Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Uff powysyłałem namiary na priv :wink:

 

Aktualnie mam na tapecie miedzy innymi wybór płytek na schody wejściowe i tarasowe (stopnice i płytki lub płytki i listwy aluminiowe).

 

Planuję montować je sam, i wydaje mi się, że z listwami byłoby łatwiej.

Moi rodzice mają listy aluminiowe na krawędziach i odradzają mi takie rozwiązanie. Wg nich lepiej zrobić nawet zwykły kant z kafelek aniżeli dawać tą listwę. Na niej zatrzymuje się woda a na samym kaflu ładnie by spadała.

 

Dzięki za odpowiedź - razem z Frankai-em skutecznie odradziliscie mi te listwy :wink:

 

Schenkle (po polsku kampinosy) też od razu mi się podobały - tylko nie spodziewałem się takich cen :-?

Podobno pierwsze modele nie wytrzymywały obciążeń i pękały, dlatego zaczęli robić wersje wzmocnione odpowiednio droższe.

Planuję pojechać na Bielany i pooglądać stopnice "na żywo".

 

Co do kostek granitowych rozmiaru 11-15 cm to kupiłem dzisiaj 1,5 tony po 200 zł za tonę + transport 30 zł (niecałe 2 km).

Rewelacyjnie proste to one nie są, ale na obrzeża się nadają :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  • Ivonesca

    1708

  • Frankai

    1578

  • Wojty

    1469

  • BK

    1459

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Sprawdzilam i rzeczywiscie ta moja zaprawa, to jest do klinkieru, ale cegiel, nie plytek.

Boze, czlowiek musi znac sie na wszystkim.

Nie mozna zdac sie na zadnego fachowca.

Jeżeli jest do murowania, to odpada. Nie utrzyma płytki na ścianie, a jak się użyje wyłącznie do spoinowania, to może się wykruszyć.

Jeżeli jest też do spoinowania - może być. Wtedy do przyklejenia daj klej, którym można kleić płytki klinkierowe.

 

Ja miałem podobny dylemat - mam komin systemowy oklejony płytkami klinkierowymi. Człowiek który to oklejał kazał kupić klej elastyczny (ja chyba kupowałem Atlas) i fugę elastyczną - kupiłem właśnie Mapei do szerokich spoin (ja dałem chyba 1cm - żeby dla nie wprawnego oka wyglądało jak cegły - i wyszło super) - w takich małych workach - strasznie to drogie - ale nie chciałem eksperymentować. Komin stoi od wiosny - więc o trwałości i jakości tego rozwiązania nie jestem w stanie nic powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat był wałkowany ale go ponawiam

szukam namiar na sprawdzonego fachowca do obudowania kominka

Odpowiedź była już wałkowana przeze mnie, ale ponawiam: u mnie robiła firma Astor z Ostrowa Wlkp i polecam. Jak na Ostrów są drodzy, ale warto. Najlepszym przykładem jest bratówka z Międzyborza, która początkowo wzięła inną, bo ta była zbyt droga, a ... potem "podziękowała" tamtej i wzięła Astora. Gość podejmuje się robót w dowolnym miejscu. Robi z własnego lub powierzonego kamienia. Moje resztki Rain Forest Green jeszcze u niego stoją :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kostek granitowych rozmiaru 11-15 cm to kupiłem dzisiaj 1,5 tony po 200 zł za tonę + transport 30 zł (niecałe 2 km).

Rewelacyjnie proste to one nie są, ale na obrzeża się nadają :wink:

A skąd miałeś transport? Ze strzegomia w okolice Wroc to koło tysiąca raczej oscyluje, a nie 30zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kostek granitowych rozmiaru 11-15 cm to kupiłem dzisiaj 1,5 tony po 200 zł za tonę + transport 30 zł (niecałe 2 km).

Rewelacyjnie proste to one nie są, ale na obrzeża się nadają :wink:

A skąd miałeś transport? Ze strzegomia w okolice Wroc to koło tysiąca raczej oscyluje, a nie 30zł...

No przeca pisze że tylko 2km :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kostek granitowych rozmiaru 11-15 cm to kupiłem dzisiaj 1,5 tony po 200 zł za tonę + transport 30 zł (niecałe 2 km).

Rewelacyjnie proste to one nie są, ale na obrzeża się nadają :wink:

A skąd miałeś transport? Ze strzegomia w okolice Wroc to koło tysiąca raczej oscyluje, a nie 30zł...

No przeca pisze że tylko 2km :roll:

A skąd mam wiedzieć skąd dokąd? Może kupował w Strzegomiu dla cioci w Stawiskach :p

Interesuje mnie dokładnie miejsce kupna, z nazwą firmy, bo może będzie to alternatywa dla wszystkich chcących kupić tu kostkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze zweryfikować swojego dostwcę schodów TECO z Krakowa (stoisko w Domarze).

Za 19 stopni z podstopnicami o wysokości 1/3 plus trzy dość szerokie stopnie w sypialni = 14226PLN. (Jesion barwiony na mahoń)

Jak się na to zapatrujecie?

Schody samonośne czy obłożenie schodów betonowych?

