Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam

drzwi zamówione TP 26 dzięki za podpowiedzi, aczkolwiek mam jeszcze jedno pytanko bardziej może dotyczące wyglądu i użytkowania niż montażu czy ktoś może mi porównać przeszklenie reflex i szkło weneckie? Mam do soboty czas zmienić decyzję dotyczącą przeszklenia... Róznica w cenie to około 250 złotych i zastanawiam się czy dopłacić a nigdzie w okolicy nie mam takich drzwi z szkłem weneckim żeby zobaczyć róznicę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Refleks - ma najczęściej brązowy odcień - odbija światło, lekko przyciemnia - ma efekt lekkiego lustra.

Szkło weneckie - maksymalnie możliwe lustro - z efektem srebrnym. Bardzo przyciemnia (przez szybę wpadnie mało światła do środka) - mocno odbija obraz. Jak dla mnie - takie drzwi mocno biją po oczach lustrem.

Jedno i drugie swoje właściwości zachowuje tylko do momentu, kiedy w domu jest ciemniej niż na zewnątrz, druga sprawa - nigdy nie ukrywa widoku w środku w 100%.

Reasumując:

lustro weneckie rozważałbym wtedy, gdy drzwi wychodzą np. bezpośrednio na chodnik.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na bardzo początkowym etapie, ale czując że później może być za późno to zapytam teraz, czy planowane wymiary:

W ŚWIETLE MURU 1800 (800+1000) x 2170 mm

W ŚWIETLE OŚCIEŻNIC 1700 x 2100 mm

nie zrujnuje mnie?

Przeglądałam kilka firm i coś czuję że będzie ciężko.

Proponujecie coś teraz zmienić?

 

http://s19.postimg.org/9ol8koqfj/drzwi_zew.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się porywasz na budowe to chyba masz jakieś zapasy;).

Slusznie pytasz o cenę ale by uzyskac konkrety to okresl model i standard i przejdź sie po sklepach i zrob wyceny.

duzy otwor-duza cena. Na oko Od 6 do 12 tys ale to i tak wykluczam te najdroższe opcje. Przede wszystkim zwroc jednak uwagę na wysokosc:dzis dobre drzwi w typowych wymiarach potrzebują ok211cm otworu mierzonego od gotowej podlogi. Starsze typy wymagaja ok 208-209cm. 217 to za dużo i będzie potrzeba dopłacać za nietypowosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jeżeli podobne pytanie było to wybaczcie, ale przejrzałem temat tylko pobieżnie. Otóż zrobiłem trochę za mały otwór na drzwi :bash:, ma teraz w świetle 1000x2060 (jest to szerokość otworu w murze i wysokość od nadproża do wykończonej podłogi, w przyszłości ;)). Większość typowych rozmiarów nie pasuje, a powiększenie otworu nie wchodzi w grę. Tutaj pojawiają się dwa pytania. Pierwsze, jak w takim otworze dobrze i szczelnie zamontować typowy rozmiar drzwi np.: 1090 x 2115 ? Myślałem o MOWO, ale tu by trzeba 7mb, a najmniejszy pakiet to chyba 5m. Myślałem też że może na kątowniki ciesielskie po za murem, ale tu kłopot z uszczelnieniem itp. Więc jak to zrobić żeby było dobrze i szczelnie? Czy może dzwi koniecznie trzeba montować w murze?

Druga sprawa to producent i model drzwi? Doradzicie jaki wybrać? Muszę być w miarę ciepłe Uw 0,8-1,0, 3 uszczelki i ciepły próg. Bardzo podobają mi się drzwi CALa z serii arktycznej, robią bardzo dobre wrażenie na żywo, ale troche drogawo wychodzą z dodatkami. Jakieś inne solidne firmy polecicie?

 

Tutaj jest zdjęcie obecnego stanu otworu. Przed nadproże pójdzie jeszcze 8cm styroduru aby wyrównać się z murem. Więc kolejne utrudnienie bo górna część drzwi musiała by być mocowana jakoś przez styrodur.

