworu 115x205 (Dziadek takich nie ma w ofercie), - ładnie się prezentować, - ciepłe (gr>60mm), - nie plastikowe (mamy już okna, więc wystarczy), - drewniane lub stalowe (ale nie płaczące na silnych mrozach), - cena nie jest tutaj wielkim wyznacznikiem, lepiej dołożyć nieco i cieszyć się przez lata, - w razie kłopotów obsługiwane przez dobry (kumaty) serwis. Jest tego trochę, ale większość powinna być spełniona. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 13.02.2010 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 - pasowały do otworu 115x205 (Dziadek takich nie ma w ofercie), Ten jeden parametr skazuje Cię na stolarza. Praktycznie żadna stalówka nie ma drzwi o szerokości ok 110 cm - więkoszość to max 100cm. Wysokość też jest trochę niska, bo poleciłbym typowy wymiar Urzędowskiego - 110x207 - przy otwieraniu na zewnątrz może dałoby się to dobrze wpasować. Ew. nietypowy rozmiar za dopłatą ok 30%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 13.02.2010 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 - pasowały do otworu 115x205 (Dziadek takich nie ma w ofercie), - ładnie się prezentować, - ciepłe (gr>60mm), - nie plastikowe (mamy już okna, więc wystarczy), - drewniane lub stalowe (ale nie płaczące na silnych mrozach), - cena nie jest tutaj wielkim wyznacznikiem, lepiej dołożyć nieco i cieszyć się przez lata, - w razie kłopotów obsługiwane przez dobry (kumaty) serwis. CAL robi drzwi o szerokości 110 z ościeżnicą (za dopłątą około 800zł). Dodatkową zaletą są poszerzone ramiaki skrzydła (czyli znacznie mocniejsze). Drzwi można też wykonać jako niższe niż standardowe za symboliczną dopłatą. A dodatkowo jeżeli nadal będziesz uważał, że 5cm luzu do za dużo to można zamówić poszerzoną ościeżnicę. http://www.drzwi-cal.pl/files/image/100_anim.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 13.02.2010 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 A fakt - zapomniałem że skrócenie drzwi w Calu kosztuje symbolicznie. Większa szerokość.. hmm.. 800zł to praktycznie też skala 20-30 % dopłaty, więc chyba ten standard jest w większych firmach podobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
IVO333 13.02.2010 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 - pasowały do otworu 115x205 (Dziadek takich nie ma w ofercie), Ten jeden parametr skazuje Cię na stolarza. Praktycznie żadna stalówka nie ma drzwi o szerokości ok 110 cm - więkoszość to max 100cm. Wysokość też jest trochę niska, bo poleciłbym typowy wymiar Urzędowskiego - 110x207 - przy otwieraniu na zewnątrz może dałoby się to dobrze wpasować. Ew. nietypowy rozmiar za dopłatą ok 30%. Co do stalówek to Gerdy panelowe (WX, CX, SX) z ościeżnicą w rozmiarze 100E będą OK. Otwór 115 ciut za luźny (ok 2cm) ale te modele i tak się betonuje więc nie jest to przeszkodą. Tylko skrócić trochę trzeba z wysokości i tu lepiej zamówić skrócone fabrycznie a nie przez ekipę na montażu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 13.02.2010 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 No tak, znów zapomniałem - ale uwierzcie mi - nie celowo. Gerda? Ok, ale też za dopłatą 15% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
IVO333 13.02.2010 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 No tak, znów zapomniałem - ale uwierzcie mi - nie celowo. Gerda? Ok, ale też za dopłatą 15% Dlatego też nie wspomniałem o Juwencie który niestety za 100 (choć zrobią każdy rozmiar, jedyna firma od stalowych jaką znam która deklaruje wykonanie dowolnego wymiaru) liczy sobie +50%. Dla wielu 100 to prawie standard, droższy 15-20% od 80 i 90 ale Juwent dopłatę ma jak do nietypu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lechosia 13.02.2010 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 Witam, Z tego co widzę po wpisach warto pochodzić koło CAL.Podoba mi się pomysł z poszerzonymi ramkami skrzydła, zapewne będą jeszcze cieplejsze. Wydaje mi się, że opcja fabrycznego skrócenia wysokości również jest jak najbardziej na miejscu.Dzięki za info.