Ja mam 2 wyceny schodów z jesionu do obłożenia betonowych - 16 stopni, podstopnice, spocznik, balustrady z robotą na na gotowo: 9000 oraz 10500.

Co do jakości to jeszcze nie wiem jak wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd mam wiedzieć skąd dokąd? Może kupował w Strzegomiu dla cioci w Stawiskach :p

Interesuje mnie dokładnie miejsce kupna, z nazwą firmy, bo może będzie to alternatywa dla wszystkich chcących kupić tu kostkę :)

Aaaaaa... Ja myślałem, że chodzi Ci o sam transport, że taki tani. Informacja gdzie jest kostka po 200zł/t może się przydać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze zweryfikować swojego dostwcę schodów TECO z Krakowa (stoisko w Domarze).

Za 19 stopni z podstopnicami o wysokości 1/3 plus trzy dość szerokie stopnie w sypialni = 14226PLN. (Jesion barwiony na mahoń)

Jak się na to zapatrujecie?

Schody samonośne czy obłożenie schodów betonowych?

Ja mam 2 wyceny schodów z jesionu do obłożenia betonowych - 16 stopni, podstopnice, spocznik, balustrady z robotą na na gotowo: 9000 oraz 10500.

Co do jakości to jeszcze nie wiem jak wyjdzie.

 

Parę schodowych niuansów.

Do obkładania betonowych wystarczy drewno grubości 2.5cm. Podstopnice zwykle są, ale chyba nie muszą.

Na schodach na konstrukcji stalowej (ażurowe) stopnie powinny być 4cm. Podobnie chyba samonośne (całe drewniane).

Daje to spore przełożenie na różnicę w cenie. Koszt materiału typu buk czy dąb to powiedzmy 2500-4500zł/m3 a taki merbau to 4500-5500zł/m3. Przy obkładaniu betonowych bez podstopnic dopłata za przejście z buka (dobrze się bejcuje) na merbau nie będzie droga. Przy ażurowych kosztowała mnie 2000zł. Najgorzej byłoby z smonośnymi.

 

Wycena TEKO (nie TECO !!!) ze stoiska w Domarze sprzed 2 lat:

Rodzaj: Full Box

Materiał: Buk

Belki i balustrady: stal nierdzewna

Cena stopnia: 960zł

Kolor: +96zł

Montaż: +96zł

Podesty: 740zł/m2; podstopnica -20%

Balustrada: fi 40 + 4 pręty - 950zł/mb

Transport: 300zł

 

Ceny netto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny dylemat - mam komin systemowy oklejony płytkami klinkierowymi. Człowiek który to oklejał kazał kupić klej elastyczny (ja chyba kupowałem Atlas) i fugę elastyczną - kupiłem właśnie Mapei do szerokich spoin (ja dałem chyba 1cm - żeby dla nie wprawnego oka wyglądało jak cegły - i wyszło super) - w takich małych workach - strasznie to drogie - ale nie chciałem eksperymentować. Komin stoi od wiosny - więc o trwałości i jakości tego rozwiązania nie jestem w stanie nic powiedzieć.

 

Czy dawales cos na cegle przed polozeniem plytki klinkierowej? Mam na mysli siatke, np.

Tez wlasnie chce taka 1cm fuge, zeby wygladalo jak cegla.

Plytke mam grafitowa, a fuge chyba dam popielata. Dla kontrastu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

temat był wałkowany ale go ponawiam

szukam namiar na sprawdzonego fachowca do obudowania kominka

 

wybraliśmy już kamień - to GALAXY STAR - kolor czarny ze świecącymi drobinkami jak cyrkonie - cudo!

 

mi robił kilka lat temu i byłam (i jestem :-) ) zadowolona:

Granar Pracownia Kamieniarska Artur Antoszewski

Wrocław, ul. Żarska 24 (to jest za Leśnicą)

Tel.: (71) 3493269

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny dylemat - mam komin systemowy oklejony płytkami klinkierowymi. Człowiek który to oklejał kazał kupić klej elastyczny (ja chyba kupowałem Atlas) i fugę elastyczną - kupiłem właśnie Mapei do szerokich spoin (ja dałem chyba 1cm - żeby dla nie wprawnego oka wyglądało jak cegły - i wyszło super) - w takich małych workach - strasznie to drogie - ale nie chciałem eksperymentować. Komin stoi od wiosny - więc o trwałości i jakości tego rozwiązania nie jestem w stanie nic powiedzieć.

 

Czy dawales cos na cegle przed polozeniem plytki klinkierowej? Mam na mysli siatke, np.

Tez wlasnie chce taka 1cm fuge, zeby wygladalo jak cegla.

Plytke mam grafitowa, a fuge chyba dam popielata. Dla kontrastu.

