fidox 16.09.2004 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2004 jestem tu nowy ale napalonymoże coś o sobie:chce wybudować 150-180m2 dom z poddaszem użytkowym w technologi na tyle energoosczędnej na ile to możliwe finansowonaczytalem się tyle że myśle że powinienem coś napisać.kasę mam więc mogę wymyślać za powiedzmy 40 tyś zł extra 1. ekonomiajako ekonomista powiemZA:1. kocham każdą złotówkę która przynosi dochód i nie ważne czy w 30 lat czy w 52. za chwilkę (czyli 2-3 lata) odsetki w banku spadną do poziomu europejskiego czyli 2-3% czyli zwrot z inwestycji w obligacje zwróci się od 33 do 50 lat - więc pasywny dom będzie nagle opłącalny3. każdy ma prawo do bajeru w który pompuje kase - jedni zapłacą za wspominane Volvo inni za szable z 19 wiekuprzeciw:1. odsetki z obligacji dają 7% (netto) można teraz kupicz część elementów pasywnego domu a nadwyżkę potrzymać w czymś co przynosi większe zyski2. 40 tyś wydane w dom pasywny daje 2,8 tyś rocznie zysku z obligacji przypominam że tyle to się wyda na ogrzewanie w domu który nie ma elementów pasywnych Wnioski1. nalezy inwestować w trendy czyli w to co jest przyszłością. poram przykład jeżeli zakładamy że gaz będzie rósł szybko a kolektory słoneczne tanieć to inwestujemy w prąd bo z kolektorów uzyska się prąd i będziemy niezależni2. wlaka pomiędzy ocieplaniem domu a tanim ogrzewaniem zakończy się po środku czyli w momencie gdy dlasze docieplenie nie będzie miało sensu bo kolektory wytworzą tak tanio prąd że wystarczy on do zasilania domu3. myśle - dobrze docieplić dom - bo po co potem płacić za zmianę elewacji- nie robić wentylacji grawitacyjnej lecz mechaniczną - bo ona może być zasilana kolektorem- dać kominek bo zawsze rtoche drewna nazbieram- unikać żródeł od monopolistów (gazowni itp) pozdraiwampsjutro idę na targi budowlane w krakowie i bedę molestował wystawiających Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 16.09.2004 23:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Września 2004 fidox. Wszystko zależy w co chcesz zainwestować swoje pieniądze. Dom pasywny to koncepcja i dostosowywanie się do szczególnych wymagań takiego domu. Tak naprawdę myślenie o domu pasywnym powinno się zacząć od znalezienia odpowiedniej działki. Następnie dostosować projekt aby maksymalnie wykorzystać słońce. A więc projektujesz dom nie pod kontem swojej wygody tylko wymagań pasive house, działkę wybierasz nie w najlepszej okolicy i tam gdzie ci się podoba tylko tam gdzie będą odpowiednie warunki itp. Te dwie rzeczy są najważniejsze: projekt i działka. Musisz zbudować dom maksymalnie mało tracących ciepło przez przegrody - dobrze ocieplone ściany, dach, podłogę itp. ale to w sumie jest najłatwiejsze. Trudniejsze i dużo droższe jest kupienie okien i drzwi z certyfikatem pasive house. W Polsce ze świeczką ich szukać. Bardzo ważną sprawą jest przede wszystkim dokładność wybudowania. Bo współczynniki dobrze wyglądają na papierze, ale wszystko można zepsuć. Oprócz tego, że ciepło musi być szczelnie - robi się próbę szczelności.Na system grzewczy natomiast nie ma co wywalać kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fidox 17.09.2004 05:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 proszę mi odpowiedzieć czy dom pasywny w swoim założeniu nie uwzględnia rodzaj ogrzewania? chodzi mi o sposób myślenia? czy projektując dom o ogrzewaniu myśli się na szarym końcu? a główną podstawą jest szczelność i druga sprawa podajcie adresy producentów okien które są pasywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 17.09.2004 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 Witajcie.Ja nie do końca w temacie jestem, ale w ostatnim numerze "Ładny Dom" jest spory artykuł na ten temat, więc może się coś przyda.Mnie