Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

CAL 2x droższy i to załatwia temat wyboru CALa - chciałbym Mercedesa ale jeżdżę Oplem :wink:

 

Nie wdając się w detale; kup CAL-a lub coś z jeszcze wyższej półki, drzwi wejściowe w domu są jedne i tu oszczędzania nie zalecam.

 

BTW: Każdy fachowiec nie zaleca oszczędzania w swojej branży. Kominek? Jest jeden trzeba kupić dobry za minimum 4-5k pln. Drzwi zewnętrzne kupić najlepsze. Brama garażowa jedna - nie warto kupować chłamu. Kominy - bardzo ważna sprawa najlepiej ceramiczne systemowe.

Okna? Tylko firmy Oknop....t albo Je..ski bo tego się nie wymienia co kilka lat. Fundamenty nie warto oszczędzać to podwaliny domu. Dach - najlepiej angobowana dachówka ceramiczna.

 

Nie warto oszczędzać żeby nie żałować.... słyszałem to już setki razy tylko skąd brać na to kasę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

CAL 2x droższy i to załatwia temat wyboru CALa - chciałbym Mercedesa ale jeżdżę Oplem :wink:

 

Nie wdając się w detale; kup CAL-a lub coś z jeszcze wyższej półki, drzwi wejściowe w domu są jedne i tu oszczędzania nie zalecam.

 

BTW: Każdy fachowiec nie zaleca oszczędzania w swojej branży. Kominek? Jest jeden trzeba kupić dobry za minimum 4-5k pln. Drzwi zewnętrzne kupić najlepsze. Brama garażowa jedna - nie warto kupować chłamu. Kominy - bardzo ważna sprawa najlepiej ceramiczne systemowe.

Okna? Tylko firmy Oknop....t albo Je..ski bo tego się nie wymienia co kilka lat. Fundamenty nie warto oszczędzać to podwaliny domu. Dach - najlepiej angobowana dachówka ceramiczna.

 

Nie warto oszczędzać żeby nie żałować.... słyszałem to już setki razy tylko skąd brać na to kasę?

Pierwek, zrobisz jak uważasz.. ja się wycofałem z drzwi drewnianych za 2 tys. zlotych, bo to porażka. Tzn. nie wszystkie, ale... wystarczy że jedne na pięć okazują się drzwiami poniżej krytyki i po 2 latach nadają się do całkowitej wymiany (i nie ma ytu szansy na naprawy!)

Uważam że za 1,5 do 2 tys. złotych dobrym wyborem są polskie drzwi stalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadyzmu w wydawaniu kasy też nie popieram, zresztą to kwestia naszych (kupującego) oczekiwań, niejednokrotnie spotkałem szczęśliwych użytkowników okien z bardzo niskiej półki (Panie, otwierają się, zamykają to czego chcieć więcej :wink: ) Tym niemniej kiepskie drzwi drewniane potrafią sprawić dużo więcej kłopotów niż stalowe okleinowane, przy założeniu że i jedne i drugie są poprawnie zamontowane. Zresztą jak napisał Finlandia za rozsądną cenę masz niezłe stalówki i wcale nie musi to być panelowa Gerda. Poniżej 2000 kupisz Juwenty, zaskakująco dobre jak na cenę i firmę stosunkowo mało znaną. Porównywalne cenowo zewnętrzne modele Gerdy czy KMT wspominam dużo gorzej, choć nie musi to być regułą.

 

 

P.S.

Kupiłem kiedyś żonie odradzany mi przez fachowców model samochodu. Co się przez rok nasłuchałem i nastresowałem wiem tylko ja. Po roku sprzedałem go za 60% tego co zapłaciłem. Posłuchałem tym razem praktyków i od 2 ponad lat oboje stresujemy się znacznie mniej :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda.. Juwenty są dla mnie nr1 jeśli chodzi o drzwi stalowe poniżej 2 tys. zł. Potem KMT i dopiero daleko Gerda TT...

 

Słabe auto można sprzedać i zapomnieć o kłopocie. A drzwi? Zostaną w ścianie na dłużej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o tych drzwiach?

http://allegro.pl/my_page.php?uid=3490616

ktoś się spotkał?

