Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Panowie, a w szczególności Robespierre i finlandia ;)

Kojarzycie drzwi Padilla?

Jeden sprzedawca mi je zaproponował (czekam na wycenę) jako tylne drzwi techniczne do pomieszczenia gospodarczego, które mają otwór 129x205 - z otwieraną dostawką, bym mógł traktorkiem do koszenia wjechać. Nie zależy mi szczególnie na wyglądzie, ale będzie tamtędy przejście przez garaż bezpośrednio do domu z pominięciem wejściowego Cala, więc też musi to być coś antywłamaniowego...

Wszelkie info i alternatywy mile widziane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mam mały dylemat. Wejście do domu mam od strony południowej i nie wiem czy kupić drzwi drewniane czy aluminiowe. Jest wprawdzie wnęka ale nie chroni drzwi całkowicie przed nasłonecznieniem. Dystrybutorzy sprzedający drzwi drewniane twierdza ze nic nie powinno się z tymi drzwiami stać ponieważ nie są one z litego drzewa tylko klejone z kilku warstw. Proszę o opinie na ten temat

 

Na drzwi od strony południowej nie powinno bezpośrednio padać światło słoneczne... a dokładniej UV w nim zawarte. UV destrukcyjnie działa na każdą powierzchnię, nie tylko na drewnianą ale rzeczywiście drewno w porównaniu z aluminium czy stalą może być nieco słabsze. Dlatego każde drzwi wymagają zadaszenia - nawet te nie drewniane które ochroni je przed bardzo mocnym nasłonecznieniem szczególnie w okresie letnim. Wystarczyć może już niewielki daszek choć 50-60 cm. Słońce jest bardzo wysoko i tak mały daszek wystarczy. Zaobserwuj jak to wygląda u Ciebie. Zimą, wiosną i jesienią światło słoneczne jest zdecydowanie słabsze a promienie UV rozproszone. Producenci zalecają większe daszki ok 100-120 cm gdyż na drzwi (lakier) może działać deszcz a czasami nawet grad który tworzy mikropęknięcia lakieru i w dłuższej perspektywie niszczy trwale powierzchnię.

Jeśli stać Cię na wydatek rzędu 70-100% większy niż na drzwi drewniane to oczywiście zalecam Ci alu. To drzwi na 100 lat. Oczywiście muszą być wykonane na ciepłym profilu z tzw przekładką termiczną. Dobrze aby średni współczynnik przenikania ciepła wahał się w granicach 1,0-1,3. Cieplejszych raczej nie znajdziesz.

(dobre ciepłe drzwi ok 100x210 drewniane to wydatek ok 3,5-5 tyś, aluminium to ok 6-9 tyś.)

 

A co sądzicie o drzwiach Hormann ThermoPro? Byłby to lepszy wybór niż Polskone Nordic? (cenowo wychodzi podobnie) pozdrawiam

 

...kurcze ale te Pol-Skone są delikatnie mówiąc "nie ładne". Niby cieplejsze od Hormanowskich ale różnica jest znikoma. Wg mnie "Hor..." wygląda jednak lepiej.

 

Panowie, a w szczególności Robespierre i finlandia ;)

Kojarzycie drzwi Padilla?

Jeden sprzedawca mi je zaproponował (czekam na wycenę) jako tylne drzwi techniczne do pomieszczenia gospodarczego, które mają otwór 129x205 - z otwieraną dostawką, bym mógł traktorkiem do koszenia wjechać. Nie zależy mi szczególnie na wyglądzie, ale będzie tamtędy przejście przez garaż bezpośrednio do domu z pominięciem wejściowego Cala, więc też musi to być coś antywłamaniowego...

Wszelkie info i alternatywy mile widziane ;)

 

Padilla to ogromny Hiszpański producent stosunkowo dobrych jakościowo drzwi. Ich głównym produktem są drzwi techniczne, ppoz, ale oczywiście także mają antywłamaniowe drzwi wejściowe. Drzwi są zbliżone wyglądem do częściej spotykanych drzwi na naszym rynku włoskich Dierre czy Gardesa. Może mniej skomplikowane technicznie ale bardzo podobne. Myślę że na tylne wejście techniczne doskonale się nadadzą. Nie są mega ciepłe (ale tego nie potrzebujesz) wręcz nawet dość chłodne. Tak jak wspomniałeś jest to jedyne tylne wejście którego się obawiasz. Gdzieniegdzie widać drobne spawy czy elementy łączące charakterystyczne dla drzwi na konstrukcji stalowych ale zapewne to im wybaczysz... :) Ja bym wybaczył... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, stoję przed dylematem i proszę forumowych Znawców o pomoc:

waham się pomiędzy drzwiami Polskone Nordic (mój model w cenie 3038,10) a Cal - i tu kolejny dylemat - sosnowe(ok.4000 + malowanie na biało jakieś 300zł) czy dębowe (ok.5000 + malowanie na biało ); różnica pomiędzy dębem a sosną to aż 1000zł! czy warto dopłacać za dąb? boję się sosny - że biały kolor zżółknie ; czy na pierwszy rzut oka widać różnicę a po latach jak to wygląda?

z góry dziękuję za pomoc,

pozdrawiam,

monia

Drzwi dębowe czy sosnowe?