w każdym razie zaciekawił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renev 17.09.2004 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 Jesli chodzi o okna to trudno chyba powiedziec ze sa pasywne lub nie.Chodzi o to zeby przepuszczaly jak najwiecej promieniowania slonecznego i jak najmniej ciepla na zewnatrz. Niestety ograniczanie jednej wielkosci wiaze sie zwykle technologicznie z ograniczaniem i drugiej. Tak wiec chodzi o kompromis. Do tego dochodzi jeszcze cena a ta rosnie wraz z nizszym U. Dla domu pasywnego zaleznie od innych technologii oczywiscie mozna pomyslec chyba o oknach U = 0,7 a takie robia w Polsce z tych co znam hydropol i vitroterm. Pierwszy z jakas folia, co do ktorej trwalosci mam pewne obawy. Drugi robi same pakiety wiec okna trzeba wykonac gdzie indziej. Adresy:http://www.vitroterm.pl/http://www.hydropol-szyby.com.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin_Łódź 17.09.2004 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 Witam, zapadła decyzja buduje dom, jestem jeszcze przed wizyta u architekta, ale wiem, jaki dom chce wybudować i do dziś wydawało mi sie że wiem w jakiej technologii. Chodzi mianowicie o to, że chciałbym aby był to dom energooszczędny. Myślałem o: silka m18styropian 24silka m8 (tu nie jestem pewien czy taka cienka warstaw elewacyjna może być, ściany szczytowe w projekcie o którym myśle mają 8 m wys)razem 50 cm i tu pojawia sie problem: ktoś w tym temacie napisał, że ściany 3w mogą mieć max 15 cm ocieplenia bo inaczej wystepuje rozwarstwienie muru: mam wiec pytanie do zorientowanych: JAK TO W KONCU JEST. z tego co do tej pory czytałem to na sciany 2w nie wiecej jak 20 cm ocieplenia a tu ludzie pisza o 24 cm i jest ok, a zdrugiej strony mowiono,że 3w maja te przewage nad 2w ze grubosc ocieplenia moze byc dowolna, a tu sie troche moja wiedza rozmija z wiedzą innych, Kurcze, nie chce 2w!!!, chce 3w ale chce wiecej jak 15 cm ocieplenia w ścianie!! (chce miec dom energooszczedny), prosze zorientowanych o odpowiedz, bo chcialbym przed spotkaniem z architektem, miec jakas koncepcja. pozdrawiam,Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 17.09.2004 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 silka m18 styropian 24 silka m8 (tu nie jestem pewien czy taka cienka warstaw elewacyjna może być, ściany szczytowe w projekcie o którym myśle mają 8 m wys) razem 50 cm Gdyby ściana miała 4 metry zrobiłbym pewnie z 8cm, ale ściany o wysokości 8 metrów bałem się - ze względu na wiotkość warstwy elewacyjnej. Zmieniłem silikat 8cm na 12cm. Mur zrobił się 4 cm grubszy - ale ja śpię spokojnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysiekS 17.09.2004 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 Moim zdaniem z tymi 15 cm ocieplenia w scianie 3 warstwowej to kompletna bzdura. Takie ograniczenie z niczego nie wynika. W scianie 3W mam 20 cm ocieplenia i jeszcze pustke 3 cm i jest ok. Sciana zewnetrzna jest ceramiczna DZ 9 i tez wysoka na 8 m. Wszystko jest w porządku, zadnych rys, pekniec, rozwarstwiania itp. Warstwy muru są łączone kotwami, wiec nie mogą sie rozwarstwic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fidox 17.09.2004 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 właśnie wróvciłem z targów budowlanych -rozmawiałem z wszystkimi o wszystkim co związane z energooszczędnością i pojawiły się dla mnie jako laika wątpliwości 1. okna plastikowe - po około 15 lutach tworzą się mikropory, wypatrzają się i są do wymiany, dodatkowo są one cięższe od drewninych i szybciej psują (zużywają się zawiasy) drewniane lepsze z tą różnicą że po 6 latach należy malować szyby - ponoć po kilku latach tracą swą szczelność i nie ma się 1,1 lecz 1,3 lub więcej - po prostu się rozszczelniają