Ślimak Maciek 28.07.2005 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2005 Chyba najtańszym i sensownym rowiązaniem jest wypełnienie wykorytowanej drogi szlaką z huty - nie mylić z żuzlem piecowym. A elektrociepłownie takich pożytecznych produktów spalania nie mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rs6000 28.07.2005 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2005 Chyba najtańszym i sensownym rowiązaniem jest wypełnienie wykorytowanej drogi szlaką z huty - nie mylić z żuzlem piecowym. A elektrociepłownie takich pożytecznych produktów spalania nie mają? Niestety - elektrownie wg mojej wiedzy nie spalają rudy żelaza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ślimak Maciek 29.07.2005 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2005 Chyba najtańszym i sensownym rowiązaniem jest wypełnienie wykorytowanej drogi szlaką z huty - nie mylić z żuzlem piecowym. A elektrociepłownie takich pożytecznych produktów spalania nie mają? Niestety - elektrownie wg mojej wiedzy nie spalają rudy żelaza I wylazły moje braki wiedzy technicznej, typowe dla humanisty... Trzeba było od razu, że chodzi o drogę żelazną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jk69 26.05.2006 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 Czy droga (30 cm głębokość wykorytowania) pokryta tłuczniem (na wierzchu klinujący) bez krawężników po bokach nie "rozejdzie się" na pobocza - droga przez następne 4 lata będzie użytkowana przez ciężki sprzęt (3 budowy domów). A jeśli położy się krawężniki, to czy znów ten ciężki sprzęt ich nie zniszczy kompletnie???Droga ma 100 m.długości i 4 metry szerokości. Czy ktoś to sprawdził na własnej skórze a raczej drodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej P 26.05.2006 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 Andrzej P, czy twoja żwirowa nawierzchnia jest powyżej, czy poniżej poziomu gruntu? Interesuje mnie, jak bez krawężników żwir trzyma się "pasa drogi" i jak wygląda kwestia odpływu wody po większym deszczu. Chętnie obejrzę zdjęcia, jeśli masz. Dla zainteresowanych: wspomnianego Tadeusiaka znalazłem na Yellow Pages: http://www.yellowpages.pl/YP/pl/mazowieckie/%C5%81omianki/TADEUSIAK_S.C._Us%C5%82ugi_Ziemne_i_Transportowe.html Pozdrawiam, MaciekDeszcz nie stanowi najmniejszego problemu. Taka droga jest bardzo "przesiąkliwa". Większy problem stanowi ostre ruszanie z buksowaniem kół. Co jakiś czas grabkami trzeba trochę poprawić warstwę żwirku i jest ok. Z ciężkich samochodów co tydzień wjeżdża śmieciarka a z osobowych minimum 5 sztuk w tą i z powrotem. Droga jest mniej więcej na poziomie gruntu. Fotki wrzucę po weekendzie. Pozdrawiam Andrzej P[/url] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tommek 27.05.2006 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Maja 2006 Na rozwiązanie tymczasowe doskonale nadają się odpady powstałe podczas frezowania nawierzchni bitumicznych. Jak słoneczko troszkę przygrzeje to nawierzchnia robi się twarda. Kiedyś miałem przyjemność pracować przy remontach dróg i chętnych na ten materiał nigdy nie brakowało. Myślę, że warto sie rozejrzeć bo po zimie remonty dróg to dość popularne zjawisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matth 28.05.2006 01:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2006 CzescU mnie bylo tak: ok 650m2 -droga dojazdowa +parkingKorytowanie- musisz to zrobic by zdjac humus /o ile go masz , ja mialem/Nawiezienie odpadow asfaltowych po renowacji starych drog o roznej frakcji, rozgarniecie tego i przewalcowanie.Nawiezienie na to rozkruszonego gruzu, rozgarniecie i przewalcowanie.Jezdzily po tym "olbrzymy" z przyczepami zaladowane cegla i droga nawet nie drgnela.Na koniec nawiezienie tlucznia roznej frakcji /chyba piaskowca bo kolor zoltawy/.Wyglada ladnie ale wedlug mnie powinien byc tluczen granitowy bo po tym sie kurzy i w przyszlosci /jakies 2 lata/ nawioze pare