BTW sorry za jakość foty i bałagan na zdjęciu ;)

 

http://pics.tinypic.pl/i/00705/0mb3j3a69w1c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę konieczności kupowania Cali arktycznych. Rycerskie zmieszczą się w U 1,0 a do tego możesz je zamówić w rozmiarze 100cm i ew. skrócone.

Tak czy inaczej -szerokość trzeba poprawić. Jak już będziesz piłował pustaka, to wystarczy 103, ale tym samym cięciem piły można zrobić 105-106 lub więcej, a to otwiera kolejne możliwości:)

Górą się nie przejmuj - da się przeżyć bez mocowania dyblem przez ramę. Stalówki jej nie przewidują a w drewnianych kotwa sięgnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz że montaż w warstwie izolacji nie przejdzie? Może i lepiej bo ciągłe otwieranie i trzaskanie ciężkim skrzydłem mogło by coś nabroić.

Poszerzanie otwóru mam ograniczone bo nad nim jest nadproże 120cm - jak zrobił bym otwór 1100 to jakie były by te kolejne możliwości?:). Z tej arktycznej podoba mi się Sędziwój, a czy 2 uszczelki to nie za mało? Dom mam/będę miał dosyć szczelny i nie chcę żeby drzwi były jego najsłabszym punktem.

Kolejna sprawa - przejmować się tym że drzwi są na południe (słońcem w zimę)? Ale pod zadaszeniem?

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czyli mówisz że montaż w warstwie izolacji nie przejdzie? Może i lepiej bo ciągłe otwieranie i trzaskanie ciężkim skrzydłem mogło by coś nabroić.

Poszerzanie otwóru mam ograniczone bo nad nim jest nadproże 120cm - jak zrobił bym otwór 1100 to jakie były by te kolejne możliwości?:). Z tej arktycznej podoba mi się Sędziwój, a czy 2 uszczelki to nie za mało? Dom mam/będę miał dosyć szczelny i nie chcę żeby drzwi były jego najsłabszym punktem.

Kolejna sprawa - przejmować się tym że drzwi są na południe (słońcem w zimę)? Ale pod zadaszeniem?

 

Ja nie widzę problemu aby zamontować drzwi drewniane w ociepleniu - i co niby można "nabroić" ? jeżeli montaż będzie wykonany jak należy nie będzie żadnych problemów. Co zaś to próby szczelności to miejsce w jaki zamontujesz drzwi nie ma znaczenia, ma za to staranność i zastosowane materiały.

 

Co do zadaszenia to chyba tylko Wiking w kompozytowych drzwiach dopuszcza BRAK zadaszenia, każde drewno czy stal takowego wymaga - o ile nie zmieniły się wytyczne producentów, których znam.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się porywasz na budowe to chyba masz jakieś zapasy;).

Slusznie pytasz o cenę ale by uzyskac konkrety to okresl model i standard i przejdź sie po sklepach i zrob wyceny.

duzy otwor-duza cena. Na oko Od 6 do 12 tys ale to i tak wykluczam te najdroższe opcje. Przede wszystkim zwroc jednak uwagę na wysokosc:dzis dobre drzwi w typowych wymiarach potrzebują ok211cm otworu mierzonego od gotowej podlogi. Starsze typy wymagaja ok 208-209cm. 217 to za dużo i będzie potrzeba dopłacać za nietypowosc.

 

Dziękuję za odpowiedź

Dobrze że teraz to wyłapaliśmy, już wiem że będziemy wysokość redukować i doświetlenie o połowę zmniejszymy na 40 cm !!

Podobają mi się drzwi metalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie szczelności patrzy się na parametr "przepuszczlaność powietrza". Dobre okna mają kl.4. Słabsze - trzecią. Nieprzebadany badziew - pewnie drugą.

Przeciętne drzwi stalowe to kl. 2. Dobre drzwi kl.3, Czwarta to już klasa sama w sobie.

Jak już przemawiają do CIebie uszczelki to patrz szczególnie na próg. Czasem drzwi mają dwie - trzy - a na progu jedną i do tego słabo rozwiązaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...