Temat niby już jest wyczerpany, ale pewnie tylko do kolejnego przypadku. Nie będę przekonywał do dębu. Pokażą przykład okien sosnowych - zdjęcia Forumowicza dotyczą okien i innego tematu, ale doskonale obrazują odporność sosny:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?191797-Jakosc-nowych-okien-drewnianych.

Wgnioty, uszkodzenia, obtarcia, pęknięcia. Większość wad z tych fotek powstało w wyniku nieodpowiedniego obchodzenia się ze stolarką, ale gdyby to był dąb, to jestem pewny, że 90% z nich by nie powstało.

Także - jeśli kalkulujecie, że na cieplejszych drzwiach sosnowych oszczędzicie (pewnie nawet ze 20zł rocznie), to policzcie, ile będzie kosztowała wymiana drzwi na nowe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi dębowe czy sosnowe?

Temat niby już jest wyczerpany, ale pewnie tylko do kolejnego przypadku. Nie będę przekonywał do dębu. Pokażą przykład okien sosnowych - zdjęcia Forumowicza dotyczą okien i innego tematu, ale doskonale obrazują odporność sosny:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?191797-Jakosc-nowych-okien-drewnianych.

Wgnioty, uszkodzenia, obtarcia, pęknięcia. Większość wad z tych fotek powstało w wyniku nieodpowiedniego obchodzenia się ze stolarką, ale gdyby to był dąb, to jestem pewny, że 90% z nich by nie powstało.

Także - jeśli kalkulujecie, że na cieplejszych drzwiach sosnowych oszczędzicie (pewnie nawet ze 20zł rocznie), to policzcie, ile będzie kosztowała wymiana drzwi na nowe..

 

Siema

 

Ja po długim poszukiwaniu jedynego słusznego rozwiązania - wybrałem jednak lokalnego - acz całkiem duzego - producenta drzwi i okien. Zamówiłem drzwi zewnetrzne, wewnetrzne i schody - uzyskując tym samym za drzwi zewnętrzne dębowe - całe z dęba - bez kantowania ponoć :) cenę 2700 netto. Drzwi w otwór 110 cm. Zastanawiam mnie tylko czy grubość 55 mm jest wystarczająca czy lepiej dopłacić do 68 mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo wolałem sosnę na drzwi wewnętrzne bo jest cieplejsza, jednak ostatecznie wybrałem dąb bo jest odporniejszy mechanicznie. Nawet polecane często drzwi Cal w wersji sosnowej bywa, że nie są super wytrzymałe - jest gdzieś na forum post forumowicza coulignon, który kupił sosnowe drzwi CAL i nie był usatysfakcjonowany trwałością swoich drzwi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi rzeczywiście wyglądają ciekawie. Miałem sposobność rozmawiać z producentem na ich temat i oglądać sztukę "pokazową". Wyglądały nieźle... Ciekawe jak będą zachowywać się w przyszłości. Zwrócę tylko uwagę na fakt iż konstrukcja dębowa - w 70% jest wykonana z sosny a tylko pokryta obłogiem dębowym... Po za tym wszystko wygląda OK, zamek, zawiasy, uszczelki, próg opadający. :)

 

To chyba najlepsze połączenie (drewno dębowe na sosnowym)? Nie ma potrzeby chyba, żeby całe drzwi były dębowe, tylko warstwa zewnętrzna dla całości. Czy ktoś zna tę firm (Parmax)? Można prosić o jakieś opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To chyba najlepsze połączenie (drewno dębowe na sosnowym)? Nie ma potrzeby chyba, żeby całe drzwi były dębowe, tylko warstwa zewnętrzna dla całości. Czy ktoś zna tę firm (Parmax)? Można prosić o jakieś opinie?

 

takie połączenie to może być ciekawe rozwiązanie, zastanawiam się tylko jak wiele można zaoszczędzić przy tym rozwiązaniu ? no niby 70% tańszego materiału ale zapewne połączenie ich ze sobą też COŚ kosztuje. Może ktoś ma cenę na porównywalne produkty w wykonaniu: sosna, sosna-dąb i dąb ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba najlepsze połączenie (drewno dębowe na sosnowym)? Nie ma potrzeby chyba, żeby całe drzwi były dębowe, tylko warstwa zewnętrzna dla całości. Czy ktoś zna tę firm (Parmax)? Można prosić o jakieś opinie?

