Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Tomaszs131 - pamiętaj, że zanim drzwi trafią do Ciebie przechodzą przez kilka par rąk.

Producent - Hurtownia - Sklep1 - Sklep2 - Ty

 

Nie chcę bronić Wikędu, bo jeśli opóźnili zamówienie to nie ma żadnych usprawiedliwień (choć człowiekiem też trzeba być). Opóźnienie może wychodzić z każdego oczka łańcucha sprzedaży. Teraz nie dojdziesz kto i gdzie dał ciała.

 

P.S. życzą sobie za listwy trochę :)

Nie chodzi o opoznienie, nie mam "cisnienia" na szybka realizacje zamowienia. Chodzi o to co jest na protokole i o to co przywaza na budowe.

Nie ma pokrycia i ciagle upominanie sie o swoje jest nie tylko meczace dla mnie ale i dla dystrybutora.

No ale koniec narzekan, z drzwi jestem zadowolony mam tylko nadzieje, ze po miesiacu od dostarczenia drzwi dostane odpowiednie rzeczy za ktore dawno zaplacilem.

Z tymi listwami to masz racje, ale same drzwi to tez spory wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Podpowiedzcie proszę jaki budżet trzeba by przygotować na drzwi zewnętrzne z firmy Cal (mniej więcej) ?

np. coś takiego http://www.drzwi-cal.pl/podstrony/oferta/drzwi-zewnetrzne/arktyczna/thule.html lub takie http://www.drzwi-cal.pl/podstrony/oferta/drzwi-zewnetrzne/arktyczna/svalbard.html

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?188637-Dziennik-Anatola/page22 post nr #429

 

energooszczędne , proste w kolorze złoty dąb ( lub zbliżone) z jedną wąską szybką ?

 

I najważniejsze że skrzydło miałoby mieć 100cm ( otwór 114 cm) , nie widzę tam takiego rozmiaru:(

Edytowane przez modena
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam przecież odnośniki do cennika. Pod 100 otwór powinien mieć około 108

Przez tą budowę nie mam czasu nawet się zagłębić w temat i dokładnie pooglądać , masakra :rolleyes::sick:

Już wiem co mniej więcej ile kosztuje :D.

Wydawało mi się że drzwi drewniane nie będą się rozszerzać i kurczyć tak jak stalowe , ale chyba byłam w błędzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrej jakości drzwi drewniane nie powinny bardzo chodzić (zmieniać wymiarów i kształtu). Zależy też na której stronie świata masz usytuowane drzwi, czy masz wiatrołap i jak jest ogrzewany budynek zimą. Do tego dochodzi zadaszenie i zacienienie drzwi latem.

 

Drewno tak jak stal ma swoje plusy i minusy. Nie każde drzwi lub nie każda technologia nadaje się w każde miejsce :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam przecież odnośniki do cennika. Pod 100 otwór powinien mieć około 108

 

Chyba coś źle odczytałeś (albo ja? )

Oznaczenie dla drzwi "90- dziewięćdziesiątki" czy "100- setki" oznacza światło przejścia, czyli szerokość między futryną po otwarciu.

Drzwi "100" mają z reguly wymiar zewnętrzny ok 110cm, wiec potrzebny jest zwykle ciut większy otwór. Jesli nie ma tej informacji w katalogu to najłatwiej dodać 10cm do rozmiaru "90" i tak w Calu do zalecanego otworu 106cm dodajemy 10cm i mamy 116cm. Ale tu jest także opcja zamówienia bez dopłaty drzwi które będą miały 110cm szerokości zewnętrznej, wiec bez problemu zmieszczą się w otwór 114cm.

Zgodnie z cennikiem - str 16 na dole:

http://www.drzwi-cal.pl/assets/cenniki/CAL_cennik_drzwi_zewnetrznych.pdf

dopłata do 100 to 600zl dla sosny, 900 dla dębu. O ile drzwi Cala wychodzą kompletnie ok . 3 do 5 tys. zł to trzeba doliczyć jeszcze tą dopłatę.

Ogólnie - uważam że są warte swojej ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś źle odczytałeś (albo ja? )

Oznaczenie dla drzwi "90- dziewięćdziesiątki" czy "100- setki" oznacza światło przejścia, czyli szerokość między futryną po otwarciu.

Drzwi "100" mają z reguly wymiar zewnętrzny ok 110cm, wiec potrzebny jest zwykle ciut większy otwór. Jesli nie ma tej informacji w katalogu to najłatwiej dodać 10cm do rozmiaru "90" i tak w Calu do zalecanego otworu 106cm dodajemy 10cm i mamy 116cm. Ale tu jest także opcja zamówienia bez dopłaty drzwi które będą miały 110cm szerokości zewnętrznej, wiec bez problemu zmieszczą się w otwór 114cm.

Zgodnie z cennikiem - str 16 na dole:

http://www.drzwi-cal.pl/assets/cenniki/CAL_cennik_drzwi_zewnetrznych.pdf

dopłata do 100 to 600zl dla sosny, 900 dla dębu. O ile drzwi Cala wychodzą kompletnie ok . 3 do 5 tys. zł to trzeba doliczyć jeszcze tą dopłatę.

Ogólnie - uważam że są warte swojej ceny.

