Aneta kr 20.10.2011 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Mam tylko jedno okno dachowe w łazience 74/118. 74/140 wydawało mi się za duże. Bardzo fajne okna ma ROTO otwierane w 1/3 a nie jak wszystkie w 1/2 wysokości. Przy otwartym oknie w 1/3 nie ma mozliwości uderzenia się głową w skrzydło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SamurajJack 20.10.2011 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Ja polecam 78/140 Fakro pre-select. Pre-select ma tę zaletę że otwiera się zarówno 1/2 jak również 1/3. Otwieranie 1/3 jest wygodne w użytkowaniu codziennym, natomiast 1/2 idealnie nadaje się do mycia bo można je obrócić 180 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emka10 20.10.2011 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2011 Witam.Chcę zbudować dom w groszku 2.Mam ogromną prośbę.Czy mogłabym prosić o zdjęcia z wnętrza domu i jakieś praktyczne wskazówki np. co zmienić, poprawić itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosia sz-n 21.10.2011 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2011 Witaj Emka10, moje zmiany opisałam na str. 136 niniejszego forum. Z tego co tam napisałam na razie wiekszość się realizuje. Materiały kupuje firma, a nie my jak pisałam i okno w salonie na przeciwko kominka zmieniłam na 180 x 150 (będzie to witryna bez możliwości otwierania) aby je umyć będę wychodziła na taras taka dziwna kombinacja jest niezbędna gdyż chcę okna jednoskrzydłowe i jest to zbyt duży rozmiar i ciężar by się mogło takie skrzydło otwierać. Z tego co można zaobserwować każdy wprowadza jakieś zmiany stosownie do swych potrzeb, oczekiwań. Trudno jednoznacznie powiedzieć co jest najlepsze, a co co mniej dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
supernik 21.10.2011 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2011 Po wymurowaniu ścianek działowych jakiś mały się ten groszek wydaje - oczywiście od wewnątrz.Z zewnątrz jest całkiem spory ale jak się wejdzie d ośrodka to pokoiki jakieś takie maławe, łazienka na dole też taka maława tylko wejść i usiąść na kiblu i koniec miejsa, ale może to złudzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
STEFANY 22.10.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Supernik a co byś chciał w tej dolnej łazience jeszcze robić? Groszek nie jest mały, uwierzcie mi na słowo. Wiem coś o tym, szczególnie przy sobocie jak go ogarniam, zawsze wtedy psioczę, że nie wybudowaliśmy czego do 100 m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SamurajJack 22.10.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Ja swojego ciut powiększyłem - garaż, pokój nad garażem, taras i pomieszczenie piwniczne pod garażem.... no i teraz z przerażaniem patrzę na koszt poszadzek, bo wyszło, że jest ich 360 m2 Moj wariant to Groszek4 z tymi lekkimi modyfikacjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
supernik 23.10.2011 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2011 Cześć.U mnie ścianki działowe już stoją. Więźba położona i przykryta folią, czekam na blachę.Spotkałem się z opinią że okap od strony kuchni i klatki schodowej (spadaące połacie dachu) jest za duży.Według projektu jest to 95 cm od muru i 126 od osi murłaty. Starałem się zachować te wymiary, ale zdanime innych ludzi (murarz, troche dekarz) to ciut przy dużo. Oni zawsze robili na 80. UWażają że osadzający się śnieg na końcu dachu może powodować wyginanie krokwi a te ruchy sufity na poddaszu i pękanie sufitu.Jaką długość okapu wy macie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bognas 24.10.2011 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2011 My niestety od ponad miesiąca stoimy z robotami - czekamy na cieślę W ubiegłym tygodniu zamówilismy okna. Co do zmian, to my także wprowadziliśmy kilka, które juz zresztą opisywałam, ostatnią modyfikacja jest zmniejszenie pokoju na dole na korzyść łazienki, gdyz chce tam wstawić także pralkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
