krzysieek 14.09.2015 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2015 jeszcze raz dzięki byłem przekonany do TP tak może w 80% głownie po lekturze forum ale teraz uzyskałem potwierdzenie. Poszerzenie tez zamontuje......Teraz tylko dobry montażysta... i jakoś to będzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 15.09.2015 05:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2015 U mnie podczas testu szczelnosci Blower Door TP spisaly sie na medal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Primaaa 15.09.2015 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2015 Witammam takie pytanie, czy mając okna z pakietem trzyszybowym o Ug=0,5W/m2K i profilem U(f)=0,95 W/m2K wybierając drzwi wypadałoby skupić się na drzwiach zewnętrznych o U chociaż poniżej 1 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 15.09.2015 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2015 Wypadałoby. A do tego dobra szczelność o paramatrze "a"nie gorszym niż kl. 3. Wtedy będzie "odpowiedni" standard do okien, czyli klasa wyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysieek 17.09.2015 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Witam drzwi zamówione TP 26 dzięki za podpowiedzi, aczkolwiek mam jeszcze jedno pytanko bardziej może dotyczące wyglądu i użytkowania niż montażu czy ktoś może mi porównać przeszklenie reflex i szkło weneckie? Mam do soboty czas zmienić decyzję dotyczącą przeszklenia... Róznica w cenie to około 250 złotych i zastanawiam się czy dopłacić a nigdzie w okolicy nie mam takich drzwi z szkłem weneckim żeby zobaczyć róznicę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 17.09.2015 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Refleks - ma najczęściej brązowy odcień - odbija światło, lekko przyciemnia - ma efekt lekkiego lustra.Szkło weneckie - maksymalnie możliwe lustro - z efektem srebrnym. Bardzo przyciemnia (przez szybę wpadnie mało światła do środka) - mocno odbija obraz. Jak dla mnie - takie drzwi mocno biją po oczach lustrem. Jedno i drugie swoje właściwości zachowuje tylko do momentu, kiedy w domu jest ciemniej niż na zewnątrz, druga sprawa - nigdy nie ukrywa widoku w środku w 100%. Reasumując:lustro weneckie rozważałbym wtedy, gdy drzwi wychodzą np. bezpośrednio na chodnik., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzysieek 17.09.2015 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2015 (edytowane) właśnie o to ukrycie widoku w środku mi chodzi..... gdybyś miał procentowo powiedzieć to ile procent dałbys refleksowi ile szkłu? Z innej beczki rozumiem że w zabezpieczenia klamki i wkładki klasy c warto zainwestować? Edytowane 17 Września 2015 przez krzysieek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brysia8 19.09.2015 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Jestem na bardzo początkowym etapie, ale czując że później może być za późno to zapytam teraz, czy planowane wymiary: W ŚWIETLE MURU 1800 (800+1000) x 2170 mmW ŚWIETLE OŚCIEŻNIC 1700 x 2100 mmnie zrujnuje mnie?Przeglądałam kilka firm i coś czuję że będzie ciężko.Proponujecie coś teraz zmienić? http://s19.postimg.org/9ol8koqfj/drzwi_zew.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 20.09.2015 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2015 Jak się porywasz na budowe to chyba masz jakieś zapasy;).Slusznie pytasz o cenę ale by uzyskac konkrety to okresl model i standard i przejdź sie po sklepach i zrob wyceny.duzy otwor-duza cena. Na oko Od 6 do 12 tys ale to i tak wykluczam te najdroższe opcje. Przede wszystkim zwroc jednak uwagę na wysokosc:dzis dobre drzwi w typowych wymiarach potrzebują ok211cm otworu mierzonego od gotowej podlogi. Starsze typy wymagaja ok 208-209cm. 217 to za dużo i będzie potrzeba dopłacać za nietypowosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Primaaa 21.09.2015 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2015 zastanawiam sie na dwoma firmami, AFB - http://www.drzwi.krakow.pl i ART - TOM - http://www.art-tom.plktóra z nich będzie lepsza ? polecacie którąś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 22.09.2015 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Zależy do czego te drzwi, z czego ściana, czy jest wiatrołap itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Primaaa 22.09.2015 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Września 2015 a to ma znaczenie w ocenie firmy która lepsze robi drzwi ?drzwi oczywiście wejściowe do domu drewniane, jest wiatrołap ale bez okien, sciana z porotermu + 12 stryro nad drzwiami jest mały balkon i są od południa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 23.09.2015 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Witam, jeżeli podobne pytanie było to wybaczcie, ale przejrzałem temat tylko pobieżnie. Otóż zrobiłem trochę za mały otwór na drzwi , ma teraz w świetle 1000x2060 (jest to szerokość otworu w murze i wysokość od nadproża do wykończonej podłogi, w przyszłości ). Większość typowych rozmiarów nie pasuje, a powiększenie otworu nie wchodzi w grę. Tutaj pojawiają się dwa pytania. Pierwsze, jak w takim otworze dobrze i szczelnie zamontować typowy rozmiar drzwi np.: 1090 x 2115 ? Myślałem o MOWO, ale tu by trzeba 7mb, a najmniejszy pakiet to chyba 