dodatkowo szyba po np 40 latach "spływa w dół" polega to na tym że pos swoim ciężarem naprężeń termicznych itp po tak długim okresie u góry szyba jest o x mm cieńsza cena okien 1,1 jest 2 x mniejsza niż 0,7 pytanie jest czy nie lepiej kupić 1,1 a po 15 latach wymienić na standard jaki będzie obowiązywał 0,3 2. docieplenie - o tym akurat mało rozmawiałem ale ponoć dwuwarstwowa z: - styropianem powoduje murszenie muru (nie wiem po jakim czasie) jest to spowodowane tym że nagrzana ściana skrapla się w miejscu łączenia ze styropianem - wełna - skroplona para wchłaniana jest przez wełne - wtedy robi się bagienko jak więc zrobić dobre ocieplenie? 3. najbardziej spodobał mi się wystawca z wentylacją - kompetentny - rozwiał wszelkie wątpliwości - i rekuperator jest dla mnie najcenniejszy z elementów pasywnego domu - dodatkowo widziałem gruntowe wymienniki ciepła które mi nasunęły pewną myśl co do kominka 4. kominek wymyśliłem że skoro kominek ma czerpać powietrze z zewnątrz to dlaczego nie zrobić od razu do niego również gruntowego wymiennika ciepła? - niestety nikt nie umiał mi powiedzieć czy posiadając wentylacje z rekuperatorem jest sens montować : - kominek z płaszczem wodnym (bo kosztuje pewnie około 5-6 tyś więcej niż kominek z nawiewem powietrza, - kominek podpięty do wentylacji i rekuperatora i tu alep do was - czy ktoś zna przykłady kogoś kto miał podobne 2 systemy??????? 5. pompa ciepła - to już naprawde bajet dla wybrednych trzeba wydać minimum 30 tyś - więc się zastanawiam czy o tym wogóle czytać tym bardziej że to przecież jest na prąd 6. kolektory słoneczne - dowiedziałem się że trzeba uważać jaką ciecz daje producent do obiegu (ponoć nie zawsze glikol) i jaka pompka to przepompowuje (ponoć jedyny patent na to mają nimcy - reszta to badziewie 7. nie znalazłem żadnego architekta który pomógłby w projektowaniu - jedyny architekt jaki znam to dobry fachowiec ale życzy sobie za projekt kompletny wraz z wyliczeniami 10000 zł (projekt instalacji, architekroniczny, konstrukcyjny, wyliczenia itp - kompleksowa obsługa) i to dał mi taką cenę po długich negocjacjach - ja natomiast zastanawiam się czy dać jemu zarobić czy wertować w necie a kasę przeznaczyć np na dodatkowy kolektor czy inny bajer na dalsze rozmowy nie miałem siły - aaa i dostałem za free Ładny dom ten w którym pisze o pasiv haus co wy na to pozdrawiam ps bardzo mi zależy na tym pliku z excela który wylicza - ktoś na grupie chyba grzegorz40 coś stworzył - błagam podeślijcie i zależy mi na rzutach pomieszczeń domów pasywnych - nigdzie nie widziałem takowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sergey 17.09.2004 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 Ojejku! 1. okna plastikowe - po około 15 lutach tworzą się mikropory, wypatrzają się i są do wymiany, dodatkowo są one cięższe od drewninych i szybciej psują (zużywają się zawiasy) Śmiech i tyle. drewniane lepsze z tą różnicą że po 6 latach należy malować Po 2 latach. - styropianem powoduje murszenie muru (nie wiem po jakim czasie) jest to spowodowane tym że nagrzana ściana skrapla się w miejscu łączenia ze styropianem To jest prosta dziecinna bzdura. jak więc zrobić dobre ocieplenie? 15-20 cm styropianu i masz punkt Rosy w warstwie styro. Spij spokojnie. 