 

Ja mam dokladnie zrobione tak:

1. komin z pustaków systemowych do samej góry

2. na komin czapa (szeroka na tyle zeby został po obłożeniu kapinos)

3. do komina przyklejony styropian 2cm (są podobno różne szkoły - że to są ciepłe kominy same w sobie więc nie trzeba okładać, dodatkowo, że styropian kategorycznie nie, bo komin jest gorący - ale ten człowiek podobno zawsze tak robi - tam gdzie kupowałem kominy to też tak wspominali więc tak zrobiłem)

4. na to siatka z włókna na kleju do siatki

5. na to płytki przyklejone klejem elastycznym

6. no i na końcu fuga (1cm)

 

Nie wiem czy to zgodnie ze sztuką - na razie się trzyma i nie przecieka (od wiosny kilka ulew już przecież było) - ale największy test to dopiero zima zrobi.

 

Ja mam antracytową dachówkę, kominy mam z płytek terca karpatia (taka żółta) i fugę antracytową - dla mnie wygląda super. Tymi samymi płytkami chcemy obłożyć cokół i w przyszłości zrobić z tego samego rodzaju cegieł klinkierowych albo płytek (zależeć będzie to od finansów :-) płot.

 

pozdrawiam,

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny dylemat - mam komin systemowy oklejony płytkami klinkierowymi. Człowiek który to oklejał kazał kupić klej elastyczny (ja chyba kupowałem Atlas) i fugę elastyczną - kupiłem właśnie Mapei do szerokich spoin (ja dałem chyba 1cm - żeby dla nie wprawnego oka wyglądało jak cegły - i wyszło super) - w takich małych workach - strasznie to drogie - ale nie chciałem eksperymentować. Komin stoi od wiosny - więc o trwałości i jakości tego rozwiązania nie jestem w stanie nic powiedzieć.

 

Czy dawales cos na cegle przed polozeniem plytki klinkierowej? Mam na mysli siatke, np.

Tez wlasnie chce taka 1cm fuge, zeby wygladalo jak cegla.

Plytke mam grafitowa, a fuge chyba dam popielata. Dla kontrastu.

 

AHA,

I jeszcze jedna sprawa.

nr 7 - wszystko pociągnięte na koniec impregnatem do klinkieru.

 

No i musisz koniecznie przypilnować, żeby po fugowaniu dobrze wyczyścili płytki - u mnie to kupowali specjalny środek i czyścili, czyścili, czyścili - inaczej jak potem zaschnie to będzie co najmniej trudno :-) U mnie to było super ważne - bo ciemna fuga na żółtych płytkach porobiła takie zacieki, że jak zobaczyłem przed czyszczeniem kominy to chciałem płakać i to rozbierać. Gość, który to robił strasznie klnął - powiedział, że drugi raz już za taką kasę czegoś takiego nie będzie robił :-) (jasne porowate płytki i ciemna fuga hihihi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny dylemat - mam komin systemowy oklejony płytkami klinkierowymi. Człowiek który to oklejał kazał kupić klej elastyczny (ja chyba kupowałem Atlas) i fugę elastyczną - kupiłem właśnie Mapei do szerokich spoin (ja dałem chyba 1cm - żeby dla nie wprawnego oka wyglądało jak cegły - i wyszło super) - w takich małych workach - strasznie to drogie - ale nie chciałem eksperymentować. Komin stoi od wiosny - więc o trwałości i jakości tego rozwiązania nie jestem w stanie nic powiedzieć.

 

Czy dawales cos na cegle przed polozeniem plytki klinkierowej? Mam na mysli siatke, np.

Tez wlasnie chce taka 1cm fuge, zeby wygladalo jak cegla.

Plytke mam grafitowa, a fuge chyba dam popielata. Dla kontrastu.

 

AHA,

I jeszcze jedna sprawa.

nr 7 - wszystko pociągnięte na koniec impregnatem do klinkieru.

 

No i musisz koniecznie przypilnować, żeby po fugowaniu dobrze wyczyścili płytki - u mnie to kupowali specjalny środek i czyścili, czyścili, czyścili - inaczej jak potem zaschnie to będzie co najmniej trudno :-) U mnie to było super ważne - bo ciemna fuga na żółtych płytkach porobiła takie zacieki, że jak zobaczyłem przed czyszczeniem kominy to chciałem płakać i to rozbierać. Gość, który to robił strasznie klnął - powiedział, że drugi raz już za taką kasę czegoś takiego nie będzie robił :-) (jasne porowate płytki i ciemna fuga hihihi).

 

Hej, a samej fugi nie można czymś zabezpieczyć, żeby nie puszczała farby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje pepe za odpowiedz

mnie rowniez interesuje kostka czarna i czerwona ale jest droga okolo 700 zl za tone

i 220 za tone szarej

takie ceny podal mi brukarz

pozdrawiam

No tak to jest. Ja brałem ze 3 tony czerwonej i 1 czarnej na takie szlaczki.

A ta w Sobockiej Górce jest taka żółto piaskowa, czasem trochę rudawa. Generalnie ciepła w tonacji i po ułożeniu daje efekt melanżu. Bardzo niewiele jest szarej. Mają tam akurat takie złoże. Ale cenią to jak obserwowałem jakieś 30 - 50 pln drożej od np strzelińskiej kostki. Jak szara kosztowała 280t to unich 320. Teraz słyszałem o 250 pln za tonę. Na 100 metrach2 wychodzi jakieś 1000 pln drożej za materiał. No cóż... jak kto woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...