Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak radzicie sobie z transportem?


Recommended Posts

Jak radzicie sobie z kosztami transportu?

 

Tego w kalkulacjach nie wzięłąm pod uwagę...

Co mnie obchodzi że silka jest najtańsza, jeżeli jej dowiezienie podnosi koszt zakupu o 10%. Każdy rabat zżera natychmiast koszt dowozu. Nikt jakoś się nie przejmuje, że blisko, że asfaltowo i bez kłopotów.

Kurcze jego nać.

Każdy kurs to parę setek.

A tych kursów potrzebuję ..... kilkadziesiąt chyba.

Podstawowa miara to jeden samochód - "Po ile macie piasek?" - "A ile samochodów Pani potrzebuje?"

Rozważam kupno używanego TIRa i szybki kurs prawa jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mnie obchodzi że silka jest najtańsza, jeżeli jej dowiezienie podnosi koszt zakupu o 10%.

 

W przypadku "moich" hurtowni, w zasadzie wszystko jest z dowozem.

Czasami tylko coś pomarudzą, że mogło by być za min. 500 PLN.

A z reguły mają ok. 2 x 10 km. Inaczej liczą (niestety) piasek / żwir / tłuczeń, ze względu na specyfikę transportu - IFA 4x4, ~10m3, ~300 PLN

(transport+towar).

 

Pzdr

 

JKK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast jeździc po hurtowniach i szukac, gdzie taniej, daje zarobić jednej hurtowni, która daje rabaty na wszystko i wlicza transport w cene :D

U nasz we wsi wszyscy forumowicze tak robią.

No a do detalicznych zakupów (troche cegieł, wapno, deski ze składu drewna) to mamy tzw. ścierrę. Ta scierra, z rykiem silnika, transportuje az miło. Już sie ze trzy razy zwróciła :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak radzicie sobie z kosztami transportu?

 

W mojej hurtowni transport był bezpłatny (czyli w cenie), ale płaciłem za rozładunek (HDS) po 7 PLN za paletę. Przykładowo palet z pustakami na ściany miałem 32 albo 35 sztuk. Jak masz na palecie 100 sztuk to cena jednego pustaka rosła zaledwie o 7 groszy z 1,96 na 2,03 czyli do przyjęcia.

Piasek, zwir i podobne - tu cena jest rzeczywiście za samochód (czyli materiał i transport razem).

Teraz kupuję materiały wykończeniowe. Korzystam z różnych pobliskich hurtowni. Jeszcze nigdy nie próbowali nawet gadać o cenie transportu. Aha - zwróć uwagę, że czasem jak wchodzisz i pytasz - po ile wełna mineralna to usłyszysz: "a ile i dokąd?" Jak już im powiesz to podają Ci cenę końcową (pewnie coś doliczają za transport, ale nie musisz o tym wiedzieć) ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie hurtownia podeszła bardzo elastycznie do tematu - brałem dość sporo silikatów, ale ze względu na szczupłość miejsca dostawy miałem realizowane pojedynczym samochodem (10 palet jednorazowo).

Ale i przy mniejszych dostawach nie robią problemów - ostatnio dowieźli mi np 10 sztuk płyty karton-gips :) - oczywiście nie jechali z tym specjalnie do mnie, ale wystarczyło pół dnia by zebrała im się towaru na 3 budowy w okolicy i kurs się opłacał.

A w celu mniejszych szybkich zakupów stosuję nasz niezawodny przyrząd do jeżdzenia (stareńki mercedes kombi)- zresztą w tymże celu kupiony przed startem budowy. 2 tony na przyczepce, albo 800 kg do środka nie stanowi dla niego większego problemu 8). A że stary - więc go nie żal maltretować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak radzicie sobie z kosztami transportu?

 

Tego w kalkulacjach nie wzięłąm pod uwagę...

Co mnie obchodzi że silka jest najtańsza, jeżeli jej dowiezienie podnosi koszt zakupu o 10%. Każdy rabat zżera natychmiast koszt dowozu. Nikt jakoś się nie przejmuje, że blisko, że asfaltowo i bez kłopotów.

Kurcze jego nać.

Każdy kurs to parę setek.

A tych kursów potrzebuję ..... kilkadziesiąt chyba.

Podstawowa miara to jeden samochód - "Po ile macie piasek?" - "A ile samochodów Pani potrzebuje?"

Rozważam kupno używanego TIRa i szybki kurs prawa jazdy.

