Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

projekt VIRGO pracownia DOBRE DOMY (DOMUS)


Recommended Posts

to zależy od materiały :) w przypadku tych bloczków zależy od gęstości, mogą mieć jak znalazłem na necie dla klasy gęstości 400 3,7 opór, a dla klasy 600 opór 2,1 :) nawet nie wiem który z materiałów przyjąłem w moich obliczeniach, chodziło mi głównie o pokazanie różnic jakie możemy uzyskać z ociepleniem i odpowiednim materiałem :) powiedz mi, jaki chcesz uzyskać opór cieplny ściany w swoim domu i czy też budujesz virgo, a jeśli tak to który ?:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

:D czagus sorka za pomylke,jasne ze granitowe parapeciki.Chyba przystaniemy na jasniejszym kolorku.Edit,a jaki kolorek parapecikow planujesz?o ile dobrze pamietam,okienka wewnatrz masz brazowe?my biale. :D :lol: :lol:

 

Iwona ja mam okna zloty dąb i parapety beda w takim samym kolorze. Właściwie to zamówilam je w ciemno u gościa, który robił mi drwi zewnetrzne. Parapety maja byc z tego co pamietam sosnowe, klejone warstwowo w pionie i poziomie, gr. 4cm i pokryte fornirem co pozwoli uzyskać kolor identyczny z oknami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi, jaki chcesz uzyskać opór cieplny ściany w swoim domu i czy też budujesz virgo, a jeśli tak to który ?

 

Witaj,

 

Ja buduję Virgo II z podwójnym garażem. Na razie u mnie etap prawie zakończonych fundamentów, tzn. w poniedziałek klejenie styropianu i po kilku dniach zasypywanie.

 

Co do technologii, to będę budował z Solbetu 400 36 cm, czyli tak jak jest w projekcie (w projekcie jest Ytong, ale wychodzi mi sporo drożej).

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ocieplenia, to wyszedłem z założenia, że pozostanę wierny projektowi. Generalnie przegrody typu Ytong czy Solbet o grubości ponad 36 cm i gęstości 400 nie wymagają docieplenia.

 

Czytałem opinie osób, które tak pobudowały i wcale zimno nie ucieka. Oczywiście są też osoby niezadowolone. Moim jednak zdaniem - sukces zależy od precyzyjnego wymurowania. Jeśli się popełni błędy, to niestety - efektu nie będzie. A przy technologii ściany 1W na cienką spoinę - o błąd niestety łatwo.

 

Tak więc u mnie będzie docieplenie "projektowe", czyli oprócz styropianu na ścianie fundamentowej (6 cm) - styropianowy cokół (6 cm) + docieplenia wieńców (12 cm), itp. Kupuję lepszej jakości styropian (o lepszych parametrach). Myślę, że wystarczy.

 

Co do bloga, przymierzam się, bo za kilka lat fajnie popatrzeć, jak to wszystko rosło.

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze dodatkowym plusem bloga jest to że pokazujesz innym jak buduje się ten projekt :) ja będę taki budował ale za parę lat dopiero, w sumie zakładał bym wtedy takie docieplenie, aby uzyskać opór cieplny ściany około 6-7 :) w sumie dobre docieplenie + dobre okna tak 0,7 W/mK daje naprawdę dobre ocieplenie domu, przy bardzo małych kosztach ogrzewania, co w okresie użytkowania ponad 10 lat na pewno się zwraca :) Myślałeś może nad zastosowaniem rekuperatora ?:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

mam pytanko kto zalewał stropy recznie bo chodzi mi ile poszło mniej wiecej cementu i żwiru na to?

 

dokładnie niewiem ile poszło cementu i żwiru ale radziłbym ci zalać z gruszki a to dlatego że wychodzi taniej - przeliczałem to, znalazłem gdzieś na stronie internetowej recepturę na beton B20 i poruwnywałem koszty , masz lepszy materjał (w betoniarniach oprócz żwiru dają kruszywo )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie samemu robi trzeba pilnować bardzo ile wody wlewamy do mieszanki, im więcej wody tym gorsze parametry betonu, czyli po prostu jest słabszy. Musisz wziąć pod uwagę, że gdy zamówisz gruszkę to po prostu zaleje strop i gotowe, a robienie to ręcznie to mała masakra, kupę czasu tracisz nie mówiąc już o tym, że strasznie jest pracochłonne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zgadzam, że lepiej jest wylać z gruszki. Pamiętam, kiedy budowaliśmy ok. 8 lat temu dom - fundamenty były z betono robionego na budowie. Rozpoczeliśmy po świcie, a kończyliśmy w blasku świateł samochodów. A jak teraz wylewaliśmy z gruchy - dwie godziny i po robocie.

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, którzy budowali, budują lub będą budować Virgo II. Jest to mój pierwszy wątek na tym forum jednak obecny "biernie" jestem tu już od dłuższego czasu. Podobnie jak Wy buduję wspólnie żoną Virgo II z podwójnym garażem (lustrzane odbicie), a Wasze wskazówki i uwagi są dla nas bezcenne.

