Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Czy instal. elektr. na scianie a nie w bruzdzie ma sens?

Recommended Posts

Czesc.

Wlasnie jestem po spotkaniu z elektrykiem. Sugeruje mi puszczenie instalacji po scianie a nie w rowku. Sciana jest z U-220 i K-3 wiec twarda. Chce za to 35 za punkt z materialem (punkt to kontakt + oprawa lub gniazdko), sila 3xpunkt, tablica 100, alarm tez punkt. Co o tym rozwiazaniu sadzicie? Czy jest to zgodne ze sztuka? Jakie sa niebezpieczenstwa tak wykonanej instalacji? Czy tynki (gipsowy lub cementowo-wapienny) przykryje taki kabelek? I na koniec: jaka jest wasza opinia o zaproponowanych stawkach?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za opinie.

Czesc.

Wlasnie jestem po spotkaniu z elektrykiem. Sugeruje mi puszczenie instalacji po scianie a nie w rowku. Sciana jest z U-220 i K-3 wiec twarda. Chce za to 35 za punkt z materialem (punkt to kontakt + oprawa lub gniazdko), sila 3xpunkt, tablica 100, alarm tez punkt. Co o tym rozwiazaniu sadzicie? Czy jest to zgodne ze sztuka? Jakie sa niebezpieczenstwa tak wykonanej instalacji? Czy tynki (gipsowy lub cementowo-wapienny) przykryje taki kabelek? I na koniec: jaka jest wasza opinia o zaproponowanych stawkach?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za opinie.

Wydaje mi się że cena jest całkiem przyzwoita. Mój elektryk bierze 20zł za punkt (sama robocizna). Instalację mam puszczoną po wierzchu, rozmawiałem z tynkarzami i mówili że bez żadnych problemów tynk (gipsowy) to przykryje. Ci sami tynkarze robili Nulli - tam też przewody po wierzchu i rzeczywiście tynk to bez problemów przykrył.

A elektryk tego nie wytłumaczył???????????

Vivaldi dobrze robi, że pyta się tu a nie elektryka. Fachowiec nie takie rzeczy potrafi wytłumaczyć :wink: Wytłumaczy dlaczego wsypuje humus do fundamentów, dlaczego nie trzeba dawać izolacji poziomej, dlaczego okna wystarczy zamontować tylko na piankę :wink: Taki już jest Fachowiec,

W Kuala Lumpur też piją? :o

pijo :o i to jak !!!