Odradzam TIRa, lepiej Tatrę: napęd na wszystkie osie, blokada mechanizmu różnicowego, przy grząskim gruncie - taki bywa na budowach poradzi sobie bez problemów :roll: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam TIRa, lepiej Tatrę: napęd na wszystkie osie, blokada mechanizmu różnicowego, przy grząskim gruncie - taki bywa na budowach poradzi sobie bez problemów :roll: :wink:

:) I trzeba pamiętać o szerszej bramie wjazdowej :)

 

Dostawa materiału na ściany to rzeczywiście problem = koszty. Trzeba to wliczyć. Ale pozostałe materiały można samemu lub zlecić to ekipie - niech sami biora materiał tylko wcześniej uzgadniaj cenę (u mnie tak robili wykończeniówkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam TIRa, lepiej Tatrę: napęd na wszystkie osie, blokada mechanizmu różnicowego, przy grząskim gruncie - taki bywa na budowach poradzi sobie bez problemów :roll: :wink:

Może takie coś: http://allegro.pl/show_item.php?item=58165054

Śliczności! :lol: A jak nikt nie kupi, można jeszcze cenę utargować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to nie ta skala problemu....ale faktycznie, że koszta transportu jakiś wyjątkowo lekkich acz niewygodnych rzeczy (typu płyty pliśniowe) częto podarażały o 100% koszt samego towaru...już po 2 kursach zdecydowałem zamontować hak do przyczepki (sądze, że już się zwrócił), tym bardziej że był to dopiero początek budowy....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie cały transport materiałów jest w cenie, prawie wszystko kupuje w jednej hurtowni, jak coś potrzeba to wykonuje telefon i dostarczeją na budowę ( w tym rozładunek HDS) zostawiają wraz z paletami. Palety zwracam przy następnym transporcie.Kupowanie w jednej hurtowni to duża wygoda i oszczendność kaski ( na początku wysłałem faxy z prośba o wycenę głównych materiałów z transportem,następnie wybrałem hurtownie z najlepszymi cenami, wpłaciłem zaliczkę na materiały i do dzieła. później wszystko na telefon już bez gotówki, co jakiś czas rozliczenie z hurtownią i dopłacałem za materiał który już wkorzystałem, jak było czegoś za dużo to zwrot do hurtowni)

za piach i żwir osobna opłata za transport około 50-70 zł za kurs wywrotka 12T

pozdrawiam :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dowóz jest w cenie.

 

Ale i przy mniejszych dostawach nie robią problemów - ostatnio dowieźli mi np 10 sztuk płyty karton-gips - oczywiście nie jechali z tym specjalnie do mnie, ale wystarczyło pół dnia by zebrała im się towaru na 3 budowy w okolicy i kurs się opłacał.

 

To ja mam super bo mi przywieźli 5 płyt GK i jechali tylko do mnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA polecam najtańszy i najwygodniejszy transport na świecie, co prawda wszystkiego nie przewiezie. Nie ma to jak firmiwa furgonetka, oczywiście na firmowym palliwie!!! Wychodzi bardzo taniutko i nie trzeba się martwić o ewentualne naprawy, ubezpieczenie itp. Pozdro. :lol: :lol: :lol:

 

Oczywiście - póki cię szef nie złapie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dowóz jest w cenie.

 

Ale i przy mniejszych dostawach nie robią problemów - ostatnio dowieźli mi np 10 sztuk płyty karton-gips - oczywiście nie jechali z tym specjalnie do mnie, ale wystarczyło pół dnia by zebrała im się towaru na 3 budowy w okolicy i kurs się opłacał.

 

To ja mam super bo mi przywieźli 5 płyt GK i jechali tylko do mnie :lol:

 

Do mnie jechały 2 płyty :)

Co prawda przy okazji, ale zawsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy piszecie - "transport był w cenie".

To nie zmienia faktu, że kosztował i ktoś za to zapłacił. Gdyby tyle nie kosztował, ceny materiałów byłyby niższe.

Fakty są takie, że wartość towaru w transporcie jest niewspółmierna do kosztów tego transportu.

 

Druga sprawa jest taka, że w naszych dyskusjach (i w artykułach Muratora) często pomija się ten problem. Np. podłoga na gruncie z użyciem keramzytu. Z artykułu wynikało, że to najtańszy materiał. Otóż po dodaniu kosztów transportu - to najdroższa podłoga świata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...