3. najbardziej spodobał mi się wystawca z wentylacją - kompetentny - rozwiał wszelkie wątpliwości - i rekuperator jest dla mnie najcenniejszy z elementów pasywnego domu "Nie wierz nigdy kobie..oj... handlarzowi" wymyśliłem że skoro kominek ma czerpać powietrze z zewnątrz to dlaczego nie zrobić od razu do niego również gruntowego wymiennika ciepła? Po co? Kominek czerpie powietrze z zewnątrz nie dla większej wydajności a dla tego żeby nie zużywać już ogrzanego powietrza w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fidox 17.09.2004 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 1. okna plastikowe - po około 15 lutach tworzą się mikropory, wypatrzają się i są do wymiany, dodatkowo są one cięższe od drewninych i szybciej psują (zużywają się zawiasy Śmiech i tyle. może napiszesz coś więcej - ja rozmawiałem z włścicielem firmy który produkuje plastiki i powiedział że sobie by kupił z sosny więc chyba nie kłamał - nie ma drewnianych w ofercie drewniane lepsze z tą różnicą że po 6 latach należy malować Po 2 latach. i to mnie martwi!!! - styropianem powoduje murszenie muru To jest prosta dziecinna bzdura. 15-20 cm styropianu i masz punkt Rosy w warstwie styro. Spij spokojnie. JA CHCE MIEĆ U= 0,15 czy ten punkt rosy przesuwa się w głąb styropianu im jest on grubszy? przecież chodzi o to że np. pustak się od środka nagrzewa i para wędruje do styropianu i napotyka opór i spływa - tak to rozumie a nie w ten sposób że wilgoć z zewnątrz wędruje do środka Po co? Kominek czerpie powietrze z zewnątrz nie dla większej wydajności a dla tego żeby nie zużywać już ogrzanego powietrza w domu. mi chodzi nie o to że kominek czerpie powietrze z zewnątrz ale z GRUNTOWEGO wymiennika ciepła (jak w przypadku rekuperatora) potem do niego dociera już wstępnie ogrzane powietrze a nie minus 20 c mniej energi potrzeba tylko potem nie wiem czy go podpiąć z płąszczem wodnym do CO czy do wentylacji (i nie chodzi mi o spaliny tylko ciepło) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 17.09.2004 21:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2004 Ogrzewanie kominkiem domu pasywnego to chyba nie jest dobry pomysł. Takie domy mają zbyt małe zapotrzebowanie na ciepło aby tam wsadzać piec o mocy kilkunasty kW do tego niesterowany piec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fidox 18.09.2004 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2004 owszem dom pasywny nie potrzebuje problemem jest natomiast to że mówimy o domach pasywnych traktując je jako ideał - ja raczej myśle mieć w domu elementy pasywnego domu - po pierwszae z uwagi na koszt a po drugie z uwagi na nieopłacalność a kominek podoba mi się ze względów estetycznych na targach słyszałem że kominek z płaszczem wodnym nie występuje a mocach mniejszych niż 18 kW jaki więc byłby najlepszy gdy mam wentylacje z rekuperatoremchcałbym mieć dom o zapotrzebowaniu 50-100 kW/m2 rocznie a jak wiadomo pasywne mają 15 kW/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renev 19.09.2004 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2004 Niskie zapotrzebowanie domu pasywnego na ogrzewanie jest srednia dla sezonu. Czasami w Polsce zdarzaja sie zima dni kiedy w takim domu bedzie mowiac delikatnie chlodnawo. Jesli nie mamy podstawowego aktywnego systemu grzewczego a tak jest w definicji domu "pasywnego"to wtedy kominek jako zrodlo awaryjne z pewnoscia by sie przydal.No i mozna to wlasnie polaczyc z funkcja estetyczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 19.09.2004 21:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2004 Renev. Domy pasywne wymagają jakiegoś systemu do ogrzewania bo mimo wszystko posiadają zapotrzebowanie na ciepło. Niewiele w porównaniu do budowanych obecnie domów w Polsce ale jednak. A kominek jest kiepskim rozwiązaniem bo ma za dużą moc i jest niesterowalny. Paląc w kominku w domu pasywnym zrobi się za gorąco. Jeśli szczytowe zapotrzebowanie a ciepło domu pasywnego to 1-2 kW a moc kominka 10-20 kW to ciężko palić w takim kominku tak aby się nie ugotować w domu. O ile funkcję rekraacyjną jakoś da się zastosować ale funkcji grzewczej nie sądzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 19.09.2004 21:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2004 Fidox. Abu zbudować dom o zapotrzebowaniu rocznym 100 kWh/m2 na rok to nie potrzebujesz wydawać ani złotówki ekstra. Takie zapotrzebowanie to mają obecnie projektowane domy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
