Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wymiana zaworu (kranika) doprowadzającego wodę do spłuczki

Recommended Posts

witam,

jestem początkujący .. potrzebuję pomocy w wymianie cieknącego kranika doprowadzającego wodę (poprzez elastyczny pleciony wąż stalowy) do spłuczki sedesu

sam kranik wychodzi bezpośrednio ze ściany (kafelki) i wygląda standardowo - z główką do zakręcania wody i wyjściem w dół - jak pewnie u części z was.

Jest całkowicie do wymiany.

Jak go odkręcić?

czym?

czy da rady to zrobić bez naruszenia ścian?

nowy zawór który mam ma gwint na zewnątrz - czy i jak go uszczelnić przed wkręceniem?

pomóżcie.. bez wody długo nie wytrzymam ;)

Po prostu wykręcasz. W lewo. W ścianie jest zamontowane takie cos z gwintem. Jak nie wystarczy siły w rękach chwyć kombinerkami.

Przed wkręceniem nowego owiń gwint taśmą teflonową (do kupienia w każdym markecie budowlanym) lub lepiej pakułami i pastą uszczelniającą (do kupienia tamże).

Przy wkręcaniu tez użyj kombinerek, lub klucza, ale owiń zawór kawałkiem dętki, lub płótna, aby nie zdrapać niklu.

arecki

...Przed wkręceniem nowego owiń gwint taśmą teflonową (do kupienia w każdym markecie budowlanym) lub lepiej pakułami i pastą uszczelniającą (do kupienia tamże)...

Stanowczo pakuły i smar. Ilekroć używałem taśmy teflonowej zawsze wcześniej, czy później połączenie przeciekało... Ten kto wymyślił taką taśmę oraz ten kto ją produkuje zapewne nie mają żadnego doświadczenia praktycznego...

Stanowczo pakuły i smar. Ilekroć używałem taśmy teflonowej zawsze wcześniej, czy później połączenie przeciekało... Ten kto wymyślił taką taśmę oraz ten kto ją produkuje zapewne nie mają żadnego doświadczenia praktycznego...

Zgadzam się z Tobą. Też używam tylko pakuł i pasty, ale znam osoby, które robią teflonem i jest szczelne. Mi tak nie wychodzi. Na 10 połaczeń zrobionych teflonem szczelne mam góra 2.

arecki