Z góry przepraszam za pytania, które stałym bywalcom mogą wydać się banalne jednak Wasze podpowiedzi i opinie pomogą uniknąć wielu problemów, z którymi pewnie nie raz spotkaliście się lub spotkacie w czasie budowy tego pięknego domu.

My właśnie dzisiaj zalewamy płytę i mam nadzieję, że kolejne fazy budowy będą nam przynosić tyle satysfakcji i radości co Wam moi drodzy forumowicze.

 

Paweł i Ola :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tez wybudowalismy z YTONG 36 i sie zastanawiamy czy docieplac 5 styropianu czy tez nie.

 

Witajcie,

 

Jeśli zakładacie, że będzie Ytonga ocieplać, to nie ma sensu wykładać na niego pieniędzy. Ja też będę budował w tej technologii i zakładam, że żadnego docieplenia nie będzie. Oczywiście praktyka po latach może pokazać, że będzie za zimno - wtedy na pewno taka decyzja zapadnie.

 

Ale sam już nie wiem - norma mówi o współczynniku przenikania ciepła dla ściany jednowarstwowej - 2, a dla wielowarstwowej - 3.3. Moje pustaki 36 mają współczynnik: 3.6, czyli lepiej niż norma dla ściany wielowarstwowej. Ale jak norma ma się do rzeczywistości? Tego nie wiem, niestety.

 

Pozdr.,

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o wymurowanie to mamy dobrze to zrobione- opinie roznych fachowcow. Wczesna wiosna dotykajac mury z Ytonga byly przyjemne w dotyku ( chodzi o cieplo ) porownujac to z kominem z cegly w srodku domu ( lodowaty). Jesli zdecydujemy sie nie ocieplac a przetrwamy tegoroczna zime to gorzej nie bedzie w kolejnych latach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i norma mówi jakie mają być parametry cieplne ściany, ale nie zapominajcie, że norma ta ma już hmm, 10 lat czy coś koło tego, a i materiały i technika wykonania i ceny trochę się pozmieniały. Pewnie, można oszczędnie podejść do tego i wybudować według normy, ale po co ? Teraz oszczędność, a podczas użytkowania wyjdzie, że na ogrzewanie trzeba wydać w 2-5 razy więcej niż ogrzewanie podobnego domu lepiej ocieplonego. Jeśli ktoś zakłada, że będzie mieszkał w domu parę lat to ok, ale jeśli ktoś chce długo mieszkać w swoim domu to nie ma sensu oszczędzać, to się zwraca z nawiązką. Ceny energii na świecie rosną i nadal będą rosnąć, na zachodzie robi się domy według nowych technologii, stosuje sie nawet rekuperatory by jak najmniej pakować pieniędzy na utrzymanie domu bo wiedzą, że inwestycje te w dłuższym okresie opłacają się, natomiast w Polsce, hmm, wydaje mi sie że nadal myśli sie w niższych kategoriach, by było jak najtaniej, a w końcowym rozliczeniu wychodzi bardzo drogo bo nie myśli sie że np. można za ogrzanie domu w sezonie zimowym zapłacić 1,2 tys zł, zamiast 5 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale skoro robia coraz to lepsze materialy za ktore sie placi wiecej po to zeby nie robic ocieplania to chyba po to zeby nie robic tego ocieplania. Wydaje mi sie ze Polacy maja tendencje do tradycjonalizmu i nie wierza w nowe technologie o robia tak jak wlasnie 10 lat temu. Ale czas pokaze. Moze ktos ma wybudowany domek z YTONG 36 i opowie jak to ma sie w praktyce??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że temat ocieplenia i energoszczędności budynków jest dużo szerszy niż tylko wsp. oporu cieplnego ścian zewnętrznych, ale uważam że wykonywanie ścian nośnych z betonu komórkowego o gr. 24 cm i docieplanie jej 20cm styropianu to trochę przesada. Nie traćmy z oczu podstawowej funkcji jaką spełnia ta ściana ma ona za zadanie przedewszystkim przenoszenie obciążeń budynku wynikających z jego konstrukcji i w razie dodatkowych czynników tj, śnieg czy wiatr zapewnić mu niezachwianą stabilność. Czy sprawdzał ktoś z was czy beton komórkowy o gr. 25cm w ogóle posiada dopuszczenia stosowania go jako elementu ściany nośnej (w ceramice nie wszystkie bloczki o gr. 24 cm. spełniają ten warunek).

Co do wsp. oporu ja ściany zew. ja osobiście zastosowałem bloczek ceramiczny Porotherm gr. 30cm i planuję docieplić go 15 cm. styropianu (choć nie wiem do końca czy nie zastosuję 10 cm. docieplenia) w konfiguracji z 15 cm. opór cieplny ściany to około 5,3 m2*K/W.

Myślę, że każdy z nas musi znaleźć optymalne rozwiązanie dla siebie, a jak sami napisaliście obecna oferta tego typu materiałów jest baaaaardzo szeroka. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...