 

 

Takie połączenie wynika z oszczędności. Warstwa zewnętrzna ma imitować, że drzwi są dębowe pomimo, iż de facto to sosna pokryta cienką warstwą dębu (w zależności od producenta są rożne grubości obłogu). Sosna jest stosowana u większości producentów ze względu na jej popularność i bardzo łatwy dostęp do materiału na naszym rynku.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wydaje mi się, że drapiący pies poradzi sobie z każdym drzewem i lakierem, zwłaszcza ciemnym. No może taka massaranduba by wytrzymała ale nie słyszałem, by ktoś z tego drzwi robił. Wracając do psów to myślę że jak się uprą to z czasem i ze stalowych okleinę zedrą. Ja od roku mam drewniane cala w sośnie i fakt ciepłe są ale delikatne,wanny bym tymi drzwiami nie wnosił. Pod względem estetyki biją jednak moim zdaniem wszystkie stalowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może lekki OT, ale kolejne pytanko:

-zamówiłem drzwi drewniane tak jak planowałem ze STOLPAWu tylko teraz zastanawiam się nad montażem, a mianowicie posadzek nie mam, pod drzwi balkonowe i tarasowe stosowałem systemowe poszerzenia, a co zastosować pod drzwi drewniane? do czasu posadzki oprzeć je na cegłach, czy może podmurować czymś?

 

Najlepiej zapytaj producenta jakie są warunki montażu i gwarancji jego drzwi. Drzwi drewniane są "wymagające". Jeżeli nie zapewnisz odpowiednich warunków montażowych, producent może nie uznać Twojej reklamacji, gdyż nie spełniłeś warunków gwarancji.

Przykład zapisu gwarancji:

11. Drzwi należy osłonić także od bezpośrednich opadów atmosferycznych przez

zamontowanie zadaszenia.

12. Drzwi należy instalować dopiero po pracach murarskich , tynkarskich i

posadzkarskich oraz po osuszeniu budynku , wilgotność wewnątrz budynku nie

może przekraczać 70 %.

14. Nieprzestrzeganie zaleceń producenta powoduje utratę gwarancji na wyrób.

Producent nie ponosi żadnej odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub zniszczenie wyrobów wynikłe z przyczyn innych niż wady w nich tkwiące.

W szczególności gwarancją nie są objęte:

- mechaniczne uszkodzenia wyrobu powstałe z winy użytkownika oraz wywołane nimi wady

- montaż i eksploatacja niezgodne z wymaganiami instrukcji dołączonych do wyrobów

- wady powstałe wskutek niedbałości kupującego lub jego niewiedzy.

 

Zdecydowanie odradzam kupowanie drzwi drewnianych zewnętrznych na tym etapie budowy domu.

Pracuję w biurze zakładu produkującego drzwi drewniane i zawsze informujemy klienta o warunkach montażu drzwi. Szkoda pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na forum. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o tym,że drzwi drewniane są "wymagające". Możesz sprecyzować? Poza tym wszystko zależy od tego na jakiego producenta oraz firmę się zdecydujesz. To ważny element.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zdecydowanie odradzam kupowanie drzwi drewnianych zewnętrznych na tym etapie budowy domu.

Pracuję w biurze zakładu produkującego drzwi drewniane i zawsze informujemy klienta o warunkach montażu drzwi. Szkoda pieniędzy.

 

A czemu od razu szkoda pieniędzy? zakładając że uda się uniknąć uszkodzeń mechanicznych spowodowanych przez ekipy wykończeniowe, to jakoś nie widzę innych podstaw do nie wstawiania od razu docelowych drzwi. I także nie rozumiem stwierdzenia o "wymagających" drzwiach drewnianych?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu od razu szkoda pieniędzy? zakładając że uda się uniknąć uszkodzeń mechanicznych spowodowanych przez ekipy wykończeniowe, to jakoś nie widzę innych podstaw do nie wstawiania od razu docelowych drzwi. I także nie rozumiem stwierdzenia o "wymagających" drzwiach drewnianych?!

Może chodzi o czas montażu. Spotkałam się z firmą, która nie chciała dać gwarancji na drzwi drewniane jeśli miałyby być zamontowane przed tynkami. Chodziło o wilgoć. Podobne zalecenia są też przy montażu okien drewnianych, częśc producentów radzi montaż po tynkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad drzwiami CAL Okrągłe, wizualnie mi odpowiadają, a cenę mają niższą niż inne CAL. W sklepie powiedziano mi, że cena trochę niższa, bo niby prostsze (mało wzorków itp), jednak tu ktoś pisał, że drzwi z jeziorowymi nazwami są gorsze. Czy ktoś może wyjaśnić czy tak jest i dlaczego? Odwiedziłem dziś 4 przedstawicieli i rozmowy nie zachęciły mnie - jakieś bzdury opowiadali w większości...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi o czas montażu. Spotkałam się z firmą, która nie chciała dać gwarancji na drzwi drewniane jeśli miałyby być zamontowane przed tynkami. Chodziło o wilgoć. Podobne zalecenia są też przy montażu okien drewnianych, częśc producentów radzi montaż po tynkach.

 

Wilgoć będzie istotnym problemem - jednak jesli drzwi dobrze wylakierowane - może nic im nie będzie Nie mniej ja zakładam drzwi pół roku po tynkach i 5 miesięcy po wylewkach. Nikt mi nie obedrze, nie porysuje, a panowie monterzy dopasują je do podłogi. Wstawianie na wczesnym etapie drzwi powoduje sporo ryzyka. ciezko potem znaleść sprawce uszkodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...