violuś 26.10.2011 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 cześć,czy ktoś z was mógłby mi powiedzieć ile kosztowały was wylewki i tynki,wiem,że zależy to od paru czynników ale napiszcie kto i jak miał robione,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
supernik 26.10.2011 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2011 Mi murarz proponował za 21zł/m2 tyn cementowy a na tynku szlichta z piasku kwarcowego - wszystko w cenie, materiał w okolicach: paleta cementu (500 zł), wywrotka piachu najtańszego (300-400zł), piasek kwarcowy (100-200 zł), worek cementu worek wapna. Trzeba to przemnożyć przez powierzchnie ścian i wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luk106 30.10.2011 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Witam ponownie Otrzymałem odpowiedź z Vattenfall o warunkach przyłączenia do sieci energetycznej. Dwie rzeczy mnie zaniepokoiły: 1. integralną częścią warunków przyłączenia jest umowa, w której zobowiązujemy się do podłączenia do sieci w ciągu dwóch lat tj do 15.11.2013 (za przekroczenie tego terminu przewidziane są kary); 2. szcowany koszt przyłączenia to 5 tys. PLN, w tym 2.9 tys PLN projekt przyłącza. W związku z powyższym chciałbym Was zapytać czy to są standardowe warunki? Zaznaczam, że składałem wniosek o wydanie warunków przyłączenia do sieci w celu uzyskania warunków zabudowy. Swoją drogą to 5000 PLN również wydaję siękwotą wygórowaną. Projekt całego domu to ok 2200 PLN, a oni sobie liczą 2900 PLN za projekt przyłącza. Nie znam się na tym, a nie chcę zostać nabity w butelkę. Proszę o radę co dalej z tym fantem zrobić. Do dwóch tygodni zakład energetyczny oczekuje na odesłanie podpisanej umowy.Dodam,że chodzi o przyłącze prądu trójfazowego o mocy 10 kW. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budrom 72 30.10.2011 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 luk 106 zle przeczytałes umowe pewnie pisze że masz zapłacić za kazdy kilowat a nawiasem mówiąc mój projekt z wykonaniem kosztuje 45 500zł.a zapłaciłem 1700 za 12kw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luk106 30.10.2011 15:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 (edytowane) Nie ma mowy o złym przeczytaniu umowy... wiem o czym piszesz. w umowie mam 10 kW x 118,70 zł/kW = 1187 zł + VAT = 1460,01 zł.Osobny punkt jednak mówi cyt. "szacowany koszt realizacji warunków przyłączenia wynosi 5,0 tys. zł w tym koszt dokumentacji technicznej wynosi 2,9 tys. zł.Rozumiem przez to, że za doprowadzenie instalacji elektrycznej do punktu podpięcia (miejsca dostarczania energii) tj projekt tegoż przyłącza i roboty wraz z materiałem zakład energetyczny życzy sobie 5000 PLN.Wydaje mi się, że to dosyć dużo, zwłaszcza w kwestii tego projektu. Mogę się jednak mylić i stąd moje pytania. No i co z tą umową. Czy muszę się zobowiązywać do cyt. " wykonania odcinka linii kablowej czterożyłowej od złącza pomiarowego do tablicy rozdzielczej w budynku, gdzie należy wykonać uziemienie oraz rozdział przewodu PEN ne PE i N." w terminie do 01.11.2012 cyt. "w przypadku niedotrzymania terminu przedsiębiorstwo energetyczne będzie uprawnione do naliczenia kary umownej w wysokości 0,1% opłaty za przyłączenie, za każdy dzień zwłoki." Edytowane 30 Października 2011 przez luk106 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