Wklejam zdjęcie drzwi jakie chciałabym mieć. Prosze znawców tematu o podpowiedzi - na co zwrócic uwagę- jakie są niebezpieczeństwa przy tego typu drzwiach.

http://images39.fotosik.pl/188/03d2a9badc1d1dd8m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Pytanie nieco z innej beczki ,ale może ktoś podpowie:

czy listwa antywyważeniowa zastępuje bolce antywywazeniowe?

Na co nalezy zwrócić uwagę przy kupnie drzwi - aby były w miarę bezpieczne?To co wyczytałam na forum to:

1. wkładki do zamka klasy "C" , odporne na wyłamanie ( czy to są te ze stożkowym rdzeniem?)

2. szyldy do zamków i klamek na zewnątrz drzwi nie mogą mieć mocowania śrubami ( tylko wewnątrz)- czy coś jeszcze powinny mieć te szyldy?

3.coś antywyważeniowego bolce?, listwa?

4. Jakieś osłonki specjalne na zawiasy - zabezpieczające przed odpiłowaniem- jak to wygląda?

5. Jesli jest szyba to P4

coś jeszcze ?

Dopiszcie albo poprawcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem w czym problem?

Okna już mam , tam gdzie trzeba antywłamaniowe ( moze nie super P4 -ale zawsze coś). Prosiłabym jednak o konkretne opinie.

CZy to wszystko aż tak drogo kosztuje?

Wszak to tylko jedne drzwi.

Zresztą nie musi być super -hiper. Napiszcie jakie jest niezbędne minimum. Zbieram opinie - bo kompletnie sie na tym nie znam.A drzwi musz ekupic juz

aby zamknąć budynek przed zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Gerdę i uważam ,że to badziewie.Metalowa ościeżnica zle wygląda, drewniany próg po pół roku wyglądał jakby miał 10lat.Zamek dobry tylko ten z atestem , ten drugi to już tania chińszczyzna najgorszego sortu.

Na szczęście mam je w mieszkaniu a do domu wybieram cos na 100% innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem drzwi KMT. Mówiono, że do stosowania na zewnątrz, odporne na warunki zewnętrzne. I producent, i hurtownia zapewniali, że odporne.

TYMCZASEM: w warunkach gwarancji zafoliowanej i schowanej głęboko w paczce stoi jak byk, żeby chronić skrzydło przed słońcem i deszczem!!!

Drzwi są fajne, ładne, solidne (?), ale pod wpływem słońca dostają lekkiego wygięcia w łuk :o w efekcie trudno je zamknąć. Wyjąłem pionową uszczelkę (tę od strony klamki), wtedy jest OK

Pytanie: źle zamontowane czy wypaczone?

Proszę forumowiczów o radę, czy to da się naprostować bez demontażu skrzydła? Może podpiłować otwór gdzie wchodzi zamek klamki, bo tylko tu jest kłopot (nieduży)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie nieco z innej beczki ,ale może ktoś podpowie:

czy listwa antywyważeniowa zastępuje bolce antywywazeniowe?

Na co nalezy zwrócić uwagę przy kupnie drzwi - aby były w miarę bezpieczne?To co wyczytałam na forum to:

1. wkładki do zamka klasy "C" , odporne na wyłamanie ( czy to są te ze stożkowym rdzeniem?)

Wkładka kl. C to najlepsze zabezpieczenie, ale jej sens stosowania jest tylko pod warunkiem, że reszta zabezpieczeń jest podobnej klasy... wg. mnie w zupełności wystarczy wkładka kl. B. Wkładki bezklasowe za 20-50 zł nadają się tylko na czas budowy.

2. szyldy do zamków i klamek na zewnątrz drzwi nie mogą mieć mocowania śrubami ( tylko wewnątrz)- czy coś jeszcze powinny mieć te szyldy?

I znowu: jeśli klasa C to na ogół szyld będzie miał zabezpieczenie wkładki przed rozwierceniem. Sens stosowania - jak wyżej.

3.coś antywyważeniowego bolce?, listwa?

Zdecydowanie. Ale zwykłe drzwi szanującego sie Producenta będą to już miały w standardzie (przy drzwiach do 2 tys. warto to sprawdzić). Bolce to niezależne elementy (zwykle 3 szt. na drzwi) a listwa z bolcami to.. to samo, tyle że występuje na jednym elemencie metalowym. Gorzej wygląda, ale może jest lepsze?

