Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 40,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Ivonesca

    1708

  • Frankai

    1578

  • Wojty

    1469

  • BK

    1459

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

czesc wam,

 

Mam pytanie do was : hydraulicy kładą mi własnie rury do co i cwu na chudziaku, planuje dac pod wylewke 10cm(5+5) styropianu i zastanawiam sie czy nie podniesc rur na jedną warstwę styropianu? tak by te rury ogrzewały mi posadzke a nie chudziak. Czy dobrze rozumuje czy nie ?

 

wg. moich hydraulików rury powinny byc pod styropianem, ale w takim wypadku nawet to minimalne cieplo grzeje ziemie bo styropian izoluje od góry.

 

wdzięczny byłbym za jakieś podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc wam,

 

Mam pytanie do was : hydraulicy kładą mi własnie rury do co i cwu na chudziaku, planuje dac pod wylewke 10cm(5+5) styropianu i zastanawiam sie czy nie podniesc rur na jedną warstwę styropianu? tak by te rury ogrzewały mi posadzke a nie chudziak. Czy dobrze rozumuje czy nie ?

 

wg. moich hydraulików rury powinny byc pod styropianem, ale w takim wypadku nawet to minimalne cieplo grzeje ziemie bo styropian izoluje od góry.

 

wdzięczny byłbym za jakieś podpowiedzi :)

 

u nas własnie tak jest

5 cm styropianu

na to rury do co i cwu

i pomiedzy rury kolejne 5 cm styropianu

rury od góry przykryte są ok 2 cm styropianu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rury prowadzi się w otulinie i to ona jest "odpowiedzialna" za izolację cieplną (czerwona - do zalania betonem)

ważna jest izolacja (papą, folią) chudziaka - z tego powodu wydaje mi się, że łatwiej jest prowadzić rury pomiędzy warstwami styropianu.

U mnie część (cuw) idzie na chudziaku(na papie)a część (c.o.) pomiędzy styropianem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

jestem tutaj nowa, chociaż Wasze wpisy śledzę od dłuższego czasu :)

Niektóre z nich są bardzo budujące, szczególnie te, gdzie piszecie, że macie chwilowe załamania budowlane. Myślałam, że tylko ja z mężem je mam ;)

Zaczęliśmy budować się w listopadzie 2007 roku. Mieliśmy 2 miesięczną przerwę ale teraz ruszyliśmy na nowo :)

W piątek będą lali nam już posadzki, ale do tej pory nie uporaliśmy sie z przyłączami zewnętrznymi.

Sprawy papierkowe wykańczają nas na maksa, ale jakoś ciągniemy do przodu.

Po posadzce robimy tynki wewnętrzne 20 zł m˛

później ocieplenie dachu itp.

Podbitkę będziemy mieli za 35 zł za m˛ (sama robocizna) oraz

kafelki po znajomości też 35 zł za m˛

 

W skrócie to tyle :)

Pozdrawiam wszystkich serdecznie :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek będą lali nam już posadzki, ale do tej pory nie uporaliśmy sie z przyłączami zewnętrznymi.

Sprawy papierkowe wykańczają nas na maksa, ale jakoś ciągniemy do przodu.

Po posadzce robimy tynki wewnętrzne 20 zł m²

Te posadzki to już finalna wylewka? Raczej oficjalnie powinna być robiona po tynkach

 

Cena za tynki wewnętrzne to za robociznę czy z materiałem. Jak z materiałem to coś fajnie tanio.

 

A przyłącza zewnetrzne jak to przyłącza zewnętrzne. Myśmy wodę mieli mieć do końca listopada. A dopiero na dniach położyli rurę.

Prąd finalny podobno czeka już tylko na ekipę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

a więc tynki wewnętrzne to sama robocizna, robie je po wylaniu finalnej posadzki, ponieważ na parterze mam rozłożone ogrzewanie podłogowe, więc w takich warunkach ciężko by było robić tynki.

Co do przyłączy zewnętrznych to chodziło mi wodę , gaz, deszczówkę.