Biję się w piersi masz rację- popierniczyło mi się z 90.:bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak to ... najgorzej wytłumaczyć stronność drzwi :). Ostatnio Klient upierał się że są to drzwi prawe bo prawą ręką łapie za klamkę i otwierają się na prawą stronę. Tyle, że stał nie po tej stronie drzwi a do tego w lewym ręku miał zakupy i tak właśnie określił stronność drzwi :). Już nie wiedziałem jak tłumaczyć temu Panu o co chodzi więc przyjęliśmy że to są drzwi które mu pasują i ma taką samą stronność w domu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stronność drzwi określa się w taki sposób:

-stań przed drzwiami z tej strony, abyś skrzydło ciągnął do siebie

-jeśli zawiasy są po lewej to skrzydło lewe i na odwrót

 

Jeśli pchasz drzwi OD siebie to sytuacja odwrotna. Pchasz na lewą stronę (po lewej zawiasy) to drzwi są prawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh. Kolejne pojęcie które muszę sobie zapisać i zapamiętać - nigdy w sumie nie zwracałem uwagi na to jak drzwi się otwierają. Do głowy mi przyszło takie pytanie, jak lepiej by drzwi się otwierały? Do wewnątrz czy też zewnątrz? Ma to jakieś znaczenie nie licząc po prostu tego, że muszę pociągnąć/popchnąć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachorowałam na Cal Zyndram :bash::rolleyes: .Wyceniono mi je na około 3xxx z montażem w sośnie i 4.xxx zł w dębinie.

 

Czy warto dopłacić różnice 700zł do wykończenia dębowego ?:confused:

Czy rzeczywiście są lepsze /trwalsze.

 

Mam dylemat : po taniości kmt czy Zyndram . Różnica we współczynnikach chyba znaczna .

 

Drzwi u mnie od wschodu , nie mam żadnego zadaszenia , będziemy robić daszek szklany coś zbliżonego do tego dla lepszego zacienienia raczej ze szkła grafitowego http://muratordom.pl/galeria/zdjecie_przejrzyste-zadaszenie-nad-drzwiami,113_11216_36422.html

 

Zdecydowaliśmy się na zwężenie otworu drzwiowego żeby weszło skrzydło 90cm (z futryną 100 cm):rolleyes: z powodu obawy o opadanie większego skrzydła .

 

Czy wodoszczelność : klasa 3 i przepuszczalność powietrza: klasa 3 to parametry dobre czy słabe ??

Pozdrawiam

Edytowane przez modena
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani doradcy nie macie siły lub chęci na odpowiedź ;) Co z tą dębiną na drzwiach ? Rozbijać skarbonkę i szykować te 700zł czy niekoniecznie ?

 

Czy klasa 3( wodoszczelność i przep. powietrza ) jest w porządku?

 

Proszę nie bić jeśli już o tym kiedyś było .Nie nadążam z czytaniem

http://emotikona.pl/emotikony/pic/36pc.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wykończenie dębowe.Całe są z dębu (przynajmniej na ile ja sie orientuje).

700 zł pożałujesz ze nie wydałas, jak przy pierwszym uderzeniu, wnoszeniu mebli zobaczysz uszkodzenie...

Warto. Przede wszystkim dlatego, że dębowe będzie trwalsze i posłuży wiele lat dłużej.

Przepuszczalność klasa 3 w drzwiach to dobry wynik. Większość drzwi deklaruje klasę niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Fina. Dopłata do dębu 700zł to dużo i niedużo. Jakościowo samo drewno dębowe jest znacznie lepsze od sosny. Inna gęstość drewna, inny czas wzrostu drzewa itd. Technologiem drewna może nie jestem ale co nieco wiem :). Nawet dąb lepszy do palenia w kominku jak drzwi Ci się znudzą ;)

 

Kilka porównań dębu i sosny:

http://portalwiedzy.onet.pl/33715,,,,drewno_rodzaje,haslo.html (choć onet nie jest dla mnie jakimś super źródłem wiedzy)

http://planeria.pl/artykul/drewno-gatunki-rodzaje-i-zastosowanie-1399/ (zobacz do czego stosuje się dany gatunek drewna ... na budowę statku raczej lipnego drewna nie stosuje się)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Drewno_%28technika%29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za króko żyje by powiedzieć ile wytrzyma stolarka dębowa. Wiem za to jedno - jak już się nam trafi stara ościeżnica do wycięcia, to... niech to - taka jest twarda i oporna! robimy to ręcznie(piła +łapka). W tym samym czasie co jedną dębową wywalę 3-5 "zwykłych", sosonowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za króko żyje by powiedzieć ile wytrzyma stolarka dębowa. Wiem za to jedno - jak już się nam trafi stara ościeżnica do wycięcia, to... niech to - taka jest twarda i oporna! robimy to ręcznie(piła +łapka). W tym samym czasie co jedną dębową wywalę 3-5 "zwykłych", sosonowych.

 

Nawet te stare dębowe czy sosnowe są znacznie mocniejsze niż te dzisiejsze. Nie wiem czemu - może inne parametry drewna były kiedyś i dziś. Nawet jak sosnową wyrywasz to siłą rzeczy uszkodzi się ją i wtedy zapach żywicy ładnie rozchodzi się w powietrzu.

Najgorzej z wyrywaniem jak jakaś mądra głowa robiła kiedyś ościeżnice wmurowaną w ścianę na 10cm. Z taką to można dopiero się nawalczyć.

 

Tamas - kilka postów wyżej wrzucałem porównanie drewna dla zainteresowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...