wywrotek wlasnie drobnego granitu i bedzie perfect!!Cena za calosc 8tys zl.W miedzyczasie tuz obok na drodze gminnej kladli asfalt , wlasciciel firmy za polozenie samego dywanika asfaltowego na moim odcinku zazyczyl sobie ponad 20tys. i byl na tyle uczciwy ze nie dawal gwarancji ze w przypadku takich mrozow jak w tym roku tego asfaltu nie "wysadzi" /szczere pole i naokolo wody gruntowe/.Tak wiec nie ma tego zlego.. spie spokojnie a jak wspomnialem raz na jakis czas nawioze tlucznia i po klopocie.Porozmawiaj z kims kto ma firme ,ktora robi drogi oni maja sprzet i surowiec o ktorym pisze.U mnie wlasnie tak to sie odbylo,oczywiscie jako "fucha".PowodzeniaPS.Jak widze takie piekne domy jak powyzej na zdjeciu i taka droge to chce mi sie plakac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobo30 25.06.2006 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2006 Andrzej P, powiedz proszę, jesli pamietasz, jakiej frakcji masz tłuczen pod spodem, a jakiej zwirek na wierzchu, czy ten tłuczeń na spód był z miałem?, robiłes obrzeża? jak ciężkie samochody jeżdżą po Twojej drodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek77 26.06.2006 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2006 Ja zrobiłem drogę z polnego kamienia.80mx3m Korytowanie 50cm.Duże kamienie na sam dół przysypane żwirem potem drobniejsze i druga warstwa żwiru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basia Z. 20.09.2006 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2006 Ja zrobiłem drogę z polnego kamienia.80mx3m Korytowanie 50cm. Duże kamienie na sam dół przysypane żwirem potem drobniejsze i druga warstwa żwiru. I jak sie sprawuje? Masz jakieś zdjęcia może? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_u 20.09.2006 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2006 ja zrobilem droge w ten sposob ze zdjełem warstwe humusu 30-60cm..i w to wszystko wsypałem gruz (betonowy,ceglany,dachowki...)narazie jest to wszystko pofalowane ale moge teraz wjechac na dzialke nawet ciezkim sprzetem po deszczach.po skonczonej budowie (a potrwa to troche jeszcze) wyrownam to wszystko np zwirem i na czesci poloze plyty azurowe i zasieje trawe.A tak wygladala dzialka na poczatku..http://images3.fotosik.pl/91/ff9db0682c5521bb.jpgpo wykorytowaniu tak...troche bylo wody mimo ze deszcz nie padal kupe czasu...http://images1.fotosik.pl/91/9c08037ca610a2d8.jpg tak wyglada efekt koncowy po wysypaniu gruzu i wstepnym ubiciu..mozna spokojnie jezdzic bez obawy o zakopanie nawet po duzej ulewiehttp://images3.fotosik.pl/116/b3200eb7d763f0c1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_u 20.09.2006 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2006 dodam jeszcze ze koszt wykonania drogi o szerokosci okolo 4m i dlugosci okolo 100m wyniosl mnie: -korytowanie 10h pracy katapilara = 700zł-równanie gruzu i zwiezienie ziemi na 1 kupe 5h= 300zł-gruz za darmo = 0zł-----SUMA---1tys zł wiec koszt niewielki!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jk69 15.07.2008 14:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 Czy droga (30 cm głębokość wykorytowania) pokryta tłuczniem (na wierzchu klinujący) bez krawężników po bokach nie "rozejdzie się" na pobocza - droga przez następne 4 lata będzie użytkowana przez ciężki sprzęt (3 budowy domów). A jeśli położy się krawężniki, to czy znów ten ciężki sprzęt ich nie zniszczy kompletnie??? Droga ma 100 m.długości i 4 metry szerokości. Czy ktoś to sprawdził na własnej skórze a raczej drodze? No to sama sobie odpowiem po 2 latach użytkowania tejże drogi, że się nie rozeszła na boki. Trzyma się dzielnie bez krawężników, a budowy już zakończone (3 sztuki). Duże dziury są tylko w miejscu, gdzie droga została rozkopana, niestety, na kilku metrach. Pod kliniec podłożyliśmy geowłókninę. Żałuję, że nie zrobiliśmy chociaż 2 studzienek i odwodnienia drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.