W drzwiach drewnianych występują jeszcze tzw. wręgi antywyważeniowe - specjalny frez zabezpieczający przed wyważeniem.

4. Jakieś osłonki specjalne na zawiasy - zabezpieczające przed odpiłowaniem- jak to wygląda?

Osłonki spełniają funkcje ozdobną. Mogą mieć najczęściej kolor dopasowany do klamki. Chronią także przed nadmiernym działaniem warunków atmosferrycznych - nie będą tak szybko śniedziały.

Jesli jest szyba to P4

Niekoniecznie P4, ale antywłamaniowa - myślę że wystarczy P2. Chociaż ja uważam że szyba w drzwiach spełnia nie tyle funkcję ochrony przed włamaniem, a... ochrony przed przypadkowym stłuczniem - przecież do domu wnosi się różne rzeczy a i wiatr potrafi solidnie trzepnąć drzwiami...

I jeszcze - szyba antywłamaniowa z zewnątrz, a od środka - hartowana - szczególnie jeśli przeszklenie jest duże. Z tych samych względów - bezpieczeństwo użytkownika w razie stłuczenia.

 

Co więcej? oj można by pisać i pisać..

 

Warto jest mieć zamek listwowy - szczególnie w drewnianych drzwiach, ale to już zwykle jest za niemałą dopłatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 lata temu kupiłem drzwi z Włoszczowej do kupionego domu. Wydawało mi się drogo. Za drzwi sosnowe (lite drewno) zapłaciliśmy 3700zł. Nie najdrozszy wybór bo łaczone na mikrowczepach ale wykonanie profesjonalne i praktycznie tego nie widać. Przez te 4 lata byłem przekonany ze przepłacilismy te drzwi i ze nie warto wydawać takich pieniedzy gdy inni producenci oferują drzwi o co najmniej 1000zł taniej. Właśnie ruszyliśmy z budową nowego domu i zakup "gadżetów" zaczęlismy od bramy garazowej i drzwi zewnętrznych. Objeżdziliśmy sklepy oferujace drzwi tych innych producentów i po wnikliwym przeanalizowaniu ofert i jakości stwierdzam; drzwi obłogowane są warstwa drewna (np meranti) o grubości ok. 1mm. Wykonie większości (dokładność, estetyka) budzi wiele zastrzeżeń.

Reasumując; po 4 latach użytkowania drzwi z Włoszczowej stwierdzam brak jakichkolwiek oznak rozszychania się drzwi (wejście od strony zachodniej, mocno narazone na działanie czynników atmosferycznych i słońca). Wygląd; najlepiej wykonane drzwi z litego drewna. Każde oglądane drzwi obłogowane przegrywają z tymi drzwiami pod względem jakości wykonania.

I wybralismy do nowego domu drzwi z Włoszczowej.

I uwaga dla potencjalnych nabywców. Pierwsze drzwi z Włoszczowej przyjechały po kilku tygodniach od zamówienia chyba prosto z produkcji. Lakier nanich był jeszcze miękki. Pomimo próśb o uważanie przy montażu w kilku miejscach montażyści pozostawili rysy. Po kilku tygodniach od montażu lakier utwardził się i problem nie wystepuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi z warstwą 1mm drewna to drzwi fornirowane. Kompletnie nie nadają się na dlugie uzytkowanie na zewnątrz. Fornir poodchodzi po kilku latach, ale to wg mnie rzecz charakterystyczna dla tanich drzwi drewnianych.

 

Często jest tak, że zewnętrzne warstwy lite mają ok 5mm. Też nie dużo, ale chyba juz wystarczająco - tak np. od lat robi CAL.

 

A ja nadal za klasykę i wzorcowy standard drzwi zewnętrznych uważam Urzędowskiego. Dlaczego? Głupio mi pisać tu adres własnej strony www, ale.. jak jesteście ciekawi to wkleję bezpośredni link.

 

Ewadora - uważnie przeczytałaś co najmniej kilka stron tego wątku i uważam że już jesteś zorientowana. Napisałem tylko potwierdzenie Twoich założeń :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...