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 13.02.2010 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 Witam, Z tego co widzę po wpisach warto pochodzić koło CAL. Podoba mi się pomysł z poszerzonymi ramkami skrzydła, zapewne będą jeszcze cieplejsze. Wydaje mi się, że opcja fabrycznego skrócenia wysokości również jest jak najbardziej na miejscu. Dzięki za info. Pozdrawiam Gwoli ścisłości jest to poszerzenie a nie pogrubienie więc parametrów termicznych nie poprawia a pewnie nieznacznie pogarsza (zwiększa się ilość litego drewna w stosunku do powierzchni izolacji termicznej). Za to zwiększa niewątpliwie wytrzymałość mechaniczną. Fabryczne skrócenie to jedyna możliwa opcja w drzwiach zewnętrznych bo wymaga także skrócenia ościeżnicy, przefrezowania miejsca cięcia na odpowiedni kształt (kapinos), zaimpregnowania, pomalowania. Cal skraca drzwi przed malowaniem! To nie jest po prostu obcięcie od dołu drzwi jak przy wewnętrznych drzwiach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wolo63 13.02.2010 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2010 Kompozytowe POL-SKONE . Ciepłe , ładnie udają drewno . Nie wypaczą się . Przy mrozach ponad 20*c brak roszenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 15.02.2010 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Fabryczne skrócenie to jedyna możliwa opcja w drzwiach zewnętrznych bo wymaga także skrócenia ościeżnicy, przefrezowania miejsca cięcia na odpowiedni kształt (kapinos), zaimpregnowania, pomalowania. Cal skraca drzwi przed malowaniem! To nie jest po prostu obcięcie od dołu drzwi jak przy wewnętrznych drzwiach! Dokładnie skrócenie drzwi zewnętrznych powinno wyglądać tak jak piszesz - to nie jest proste cięcie pilarką. Tym bardziej plus dla Cala że robi to za niespełna 50zł - bo w większości przypadków będzie to dopłata jak za nietypowość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikita1 15.02.2010 15:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 Pytanie więc kieruję do osób, które są w stanie doradzić mi drzwi, cechujące się DOBRĄ izolacją termiczną i porównywalnymi parametrami z bezpieczną Gerdą oraz nienagannym wykonaniem (bez paczenia po 2 latach użytk, i rozjeżdżania się zawiasów). Jakie ościeżnice są najlepsze i najbardziej praktyczne? Pozdrawiam Wstaw bezpieczne drzwi i drugie ciepłe zaraz za nimi. Dzieki za info. Mam wprawdzie wiatrołap, ale zależy nam na dobrych drzwiach, które będą: - pasowały do otworu 115x205 (Dziadek takich nie ma w ofercie), - ładnie się prezentować, - ciepłe (gr>60mm), - nie plastikowe (mamy już okna, więc wystarczy), - drewniane lub stalowe (ale nie płaczące na silnych mrozach), - cena nie jest tutaj wielkim wyznacznikiem, lepiej dołożyć nieco i cieszyć się przez lata, - w razie kłopotów obsługiwane przez dobry (kumaty) serwis. Jest tego trochę, ale większość powinna być spełniona Pozdrawiam Dierre spełnia wszystkie Twoje warunki: 1. do takiego otworu pasują drzwi "100" 2. ponad 7000 rodzajów paneli i bogata kolorystyka 3. skrzydło o grubości ponad 6 cm 4. stalowa, ocieplona konstrukcja (K<2,0, 38dB) pokryta dwustronnie np. 14mm panelem drewnianym 5. klasa antywłam. "C" Pozdrawiam, w razie pytań zapraszam na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 15.02.2010 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2010 4. stalowa, ocieplona konstrukcja (K<2,0, 38dB) pokryta dwustronnie np. 14mm panelem drewnianym Gerda TT czy też inne stalówki z pianką mają U w okolicy 1,6. W wielu przypadkach takie drzwi w tym roku przemarzały. A raczej nie tyle przepuszczały zimno, tylko błędy montażowe w stalówce owocują znacznie gorszymi efektami - niedopianowanie ościeżnicy to murowany szron na stali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nikita1 16.02.2010 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 4. stalowa, ocieplona konstrukcja (K<2,0, 38dB) pokryta dwustronnie np. 14mm panelem drewnianym Gerda TT czy też inne stalówki z pianką mają U w okolicy 1,6. W wielu przypadkach takie drzwi