Musimy ryć piękną brukową drogę, więc czekamy na pozwolenie ZDiK-u :(

Wszystko wstępnie jest przygotowane, więc myślę, że po długim weekendzie ruszymy z tym na nowo :)

Elektrykę mam już zrobioną ( 35 zł za pkt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Budujemy się we Wrocławiu na Strachocinie.

 

Jeżeli chodzi o podbitkę, to jesteśmy wstępnie umówieni z brygada która robiła nam dach na sierpień.

koszty to: robocizna: 35 zł m˛ + 25 zł m˛ za drewno

Jak wcześniej robiłam wywiad w terenie, to za podbitkę przeciętnie biorą 45-50 zł.

Mi podbitkę robi brygada, która stawiała nasz dom od podstaw - stąd te 35 zł m˛ :)

 

Oczywiście podana kwota jest kwotą bez faktury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

Budujemy się we Wrocławiu na Strachocinie.

 

Jeżeli chodzi o podbitkę, to jesteśmy wstępnie umówieni z brygada która robiła nam dach na sierpień.

koszty to: robocizna: 35 zł m² + 25 zł m² za drewno

Jak wcześniej robiłam wywiad w terenie, to za podbitkę przeciętnie biorą 45-50 zł.

Mi podbitkę robi brygada, która stawiała nasz dom od podstaw - stąd te 35 zł m² :)

 

Oczywiście podana kwota jest kwotą bez faktury :)

 

 

Dzięki za info.

Ci to dopiero zdziercy .... szukam dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój małż (inż. bud) twierdzi że bezwzglądnie na rury na styro i wtedy wystarczy w zwykłych rurach (w peszlach bez ocieplenia). Hudraulikom jest po prostu łatwiej tak kłaść, jak Ci proponują. :evil:

a dlaczego bezwględnie tak?

ja przed chwilą rozmwaiałam z instalatorem i tez twierdzi, ze rury powinny iść w otulinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

słuchajcie szukamy grupy na SZAMBO

 

Nie macie tam kanalizacji??? Kurcze, ale niefart... A tuz obok macie oczyszczalnie :(

 

to fakt, ale niestety koło mnie przechodzi rura tłoczna, może za 10 lat zbudują przepompownię :D

ja troszkę z innym pytaniem do Hrabskiej, jak się nie mylę buduje pan lub pani D22 Zacisze ja również jestem zainteresowana budową tego projektu, dlatego proszę o więcej szczegółów związanych z budową, może jakiś link na forum do dziennika budowy bo trudno cokolwiek znaleźć na tym forum(zbyt dużo informacji), w szczególności interesuje mnie skąd była firma budowlana, bo chcę budować z ytonga w okolicy Brzegu a nie znam tu firm budowlanych, które się specjalizują w budowie z ytonga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój małż (inż. bud) twierdzi że bezwzglądnie na rury na styro i wtedy wystarczy w zwykłych rurach (w peszlach bez ocieplenia). Hudraulikom jest po prostu łatwiej tak kłaść, jak Ci proponują. :evil:

Niesmiało pozwolę się zgodzić z Twym małżem

Ja mam zamiar wymusić na moim hydrauliku (jeszcze o tym nie wie :D ) układanie wszelkich instalacji własnie na 1 warstwie styropianu, a nie chudziaku.

Mój małż (inż. bud) twierdzi że bezwzglądnie na rury na styro i wtedy wystarczy w zwykłych rurach (w peszlach bez ocieplenia). Hudraulikom jest po prostu łatwiej tak kłaść, jak Ci proponują. :evil:

a dlaczego bezwględnie tak?

ja przed chwilą rozmwaiałam z instalatorem i tez twierdzi, ze rury powinny iść w otulinie

Hydraulikom jest po prostu wygodniej układać na chudziaku bo się instalacja wodna z CO mija bez kolizji

 

Rozmawałem jakiś czas temu z technikiem z Detricha i powiedział mi że aby izolacja na róże była skuteczna powinna być minimum 2 razy grubsza niż sam przekrój rury. w tym wypadku bobrze zaizolowana rura miała by ponad 7-8 cm więc bezpieczniej ją kłaść na styropianie w zwykłej otulinie i nie martwić się o straty ciepła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...