neuron 20.09.2004 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2004 Rozmawiamy o zuzyciu energii dla potrzeb co + cwu. Ale ja troszke z innej beczki.Czy wiecie ze pojecie zapotrzebowania na ENERGIE PIERWOTNA w ujeciu np. norm niemieckich zdecydowanie roznicuje rozne zrodla energii?I tak, w zaleznosci od paliwa zapotrzebowanie to mnozy sie razy wspolczynnik:1,1 - gaz, olej op., wegiel,0,2 - pellets !!!0,0 - solarna !!!3,0 - elektrycznoscJesli tak to spokojnie mozna typowy dom o zapotrzebowaniu 100-120sprowadzic do 15. No brawo kominkarze! - giganci naszych czasow!Poza zamieszaniem w glowach ma to jeden skutek, ludziska chetniej montuja solary i pellets bo musza, inaczej ich domy nie spelniaja normy!A obok tego widac nowy trend: nacisk na jakosc, a mniej na ilosc wykorzystywanej energii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sergey 20.09.2004 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2004 może napiszesz coś więcej - ja rozmawiałem z włścicielem firmy który produkuje plastiki i powiedział że sobie by kupił z sosny więc chyba nie kłamał - nie ma drewnianych w ofercie Aha, z 1989 roku miał sprzedawać szyby plastykowe? A może nie wie że czasy nieco się zmieniły? Kłamie ten właściciel. JA CHCE MIEĆ U= 0,15 czy ten punkt rosy przesuwa się w głąb styropianu im jest on grubszy? przecież chodzi o to że np. pustak się od środka nagrzewa i para wędruje do styropianu i napotyka opór i spływa - tak to rozumie a nie w ten sposób że wilgoć z zewnątrz wędruje do środka Och. Pan nie jest fizykiem z wykształcenia... Nic nie wędruje. Jest bałans temperatury i bałans koncentracji pary wodnej. Niby po co przy styropianie bedzie 100% wilgotność względna(tylko wtedy nastpuje wykroplenie) ? Dla laików: Mamy -20 stopni na zewnątrz i +20 w domu. BK ma najwiecej 1 punkt oporu cieplngo (dobre BK-600 na klej) i styropian 4(16cm). Na granicy styro-BK mamy 12 stopni( 40 / (4+1) * 1 ). Tu raczej nie jest 100% wilgotności nigdy. A nawet jesli i jest to na pare dni w roku kiedy temperatura pada do -30 stopni. mi chodzi nie o to że kominek czerpie powietrze z zewnątrz ale z GRUNTOWEGO wymiennika ciepła (jak w przypadku rekuperatora) potem do niego dociera już wstępnie ogrzane powietrze a nie minus 20 c mniej energi potrzeba Nie ma sensu, oszczędzisz najewięcej kilka procent drewna opaloweg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
renev 20.09.2004 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2004 jesli przyjac, ze glownym celem ograniczania zuzycia energii jest ograniczenie emisji CO2 wtedy przeliczanie na energie pierwotna ma sens. Bo faktycznie wydajnosc konwersji paliw kopalnych na prad elektryczny wynosi okolo 30 %. Grzanie pradem wiec lub pompa ciepla czesto moze nie miec zadnego sensu. Do Jezier - z tego co mi wiadomo na temat domow pasywnych to nie wymagaja one systemu glownego ogrzewania. Definicja pasywny pochodzi nie od 15 czy ilu tam kWh ale wlasnie od braku aktywnego systemu grzewczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
awt 20.09.2004 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2004 Grzanie prądem ma sens ekologiczny. Nawet gdy tylko 30% energii jest przetwarzane to i tak mniej zanieczyszczeń idzie do atmosfery. Przy kominku, piecu 100 % zanieczyszczeń idzie w świat. W elektrownii mamy zespół filtrów, które odfiltrowują ogromną część zanieczyszczeń. Więc 1 kW energii z naszego pieca powoduje większe spustoszenie w środowisku niż 1kW z elktrownii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.