w tym roku przemarzały. A raczej nie tyle przepuszczały zimno, tylko błędy montażowe w stalówce owocują znacznie gorszymi efektami - niedopianowanie ościeżnicy to murowany szron na stali. Dierre ma znacznie lepsze ocieplenie w środku, grubsze skrzydło i nie słyszałem o przypadku że przemarza skrzydło. Co innego z ościeżnicą , nawet mimo ocieplenia jej w środku stal i tak przewodzi zimno, takie są niestety prawa fizyki. Jeśli chce się tego uniknąć to: 1. wybrać drzwi drewniane z drewnianą ościeżnicą, minus podstawowy to brak antywłamaniowości drzwi 2. wybrać drzwi plastikowe, j.w. plus wygląd bleeee... 3. wybrać drzwi z ciepłego alu, j.w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 16.02.2010 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 A kto do domu włamuje się przez drzwi? Swego czasu Włoszczowa (albo Sokółka) miała w ofercie drzwi z papierami "antywłamaniowymi" więc ten argument nie do końca jest prawdą... A ta wiadomo - zwykle leży gdzieś po śrdoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 16.02.2010 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 ...2. wybrać drzwi plastikowe, j.w. plus wygląd bleeee...(a to ciekawe widziałeś drzwi ADECO? na oczy a nie na zdjęciu czy rysunku - nie jeden dal się nabrać gdyż wyglądają bardziej drewniane od drewnianych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ukashekk1982 16.02.2010 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Mnie kolega handlujący drzwiami i oknami odradził przede wszystkim drzwi drewniane (wypaczanie itp.) oraz drzwi firmy GERDA. Handlował nimi 4 czy 5 lat i powiedział, że na początku jeszcze jakoś się starali ale zaczęli przeginać z niedoróbkami. Zamontowali u klienta drzwi z szybą po czym na drugi dzień klient zadzwonił z reklamacją... zauważył, że profil wykończeniowy wokół szyby ma szparę prawie 0,5cm. Pojechał, zobaczył, klient nie przesadzał - szpara że prawie palec wchodził. Zgłosili do GERDY, po tygodniu przyjechał pan serwisant i wyjął suwmiarkę, zmierzył szparę po czym stwierdził: "4mm a nie 5mm... niestety 4mm to jeszcze w granicy tolerancji błędu..."Szczęki im opadły bo poszedł do samochodu i przyniósł jakiś papier i pokazał to na piśmie.W tej samej albo podobnej cenie kupiłem drzwi DELTA - grubsze, solodniejsze, cieplejsze i staranniej wykonane od Gerdy. Oczywiście gwarancja 24 mies. Razem z montażem kosztowały mnie 1650zł bez żadnych dodatkowych dopłat za wkładki, klamki itp. w sumie w skrzydle mają 11 bolców więc łatwiej będzie wybić dziurę w ścianie niż forsować drzwi.Polecam je jak najbardziej jednak proponuję wejść do jakiegoś sklepu i wziąć folder i katalog niż opierać się na stronie www firmy DELTA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 16.02.2010 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Mnie kolega handlujący drzwiami i oknami odradził przede wszystkim drzwi drewniane (wypaczanie itp.) Jeżeli handlował badziewiem za 1000zł to miał tego typu problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ukashekk1982 16.02.2010 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Mnie kolega handlujący drzwiami i oknami odradził przede wszystkim drzwi drewniane (wypaczanie itp.) Jeżeli handlował badziewiem za 1000zł to miał tego typu problemy bwojtek drewnianymi akurat nie handlował. Niezbyt często spotykam w domach drzwi drewniane, a jak spotkam to bez znaczenia - dębowe, bambusowe czy jakiekolwiek inne to były tak wypaczone, że każdy planuje je wymienić. A myślę, że często ludzie są zawiedzeni faktem, że płacąc średnio koło 3000PLN (a często więcej) za drzwi ludzie spodziewają się o wiele więcej. Za tą cenę można przebierać w drzwiach stalowych, w ich kolorystyce, wzorach, jakości... Prawda jest taka, że ludzie myślący racjonalnie i nie mogący pozwolić sobie na kolejną wymianę drzwi za 2-3 lata - wybiorą stalowe. Koneserzy bez problemów finansowych potraktują temat jak wybór koloru farby na korytarz - jak się nie sprawdzi to się wymieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.