supernik 31.10.2011 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 (edytowane) Jakie sa warunki umowy ?Umowa wystepuje z reguły w 3 wersjach w zalezności kto co robi:1) ty robisz projekt i wykonanie2) ty robisz projekt a Zakład wykoananie3) zakład robi wykonanie i projekt Najtańsza opcja to nr 3 ale najdłuższa, najszybsza opcja 1 ale najdroższa. W każdwej z wersji przyłącze jest własnością zakładu więc on musi stac się właścixcielem dokumentaci projektowej i włascicielem kabla - czyli jak ty to wykonujesz to on od ciebie odkupi. A jesli robi to Zakład to koszty są po jego stronie. Opłata wynosi tyle co za moc czyli koło 1700 zł ale dlaczego tylko 10 kW, standardem jest 14 kW.,Jakie zabezpieczenia będa zastosowane.Jaka jest długość przyłącza do szafki z licznikiem i od licznika do domu ? Najlepiej rzuć podpisaną umowę, warunki przyłączenia do sieci, mapę jeśli masz i podaj linka to obczaimy o co chodzi. No i zadaj jeszcze raz zwięzłe i konkretne pytanie.Czy wystąpiłeś o wydanie warunków na przyłącze docelowe czy prowizorkę budowlaną ?Czy określiłeś że przyłącze potrzebne na plac budowy ? Edytowane 31 Października 2011 przez supernik dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budrom 72 31.10.2011 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 luk 106 "a nie mówiłem" a te 10 kw to masz troche za mało jak widac to nie tylko moja opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
luk106 01.11.2011 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2011 (edytowane) No i się wyjaśniło. Napisałem zapytanie do zakłądu energetycznego i okazuje się, że kwota 5000 zł to koszt inwestycji, który ponosi Vattenfall. Przepraszam za zamieszanie. Przy okazji wyszła jednak inna sprawa. Moc przyłącza określałem posługując się narzędziem na stronie Vattenfall. Wyszło, że potrzebuję łącze o mocy 8 kW. Stwierdziłem, że jak podniosę tą wartość do 10 kW to wystarczy. Teraz już widzę, że to będzie za mało. Dzięki za pomoc. Edytowane 1 Listopada 2011 przez luk106 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
supernik 02.11.2011 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 Wszystko zależy od bezpiecznika. Wydaje się że potrzebujesz jak każdy standardowy ludek mieć zabezpieczenia 25 A z których w zależności o terenu kraju wynika moc koło 14 kW.Za moc po odbiorze domu nie będziesz płacił w fakturach, więc im większa moc i wielkość bezpiecznika tym dla ciebie lepiej.A propos jaki cel określiłeś w warunkach przyłączenia - bo prąd na cele budowlane jest dla zwykłego żuczka dość drogi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
STEFANY 02.11.2011 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Listopada 2011 hejka wrzuciłam w album obiecane sporo temu zdjęcia wnętrz, w końcu się zmobilizowałam. Może komuś się przydadzą, może kogoś zachęcą lub zniechęcą do pewnych rozwiązań - na etapie budowania wiele jeszcze można zmienić. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosia sz-n 03.11.2011 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2011 Hej, Stefany dzięki za kolejne zdjęcia - oczywiście są bardzo pomocne. Widzę, że zmieniliście kolor wnęk przy TV na kamień - fajnie to wyszło. Ciekawie wyszedł kominek w narożniku i telewizor blizej wejścia. My zamurowaliśmy okno obok kominka i tam zawiśnie TV, kominek będzie w planowanym miejscu. My w tej chwili mamy wybudowane szczyty na poddaszu i od jutra startują z murłatą i dachem. Ja też pozmieniałam trochę poddasze i stojąc na górze próbuję sobie wyobrazić ścianki działowe, ustawienie mebli itd. Chyba zrobimy tak jak Wy - kaloryfer obok okna. Syn wymyślił pod oknem biurko (zlikwidowaliśmy balkony i są okna). Bardzo bym chciała być na takim etapie jak Wy teraz no ale wszystko po kolei. Mam nadzieję, że doczekam tego dnia. Podoba mi się u Was, no i ten blat kuchenny z zatopionym zlewem - super! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.