5m. Myślałem też że może na kątowniki ciesielskie po za murem, ale tu kłopot z uszczelnieniem itp. Więc jak to zrobić żeby było dobrze i szczelnie? Czy może dzwi koniecznie trzeba montować w murze? Druga sprawa to producent i model drzwi? Doradzicie jaki wybrać? Muszę być w miarę ciepłe Uw 0,8-1,0, 3 uszczelki i ciepły próg. Bardzo podobają mi się drzwi CALa z serii arktycznej, robią bardzo dobre wrażenie na żywo, ale troche drogawo wychodzą z dodatkami. Jakieś inne solidne firmy polecicie? Tutaj jest zdjęcie obecnego stanu otworu. Przed nadproże pójdzie jeszcze 8cm styroduru aby wyrównać się z murem. Więc kolejne utrudnienie bo górna część drzwi musiała by być mocowana jakoś przez styrodur. BTW sorry za jakość foty i bałagan na zdjęciu http://pics.tinypic.pl/i/00705/0mb3j3a69w1c.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 23.09.2015 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Ja nie widzę konieczności kupowania Cali arktycznych. Rycerskie zmieszczą się w U 1,0 a do tego możesz je zamówić w rozmiarze 100cm i ew. skrócone. Tak czy inaczej -szerokość trzeba poprawić. Jak już będziesz piłował pustaka, to wystarczy 103, ale tym samym cięciem piły można zrobić 105-106 lub więcej, a to otwiera kolejne możliwości:)Górą się nie przejmuj - da się przeżyć bez mocowania dyblem przez ramę. Stalówki jej nie przewidują a w drewnianych kotwa sięgnie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 24.09.2015 05:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 (edytowane) Czyli mówisz że montaż w warstwie izolacji nie przejdzie? Może i lepiej bo ciągłe otwieranie i trzaskanie ciężkim skrzydłem mogło by coś nabroić. Poszerzanie otwóru mam ograniczone bo nad nim jest nadproże 120cm - jak zrobił bym otwór 1100 to jakie były by te kolejne możliwości?. Z tej arktycznej podoba mi się Sędziwój, a czy 2 uszczelki to nie za mało? Dom mam/będę miał dosyć szczelny i nie chcę żeby drzwi były jego najsłabszym punktem. Kolejna sprawa - przejmować się tym że drzwi są na południe (słońcem w zimę)? Ale pod zadaszeniem? Edytowane 24 Września 2015 przez sebcioc55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 24.09.2015 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Witam Czyli mówisz że montaż w warstwie izolacji nie przejdzie? Może i lepiej bo ciągłe otwieranie i trzaskanie ciężkim skrzydłem mogło by coś nabroić. Poszerzanie otwóru mam ograniczone bo nad nim jest nadproże 120cm - jak zrobił bym otwór 1100 to jakie były by te kolejne możliwości?. Z tej arktycznej podoba mi się Sędziwój, a czy 2 uszczelki to nie za mało? Dom mam/będę miał dosyć szczelny i nie chcę żeby drzwi były jego najsłabszym punktem. Kolejna sprawa - przejmować się tym że drzwi są na południe (słońcem w zimę)? Ale pod zadaszeniem? Ja nie widzę problemu aby zamontować drzwi drewniane w ociepleniu - i co niby można "nabroić" ? jeżeli montaż będzie wykonany jak należy nie będzie żadnych problemów. Co zaś to próby szczelności to miejsce w jaki zamontujesz drzwi nie ma znaczenia, ma za to staranność i zastosowane materiały. Co do zadaszenia to chyba tylko Wiking w kompozytowych drzwiach dopuszcza BRAK zadaszenia, każde drewno czy stal takowego wymaga - o ile nie zmieniły się wytyczne producentów, których znam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Brysia8 24.09.2015 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Jak się porywasz na budowe to chyba masz jakieś zapasy;). Slusznie pytasz o cenę ale by uzyskac konkrety to okresl model i standard i przejdź sie po sklepach i zrob wyceny. duzy otwor-duza cena. Na oko Od 6 do 12 tys ale to i tak wykluczam te najdroższe opcje. Przede wszystkim zwroc jednak uwagę na wysokosc:dzis dobre drzwi w typowych wymiarach potrzebują ok211cm otworu mierzonego od gotowej podlogi. Starsze typy wymagaja ok 208-209cm. 217 to za dużo i będzie potrzeba dopłacać za nietypowosc. Dziękuję za odpowiedź Dobrze że teraz to wyłapaliśmy, już wiem że będziemy wysokość redukować i doświetlenie o połowę zmniejszymy na 40 cm !! Podobają mi się drzwi metalowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 24.09.2015 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Chodzi mi o nabrojenie w pozniejszej eksploatacji. Masz jakies przyklady takiego montazu? W temacie szczelnosci to chodzilo mi o same drzwi, lepiej 3 uszczelki niz 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 24.09.2015 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Chodzi mi o nabrojenie w pozniejszej eksploatacji. Masz jakies przyklady takiego montazu? W temacie szczelnosci to chodzilo mi o same drzwi, lepiej 3 uszczelki niz 2. W wątku wikedowym jest moja fotka z montażu TermoPrestige w ociepleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 24.09.2015 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Września 2015 W temacie szczelności patrzy się na parametr "przepuszczlaność powietrza". Dobre okna mają kl.4. Słabsze - trzecią. Nieprzebadany badziew - pewnie drugą. Przeciętne drzwi stalowe to kl. 2. Dobre drzwi kl.3, Czwarta to już klasa sama w sobie. Jak już przemawiają do CIebie uszczelki to patrz szczególnie na próg. Czasem drzwi mają dwie - trzy - a na progu jedną i do tego słabo rozwiązaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.